Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tibko8
senior tag
válasz rob210 #89850 üzenetére
Nincs gázolaj illata biztonság kedvéért 2-3 emberrel is megszagoltattam. Esetleg arra gondoltam hogy ez a műanyag cső megrepedt valahol és amikor nagyobb turbó nyomás van akkor kifúj és ezt a szenzor már érzékeli hogy nem annyi a nyomás mint kéne lennie. Vagy pedig még felül a bilincsnél tudom elképzelni hogy kifúj elégé mozog is ahogy most megtakarítottam.
Most egy alapos tisztítás után ma vár rám egy bő 100km-es autópályázás azután megnézem hogy pontosan mettől meddig lesz olajos a cső.Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
salieri.
őstag
Sziasztok,ez a motor megvehető? [link]
-
norbert1998
nagyúr
-
Josi
senior tag
válasz salieri. #89852 üzenetére
Ha LPG-s autót akarsz. akkor vegyél egy benzinest és utólag tetess bele LPG-t.
A gyáriakkal az a gond, szakszervizen kívűl más nem nagyon tud a rendszerbe belenyúlni, a márkaszervíz meg nem nagyon ért a gázhoz. kb 250-300 ezer egy új gázrendszer beépítve. És majd féláron jársz mint bezzinnel (jelenleg).''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Mezga Aladár
veterán
válasz rob210 #89808 üzenetére
Ma rávettem magam.
Vastag gumicsövet levettem és egy kb A4 méretű tiszta szöszmentes ronggyal és féktisztítóval neki álltam kitakarítani. Érdekes volt látni hogy ha a gyújtást leveszem akkor teljesen lezárja a pillangószelepet. Volt segítség aki a gázpedállal kinyitotta teljesen a pill.szelepet.
Normál mennyiségű olajpára volt benne. Amit még találtam a levegő nyomás szenzora a szívósorban nem volt tökéletesen a helyén.
Utána tökéletesen indult, kb 150 magasabb volt a fordulata az alapjáratnak, ez 1/2 perc után helyreállt. Hétvégén megyek hosszabbra, remélem rendben lesz. -
Josi
senior tag
válasz salieri. #89859 üzenetére
Nekem 2000 évi Megane I-ben van 11 éve. Már rég behozta az árát.
Számold ki mennyi idő alatt hozná vissza az árát.
Ha nem akarod sokáig megtartani a jelenlegi autót, akkor nem éri meg.
Sokan félnek a gázos autótól, szóval eladáskor hátrány inkább. Kiszerelés meg megint 60-100 ezer között.
De amikor beállsz tankolni és fizetsz....''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
addikt
Mégane 2, hátsó lámpa bura.
Hogy a francba lehet kiszedni a csavart, mivel, mert úgy be van szorulva, hogy a csavaron lévő műanyag 3 ágú fogó rész az konkrétan lejött róla, de a csavar az maradt a helyén. Természetesen az alsó, amihez egy lyukon keresztül lehet hozzáférni, a felső se volt egyszerű menet, a másik oldal bezzeg megy kézzel is. -
rob210
Topikgazda
Le kell szedni rendesen a műanyagot és onnantól egy dugókulccsal tekerhető, de élek a gyanúval, hogy szerintem inkább a lámpatestben forog el.
Én meg szoktam melegíteni a csavart és kihúzom a lámpából.
Majd ugyan így teszek bele egy másik csavart egy fém szárnyas anyával kenőanyaggal!!!Renault power
-
vzsryl
nagyúr
Laguna 3 2.0 M4R.
Múltkor volt első rugó csere, mert törött volt. Kedden első lengőkar csere, mert ki voltak repedve a szilentek. Természetesen minden párban, és kedden azonnal ment futómű állításra (szép az egyenes futása).
A kotyogós, kopogós hang viszont nem múlt el, tehát viszonylag kisebb úthibákon is tompán megy folyamatosan a klotty-klotty-klotty.
Mire kellene még ránézni? Vagy engedjem ezt el egy 15 éves autónál?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Alusky
aktív tag
[link]
Múltkor el is felejtettem ide linkelni népháborítónak.Ezt a fórumot használni épp olyan, mint Facebookozni.
-
addikt
Nem voltam még szerelőnél, de ma tankoltan, nem ment fel a szint jelző, 3 indítás is volt, meg vagy 60 km út is, semmi, DE, leálltam az autóval, mondom Test Mode-ba be, ment vagy 2 kört, kiléptem belőle, és láss csodát, felment a szint jelző...
Szóval a szint jelző hogy a picsbe tud felmenni ettől, várom a megoldásokat!
Az egyértelmű hogy nem akad ki a szint jelző ilyenkor, itt más is van, valami jel probléma, de hogyan működik a szint jelzés? -
gergo5991
őstag
Sziasztok, 2010 3 mas meganera ilyet hol talalok amit a kepen mutat?
sofor auto vedo lista vagy mi ez
[link]
kepen 2 es megane van attol tekintsetek elnyaralason vagyok sikerult leszakitani..
-
LamerGyuri
senior tag
Ember, te aztán nem vagy könnyű eset....
Akkor gondolkodj a műszaki szemeddel: ha egy láncot megbontok az elején (a szivattyúnál), és összerakás után a végén (a visszajelző műszernél) nem jó, akkor miért a közepén (tankolás) és a végén keresed a láncon a hibát?[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #89871 üzenetére
Én már lezártam ezt a témát.
Akinek nem kell segíteni, annak nem segítek.
Renault power
-
addikt
válasz LamerGyuri #89871 üzenetére
Te nem érted, a test mode jelet ad a műszerfalnak, és az alapján mutatja a szintet (1/4, 2/4, 3/4, 4/4, itt semmi köze a benzin szinthez, hogy mennyi van benne, ettől hogyan változik meg a benzin szintjelző, de komolyan?
Erre kérem a választ műszaki szemmel!
Emiatt nem értem hogy fent akad a szintjelző, a test mode után meg jól mutat, mi köze a test mode-nak a szintjelző fennakadásához (úgy értem hogy a jelnek amit a tankban lévő szintjelző ad a műszerfalnak, ha fennakadna, akkor egy indítás nem fog rajta változtatni, mert előtte mentem vele, 3 indítás volt, és baszott felmenni a szint, de a test mode után meg felment).
Szigorúan műszaki szemmel nézve NEM ÉRTEM!Műszaki magyarázatot kérek hogy mi okozza, mitől lesz jó a test mode után, anélkül meg nem.
Rob: felfogtam hogy a benzin tankban lévő szintjelzőt mondod, csak műszaki szemmel én meg nem értem hogy egy test mode-tól meg jó lesz, vagy utána mást mutat, nem élő jelek alapján mutat a műszerfal?
-
LamerGyuri
senior tag
Az óracsoport tesztmódja arra szolgál, hogy a műszereid képesek-e a 2 végállásba kitérni, valamint a tesztjele(ke)t megkapva tartományon belül mindig ugyanazt az értéket jelzik.
Hogy a teszt után mit jelez, az előzmények ismeretében irreleváns.
Tessék, itt egy újabb: elemet cseréltél a kisrádiódban, de véletlenül használtat tettél bele. erre elviszed a szervizbe, hogy szar a rádió, alig szól.
Annyit sem tettél meg, hogy legalább azt a nyomorult érzékelő csatlakozót ellenőrizd a szivattyúnál, nem került-e valami szutyok bele, mikor össze lett rakva, és emiatt kontaktos lett; helyette teljesen ráfeszültél az óracsoportra. Miért nem cseréled le? Kapni bontottat vagy újat könnyedén
Innentől boldogulj egyedül, ezt a témát én is elengedtem.
Peace"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Mezga Aladár
veterán
Erről jut eszembe, Megane 3/3-nál hogy lehet a műszerfal tesztmódot aktiválni?
-
addikt
válasz LamerGyuri #89875 üzenetére
Kösz hogy nem válaszoltál a kérdésemre.
Valószínűleg azért, mert fogalmad sincs mint nekem se. -
mycso
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
-
addikt
válasz rob210 #89880 üzenetére
Felfogom, nézzen rá egy szerelő hogy jól van e benne a szivattyú és egyebek, de attól még a Test Mode hogyan tudja befolyásolni a szintet, ezt tudod érthetően magyarázni, ennyit kérek, mert ezt nem értem.
Műszaki ember vagyok, és ezt senki nem magyarázta még el közületek, max arra tudok gondolni, hogy a jel ragad be, nem a szint jelző mechanika.
Köszönöm ha ezt megérthetem!
Műszaki a végzettségem, PLC-hez is konyítok minimálisan, az előbb áramot szereltem, de ezt fel nem tudom fogni.Nem kötözködni akarok, megérteni a "hibajelenséget".
Elnézést, szerelő csak jövő héten lesz akihez vinném.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Van egy jeladó.
Van egy fedcomp, ami veszi a jelet és vezérli a szintjelzőt.
A szintjelző egy egyszerű elekro szervo motorral hajtott "óra".
Ha a jeladó rossz értéket ad ezt az órát a fedcomp össze vissza vezérli.
Teszt módban nem veszi figyelembe a jeladó értékét, csak végállástól végállásig kivezérli.
Amikor te azt látod, hogy ezután máshol áll a mutató, az csak annyi, hogy nem megy vissza addig ahol volt, de ha mész vele rohadtul hamar vissza fog esni, mert nem a valós értéket mutatja.
Magyarán csal a jeladó miatt és össze vissza rángatja az órát. Így érted? Mert ennél jobban nem tudom elmagyarázni, hogy két külön dolog a valós szint és a jeladó hibád jele, amit te folyamatosan próbálsz összegyúrni azzal, hogy az órát kivezérled, de ettől a jel nem fog megjavulni.Add rá a gyújtást és brutál módon rángasd meg az autót, hogy lötyögjön benne az üzemanyag ekkor meglátod mi történik.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
addikt
válasz rob210 #89883 üzenetére
Kezdem érteni, bár érdekes mód nem csökken úgy a szint ahogy írod, legalábbis menet közben nem megy le a fogyasztás duplájával pl, hanem csak a fogyasztás mértékével (látszólag), szóval ez fura, mert amit írsz, azt értem, csak nem így történik.
A rángatást kipróbálom, ez hogy nem jutott eszembe
-
addikt
Rángatástól sajnos semmi, maradt 1/4 körül (de valószínűleg ott is volt a szint, lásd tankolás lentebb)
Viszont tankoltam utána, tele (40 liter ment bele), picit ment fel utána csak 1/3 kb, 50 m-re az autómosó, lemostam, majd test mode-ba indítva kb félig fel ment (2/4) a mutató (valamit befolyásol a test mode, de így egyértelmű, hogy nem ott a gond).
Na holnap remélem rá tud nézni, szedje ki, pucolja meg, csináljon amit akar, csak derüljön ki és oldja meg a gondot.Köszi a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Enyhe ferde, pici lejtőn álltam le (tényleg minimális), indításkor felment a szint jelző teli állásba. (Rángatás nélkül)
Amúgy imádom, 5.3 vegyes fogyasztás országúton.
6.2-vel jártam meg Pestet, M4-M0-M3 bevezető, minimális város, majd vissza, autóúton kb 110-es tempó, 20 éves autótól nem rossz, bár csak fiatalabb lenne...[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #89858 üzenetére
20.-án 200 km + belekerültem a tűzijáték utáni orbitális dugóba. A Széna térig 1,5 óra araszolás, 30 fokot mutatott a hőmérő, ment a klíma.
Az autó tökéletesen működött nem volt alapjárat ingadozás vagy probléma. -
rob210
Topikgazda
-
tiop
tag
Üdv.
Tulajdonosa lettem egy 2010 clio grandtur3 1.2 16v 75 LE gépnek.
Elég sokat visszaolvastam lenne pár kérdésem amire szeretnék tanácsot jóváhagyást kérni a nálam sokkal tapasztaltabbaktól,előre is köszönöm.
1: olajat cserélnék,a thalián és megan classicon én cseréltem,gondolom ezen se ördöngösség,ha jól olvastam mehet bele a 5w30 srx elf olaj.
2: olajszűrő ?purflux?
3: levegőszűrő? purflux? ezen kicsit másképpen van a levegőszűrőház azt hogy kell lebontani?
4: a gyergyákra nem találtam pontos tipust csak hogy densó de melyik?
5: vezérlés? 2020.10.10 volt cserélve 56 ezer kilométernél,most 113ezer van az autóban.Mikor kell cserélni? 90ezer kilométer vagy 4 év?
6:Hűtőfolyadék jelenleg valami citromsárga cucc van benne,mi az ajánlott?
7:Jelenleg 165/65R15 nyári gumik vannak rajta.Kaptam az autóhoz 1 éves 165/65R15 téli gumikat is felni nélkül.Mi a autó gyári gumimérete?mert olvastam 165/65 illetve 185/60 is.
A megan classicról megmaradt 4db ET43 felni.Azok jóklehetnek erre a gépre?A téli gumikat rálehet arra rakni?
8 em tudom mi az autó pontos tipusa felszeretsége.Authentique, Expression vagy Dynamique.Ezt hogy lehet kideríteni?
9:A hűtőtartó segédkeret problémáról olvastam még ,az pontosan melyik is hol keressem elképzelésem van de egy kis megerősítést szivesen fogadnék.
10: olyan hogy ülés javítás létezik?van aki foglalkozik ilyennel? A vezető ülés jobb oldalán,ahol az a kidomborodás van,ott szinte kilátszik a fém keret a szöveten keresztül,mintha a szivacs réteg elszakadt volna.Lehet ezt javítani?Vagy ülés csere?
Bekarikáztam mire gondolok.
11: A pedálok illeteve gázpedál magasságát lehet állítani? Mert mindig beakad a lábam a fékpedálba mert a gázpedál jóval mélyebben van.
Előre is köszönöm. -
angyalpc2
aktív tag
válasz norbert1998 #89822 üzenetére
Mivel több a Trophy mint a sima Megna 3 GT
Ilyen felnit se láttma még de dögös, -
rob210
Topikgazda
Elf sxr 5w40
Purflux/filtron/mahle
Légszűrő 4 féle van kéne egy vázszám vagy legalább fotó.
Gyertya denso beru kell hozzá vékony falú 14es gyertyakulcs, a bolti sima nem lesz jó!
Vezérlés 100/5év
Mostanában mindenbe a typ-d-t teszik.
Hivatalosan g12+ való bele.
Et43 jó a gumi rohadtul keskeny.
Nekem a téli 185/65 r15
A nyári 185/60 r15 (jobb a kanyarban)
Ülés, kárpitos csodát tesz.
Hűtőtartó olajcserénél látni fogod.
Jah az olajszűrő a híd fölött a jobb keréknél van, ha meganon edződtél ne ott keresd!
Felszereltség mission impossible kideríteni.
De szerintem mindegy is.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest