Hirdetés

2024. május 17., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#93101) trialboj válasza Hasaggymeg (#93097) üzenetére


trialboj
őstag

Nos ez így van, de ettől függetlenül fura/kényelmetlen érzés, hogy nincs ujj közelben a fék, és dombokon lefele ahol gyorsan gurulok kanyargós az út, szóval "még" ijesztő másképpen fogni a kormányt :)

Nos az alap hogy ezeket leejtőn értem el, halandó ember nem képes síkon megfogni ekkora tempót.
Roadbike ~9kg +én70kg + táska 3kg, abszolút nem aero felszerelésben

29es 12-13kg - én pedig mez/táska nélkül

Amúgy valaki levezetné hogy az outi honnan jön, mert nem tudok rájönni. Az országouti szó végéből? : ))

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#93102) 5381 válasza trialboj (#93101) üzenetére


5381
aktív tag

Lejtőn alul kell fogni a kormányt, ahol eléred a féket is. Mászáskor a kormány felső, egyenes részét fogják. Utazótempóban a fékváltókar tetejét, de itt is két ujjal eléred a féket és a váltást is. ezeket kell váltogatni, mert hosszabb távon óhatatlan, hogy ne merevedjen be ugyan azon a fogáson a kezed.
Itt egy magyarázó videó is.

(#93103) szjoci válasza trialboj (#93101) üzenetére


szjoci
őstag

országúti

És nem leejtő, hanem lejtő. ;) Bár itt a topikban rákeresve a "leejtő"-re elég sok találatot dob.

[ Szerkesztve ]

(#93104) Runner_fxr válasza Hasaggymeg (#93068) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nem a bringa volt a fő szempont, barátnő választásnál. :) De azért nyilván nem hátrány ha szeret bringázni.

trialboj: Attól is függ, hogy milyen outit próbáltál? Gondolok itt a felszereltségre és a geometriára. Én is próbálgattam párszor. Volt egy két teszt outi a boltba, ezek mondjuk inkább verseny geometriásak voltak, tehát nem a kényelmesebb fajta, 105-ös szettel, aluvázzal. Annak ellenére, hogy csak egy középkategóriás gép volt, érezhetően sokkal gyorsabb volt mint bármilyen monti. Én is inkább 30-35 körüli tempót mentem vele, de azt sokkal tovább mint montival lehetséges lett volna. Illetve volt pár km, amikor becsatlakoztam pár gyorsabban haladó outis mögé, balatonkörön, 40 feletti tempót mentünk, az átlag bringásokat nagyon durván nyomtuk le. Ennél gyorsabban még a villanyos montival sem szoktam menni sík úton, nem hogy hagyományos hajtásúval. :D
Egyébként én is nagyon elfáradtam, a sokkal sportosabb testtartás, és az, hogy nyomod neki mint az állat, hamar megteszi a hatását. 100km után úgy éreztem, hogy a combom mindjárt széthasad. Hozzá kell ehhez is szokni. Nem rossz dolog az outi se, de nekem inkább marad a monti. :)

A koskormány és a betonra fújt virslik miatt, nekem is nagyon kellett figyelnem. Nem estem el vele, de lényegesen nagyobb koncentrációt igényel mint pl egy montival aszfalton (vagy akár terepen) gyorsan tekerni, de nyilván ez is megszokás kérdése.

[ Szerkesztve ]

(#93105) Runner_fxr válasza trialboj (#93101) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nekem egyébként a fékváltókar tetejét fogva volt a legideálisabb, hosszabb távon. Bár még így is egy kínzópad a montimhoz képest. :)

(#93106) jocoka75 válasza pc360 (#93085) üzenetére


jocoka75
tag

Igazad van inkább 8-as vételnél nem vettem észre mivel ,hogy a kerékpár újonnan lett vásárolva üzletben így hát eszembe se jutott ,mentem vele egy kört és ennyi egyébként 109kg a testsúlyom lehet hogy ez is befolyásolná ? bár nem hinném ,ha meg igen igen akkor elég sz.....r kereket tesznek egy 190.000 keróba.

(#93107) CaNNa3IS válasza jocoka75 (#93082) üzenetére


CaNNa3IS
senior tag

Ez milyen bolt ? :DDD

Stay up Stay humble Ride hard Get stoked

(#93108) varsam válasza jocoka75 (#93106) üzenetére


varsam
őstag

Nem lehet hogy csak a gumi nincs pontosan feltéve? A felniben is van 8-as tuti? Nem csak a gumi "imbolyog" kicsit?

(#93109) Napfénysüti válasza jocoka75 (#93106) üzenetére

Meglepő de nagyon alap kerekeket tudnak tenni még egy ennél jóval drágább bringába is. Egyszer olvastam egy jó részletes angol cikket arról hogy a gyártók a kerekeken spórolnak a legtöbbet mert úgy vannak vele hogy majd a user úgyis vesz egy jobbat a gyári bringába.
Régen azt hittem hogy egy bringa árának közel 30%-a a kerékszett mert hát mégiscsak a váz mellett a legfontosabb alkatrész. De fenéket, nagy átlagban 10% körül szokott lenni a teljes árhoz képest a költsége ennek.

Més que un club!

(#93110) #27813376 válasza trialboj (#93101) üzenetére


#27813376
törölt tag

Lejtőn ez nem olyan nagy dolog. A Schwalbe Smart Sam gumikkal mentem nem egyszer hatvan felett már. Igaz, beletekerni kissé agrasszívan kellett az áttételek miatt :DDD

[ Szerkesztve ]

(#93111) CaNNa3IS válasza #27813376 (#93110) üzenetére


CaNNa3IS
senior tag

Ha nem lejtőn akkor hogyan másképp ??

Stay up Stay humble Ride hard Get stoked

(#93112) 6030D válasza CaNNa3IS (#93111) üzenetére


6030D
Ármester

Felfelé ;]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#93113) Dottore


Dottore
addikt

(#93114) varsam


varsam
őstag

Sziasztok

szeptember elején tervezek párommal egy 1 hetes Ausztriai körutat, túrázással és bringázással. Jelenleg úgy tervezem, hogy két helyen szállnánk meg 3-4 napra és csillagtúrában járnánk be a környéket, akár úgy is hogy autóval utazunk kicsit majd ott bringa/gyalogtúra.
1. helyszín: Zell am See és környéke
2. helyszín: Wörthersee és környéke

Akik már voltak Ausztriában, illetve bringáztak is, tudnátok szolgálni pár jó tanáccsal, ötlettel, hogy mikre figyeljünk, miket nézzünk meg feltétlenül, hogyan készüljünk rá?

Lenne pár kérdésem is:
Milyen turista utakon lehet bringázni, mennyire figyelik ezt kint? Büntetnek ha olyan útra megyünk amin nem lehetne? Az itt szereplő utak gondolom mind bringázhatóak: [link]

Milyen plusz felszerelést/alkatrészt vigyünk magunkkal, külön az autóba nagyobb dolgokat és külön a bringatúrákra?

Szerintem nem rossz az erőnlétünk, egy kb 40km-es túra 1000m szinttel mondhatni jól megy, pl itt a Bakonyban (csak viszonyításképpen)
Be merjük vállalni ott 1000-1500m szintes "csúcsmászós" túrákat? Nagyon szeretnék hegyeket mászni és ereszkedni. Mindkettőnknek merev 29er bringája van, abból belépő szint, én azért jobban de párom már kevésbé tapasztalt. Sima nézelődős kényelmes tempóban azért ha nem egy DH pályán akarunk lejönni, akkor nem lehet gond ugye?

Ruházattal kapcsolatban hogyan érdemes tervezni? Szept első-második hetében mennénk, ahogy nézem ilyenkor a völgyekben még 20 fok fölött van simán napközben, 1500-2000m magasabb azonban már nem. Milyen dzseki, kabát, pulcsi ajánlott? Rövid/hosszúnadrág, kesztyű? Mindenképp megyünk még vásárolni mielőtt indulunk, ehhez szeretnék pár tanácsot miket nézzünk, mondjuk Decathlonban? (nem 20ezerért szeretnék dzsekit venni..). Esetleg más bolt ahol bringás/túra cuccok vannak megfizethető árban, itt Budapesten?

[ Szerkesztve ]

(#93115) Strezi


Strezi
őstag

Felkerült egy AbsoluteBlack ovál tárcsa, még nem sokat tekertem vele, de nem rosszabb mint a sima volt :DDD

Illetve átesett a gép egy rugóstag szetrvizen. Sajnos a multkori kék jelzés túra végére megrogyott a tag, hiába volt benne megfelelő nyomás, csak fél úton mozgott. Ha már ki volt szedve, kipucoltam és átzsíroztam a csapágyakat is, most érezhetően jobban mozog a bringa hátulja. Elöl a Pike továbbra is hibátlan.

Ez volt idén a második szervize a rugústagnak, kb. alkalmanként 30eFt. Nem olcsó mulatság formában tartani az Epic-et! A Canyon RS rugózását még nem szervizeltettem, csak magam végeztem egy olajszervízt a telón.

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#93116) #27813376 válasza CaNNa3IS (#93111) üzenetére


#27813376
törölt tag

Nem tudhatom az outisok síkon mit tudnak kitekerni.

(#93117) trialboj


trialboj
őstag

Végre találtam egy jóféle fehér kormányt az AM bringámhoz, viszont ez meg annyira olcsó hogy félek valami silány szériából való, ránézne valaki, hogy szabad-e ilyet venni DH/enduróra : Sixpack Driver805 Ultra Low Riser 805mm, nagyjából 760ra vágnám. Látom hogy akciós, de akkor is furán olcsó.

Strezi:Ennek az ovál fogaskeréknek kellene legyen haszna is, vagy csak érdekes? EGy youtubernél láttam először (skill withPhill) de ő sem emelt i különösebb előnyt.
Nem ismerem azt a rugóstag márkát, de komoly ára van a szerviznek, az én rp2-m jelenleg kerül ennyibe...

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#93118) Napfénysüti válasza trialboj (#93117) üzenetére

Emelkedőn felfelé segít a holtponti szakaszon átlendülni az ovál tányér.

Més que un club!

(#93119) Dottore válasza trialboj (#93117) üzenetére


Dottore
addikt

A Sixpack minden csak nem gagyi. Megveheted nyugodtan.

(#93120) jocoka75 válasza varsam (#93108) üzenetére


jocoka75
tag

Én is arra gondoltam,hogy a gúmi nincs jól feltéve ,de a 8-as a felnibe van sajnos szerintem elviszem szervizbe állítsák be lehet, hogy nem elég feszesek a küllők

(#93121) varsam válasza jocoka75 (#93120) üzenetére


varsam
őstag

1-2ezer forint egy centrírozás, pikk-pakk megcsinálja egy normális szerelő.

(#93122) andrisbandi válasza trialboj (#93117) üzenetére


andrisbandi
őstag

Nemrég vásároltam néhány Sixpack cuccot a bike-24-en.

Nagyon elégedett vagyok minddel, a bolttal is.
Ismét vennék Sixpack-ot ha úgy alakul, bevált.

Sixpack K-Trix "Non Glove Edition" Lock-On Black Handle Bar Grips - 2017

Sixpack Vegas Flat Pedal - black

Sixpack Menace Stem 35mm Länge - 2017 - black anodized

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#93123) -=RelakS=-


-=RelakS=-
veterán

Hogy kötné fel vele magát az ördög!

A slime az elmúlt két és fél év alatt úgy beleette magát a szelepekbe (presta), hogy már nem tudtak tömíteni (igen, a tömítő anyag miatt nem tudtak tömíteni :D)
Gondoltam, kicserélem az egész cuccot, úgyis lejárt a szavatossága, vettem Joe defektmentes öntömítő tömlőjéből.
Már eleve az nem tetszett, hogy a 26"-os tömlő olyan lazán állt a 26"-os felnin. Aztán felfújtam. 3 bar környékén úgy robbant a képembe a szelep környéke, mint a huzat :Y
Nem tudom, hogy anyaghiba volt-e, vagy én baltáztam el valamit, de a másikat gond nélkül fel tudtam szerelni. Mondjuk 3 bar-nál jobban nem mertem felfújni, először megyünk sétálni valamelyik nap, ha bírja, akkor kap még nyomást :D

Szerencsére a felrobbant tömlő szelepét át tudtam menteni a régi slime-os tömlő szelepének a helyére, úgyhogy abbamaradtak a szíszogások.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#93124) Dottore válasza andrisbandi (#93122) üzenetére


Dottore
addikt

Nekem is ugyanez (Vegas) a pedál van az egyik bringán, a másikon meg egy Icon Mini, Mindkettő nagyon fasza, igaz a Mini drága volt de gyönyörű munka. Rengeteg flat pedálom volt ezek semmivel nem rosszabbak mint egy Raceface, Sram vagy bármi a felső kategóriából.

[ Szerkesztve ]

(#93125) bunddog


bunddog
tag

Rendelt már valaki a lizardskins oldaláról? ha 1 db lock-on logo grips és 1 db custom engraving van a kosárban akkor az 1 pár markolat úgy hogy mind a kettőn van egyéni szöveg? írtam nekik e-mail-t de nem válaszoltak

(#93126) #27813376 válasza -=RelakS=- (#93123) üzenetére


#27813376
törölt tag

Hogy robban a képedbe a szelep környéke ha külső van rajta? Nem értem ezt most :)

(#93127) K Norbi


K Norbi
addikt

Sziasztok! Ismerősöm tárcsafékes bringája fura kattogó hangot ad ki hátulról, új bringa. A kerék nem szorul, ha finoman fékez megszűnik a kattogás. Videó a hangról [link]
Szerintetek?

(#93128) -=RelakS=- válasza #27813376 (#93126) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Olyan szépet durrant, hogy a szelep környéke a külsőt is kipattintotta a felniből.
Mivel ez a külső meglehetősen könnyű/nyeklik-nyaklik, az is lehet, hogy eleve pumpálás közben ott elmozdult annyira, hogy a belső ahogy fújódott fel, nem engedte vissza a helyére, vagy nem tudom. De az biztos, hogy nem csak egy durranás volt, és "miafrancez?", hanem szépen fröcsögött is a trutyi mindenfelé, és "sérvet kapott" a kerék. Idézőjelben persze, mert csak szétvált a külső és a felni egymástól, és össze lehetett rakni.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#93129) #27813376 válasza -=RelakS=- (#93128) üzenetére


#27813376
törölt tag

Lehet gyárilag rosszul volt belehegesztve a gumiba a szelep, de még ilyet nem hallottam. Mindenesetre ha arconcsap, szép lett volna :(

(#93130) -=RelakS=- válasza #27813376 (#93129) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Akkor most lehet, hogy nem itt írogatok :DDD <--- és így nézne ki a fogsorom

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#93131) VGYke


VGYke
addikt

Sziasztok! Volt itt egy kérdésem a bringatartókkal kapcsolatban. Azóta van tapasztalatom, így megosztom, hát ha valakit érdekel.
Az általam megvásárolt Lucky Tw0 gépkocsira szerelhető kerékpártartót el kell felejteni! Olcsó ugyan, de körülményes. Én kb. 10eFt/db-ért vettem, akit érdekel, 2db-ot ingyen odaadom!
Utazás előtti napon vettem egy THULE kerékpártatót akciósan 17eFt/db-ért, na ez már profi szerkezet, mind csomagtartóra felszerelhetőségben, mind kerékpár rögzítésben:

Basszus, azért a gk. tetőccsomagtartón menet közben qrvára lifegnek, jobbra balra rezegnek a kerékpárok, félelmetes megnézni őket!

kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni

(#93132) ivana válasza VGYke (#93131) üzenetére


ivana
Ármester

Ésszel kell vezetni :) Csütörtökön 5 bringát viszek 200km-en olyannal mint a lucky two :)) Évek óta bevált és működik.

(#93133) 6030D válasza VGYke (#93131) üzenetére


6030D
Ármester

Hátrafelé nézzenek a bringák, akkor nem rázza az első kereket a szél. A mostani hétvégén azért nagyon nagy szél volt, húzta is a kocsit, nem sokan mentek 110 felett, tök mindegy hol volt a bringa. Máskor meg a 140-nel sincs gond. Haverom most vett valami, pár ezer Ft-os Menabo-t. A felszerelés macerásabb, mint a Thulenak, de amúgy nem rossz, azt mondta.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#93134) axlfsi


axlfsi
veterán

Gepkocsi tetore en bringat soha! Eddig is odzkodtam tole, de egyik munkatarsam nemreg jart porul; 5db. bringa, teton rogzitve, ahogy azt kell, de egy varatlan szellokes egyszeruen letepte kompletten a Transporter tetejerol, tartoval egyutt (nem, nem mentek tul gyorsan)... A kar 1 gurigan feletti(!)... ripityara tort egy karbonszalas es meg 4 masik is megserult...
Nyilvan extren eset es nem feltetlenul jar mindenki igy, de nyilvan hatul rogzitve sokkal biztonsagosabb (szerintem a vonohorogra szerelt, hatul gyak. allo helyzetben szallitott verzio talan a legbiztonsagosabb...).

*** ALLY-t keresek *** ˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜

(#93135) -=RelakS=- válasza axlfsi (#93134) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Azt sem árt, ha nem felejted el, hogy hova raktad a bringákat :}

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#93136) atok666 válasza trialboj (#93089) üzenetére


atok666
őstag

Azert 40-es tempot tartani - barmilyen bringaval - mar eleg komoly teljesitmeny... Az csak az outi miatt nem fog menni - szerintem.

Atok

(#93137) Hasaggymeg válasza axlfsi (#93134) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nekem olyan van mint az első képen,de már viharban is tökéletesen helyén tartotta a bringákat.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#93138) trialboj


trialboj
őstag

Mással is előfordult már hogy valami kis dolgot szeretett volna venni, de a szállítás majdnem többe került azért telepakolta a kosarat minden baromsággal... hogy megérje, majd rendelés előtt a nagy részét kiszórta mert abszolút semmi hasznuk nem lett volna : ))

Egy kormányt akartam volna megvenni, de azóta már pompát, belsőt, külsőt, csavarlazítót, olajat stb is bepakoltam, pedig nagy részüket itthon is meg tudnám vásárolni ugyan azon az áron, ha tényleg szükség lenne rájuk.

Ennek a kulacsnak még haszna is lenne, viszont nem értem hogy kellene itt kijelölnöm melyiket kérem?!

Csak nem úgy működik mint a kínai oldalakon, hogy random kiválasztják és küldenek egyet. Nekem innen a fehér kellene, és van egy olyan érzésem hogy az egyetlen opció azt takarja, de nem sikerült beazonosítani még a kép url nevéből sem.
Írtam nekik hogy most akkor mivan, csak félek h addig húzzák a választ, míg lejár a promó a kormányra.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#93139) ZolkoW válasza trialboj (#93138) üzenetére


ZolkoW
őstag

a fehér az egyetlen választható, szerintem ennyi...

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#93140) 6030D válasza axlfsi (#93134) üzenetére


6030D
Ármester

Nyilván mindenre van olyan eset, ami miatt nem ajánlott. Szerintem nagyobb az esély, hogy kapsz egy kisebb ráfutásos koccanást, minthogy letépi a szél. És ott aztán mehet a matek a biztosítóval, hogy ki fizet, kinek, mit. Alapból egy lökhárítócserés ráfutásból simán lehet hátfal, szélvédő, lámpa csere, plusz a bringák meg a tartó. Akár a hátulról jövő kára is... De már korábban írtam, miért nem szetetem a hátsó tartókat.
A tranyón meg szerintem rosszul volt rögzítve a keresztrúd, vagy még a régi körmös megoldással volt fent (régebbi kocsi). Úgy meg egy tetőbox is elszállhat.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#93141) ZolkoW


ZolkoW
őstag

még a tetős tartóról egy gondolat: a Thulénak van kerékrögzítője, de ha nem lenne, alap, hogy gumipókkal, vagy gyorskötözővel rögzíteném a kerekeket. Volt nálam kölcsön egy noném, elég vacak volt tényleg, a rögzítője is, ahol a vázat fogta, és más ponton nem is rögzített. én alapból odapókoztam az egyik kereket, nem bíztam rá a dolgot arra az egy vacak szárnyasanyás rögzítésre. ugyanebből a tartóból a munkatársam (tőle kaptam kölcsön) elhagyta a bicóját autópályán, mert ő csak a a középső rögzítést használta. Szerencsére 50e körüli kárral megúszta, nem lett senkinek baja. más kérdés, hogy nem is értem, hogy árulhatnak ilyet, ami nem tartalmaz pántokat a kerekek rögzítéséhez, vagy biztonságosabb mechanikát, vagy valamit, ami kizárja az ilyeneket.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#93142) ivana válasza ZolkoW (#93141) üzenetére


ivana
Ármester

Nem árulnak olyat aminek nincs, mindegyikhez tartoznak kerék lekötözők, az más kérdés ha a user elfelejti használni. :U

(#93143) ZolkoW válasza ivana (#93142) üzenetére


ZolkoW
őstag

az is lehet, és ezesetben az ő hibája, bár nem lennék meglepve, ha az újonnan 5e Ft-ba kerülő acél sínes cucchoz nem tartozott volna. Sőt, ha nem tartozott volna tényleg, akker sem értem, hogy merte rábízni arra az egy bizonytalan rögzítésre a bringáját, szóval nem akarom rákenni a gyártóra. A Thulének legalább olyan a kialakítása, hogy ha ügyetlenül rögzítem, és később meglazul, akkor is valószínűtlen, hogy ki tudjon jönni belőle a váz, mert szűkül a nyílása.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#93144) varsam válasza trialboj (#93138) üzenetére


varsam
őstag

Ezzel most úgy érzem én is így leszek, Rose-ról akarok féktárcsákat rendelni, de akkor már fog jönni még pár cucc :)

(#93145) 6030D válasza ZolkoW (#93143) üzenetére


6030D
Ármester

Nem a keréknél lévő pánt tartja a bringát, hanem a keret, ami a vázat fogja. Az csak a rázkódásokat csillapítja minimálisan, meg hogy ne forogjon az első. Azt kell rendesen meghúzni, ami az alsó csövet fogja. Semmi kárt nem tudsz tenni egy nem pro bringában, mivel kézzel tekersz egy hatos menetet. Én húztam rá belsőből egy karikát, így gumi szorul oda, ami jobban is tapad, és a fényezést sem bántja, ha nem koszos a bringa. Azt meg kell húzni, és nem esik le. Annyi még a titok, hogy miután elindulsz, meg kell állni pár km-re, és újrahúzni a tetőcsomi - tartó közötti rögzítő csavarokat, mert ahogy mocorog a bringa, minimálisan minden a helyére megy és pár fordulatot lehet még húzni rajta. Utána az csak menetszakadással fog magától elengedni. Ha teszel rá zsírt, az sem árt neki, mint minden fém-fém kapcsolatnak, és a mentet is kíméli.
Ha 6-nál több bringát kell vinni, arra van két olcsó, régi tartónk, aminek csak a sín van alul, meg a váz fogó. Ott a kerekeket széles gyorskötözővel vagy klipsz-szíjjal (700 Ft) rögzítjük.

A jelenlegit ha cserélném, akkor esetleg egy villarögzítősre, ha feltalálnák hozzá az első kerék tartót is a vázon, mert azt macera külön pakolni.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#93146) ZolkoW válasza 6030D (#93145) üzenetére


ZolkoW
őstag

világos, hogy nem a pántoknak kellene tartania, de amikor annyira elb*szott a csavaros rögzítés, hogy önmagában nem képes erre, akkor elegendő a plusz pánt, hogy ne tudjon kimozdulni a szorításból - ami legalább oldalirányban támasztja. nem a normális tartókról beszélek, amiknél tényleg rendesen ki van alakítva ez, hanem az olyan filléres vackokról, mint amit kölcsönkaptam. képkeresőn ilyet találtam, ez nagyon hasonló:
Ezzel csak az a baj, hogy talán megfog egy 28mm átmérőjű acélvázat, de vastagabbat egyre rosszabbul ér át, és ha nem az a fajta vagy, aki megmozgatja a bicót, majd újból ráhúzza a csavart, és kiszáll 10km után ezt megismételni... szóval érted. egyébként a képen itt is szerepel két pánt, és ahhoz nagyon kicsi rögzítés is elég, hogy ha a kerekeknél fogja valami a bicót, akkor az egész nem gurul ki a tartóból úgy, ahogy gondolom a munkatársamé tette :)
ezzel szemben itt van pl. ez:
Ez legalább annyit megold, hogy körben zárt a kalitka.
Remélem érthető a problémám..
utolsó kép, ezen jobban látszik a komolytalan pofa az alsócső megfogásához:

Ez íróasztal mellől még jónak is tűnhet, csak a gyakorlatban jön a 35mm-es vázcső (40-esig írják, hogy használható), azt már alig tartja, félig lecsúszik a gumi, stb...
Ettől ezeket lehet használni, de kizárólag egyéb rögzítéssel együtt. a menetszél az nem elhanyagolható már 90-nél sem, vigyázzunk a biciklinkre, kérem! ;)
szerk: a körben zártnál is muszáj pántolni, mert ha kiemelkedik a bicó a sínből, akkor szintén lehet baj, még ha nem is hagyjuk el.

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#93147) 6030D válasza ZolkoW (#93146) üzenetére


6030D
Ármester

Ne ragozzuk túl, mert szerintem egyre gondolunk, de a képekhez ennyit tennék hozzá:
1.: ilyen az, amit néhanapján használunk. Annyi a baja, hogy szét kell szedni a csavart, hogy rácsússzon az alsócsőre, és úgy összeszerelni. Az, hogy nem éri körbe, nem akkora tragédia, de nem is egy életbiztosítás. Tipp, akinek ilyen van: rögzítés után egy gyorskötözőt kell áttenni a csavaron és a vázon, az körbefogja, nem tud kiugrani. Évi 1-2 alkalomhoz nem rossz azért a pár ezerért. A sebességre figyelni kell.
2.: ez borzalom. Két emberes, főleg magasabb kocsin. Szét kell szedni az egyik csavart, a másikat kilazítani, közben tartod a bringát, esetleg még befordul az első kerék... Külön öröm, ha rövid a sín, és kezdheted előről, mert lelóg a kerék. :)
3.: ez már jobb, csak feleslegesen nagy a görbülete a befogónak, látszik, hogy a tervező Csepel Torpedóval jár, aminek gázcső az alja. :B

Nekünk van ilyen, amit nem szeretek, mert be kell dönteni a bringát, hogy felrakd, ami 3-nál már nyűgös. Illetve az az önkioldós, rugós gombban sem bíznék hosszú távon. Attól függetlenül ezzel mennek a drága bringák egy SUV tetején rendszeresen. Van ilyen, meg ennek a régi változata (ilyesmi, csak racsnis a kerékszorító), amin nem olyan rudakat tekersz, hanem egy gombot, ezt jobban szeretem, mert nem csak adott helyen zárható, hanem minden állásban.
Mindegyik tartón a kerékfogó tologatható, akkor is ha fent van a bringa.

Kell egy 6 személyes hosszú Transit, benne a tartókkal és kész. :K

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#93148) szjoci válasza 6030D (#93147) üzenetére


szjoci
őstag

Akkor a mi ezer éves keresztrúdra rögzíthető bicikliszállítónkhoz mit szólsz, amibe fejjel lefelé kell rögzíteni a bicajokat: A kormányt fogatod le 2 helyen, hátul pedig a nyerget kell becsúsztatni egy "inverz nyeregbe". Kész öröm használni :DDD

[ Szerkesztve ]

(#93149) 6030D válasza szjoci (#93148) üzenetére


6030D
Ármester

Ehh.. képet! :)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#93150) varsam


varsam
őstag

Aki már rendelt Rosebikes-ról.

A visszaküldés hogy van? Kesztyűt néztem ki magamnak, de nem tudom melyik méret lenne jó. Arra gondoltam, hogy rendelnék kettőt és amelyik nem kell azt visszaküldöm, elvileg ingyen. Így van? A visszaküldés szállítási költségét is állja a Rose?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.