Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
emre
veterán
Azért megoldottam.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
rob210
Topikgazda
Na most mondjatok okosat.
Scenic II 1.6 16v váltócsere után nem indul.
Nincs felső holtponti jel.
Üzemanyag van, de szikra csak két hengerben van.
Fhp kimérve jó, kábelköteg kimérve jó.
Biztosítékok kimérve jó.
Diaggal nincs fhp. Mi az isten lehet?
Renault power
emre
veterán
A speedzone-os srácok futottak bele olyanba egy Volvóval a Nyirádi 24 óráson, hogy lendkereket két féleképpen lehet felrakni, ezért az fhp elmászott a gyárihoz képest
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
MaXX81
tag
Hali
Szóval, az alapjárat még most is rossz és pedig ki lett cserélve az alapjárati motor + a fojtószelepház is ki lett takarítva. Voltam szerelőnél aki állította a szelephézagot ő azt mondta nem attól rossz az alapjárat hanem alapj.motor csere vagy fojtószelepház tisztítás, mondtam hogy ez mind megtörtént, erre azt válaszolta hogy lehet akkor diagra rá kell tenni és törölni az eddig "tanult" értékeket na de ezt ~20e ft csinálják Felsőtárkányba. Itt egy videó hogy milyen szépen durrog a kipuffogó... Mitől csinálja ezt??? Már amúgy kezd elegem lenni belőle mert senki nem tud vele mit kezdeni itt Eger környékén
#89309696
törölt tag
Ez egy V8! Hozzá ne nyúlj!
Szerintem itt más gond is lesz, egy szar alapjárati motortól nem kezd el pöfögni is. Gyertyák, trafók rendben vannak? FHP jeladó?
MaXX81
tag
Az hát V8... az a szar alapj.motor (ami alváz vagy motorszám alapján lett rendelve tehát nem hasraütésszerűen) az új ami most van benne, trafók(Italy ennyi van rágravírozva semmi márkajelzés nincs rajta) fogalmam sincs hogy jók vagy rosszak, gyertyák kb 1 hónapja lettek cserélve és a gyertyakábel is új, de meg most hogy jók e, én ránézésre honnan állapítsam meg? Szelephézag állítás előtt semmi gond nem volt csak csattogott a szelep most már nem csattog viszont üzem melegen 1500-1700 közt van alapjárat ami csak akkor megy kb 750 körülire mikor pl 4.be lelassítom 1000 fordulatig és akkor beáll normálisan, azt mikor elindulok megint magas lesz az alapjárat
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
A lendkerék nem lett levéve.
Renault power
Morales72
csendes tag
Fura, de ugyanezt csinálta az Astrám, amikor az egyik gyertyám megadta magát (és mint kiderült, két másik sem állt már a helyzet magaslatán). Pont így pöfögött. Akkor négy új gyertya megoldotta a problémát. A pöfögés megszűnt és gyönyörűen kisimult a motor járása. Én elsőnek megnézném a gyertyákat és a gyertyahézagokat.
"I'm too old for this sh.t..."
emre
veterán
Gondolkodtam is rákérdezzek-e mi hogy volt, vagy inkább egyből írjam.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
MaXX81
tag
1 hónapja lettek cserélve a gyertyák. Akkor és utána de előtte sem voltak alapjárati problémák. A gyertyákat is csak azért cseréltem mert ki tudja hány éve voltak már benne. Leírom még egyszer, szelephézag állítás után kezdett az alapjárat így szórakozni utána lett cserélve az alapj.motor és a fojtószelep is ki lett tisztíva, átnéztem az összes gumicsövet ami létezik nem láttam repedést szakadást stb. Hivatalos autószerelő állította a szelepet tehát nem hobbista vagy 1000mester. Mondjuk azt furcsálom hogy neki sem tünt fel hogy nem 100% os az alapjárat mert indításkor szépen beáll 750-re meg egyenletesen jár de nem simán vagy hogy fogalmazzam, van mikor mozgatja a kasztnit is nem durván de érezhetően imbolyog.
rob210
Topikgazda
Ne piszkáld kapcsoló.
Inercia kapcsoló ütközésre leold és nullázza az AC pumpát, hogy ne gyulladjon ki a kocsi baleset esetén.
Renault power
rob210
Topikgazda
A váltócsere után az 1/2 hengernél van szikra a 3/4 henhernél ninvs diagon a kilengés nulla pedig 200 as jeleg kéne adnia.
Renault power
Morales72
csendes tag
Értem.
Hm. Bár nem tegnap volt, de eszembe jutott, hogy a Renault 9-em szelephézagja állandóan elállítódott, és rendszeresen mentem vele szerelőhöz, hogy állítsa be. Csattogott mint a fene, nagyon idegesített.
Emlékszem, hogy egyszer visszavittem, mert az egyik állítás után az alapjáratom ingadozni kezdett (nem emlékszem, hogy csak meleg motornál vagy hidegnél is). Az meg sem fordult a fejemben, hogy köze lehet a hézagnak az alapjárathoz, de a szerelő benyögte, hogy ja, bocs, túl kicsire állította a hézagot. Gondolom azért, hogy később jelentkezzen a csattogás, és ne lássa a képem olyan gyakran. Állított rajta, és a hiba megszűnt.
Egy alkalommal megkérdeztem tőle, hogy az R9-et mindenki kéthetente viszi szelephézag állításra? Azt felelte, hogy csak azok, akik nem cserélik ki a szelephimbákat. A kérdésre, hogy eddig miért nem cserélte ki, az volt a válasz, hogy mert nem kértem...
Elképzelhetőnek tartom, hogy a szelephézagod túl kicsi lett. Mindenesetre a problémáid akkor kezdődtek, ezért érdemes lenne visszavinni, és állítani rajta.
Természetesen ez csak egy tipp, amit ködös emlékeimre alapozok, de egy próbát megér. Ha marhaságnak tartod, akkor elnézést, nem akarlak idegesíteni, így is eléggé pipa lehetsz.
"I'm too old for this sh.t..."
rob210
Topikgazda
Teljesen jól gondolod.
Mivel bemelegedve a hézag eltér ezért a befecskendezett üzemanyag a kipfogóba is bejut, ami ott durrogást produkálva elég.
Ha rendesen be lenne állítva hideg motornál 0,10 szívó 0,25 kipu oldal akkor nem csinálná ezt.
Az emlékeid teljesen jók, ennél a típusnál, el szokott nyúlni a menet és hiába állítja lelazul elállítódik.
Ilyenkor csak a csere segít, de a kezdetek kezdetén leírtam, hogy vagy csattogni fog, vagy ki kell cserélni
Renault power
eTrade
tag
Az önindítót és a kuplungot ellenőrizted, hogy rendben vannak?
MaXX81
tag
Elképzelhető hogy igazad van. Megmondom őszíntén hogy már bánom hogy elkezdtem cserélgetni rajta a dolgokat bár a jó szándék vezérelt, hagyni kellett volna francba mert azóta csak szórakozik velem. Arról nem is beszélve hogy rohadt nehéz olyan szerelőt találni aki nem menekül el a rönó szó hallatán. Ha hiszed ha nem, volt hogy a kollégám segíteni akart pl szelephézag állításnál mivel egerbe ismer jó pár szerelőt és 7-8 embert hívott fel és egyik se vállalta el utána meg még én kerestem 3 szerelőt és a 4. vállalta be. Szóval a pofámról már leégett a bőr szinte. Amúgy visszavittem ahhoz a szerelőhöz aki a szelepeket állította ő azt mondta hogy nem azért szarakodik az alapjárat, na? Álljak le vele vitatkozni hogy de igen, mert nekem a itt fórumon azt mondták?... Szóval patthelyzetben vagyok.
Morales72
csendes tag
Legalább ennyi haszna volt a régi szívásoknak az R9-cel. Meglep, hogy eszembe jutott ez a szelephézag dolog.
A másik nagy kedvencem a beázó elosztófedél volt. Régi szép idők. Felhőszakadás közben menetrendszerűen beázott, rángatott, aztán lefulladt. Esernyő alatt már rutinosan szedtem szét a nagy piros csavarhúzóval az elosztót és töröltem szárazra pár perc alatt, aztán mentünk tovább. A csavarhúzó még megvan.
A nincs szikra dolog. Mivel próbálok minél többet megtudni erről a típusról, hogy később könnyebb legyen az életem, kicsit olvastam ebben az ügyben angol oldalakon, és az egyik hasonló esetben két trafó csatlakozó volt a ludas, egy másik esetben pedig az ECU-ban ment tropára egy áramkör. Ez nem sok, de a semminél talán több. Hátha segít beindítani azt a vasat.
"I'm too old for this sh.t..."
Bass
addikt
Szia én is ezzel szívok miota ki lett pucolva . Tegnap voltam hivatalos renaultnál(nyitrai pécs) 7400ft volt az alaphelyzetbe állítás mert kb 20 perc volt feltanítani. 99%-s az eredmény ,valami még mindig nem frankó . Megane 2 1.6 16v
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
MaXX81
tag
De most nem csattog, tehát menjek vissza és mondjam neki hogy hát ugyan nem hallatszik szelephang viszont nem jó az alapjárat állítsd vissza légyszives? Arról volt szó hogy valószínűleg egy idő után csattogni fog illetve az lenne a legjobb ha cserélném a vezérműtengelyt meg a himbasort de arról nem volt szó hogy az alapjárat is elszáll.
MaXX81
tag
Itt Felsőtárkányba 15-20e ért csinálják hiába na, gazdag régió vagyunk...
Bass
addikt
Dobó kapitány felvitte az árakat 🤣
Én is már azon agyalok h kicserélem az összes érzékelőt aminek köze lehet az alapjárathoz.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
Morales72
csendes tag
Igen, ez jelenleg patthelyzet, de nem kell beletörődnöd. Nekem is volt dolgom ilyen arrogáns "szakemberrel", aki szarul állította be a szelephézagot neked. Az arc óriási, a tudás már nem annyira, azt pedig soha nem fogja beismerni, hogy hibázott. Az ilyen alakokhoz felesleges visszavinni az autót. Kőtörőbe küldeném mindet, ha nem sajnálnám a köveket. A pénzt azért elvette, és javasolt egy újabb baromságot, ami megint pénzbe kerülne, és nem hozna eredményt.
Az autónak működnie kell, és fog is, de találnod kell valakit, aki rendesen beállítja a hézagot. Méghozzá úgy, hogy az állítás után nem mész sehová, hanem megvárod a műhelyben vagy előtte, amíg bemelegszik a motor. Én ezt tenném. Biztos nehéz lesz találni valakit, de ha nem találsz, végül neked kell majd beállítani.
Az, hogy a szerelők menekülnek, ha meghallják a Renault szót, jól jellemzi, hogy az igazi szakemberek kihalófélben vannak. Az Astrámat is úgy akarta javítani a szakember, hogy várt egy donor autóra, amiről leszedhette volna az alkatrészeket sorban, amíg meg nem szűnik a probléma. Ez mi? Végül én javítottam meg a parkolóban az utcalámpa fényénél. Nem azért, mert olyan nagyon értek az Opelekhez, hanem mert kilogikáztam, hogy mi lehet a gond, aztán vettem egy nagy levegőt, és megcsináltam magamnak. Mert kellett az autó. Ugyanígy javítottam a Vectrámat is, amikor mindenki elhajtott. A hova vigyem az autót kérdésre nem egyszer kaptam azt a választ, hogy ahova akarod. Jó, akkor a ház előtt a parkolóban megoldom...
"I'm too old for this sh.t..."
MaXX81
tag
Én már máson is agyalok mert nem csak ennyi probléma van ám vele, csak azokkal már nem is foglalkozok (fűtés télen nincs hiába lett a termosztát cserélve, az ilyen nagy melegbe a vízhőfok mérő szokott elmenni, le esik a mutato majd visszaáll mindezt rendszertelenül meg még van pár dolog). Azzal vígasztalom magamat hogy 21 éves, örüljek hogy még megy.
MaXX81
tag
Beletrafáltál ez a szaki tényleg ilyen és igazából megteheti mert más szerelő 20-25 km körzetben nem nagyon van.Én értelek téged de most el kell végezzek egy autószerelői tanfolyamot ahhoz hogy használjam a kocsit? Amúgy csak olvasgatni járok ide fel de néha látok olyan tippeket-trükköket hogy hihetetlen. Pl ez a betanítás is, hol van az leírva hogy mikor mit kell elfordítani megnyomni elengedni stb? Van használati útmutató könyvem de ott én ilyet nem találtam leírva
Bass
addikt
A fűtéshez nem termosztát kell (hacsak tényleg az a baj) hanem új radiátor,a régi r19-m ugyan ezzel szenvedett(vagy is mi a hidegtől) aztán rászántam magam a cserére és ömlött a forróság 😀
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
Bass
addikt
rob210
Milyen egységek,érzékelők felelősek az alapjáratért? Miket kellene cserélni?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
Morales72
csendes tag
Kis szerencsével hamarosan megint el fog állítódni a hézag, ahogy anno nekem is, és megszűnik az alapjárat problémád egy időre. És persze visszatér a csattogás. Na, akkor lehet cserélni a himbákat, szerintem. Nekem onnantól kezdve nem volt gondom vele. Egyébként ha elállítódik a hézag, és megjavul az alapjárat, ott lesz a bizonyíték, hogy tényleg az okozta.
Igen, a fórumozók tapasztalatait lesöprik a "szakemberek". Ha lenne eszük, inkább elgondolkodnának rajta, de mennyivel könnyebb azt mondani, hogy "A kis nyomik a gép előtt olyan rohadtul okosnak képzelik magukat, Józsikám! Nekem mondják, hogy kell beállítani a szelephézagot? Hát ezt csinálom már húsz éve!". Igen, és húsz éve szarul. Vagy ahogy sikerül. Állítsuk kicsire, hogy ne jöjjön ide kéthetente a kedves ügyfél. Ahogy velem tették.
"I'm too old for this sh.t..."
MaXX81
tag
Nem kifejezetten hideget fújt hanem langyosat ami -10 fokba nem melegített fel. Viszont ha enyhébb volt az idő pl 0 fok felett már forró fújt nem csak én tapasztaltam ezt hanem volt hogy vittem dolgozni a kollégát hajnalba télen és nem melegedtünk át, majd műszak végén hazafele mutattam meg észlelte ő is hogy most meg már adja a jó meleget és néztünk bután egymásra hogy vajon hogy lehet ez.
#89309696
törölt tag
Lámpajelzés után még mentem 45 Km-t és 49 litert tudtam beletankolni, úgyhogy 11 liter maradt benne.
7.5 átlagfogyival számolva amennyi lenni szokott nekem ~3.7 litert használtam el a lámpajelzés után. Szóval 11+3.7 mondhatjuk, hogy pontosan 15 liter benzin marad a tankban mikor a sárga lámpa jelez. Tehát 25%-ig van.
MaXX81
tag
De nem úgy viszed oda a kocsit hogy nézd milyen szép szemem van megjavítod érte az autót?... Jó, biztos az is benne van hogy egy ilyen szelepállításért nem tudnak 20-30e-ket elkérni mert max 1 órás meló.
Bass
addikt
Ahh,ugyan ez volt nekem is ,elöszőr javasolták h tisztítsam ki de semmit nem ért,aztán egy napos melot rászántam napomta mentem vele 80km-t franc se akart fagyoskodni 😄
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
Morales72
csendes tag
Az R9-en 1 vagy 2 alkalommal cseréltem termosztátot. Állandóan nyitott állásban döglött meg, úgyhogy a motor sem melegedett rendesen, és a fűtés is langyoska volt télen. Csere után fűtött mint egy gőzmozdony.
"I'm too old for this sh.t..."
MaXX81
tag
Én amúgy megköszönöm a tanácsokat javaslatokat mert bizonyos támpontot adhat hogy mihez kellene nyúlni vagy mit kell esetleg cserélni, ezzel csak az a gond hogy lehet ez a baja de az is lehet nem, most ugye ezt úgy tudom meg ha kicserélem és vagy örülök vagy nem. Annyira jól meg nem állok hogy találomra cserélgetem az alkatrészeket hátha jó lesz.
(#68383) Morales72: A vízhőfok mutató az beállt középre (vízszintbe) télen szóval a motor üzem meleg volt.
[ Szerkesztve ]
Morales72
csendes tag
Ezt teljesen megértem, én is állandóan ilyen szitukkal kínlódok. A többiek valószínűleg tudnak még adni jobb tippeket, amikkel ki tudod zárni, hogy mi ment gallyra.
"I'm too old for this sh.t..."
CactuS
Arcképgyáros
Skacok, egy dolog eléggé zavar a Twingoval kapcsolatban: se olajnyomás, se vízhőfok, se olajhőfok visszajelzés nincs. Utólagosan vajon beépíthető egy ilyen műszeregység? Milyen költségekkel jár kb.?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
rob210
Topikgazda
Önindító fel lett újítva teker mint egy barom, a kuplungin mit ellenőrizzünk?
Renault power
rob210
Topikgazda
Beépíthető a költsége a szerelőtől és a műszeregységektől függ.
Van olyan óra ami 6e és olyan ami 40e ezek pedig ha 3 funkciót akarsz akkor értelemszerűen szorzandó összegek.
Egyébként, ha baj van jelez, csak értéket nem mutat.
Renault power
eTrade
tag
Olvastam olyanokat, hogy az önindító nem volt megfelelően visszatéve a helyére, nem húzták meg jól a csavarokat (igaz nem Renault, hanem BMW), a kuplungnál meg állítólag a lenyomásszenzor is okozhat problémákat.
Ezek csak "nethuszár" tippek, de remélem csupán hasonló apró dolgokról van szó nálatok.
rob210
Topikgazda
De ezekre hibakódot kéne dobjon a diag.
Mindegy köszi próbálkozunk.
Renault power
Morales72
csendes tag
Ezek szerint az ECU hibát kizártátok.
"I'm too old for this sh.t..."
harry
veterán
Tegnap megemeltem / alánéztem kicsit a kocsinak, megtennétek, hogy véleményezitek, szerintetek milyen állapotban van? Galéria
Amiket én láttam / tapasztaltam:
- Jobb első féltengely gumiharang rendben, de forgatásnál lassul a kerék... fékkel lehet gond? link
- Jobb hátsó szépen fut, se hang, se lassulás: link
- Bal első: na ez több szempontból problémás... egyrészt megvan itt is a súrlódó hang, másrészt ha kifordítom, látszik, hogy kiszakadt a gumiharang. Feltételezem be is ment némi por, és emiatt lehet a kopogó hang, ha nagy ívben fordulok.
Forgatás egyenesen: link
Forgatás kifordítva: link
Bentől így néz ki, de van még fent sok kép: link
Állítólag a bal első kerékcsapágy lett cserélve (3 éve), de szerintem a jobb első lesz az, ott szinte új a gumiharang.
- Jobb hátsó kerék, a túloldal alapján azt vártam volna, hogy ez is szépen fut, de nem, néha mintha belefogna a fék: link
- Váltó: elég olajos alul, ereszthet valahol? További képek 'jobbra' lapozva: link
- Úgy általában: próbáltam megmozgatni a kerekeket oldal irányban, majd függőlegesen, de így nem tapasztaltam mozgást, kotyogást, zajt, jóformán semmit...
- Kormányzár, próbálom mozgatni a kereket. Itt csak annyi az érdekes, hogy minden (eléggé) mozog: motor, váltó, kipufogó. Nyilván, mert összeköttetésben vannak, na de szabad ennek ennyire mozognia? link Gyanítom a tartóbakok nincsenek már túl jó állapotban, gázadásnál is (szerintem) a kelleténél jobban mozdul a váltó, a motor.
- Kipufogó: elég rozsdásnak tűnik, de nem tudom konkrétan van-e gond vele... Pl. ez a fémharisnya nem túl hézagos, vagy jó ez így? link
A héten szeretném átnézetni egy szervizben is, én a XVII-ben vagyok, itt Stefi Mestert ajánlották. Esetleg valakinek van tapasztalata?
rob210: te hol / merre / mit is dolgozol? Adott esetben tudnál ilyesmi munkát vállalni? (Nem tudom pontosan mivel foglalkozol, csak következtetek az eddig olvasottak alapján)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
#89309696
törölt tag
Első kerekek mindenképp lomhábban fognak járni, mert pörgeted vele a difiben a váltóolajat, a féltengelycsuklókban a zsír, ami fogja. Az még normális. Ahol kiszakadt a gumiharang és kattog menet közben kitekert kormánnyal az kuka féltengelycsukló.
A hátsó ami kicsit szorul az valószínű picit csepegteti a fékfolyadékot és attól ragad be. A váltónál is típushiba, hogy valahol picit olajat ereszt, ezt meg kell nézni, mert van ahol nem fontos vele foglalkozni, de van ahol szét kell szedni a váltót is, mert belülről van a tömítés. Amíg nem durván folyik addig nem szoktunk foglalkozni vele.
A motor, váltótartó bakok is típushibák, mindegyik így lötyög ha nem vadiúj és márkás drága. A kipuff is így lötyög, ezért szoktuk javasolni, hogy középen fel kell rögzíteni. A kipuff hálós izé az a rezonátorcső, ez így még jónak mondható, ezért is szoktuk javasolni a kipuff felrögzítését, hogy ne terhelődjön, mert idővel elkezd kiszakadni és nehéz hozzáférni kicserélni.
A kipuffod elég rozsdás, az enyém sokkal szebb, pedig az is rozsdás már. Ezt szemre nehéz megmondani mennyire mély a rozsda, amíg nem fúj ki meg nem dübörög addig oké. Nem tudom van-e értelme lepucolgatni és adni neki rozsdakezelős festést.
Jól néz ki, kell vele kicsit foglalkozni, de amúgy korrekt.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Ki.
Renault power
emre
veterán
rob210
Topikgazda
A scenic hátsó üléséhez nem jó az 3 külön álló ülés, megane ba jó ott 2/3 - 1/3 ad ban dönthető ugyebár.
Renault power
emre
veterán
Köszi!
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
Clio II-nél hová lehet a hátsó részen biztonságosan bakot rakni, ami nem a futómű?
A küszöb éle nem tűnik jónak
Путин, иди нахуй!
Benir8
senior tag
Első emelési pontnál milyen állapotban vannak?
Az enyém szétrohadtak, emelni se lehetett vele, pót vasdarab, hegesztéssel stb. meg lett csináltatva.
Váltó az enyémen is szivárog az olaj, ahogy a farkas is írta mindegyiknél előjön..
Benir8
senior tag
Féltengely csuklót hogy lehet szétszedni ami nem ABS?
Egyszer gumiharang cseréjekor láttam, hogy nem szétszedhetőnek tűnik . De már késő mert, előjött a kanyarodáskor kattogó hang.
[ Szerkesztve ]