Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#280701) Ringman


Ringman
nagyúr

az mtb-váltók, pl ez: [link] vagy [link] használhatók rendesen outi hajtókarokkal, vagy a más chainline/láncvonal nagyon felborít mindent?

(#280702) lsebestyen válasza 6030D (#280698) üzenetére


lsebestyen
addikt

Reggel van még. :P

(#280703) Hasaggymeg válasza szuszinho (#280693) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Vegyél XT-t, alig drágább és nagyon tartós. Igaz nem volt SLX, de XT elment ~9000 km-t.

Ringman...a láncvonal nem igazán oszt, vagy szoroz a hátsó váltónál, szerintem simán megy.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#280704) szuszinho válasza Hasaggymeg (#280703) üzenetére


szuszinho
őstag

Jaja, 5 Euro a difi. M9100 meg majd' duplája.
10 grammal könnyebb, ezen kívül mit tud még ennyiért :F

(#280705) peetie1 válasza fulton (#280688) üzenetére


peetie1
aktív tag

Ilyen sokat jársz sötétben, hogy állandóan kell az a batár lámpa? Én inkább vennék könnyebb lámpát mint ezzel kínlódjak. Mondjuk nekem az is megfelel hogy a kormányon van a 60grammos cateye , ha csak nappalra/szürkületre kell villogni :)

(#280706) Ringman válasza Hasaggymeg (#280703) üzenetére


Ringman
nagyúr

ok, köszi, első váltót nem igazán raknék hozzá, gondolom az inkább bajos lenne az eltérő "beesési" szögek miatt

(#280707) fulton válasza peetie1 (#280705) üzenetére


fulton
addikt

Járok igen. Ezt a lámpát nem adom semmi másra. Két üzemmód, távolsági - tompított(stvzo), városon kívül - városban tökéletesen használható. nekem nagyon bevált. Üzemidő is jó. És frankón világítja meg az utat. Nem olyan vészes ez a 220 gramm, főleg hogy ha lámpa van a konzolon akkor a garmin a stem-en van. (tehát max összsúly csak 220gramm amivel terhelve lenne)

[ Szerkesztve ]

(#280708) semmiho


semmiho
tag

Ha már lámpa; becsípődésem, tudom, de miért kell 1200 lumenes reflektorral on/off villogó üzemmódban közlekedni például a rakpart mellett futó szűk kerékpárúton? Nincsen nap, hogy ne jönne valaki így szembe. A minap véletlenül sikerült belenéznem egy ilyenbe, fél percig csak foltokat láttam, az őt nem sokkal követő bringást majdnem eltrafáltam, mert őt meg nem láttam már...

Ez így rendkívül balesetveszélyes...

(#280709) lsebestyen válasza semmiho (#280708) üzenetére


lsebestyen
addikt

Ők azok, akik ködlámpával autóznak sötétben, autópályán világosban is. :P

(#280710) 6030D válasza semmiho (#280708) üzenetére


6030D
Ármester

Én is utálom, de ugyanilyen tud lenni egy trekingen a dinamós ledes, sárvédő fölé szerelt lámpa is. Megvilágítja vele a fát, hogy ne verje be a fejét... te meg megvakulsz, ha elmegy melletted. Eleve nem értem, hogy este miért jó a villogó fény, abban ő sem lát normálisan. :F

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#280711) Sleek válasza sebgutkopf (#280686) üzenetére


Sleek
senior tag

Köszönöm a választ . Igazából szeretnék venni egy fully radon bringát amiben pike select van . Csak tapasztalatra voltam kíváncsi ,hogy érdemes e cserélni úgymond az alap csillapítást. Tudom egyéni kérdés a hangolás kinek mi tetszik . Nekem az volna a cél ,hogy ne rázza szét a kezem a katonai járművek által okozott nyomokban . Azért néztem a 130mm fullyt mert az xc fullyk nekem nagyon drágák . Ugratásokra nem használnám meg durva gyors lejtőzésekre . Köszönöm a segítséget :C

<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

(#280712) TakiUZ válasza Ringman (#280706) üzenetére


TakiUZ
tag

Menni fog outi karral az mtb hátsó váltó. Nekem is grx hajtás van (mondjuk ennek azt hiszem a láncvonala pont az mtb és országúti közt van) deore hátsó váltóval, minden tökéletes. Ahogy írod, az első váltónál okozhat problémát.

(#280713) fulton válasza lsebestyen (#280709) üzenetére


fulton
addikt

no comment kategória, muglisok.. eset villogó első fénnyel..
vagy azok akik ködben automatán hagyva a világítást autóznak.. :U

(#280714) lsebestyen válasza fulton (#279810) üzenetére


lsebestyen
addikt

Tegnap este az első kerékbe betettem a ridenow 36g verziót, de a szeleppel nem vagyok kibékülve. Pumpafejjel eléggé játszani kell, hogy tartsa a nyomást. :F Eddig ilyen bajom nem volt. Ma végre kint megyek, hátra egyelőre nem mertem betenni. :DDD
Konyhamérlegen lemértem: 37g, amit kivettem az 100g volt.

(#280715) dom1n0


dom1n0
senior tag

Hát srácok, szét szivatott a latex belső :D
Az első kerékre könnyen felraktam, patika.
A hátsónál annyira feszes volt a perem, hogy véletlen maga alá gyűrte, lett egy nagyon pici luk, kiszedtem, megfoltoztam, oké. Raktam be újra, most direkt marha óvatos voltam, erre valahogy becsípődött és lett egy jó majd 1cm-es vágás :/
Volt annyi eszem, hogy rendeltem azért mellé Conti Race belsőt, az egy pillanat alatt fel lett rakva semmi gond vele...
Most azzal nyomasztom magam, jó-e nekem hogy elől latex hátul butyl van, vagy szarjam le, amíg nem kap az első defektet jó ez így. Szerintetek?

(#280716) fulton válasza lsebestyen (#280714) üzenetére


fulton
addikt

Nekem jó a szelep, nincs baj vele, pontosan mérhető a nyomás is, én ezt használom tökéletes vele.
Nyomás ellenőrzésre meg Schwalbe Airmax pro.
Tolj egy speci komos utat majd vele, mutasd meg nekije mire kell vállalkozni a 36grammal :D (tegnap olyat tekertem ...szél volt a társam és pártfogóm :D pulzus pörgött rendesen )

#280715dom1n0: nem mertem vállalkozni még a latexre.. :D nincs jelentősége sztem, nyomást gyakrabban figyelni kell rajta. Tartalék belső legyen az útra és annyi.

[ Szerkesztve ]

(#280717) Hasaggymeg válasza szuszinho (#280704) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ahogy nézem semmit, lyukasak a csapok és ezen a szintem már aranyárban mérik a mínusz grammokat. :U

#280706Ringman...első váltó már más történet, annak kell tudni kezelni a láncvonalat mert megtörténhet, hogy azt a nagyon közeli, vagy esetleg éppen távoli láncvonalat már nem is tudja kimozogni.

#280708semmiho...nálam az 50 alatti csapásszám, meg talpközéppel a pedálon hajtás mellett a nappal, kerékpárúton karácsonyfaként világító kerékpáros is a vérmugli szinonimája. Most már egyre több országútis is nyomul Variával a kerékpárúton nappal amit, miután a kerékpárja árának ~10%-át hátsó lámpára költötte még meg is értek, hogy if you've got it flaunt it (szabad fordításban ha van mivel vagánykodni, miért ne?), de, hogy elől minek villog, vagy világít valaki fényes nappal a kerékpárúton azt nem értem én sem. :F

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#280718) mauimagic válasza Sleek (#280711) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Azért néztem a 130mm fullyt mert az xc fullyk nekem nagyon drágák . Ugratásokra nem használnám meg durva gyors lejtőzésekre .
Ez alapján szerintem overkill lenne a bringa, amit kinéztél. Én egy Canyon Neuront (130/130) "downgrade"-eltem egy Orbea Oiz- ra 120/120.
Papíron nem sok különbség van, súlyban sem, mert az Orbea alu, a Canyon meg szén volt, de ég és Föld a különbség mászásnál. Lefelé meg bőven elég ez is itthon.

(#280719) Hasaggymeg válasza fulton (#280716) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Hacsak nincs egy rakat fékezés + kigyorsítás abban a KOM-os szakaszban a könnyű belsőnek aligha van a placebonál több szerepe a KOM-ban, hisz egyszer felgyorsítva szinte mindegy milyen nehéz az a kerék.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#280720) -=RelakS=- válasza Hasaggymeg (#280719) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Ha egyenletes sebesség kell, akkor nem sárnehéz kerekek kellenek?
Tudod, mint a kisautókban a lendkerék, hogy ha egyszer megindult, akkor nehéz megállítani ;]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#280721) 6030D válasza Hasaggymeg (#280717) üzenetére


6030D
Ármester

Fényes nappal más, akkor villogjon, nem zavaró, ellenben jobban észrevenni (mint ahogy a drl lámpás autót is városban), csak este ne villogjon.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#280722) lsebestyen válasza fulton (#280716) üzenetére


lsebestyen
addikt

Na a másik az jó. Vehetek külön szelepeket, aliexpress rendeléseknek sosincs vége. :DDD
KOM-ozni februárban nem fogok, lefagy a tüdőm, meg minden bajom lesz. De majd pár sprintet nézek vele. :K

[ Szerkesztve ]

(#280723) fulton válasza lsebestyen (#280722) üzenetére


fulton
addikt

milyen mindenféle bajod lesz?

:#280719Hasaggymeg: 1 watt!!! ne simítsuk el ezt a nyereséget :D

[ Szerkesztve ]

(#280724) itouchfan válasza Maximum1 (#280656) üzenetére


itouchfan
senior tag

Köszönöm a válaszokat a többieknek is, látom, hogy megoszlanak a vélemények ebben a témában (is). ;]
Elfogadom amit írsz, de nem értem teljesen, hogy miért van így. Megnéztem ezt a bike gear calculatort, alapjáraton egy kényelmes 83 pedálfordulattal, és megnéztem az 1x11 esetén +/- 3 PF-nél, tehát 80-nál és 86-nál. Valójában elég jól lefedi a sebességtartományokat az 1x11 is így, ahol nagyobb ugrások vannak, 22,8 és 33,3 km/h között, ott azért a 2x hajtás, a 46/30 esetében is megvannak ezek az ugrások. Szóval átnézegettem, kiírogattam és arra jutottam a 11 és a 20 fokozat összehasonlításában, hogy a 2x10 az valójában 13-14 lehetőséget jelent, mert a keresztbeváltás miatt 2 kiesik, a teljes átfedés (azonos arány) miatt még 2 kiesik, a legkisebb és a legnagyobb sebesség nem releváns igazán, szóval az még 2, így 14 jön ki, és középen van egy olyan apró ugrás a 2x-nél, amit szintén nem veszek befolyásoló tényezőnek, így 13 fokozat marad a 20-ból. Szóval ez alapján nem kéne túlságosan meghatározó tényezőnek lenni ennek, nem fedi le sokkal jobban a sebesség-skálát a 2x sem az én meglátásom szerint.


„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#280725) fulton


fulton
addikt

Valaki aki jártas a a csavarokban, mi a neve annak a csavarnak, aminek a fejébe egy másik csavar csavarható?. Hiába keresem, egyszerűen nem találom alin-sem. hátha lenne egy M6 csavarozható fejű csavar.

(#280726) f4lcon válasza Fall-N (#280668) üzenetére


f4lcon
őstag

találtam egy pár karbon fékkart, XTR-é volt. ha jó lehet, akkor elpostázom. a lyukak méretét, meg a távolságát kell lemérned a sajátodon, hogy kiderüljön

(ahogy nézem egyébként az S700-as féked meg a trekking XT között csak a felirat a különbség)


“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#280727) Dark Archon válasza dom1n0 (#280715) üzenetére


Dark Archon
addikt

A latexet egyetlen helyre érdemes húzni, ha már muszáj... :DDD Egyébként meg a normál belső is csak egy önszívatás: becsípődik, kilyukad út közben mindig a legrosszabbkor. Tubeless FTW! :))

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#280728) lsebestyen válasza fulton (#280723) üzenetére


lsebestyen
addikt

Leizzadok, utána a lefelében fázok -> tiszta takony leszek akár napokig, nem ér annyit. Majd ha jobb idő lesz megyek erősebbeket. Lemértem végre én is a bringámat menetkészen: 8.62kg (2db elite kulacstartó, konzol, kmóra, hátsó villogó, nyeregtáska, aliexpress spd-sl pedál)
Ebből az agyonrakott nyeregtáska dobja meg a súlyt leginkább, meg a fejnehéz Karoo 2. :P

(#280729) Ringman válasza Hasaggymeg (#280717) üzenetére


Ringman
nagyúr

varia mintha villogna is, ha jönnek utánad, alapból is, azt hiszem külön ki kell kapcsolni ezt.

alkonyatkor már be szoktam kapcsolni a lámpát, meg ha nagyon reggel indulnék el valahová

(#280730) Mezga Aladár válasza Ringman (#280729) üzenetére


Mezga Aladár
veterán

A Varia 515 és az UT800 ha társítod bármelyik Garmin komputerrel, akkor okos módban müxik.
A beállított kerékpáros profilt, sebességet, fényerőt, naplementét figyelembe véve világít és villog.
Országúti profillal nappal mindkettő villog, éjszaka folyamatosan világítanak.

Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.

(#280731) dom1n0 válasza Dark Archon (#280727) üzenetére


dom1n0
senior tag

Ezt a biciklit mondhatni már kezdtem kiismerni, ezért egy ilyen biztonsági tartalékként szeretném majd használni, ami mindig ottvan ha a másiknak bármi nyomora van. ezért kapott még belsőt, abból meg a latex a tesztek alapján a legjobb :)
Az új bicón már TL setup lesz :)

(#280732) fulton válasza lsebestyen (#280728) üzenetére


fulton
addikt

jó, de én síkra gondoltam, nem emelkedős dombos részre. Síkon nincs ez, me folyamat tekersz

[ Szerkesztve ]

(#280733) lsebestyen válasza fulton (#280732) üzenetére


lsebestyen
addikt

Ja hát itt olyan szakasz már nem maradt sajnos. :DDD Elég népszerű környék (Valter Ati, Filutás, néha Peák és Pelikán is erre téved...), ahhoz időfutam bicó kéne és több watt! :N

(#280734) MPowerPH válasza lsebestyen (#280714) üzenetére


MPowerPH
félisten

Nem tudom, hogy meg belemenjek e ebbe a konnyu belso b*zulasba is. Nekem is 100g koruli belsok vannak bent, foghatnek mondjuk 140g -ot osszesen, meg kicsengetnek 18000-et. Kicsit nonszensz, lehet kukazom ezen ambicioimat.

Don't Tread On Me

(#280735) lsebestyen válasza MPowerPH (#280734) üzenetére


lsebestyen
addikt

9$ volt a 2db ridenow belső. Egyébként a hátsóban még a gyári conti belső volt (egyszer foltoztam), az csak 72g. 9 dollárt megér, ha tartós is, ezt majd az idő eldönti.

(#280736) fulton válasza lsebestyen (#280735) üzenetére


fulton
addikt

Én eddig 600 km mentem a cube-val tpu belsőkön, kopkopkop

[ Szerkesztve ]

(#280737) dom1n0 válasza lsebestyen (#280735) üzenetére


dom1n0
senior tag

Nekem a TPU-val a foltozhatósága, defekttűrése nem győzőtt meg, ileltve ebbe milyen defektvédőt lehet tölteni?

(#280738) Hasaggymeg válasza MPowerPH (#280734) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Pedig a bogár már ott ül. ;]

#2807216030D...persze, nem zavar, csak minek?! :F Mármint olyan helyen ahol biztos nem jön autó sem hátulról, sem szemből.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#280739) lsebestyen válasza fulton (#280736) üzenetére


lsebestyen
addikt

7k kili van most kb a Rose-ba, tavaly kaptam egy defektet vele Ausztriában egy murvás úton, meg egyszer a lakásban. :W Ha kb ezt tudja, akkor mondom rá, hogy tartós. Egyébként előtte se kaptam ennél több defektet soha.

(#280740) Ringman válasza fulton (#280725) üzenetére


Ringman
nagyúr

ilyesmire gondolsz? [link]

(#280741) fulton válasza lsebestyen (#280739) üzenetére


fulton
addikt

Persze 600 km az édes kevés..lepke**. Majd a pár K táv megadja a választ. Eddig jó, így pontos :D

Erre a mostani felnimre kínszenvedés feltenni a pirelli-ket....maradjon így.

#280740Ringman: Erre a ** gondolok [kép] , mert csak a cube képes M6 használni nem jó neki az M5......ebből kéne M6 os, de még hogy a hossz is jó legyen, gyártóval leveleztem (több márkával is) nincs M6.

[ Szerkesztve ]

(#280742) ZavaBalazs válasza Hasaggymeg (#280738) üzenetére


ZavaBalazs
őstag

amikor vegyesen használom az utat és a bicikliutat, nem állok neki kapcsolgatni minden egyes váltásnál...

wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban

(#280743) szgzuri válasza itouchfan (#280724) üzenetére


szgzuri
csendes tag

A 2x10-esnek pont az lehet az előnye, hogy vannak benne nagyjából megegyező áttételű fokozatok, így a hátsó fogaskoszorú több különböző fokozatát is jól ki lehet használni, jobban szétoszlik a kopási terhelés a fokozatok között, ezért talán ritkábban kell majd cserélni. Pl én az idő >95%-ban csak 3 különböző áttételt használok (sík terep). Ehhez 2x rendszerben 6 különböző fogaskereket tudok kopatni.

Cserébe viszont az első 2x behoz egy nagyobb fix költséget az első váltórendszer miatt.

(#280744) Ringman válasza Mezga Aladár (#280730) üzenetére


Ringman
nagyúr

majd megnézem karoo 2-vel ez hogy néz ki.

(#280745) lsebestyen válasza fulton (#280741) üzenetére


lsebestyen
addikt

Na igen, a gumiszerelés nekem sem a kedvenc hobbim. Ha itthon szerelek, akkor egy ilyet (YT videó) használok, nagyon hasznos, legalábbis nekem.

#280737dom1n0: nem használok defektvédő lötyit, passz. Egyébként valami foltot adtak hozzá.

[ Szerkesztve ]

(#280746) MPowerPH válasza lsebestyen (#280735) üzenetére


MPowerPH
félisten

Annyit meg. Amiket neztem, ilyen super konnyu belsok a maguk 28g -javal kerulnek annyiba. Nem tul jo business, foleg, hogy meg pedalt es cipot sem vettem.
Szegyen szemre ma a montis spd -vel fogok tekerni egy probat.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#280747) Lacerta válasza fulton (#280725) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Extension boltnak hívják, de alin ne keress most semmit, mert holdújév van. Ilyenkor a többség lelövi a shopját is, így a kereső sem fog feldobni semmit.

(#280748) Ringman válasza MPowerPH (#280746) üzenetére


Ringman
nagyúr

Szegyen szemre ma a montis spd -vel fogok tekerni egy probat.

jó az oda :)

(#280749) lsebestyen válasza Lacerta (#280747) üzenetére


lsebestyen
addikt

Pedig alin most elég jó akciók vannak, újévtől függetlenül. Pl majdnem lecsaptam egy Magene P505 wattmérőre, 52/36 tányérokkal 295$ lett volna, de aztán győzött a józan ész. :(

(#280750) Maximum1 válasza itouchfan (#280724) üzenetére


Maximum1
őstag

Haverral jöttünk be Vácra Naszály mögül valahonnan.
Neki 48 van nekem 50 elöl, mire beértünk adtam neki 200métert, pedig Ő az erősebb.
Vagy egy másik cimbi, annak 53 van elől, képtelen vagyok tartani az iramot vele.
Ott megy mindenki ahol kényelmes, és ez akár mindennap más is lehet, és akkor még ott van a szél is, de sokan itt kalkulátorokkal tekernek.

Lámpához:
villogok elöl hátul ;]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.