Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
vannak csomagtérajtóra és vonóhorogra is szerelhető tartók.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
jjeahh
nagyúr
Az enyém el volt hajolva, csavarodva, én nem tudtam beállítani szemre, inkább újat vettem. Amivel egy ideig jó volt, de most megint nem tökéletes és nem fogok nekiállni szerszám nélkül hajlítgatni, mert biztos vagyok benne, hogy csak elcseszem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
fulton
addikt
Nincs valakinek rosebike- re kuponja véletlen es nincs szüksége rá?
andrisbandi
őstag
Ez tényleg ötletes!
yt
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
ZavaBalazs
őstag
vonóhorgom sajnos nincs, csomagtérajtós nem csak ötajtósokra van?
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
(#239356) stickermajom válasza ZavaBalazs (#239355) üzenetére
stickermajom
addikt
Ha alapból van tetőcsomagtartó, akkor egy Thule Freeride jófogásról "filléres" tétel és örökélet+1nap.
Freeride 530/532 a sínbe rögzíthetős, az 575 alulról öleli át a sínt.
[ Szerkesztve ]
6030D
Ármester
Lehet tenni sedanra is, de ha van tetőcsomi és nincs egészségügyi akadálya, én is inkább tetőre raknám. A csomagtartóra fogható egyrészt a fényezett felületbe kapaszkodik, másrészt takarja a lámpát és a rendszámot, ezért erre is kell kiegészítő lámpa és rendszámtartó. Erre sokan azt mondják, hogy nem kell, ezt majd a biztosítóval kell leboxolni, ha hátulról megtol valaki, mert nem látta a féklámpád. Előttem egyszer lassult így egy Bora, nem olyan vicces. De ha van lámpád, még akkor is ott van, hogy ha hátulról megtolnak, viszi a bringákat is, illetve a csomagtartó is korlátozottan használható (vagy sehogy).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Jester01
veterán
Koskormányosnak elég nagy a szája de az egyenes kormányos verzióval menet közben vajon mennyire macerás ki-be dugdosni a kezed? Mert mondjuk jeleznél, hogy kanyarodsz.
Tegnap a decathlonos kesztyűben 3 óra -3 fokban már nagyon nem volt jó.
Jester
Jester01
veterán
Ha most vetted elő akkor valószínűleg nem ez a baja, de az enyém úgy tűnik akkor csinál ilyet ha bejut a pára a belsejébe. Ha gondolod vedd ki az elemet, hagyd száraz, meleg helyen 1-2 napig szellőzni a fedél nélkül.
Jester
melyik kesztyű?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Hát, igen. Épp ezen gondolkoztam én is, mert a képen a bácsi az egyik kezével segíti rá a másikra az "ujját" a zsáknak. A másik kezéhez megkéri a mellette levő autóst vagy mi?
Aztán, vajon belefér-e egy rövid kormányszarv? Szóval vannak itt kérdések, de 7eFt-ért nem nagy kockázat, legfeljebb leműtöm róla azt a szűk részt.
velizare: nem kesztyű, ZSÁK.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
Hasaggymeg
Topikgazda
Erről én is láttam videót, azt hangsúlyozva mennyivel jobb ebben a Sram rendszere azzal a kis kerékkel melyen körbe fut a bowden...látszólag van logika benne, tényleg eléggé megtörik ott a szál, ugyanakkor eddig semmi hátrányát nem tapasztaltam, 2 év után is szépen vált, bowdenszál rojtosodás, kopás jelei nem mutatkoznak.
#239350ivana...ez tényleg olcsóbb, de ha nincs egy nagy házad padlással, pincével és garázzsal a sok kacatnak akkor inkább megvenném a drága kis célszerszámot mintsem tartsak egy egész kereket erre a célra.
#239352
jjeahh...egyszer kell megtörni a jeget aztán menni fog, főleg úgy, hogy van is tartalék, tehát kvázi semmit sem kockáztatsz... ez sehol nincs egy teló kisszervízhez viszonyítva, ahol egyszer kalapálod, máskor a pöcsömnyi olajokkal töltögeted bele. ...a fülhajlítgatást már legalább 20 x sikeresen elvégeztem a 3 bringán összesen. (Van erről egy korábbi szösszenetem, ha láncvonalba váltasz és egyenesen áll a bringád (állvány, tartó stb.) hátulról pontosan látszik úgy a váltó a kerékpár tengelyével való párhuzamossága, mint az esetleges csavarodása, ez utóbbi leginkább a láncban) Pláne egy 9-10-es sokkal nagyobb tűréshatárokkal működő rendszeren egyszerű művelet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
ZavaBalazs
őstag
na, már ezért megérte megkérdezni, mert ezek mind olyan jogos kifogások ellene, amikbe bele sem gondoltam (leszámítva a fényezett felületet, az már akkor is tropa volt, amikor vettem ). nincs tetőcsomagtartó, de majd akkor azzal együtt intézek egy ilyen thulét, köszi a tippet stickermajom
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
Jester01
veterán
A 100-as ... oké nyilván ez a leggyengébb modell szóval csodát kár is várni tőle.
Jester
ZolkoW
őstag
fú, de szarul néz ki, mármint nekem az adná magát,hogy a másik irányból kéne bekötni a bowdent
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Ringman
nagyúr
ebből is van több féle, a giyo az viszonylag merev szivacs + vízlepergető külső, van ami csak egy szélnek és víznek ellenálló rugalmas külső héj: [link]
alin még ezt találtam: [link] + [link] + [link] de ezek durván vastagnak tűnnek.
van diy is: [link]
---
pogies, bar mitts, bar mitten hogy keresőben is meglegyen.
jjeahh
nagyúr
Láttam ezt máshol is, az új Shimano váltókon tervezési hibának tűnik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
6030D
Ármester
Ha mindent most kell megvenni, akkor azért nem lesz filléres. Még valami: hány bringát kell felrakni, és van-e benne kisgyerek bringa? Utóbbi tetőre egy bizonyos méretig necces, a darabszám meg max 3.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
ZavaBalazs
őstag
1-et, a családot csak azért mondtam, mert útban vannak a gyerekek.
aztán az is lehet, hogy a vége az lesz, hogy asszony megy vonattal meg a biciklimmel
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
sebgutkopf
őstag
Egy új váltófül is lehet ferde, vagy csavarodott.
Ha keményebben megy az ember akkor fél évente cseréljek váltó fület? Ha ebből indulok ki most 2 új váltófület kellett volna vennem a 2 bringára.
Viszont és itt a lényeg, hogy ezért vártam az akciót, mert egyes szerszámok árára nagyon hunyorogatam. Amit végül vettem az pont úgy néz ki mint [andrisbandi] linkjében a 3-ik (más néven), viszont én 32€-ért vettem. Lényegében az első használattal már megtérült.
Nem kell így eljárni mindenkinek ez a saját felismerésem és az én felhasználásom intenzitásán alapul, így a saját helyzetemre vonatkozik. Érdekességként megosztottam a tapasztalatot, hogy a váltási lassúságnak nem csak bowden lehet az oka, szervízben is lehet kérni egy beállítást.
(#239372) sebgutkopf válasza andrisbandi (#239326) üzenetére
sebgutkopf
őstag
csak centírozott keréknél vethető be
Park tool oktató erre azt mondja a felni mozgás kiküszöbölése miatt a szerszámmal együtt a kereket is forgassuk az egyes referencia pontokban és mindig a szelepnél mérjünk. Ekkor a cintír nem szempont.
sebgutkopf
őstag
Ezt, [link] csak akkor 32-be fájt, most ismét drágább.
jjeahh
nagyúr
Ja, persze, értem és drágább váltófüllel vagy ha gyakran elhajlik tényleg van értelme, főleg ennyiért, így már nekem is kéne. Azt hittem mind 100 eur fölött vannak .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Ringman
nagyúr
ez a deformációra való érzékenység az egyre több sebességi fokozat folyománya is, megnéztem/elolvastam pár campa ekar tesztet, ott szinte mindenki arra panaszkodott, hogy sokat kell állítgatni a váltót a 13 sebesség miatt
bardi
aktív tag
A gyári rész valóban így van 99%-ban, a maradék 1% meg az az autó, amit valamiért ellenőriztek pluszba, mintavételes, új modell bevezetés, ezeknél viszont leszedik az ülésfóliát, mert ha azt benthagyják, lehetetlen futás közben a zajt ellenőrizni.
'92 Honda VFR 750
Fall-N
veterán
Nagyon nincs ez átgondolva. Nem azt mondom, hogy a régi kunkoros változat jobb, de bizonyos szinten mégis. Adja magát, hogy a húzás irányával semmilyen szöget ne zárjon be, mert csak rontja a váltást.
Ringman: Persze minél több fokozat van annál kisebb tűrést enged meg a rendszer. De ez nem csoda, sokkal vékonyabbak ezek a 11/12/13 s láncok, mint a 6/7/8. Kevésbé is érzékenyek a pontatlanságokra. Sokkal kisebbeket is húz a bowdenen a váltó, kisebb távolságokat tesz meg a lánc két fogaskerék között a kazettán.
[ Szerkesztve ]
fulton
addikt
Tervben volt egy 72km út. 65 nél defekt...csak emlegetní kellett... feltünt h nem es nem megy ... lenézek hát gyanús volt, felreálltam, puha volt. Lassan engedett. Neki alltam -3 fokban 2.5 orája kint tekerős utan defektet javítani. A kezem ** fagyott, semmit nem ereztem az ujjaimmal. De ez semmi..nem tudtam kihúzni a tüskét me éppenhogy belülröl benyomódott kivül semmi nem látszott. Így lereszeltem ahogy tudtam egy kővel es úgy bele a belső. Megállt végülis de a legközelebbi vonatra felszálltam biztos ami biztos. Nem volt nálam a nyomasmerő sem. Pumpáltam annyit h szemre oké legyen. 2 deffekt volt eddig, egy se volt "hagyományos". Elsönél totál kivagta a külsőt, most meg nem tudtam kiszedni a tüskét.
MPowerPH
félisten
Tubeless megoldja a tusket.
Don't Tread On Me
lsebestyen
addikt
Csepel trekking tubeless-szel, szerintem olyan se lenne senki masnak ezen a bolygon.
fulton
addikt
Es az annyira tuti? Marmint a tej.. lehet rá számítani?
És meddig működik a gumiban az a lötyi?
[ Szerkesztve ]
Csokicsibesz
tag
Ne könyörgöm, ne akarj tubelesst.
Ez már egy túl mély rabbit hole.
fulton
addikt
Nem az lesz rajta, bár a 460 as felni tudja , átalakítható rá.
Csak érdekelne hogy azok a lötyik meddig bírják , hány hónapig szavatolják hogy működni fog.
andrisbandi
őstag
2 év.
Szezononként, vagy sok defektenként rá kell tölteni. Tartani az ajánlott mennyiséget. Montinál 80ml.
De a nagy nyomás miatt lutri.
Talán sima gumibelsőbe töltve ki lehetne próbálni 4-5 barig.
Afölött úgy rémlik még senkinek nem tömített.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Speedy007
őstag
Mitől lehet hogy felszerelem a sárvédőt ha méretre kell vágni és megfelelő méretre van szabva közlekedem vele el engedem egy kézzel a kormányt hogy pl. jelezzem merre is akarok menni a sárvédő elől erre erőteljesen kezd rezonálni és vibrálni ami miatt bele ér neki ütődik a gumi oldal falának? Kérdezem azért mert "U" pálcás sárvédőt használtam amit ugye nem lehetet méretre szabni és emiatt cross motoros hatást keltett trekkingen teleszkóp esetén. Vissza tettem az a szetett amivel vettem a kerékpár azt nem kellet se szabni és állítani SKS Bluemels még a régi verziós ami nem rendelkezik kábel csatornával hanem inkább csak a furataival és zárókupakaival azzal meg már összejön az említett mutatvány próbáltam oldal irányba feszíteni de eredménye nem volt. Tervezek venni egy mésik szettet 40-622-s gumira ami félig terep félig városi gumi webshopokat kérdeztem érdemi információba nem tudtak segíteni hogy melyik a merevebb és melyik az instabilabb annyit tudtak mondani hogy 40-622-s gumira 45-48mm sárvédő tökéltes(ettől szélesebb nem fér bele a hátsó láncvillába). Esetleg nektek van olyan ami be vált és nem produkálja az említett jelenséget
fulton
addikt
köszi gondoltam én hogy nem olyan tuti a sem.
[ Szerkesztve ]
fulton
addikt
az nem tiszta előttem, mikor írják egy kerékre vagy felnire hogy max terhelés 110kg. Ez esetben az összteher nem lehet több mint 110kg? vagy ezt úgy kell értelmezni hogy 2 keréknél , az 220kg? (bár ez elég irreális)...
Hasaggymeg
Topikgazda
Ez puszta elmélkedés, mert a tapasztalat éppen az ellenkezője. A 12 sebességes RD-M 8100 az egyik legstabilabb váltó, olyanról, hogy a kábelt elnyírná pedig olvasni sem lehet sehol ahogyan úgy általában rosszat az egész új XT csoportról sem. Ha megütöd tény, hogy érzékenyebben reagálja le egy 12 sebességes mint a tízes (azt szinte nem lehet úgy megütni, hogy ne váltson), de én már használtam 8100, 7100 karral, 6100 és 8100 lánccal és 6100 sorral, és mindegyik atompontos, gyors és lánc a 2 év alatt még nem esett le egyszer sem.
Kissé hangos a váltás az amúgy állítható, és nálam erősen feszesre spanolt kuplung miatt, de hát szerintem az is kuriózum, hogy én 0,7%-ig engedtem kopni és már a második lánc is 0,5 fölött van ugyanazzal a sorral...ennél többet mit kívánhatnék?
#239382Csokicsibesz...ezt a szettet tényleg hülyeség tyúkbelesíteni, de ha esetleg venne egy pár karbon kerékszettet rá?🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Fall-N
veterán
Én sem hallottam rosszat az XT-ről, csak szemre furcsa ahogy áll a bowdenházhoz képest a bowden.
Természetesen össztömeg. Nem is duplázhatod, mert honnét tudnák, hol a súlyközéppont, és melyik kerékre menni esik belőle? Illetve változik használat közben is. Ha egykerekezel, vagy valami megdobja egy pillanatra a bringát, akkor csak fele lenne a terhelhetőség? 55kg?
Amúgy meg nem tökmindegy neked az a 110kg? Ha cementeszsákot teszel a csomitartóra akkor sincs meg.
Végül pedig eleve egy óvatoskodó becslés csak, hogy elháríthassák a felelősséget, azt a 110kg-t akkor is el kell bírnia, ha egy 90 kilós delikvens teljes felszereléssel bohóckodik valami falusi játszótéren, szóval ha csak normálisan tekered, akkor bír az sokkal többet is.
Néha ezerrel túlgondolsz dolgokat, néha meg jössz ezekkel a teljes blőd kérdésekkel. Nem is értem...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Ringman
nagyúr
annyi még, hogy a 110 kilót egyrészt a felni mellett a küllő és az agy is befolyásolhatja, másrészt ha már komolyan vesszük, az ASTM classificationt is nézni kellene
Hasaggymeg
Topikgazda
...hajtóművem (FC-M511/32 T) viszont durván nehéz, ~865 gr.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
Vagy mehetnek tetőboxba, jobb a fogyasztás
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Fall-N
veterán
Gondolom tartósabb is, mint egy könnyebb külső gyártó lánckereke.
6030D
Ármester
Tegyél a belsőbe Slime-ot.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
lsebestyen
addikt
Az -1km/h átlagban.
Fall-N
veterán
Én nem tennék. Nem mindenkinek ér valamit is. Nekem itthon két biciklin is felsült a dolog. Viszont előszeretettel spriccelt ki a Slime pumpáláskor. Végül teljesen el is tűnt rövid idő alatt belőle. Asszony ugyanúgy kapott defektet vele. Inkább valami tej.
[ Szerkesztve ]
Ringman
nagyúr
ez a kerék mellett a másik olcsósítási lehetőség, mikor visszalépnek 1-2 szintet a váltáshoz képest, tessék vagy 200 euróért feljebb lépni és 100-120 grammot spórolni.
Hasaggymeg
Topikgazda
+Fall-N...úgy gyanítom ez nem is hollowtech (magyarul hollótek ), vagy 200 grammal könnyebb az FC-M711, paraszt nevén SLX, de egy hajtómű sokáig elmegy és csak azért cserélni nem fogom. Amúgy ma kivettem, először, mert csapágycsere volt tervben, de nem bizonyult éppen olyan rossznak a csapágy, így 1előre maradt bent egy tisztítás és felületi zsírzás (nem piszkáltam a szigetelését) után...a tengelyen viszont kopás jele sincs, így az nem fog mostanában fogyni 200 grammot.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
fulton
addikt
Csak úgy érdekelt. Kíváncsisagból meglestem, én a 82-83 kg val a 15.5kg bringán ülve ha utazo poziban vagyok 60-63kg megy a hátsó kerékre. Felegyenesedve kicsit több 67 kg megy a hátsóra. Vagyis úgy 40/60% az eloszlás kb.
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
ingyenes kategóriában
- HP ProDesk PC // i5-4570 // 16GB DDR3 // Radeon R7 250 1GB GDDR5 128bit // 240GB SSD //
- Eladó HP 15-dw3003nh laptop, 8GB RAM, 256GB NVME SSD, 1TB HDD, világító bill. Garancia
- Keresek AMD alaplaphoz felfogató készletet!
- QNAP TS-128A NAS Gigabit LAN 64Bit ARM + 4TB WD Purple HDD
- IceRiver KS0 Pro x4 - 1280Gh - OC - extra