Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Retro Kocka Kuckó 2024
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [GoodSpeed:] UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
xy.zsolt
őstag
Az utolsó csaj akivel tekertem nem áll szóba velem azóta.....lehet, hogy kicsit mégis sok volt neki a 34-es átlag a Fertő körül?! Kihoztam belőle a maximumot síkon.....most pedig, hogy a csúcsra vinném fel már duzzog.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
(#173902) parandroid válasza maximilian4 (#173898) üzenetére
Egy-egy ilyen körre én szívesen elmennék vele. Tényleg minden hátsó szándék nélkül. Na jó, így ezzel a második mondattal ez még rosszabbul hangzik. De a lényeg az, hogy lassan tényleg kellene majd találni valakit, aki nagyjából az én szintemen van (lehetőleg kicsit feljebb), és hajlandó velem tekerni, mert egyedül kezd uncsi lenni. Van pár ismerős, de eddig nem mertem őket zaklatni, mert csak feltartanám őket, de lassan kezdek belejönni az alapokba. Kár, hogy csak így a szezon vége felé. Mindegy, most csinálok egy komplett téli görgőzést, és a következő szezontól igyekszem becsatlakozni valaki(k)hez.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
6030D
Ármester
Azzal nincs baj, ha én megyek hátul, leszámítva amikor kiakad, hogy mindig hallja a racsnihangot, arról meg tudja, hogy nem tekerek.
cdl + Napfénysüti: emelni kell az elégetett kalóriákon, vagy csökkenteni a beviteli oldalon. Ilyen egyszerű. Egyébként az a jó, ha az embernek pont ki jön az egyensúly az annyit ehet amit akar és a bringázással elégetett kalória között, súlyváltozás nélkül. Nekem ez ilyenkor, nyár végére szokott összejönni, de most azért minimálisan gyarapodási fázis van. Bár kedden megettem 125 g száraz tésztát (kifőzve) tekerés előtt, majd utána 4 bundás kenyeret meg 50 g sózott, hántolt szotyit. Másnap hajnalban elmentem még két szelet kenyérrel tekerni, és majdnem eléheztem, pedig ettem egy csokit útközben. Itthon megettem a másik felét a tésztának (125 g) és 11 órára megint éhes lettem.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
(#173904) Hasaggymeg válasza maximilian4 (#173898) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Fú,én nehezen viselném ha zasszony alázna!
(#173899) szuszinho...nem sok bringán ültem ahol a 11-es tányér nem darált kicsit.
(#173900) polonic...erről beszélek,hátul lemarad 20-nál,elől meg megy 25-tel.
(#173901) xy.zsolt...legközelebb a csúcsra járatással kezdd.
(#173903) 6030D...a silent clutch please for my man! Az őrült tekerésnek meg az egyik áldásos mellékhatása a féktelen zabálás lehetősége.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#173905) maximilian4 válasza parandroid (#173902) üzenetére
maximilian4
addikt
Jövőhéten megyek le hozzá Pécsre, viszem a bicajomat is. Ha arra jársz, gyere. Bár én még nem készültem fel rá. Nekem ugyanannál a tempónál 40-nel magasabb a pulzusom. Meg ő simán teker 40 körüli átlagot ha nyomja neki, azt már nem bírnám. Mondjuk neki kőkemény oútija van, amin minden carbon meg aero, nekem meg cx.
Hasaggymeg
Este visszakapja.
Max. ha ő oútival jönne. Amúgy télen montizik, szóval sztem esélytelen.
[ Szerkesztve ]
Maxi
(#173906) Hasaggymeg válasza maximilian4 (#173905) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Jobb volt az XC látod,ott talán még meg is verhetted volna valami köves,gyökeresen felfelé.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#173907) parandroid válasza maximilian4 (#173905) üzenetére
Az nekem olyan 1000 km lenne innét, de köszönöm az ajánlatot. Remélem, egyszer tudok élni vele.
Szerk.: Addig még edzek, hogy ne maradjak szégyenben.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
INTELligent
senior tag
cdl + Napfénysüti: én csak a saját példámból kiindulva még annyit tudnék esetleg hozzátenni, hogy elég sokat számít, ha naponta mondjuk 6x esztek 3 helyett. Én ~1 hónapja kezdtem el jobban erre odafigyelni (az mondjuk igaz, hogy csak azért, hogy kicsit egészségtudatosabban táplálkozzak, fogyni nem nagyon kell szerencsére), és jobban érzem magam. Korábban volt olyan, hogy naponta többször korgott a hasam, most ezt sikerült jelentősen enyhíteni - ami viszont fura, hogy most nem szoktam magam pl. ebédkor degeszre enni, ezt még meg kell szokni.
Meg emellé kipróbáltam kíváncsiságból monitorozásra a myfitnesspal appot, abban írogatom kb, hogy miből mennyit eszek (én nem mérem, csak saccra), hogy a CH-fehérje-zsír arányokat legalább lássam. Ez abban tud segíteni, hogy ha pl zsírosat ettem ebédre, akkor kétszer meggondolom, hogy bedobjak-e egy zacskó sósmogyorót.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
Dreamie
őstag
[link] Érdekes cikk, a magaslati (oxigénhiányos) edzésről. Brutál minek kiteszi magát az ember a győzelemért...
Kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!!! Battle tag: Dreamie78#2957
(#173910) maximilian4 válasza parandroid (#173907) üzenetére
maximilian4
addikt
Ha erre jársz szólj nyugodtan. Vagy júliustól - augusztus végéig van Szolnokon.
[ Szerkesztve ]
Maxi
(#173911) Hasaggymeg válasza maximilian4 (#173905) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Ő az itt elől aki be van sózva? (Soós). Tehenektől azért látom fél,de hát nem lehet valaki mindenben jó.
(#173909) Dreamie...éppen olvastam és írni akartam,hogy ebből a Campenaertsből vagy úttörő lesz,vagy halott,két esélyes a kimenetel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
Csak 28,4 km/h volt az. De ilyen szinthez nem rossz 120-as átlaggal.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
maximilian4
addikt
Dika nyomozó.
Maxi
ZolkoW
őstag
irigyellk benneteket, én egyelőre alig bírom rávenni a nőmet, hogy elöl menjen, pedig mindig ösztönzöm.. Ha forgalom van, akkor azért nem, ha nem tudja az utat, azért nem, és mindig lemarad, mármint nem a sebességtől, de egyszerűen addig lassít, hogy meglegyen az ötszörös féktáv, mert hogy nem lát tőlem, és mi van, ha vészfékezni kell . Hiába, azért remélem ez nálunk is fejlődik majd, a tandemen bezzeg lehetett beszélgetni, így meg nem annyira..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
xy.zsolt
őstag
Ha azzal kezdem akkor már nem lesz utána ereje tekerni
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
flash-
veterán
Mondjuk én a feleséges tekerést az edzésbe építem oly modon hogy vagy ilyenkor az vagy végig alapozó edzés nekem, vagy pedig úgy megyunk hogy egy egy részt pár percig, vagy egy egy emelkedőt sprintelek szoval még jó is mert nem tekerek vegig egyedül :)
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
6030D
Ármester
Utoljára több, mint egy éve tekertem vele, és előtte is max havi 1x, ahol mindig valami evés - ivás volt a cél.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Hasaggymeg
Topikgazda
Te pár éve (mikor elkezdtél versenyezni) coming out-oltál és azóta csak fiúkkal nyomulsz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
Nem, egyedül, nem kell várni senkire.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
szimpláncsak
tag
Nekünk az vált be, hogy én futok ő meg teker mellettem . De nyáron inkább bicajozom, hideg időben szoktam többet futni. Most bicajjal jár dolgozni, lehet majd belejön idővel, csak tipikus sosem kerékpározó és hiába mondom, hogy nem kellene 1000-es pedálfordulaton tekerni,ha a váltót is használná .
Hasaggymeg
Topikgazda
Hát igen,bár néha uncsi,vannak előnyei az 1edül tekerésnek. ...sem te nem vársz,sem rád nem várnak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
vendingo
veterán
Szerintem az jó, ha többen vagyunk és a másik jobb kondiban van. Ad egy kis löketet, hogy hajtsam én is, tartsam a tempót. Szerintem jobban lehet fejlődni, ha van egy sereghajtó.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Hasaggymeg
Topikgazda
Így 51.be már nem hoz lázba annyira a fejlődés,csak megyek a fejem után.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Jelentem felszereltem a TL gumikat. De hogy mit szívtam ezekkel...
Vízhólyagosak az ujjaim meg a karjaim bedurrantak. Elképesztően nehéz volt a külsőket feltenni. Műhelypumpával fújtam fel ezeket de az se ment simán.
Remélem nem kell sokszor ilyesmit újra csinálnom. Ránézésre amúgy a 28-as külső nem tűnik szélesebbnek mint a GP 4000 25-öse, bár lemérni nem tudom tolómérő híján.
Més que un club!
IzI
senior tag
Kerékpár választásnál,ha mérethatáron mozgok és a kisebbiket veszem,akkor milyen állíthatósági lehetsőgék vannak,mit lehet cserélni? Országuti kerékpár
[ Szerkesztve ]
6030D
Ármester
Stucnit, kormányt, nyeregcsövet.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
kobayashy
tag
Sziasztok.
Racing Ralph külsőhöz hasonlót tudtok ajánlani?Felhasználási terület olyan mindenes,ha ahhoz van kedvem akkor aszfalton 100km felett is megyek,vagy hegyen erdőben ha mászni van kedvem.29-es montira kellene.
Igazából csak egy gondom van a gumival,hogy nagyon sok defektet kaptam vele.
IzI
senior tag
Köszi.
Stunci,nyeregcs. hosszabbra gondolom,nem de? Kormánnyal mit lehet kezdeni?
[ Szerkesztve ]
Maximum1
őstag
6030D
Ármester
Stucni hosszabbra, nyeregcsőből nagyibb hátrahajlásút. Közben leesett, hogy te koskormányos bringát keresel, ott a kormány tudtommal nem számít, mtb-nál lehetne a hátrahajlással játszani.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
IzI
senior tag
vendingo
veterán
R.ralphot smart sam greenguardra cseréltem. Nem bántam meg. Nálam fele fele az aszfalt terep arány. Defektet még nem kaptam, pedig necces helyeken járok.
Egy gond van vele, hogy nagyon nehéz. Előre is ez kerül majd a tough tom helyett.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
dbala
tag
Régen nekem is Racing Ralph volt hátul, most Continental Race King van. Aránylag gyors ez is, defektem még nem volt vele. Igaz defekt a Racing Ralph-al is csak szögtől volt, de attól meg egy ilyen külső nem fog védeni.
Nekem is jöhetne valami ajánlás a Schwalbe Rocket Ron/Racing Ralph és Conti X-King/Race King párosok után.
maximilian4
addikt
Mai tekerés:
mikor egész pontosan 40 km/h-val telibe kapsz egy nem túl okos közlekedőt. 2 sávos, 4-es melletti bringaút (49 km/h-s KOM TT-vel, tehát elég széles és lehet rajta menni). Megyek a saját sávomban. Direkt annak is a legszélén, hogy engem se zavarjon senki és én se zavarjak senkit. Hát jött egy asszony, aki fullra behúzta elém a bicaja orrát, a legutolsó pillanatban kezdett el kacsázni. Nem tudom mi a fenétől pánikolt be, de kibaszott nagyot estem. Szerencsére pár vágáson, horzsoláson kívül nem sok bajom lett. Főleg láb és kéz sérülések. Meg persze a bringa...első kerékben nyolcas, villaszáron horzsolások, festék kopások, átütőtengelynél festék egészben lepattant, szerencsére a villa nem tört... a sisak nagyon nagyon sokat ért. Nekem semmi bajom nem lett, a nő lefejelte a sisakom, az egész feje lila lett.
[ Szerkesztve ]
Maxi
IzI
senior tag
Valami ilyesmi [link] ? Ennek 25mm a hátrahajlása
vendingo
veterán
Gondolom a nő szerint te voltál a hibás, mert száguldoztál...
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Maximum1
őstag
Jobbulást.
Láttam ilyenre rendőrt hívni az meg szépen helyszínelt, gondolom valami biztosítása is volt az outis srácnak.
Rengeteg az ilyen eset, sőt az is divat hogy lát a paraszt de nem húzódik, én már úgy megyek ha helyzet van, leüvöltöm, ha közel jön lekönyökölöm a ..cibe, belököm az árokba.
[ Szerkesztve ]
arcitec
addikt
Nem akarok megbántani senkit, de az outi-s száguldozás nem közúti forgalomra való.Nem néztem utána az outi hétköznapi használatra születésének(persze el kell adni) de eredendően ha minden igaz versenyre készült. Verseny tempózni meg pályán kell. Ott, ahol "nénik" is közlekednek, meg bárki más aki rutintalan, nos ott nagyon de nagyon óvatosan és NEM gyorsan szabad, illik közlekedni. Mint ahogy a száguldó autósoknak sem, hanem A-ból B-be épségben eljutni. A közúti közlekedés erről szól (kellene, hogy szóljon). Ügye a trekking-re van mondva nagyvonalúan, az A-ból B-be jutásra való. Faszság ,abban az értelemben, hogy ugyan már a többi mire is? Hát nem a száguldozásra.- Közúton, no ami a bringa úton is,mert mi más
[ Szerkesztve ]
Dreamie
őstag
Jobbulást!
Nagyon sajnálom a bringát, a szívem szakadna meg hasonló esetben... DE örülj, hogy nagyobb sérülés nélkül megúsztad.
Nénire hívtál mentőt? Ő jól van?
[ Szerkesztve ]
Kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!!! Battle tag: Dreamie78#2957
jjeahh
nagyúr
Ez nálam stabil, a Garmin konzolos nálam sem igazán és a bovdenek is zavarják, szal lemondtam róla.
(#173894) cdl: én meg halálra kell zabáljam magam, hogy ne fogyjak 60kg alá. Télen a kevesebb terepezés miatt 69-70 kilóra híztam, most 61.5kg vagyok, pedig ha tehetem tömöm magam, mert muszáj .
Más, tegnap itt tekertem: [link] . Ma meg itt: fresh medvesz*r
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
6030D
Ármester
Bazz, jobbulást. Semmit nem intéztetek, mindenki ment haza?
arcitec: és akkor hol szabad bringázni? Mennyivel? Nem a kresz érdekel, hanem hogy mi a biztonságos. Ha 25-tel letérdelem a kisgyerek fejét, az rendben van? 20-20-szal összemegyünk, de a nénin nincs sisak, akkor rosszul kell érezni magam?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
arcitec
addikt
Sajnálom, hogy nem ment át a tartalom ... Nem értek egyet a gondolatoddal ..
Nem is értem a kisgyerek is, hogy jön ide. Írod TE aki pont pályán megy ...ami teljesen rendben van és büszke is lehetsz rá...
[ Szerkesztve ]
motown5l
senior tag
Két napja tortem ossze magam en is. Keson vettem eszre a katyut(kerékpárút).huztam egy satufeket.elso fék jobban fogott .teleszkop be csuszott.en pedig ki repültem a kocsik koze a főútra térdem konyokom derekam csuklom bedagadva. Prezur termeszetesen sehol nincs.kezem sinbe. De szerencsésnek erzem magam!!!Mert hatalmas auto forgalom volt, es meg altak az autok mikor kirepultem az útra.
Toobee
veterán
Jobbulást! Ilyenkor a vétkes fél milyen módon tudja a rendezni az anyagiakat? Milyen biztosítás fedezi ezt? Vagy megy zsebből zsebbe? Mi történt az ütközés után? Rendőr, mentő, stb?
https://barbieripnk.hu/
maximilian4
addikt
Igazából tényleg szerencsés kimenetelű a dolog, mert tényleg sokkal durvábban is végződhetett volna egy ilyen frontális ütközés. Jó, persze nem szépek annyira a bringán az esztétikai sérülések, főleg hogy a tengelynél látszódik a nyers karbon. Mivel a villaszár is karbon, ezért még ott a helyszínen szétkaptam, hogy lett-e valami baja, de szerencsére nem. Amúgy a néni egy 40 év körüli sportosabb nő volt. Én is megijedtem, ő is. Senki nem hibáztatott senkit. Rendőrt már csak azért sem hívtam, mert hiába 2 sávos az út, biztos vagyok benne, hogy nem lehet ilyen gyorsan menni, viszont ha szerkezetileg sérült volna, akkor azért hívtam volna, hátha az anyagiakat legalább lehetne rendezni valahogy. Egyébként nem kellett a nőnek mentő, sőt épp a kórházba tekert, ami hihető is, mert a bicikli út végén 2 felé ágazik. Tószeg fele, meg a Szolnoki Tószegi út fele, ahol a Hetényi Géza Kórház van. Én már ekkor Tószegről tekertem amúgy haza. Ráadásul ezen az úton nagyon sok bringás és versenyző is edz. Brutális KOM-ok vannak. Amit az a Juhász Adrián tart, aki olimpia kvótát szerzett. Egyébként hol edzenek az oútisok? Mellette a 4-es van, a még ki nem szélesített, 2 sávos út, 70%-ban román kamionosokkal, ami autóval is életveszélyes lenne, de ha akarnék sem tudnék rajta edzeni, mert ki vagyunk tiltva. Egyébként tudtammal a világon mindenhol máshol is közúton edzenek a bringások, azok is akik Tour-ra készülnek. Nem tudom, menjünk a Hungaroringre vagy minden városban legyen Velodrome? Ott meg nem férne el annyi bringás.
[ Szerkesztve ]
Maxi
(#173947) parandroid válasza maximilian4 (#173935) üzenetére
Amúgy is hülye nap van, engem is vagy 3x meg akartak ma ölni melóból hazafelé, de mindenki, mint a fáradt őszi légy, megy össze-vissza.
1. Épp indultam haza, kb 1 km után pótos teher beleszédeleg az út menti bringasávba, jobbra szalagkorlát, volt vagy 10 centim még, épp azon kezdtem filózni, átvessem-e magam rajta...
2. Pedeleces kolléga kb 3 km-n keresztül vidáman teker a bringaút közepén, ráijeszteni nem akartam, még elesik nekem, füle bedugva, ehhh.
3. Öreg tata szembe, kanyarban, bringaúton, átszédül az én oldalamra, mert úgy adja az ideális ív. Talán ha 20-szal mentem, kezem a féken, ő ilyen technikai dolgokkal nem vacakolt, azt kiabálta, hogy hőőő! Gondolom, szekérhez van szokva.
4. Lejtő, körforgalom az alján, utána emelkedő, előttem egy autó, minden más irány beláthatóan tiszta. Kb 40-nel mentünk, én az autó mögött, szélárnyékban, gyakorlatilag fékeznem kellett miatta (előtte párszáz méterrel előzött meg, a dombtetőn). A körforgalmat 20 kmph alatt vette, nekem mögötte nyilván ennél is jobban vissza kellett lassítanom. Utána kezdődött egy 30-as övezet (dombon fel), végig 20 körül ment, esélyem sem volt haladni.
5. Épp gondolkoztam, hogy megelőzöm, amikor kereszteződés, jobbról maci sajt mögül autó elengedi az előttem menőt, rám meg gázt ad, és indulna. Én balra rántom, ő blokkra fékez egy méter után. Ezt is megúsztam. És a szokásos 30 helyett 25 az átlagom idáig, még vagy 2-3 km a bicikliútig...
6. Persze miért telne eseménytelenül, megint utolérek valakit egy stoptáblás kereszteződésben, előttem ott áll a korábbi barátom, de kivételesen nem ő a balfasz, jobbról kanyarodna le valaki felénk, ehelyett megáll, és nem érti, miért kapna elsőbbséget. Álltunk ott vagy 1,5 percet, mire fejben kibogozta, az már a saját rutintalanságom, hogy ha a bal lábamat oldom ki, és jobbra fordítom a kormányt, akkor nyilván jobbra fog dőlni a bicikli, sebaj, egy parkoló autó motorháztetetejének oldalán meg tudtam támaszkodni.
7. Innét már tényleg óvatoskodtam hazáig, de sikerült egyben hazaérni.
Na most, amit rövid országútis karrierem alatt megtanultam (de amúgy is nyilvánvaló volt):
- Kerékpárúton haladni esélytelen. Eleve 30 kmph a megengedett max, de ez is csak akkor tartható, ha tök üres. Rutintalan kerékpárosok, rosszabb esetben pedelec-kel, túrázók, sétálók, gyerekek, kutyák. Mindenkit fokozott óvatossággal kell kerülni. Teljesen kiszámíthatatlanok. Az elv az lenne, hogy mindenki egyenes vonalú, egyenletes mozgást végez, de ez a gyakorlatban sosem működik, ha meghallja, hogy jössz, az esetek 90%-ában ijedtében pont eléd lép. Minap egy középkorú hölgyet öleltem így meg. Eeve lassan jöttem, 15 körül, az ‘achtung von links!’ után (jobbra tarts, ugye, tehát eleve balról kerülnék) természetesen balra lép, és jobbra néz hátra ( ). Fék, láb le, eleve lassan mentem, pont mellette álltam meg, két kézzel elkaptam, hogy meg se üssem, meg fel se lökjem. Szegényem azt sem értette, mi van.
- Az autóknak láthatatlan vagy, de ha lát is, felfoghatatlan neki, hogy milyen tempóval tekersz. Az előzést nem tudja befejezni, mert azt hitte, hogy csak gyorsan kikerül, nem számít rá, hogy te majd’ 40-nel haladsz, ő meg 60-nal jön, akkor az eltart egy ideig. Nem érti, hogy érsz oda olyan gyorsan a kereszteződéshez, ‘csak egy bicikli, simán kiférek előtte’. Oldaltávolság eleve necces, ha nem előtte vagy, már nem is létezel.
- A fentiekkel együtt szívesebben tekerek az úton, mint a bicikliúton, egyrészt az út minősége miatt, másrészt a 30 fölötti tempó kapcsán. Így is van mindig pár önkéntes rendőr, aki mellèm áll lehúzott jobb első ablakkal, és kiüvölt, hogy takarodjak be a bicikliútra, azért van. Nyilván kerékpárral behajtani tilos nem volt, arra kínosan figyelek. Vagy csak dudál, ahogy elhúz mellettem 30 centire. A legutóbbit azért kaptam, mert nem a teleszemetelt, kavicsos, gallyas, autóalkatrész-törmelékes, töredezett aszfaltos padkán mentem, hanem a fehér vonalon. Amúgy sem szeretem, ha van egy 50 centis aszfaltozott bringasáv / padka az út szélén, pont a fentiek miatt, másrészt akkor azt hiszik az autók, hogy így már nem is kell oldaltávolságot tartaniuk.
Szóval igen, sajnos veszélyes üzem, és más helyett is észnél kell lenni, mindenki hibázhat (én is), ha defenzíven mész, akkor is történhet bármi. Fog is, ahogy történt is már. Mégis kimegyünk minden nap.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
CragON
aktív tag
Vincze Dávid
(#173949) maximilian4 válasza parandroid (#173947) üzenetére
maximilian4
addikt
Köszi mindenkinek!
Neked is köszi az írásod, nagyon “jó” volt olvasni. Nekem pár hete tart az aszfaltos “karrierem, de az a durva hogy majdnem mindegyikbe belefutottam, én kis naív meg azt hittem milyen unalmas lesz.
”És mégis kimegyünk minden nap!”
Na ez a lényeg. Nekem az volt az első dolgom, hogy mentem a szervizbe és kértem időpontot, hogy szedjék ki a nyolcast az első kerékből, mert hétfőn megyek Pécsre. Reggel már vihetem is.
Maxi
jjeahh
nagyúr
Felénk bringasávon a mellékutcákból kihajtó autók is ütnek el, mert nem a bringasáv előtt állnak meg és néznek szét, hanem az út széléig kihajtanak, haverinámat így csapta el egy autó. Ráadásul mellékutcáknál a járdaszegély magas, előtte lassítani kell, majd bunny hop különben a felninek annyi. Ez is kikészít . Jobb nekem terepen, csak a pásztorkutyákat terelnék be onnan .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG