- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bitpork: MOD Júni 13 Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Gurulunk, WAZE?!
- Argos: Szeretem az ecetfát
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
#85552128
törölt tag
válasz
CsonkaImo #5197 üzenetére
Én mondjuk nem egy ex-290X usertől olvastam már a 970/980 topikban, hogy 970-re (!) váltva simábban futnak a játékok és nincs annyi mikrolag a kevesebb VRAM ellenére sem, összességében pedig a két kártya nagyon közel van egymáshoz (valamiben egyik, valamiben a másik jobb).
Mivel kevesebbet fogyaszt nincs gond a hőtermeléssel sem így szinte bármely verzió megvehető (van 100k környékén, akciókban alatt is) míg a 290x 115k-tól kezdődik...Azt már csak mellékesen említem meg, hogy a 3 ventis megoldások (Tri-Xi, Vapor) általában 30,5 cm hosszúak és elég sokunknak max 29-30 cm-es vagy kisebb kártya fér be a gépházba...
(#5200) Televan Egyiken a coil whine másikon a venti fog akkor hangoskodni
-
CsonkaImo
addikt
Régóta csődbe megy már az AMD. Ez kb. annyira unalmas mint a rossz driverek. 20% különbség van az árak között is. Meg az eltelt idő a két kártya megjelenése között is kb. ennyi. Illetve a 290X debütálásakor halomba álltak a készletek, abszolút semmi nyereség az egész szérián.
-
TTomax
félisten
Az igen,amikor a Crysis 1 HDMI bugot DX10alatt az nV driver rovására írják... és még egy google keresést se indított... [link]
Know DX10 bug...
(#5198) -Solt-
Detto...Köszönd meg az MSnek...DX10 feature...
-
-Solt-
veterán
Ha a fogyasztást a hő miatt mondod, akkor van legalább 3 olyan 290X verzió normál áron, aminek nincs gond a hűtésével... ha az áramfogyasztás miatt mondod, akkor kétlem, hogy felhasználói szokásoktól függően az az évi pár ezer forint érdemben számítana...
A driver kérdés hitvita, hogy a te szavaiddal éljek, és ezt tapasztalatból tudom. Mindkettővel vannak gondok!
Csak két példa az elmúlt pár napos "szívásomból" a 780-l...
- Win7, DP kábel, hidegen nem ad képet a 780, áramtalanítanom kell, és csak utána megy. 8.1-n semmi gond.
- Crysis 1, ha nem készítek egyedi felbontás profilt, nem megy a 60Hz 1080p-n... pedig ez NV logós játék.Tudnám még ezeket sorolni az elmúlt 2 évből, csak amíg NV oldalon erre a júzerek úgy reagálnak, hogy semmi gond, megoldjuk, addig ugyanezért a másik oldalon megy az "őrjöngés"!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mi köze a konkurenciának ahhoz, hogy az NV kínáljon egy olyan alternatívát a TWIMTBP partnerprogramba, amely segíti a tehetős, pénzes és komoly tudással rendelkező szakemberek munkáját? Egyáltalán mi az, ami miatt rájuk az NV mostohán néz? Ők is ugyanazt teszik, amit egy indie, csak alkotni akarnak valami egyedi technikát, így saját pénzből, saját erőforrásból megépítik maguknak. Ha valaki nem így gondolkodna, akkor ma nem létezne a Crysis, a Ryse, vagy sok egyéb AAA játék, amelyek a maguk területén valami egyedit alkottak (most a játékélményt hagyjuk, szorítkozzunk a technológiára). Egyetlen reális okot nem tudok mondani, ami miatt a jövőben meg kellene akadályozni a PC-s grafikai innovációt a fejlesztők munkájának korlátozásával. És amíg erre nem lesz reális ok, addig ez „hiba”.
-
TTomax
félisten
válasz
CsonkaImo #5190 üzenetére
Igen az kb 20%,miközben a 290X annyit fogyaszt mint a TitanX-em... mennyivel legyen gyorsabb,50el?Ugy megy a 290X mint az " agyonbutított " 970... miközben majd a dupláját kajálja... na az a kőkemény...meg az,hogy a 970 alá kell árazni egy olyan terméket aminek az előállítása kb a kétszerese...de hát a lényeg az,hogy az user jól jár,rövidtávon.. a cég közben csődbe megy,de az nem érdekes...
-
Locutus
veterán
És akkor miért nem tett neki jót eddig?
Én valahogy a csupa optimalizálatlan nv játékot se látom, meg a csupa tökéletes amd-set se.Ellenben akkor azt mondod, hogy a GTA5, ami ugye minden más játéknál szebb, jobb, rendkívül jól skálázódik, és amúgy problémamentesen fut nvidián (sokkal jobban mint amd-n), lehetne még jobb is? Mennyivel, miben? 5%? 10%? Ki mondja ezt meg?
Azt a sok elméleti, meg fejlesztői szemszögű dolgot meg lehet érteni, meg el lehet fogadni amiket mondasz, csak épp nem érnek fabatkát se, ha a végeredmény egész mást mutat. Hány éve is hirdeti az AMD a világmegváltást a GCN-el? Eljött-e már, a userek szemszögéből? Egyáltalán hol vannak az AMD új kártyái? Én semmi mást nem látok, mint a töketlenkedést, meg a ragaszkodást a hangzatos elméletekhez, még akkor is, ha a piac rég rájuk cáfolt...
-
Amiket hibaként aposztrofálsz, azok szimplán az nVidia piac- és partnerpolitikájának elemei. Az egy dolog, hogy Neked vagy néhány high-end fejlesztőnek ez nem tetszik, de ettől még nem lesz objektív "hiba". "Hiba" akkor lesz, amikor a konkurencia ennek köszönhetően elkezdi letarolni a piacot. Ha ez nem történik meg, akkor a piacnak nincs komoly igénye arra a nyitottságra, amit az AMD képvisel.
-
TTomax
félisten
Én nem ugy látom mintha konzolon működne,és nem vagyok benne biztos hogy a low levelel járó többletmunkát majd most a fejlesztők elvégzik,amikor alapvető problémákkal küszködő játékokat adnak el mai napig,és igazából ez nem a fejlesztők hanem a kiadók sara.Ez pedig nem hinném hogy változna,kicsit pesszimistábban látom a világot,attól félek ez az egész ki fog merülni egy szép "körbemutogatással" ami eddig is megvolt,csak eddig a hw gyártó volt a középpontban,most meg a fejlesztő...
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont ez a lényeg, hogy most nem kapjátok meg azt, amit kellene. És ebben vezető szerepe van annak, hogy a fejlesztők nincsenek a középpontban, vagy rosszabb esetben az adott partnerprogram inkább akadályozza az optimalizálást.
A másik dolog, hogy a végtermék három rendszertől függ. Magától a programtól, az API-tól és a gyártóktól. Eddig a gyártók és a szabványalkotók diktáltak, és oda jutottunk, hogy mindenki szerint rossz a rendszer. Az új modellben a fejlesztők diktálnak, mert a korábbi irányról már bebizonyosodott, hogy nem működik. Van esély rá egyébként, hogy az új modell sem fog működni, de választani kellett a biztosan nem működő és a lehet, hogy működő ösvény között. Utóbbi mellett szol, hogy konzolon működik, és egyelőre nem úgy tűnik, hogy akadálya lenne a PC-s működésnek. -
TTomax
félisten
Mi meg a felhasználók azt tartjuk felháborítónak,hogy a fejlesztő van a középpontba helyezve,és nem a vásárló aki ennek az egésznek a költségét állja,és akin a végén lecsapódik az egész.Bennünket nem érdekel az,hogy mi zajlik a színfalak mögött,bennünket az érdekel hogy a pénzünkért minél többet kapjunk,mindkét oldalról.Ezt már többször is leírtam,így a low level kapcsán.Persze lehet ignorálni azt aki a végszámlát állja,de csak rövid ideig mert az a piac rovására megy.Fogalmazhatok úgy is,hogy lehet más meló után nézni,illetve lehet más terméket is gyártani ha a kutya nem lesz vevő a jelenlegi felhozatalra.
-
#85552128
törölt tag
válasz
CsonkaImo #5178 üzenetére
Az AC: Unity-n kívül nem jut más óriási gondokkal küszködő játék eszembe, de az konzolon is problémás volt. FC4 jól fut, Shadow of Mordor szintén egy 260X-el is... A Dying Lightnál is a legnagyobb probléma az alapon túl magasra engedett látótávval volt, amit ugye később csökkentettek is.
Viszont a Dragon Age: Inquisition megjelenésekor emlékszem, hogy míg én 100+ órát zavartalanul tudtam játszani addig az EA fórumokon agyvérzést kaptak az AMD tulajok mert se Mantle se DX11 alatt nem működött náluk tökéletesen a játék... Azóta persze egy patch miatt volt nV-vel is gond, de szinte azonnal javítva lett. És ez elég gyakori probléma a Frostbite játékokkal mindkét oldalon... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a GameWorks-szel van a baj önmagában. Bizonyos szempontból megmagyarázható, hogy van egy olyan réteg, ahol ez előny. Le is írtad melyik. A probléma forrása itt az alternatíva hiánya. A GameWorks lefedi a célzott réteget, de mi van a másik réteggel, ahol van pénz, szaktudás, erőforrás, stb. Számukra az NV nem kínál semmit, pedig hiba azt hinni, hogy ők olyan isteni képességekkel rendelkező szakemberek, akik pusztán a VGA vizuális látványától tudják, hogy a rajta lévő szilícium hogyan működik. Az is hiba, hogy számukra a GameWorks nem kínál olyan konstrukciót, hogy a forráskódot szabadon, korlátok nélkül át lehessen írni.
Az NV-nek a piacra levetített hipotézise a probléma. Az a feltételezés, hogy itt bizony minden fejlesztő birka, így az lesz a legjobb, ha kikötjük őket.
-
Pedig van erre teljesen logikus magyarázat, bár igaz, hogy ebben Jensen nem a sátán
Kész effekteket valaki azért vesz, mert valamilyen okból nem akarja őket házon belül megírni - jellemzően azért, mert nem akar megfizetni egy olyan teamet, aki képes erre jó minőségben. Ennek a "sóherságnak" aztán lehet számos oka, de az eredménye nyilván az, hogy a fejlesztői team alacsonyabb kompetenciákkal működik. Azaz be van építeve, hogy eleve a gyengébb programozói teamekkel felszerelt cégek fordulnak a GameWorks felé, és ez egészen nyugodtan lehet oka a gyengébb minőségnek. Nem mondom, hogy a GameWorks-szel nincs gond, de óriási túlzás egyedül / elsősorban annak a nyakába varni az elmúlt év fiaskóit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem írtam, hogy nincs erre példa. Nyilván az AC: Unity egy elbaszott program. Hülyeség volt azt hinni, hogy egy olyan komplex játékhoz a konzolon is elég lesz a magas szintű elérésé. Nem, nem elég. De ettől még számos más játék van, amivel gondok vannak. És az egyik legfontosabb dolog, hogy ezzel a fejlesztők bizalmát is elvesztik. Lehet építeni stratégiát arra, hogy a felhasználók 90%-a idióta és sose jön rá, hogy át vannak ejtve. Rengeteg cég (és kormány) ebből él meg. Sőt, ha a hatékonyságot nézem, akkor ez a jó stratégia. De stratégiát építeni arra, hogy maguk a programfejlesztők is birkák egy rendkívül arrogáns dolog, és nem csodálom, hogy a top fejlesztők körében ez népszerűtlen. Én mint felhasználó utálom, ha egy cég hülyének néz, hát még ha programfejlesztő lennék...
-
Egon
nagyúr
Egy idő után nem lehet a fejlesztők nyakába varrni, hogy márpedig ők a hülyék, és nem a zárt konstrukcióval van a gond.
Kivéve, ha az adott játék konzolon is sz*rul fut, amihez az nV-nek (és a GameWorks-nek) nyilván semmi köze - annál inkább a fejlesztőknek... Márpedig volt ilyenre példa tavaly - amin általában elegánsan átsiklottál, pedig többször is linkeltem...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #5174 üzenetére
Teljesen félreértitek az egészet. Az a fontos, hogy a PC-s iparnak jót tegyen egy ilyen partnerprogram. Magát az NV irányát egy Ubisoft programozó bírálta. Andrew Lauritzen is leírta, hogy rossz dolog sok-sok százalékkal lassabb kódot szállítani a saját! felhasználóidnak csak azért, hogy pár százalék előnyöd legyen a konkurenciával szemben. Ez az abszolút mélypont a rossz ötletek tárházában, és sokan ezért tapsikolnak. Persze gondolom, hogy nem tudja az átlag user, hogy ugyanaz a program mehetne sokkal gyorsabban is, de az azért már eléggé feltűnő, hogy az elmúlt egy évben csupa optimalizálatlan TWIMTBP játék érkezett egy csomó jól optimalizált GE játék mellé. Egy idő után nem lehet a fejlesztők nyakába varrni, hogy márpedig ők a hülyék, és nem a zárt konstrukcióval van a gond.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #5172 üzenetére
Akkor ezt tegyük tisztába. A Gaming Evolved egy komplex csomag. Három opciót kínál a fejlesztőknek. Egyrészt van az optimalizálási segítség, másrészt a reklám, harmadrészt a lehetőség a pénzcsaphoz. A Gaming Evolvedben a segítség az alap. Innen a következő szint a reklám, hogy ha relatíve jó lesz a játék. Ezt értsd például úgy, hogy az AMD-nek joga van a kereskedőláncokkal ilyen akciókra.
A harmadik szint az, amikor a játék hivatalosan Gaming Evolved cím lehet. Ehhez nagyon szigorú minőségi mércét kell megugrani, de cserébe az AMD akár tízmillió dolláros pénzcsapot nyithat ki, amin keresztül a fejlesztőknek lehetősége van kódokat biztosítani, hogy bekerüljön a játék a Never Settle promócióba. -
#85552128
törölt tag
Érdekes mert eszerint a cikk szerint maga az AMD cáfolta, hogy benne lenne: GTA V Is NOT A Gaming Evolved Title
"while the game has Gaming Evolved features, it is not an official Gaming Evolved title"
De még így is három nV-s és egy (az is milyen...) AMD-s játék jön/jött az év első felében.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #5169 üzenetére
A Rockstar nem akart választani. Mindkét partnerprogramba beállt. Mindkét cégnek joga van reklámozni. Még az Intelébe is be fognak állni, bár azt csak reklámból teszik. A Gaming Evolvedbe azért léphetett be a Rockstar, mert az ott készült játékok optimalizációja nagyon sokszor példás, így az AMD szakemberi gárdáját el akarhatták érni a GTAV-höz. Gondolom azt is láthatják, hogy a TWIMTBP olyan irányba ment el, ami inkább akadályozza a PC-s optimalizálást.
-
Televan74
nagyúr
válasz
#85552128 #5169 üzenetére
A Witcher3 készítői szerint, ne lesz nagy eltérés a konkurens kártyák között.Azért a GTAV esetében is látszik,hogy néhány feature kikapcsolásával AMD kártyákon is jól fut a játék, közben meg nagy látványbeli különbség nincs a játékban.De ez fordítva is igaz, mert nem hiszem hogy a Battlefront ne futna majd jól az NV top kártyákon.
Láttam videót a GTX960 vs 280X -ről.Azért nem semmi amit még mindig tud a 280X.
-
#85552128
törölt tag
válasz
CsonkaImo #5168 üzenetére
Attól, hogy bekerült az AMD CHS még nem AMD partner.
AMD kártyához nem adják, nV-hez meg igen...AMD játékok közül ami az éven jelent/jelenik meg: Battlefield Harldine, Star Wars Battlefront.
nV: Dying Light, GTA V, Witcher 3, Arkham KnightLehet, hogy lesz több is, vagy kihagytam valamit, de az év első felében egyetlen egy AMD-s játék jön/jött...
Ha tavaly szeptembertől nézem akkor
AMD-hez: Alien Isolation (hol a mantle ?), Beyond Earth, Dragon Age Inquistion.
nV: FC4, AC: U, Shadow of Mordor, Crew, Lords of Fallen, Borderlands Pre-Sequel.Egyszóval elég szép a felhozatal az nV javára.
-
CsonkaImo
addikt
-
wjbhbdux
veterán
-
Valdez
őstag
Na ez meglepett. Azt gondoltam, hogy a low level api-k jobban kihasználják az összes hardware-t a gépben, de ilyenre álmomban sem gondoltam, hogy különböző gyártók gpu-jai is együtt tudnak működni, még egy Intel igpu is, be tud segíteni egy Titan X-nek.
-
Örülök, ha érdekes volt
(#5158) HSM: az ALU:MEM arány nagyon hasonló a két kártya esetén, ezért ebből pár % eltolódás kieshet, de több nemigen - ha többet dolgoznak az ALU-k, akkor a ROP-oknak is több melójuk lesz. Btw. a DCC nem textúratömörítés, nem értem, miért hivatkoznak rá ilyen néven egy csomóan.
-
Televan74
nagyúr
-
Jó olvasni való, köszi..
-
HSM
félisten
Érdekes cikk, köszönjük.
Egy fontos dolog viszont nagyon hiányzott viszont nekem az okfejtésből. Az pedig a memória-sávszélesség. Ha nő a GPU kihasználtsága, az azt jelenti, hogy több adatot dolgoz fel adott idő alatt, ami pedig azt vonja maga után, hogy több adattal is kell etetni. Ez pedig nem túl jó kilátás főleg a GTX970/980-as kártyáknak, melyek textúratömörítéses varázslata nem működik "általános" számítások adatainál.
Ha ez szűk keresztmetszetté válik, ott a 290-es Radeon péppé verheti pl. a riválisát. -
Mire számíthatunk a DX12-től - elkezdtem egy postot írni, aztán ez lett belőle
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #5150 üzenetére
A koncepció hasonlít, de a kód eléggé eltérő lehet. Fogsz egy motort abba leportolni egy Vulkan és egy DX12 kódot nem nagy költség. A gond az, hogy azokat külön kell validálni, és egy játékra lekorlátozva a tesztelést ez nem feltétlenül éri meg. A Frostbite-ban biztos benne lesz egy pár API, de ebből szinte biztos, hogy csak egy-kettő lesz PC-n aktiválva.
Nagyon sokan egyébként inkább a Vulkan irányában nézelődnek. Nem csak az EA. Ott a Valve is, illetve aki SteamOS-re hoz játékot biztosan nem DX12-t választ.
A Vulkan előnye még, hogy a Windows 10-ből a WDDM 2.0 újításait ezzel az API-val is lehet használni. Tehát nyugodtan hozzá lehet nyúlni a GPUMMU-hoz és az IOMMU-hoz. Nem kötelező a legacy WDDM funkciókat használni. Persze ilyen esetben a Vulkan megléte mellett is a Windows 10 lesz a minimum igény, de maga az előny amit ad a GPUMMU az sok. Az IOMMU pedig pláne, ott komoly extrákat lehet szerezni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vulkan az EA-nek azért nagyon jó opció, mert eleve van egy kitesztelt és validált Mantle kódjuk. Ez nagyjából 4000 sor, de a Mantle és Vulkan függvények 90+%-a megegyezik, tehát számukra a portolás nagyrészt annyi lenne, hogy a függvénynevekben a gr-t lecserélik vk-ra. Ez rendkívül költségkímélő, illetve nyilván sok hiba is kizárható.
Másrészt az EA szerintem a DX11-et már dobná, mert csak állandó problémájuk van vele. A Vulkan elérhető lesz Windows 7-re is, így gyakorlatilag úgy tudják dobni a DX11-et, hogy még mindig elérik a potenciális vásárlóbázis nagy részét. A DX12-vel ez nem lehetséges, mert Windows 10-hez van kötve az API.
Egyébként a DX12-t be lehet építeni, de most két ugyanolyan funkcionalitást kínáló API-t validálni felesleges. A Vulkan ráadásul kézenfekvő az OpenCL C és C++ direkt támogatása miatt, amit DX12-ben nem lehet egyszerűen megoldani. -
#85552128
törölt tag
válasz
daveoff #5143 üzenetére
Szerintem a Battlefront DX11-es lesz...
"Would like to require Win10 & DX12/WDDM2.0 as a minspec for our holiday 2016 games on Frostbite, likely a bit aggressive but major benefits"
Persze ettől még jöhet hamarabb DX12-es support, de nemhiszem, hogy egy 2-3 éve fejlesztés alatt lévő cím úgy jönne. Mantle + DX11 valószínűbb, egy esetleges későbbi DX12-es patchel.
-
daveoff
veterán
Miért, a Vulcan AMD only, nem? El nem tudom képzelni, hogy a DX12 bevezetése után, amikor mindenki ezt várja, erre kiváncsi, akkor egy olyan API-val hozná ki az EA a Battlefrontot, ami AMD only, ezzel kizárnák a felhasználók döntő többségét....ki is akadok, ha tényleg így lesz, már megvettem a játékot.....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Square Enix továbbra is az AMD partnere, csak az AMD nem akar a Luminous Engine-be pénzt rakni, mert a Luminous Studio azt mondta róla a Square Enixnek, hogy játékfejlesztésre alkalmatlan. A Final Fantasy XV épített volna elsőként a Luminous Engine-re, de már nem fog, mert nem működik. Helyette a mostani motor lesz kiegészítve a Luminous fénykezelésével, és ez lesz így felhasználva a Final Fantasy XV-hez, ami viszont nem jön PC-re. Ezért az AMD úgy döntött, hogy egy olyan motorba nem rak több pénzt, amivel maguk a fejlesztők sem számolnak.
(#5140) CsonkaImo: Az EA és az AMD kapcsolata kb. olyan, mint az NV és az Epic kapcsolata. Annyira össze vannak nőve, hogy ott a szakítás maga a csoda lenne.
(#5141) daveoff: Nem. A Codemasters Intellel dolgozik. A dolog itt annyi, hogy az AMD-nek vannak külön szerződései bizonyos címekre. Például a SEGA-nál az Alienre, vagy a Codemastersnél a DiRT-re. De ha megnézed, akkor a többi 2014-ben befutott SEGA és Codemasters játék inteles.
A Frostbite kapcsán Repi Vulkan API-t támogatja, és ez hivatalos. A DX12-re még nem mondott semmit. Igazából sok értelme a Vulkan mellett ennek nincs.
-
daveoff
veterán
Pontosan! Ezen csodálkozok én is, pedig a Square Enix is beállt anno a Mantle mögé, vagy rosszul tudom?
Most meg már NV + DX12 partner....
Lélegzetelállító a Square Enix DirectX 12-es demója -
daveoff
veterán
FINAL FANTASY XIV: Heavensward Benchmark
Tested on: 01/05/2015 10:48:32
Score: 15569
Average Frame Rate: 118.068
Performance: Extremely High
-Easily capable of running the game on the highest settings.
Loading Times by Scene
Scene #1 1.060 sec
Scene #2 3.871 sec
Scene #3 3.308 sec
Scene #4 2.872 sec
Scene #5 2.887 sec
Scene #6 1.223 sec
Total Loading Time 15.222 secScreen Size: 1920x1080
Screen Mode: Full Screen
DirectX Version: 11
Graphics Presets: MaximumSQUARE ENIX is NV-s lett....? Az utóbbi időben minden játékuk Gaming Evolved volt.
-
HSM
félisten
válasz
mcwolf79 #5132 üzenetére
"más lesz valszeg hogy élesben játékokban mit fog produkálni a két VGA-család."
Vagy nem.Érdekes, amikor a számítástechnikai hardverek gyors avulásáról van szó, akkor máris mindenki magán érzi azt a 2-3 évet, mennyire nem mindegy, mennyi pénz csusszan kia zsebükből....
-
imi123
őstag
Én sosem értettem mi a jó a Fanboyságban.
Mindig azt kell megvenni ami éppen a legjobb.
Sajnos az alaptalanul nagy elvárások és csoda várások később jó nagy pofára eséseket eredményeznek.
Nagyon jók az AMD kártyák.De hogy majd dx12-ben egy 285 megver egy 980-at azért rendesen túlzott elvárás.
Meg kell nézni az új konzolokat.Hiába a rohadt nagy tudás ha nincs meg az erő a vasakban.
Mindenesetre nagy tisztelet az AMD-nek hogy hogy folyamatosan állja a sarat. -
do3om
addikt
válasz
#85552128 #5133 üzenetére
Nem volt jobb az NV.
Mindkettő jó volt sőt árakat tekintve az AMD szerintem jobb is ezért lett nálam is 5850-7870-7970 vga véve, igaz használtan.
A legnagyobb baj inkább hogy a pár AMD fan mindig sokkal-sokkal jobb akart lenni. Mintha telhetetlenek lennének, és szajkózzák hogy de majd mennyivel jobbak lesznek. Csak nem értem minek. A jelenbe is jók de ők mindig csak a jövővel foglalkoznak miközben a PC egy nagyon gyorsan avuló ágazat.
Ez engem kurvára idegesít.
Most is jó kártyájuk van és árakat tekintve versenyképesek. Természetes hogy a jóval később kijövő NV-k vannak a csúcson, de mindig az van aki utoljára lép. (az már rossz ha nem)
De itt a fok AMD párti a már nagyon unott részben hitelét vesztett kijelentéssel jön hogy majd jobb lesz meg a technika csoda+ hasonlók.
Semmi szükség rá, adott VGA-juk nagyon is jó ahova be van pozicionálva.
Az hogy a trón nem az övék meg ideiglenes. Természetes hogy aki utoljára lépett az van előnyben a már régen kint lévőkkel szemben.De még így is jók, a 750-eknem csak a fogyasztása remek, teljesítményben felveszi a versenyt vele a 7870-270(X). A GTX 960 128 bittel, nekem nem kéne, inkább a megint csak a másik oldalról az ellenfele. A 970 igen jó de mégsem olyan olcsó még most sem pedig a baki után mehetett volna lejjebb is az ára, de itt már el kel gondolkozni melyik oldalt éri meg mert nem rossz így sem de a 290x megint csak ott van a képben és olcsóbb áron.
A 980 meg a TX ugye a csúcs ezen nincs mit beszélni, akinek ez kel kifizeti, ez most az ő előnyük. -
#85552128
törölt tag
Ugyanez a hype ment dx10.1-nél meg a dx11-nél is (minden tekintetben) aztán meglátni mi lett belőle, ráadásul dx11 alatt is jobb lett az nV mint az AMD
Várom mi lesz a dx12 alatt az új kifogás, mert valahogy továbbra is el kell majd adni az új VGA/CPU-kat és kimagyarázni a szarul megírt PC-s portokat...
-
mcwolf79
veterán
Folyton ebbe a benchmark-ba kapaszkodtok, de ez egy dolog, más lesz valszeg hogy élesben játékokban mit fog produkálni a két VGA-család.
Nem baj, MAJD így lesz, meg MAJD úgy lesz.
Most meg... Bár ez kit érdekel, úgyis mindenkit az foglalkoztat , az alapján vesz VGA-t, hogy mi lesz MAJD 2-3 év.[moderálva]
Ne személyeskedj!
[ Módosította: Qru ]
-
HSM
félisten
Nem értek egyet.
Ajánlom ezt a figyelmedbe: [link]Azért az a 18ms vs 28ms frametime különbség elég brutális. Szépen látszik az is, hogy a GTX alig nyer az async megvalósítással a DX11-hez képest, míg a Radeon a másfélszeresére gyorsul, saját magához és a GTX-hez képest is.
Nekem erősen úgy fest, hogy az újgenerációs motorokban a Maxwell-ek erősen görcsölni fognak, míg a 290-eknek meg sem fog kottyanni.Amit amúgy teljesen jogosan írsz, az az idő. Nagy kérdés, hogy mikor fog eljönni a DX12 kora. Ezen múlik majd a Maxwell-ek sorsa szvsz.
Amúgy halkan megjegyzem, ezek találgatások. A tényeket tudjuk (lásd a linkek pl.), de nyilván nem tudhatjuk előre, hogyan fog alakulni a történelem.
Ami amúgy a Mantle-t illeti, nekem teljesen hozta BF4-ben, amit elvárhattam tőle, igen jó szolgálatot tett.
-
do3om
addikt
Szegény már sírdogál mi lesz vel. Jön a DX jön a mante kitör a vulkán, na ezeket kéne abbahagyni.
Ez az ami miatt a kialakult az AMD-s cuccokkal szembeni hiteltelenség.
Az ilyenek miatt.Ha jól emlékszem a dx11 megjelenésén is voltak hasonló dolgok, hogy az AMD jobban támogatja.... mégsem történt semmi. Bár ott az 5850-70 valóban jó lett de itt, és most sokkal nagyobb különbségeket vártok el, pedig már az is jó lenne de erre itt páran többszörös sebességet vártok.
Amire érezhető lesz a mostani csúcs GTX-ek hátránya addigra az AMD vga-i is ugyan úgy hátrányban lesznek. Amire annyira lesz használva hogy bejöjjön amit mondasz már rég lemegy 1-vagy akár 2 genereció.
Az hogy melyik lesz gyorsabb majd csak a használt vga-k picán lesz érezhető mert csak ott lehet már kapni amik ma mennek. Az meg hogy majd nem lehet csak feléért eladni meg hasonlók, ez tudja aki megjelenést követően a legfentről válogat, el is kel fogadnia.
Ma valóban jobb lehet egy 5850-70 mint egy GTX 460-80, de mennyivel is és menni idő elteltével? Na és nagyon érint itt titeket?
Pedig régen ugyan így ment a hülyeség hogy húúúú de majd mi lesz. Be is jött bizonyos mértékben de rohadtul nem rázott meg senkit.Biztos hogy jók leszenk mindkét oldalon az uj karik dx12-ben de ne gondoljátok hogy a mostaniak majd úgy lesznek tartva hogy ne keljen már megvenned az ujjat. Egy 980 majd hátrányba lesz a 290x-hez képest, nem éppen mert mindkettőnek hátránya lesz a majd megjelenőkkel szemben. Nem egymáshoz fogjátok már méregetni amikor egyikkel sem lehet rendesen játszani, de ugye ez sem most lesz.
-
jani04
aktív tag
Az a baj az amd-vel,hogy túl sok fele hadakozik.Ő ehhez pici.Mit ér sok majd ez lesz és majd most aztán meglátjátok dumával?Nem akarok bántani senkit és nem tartozom semmilyen tábor elvakult hívői közé sem.
Itt volt egy szavazás a kinek milyen videokártyája van.Tök röhej volt az egész.Gyerekek a homokozóban kb.
Nekem volt csak a közelmúltat nézve r9 290x a gépemben és volt gtx 980 is.Aki azt mondja,hogy az r9 380x a 290x frissített verziója és elveri a 980-at az vagy nagyon nagy titkot tud vagy tök hülye és soha nem volt szerencséje a fent említett kártyákhoz.Más az amit szeretnénk és más a valóság.Le írom még egyszer nem vagyok semmilyen tábor szószólója.Én aztán tényleg örülnék neki ha valaki végre oldalba vágná az nv-t és az intelt. -
szasanyi
félisten
válasz
daveoff #5099 üzenetére
Ez nem flegmázás volt a részemről, ne szívd fel magad. Ha egyből ezt a választ adod (aminek már van információ tartalma, meg lehet vitatni, stb. ) és nem azt az egy mondatot írod le válaszként, akkor részemről sem az kerül oda (még akkor sem, ha szerintem egyáltalán nem flegma).
-
-Solt-
veterán
válasz
daveoff #5111 üzenetére
Az NV-nek biztos belefér az árcsökkenés, efelől nincs kétségem!
Azoknak már kevésbé, akiknek a 980-a egy árban lesz a 290X-l...
Én 160K körül vettem a 780-t, közel két év után kb a felére esett az értéke... ez sem kevés, de erre azt mondom, hogy cirka havi 3K-t megért. Ugyanennek mondjuk 1 év alatt nem biztos, hogy örültem volna...
De egyébként egy dolog biztos, most még minden bizonytalan, sok a HA... kíváncsi vagyok ezúttal mi lesz a végkifejlet!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nyilvánvaló. Máig ezt ajánlom mindenkinek, hogy nézze meg az adott kedvenc játékot ki támogatja, és akkor nem éri majd meglepetés. Sajnos ma ez a PC. Vannak speckó dolgok mindkét gyártónál, amelyeket esetleg nem érhetsz el, ha nem olyan VGA-t választasz, amin az fut. Ez van.
A Civ6-ban nekem sem a speckó MSAA tetszett, hanem az, hogy low-level API-n futtatva a gép a lépéseknél az AI-t az összes processzormagon számolja. DX11-ben viszont ez egy magra van korlátozva. A játék vége felé elég sokáig tarthat egy lépés, így elég jól jön, ha az negyedannyi idő alatt megtörténik. De ez elsődlegesen az én igényem, mert kizökkent a játékból. -
Egon
nagyúr
Na ja. Meg tettél olyan kijelentést, hogy ha az adott júzernek X játék a kedvence, amelynek egyes speciális effektjei Y kártyán mennek, akkor adott a választás, nincs miről beszélni.
Ezzel szemben a valóság az, hogy pl. én - mint Civilization-fan - pont lesz*rom, hogy a Civ6-ban, egy körökre osztott stratégiában, ahol a grafika kb. huszadlagos szempont (na ja, még mindig képes vagyok heteket eltölteni a Master of Magic-kel, pedig az 320*200-as felbontást használ...), egy nV karin nem lesz speciális MSAA...
Tartok tőle, hogy a júzerek 99%-a ugyanígy érez (főleg, hogy a 80%-uk nem is biztos hogy tud erről a kérdésről). -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
mcwolf79 #5117 üzenetére
Mivel kapcsolatban van ez a kérdés? A hardverről már nem beszélhetek, de szoftveres változások vannak már ma is. Ha megnézed, akkor mindenkinél hamarabb vezettek be low-level API-t, és most mindenkinél hamarabb bevezettek egy olyan LiquidVR csomagot, amely kipótolja a szabvány API-knak (DX12/Vulkan) a VR-re vonatkozó hiányosságait. Az persze igaz, hogy ezek nem szabványosak, de az első működő rendszerek az adott problémára. A Mantle-nek és a LiquidVR-nek is lassan kész vannak a frissítései. Előbbinél már nem a többletterhelés a fókusz, míg utóbbinál elérhető lesz a mid-wave preempció, hogy az async timewarp ne késse le a szinkronizációt. Ezek 2017-ben válhatnak szabványossá. Hozzávetőleg másfél évvel gyorsabban dolgoznak mindenkinél. Nekik azt mondani, hogy mire várnak eléggé érdekes.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sose mondtam olyat, hogy a low-level API miatt nem tudod majd futtatni a programot. Csak annyit mondtam, hogy a konzol, illetve a low-level API hatása az lesz, hogy a játékokban lesznek olyan funkciók, amelyek csak Radeonon működnek. Erre volt pár példa, lásd a Thiefben a TrueAudio és az async compute, a Lichdom: Battlemage-ben és a Sonic & All-Stars Racing Transformedben a TrueAudio, illetve a Civ 6-ban a speciális MSAA. Ezeket más hardverrel nem éred el. Ilyen a jövőben is lesz egyébként, és ennek vezető indikátora a konzol, valamint az, hogy a low-level API irányban a szabványalkotók a konzolhoz próbálják igazítani a PC-s API-k tudását, hogy a fejlesztők minél több dolgot átmenthessenek. Később ezeket ráérnek a gyártók beépíteni a hardverbe, és a meglévő kód futni fog.
-
do3om
addikt
De nem változott semmi.
Le volt írva akkor is hogy mekkora változás jön....... aztán szokás szerint nagyobb volt a füstje mint a lángja.Valóban jobbak a mostani konzolok miatt a technikai színvonalak, de azért ez is máshogy volt beharangozva, nem kel elfelejteni Abu mekkora lelkesedéssel jött hogy vége mindennek az AMD elsöpört mindenkit, lehet leváltani az NV karikat, mert nem fog elindulni a game............ Rendesen hisztériát keltett a hülyeségével. Aztán mi van? Semmi. Sőt előnyt sem tudod ebből szerezni az AMD a pc game piacon, ez inkább kudarc nekik.
Nekem AMD gépem van, vga-ban is mindig az ő oldalukat nézem, mert jobbat lehet kihozni a pénzből.
Szóval nem ellene akarok beszélni, csak azzal hogy páran ennyire nyomják a technikai maszlagot ami aztán nem robban úgy ahogy kéne ezzel rontják a termékek megítélését. Az eredmény csalódás lesz mert belebeszélitek már most is az emberekbe hogy mi lesz aztán csodálkoztok ha lehurrogják majd amiért nem úgy alakul. A 285x többször gyorsabb lesz (majd) mint az NV 980-asa...... nevetséges, leírni is felesleges ilyet (nem Te írtad) Ilyen hülyeségek miatt lesz rosszabb a megítélése az egésznek. Nem csak itt volt máshol is lovagolnak azon a semmire sem jó teszten, amiben le van írva hogy ez nem valós körülmény, ez is nem értem hogy lehet hogy egyből erre alapoznak páran.
Mindkét cégnek vannak ilyen húzásai de ebben a fórumban az AMD-it annyira szeretik meglovagolni sőt rátenni, hogy a józanabb eszű felhasználókat nem csoda hogy zavarja a sok hablaty. Régen Abu komentjeit még elolvastam, ma már nem, AMD-s létemre(CPU téren már sajnos kiábrándultam belőle)!! Mert egyszerűen irritál amit összehord, túl sok, túl sok benne a jövőidő is, a technikai hülyeségek amik valahogy eddig sem jöttek úgy ki de megállás nélkül nyomja hogy majd a mostani(ez mindig a mostanit jelenti). Ami nem baj ha nem lenne nyilvánvaló hogy jóval távolabbi mint ahogy ő képzeli.
-
HSM
félisten
Azért azt ne felejtsük el, hogy közben eltelt kb. 6 év. Az elég sok idő. Tehát ha előveszel 6 évvel ezelőtti hozzászólásokat, akkor elő kell venni a technika akkori állását is.
Másfelől korábban az új technikát visszafogták a konzolok technikai színvonala, a mai konzolok ezzel ellentétben inkább előre húzzák az új technológiák kihasználást.
(#5113) gbors: A második pont lesz az izgalmasabb.
-
Nekem továbbra is az a véleményem, hogy a Maxvell-nek kinéz egy a szokásosnál nagyobb értékcsökkenés.
Igen, valószínűleg (hacsak nem alkalmaznak Jensenék valami alternatív piaci stratégiát), az alábbi két feltétel mentén:
1. Ha jelentős számú olyan motor lesz, ami jobban alányúl az erőforrásoknak
2. Amikor ezek a motorok a végfelhasználókat érintő stádiumban lesznek (ie. megjelentek a játékok)Az #1-es az iparági pletykák alapján valószínű. A második várhatóan 2016 során fog kibontakozni.
(#5112) do3om: teljes részletességgel ld. itt
-
do3om
addikt
Érdemes ilyenkor visszaolvasni régebbről, én nagyon jókat lehet röhögni
Pl a nagy majd ki lesz használva minden szakértők milyen elragadtatva írtak a DX11 megjelenésekor, mennyire jó lesz hogy lemarad majd az NV. Egekig magasztalták a DX11-et, meg a fantasztikus képességeit. Most meg ugyan ezek nem győznek fikázni, mekkora szar volt már, mekkora korlátot hoztak a fejlődésbe mióta megjelent a dx11.
Annyira nevetségesnek teszik magukat sokan hogy hihetetlen.
Csak rá kel keresni a nagy "próféták" hozzászólásaira egy-egy vga, dx megjelenése előtti időre. Komolyan jókat lehet mulatni rajta, és nem állnak le folytatják generációról generációra, tisztára politikus módjára nyomják. Nem baj hogy mekkora a félrebeszélés, 1-2 év és el van felejtve kezdik elölről, csak az írásuk megmarad, ami visszakereshető.Persze hogy jobb ami újként jön, ennek így is kel lennie. De olyn vehemenciával, elragadtatva, egekig srófolva mondják páran hogy mennyire jobb hogy az már borzalom. Ezt játsszák folyamatosan. (de hogy nem veszik magukat észre?)
Aztán lesz a valóság, jobbnak jobb de nem annyiszor, még mindig elindul a játék a másik gyártó termékén is, még mindig szar a konzolport, kiegyenlített a verseny, megvan a másik oldalon is lépés amint szükséges.
Amire valami annyira lemarad a technikája miatt mint itt jósolgatják addigra már sehol sincs az adott termék, és akinél volt már bőven kihasználta amikor kellett neki.
Szomorú hogy pár nagy AMD fan teszi nevetségessé azt ami mellett érvel. A másik oldalról kevesebb ilyen elragadott hívő van. Én is sokra becsülöm az AMD-t VGA szinten, akár hogy de nagyon jók. A pici részesedésük számomra érthetetlen is hogy romlik, hiszen a vga-ik ott vannak mindenben ahol a másik gyártó is.
A csúcsot meg mindig a legutolsó megjelent képviseli ezen nincs mit vitatni, talán az utóbbi időben az NV erre jobban ráfeküdt, ami nem hülyeség, lehet drága, lehet itt egy kezeden meglehet számolni kinek van. De reklám értéke felbecsülhetetlen!! Minden megjelenő játékban, kiadott új hardvereknél, tuningolnál amikor megnézik hogy megy az elérhető legjobb vason, és díszeleg az NV karija, na ez nekik már megérte (na meg TX-est is veszik akár hogy hurrogtak az AMD oldalon ára miatt) Ez hiányzik az AMD oldalon most, nagyon rövid időkre tudja ezt a szerepet lenyúlni, és ugye ő cpu-t is készít abban meg el bukta teljesen kilátástalanul ezt a lehetőséget.Akár hogy jó lesz az uj dx, jók lesznek az új VGA-k de nem fogják felforgatni a világot. Nem lesz az hogy bumm és ennek vagy annak a cégnek a termékei használhatatlanok, menni fogy szépen azon is. Már csak visszanézve egész sok idő még az is hogy teljesen átálljanak, tehát amikor követelmény a DX12, és az hardver hozzá. (régebbiket visszanézve)
Amikor jönnek itt a nagy jósok hogy ez most más lesz ez űberbrutál..... elmondtátok ezt már a DX9-10-11+ezek rev-jei idejében is, akkor is jött a a sok technikai maszlag a főkolomposoktól.... -
daveoff
veterán
Minden benne van a pakliban, a Te elképzeléseid is bejöhetnek, meglátjuk. A Maxwell megjelenés óta arat, és még fog is egy darabig (ráadásul ehhez az AMD is hozzájárul), bőven túlárazott kártyákról van szó, ezzel is tisztában van mindenki, az árcsökkenés simán belefér az NV-nek, maximum mi isszuk meg a levét. De én amikor megvettem a 980 akkor tudtam, hogy bukta lesz, minden megjelenéskor megvett csúcskártyával így jár az ember, ez nem új dolog....
-
-Solt-
veterán
válasz
daveoff #5109 üzenetére
Szakadéknyi különbséget a Maxvell és a Pascal közti tudáskülönbségre értettem...
Ha realizálódik végre a gyakorlatban is ami most csak papíron van, akkor a másfél éves 290X is elkenheti a Maxvell száját, a Pascal meg ugye már az új AMD széria ellen jön majd, ergo elég durva különbség feltételeződik a Maxvell és a Pascal között.
Nekem továbbra is az a véleményem, hogy a Maxvell-nek kinéz egy a szokásosnál nagyobb értékcsökkenés.
-
daveoff
veterán
Azért szerintem nem kicsit naiv, aki szakadéknyi különbségeket feltételez, ne legyen igazam, de lesznek csalódások.....
Természetesen én is drukkolok, hogy komoly előrelépés legyen a mi szempontunkból, de sok reálitását nem látom a dolognak. Különben is, lassan ott tartunk, hogy 250-300k lesz egy csúcskártya (980Ti/390X), nevetséges.....
-
-Solt-
veterán
válasz
CsonkaImo #5106 üzenetére
Igen, 1000%, hogy az NV domborít majd a Pascal-l, de remélem azért majd sokaknak "fura" lesz a szakadéknyi különbség a két generáció közt... no meg minél jobb lesz, annál értéktelenebb lesz a 9xx széria, és azért ezt így nem lesz könnyű kommunikálni...
(#5107) daveoff: Az fix, hogy érdekes 1-2 év elé nézünk!
-
daveoff
veterán
Nem lenne rossz, jó löket lenne minden szempontból, de nem hiszem, hogy ezt a piac megengedheti magának. Majd meglátjuk, év végén szerintem felgyorsulnak az események, nyáron jön az új AMD, jön a W10@DX12, és év végére talán már játék is lesz, én úgy gondolom SW: Battlefront már támogatni fogja az új API-kat, marketing szempontól mindenképpen a DX12-vel lenne célszerű kihozni.
-
-Solt-
veterán
válasz
daveoff #5104 üzenetére
Azt nem tudom, hogy kifejezetten GCN-re optimizálnak-e... szerintem optimizálnának ők Maxvell-re is, ha dokumentálva lenne...
Az AMD VGA-k jó ideje fejlettebbek, csak ugye erre mindig ment a legyintés, hogy kit érdekel, (júzer szempontból jogosan) ha a valóságban ebből semmi nem köszön vissza. Én abban bízom, hogy ez most megváltozik, és nem csak papíron lesz meg a különbség.
-
daveoff
veterán
-
daveoff
veterán
válasz
CsonkaImo #5101 üzenetére
Valaki azt írta, hogy ilyen magas Draw Call úgysem lesz egy játékban sem, úgyhogy nem ettől függ majd a kártyák közti különbség. Én úgy gondolom, hogy DX12 bevezetése után is megmaradnak ugyanezek az erőviszonyok, ide-oda fog billegni a mérleg nyelve játékoktól függően.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- AKCIÓ! GIGABYTE B360 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon G8, i7-10510U, 16GB, 1TB SSD, 4K kijelző + WWAN (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest