Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#239351) velizare válasza ZavaBalazs (#239348) üzenetére


velizare
nagyúr

vannak csomagtérajtóra és vonóhorogra is szerelhető tartók.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#239352) jjeahh válasza Hasaggymeg (#239347) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Az enyém el volt hajolva, csavarodva, én nem tudtam beállítani szemre, inkább újat vettem. Amivel egy ideig jó volt, de most megint nem tökéletes és nem fogok nekiállni szerszám nélkül hajlítgatni, mert biztos vagyok benne, hogy csak elcseszem.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#239353) fulton


fulton
addikt

Nincs valakinek rosebike- re kuponja véletlen es nincs szüksége rá?

(#239354) andrisbandi válasza ivana (#239350) üzenetére


andrisbandi
őstag

Ez tényleg ötletes!
Straighten/Align Bent Derailleur Hanger Without Special Tool - YouTube
yt

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#239355) ZavaBalazs válasza velizare (#239351) üzenetére


ZavaBalazs
őstag

vonóhorgom sajnos nincs, csomagtérajtós nem csak ötajtósokra van?

wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban

(#239356) stickermajom válasza ZavaBalazs (#239355) üzenetére


stickermajom
addikt

Ha alapból van tetőcsomagtartó, akkor egy Thule Freeride jófogásról "filléres" tétel és örökélet+1nap.

Freeride 530/532 a sínbe rögzíthetős, az 575 alulról öleli át a sínt.

[ Szerkesztve ]

(#239357) 6030D válasza ZavaBalazs (#239355) üzenetére


6030D
Ármester

Lehet tenni sedanra is, de ha van tetőcsomi és nincs egészségügyi akadálya, én is inkább tetőre raknám. A csomagtartóra fogható egyrészt a fényezett felületbe kapaszkodik, másrészt takarja a lámpát és a rendszámot, ezért erre is kell kiegészítő lámpa és rendszámtartó. Erre sokan azt mondják, hogy nem kell, ezt majd a biztosítóval kell leboxolni, ha hátulról megtol valaki, mert nem látta a féklámpád. Előttem egyszer lassult így egy Bora, nem olyan vicces. De ha van lámpád, még akkor is ott van, hogy ha hátulról megtolnak, viszi a bringákat is, illetve a csomagtartó is korlátozottan használható (vagy sehogy).

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#239358) Jester01 válasza Dark Archon (#239312) üzenetére


Jester01
veterán

Koskormányosnak elég nagy a szája de az egyenes kormányos verzióval menet közben vajon mennyire macerás ki-be dugdosni a kezed? Mert mondjuk jeleznél, hogy kanyarodsz.

Tegnap a decathlonos kesztyűben 3 óra -3 fokban már nagyon nem volt jó.

Jester

(#239359) Jester01 válasza belaazallat (#239290) üzenetére


Jester01
veterán

Ha most vetted elő akkor valószínűleg nem ez a baja, de az enyém úgy tűnik akkor csinál ilyet ha bejut a pára a belsejébe. Ha gondolod vedd ki az elemet, hagyd száraz, meleg helyen 1-2 napig szellőzni a fedél nélkül.

Jester

(#239360) velizare válasza Jester01 (#239358) üzenetére


velizare
nagyúr

melyik kesztyű?

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#239361) Dark Archon válasza Jester01 (#239358) üzenetére


Dark Archon
addikt

Hát, igen. Épp ezen gondolkoztam én is, mert a képen a bácsi az egyik kezével segíti rá a másikra az "ujját" a zsáknak. A másik kezéhez megkéri a mellette levő autóst vagy mi? :D

Aztán, vajon belefér-e egy rövid kormányszarv? Szóval vannak itt kérdések, de 7eFt-ért nem nagy kockázat, legfeljebb leműtöm róla azt a szűk részt.

velizare: nem kesztyű, ZSÁK.

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#239362) Hasaggymeg válasza MPowerPH (#239349) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Erről én is láttam videót, azt hangsúlyozva mennyivel jobb ebben a Sram rendszere azzal a kis kerékkel melyen körbe fut a bowden...látszólag van logika benne, tényleg eléggé megtörik ott a szál, ugyanakkor eddig semmi hátrányát nem tapasztaltam, 2 év után is szépen vált, bowdenszál rojtosodás, kopás jelei nem mutatkoznak. :F

#239350ivana...ez tényleg olcsóbb, de ha nincs egy nagy házad padlással, pincével és garázzsal a sok kacatnak akkor inkább megvenném a drága kis célszerszámot mintsem tartsak egy egész kereket erre a célra. :D

#239352
jjeahh...egyszer kell megtörni a jeget aztán menni fog, főleg úgy, hogy van is tartalék, tehát kvázi semmit sem kockáztatsz... ez sehol nincs egy teló kisszervízhez viszonyítva, ahol egyszer kalapálod, máskor a pöcsömnyi olajokkal töltögeted bele. :U ...a fülhajlítgatást már legalább 20 x sikeresen elvégeztem a 3 bringán összesen. :K (Van erről egy korábbi szösszenetem, ha láncvonalba váltasz és egyenesen áll a bringád (állvány, tartó stb.) hátulról pontosan látszik úgy a váltó a kerékpár tengelyével való párhuzamossága, mint az esetleges csavarodása, ez utóbbi leginkább a láncban) Pláne egy 9-10-es sokkal nagyobb tűréshatárokkal működő rendszeren egyszerű művelet.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#239363) ZavaBalazs válasza 6030D (#239357) üzenetére


ZavaBalazs
őstag

na, már ezért megérte megkérdezni, mert ezek mind olyan jogos kifogások ellene, amikbe bele sem gondoltam (leszámítva a fényezett felületet, az már akkor is tropa volt, amikor vettem :DDD ). nincs tetőcsomagtartó, de majd akkor azzal együtt intézek egy ilyen thulét, köszi a tippet stickermajom :)

wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban

(#239364) Jester01 válasza velizare (#239360) üzenetére


Jester01
veterán

A 100-as ... oké nyilván ez a leggyengébb modell szóval csodát kár is várni tőle.

Jester

(#239365) ZolkoW válasza MPowerPH (#239349) üzenetére


ZolkoW
őstag

fú, de szarul néz ki, mármint nekem az adná magát,hogy a másik irányból kéne bekötni a bowdent :)

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#239366) Ringman válasza Jester01 (#239358) üzenetére


Ringman
nagyúr

ebből is van több féle, a giyo az viszonylag merev szivacs + vízlepergető külső, van ami csak egy szélnek és víznek ellenálló rugalmas külső héj: [link]

alin még ezt találtam: [link] + [link] + [link] de ezek durván vastagnak tűnnek.

van diy is: [link]
---
pogies, bar mitts, bar mitten hogy keresőben is meglegyen.

(#239367) jjeahh válasza ZolkoW (#239365) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Láttam ezt máshol is, az új Shimano váltókon tervezési hibának tűnik.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#239368) 6030D válasza ZavaBalazs (#239363) üzenetére


6030D
Ármester

Ha mindent most kell megvenni, akkor azért nem lesz filléres. :DDD Még valami: hány bringát kell felrakni, és van-e benne kisgyerek bringa? Utóbbi tetőre egy bizonyos méretig necces, a darabszám meg max 3.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#239369) velizare válasza lsebestyen (#239345) üzenetére


velizare
nagyúr

:DDD :DD :)) :R

[ Szerkesztve ]

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#239370) ZavaBalazs válasza 6030D (#239368) üzenetére


ZavaBalazs
őstag

1-et, a családot csak azért mondtam, mert útban vannak a gyerekek. :D
aztán az is lehet, hogy a vége az lesz, hogy asszony megy vonattal meg a biciklimmel

wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban

(#239371) sebgutkopf válasza jjeahh (#239324) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Egy új váltófül is lehet ferde, vagy csavarodott.
Ha keményebben megy az ember akkor fél évente cseréljek váltó fület? Ha ebből indulok ki most 2 új váltófület kellett volna vennem a 2 bringára.
Viszont és itt a lényeg, hogy ezért vártam az akciót, mert egyes szerszámok árára nagyon hunyorogatam. Amit végül vettem az pont úgy néz ki mint [andrisbandi] linkjében a 3-ik (más néven), viszont én 32€-ért vettem. Lényegében az első használattal már megtérült.

Nem kell így eljárni mindenkinek ez a saját felismerésem és az én felhasználásom intenzitásán alapul, így a saját helyzetemre vonatkozik. Érdekességként megosztottam a tapasztalatot, hogy a váltási lassúságnak nem csak bowden lehet az oka, szervízben is lehet kérni egy beállítást.

(#239372) sebgutkopf válasza andrisbandi (#239326) üzenetére


sebgutkopf
őstag

csak centírozott keréknél vethető be

Park tool oktató erre azt mondja a felni mozgás kiküszöbölése miatt a szerszámmal együtt a kereket is forgassuk az egyes referencia pontokban és mindig a szelepnél mérjünk. Ekkor a cintír nem szempont.

(#239373) sebgutkopf válasza MPowerPH (#239328) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Ezt, [link] csak akkor 32-be fájt, most ismét drágább.

(#239374) jjeahh válasza sebgutkopf (#239371) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ja, persze, értem és drágább váltófüllel vagy ha gyakran elhajlik tényleg van értelme, főleg ennyiért, így már nekem is kéne. Azt hittem mind 100 eur fölött vannak :D .

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#239375) Ringman válasza sebgutkopf (#239371) üzenetére


Ringman
nagyúr

ez a deformációra való érzékenység az egyre több sebességi fokozat folyománya is, megnéztem/elolvastam pár campa ekar tesztet, ott szinte mindenki arra panaszkodott, hogy sokat kell állítgatni a váltót a 13 sebesség miatt

(#239376) bardi válasza sebgutkopf (#239317) üzenetére


bardi
aktív tag

A gyári rész valóban így van 99%-ban, a maradék 1% meg az az autó, amit valamiért ellenőriztek pluszba, mintavételes, új modell bevezetés, ezeknél viszont leszedik az ülésfóliát, mert ha azt benthagyják, lehetetlen futás közben a zajt ellenőrizni.

'92 Honda VFR 750

(#239377) Fall-N válasza ZolkoW (#239365) üzenetére


Fall-N
veterán

Nagyon nincs ez átgondolva. Nem azt mondom, hogy a régi kunkoros változat jobb, de bizonyos szinten mégis. Adja magát, hogy a húzás irányával semmilyen szöget ne zárjon be, mert csak rontja a váltást.

Ringman: Persze minél több fokozat van annál kisebb tűrést enged meg a rendszer. De ez nem csoda, sokkal vékonyabbak ezek a 11/12/13 s láncok, mint a 6/7/8. Kevésbé is érzékenyek a pontatlanságokra. Sokkal kisebbeket is húz a bowdenen a váltó, kisebb távolságokat tesz meg a lánc két fogaskerék között a kazettán.

[ Szerkesztve ]

(#239378) fulton


fulton
addikt

Tervben volt egy 72km út. 65 nél defekt...csak emlegetní kellett... feltünt h nem es nem megy ... lenézek hát gyanús volt, felreálltam, puha volt. Lassan engedett. Neki alltam -3 fokban 2.5 orája kint tekerős utan defektet javítani. A kezem ** fagyott, semmit nem ereztem az ujjaimmal. De ez semmi..nem tudtam kihúzni a tüskét me éppenhogy belülröl benyomódott kivül semmi nem látszott. Így lereszeltem ahogy tudtam egy kővel es úgy bele a belső. Megállt végülis de a legközelebbi vonatra felszálltam biztos ami biztos. Nem volt nálam a nyomasmerő sem. Pumpáltam annyit h szemre oké legyen. 2 deffekt volt eddig, egy se volt "hagyományos". Elsönél totál kivagta a külsőt, most meg nem tudtam kiszedni a tüskét.

(#239379) MPowerPH válasza fulton (#239378) üzenetére


MPowerPH
félisten

Tubeless megoldja a tusket.

Don't Tread On Me

(#239380) lsebestyen válasza MPowerPH (#239379) üzenetére


lsebestyen
addikt

Csepel trekking tubeless-szel, szerintem olyan se lenne senki masnak ezen a bolygon. :))

(#239381) fulton válasza MPowerPH (#239379) üzenetére


fulton
addikt

Es az annyira tuti? Marmint a tej.. lehet rá számítani?
És meddig működik a gumiban az a lötyi?

[ Szerkesztve ]

(#239382) Csokicsibesz válasza fulton (#239381) üzenetére


Csokicsibesz
tag

Ne könyörgöm, ne akarj tubelesst.
Ez már egy túl mély rabbit hole.

(#239383) fulton válasza Csokicsibesz (#239382) üzenetére


fulton
addikt

Nem az lesz rajta, bár a 460 as felni tudja , átalakítható rá.
Csak érdekelne hogy azok a lötyik meddig bírják , hány hónapig szavatolják hogy működni fog.

(#239384) andrisbandi válasza fulton (#239383) üzenetére


andrisbandi
őstag

2 év.
Szezononként, vagy sok defektenként rá kell tölteni. Tartani az ajánlott mennyiséget. Montinál 80ml.

De a nagy nyomás miatt lutri.
Talán sima gumibelsőbe töltve ki lehetne próbálni 4-5 barig.
Afölött úgy rémlik még senkinek nem tömített.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#239385) Speedy007


Speedy007
őstag

Mitől lehet hogy felszerelem a sárvédőt ha méretre kell vágni és megfelelő méretre van szabva közlekedem vele el engedem egy kézzel a kormányt hogy pl. jelezzem merre is akarok menni a sárvédő elől erre erőteljesen kezd rezonálni és vibrálni ami miatt bele ér neki ütődik a gumi oldal falának? Kérdezem azért mert "U" pálcás sárvédőt használtam amit ugye nem lehetet méretre szabni és emiatt cross motoros hatást keltett trekkingen teleszkóp esetén. Vissza tettem az a szetett amivel vettem a kerékpár azt nem kellet se szabni és állítani SKS Bluemels még a régi verziós ami nem rendelkezik kábel csatornával hanem inkább csak a furataival és zárókupakaival azzal meg már összejön az említett mutatvány próbáltam oldal irányba feszíteni de eredménye nem volt. Tervezek venni egy mésik szettet 40-622-s gumira ami félig terep félig városi gumi webshopokat kérdeztem érdemi információba nem tudtak segíteni hogy melyik a merevebb és melyik az instabilabb annyit tudtak mondani hogy 40-622-s gumira 45-48mm sárvédő tökéltes(ettől szélesebb nem fér bele a hátsó láncvillába). Esetleg nektek van olyan ami be vált és nem produkálja az említett jelenséget

(#239386) fulton válasza andrisbandi (#239384) üzenetére


fulton
addikt

köszi :R gondoltam én hogy nem olyan tuti a sem.

[ Szerkesztve ]

(#239387) fulton


fulton
addikt

az nem tiszta előttem, mikor írják egy kerékre vagy felnire hogy max terhelés 110kg. Ez esetben az összteher nem lehet több mint 110kg? vagy ezt úgy kell értelmezni hogy 2 keréknél , az 220kg? (bár ez elég irreális)...

(#239388) Hasaggymeg válasza Fall-N (#239377) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ez puszta elmélkedés, mert a tapasztalat éppen az ellenkezője. A 12 sebességes RD-M 8100 az egyik legstabilabb váltó, olyanról, hogy a kábelt elnyírná pedig olvasni sem lehet sehol ahogyan úgy általában rosszat az egész új XT csoportról sem. :F Ha megütöd tény, hogy érzékenyebben reagálja le egy 12 sebességes mint a tízes (azt szinte nem lehet úgy megütni, hogy ne váltson), de én már használtam 8100, 7100 karral, 6100 és 8100 lánccal és 6100 sorral, és mindegyik atompontos, gyors és lánc a 2 év alatt még nem esett le egyszer sem.
Kissé hangos a váltás az amúgy állítható, és nálam erősen feszesre spanolt kuplung miatt, de hát szerintem az is kuriózum, hogy én 0,7%-ig engedtem kopni és már a második lánc is 0,5 fölött van ugyanazzal a sorral...ennél többet mit kívánhatnék? :U

#239382Csokicsibesz...ezt a szettet tényleg hülyeség tyúkbelesíteni, de ha esetleg venne egy pár karbon kerékszettet rá?🤔 ;]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#239389) Fall-N válasza Hasaggymeg (#239388) üzenetére


Fall-N
veterán

Én sem hallottam rosszat az XT-ről, csak szemre furcsa ahogy áll a bowdenházhoz képest a bowden.

(#239390) parandroid válasza fulton (#239387) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Természetesen össztömeg. Nem is duplázhatod, mert honnét tudnák, hol a súlyközéppont, és melyik kerékre menni esik belőle? Illetve változik használat közben is. Ha egykerekezel, vagy valami megdobja egy pillanatra a bringát, akkor csak fele lenne a terhelhetőség? 55kg? ;]

Amúgy meg nem tökmindegy neked az a 110kg? Ha cementeszsákot teszel a csomitartóra akkor sincs meg.

Végül pedig eleve egy óvatoskodó becslés csak, hogy elháríthassák a felelősséget, azt a 110kg-t akkor is el kell bírnia, ha egy 90 kilós delikvens teljes felszereléssel bohóckodik valami falusi játszótéren, szóval ha csak normálisan tekered, akkor bír az sokkal többet is.

Néha ezerrel túlgondolsz dolgokat, néha meg jössz ezekkel a teljes blőd kérdésekkel. Nem is értem...

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#239391) Ringman válasza parandroid (#239390) üzenetére


Ringman
nagyúr

annyi még, hogy a 110 kilót egyrészt a felni mellett a küllő és az agy is befolyásolhatja, másrészt ha már komolyan vesszük, az ASTM classificationt is nézni kellene :)

(#239392) Hasaggymeg


Hasaggymeg
Topikgazda

...hajtóművem (FC-M511/32 T) viszont durván nehéz, ~865 gr. :U

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#239393) 6030D válasza ZavaBalazs (#239370) üzenetére


6030D
Ármester

:DD Vagy mehetnek tetőboxba, jobb a fogyasztás :)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#239394) Fall-N válasza Hasaggymeg (#239392) üzenetére


Fall-N
veterán

Gondolom tartósabb is, mint egy könnyebb külső gyártó lánckereke.

(#239395) 6030D válasza fulton (#239381) üzenetére


6030D
Ármester

Tegyél a belsőbe Slime-ot.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#239396) lsebestyen válasza 6030D (#239395) üzenetére


lsebestyen
addikt

Az -1km/h átlagban. ;]

(#239397) Fall-N válasza 6030D (#239395) üzenetére


Fall-N
veterán

Én nem tennék. Nem mindenkinek ér valamit is. Nekem itthon két biciklin is felsült a dolog. Viszont előszeretettel spriccelt ki a Slime pumpáláskor. Végül teljesen el is tűnt rövid idő alatt belőle. Asszony ugyanúgy kapott defektet vele. Inkább valami tej.

[ Szerkesztve ]

(#239398) Ringman válasza Hasaggymeg (#239392) üzenetére


Ringman
nagyúr

ez a kerék mellett a másik olcsósítási lehetőség, mikor visszalépnek 1-2 szintet a váltáshoz képest, tessék vagy 200 euróért feljebb lépni és 100-120 grammot spórolni.

(#239399) Hasaggymeg válasza Ringman (#239398) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

+Fall-N...úgy gyanítom ez nem is hollowtech (magyarul hollótek :D ), vagy 200 grammal könnyebb az FC-M711, paraszt nevén SLX, de egy hajtómű sokáig elmegy és csak azért cserélni nem fogom. :F Amúgy ma kivettem, először, mert csapágycsere volt tervben, de nem bizonyult éppen olyan rossznak a csapágy, így 1előre maradt bent egy tisztítás és felületi zsírzás (nem piszkáltam a szigetelését) után...a tengelyen viszont kopás jele sincs, így az nem fog mostanában fogyni 200 grammot. :U

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#239400) fulton válasza parandroid (#239390) üzenetére


fulton
addikt

Csak úgy érdekelt. Kíváncsisagból meglestem, én a 82-83 kg val a 15.5kg bringán ülve ha utazo poziban vagyok 60-63kg megy a hátsó kerékre. Felegyenesedve kicsit több 67 kg megy a hátsóra. Vagyis úgy 40/60% az eloszlás kb.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.