Hirdetés

2024. május 17., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#37701) ígyvanferi válasza chris-v (#37698) üzenetére


ígyvanferi
addikt

A hirdetés viszont nem túl informatív. Még a gombokat sem sikerült eltalálni a leírásban. Mert gondolom az a nagy a bekapcsoló, a három kis ovális meg az indikátor ledek. Mi az a madzag rajta? Külön, máshova kell felszerelni az áramforrást? Egyáltalán, mi az áramforrás? Látom, hogy valami elem kell bele, de mennyi?
Na mindegy, ezt leszámítva tényleg durva a cucc, nem pont ilyet, de hasonló több ledes megoldást használ egy cimborám.

(#37702) tome0001 válasza Csapi007 (#37699) üzenetére


tome0001
senior tag

nem baj, addig lehet rá gyűjteni :)

(#37703) chris-v válasza ígyvanferi (#37701) üzenetére


chris-v
senior tag

Szerintem mindent jól leírnak:
A nagy gomb a bekapcsoló, meg azzal kapcsolod low-mid-high állásba is. Ha letartva nyomod akkor meg villogó módba. A 3 kis indikátor meg a merülést mutatja. 80%-ig 3 led, 50% alatt meg 1 led, aztán ha már csak 30 perc, akkor meg villog.
A madzag vezet az aksihoz, amit külön kell felszerelni a biciklire. Hogy hova, azt már te döntöd el. :)
Ezen a videón szépen látszik, hogy mi, hogy van.

Egyébként én régóta szemezek vele, de annyit nem megyek sötétben, viszont éjszakai meneteknél jól jöhet, úgy hogy valószínűleg, majd tavasszal beszerzek egyet! :)

[ Szerkesztve ]

"Roads? Where we're going we don't need roads!"

(#37704) bump3r111


bump3r111
tag

Sziasztok, 3 szép év után elbúcsúztunk egymástól régi holland Batavus országúti kerómmal, most újat szeretnék vásárolni a jó idő közeledtével. Típust is szeretnék váltani, sok a normális/kerékpárút, de még mindig nem elég, néha pár padkát is jó lenne átmásznom és a kényelem sem utolsó szempont.
Egyébként 80%-ban városon belül lenne használva munkába járásra, 20% az évi pár túra. Cross trekking gépeket néztem, árban 100e a tető de jó lenne megúszni alacsonyabban. Ezeket néztem ki:

Kross Evado
Merida Crossway
Gepida Albion (?)

Tudnátok segíteni melyik lenne a nyerő választás, esetleg pár tapasztalat vagy konkrét keró is jöhet. Köszi!

[ Szerkesztve ]

(#37705) RichieTri válasza rii (#37697) üzenetére


RichieTri
senior tag

naja ,
most, hogy pihenő hetem van terveztük egy kollégámmal Pap-rét oda-visszát. csak úgy alapozósan...
erre jött egy monszun :D

live:RichieTriH , origin:RichieTriH , uplay:RichieTri

(#37706) inifini


inifini
tag

Nyerget szeretnék cserélni a Focus kerékpáromon, most nagyon jó áron találtam selle italia filante kevlar lorica manganese nyerget (fénykorában 20 most 5500 postával együtt). Van esetleg vkinek tapasztalata ezzel a nyereggel? A jelenlegi eléggé nyom + egy idő után zsibbaszt is. Köszi előre is

(#37707) Gyufaaa válasza inifini (#37706) üzenetére


Gyufaaa
veterán

Ha az ülő gumóid fájnak, akkor nézd meg a mostani milyen széles és keskenyebbet vagy szélesebbet vegyél. Nekem pl a 13.5-es lett a nyerő.

(#37708) Vladek83 válasza chris-v (#37698) üzenetére


Vladek83
tag

+ Gyufaa köszönöm a javaslatokat!

(#37709) fpeter07 válasza RichieTri (#37705) üzenetére


fpeter07
veterán

Legalább kiélvezhetitek a téli alapozást, hiszen tavaszig hibernálva lesztek.

(#37710) sza.sa válasza bump3r111 (#37704) üzenetére


sza.sa
tag

én is azokat nézegettem, amiket Te írtál, de végül ez mellett döntöttem:

Csepel Traction

(a szürke az enyém.. Ha ledobod róla a sallangot, cross trekking lesz :)
Nem bántam meg :)

[ Szerkesztve ]

sza.sa

(#37711) bump3r111 válasza sza.sa (#37710) üzenetére


bump3r111
tag

Köszi, ebbe az irányba nem is nézelődtem! Csini keró, árban is ok, előre teszem a listán.

[ Szerkesztve ]

(#37712) Runner_fxr válasza Cathfaern (#37668) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Hát ez jó kérdés, hogy van megoldva, szerintem a motor akkor is dolgozik amikor 25km/h-nál gyorsabban mész, csak jóval kisebb nyomatékkal. Amikor 25 alá mész akkor meg ráadja a nagyobb nyomatékot.
Létezik gyárilag 45-ig hajtó 250w-os Bosch motor, ezért szerintem bírja az, amúgy is olyan érzés, hogy a 25km/h meg se kottyan a motornak, érezni, hogy le van korlátozva, szerintem akkor se 100%-on van terhelve ha 45-50 ig rásegít. Azért is van benne 4 fokozatban állítható rásegítés, hogy el lehessen dönteni az útviszonyoknak megfelelően, hogy mennyi nyomatékra van szükséged. Szerintem tapasztalt montis kezében nem para a 45-50-ig is rásegítő ebike. Tapasztalatlan kézben, meg a 25-ig hajtó is veszélyes lehet.

Szerintem lehet egy ebike-al is úgy menni, hogy legyen edzés értéke, persze lehet rövidtávon, max rásegítéssel úgy is használni, hogy egy izzadságcsepp nem lesz rajtad, ami amúgy nem jön rosszul ha melóba megy az ember, de én úgy vagyok vele, hogy 50km-es túra helyett megyek inkább 100-at ebike-al, kb ugyan az az edzésadag lesz mintha normál bringával mennék 50-et.

Rákérdeztünk a Bergamont-nál az árakra, 3 modellt néztem:
Contrail C 6.0
Contrail C 8.0
Contrail C 8.0 NYON.
Valószínű a legolcsóbb C 6.0-át veszem, de érdekes lehet a NYON változat, beépített GPS, kicsit okosabb a vezérlője mint az alap verziónak. Elvileg hétfőn megjön a válasz, az árakkal, aztán meg is rendelem valamelyiket.

(#37674) fpeter07:Pedig javaslom, hogy próbálj ki egy ebike-ot ha van rá teszt lehetőség, szerintem látatlanban nem érdemes leírni semmit.

[ Szerkesztve ]

(#37713) Runner_fxr válasza Runner_fxr (#37712) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Bazzeg ennyiszer leírni, hogy szerintem. :) Most olvasom. Hosszú volt a nap. :)

(#37714) hegyimorc válasza Runner_fxr (#37712) üzenetére


hegyimorc
senior tag

"50km-es túra helyett megyek inkább 100-at ebike-al, kb ugyan az az edzésadag lesz mintha normál bringával mennék 50-et."

Bírnak ezek annyit? Mármint terepen. ( Mert ha nem akkor a végén igencsak megnő az edzésérték :D )

Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA

(#37715) fpeter07 válasza Runner_fxr (#37712) üzenetére


fpeter07
veterán

Jó lenne kipróbálni, csak nem nagyon van ilyen teszt.

(#37716) ---Lasali--- válasza hegyimorc (#37714) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

100 at terepen? Szerintem kizárt.. mondjuk attól függ is hogy van beállítva, meg mennyire terep az a terep.
Tavaly a K3-vdo kalandtúrán elindúlt egy 29 es azt hiszem haibike al valaki, na ott kíváncsi lettem volna hogy mit tud :D 12 óra túrázás véletlenszerű terepen. Minden esetre mi mikor megláttuk egyből azzal jöttünk hogy AZZA'NEMÉR! Ja de úgyis lemerül! :DDD Tulaj persze azzal jött hogy akkor sem nehéz tekerni... mondom ja biztos.. még könnyebb is.. mint egy 11 kilóval könnyebb biciklit.

[ Szerkesztve ]

(#37717) ---Lasali---


---Lasali---
Közösségépítő

Cube ból adtunk el trekkinget, 1.05M forintosat.. úgy rémlik 350 wattos motor volt benne. Max rásegítéssel BP -ről Székesfehérvárig bírta, nem merült le teljesen de majdnem.. úgy hogy azért tekerni is kellett, 35-40 el ment. Az a baj 40 felett hirtelen elmegy a segítség és falba ütközöl, addig nagyon jól gyorsul. Taposó pedállal úgy 70-80% on nyomva neki, olyan mintha egy 6-7 kilós országutival mentem volna, patent pedállal, 100% on szét tépve a biciklit.
Én ezeknek a bicikliknek akkor látom értelmét ha mondjuk munkába jár vele valaki, pl nagyvárosban, hogy ne kelljen autóba ülni, de mégse izzadjon meg, vagy ha esetleg kicsit messzebbről jár, akkor könnyebb legyen legyűrni a távot. Másra szerintem túlságosan úri muri.. és kicsit elrontja a biciklizés szépségét..
Jah és brutálisan túl vannak árazva.. csak úgy kb annyira hogy eláruljam.. hogy 1 ilyen bicikli bolti ára kitesz igazából hármat.. mondjuk jó.. rengeteg prémium alkatrész árazása is így folyik..

(#37718) Because


Because
őstag

hmm most néztem ezt a videot: 650b Mountain Bikes and the Death of 26"
még a végén nálam is egy 29-es landol majd következőnek

[ Szerkesztve ]

(#37719) superecneB


superecneB
őstag

Ezek között van valami érdemi különbség?
[link]
vs
[link]

[ Szerkesztve ]

(#37720) RichieTri válasza superecneB (#37719) üzenetére


RichieTri
senior tag

most arra gondolsz,hogy az slx és xt között mi a különbség?
ha hobby felhasználásra akkor semmi...vszeg csak súlyban van némi difi..és a szokásos "az xt jobban adagolható"
igaz én a "régi" bicómon full 765-ös xt szettet használtam és imádtam. maratonok, x2s versenyek meg sem kottyantak neki.
ha megteheted vegyél xt-t ha nem akkor a különbségből mondjuk plusz egy nyeregtáskát :D

live:RichieTriH , origin:RichieTriH , uplay:RichieTri

(#37721) superecneB válasza RichieTri (#37720) üzenetére


superecneB
őstag

A fékpofát fogó csavaron és sasszegen kívül nem látok semmi különbséget. A fékkaron van egy kivágás az XT-n. De hasonló megoldás lehet az SLX-en is csak nem kivágott fékkarral. Ami még szembetűnő hogy az SLX 2 ujjas fékkarral rendelkezik az XT meg 1.5 ujjassal a leírás szerint. De féktestre és szerintem dugattyúkra a fékkaron ugyan olyanok.

(#37722) Runner_fxr válasza hegyimorc (#37714) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nyilván felhasználás függő, hogy mennyit bírnak, de a bosch féle aksik elég jók. Gyárilag 35-175km es hatótáv van megadva, attól függ milyen körülmények között. Hosszútávon még én sem teszteltem ebike-ot, ezért csak saccolni tudom, de a mozgásvilág tesztnapon volt 2db elektromos cannondale merev vázas 29"-es monti, egész nap mentek reggel 10-től délután 5-ig, 5 kor még nem voltak lemerülve. Óránként 2 kört mentek, az kb 10 km. Én egy kört mentem vele, és amit az alatt a rövid idő alatt le tudtam szűrni, hogy baromi jó és nekem nem rontotta a bringás élményt, csak növelte. Nem is éreztem a 20 kilós súlyt se annyinak.
7 órán keresztül folyt a tesztelés, az kb 70km. Ott szerintem nem nagyon volt olyan ember aki ne max rásegítéssel hajtotta volna őket. Illetve nekünk is van egy teszt bergamont ebike: E-Line C-XT
Ezzel is mentem párszor, egyik munkatársam viszont a XI. kerületből Csömörre járt vele egy darabig, 3 szor megjárta oda vissza XI kerület Csömör távot és utána kellet töltenie, csak maxon hajtotta ez kb 90km egy töltéssel. Nyilván ezek nem durva terephasználatot jelentenek, én úgy gondolom, ha nem mindig maxon hajtom, akkor terepen reális a közel 100km hatótáv, de ha csak 80, az se rossz. Úgy is látod a kijelzőn, hogy áll a töltöttség, max jobban kíméled ha látod hogy merülőben vagy.

(#37715) fpeter07: Minden évben szeptemberben van a mozgás világ tesztnap, ott egészen biztos, hogy tudsz próbálni ebike-ot. Érdemes előre regisztrálni időpontot a kiállítónál, mert a tesztnapon akkora az érdeklődés, hogy csak nagy szerencsével férsz hozzá. Illetve sok kereskedő is biztosít próba lehetőséget.

Lasali: Valóban nem olcsó az ebike, de talán a brutális jelzőt nem adnám neki. Amit konkrétan én kinéztem az 3200euro, ebből az alap bringa kb 2000-et ér, a bosch motor, aksi és vezérlő panel meg még 1200. Nem mondom, hogy olcsó, de nem is egy kínai gyártmányú, gagyi átalakítószettről van szó.
Viszont ha nem tudnám megvenni gyári áron, akkor most biztos nem vennék egyet, csak azért mert szívesen kipróbálnám, az is lehet, hogy nekem se fog tetszeni, bár ezt kétlem, de ha még is eladnám akkor bőven árában kiszállok belőle és nem bukok semmit. Ezért bevállalom.
Nyilván nem érdemes hagyományos bringákhoz hasonlítani az élményt, meg nem is azért vannak, hogy mindenki ebike-al járjon, de el tudom képzelni a sport célú, terep felhasználást, némely gyártónak brutális mennyiségű terepezős ebike-ja van, pl Haibike, gondolom nem véletlen.
Én biztos megveszem, aztán majd beszámolok a tapasztalatokról.
Ha visszagondolok a tesztnapra, néztem az arcokat, mindig az elektromos cannondale-ek értek vissza elsőnek, nyilván nem véletlen :) és mindenki úgy adta vissza hogy ez baromi jó. :) Pedig nem antikerékpáros arcok voltak, meg nem is öregek. Amint megérkezik a bringa, ha van esetleg kedve itt pár megbízható fórumtagnak eljönni bringázni egyet, esetleg kipróbálhatja. :) Megbeszélés kérdése, de benne vagyok egy PH-s bringatúrában, a Budai-hegységben. Persze kicsit jobb időben.

[ Szerkesztve ]

(#37723) Def26 válasza Runner_fxr (#37712) üzenetére


Def26
félisten

Kíváncsi leszek mennyire melegszik a motor. :D

Az én tervem Felcsút - Gyula táv (300km), 1 nap alatt. Most 120km -ert elmegyek úgy, hogy nem baszom szét magam. E bike -tól azt várom, hogy megduplázza ezt.

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#37724) Runner_fxr válasza Def26 (#37723) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nem hinném, hogy nagyon melegedne, kiforrot szerkezet ez, már jó pár éve gyártják. 300km-t biztos nem mész el egy feltöltéssel. 175km-t írnak leg optimálisabb esetben, minimális rásegítéssel. Ehhez kéne még egy pót aksi, amit magaddal cipelsz és még akkor is necces lenne. :)

[ Szerkesztve ]

(#37725) FIREBLADE78


FIREBLADE78
addikt

Ennyi hiba van a stereo-n. Ez elhanyagolható?

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#37726) hegyimorc válasza Runner_fxr (#37722) üzenetére


hegyimorc
senior tag

A 35-175-t én is néztem. Egyrészt tetszik, mert nem azt látom benne, hogy át akarnak baszni - írhatták volna ezt úgy is, hogy "csaknem 200km" -, másrészt azért elgondolkodtat, mert rossz esetben ez nagyon kevés. És még nem beszéltünk arról, hogy ez egy vadi új akku. Mit fog tudni 3 év múlva?

Nem olvasgattam róla máshol, szóval eléggé nulláról indulok, de amire te szeretnéd használni, az nekem is bejönne, de csak akkor ha megbízható. Ez a megbízhatóság jelentse azt is, hogy ha 100km-re vagyok otthonról és 50% töltöttséges mutat, akkor ne ugorjon nullára egyszer csak hirtelen és jelentse azt is, hogy 3 év múlva is használható legyen arra ami miatt megvettem.

Egyelőre kicsit drágának tartom ahhoz, hogy én legyek a bétatesztelő. Ha azt nézem, hogy az árát elkölthetem egy sokkal könnyebb bringára akkor most még az utóbbit választanám.

Kíváncsian várom majd a tapasztalataidat, főleg a hosszabb terepes tekerések érdekelnek.

Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA

(#37727) Runner_fxr válasza hegyimorc (#37726) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A 35-öt szerintem leg szélsőségesebb esetben mérték, az pedig gondolom egy nagyobb súlyú kb 100kg-os pilóta, max rásegítés és végig szinte emelkedő. Ez esetben nem csoda. Az aksi élettartama kb 25-60 ezer km-ig elég úgy olvastam, az azért nem kevés. Amit biztosan tudok, hogy max rásegítéssel 90km-t biztos elmegy, ha nem állandóan emelkedőn mész vele. Az szerintem nem olyan rossz.
Ez a Bosch rendszer eléggé megbízható, kiszámítható, persze erősen felhasználó függő a hatótáv, de ezen semmi meglepő nincs. Most még azon gondolkozom, hogy vegyek egy 120mm rugóutas 29"-es fully-t vagy legyen a 27,5"-ös 140mm-es? A 140mm-es az Cube lenne, viszont azt drágábban tudom megvenni, mert az magyar nagykerből jönne, de a Bergamont az közvetlenül a gyárból. Viszont a Bergamont-nak 27,5-ös ebike csak merev vázasban van, fully-ba meg max 120mm-es 29". Viszont arra is gondoltam, hogy talán a 29"-es jobb hatótávú, mert elvileg a nagyobb kerék jobban tartja a tempót, tehát akkor a motor is kevésbé erőlködik mint egy kisebb kerékkel. Viszont a 140mm-es fully egy jó kis AM bringa a 120mm-es 29"-es meg inkább Trail/Tour.
Egy jópofa kis ebike video: Cube Stereo Hybrid 140 27.5
Ja meg persze ha belerakom azt tuning kábelt ami engedi 50km/h-ig ráésegíteni, akkor biztos hamarabb fog merülni.

FIREBLADE78: Az nem sérülés, csak két kicsi festéklepattogás, ez egy montin természetes, nem tudsz vele mit kezdeni, a hátsó rész egyébként is alu, így ott nem hiszem, hogy lenne gond ettől.
Viszont lehet a kép rossz, de az a hátsó sárférőhely meglepően kicsinek tűnik. És milyen a színe élőben? Gondolom szebb mint a hirdetésben.

[ Szerkesztve ]

(#37728) Runner_fxr válasza hegyimorc (#37726) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Amint meglesz a bringa majd írok róla, meg csinálok videót is, illetve beszerzem a tuning kábelt is. :)

(#37729) belaazallat válasza Runner_fxr (#37727) üzenetére


belaazallat
addikt

Nem lehetne az elsőkerékbe egy agydinamót beleépíteni és arról tölteni! ;]

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#37730) hegyimorc válasza Runner_fxr (#37728) üzenetére


hegyimorc
senior tag

Nálam ez kb egy év múlva fordulhat komolyra. Egyrészt addig alaposabban körüljárhatom a témát, másrészt erre az évre más tervek vannak.

Először "tuning", ami most az, hogy leadok még pár kilót - eddig az alapozás nem rossz: -10kg :D -, aztán szeretnék jobban összeszokni a cyclocross bringámmal is mert többet tekertem görgőn mint terepen ... utána majd meglátjuk. Az biztos, hogy én 29-est vennék és merevvázast.

Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA

(#37731) zoli03 válasza Runner_fxr (#37728) üzenetére


zoli03
őstag

Ezeknél az e-bikeoknál hogy van az áttétel? Mekkora a maximum áttétel, ha mondjuk lemerül/rásegítés nélkül akarok tekerni?

(#37732) borix


borix
őstag

Ha egy Cross Trekking bringánál teleszkóp cserénél 63 telóút helyett 50-es kerül milyen mértékbe módosulhat a geometria mennyire eshet előre?

[ Szerkesztve ]

(#37733) LonGleY válasza borix (#37732) üzenetére


LonGleY
veterán

13 milliméterrel, hogy egészen pontos legyek...

Hogy számít? Nem gondolom. Annyit feljebb lehet tekerni a kormány állásán is.

[ Szerkesztve ]

(#37734) borix válasza LonGleY (#37733) üzenetére


borix
őstag

Kormánycsapágyat ez mennyire terhelné meg?

(#37735) tome0001


tome0001
senior tag

A Schwalbe Ultremo R1 és a Lugano modellek között van ellenállásbeli különbség? Gondolok itt arra ugye hogy a Lugano sem teljesen "slick". Köszi

(#37736) Because válasza borix (#37734) üzenetére


Because
őstag

a hajtásnál vigyázz esetleg, nálam az okozott problémát egy ilyen váltásnál. néha a pedállal fennakadtam

[ Szerkesztve ]

(#37737) borix


borix
őstag

Köszönöm.

(#37738) Runner_fxr válasza belaazallat (#37729) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Gondolom ha elegendő lenne a töltéshez, akkor alkalmaznák. :)

(#37730) hegyimorc: Majd eldöntöd, az biztos, hogy én össztelósat szeretnék. :)

(#37731) zoli03: Pontosan nem tudom, úgy olvastam, hogy ilyen 15-18 fogszám van a hajtóműnél, ami meglehetősen kevésnek tűnik. Itt írnak róla a bikemagon: [link]
Ennek még utána kell néznem, én még nem próbáltam rásegítés nélkül ebike-ot, de jövő héten megyek egy karikát a boltival. :)

(#37739) zoli03 válasza Runner_fxr (#37738) üzenetére


zoli03
őstag

Pont ezért kérdeztem, mert elöl nagyon kevés a fogszám, néztem én is. Majd elolvasom a cikket, lehet írnak benne az áttételről is.

(#37740) Napfénysüti válasza tome0001 (#37735) üzenetére

Gyanítom ha van akkor az Ultremo a jobb ebből a szempontból bár összehasonlítási alapom nincs de nekem Lugano van fent ami végig recés mintázatú. És ez ugye a Schwalbe belépő outi gumija míg az Ultremo már magasabb kategória.
Egyébként én is gondolkodom hogy ha veszek új kerékszettet akkor beruháznék valami komolyabb gumiba mellé.

Més que un club!

(#37741) hegyimorc válasza Runner_fxr (#37738) üzenetére


hegyimorc
senior tag

" Majd eldöntöd, az biztos, hogy én össztelósat szeretnék"

Én kicsit másra használom, inkább a túra jelleggel, tehát nem is az a kérdés, hogy fully vagy merev, hanem inkább az, hogy egy könnyebb karbonvázas gép, vagy kétszer akkora súllyal egy rásegítős. (Illetve az még a nagy kérdés, hogy akarok-e egyáltalán új bringát ... mert így is van elég :D )

Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA

(#37742) zoli03 válasza Runner_fxr (#37738) üzenetére


zoli03
őstag

Egyik cikkben ezt írták:

"The Bosch motor is internally geared, so it features a small drive sprocket. This sprocket turns 2.5 times to each crank rotation. This enables a higher ground clearance but still offers standard gear ratios. It’s also near impossible for the chain to come off."

Szóval egy hajtókarfordulatnál 2,5-öt fordul a lánckerék.

[ Szerkesztve ]

(#37743) ---Lasali--- válasza tome0001 (#37735) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Ultremo gyorsabb, de az egész keverék másabb, ultremo az egy elég komoly versenygumi, míg a lugano nem annyira..

(#37744) ---Lasali--- válasza LonGleY (#37733) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Le kell mérni a villán a beépítési magasságot, az a biztos.
Számít amúgy, fordulékonyabb lesz a bicikli, de a crossoknak az eleje eléggé meg van emelve, és egy sima trekkinghez képest a homlokcső is laposabb, szóval igazából nagyon rossz nem lesz.

(#37745) fpeter07 válasza Because (#37718) üzenetére


fpeter07
veterán

No ja, megy a marketing gépezet. Még szerencse, hogy nem kell gondolkoznom, hogy milyen kerekű legyen az új monti. A mostani bringám határait sosem fogom elérni, mondjuk azért idén jó lenne egynél több versenyre is kijutni.

(#37746) chris-v


chris-v
senior tag

Tudtok ajánlani valami jó áras normális nyerget MTB-re? Úgy is mondhatnám mi az ami ár/érték arányban a legjobb nyereg? :)
Lehetőleg fehér színű kellene, hogy összhangban maradjon a biciklivel.
Tudom nehéz kérdés a jó nyereg megválasztása, de biztos van akinek van tapasztalata, vagy bevált típus.
Ami most nyereg van, minősíthetetlen darab, gyakorolgat műanyag vázra ráhúzták a műbőrt, aztán kész.
Lényegében ugyan ez a nyereg, csak piros helyett narancs csíkkal:

"Roads? Where we're going we don't need roads!"

(#37747) LonGleY válasza chris-v (#37746) üzenetére


LonGleY
veterán

Attól függ, milyen magas és mekkora testsúlyú vagy. A normális nyergek azok, amik középen lukasak, tehát seggkímélők. Minnél nagyobbak az előbb említett értékek, annál inkáb igaz ez. Spiralból van már 7 ezerért is ilyen szigetes nyereg, a határ meg szokás szerint a csillagos ég. Mindenkinek más szélességűre van szüksége, nincs ultimate tanács.

[ Szerkesztve ]

(#37748) chris-v válasza LonGleY (#37747) üzenetére


chris-v
senior tag

196 cm - 115-120 kg (mikor hogy :) )
Sejtettem hogy nem lesz egy univerzális ajánlat, de ott tartok, hogy a mostaninál végeredményben minden jobb lenne. Hiába a szivacsos naci, mivel az ülés lényegében csak egy műanyag darab amin ülök.

"Roads? Where we're going we don't need roads!"

(#37749) Runner_fxr válasza hegyimorc (#37741) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én úgy gondolom, hogy egy elektromos mtb még nincs azon a technikai szinten, hogy kiváltson mondjuk egy karbonvázas, pehelykönnyű montit vagy egy karbon vázas enduro-t. Majd ha lejjebb megy a súlya, illetve az aksik is sokkal jobban fogják bírni, akkor már más lehet a helyzet, de ez még odébb van.
Viszont a városi bringáknak már egyértelműen komoly alternatívája, csak nem az ilyen elmaradott országokban mint a miénk. Ausztriában, Németországban, hatalmas mennyiségű ebike-ot adnak el.
Ettől függetlenül már mtb-ban is jó buli az ebike, nyilván vannak azért kompromisszumok, javaslom próbálj ki egyet, vannak teszt lehetőségek, akkor könnyebben el tudod majd dönteni.

(#37742) zoli03: Olyasmi mint a pinion-os hajtás.

(#37750) hegyimorc válasza chris-v (#37748) üzenetére


hegyimorc
senior tag

"ülés lényegében csak egy műanyag darab amin ülök."

Nem ezen múlik. Nekem van kb 6 nyergem, a legkényelmesebb és a legkényelmetlenebb is ugyanattól a gyártótól származik és mindkettő kemény, sőt a kényelmesebb még keményebb is.

A rossz hír az, hogy tényleg nem lehet tanácsot adni, mert neked az lesz jó, ami a te fenekedhez illik. Ez független attól, hogy párnázott, szivacsos, lyukacsos vagy akármilyen. Leginkább az alakja számít. (Persze az alap, hogy a mérete megfelelő legyen, mert ha a szélessége nem stimmel, akkor akármilyen lehet, nem lesz jó)

A legnagyobb szívás nyeregválasztásnál, hogy még egy rövid próba sem mond sokat, mert rövid távon lehet nagyon kényelmes egy puha, párnázott nyereg, de hosszabb távon már egyáltalán nem biztos, hogy ez a jó.
(Egy puha nyeregben ülve az izmos elernyednek, nem védenek annyira a rázkódások, ütések ellen)

Hogy mégis mondjak valami konkrétumot, nekem a Specialized nyergek a kedvenceim, ebből van 3 is.
A Riva a legolcsóbb, és (számomra) a legkényelmetlenebb
Az Avatar Comp Gel szerintem egész jó, kicsit puha de nem fotel, hosszú távon is kényelmes.
A Romin Expert a legkönnyebb, legkeményebb, (legdrágább), de ez olyan mintha direkt a fenekemhez öntötték volna.

Montin nagyon kényelmes a Selle SMP Hybrid is, de ez nem a szépségéről híres :D

Simán lehet, hogy akár egy pár ezer forintos noname nyereg is jó lesz. Ha van olyan bolt ahol törzsvevő vagy és elviheted próbára a nyergeket, akkor érdemes pár egyszerű olcsót is kipróbálni.

Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.