- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Tikakukac #81697 üzenetére
Egy izzószál életét én nem így képzelem. Szerintem kis bolhák/tetvek (elektronok) futkosnak Wolfram Jani bőre alatt, és ha fel van kapcsolva, akkor világít a fájdalomtól. Attól függ mennyire világít, hogy mennyire kínozzák (hány bolha megy át rajta másodpercenként). Van aki jól bírja a kínzást és sokáig kitart (márkás égő), de az általánosságban elmondható, hogy akit rövid idő alatt sok bolha/tetű ér, az hamar kinyiffan.
-
bexinho23
őstag
válasz
mohabá 007 #81691 üzenetére
Az oké, mióta autóm van (2013 BCorsa, 2016 CCorsa) 10e km-t betartom, vagy ha idén nem jön össze, akkor az 1 évet (szeptember). Kovácsautóalkatrésztől szoktam rendelni, szűrő 1e + olaj 7,5e + posta 1e + légszűrő 1e + pollenszűrő 1e...
A linked az Európán kívüli országokat írja.
-
Petyyyyy
addikt
válasz
amargo #81688 üzenetére
A helyedben nem esnék pánikba még.
Úgy emlékszem 10km alatt nem is fog tölteni az akkura a generátor, szóval ez tényleg elősegíthette a lemerülést. Másfelől töltsd fel teljesen, egy éjszakára - ha teheted - hagyd kint a hidegben és nézesd meg akku tester-rel. Az képes megmondani a százalékos állapotot, illetve azt is ha fenékzárlatos vagy ilyesmi. -
Tikakukac
titán
válasz
ArthurShelby #81696 üzenetére
2 izzót cseréltünk ki 12 év alatt
Pedig muter kapcsolja, mint a vadállat, egy lámpakapcsoló csontra kuka lett. Ez inkább a csodás kivétel.
Nem én mondta, az mondta, aki talán a legtöbbet foglalkozik ezzel az országban eladás szintjén. Az tudhat valamit
De egyszerű fizika amúgy, a sok kikapcs-bekapcs az egyik legnagyobb terhelés a szálnak, a másik pedig az égő lámpára ráindítózás. Csodálatos érzés lehet ha égőnek születtem volna, ahogy rángatja a lábamat 2 kutya, miközben a kezeimnél fogja pörget egy mosógép centrifuga. valahogy így képzelem el az izzószál életét -
ArthurShelby
addikt
válasz
Tikakukac #81692 üzenetére
Nálunk C zafin még eredeti az égő, és az akksi is (2012), pedig pl az üdvözlő világítás be van kapcsolva (mikor rápittyentesz, és sötétebb van, az első hátsó lámpákat föl kapcsolja 30 mp-ig, és mondjuk ez xenon-nál lehet nem nyerő).
Azt is észre vettem, hogy ha bekapcsolom az első szélvédő páramentesítését (talán ennek quickheat a neve), akkor nincs mindig a szivargyujtóról töltés.
Még indítózáskor sosem volt gondom (kop-kop), pedig dízel, csak annyi hogy nagy hidegben többet indítózik (ami logikus).
-
Belfhegor
csendes tag
Sziasztok!
Opel Astra 2003-as 1.2 z12xe motorkódú autóval kapcsolatban szeretnék kérdezni.
Ha jól látom a főtengelynél szivárog az olaj, a kerék felőli oldalon. A főtengely szimmering cseréhez meg kell-e bontani a vezérmű házat?
Amennyiben meg kell bontani, érdemes-e cserélni a vezérlést?
Az 1,4-eshez képest miben tér el a szerelés?
Az autóban 140000 km van, kb. 10 éve van nálunk, évenként cseréltük az olajat.
Esetleg meghúzási nyomatékok?Előre is köszi a segítséget.
Üdv. Belfhegor
-
Tikakukac
titán
válasz
athomi #81693 üzenetére
Az elterjedt és ismert, főleg rengeteg ember által javítani képes relatíve olcsó típushibákért örülni kell. Minden létező kocsin lesz ilyenből egy kazal. A kérdés az, hogy tűgörgős hátsó futómű vagy csapágysor megy a kukába vagy egy CIM modul, toronycsapágy, elszakadó légzsák borítás stb. Nagyságrendi diffik vannak ezekben.
-
athomi
veterán
válasz
Szada85 #81689 üzenetére
Nyilván ha 10-20-ból megjavítható és ez a legnagyobb baja a kinézett autónak, akkor ez a legkisebb bajom, és megveszem. Csak egyik fórumtárs azt mondta nála a hangproblémát a forrasztás sem oldotta meg, valószínűleg maga a hangszóró ment tönkre. De van egyáltalán rajta hangszóró? Én azt hittem eddig az indexhangért a relé a felelős.
-
Tikakukac
titán
válasz
amargo #81688 üzenetére
Minél több az áramkör és minél okosabb a kocsi, annál inkább benne van, hogy ilyenek történnek. Amit tudok: van egy időtartam amíg a vezérlő nézegeti az alrendszereket még miután pittyogtattál. Ez belefér. A paraméterek nincsenek meg, de az fix, hogy mióta új verdákat hajtanak faterék, a reggeli bikázás az totál alap dolog lett. Anno ha 2 ilyen eset volt, sokat mondok. Most ez heti rutin. Bármi baja van a kocsinak vagy úgy hiszi, hogy lehet, ő pörgetni fogja magát és szívni az akkut. Ha elég jól dolgozik akkor sikerül úgy beesnie a loopba, hogy mire riaszt addigra beesik az akku indítózás közben olyan fesz. értékre, aminél már rotty. Van ilyen.
Lumenetes bácsi mondta, hogy micsoda feature, hogy a kocsi kapcsol tompítottat mikor nyitogatsz. Egyfelől jó kis akksi merítgetés, másfelől úgy eszik az izzót a kocsik, mint a cukrot. Csak ezeket nem mondják el a szalonban, csak mikor lököst kell bontani, mert az izzó cserélhetetlen és qrva drága
-
válasz
athomi #81681 üzenetére
-CIM modul..> Indításgátló, kormánykerék-távirányító, transzponder-antenna, gyújtászár, irányjelző kar, fényszóró/tompított fényszóró kar, Sebességszabályozó kar, információs kijelző kapcsolók, ablaktörlő kar, rádióvevő a kulcs-távvezérléshez, kormányszög-érzékelő, kürtkapcsoló, PEPS (kulcs nélküli hozzájutási és indítórendszer) indítógomb és ESCL (elektromos kormányzár). A CIM a kormányoszlop huzalozás költségeiknek és súlyának csökkentése érdekében került kifejlesztésre.
Ha ezeknél valami nem működik rendeltetése szerint, akkor már gyanús hogy az a tettes.
Szada85 +1
-
Szada85
aktív tag
válasz
athomi #81665 üzenetére
Tényleg nem bántásképpen, de ha egy CIM modul hiba elveszi a kedved az autóktól, akkor érdemes végiggondolni, hogy biztosan használt autót szeretnél-e venni.
A legtöbb típusnál ugyanis fogsz találni valami ilyesmi, adott típusra jellemző hibát, ami azonban az esetek legnagyobb részében javítható.
A CIM modul hiba ismert típushiba az Opeleknél (H Astra-C Vectra-B Zafira,stb.)szerencsére van ember, aki javítja, és kész. Nem okoz végzetes problémát, inkább apró kellemetlenség, szerintem.
Most, hogy tizen-huszon-harmincezer azt nem tudom én sem, de olcsóbb, mint egy gyári új, és utána sokáig hibamentes lesz. -
amargo
addikt
Zseniális, ma kaptam egy sms-t az autótól, hogy merül az akkumulátor, mire leértem hozzá, már riasztott (ha merül az akkumulátor, minek riaszt?) és persze nem is tudtam beindítani.
Amit nem értek, hogy leállítás után kb 2-3 órával jött a riasztás, nem hiszem, hogy bármit bekapcsolva hagytam volna. Viszont tény, hogy az elmúlt 2 hétben csak rövid utakat (max 7-8 km) mentem vele, tehát tölteni nem nagyon tudott. Továbbá még a gyári akkumulátor van benne, ami 6-6,5 éves.Meglepetés nincs, ennyit bírt az akkumulátor (és remélem csak ezzel van a gond, nem a generátorral vagy valami fogyasztót nem tud lekapcsolni), viszont ami fura, hogy miért leállítás után ennyi idővel szólt, addig mi merítette?
-
Tikakukac
titán
válasz
bexinho23 #81686 üzenetére
csak akkor nem értem miért mondják és írják sok helyen a 10w40-et is erre a motortípusra
Lustaság és nemtörődömség az oka. Ezeket egyszeri halandóktól el is várom, tartani kell a szintet. De amikor az autószerelő, főleg amikor a márkaszerviz! csinálja, akkor kinyílik a bicska. Lenne nekem is jobb dolgom, mint az autót pátyolgatni, simán fizetnék szép kerek összegeket is. Korrekt munkavégzésért. Na a kerek összeg megvan az utóbbi meg nem. Tisztelet a kevés kivételnek.
-
bexinho23
őstag
válasz
bexinho23 #81685 üzenetére
Interval Engine code Quality classes SAE viscosity classes
1 year or 20,000 miles (30,000 km)Z 10 XEP, 0W-30, 0W-40,
Z 12 XE, 5W-30, 5W-40,
Z 14 XE, 10W-30, 10W-40Szervízkönyv szerint valóban így van, csak akkor nem értem miért mondják és írják sok helyen a 10w40-et is erre a motortípusra.
Most hogy jön a nyár, ki lehet húzni vele szeptemberig, vagy erősen ajánlott már a következő napokban lecserélni?
-
bexinho23
őstag
válasz
mohabá 007 #81682 üzenetére
Elnézést, reggel volt még. Felcseréltem a betűket
Köszönöm az infót, korábban nekem azt mondták többen is (szerelő ismerős is), hogy a 10w40 megfelelő lesz bele. Szervízkönyvben is a vásárlást követő első 3 évben 5w30 vagy 5w40 volt benne (nem emlékszem pontosan melyiket olvastam tegnap), aztán 2007-től több alkalommal is 10w40-et tettek bele az Opel Szakszervízben. Mióta nálam van, kétszer cseréltem benne olajat, 10w40-et kapott Castrol Magneticet (2016.10. és 2017.10.), de akkor következő alkalommal váltani fogok, remélhetőleg elcsendesedik az autó. A furcsa amúgy az, hogy ez a zaj csak pár napja jelent meg.
Vezérléssel nem lehet gond, ha nem hallatszik erős lánccsörgés?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
odorgg #81675 üzenetére
Matt feketére egy szavazat
Szoktak lenni külön fékre való festékek, de ha nem az Alpokban jársz, megpróbálhatsz keresni egy festéket, ami nem hőálló, de átlagnál kicsit nagyobb a tűrése, mert a rendes hőállót rá kellene égetni egyszeri felmelegítéssel. Van, akinek a Hammerite vagy hasonló sima festéket sem dobta le
Ha meg tudod oldani, hogy festés után pár vészfékezéssel, vagy behúzott kézivel járva felforrósítsd az előírt értékre, akkor nincs gond, de a kifejezetten hőálló festékek inkább kipufogóra vannak fejlesztve szvsz
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
bexinho23 #81680 üzenetére
Üdv!
Z12XE lesz az a motortipus.
Csörög,mert nem megfelelő olaj van benne!!!.[link] (katt a linkben lévő linkre,onnan van kimásolva a szöveg)
A kezelési utasításban is benne van,milyen olaj való bele.
Előbb utóbb csak meg kell nézni a lánc,és a feszítők állapotát.
Az olajjal kapcsolatban minden infót megkapsz az olajos topikban,csak kérdezni kell.(vagy privátban megbeszéljük) -
athomi
veterán
válasz
Luck Dragon #81678 üzenetére
Ha már így szóba jött a CIM modul hiba. A légzsák nyitásában is van szerepe vagy az teljesen független ettől?
-
bexinho23
őstag
Üdv!
Típus: C Corsa 1.2
Motor: X12ZE
Km óra: 235e
Használat: napi;
hétköznap 2x5km két település között, illetve P-V között összejön általában 100-120km hosszabb távokkal
Olajcsere szűrőkkel: 2017. október, Castrol Magnetic 10w40, Mannol szűrő
Rendes műszak, ahol nem jeleztek semmit, de más szerelő sem hónapokkal ezelőtt: 2017. október
Vásárlás dátuma: 2016. szeptember, első tulaj, orvos család, céges autó, elméletileg rendesen szervizelt, főként kis távok (települések között)Hibajelenség:
Pár napja észrevettem, hogy a kertben álló autó reggeli indításnál (mindig várok egy percet az olaj miatt) pöcre indul, viszont halk, de észrevehető ütemes lassú kattogás (?csattogás?) hallatszik a motortérből. Gázadásra egyre intenzívebb, erősebb, de nem hangosabb. 2000-2500-as fordulaton szinte olyan ütemben kattog, hogy szinte egybeolvad folyamatos hanggá. Ma, mire éppen hogy elérte a hőfokmérő a 85-90-et, már jóval halkabb volt ez a zaj, de gázadáskor még azért lehetett hallani.Kérdés:
Elméletileg vezérléscsere 160e környékén megtörtént (bár mérget nem innék rá, mert az orvos fia - édesapa használta, elhunyt - nem igazán tudott biztos dolgokat mondani. Nem is értetett hozzá).
Ez a zaj a vezérlésre (lánc) utal, vagy a hidrotőkékre, esetleg csak motorzaj, ami most tűnt fel igazán néma autóban?A problémát szeretném legalább valamilyen szinten felkutatni, mert napi használat miatt nem igen tudok per pillanat autószerelőhöz eljutni és napokra otthagyni.
-
válasz
athomi #81665 üzenetére
Ezért ne add fel. A használt autó piac sajnos ilyen. Türelemmel kell lenni és megfontolt.
H Astra piac nagyon gyorsan változik mindig is lesznek újabb autók, lehet már holnap megtalálod a számodra a legmegfelelőbb autót.
Igazából még azt tudom neked még ajánlani hogy C Vectrában nem gondolkodtál? Hasonló áron kaphatsz megfelelő állapotú autót mint az Astra.
És ebben Szada kolléga biztosan tudd néked segíteni ha lesz kérdésed vagy mások is. -
Tikakukac
titán
Na, muter szólott vala, hogy csak 4-esen megy a venti a kocsiban. Már reflexből készültem erre, szóval lehet rendelni az ellenállást. 1 hét aztán az is csere. Így 180k km után jönnek ki a típushibák ahogy nézem, szépen sorban.
-
Sukta 95
aktív tag
ha mar gyertyak: 2015 1.4t-be milyen gyertya kell? bardi ngk-t hoz 7500 koruli aron. ez valos?
-
odorgg
addikt
Most vettem Zimmerman fékdobokat hátra, ami bevonatolt ugyan, de kályhaezüst színű. Jól gondolom, hogy feketében jobban passzolna majd az alufelni mögé? Vagy maradjon így? Piros, stb színeket nem eröltetném.
Ha át fújom, milyen festéket kellene (spray) vennem? -
ArthurShelby
addikt
válasz
< DominuS > #81668 üzenetére
Nem mindegy hogy orosz vagy német bosch!
-
_seth_
veterán
válasz
Sza_Sa #81671 üzenetére
X20XEV-hez én is vettem 10e kilométerrel ezelőt Bosch 2 pólusú akár GM gyárinak is tekinthető gyertyákat, de valahogy nem éreztem jónak... visszaraktam a 80e kilométert futott sima GM gyertyákat és azokkal még jobban is megy... GM 1400/db, Bosch 2800/db... rendeltem új GM gyertyákat.
NGK-m volt, hamis is, eredeti is, a GM annál is jobb. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
< DominuS > #81668 üzenetére
Velem kifejezetten Bosch-t vagy a gyári GM -ami szintén Bosch- gyertyát vetettek az 1.8 motorhoz.
-
adorjant
őstag
válasz
< DominuS > #81668 üzenetére
Miért nem gyári, ha már próbálkoztok?
-
Sanki
addikt
Lumenet-es rendelés kb mennyi idő alatt jön meg? Múlt hét pénteken rendeltem az izzókat, hétfőn elvileg feladták (pick pack pontra kértem), de azóta se kaptam semmi egyéb infót (SMS, email, se nyomkövetési szám).
-
< DominuS >
csendes tag
-Opel Zafira 1.8 benzin, random leállás menetközben-
Felhívtam egy szegedi szakit , ( mivel én is szegedi vok
) és azt mondta ,hogy P1600-as hibánál ha az említett hibát produkálja a jármű akkor lehet , hogy nem megfelelő gyertya van benne vagy a trafó a hibás.
Azt mondta hogy az NGK gyertyákból csak a japánt szereti és a franciát nem . A Bosch gyertyák a nyerők még. Holnap elmegyek hozzá aztán ránéz a kicsikére mert így elég balesetveszélyes járni vele.
Majd írok ,hogy mire jutottunk . -
AMD Power
titán
Ez egy Nagyon jó hír!!!
Biztosítva van a hazai Opel gyár jövője – új beruházást indított a PSA
-
athomi
veterán
válasz
Luck Dragon #81664 üzenetére
Az jó, pedig pénteken vittük volna a kocsit az eladóval állapotfelmérésre Opel szervizbe. Így lehet visszamondom, mert ha ott is jelzik, hogy hibás, valószínűleg nem fog további alkualapot jelenteni. Gondolom az eladó inkább vár egy olyan vevőt, aki csak megy és veszi is a kocsit...
Kezd elmenni a kedvem a használtautó vásárlástól, újra meg nem telik.
-
-
athomi
veterán
Ugye H Astrában is kattogó hangja van az indexnek, mint minden más autóban? Az jutott eszembe, hogy a múltkor próbaúton az index csak egy pillanatnyi hangot adott, aztán elnémult (érzésre ahhoz tudnám hasonlítani, mint mikor valaki meg akar szólalni, de ahogy kijön az első hang a szájából, gyorsan befogják a száját). Ez CIM modul hibára utal? Ha igen, mennyiért javítható?
-
AMD Power
titán
Voltam a szerelonel. Kerdeztem tole mivel tartozok neki a hovedo lemez "javitasert". Semmivel, vigye a Lidl-ig!
Kb 1km volt.
-
Tikakukac
titán
válasz
ArthurShelby #81659 üzenetére
Ez is az.
3-4 hónapja indult ez be nagyon és úgy tűnik nyilván átcsúszik egy rakat így is. Amikor meg nem, akkor meg indul az ipari szopókerék.
-
Tikakukac
titán
No, megjött a "rendes" diagnosztika interfészt is, nem kapkodták el.
Pár tanács: a vámosok baromira rámentek ezekre, rendelős topikban vannak szép sztorik, qrva sokba kerülhet egy ilyen kör, így hatszor is gondolja át bárki mit is rendel be.
Én pölö direkt írtam CD se legyen benne. Benne volt.Én pont megúsztam, de akinek 300k-s kocsija van és a diagon spórolna aztán kapja a levelet, hogy akkor 50k-t fizess, az igencsak pofán csapás.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Szada85 #81656 üzenetére
Csak az első bekezdésre nem emlékeztem pontosan, de sejtettem, hogy immo hiba. A másodikra emlékeztem, és értettem (mivel hopphopp, figyelek
, arra a hozzászólásra válaszoltam), szóval így továbbra is ajánlom egy telefonhívás erejéig minumum az adott szakit (ő eredeti tech2-vel dolgozik emlékeim szerint).
-
Szada85
aktív tag
válasz
ArthurShelby #81648 üzenetére
A kulcspótlás okát feljebb leírtam.
Nálunk annyi volt a tünet, hogy a legváratlanabb pillanatokban, bármilyen előjel nélkül leállt a motor (mindenféle rendszer, szisztéma nélkül, volt, amikor indítás után az első kanyarban -hideg motor-, most utoljára 11 órányi autópályázás után -meleg motor-), és utána kulcs ki-be majd gyújtásra villogott a check engine lámpa gyorsan párat, az autót pedig nem lehetett beindítani. Önindító forgatott, indítózott az autó, de nem indult be. Kb. mintha az immo tiltana ).
Sokadik próbálkozásra aztán beindult, ment tovább, majd utána hetekig, akár hónapokig nem produkálta a hibát. Hibakód sem volt, mezei Op-commal is volt olvasva az autó korábban, de semmi.Most a márkaszervizes (hopphopp, figyeljünk
) kiolvasáskor találtak a srácok tárolt hibauzenetet -műszerfalon most sem volt semmi check engines kód ettől függetlenül -, ők olvasták ki, hogy az ECU-val van gond.
Leadva javításra, várjuk a telefont, aztán meglátjuk. -
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
MasterDeeJay #81651 üzenetére
Dupla
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
MasterDeeJay #81651 üzenetére
Sógoré így járt, ( szintén g) Győrben tudok kontaktot, kiütötték neki a kódot.
-
Astra g gyári Philips Car400 rádió akku csere után 8 safe módban van, persze hogy nincs meg a gyári kód.
Kuka vagy van rá valami móka?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Külpolitika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Kugoo Kirin G1
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RX 7700XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÚJ LENOVO ThinkPad P16s Gen 2 - 16" WUXGA IPS Érintő - Ryzen 7 PRO 7840U - 32GB - 1TB -3 év garancia
- Samsung Galaxy S22 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T590 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest