Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Retro Kocka Kuckó 2024
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [GoodSpeed:] UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
avl
aktív tag
persze
szerintem többen nem veszik figyelembe a felhasználás jellegét, célját; és "übermegoldást" javasolnak
városi, boltba szaladgálósnak én is egyszerübbet (hasznaltat, a Te árkategoriádban) vettem; országúti 100+ km-re meg nyilván másmilyen, mást tudjon, más kopás/km-t várok töle, stb.
sebgutkopf
őstag
Helyes! Nyomjátok télen, hóban mindig, amikor tudtok. Az is mindegy mivel, jó terep, jó társaság, jó hangulat.
jjeahh
nagyúr
Még szép, hogy jobban tetszik, kb ilyenek egymás mellett
Más, kitekerném a belemet én is, annyira jó idő van mostanában, jelenleg is -8 fok és verőfényes napsütés, szénné van fagyva a terep. Ehelyett úgy köhögök, hogy a hasamban és az oldalamban már kemény izomláz van . Kemény mínuszokban tekerek, soha semmi bajom tőle és amikor hazajövök, itthon a család mindíg megtölt valami vírussal
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Speedy007
őstag
Neuzer-t azért vettem 3 éve (akkor még nem tudtam hogy ipari hulladék kategória) mert kicsi volt még akkor az árrés egy fél holt és annak feltámasztása és a között és már elegem lett belőle hogy ilyenekkel kel foglalkoznom. Most ott tart a piac ahogy néztem hogy használt márkás félholt kerékpárt is érdemesebb venni és feltámasztani mert olcsóbban jössz ki így is mint ha a belépő kategóriát venné az ember ugyan ennyiért napi használtra.Ráadásul ott tartunk mint a szocializmusban ahogy nézem hogy a szín feláras tétel lett. Fekete színű kerékpár jóval olcsóbb mint a "hupilila" vadonatújként.
Más:Azóta hívtak hogy a jó állapotúnak mondott gumi kuka lett mert szál szakadásos .Igazi kupectől vettem a kerékpárt úgy nézki le kente gumi ápolóval a külsőt így nem látszott rajta hogy mennyire gáz csak az volt feltűnő nekem hogy olyan volt mint az ember bőre.
andrisbandi
őstag
Má' mondták
Ne izékodjál a kopó alkatrészeken
15 éves ausztiai lomis kerékpár, ezek bele kell férjenek. Erre a bicóra olcsó minden, és sokáig kitartanak majd. Szerintem be fog válni!
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Speedy007
őstag
Nem félek sőt készültem rá nem ért meglepetésként csak a korrektséget hiányolom mert más aki tőle vesz lehet még szarabbul jár és lehet hogy ő meg már a szervízt meg sem engedheti meg magának így össze is törheti magát miatta.
andrisbandi
őstag
SWITZERLAND PARADISE | Kilian BRON
https://www.youtube.com/watch?v=X4fDQ2p9xIU
Hangulatosabb videó, állati szép helyeken
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Toobee
veterán
Szerintem ez mindenféle közlekedési eszközre igaz, ahol a felelősség a tiéd, tehát te vezeted: ha nem tudod megítélni a műszaki állapotát, akkor neked az nem való. Szerencsére lehet más módon is közlekedni sőt, ajánlott is. Nem való mindenkinek ekkora felelősség.
https://barbieripnk.hu/
chubby2o6
senior tag
Köszi, akkor nekem kikapcsolva marad, nem flancolok ilyesmivel .
Speedy007
őstag
Ez mondhatni kölcsönös bizalomról szól. Kb. olyan ha veszel bármit az interneten használtan/újonann és előre kifizeted és bízol benne hogy nem vágnak át.Mivel az utánvételt senki se szereti igazán. Itt is valami hasonló van bízol benne hogy nem egy probléma gócot sóz rád de mikor kézhez kapod a fele se igaz. Én mint mondtam számítottam rá és nem ért meglepetésként.De vannak akik nincsennek annyira eleresztve és már azoknak ez is komoly érvágás ennyiért venni ilyet és mikor kézhez kapják szembesülnek vele hogy ha telne szervízre és van is közelben olyan akkor maximum addig elbír menni szét esés nélkül.Azon kívül meg papírnehezék kategória.Nem hiába dübörög a jófogáson a háztól-házig árulás mert a kispénzű emberek jön ez jó igazán elsősorban.
bardi
aktív tag
A legtöbb ember egy vészfékezést nem tud összehozni autóval, azt se tudják hogy milyen az ABS amikor működik, ha még műszakira se kéne hordani a kocsikat, minden árok tele lenne a sok balfasszal
'92 Honda VFR 750
ZolkoW
őstag
nem biztos, hogy rosszindulat, a botcsinálta eladók átlagosan ugyanannyira értenek a biciklikhez, mint az átlagos vevők. ráköltöd, amit ilyenkor kell, oszt' jó.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Speedy007
őstag
Végül is készlet 29.600 volt összesen és még jön hozzá holnap holnap után 26.6-s nyereg cső még 5.000-t
Speedy007
őstag
Ezt hogy bírom vagy lehet megbontani anélkül hogy a csavar a vázban csörögjön?Vettem egy másik alupálcásat szettben ami az első keréknél mélyebbre nyúlik és van rajta spoiler is valamint nem csörög mert a hátsó csörög.No meg a dinamos vilagítást is leszerelem róla mert nincsen rá szükségem mivel akksis lámpát használok.
LOL, hát ezt nem tudom, hogy hozták össze, normál esetben az anyának kívül kellene lennie, egy teljesen átmenő csavaron.
Én elkezdeném kicsavarni óvatosan, hogy csak félig legyen a csavar az anyában. Majd a másik oldalról belecsavarnék egy csavart. Ekkor a meglévőt kicsavarod teljesen. Aztán ahelyett a csavar helyett beteszel egy hosszabbat, és megpróbálod kiütni a vázból.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
Jester01
veterán
A témaindító hozzászólásban viszont nem koskormány vagy tárcsa van.
Jester
Ja, azt hittem, elvekről van szó. Amúgy lehet, hogy megszokás, de én a montin, és a trekkingen sem szoktam ilyet. Lehetni lehetne, persze, de sosem éreztem szükségét. Amúgy ha nagyon akarnám, valószínű, hogy a koskormányos fékváltókarral is meg lehetne oldani, de ott tényleg elég nehézkes.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Hasaggymeg
Topikgazda
Mind azok, patikamérlegen megszerkesztett, spontán valóságnak tűnő 6ásvadászat, ugyanakkor bármelyikkel cserélnék tudást, azokon a helyeken gyalog is fogódznék, nemhogy kerékpározzak és arra gondoljak, hogy csak egyszer kell rossz irányba dőljek. ...ami köhögésedet illeti, most ez megy, zasszony is fullad meg, rajtam meg átment erősebb orrfújással és gyenge köhécseléssel.
#235154Speedy007...arra a gumira többe kerülhetett a gumiápoló, mint maga a gumi amennyi. 🤭
#235159chubby2o6...adott esetben jobb is úgy, a túlfeszített lánc némileg rontja a váltást is, kissé hangosabb és pattogósabb mint nélküle.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
ZolkoW
őstag
ez szegecsanya? ilyen helyen nem láttam még alkalmazni.. ha elforog, jó esetben túloldalról meg tudod támasztani csavarhúzóval, vagy valamivel, aztán kitekerni, majd vissza a csavart, és meghúzni, hogy fix legyen. ha nem sikerül, akkor... nem tudom, ragasztó..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Ringman
nagyúr
szerintem ez egy kelleténél kisebb (és rövidebb) csavar, azért lóg ki majdnem az alátét alól a sárvédő rögzítője.
az biztos nem az eredeti, mert az sks chromoplastics az egy minőségi sárvédő, ahhoz több fajta kötőelemeket adnak alapból. (vagy a csomagból nem jó kötőelem lett kiválasztva, mert az látszik, hogy önzáró anyás a rögzítés).
#235165 Dark Archon
ez a metódus működhet.
(#235171) andrisbandi válasza Hasaggymeg (#235168) üzenetére
andrisbandi
őstag
Speedy007
őstag
#235168Hasaggymeg Ha autója van biztosan van neki vagy akad a ház körül.
#235165Dark Archon,#235169ZolkoW,#235170Ringman szerintem egy menetes hüvely van gyárilag bepréselve a vázba gyárilag olyan csavar alátételel amivel a kerékpár dinamókat szoktál rögzeteni a vázhoz ezzel meg akadályozva az elforgását.Okos megoldás az biztos ilyet én még nem láttam pedig nem egy levedlett kerékpára megfordult már a kezem között
[ Szerkesztve ]
bardi
aktív tag
Sikerült menni egy rövidebb, 1 órás kört 0 fok körüli időben.
A 900-as decás téli kesztyűvel fázással nem volt gond, viszont lefelé teljesen elzsibbadt a kezem, nem tudom mi értelme van telerakni párnázással a tenyér részt. Remélem vékonyabb, szivacs markolattal jó lesz majd.
A 900-as vadász zokni a shimano szélálló kamáslival együtt nagyon jó, abszolút nem fázott a lábam nyári cipővel, meg melege se volt, szerintem ez hosszabb utakra is meg fog felelni.
Felső testre elég lett volna kevesebb ruha, van rysel training aláöltöző, téli mez meg aldis téli kabát többnyire sok volt, következő körön az rc500-as mez elég lesz az aldis téli kabáttal.
A téli nadrág plusz síelős aláöltözőt nem tudom eldönteni jó e, lehet a nadrág is elég lett volna. Felül va egy perforált rész, kiállva 40 körül lejtőzve azért eléggé hűvös. Lehet egy tárdmelegítővel megpróbálom majd következő körön, igazából csak azt féltem.
'92 Honda VFR 750
Ja, ha szegecsanya, akkor ne akard kivenni. Kivéve, ha elforog, akkor megszívtad
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
Speedy007
őstag
Nem akartam csak nem mertem hozzá nyúlni de sikerült gond nélül le cserélni a sárvédőket és a dinamós lámpát
Ringman
nagyúr
mi a baj a sárvédővel? az sks chromoplastics az teljesen jó.
el van vetemedve, vagy terepre akarsz vele menni?
Speedy007
őstag
csak az a baj, hogy ha ráköltöd, amit kell, továbbra is egy 15 éves bicajod lesz, 20-30e forinttal olcsóbban egy újhoz képest.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
nagyon sok a lúdtalpas, lapos lábbal. szétterül, mint a nagyalföld, persze, hogy szűk a cipő.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Nem tehetek róla én sem, lúdtalppal születtem
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
ZolkoW
őstag
ha tudod, hogy működik (és olyan, mint amilyennek gondolom), akkor finoman beletekerve és meghúzva (szerszámmal) a kilógó csavart jobban megszorul, és akkor nem zörög, és nem is forog el.
Más:
kircsi a SwissStop betét, pedig mássalhangzó-torlódás is van a márkanévben. Hamar bekopott, utána már többnyire néma volt, de tud azért hangja lenni, ha jobban ráfogtam, elmúlt. Szóval fékerőben meggyőző, de ma csak rövidke és lankás lejtők voltak.
Eddig ajánlott a részemről is, következőre biztos ilyet veszek a Spyre-be.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Speedy007
őstag
Hát ahogy számoltam Decathlonos Riverside 500 140.000-tól indul ezen nincsen rajta semmi csak menetképes illetve jön a borsosnak mondható házhozszállítási díj 8.000-t tartozékokra számoljunk 30.000-t ha a Decathlonbaól veszek meg hozzá mindent akkor vhol 168.000-nál áll meg a számla és a házhoz szállítás nincsen is benne a Neuser X-Zero 19"-s váz mérettel 118.000 a BikePro-nál SKS BLUEMELS TREKKING MATT EDITION sárvédő esetén tudom hogy mélyen ér le 14.000 illetve egy kitámasztó 3.000-t (csomagtartó állítólag a felszereltség részét képezi de ha meg nem 10.000 körül van náluk alu univerzális csomagtartó) ingyenes házhoz szállítással az nincsen oda írva hogy beüzemelve van e 120.000-t lenne nem tudom hogy egy beüzemelést mennyiért válalnak de ha jól emlékszem webshopok ár ajánlatára van ahol ingyenesen van ahol 10.000-t is elkérnek érte utóbbival számolva 130.000-nél állnék meg. Akkor így utóbbi esetén 30.000-t az előbbi esetén legelább 80.000-t spóroltam ha újról beszélünk.De mivel a Neuzer és társai nem ajánlott kategória itt így az nem mérvadó.
[ Szerkesztve ]
Speedy007
őstag
Gondoltam rá de koppra megvolt húzva.Meg a szervíz is minden létező csavar meghúzott beállítot és zsírzott.
ZolkoW
őstag
nem a csavar meghúzására értem, a szegecsanya, amit a csavar felőli oldalról tolnak be, úgy működik, hogy popszegecshúzóhoz hasonló szerszám van hozzá, és megrogyasztja az anya részt belül. ha elforog, elképzelhető, hogy után lehet húzni így.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Maximum1
őstag
Ezt hiába magyarázod, nem jön ki a matek.
120 az új és volt linkelve alig használt 95be
3 év múlva talizunk.
andrisbandi
őstag
Az RS sem lehet rossz!
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Speedy007
őstag
Lehet hogy rosszul értelmeztem a keresőjüket én kérek elnézést de lényeg hogy többet spóroltam így is mint 20.000 de ha a használtat nézzem még akkor már kevesebbet de itt az újról volt szó elsősorban.Hát reménykedem benne hogy többet bír ez már mint a Neuzer a 3 évével illetve reménykedem benne hogy addigra a kereslet és kínálat normalizálódik és nem lesznek elszállva akkor már ennyire az árak.
[ Szerkesztve ]
Ringman
nagyúr
forintban nézve biztosan nem lesz olcsóbb újonnan bicikli, drágább még lehet.
Speedy007
őstag
lehet hogy drágák lesznek de vélhetőleg lesz közép út is (ami nincs most) széles kínlattal és nem a két véglet ipari hulladék kat. illetve eladom a vesémet hogy tudjak venni 200-300.000-t egy "örök élet +1 nap kerékpárt"
[ Szerkesztve ]
Ringman
nagyúr
a "középút" alja trekkingből/városiból 800€ a decából és 1000+ máshonnan. az hogy itthon ez sok pénznek számít, az egy másik kérdés.
Speedy007
őstag
korábban említett kerékpár szervízzel beszéltem a deca-s kerékpárokról a mind a kettő azt mondta függetlenül egymástól hogy spórolnak az anyagon az egyik a kereket hozta fel a példának mint ahogy említettem a küllőkön voltak ki bukva a másik azon hogy "noname alkatrészeket" használnak saját néven ha valami kopik törik sokat kell várni a pótalkatrészre hozzá vagy át kell építeni shimano-ra vagy más ismertebb márkára ami nem olcsó szintén ha a kedves megrendelő nem tud rá várni mire megjön a csere alkatrész
[ Szerkesztve ]
chubby2o6
senior tag
Ha a szegecsanya elfordul, azt már tuti nem lehet utánhúzni. Ki kell fúrni, és behúzni a helyére egy másikat.
Azt, amivel ezek a szrvízek szívesen foglalkoznának, te nem lennél hajlandó megfizetni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
akkor számold úgy, hogy egy 15 éves bicajon minden 15 éves. van, ami kopó-forgó, és benne van, és van, ami nem. na az is 15 éves. markolat, kormány, középtengely/monoblokk, hajtókar, csapágyak, félkarok, váltókarok, váltók, kormánycsapágy, kerékagy, küllők, felni stb. ezeket nem cseréled, amíg működnek, de ennyi idő alatt már számíthatsz rá, hogy pl. a váltóban fáradt a rugó. jó esetben gyakrabban fogod állítgatni, rossz esetben buksz egy, még rosszabb esetben több fokozatot. ha javítani akarod, akkor egy 15+ éves konstrukcióhoz kell keresned alkatrészt. nem tudom, lehet, hogy halomban áll, és úgy dobják utánad, lehet, hogy nem lesz, és akkor átépítheted, vagy gányolsz valamit.
most még lehet, hogy csak ennyinél tartasz, amit kimatekoztál, de egy ilyen régi bicaj elég foglalkozós tud lenni, és alkatrész se biztos, hogy lesz hozzá.
van egy ilyenem otthon, a feleségem lánykori montija. idén azzal hozza a kölyköt az oviból, tavaly nyáron összerakattam. új monoblokk, új bowdenezés, bowdenházak, szétszedve-összerakva, minden csapágy újrazsírozva, minden beállítva. 50ezer. idén ott tartunk, hogy az első fékkart megint nem lehet behúzni, a hátsó váltó két szomszédos fogaskerék között tud váltani. most vagy én vagyok nagyon balfasz, és nem tudom beállítani ezt a kőkorszaki shimano sis-t, vagy ez ennyi volt, megszorult, megfáradt benne a rugó, stb. ránézésre megint lesz 30-50e a szervíz, mert én nem akarok ezzel foglalkozni a karácsonyi szabi alatt (és kint szerelni az udvaron a tél közepén). plusz rossz esetben vehetnék váltót, meg féket. még 1-2 ilyen, és kifizetem napi árfolyamon egy új bicaj árát, pedig ez a tiéddel ellentétben nulláról indult.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
andrisbandi
őstag
Munkába járáshoz nehogy má' nem elég a legolcsóbb dekás...
Sportolásra nem való, ezért itt nem ajánlott.
Élethosszig tartó jótállás: váz, kormány és kormányszár.
Alkatrészek: 2 év
RIVERSIDE 120
105.000 Ft
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
lyáwól
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
jjeahh
nagyúr
A szervizesek néha b*romira korlátoltak tudnak lenni. A Decathlonos bringákon is ugyanúgy nagynevű alkatrészek vannak, mint bármi máson, ami meg sajátmárkás, az is szabványos. A Decathlon nem Cannondale . Nekem is mondott olyant szervizes, hogy a Decathlonos vázak szarok, kerülni kell. Lehet ez valamikor régen így is volt, de ma már a Rockrider bringákkal világbajnokságokon vesznek részt olyan riderekkel, akik előtte a Scottnál vagy Santa Cruznál voltak, komoly eredményekkel. Ár érték arányban jelenleg újan a Decathlon és a Radon a nyerő.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Speedy007
őstag
csak mire fel extrázom az már minden lesz csak nem olcsó. Garancia esetén meg eltudom képzelni hogy olyan kifogásokat fognak találni mint mikor lehúz rólad a látszerész karc álló bevonat miatt pl.5.000-t két lencsére viszed vissza mert tiszta karc a lencse erre ők sorry az a bevonat arra jó hogy tokban ne sérüljön
Speedy007
őstag
Nekem azt mondták erre hogy gyári állapotúnak tűnik nem látnak rajta berhelést illetve az alkatrészek is újszerűnek hatnak miután átnézték a gumira is azt mondták hogy gyári lehetet rajta ezért volt szálszakadásos is.Viszont megemlítették hogy ez a fajta fék váltókar nagyon "érzékeny" a hidegre ezt onnan veszem észre hogy lustán fog váltani nem pattogósan azonnal.