Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -Solt-

    veterán

    válasz gbors #5017 üzenetére

    Én pont fordítva látom... a sebesség egy dolog, általában az jól beárazott, és a többség az ár/érték felé húz. A bugok, grafikai és egyéb bosszantó hibák sokkal nagyobb károkat okoznak hosszú távon, ráadásul olyan dolgokról van szó, amiknek kiadás előtt ki kellett volna ütközniük, és tudtommal a gyártóspecifikus hibáktól való mentesség megjelenéskor nem ördögtől való dolog, "lazán" kivitelezhető, és ez kizárólag a fejlesztőn múlik.

    Far Cry 2, NV-n hiba nélkül ment, ATI-n mikrolaggolt... fix 60 FPS, de ahogy mentél előre, azonos időközönként akadt egyet. Ebben az időben forrt egybe az ATI neve a mikrolaggal, és azóta is ha a mikrolag szóba kerül, 10-ből 7 ember csípőből ATI-t említ. Driver nem segített rajta, egyszerűen szar volt... nem hagyott nyugodni, addig gyötörtem, amíg rájöttem, ha valami külsős programmal rögzítem az FPS-t fix 60-ra, akkor megszűnik ez a jelenség. Ezen a készítőkön kívül szerintem senki nem tudott volna javítani, a köztudatban meg maradt az, hogy ATI-n szar.

    BF3, a 6990-l volt két pálya (nem emlékszem a nevükre, nem sokat játszottam vele) ahol bármit csináltál, CF alatt ahogy forgolódtál akadt a kép, hiába volt meg a fix 60 FPS. Fórumon rákérdeztem, kb az volt a válasz, hogy AMD-n szar, vegyek NV-t... leadtam a hibát, jelezték, hogy nem tudnak mit tenni, az AFR kódban van a hiba, a DICE tud róla, majd javítják... nem tudom mi lett, mert jött a 7970, egy GPU-n pedig nem volt gond.

    IL2-CloD, tipikus 1C termék, egy raklap szar programozási szempontból... mit ad Isten, NV-n szinte semmilyen hibát nem produkált, SLI támogatás előbb volt hozzá, AMD-n pedig grafikai hibák sokasága, CF támogatás után is random FPS feleződés CF alatt, stb. Minden hibát az AMD-re fogtak, aztán ahogy frissült a játék szép lassacskán, kiderült, hogy nem az AMD volt a sáros, csak addigra már olyan mélyen beleült a júzerekbe, hogy ide NV kell, mert AMD-n szar, hogy pár magamfajta kísérletezgetős marhán kívül mindenki NV-t vett hozzá.

    Ezek csak azok a példák amik az én emlékezetemből hirtelen előjöttek, de gondolom a lista bővíthető lenne. Nem akarok messzemenő következtetéseket levonni ezekből, és nem állítom, hogy ezek mind szándékos dolgok, de a véletlenekben nem nagyon hiszek egy bizonyos arány után. Fordított esetet, vagyis olyat, hogy NV-n lettek volna ilyen gondok, miközben ATI/AMD-n minden rendben volt, nem is tudok, azt pedig nehezen hiszem el, pontosabban elég kicsi a valószínűsége, hogy erről mind az AMD tehet.

    Hogy az AMD-ről is mondjak valami terhelőt... hiányolom belőlük a jó értelemben vett csibészséget. Látják, hogy az NV jól feküdt a fejlesztőknél, a DX az MS kezében, ezért máshonnan kellett volna egy kis pluszt előcsalni. Példának okáért ott volt a 6950@70. Véletlen volt vagy sem, akkor nagyon sokan ráharaptak a 6950-re, emlékszem SG-n is tele volt az AMD fórum a kérdésekkel, hogy melyiket lehet 70-re moddolni. Ezt meg kellett volna lovagolni... mondjuk kihagynak egy szériát, majd a következőben megint eljátsszák ezt... a 290-l. Biztos vagyok benne, hogy sokkal több fogyott volna belőle, ráadásul milyen jót lehetett volna most "trollkodni" vele, "Nálunk a 4GB az 4GB, a 290 pedig akár 290X is lehet", vagy valami hasonló...

    Ezen kívül például hiányolok egy olyan kizárólagos prémium partnert, mint az NV oldalán az EVGA... a Sapphire a közelébe nem jön.

    Mindezektől függetlenül az AMD az elmúlt 1.5 évben szerintem hatalmasat alakított a képzeletbéli sakktáblán... nyilván ennek a hatása még nem látszik, de egy sarokba szorított helyzetből legkisebbként úgy lavírozni, hogy utána szinte minden úgy alakuljon ahogy nekik jó, plusz ennyire összeborulni a fejlesztőkkel, nagyon nagy tett... papíron... aztán meglátjuk, hogy a gyakorlatba ebből mi ül át a következő 1 évben.

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #5017 üzenetére

    "Ha csak az egyik gyártóén, akkor igen valószínű, hogy a gyártónál van a probléma."
    Ezt úgy írtad, mintha nem lehetne a kódon belül DX11 alatt detektálni, milyen vason fut, és aszerint alakítani a kódot. :D

    Ami a drivereket, sebességet illeti, AMD-n leginkább a CF-el, és a friss cuccokkal az első pár hónapban voltak kisebb bugok és kb. ennyi.
    8800 GTS után 3870-em lett, utána 4850, 4890, 5850, ráadásul mind megjelenés körüli vásárlás, és teljesen jó volt, mindegyikkel tudtam játszani bármivel, egyáltalán nem éreztem rosszabbnak a driveres támogatást. Sőt, a 4890 előtt volt egy GTX260, amitől igen hamar megváltam, éppen driveres gondok miatt, nálam nem hozta azt, amit korábban megszoktam a Radeonokon stabilitást.

    A GCN debütálása volt kicsit gázosabb történet, ott egy évvel a debütálás után lett csak 100%-os a driver, ami sokaknál gond volt, érthetően egy 180 000 forintos 7970-nél pl. Persze, technikailag érthető egy vadiúj architektúránál, de ezt jobban kellett volna levezényelni. Ugyanakkor így visszagondolva elég jó vételek voltak a horror áraik és a korai drivergondok ellenére, mivel még ma is szépen megállják a helyüket, ami 3,5 évvel a megjelenés után igencsak korrekt teljesítmény.

  • rocket

    nagyúr

    válasz gbors #5017 üzenetére

    A GTA5-ben bizonyos AMD kartyakon (foleg a Tahiti erintett, 15.3beta es a 15,4betaval is csinalja) MSAA bekapcsolasaval a jobb also sarokban jelentkezo "szemeteles" meg nem derult ki kinek a sara, de eltelt 1 het, es nem javitottak meg.

    Ilyen hibat, hogy nem lehet eszre venni megjelenes elott? (attol fuggetlenul, hogy Rockstar vagy az AMD sara)
    Az meg szamomra alapbol se megoldas a problemara, hogy kapcsoljam ki az MSAA-t, raadasul I5-4590-el CPU limit van MSAA nelkul FHD-ben.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés