[És most?]
[Végre normálisan játszhatunk]
Az események margójára
[És most?]
[Végre normálisan játszhatunk]
Az események margójára
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
1
Az ősélmény
Mint sokan mások, én is a PS2-re megjelent Gran Turismo 4-ben találkoztam először a pályával. Már akkor is feltűnő volt, hogy ez nem egy megszokott felépítésű versenypálya lehet, mivel a teljesítendő körnek 10 perc körül kellett lennie. Akkoriban különösebb jelentőséget nem tulajdonítottam neki, csak a megjegyezhetetlen vonalvezetés, a beláthatatlan kanyarok, a nem létező bukóterek, és a szintkülönbség miatti megcsúszási lehetőségek frusztráltak hosszú órákon át.
A "youtube" kanyarok közül az egyik a játékban
Ezután nem nagyon foglalkoztam a témával évekig, majd amikor a Gran Turismo Sport nagy százalékban le volt árazva akkor vettem meg, elsőnek csak kipróbálni egy barátom PS4 Pro-ján, majd annyira bejött, hogy vettem is egy PS4 konzolt. Elkezdtem játszani vele és találkoztam is a pályával. Itt már sokkal bővebbre vették az időkeretet az autóhoz képest, így nem jelentett olyan nagy kihívást, mint a régi konzolon, de azért sok próbálkozás kellett.
Valahol itt jött az ötlet: majd egyszer élőben is végig kell mennem rajta...
A cél egy fullos socket 478-cas számítógép építése a józanság határain, amit úgy érzem sikerült összehozni. Persze ettől is lenne feljebb, alaplapból, VGA-ból, és CPU-ból is, de az aránytalanul megdrágítaná a projektet.
Akit érdekel, itt már megírtam az előszót.
A teszt azért jött létre, mert tudatosult bennem, hogy van itthon 3 darab cpu: Northwood P4 3GHz, Prescott P4 3GHz, Prescott P4 3,2GHz. Régebben amikor megépült valamelyik P4 kisgép, olvasgattam régi teszteket, és fórumokat is, de rendszerint arról ment a vita, hogy hiába újabb a Prescott, a hosszabb feldolgozó "futószalagja" miatt, és a nagyobb szivárgóáram okozta melegedés miatt jobb a Northwood.
Ez a tesztből ki fog derülni.
Főbb komponensek
Abit IC7 alaplap
2x1GB DDR400 RAM
Radeon AGP HD4650
Intel Pentium 4 3GHz Northwood cpu, Intel Pentium 4 3GHz, 3,2GHz Prescott cpu
Messziről kezdem, kis múltidézéssel. 97-tes vagyok, a nagyon régi konfigok kimaradtak, de az első gép aminek a spec-jére emlékszem 2005 körül kezdhette nálam a szolgálatát. Ebben 1 GHz-ces Pentium 3 alapú Celeron volt, 128MB SD rammal, és egy ergya S3 Savage4 16MB-tos videókártyával. Az elég régi játékok futottak, de tekintve, hogy nem minden DirectX funkció volt megfelelően támogatva és a kevés videómemória is megpecsételte a gyermekkori játékélményeket.Még ez előtt is voltak valami gépek de gőzöm sincs, hogy mi lehetett bennük, 2004 körül játszottam a Quake első részével, Doom 2-vel, Delta Force 2, The Sims, S.W.I.N.E., ilyen kaliberű játékok futottak akkoriban. Aztán a P3 Celeron-ra már tudtam kvázi játékot szerezni CD-n, DVD-n barátoktól, osztálytársaktól, de előfordult, hogy szüleimtől is kaptam 1-1 játékot a Tescoból, bár sokszor ezeknek az lett a vége, hogy el sem indultak. Ennél egy fokkal rosszabb amikor a főképernyő elkezdett tölteni, de a töltőcsík végénél szimplán kilépett. Szóval tengettem az időt a Savage 4-gyel, amit elindított, azzal játszottam.
Nem sokkal megjelenésük után találtam rá, az erősen Skeler ihlette Shexpir - NightDrive ,és Rouds - Wave mixekre. Aki szereti a stílust, annak ajánlom mindkettőt, van bennük 1-2 jó track, a mix pedig összességében elég jó:
SHEXPIR // NightDrive Mix
ROUDS - 2024 Wave Mix
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
Kb 2 éve találtam rá phonk, wave, vagy phonkwave stílusokra, akinek kiemelkedő esetenként stílusteremtő előadója: skeler.
Az eddigi mixek:
Skeler - N i g h t D r i v e スケラー
Skeler - N i g h t D r i v e スケラー PART II
Skeler - N i g h t D r i v e スケラー PART III
A mixekben hallgató kedvenc számaim (persze szinte végtelen a sor):
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
7
cirka 10 éve használok dark mode-ot a tőlem telhető módon, először addonok formájában, de szerencsére nemrég a windows-ba is bekerült és számomra érthetetlen hogy androidra mennyire későn jött ez a frissítés (már nem emlékszem de az első próbálkozás szimplán megfordította a színeket )
abba ne menjünk bele hogy miért is nem ez az alapértelmezett (jó oké, könyv fehér lapjai, és fekete betűi miatt), plusz van egy elméletem is, hogy mennyi villanyt megspórolhattunk volna, ha a világító fehér ablakok helyett, fekete ablakokat huzigálunk...
a legidegesítőbb az egészben, hogy még a mai napig elő tud fordulni a negyed másodperces kis villanás fehérről feketére....
tőlem távol áll a programozás, de ne mondja senki, hogy ennyire nehéz lenne megoldani, hogy ne fffff legyen az alapértelmezett blank ablak, hanem 00000....
tudom first world problems, csak számomra annyira egyszerűnek tűnik a megoldás, de mégsem jön rá válasz