Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rák
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Ledet nem lehet használni a rendőr ki is veszi az autót érte, és a szórási képük is nagyon gagyi a halogén helyére téve. Még a drága ledesek is rosszul fognak vetíteni, mert a lámpatest, a foncsor nem arra lett tervezve.
Ha több fény kell akkor meg kell nézetni a burát, foncsort, hogy megvan-e még a gyári fényvető képessége és ha igen akkor gondolkozni az emelt fényerejű halogénen.
Ezeknek az élettartamán pedig utólagos nappali menetfénnyel tudsz spórolni, kell is, mert az emelt fényerejű halogén a lámpatestet is előbb tönkreteszi.
Linkeltek feljebb egy 70 ezreset, de felesleges egy öreg autóra, van az Osramnak jó minőségű 17ezer Ft-os nappali menetfénye is, az annyira nem túlzás öreg autóra se és megfelelő a minősége is még.
Ez alá viszont nem érdemes menni már minőségben és árban, mert csak gagyi hatású lesz és látszódni se fogsz vele napfényben. -
#89309696
törölt tag
válasz
Morales72 #68440 üzenetére
Mindenképp nézd meg mert attól, hogy a tárcsa beadta magát még maga az autó lehet jó és kár lenne ha más vinné el. Persze azt is szem előtt tartva, hogy amennyit kérnek érte azért az árért nagyon jó állapotúnak kéne lennie, a következő pár évben néhány tízezren kívül nem szabadna többet rákölteni, mert egy közel 600 ezres Megane az bizony a nagyon jó állapotúak közé tartozik árfekvésben.
-
Morales72
csendes tag
válasz
gixxergabi #68446 üzenetére
Köszi! Megnézem.
-
Morales72
csendes tag
Azt kiderítettem, hogy a főtengely tárcsa idővel el tud halálozni, mivel a gumi része elöregszik, rideggé válik, és megcsúszik. Ilyenkor jön a csikorgó, visító hang, ami idegesítő, ráadásul ilyenkor elvileg nem tölt a generátor sem. Cserélni kell, mese nincs. Elvileg cserélték is, de ezt ellenőriztetni fogom.
Viszont azt kérdezném bárkitől, hogy a főtengely tárcsa mitől tud még tropára menni?
A kérdés lényege az lenne, hogy a főtengely tárcsa elhalálozása maga a hiba, vagy pedig valami más hibának egy tünete?
Azért kérdezem, mert ha van tipp, azt holnap meg tudnám nézetni a szervizben, ha már úgyis fizetek az állapotfelmérésért.
@rob210: Sikerült beindítani a Megane-t, aminek csak két hengernél volt szikra?
-
Morales72
csendes tag
válasz
eTrade #68441 üzenetére
Mivel - még - nem vagyok Megane tulajdonos, tapasztalatból nem beszélhetek, csak azt tudom mondani, amit olvastam: a Megane-nál (ugyanúgy mint a Ford Focusnál) a motortér mosása nem jó ötlet. Én is a trafó és a gyertyák környékén néznék szét. Azt nem tudom, hogy egy hét után lehet-e még ott valamilyen nedvesség főleg ebben a hőségben. Azt szintén nem tudom, hogy egy ilyen mosással le lehet-e zúzni egy vagy több trafót.
Az R9-em motorterét pont egyszer mostam le, hogy szép legyen. Szép is lett. Sokáig gyönyörködhettem benne az autómosóban, mire be tudtam indítani. Többet nem mostam le a motorteret. Úgy jó neki, ha porszáraz.
-
-
Morales72
csendes tag
válasz
Morales72 #68433 üzenetére
Nagy meglepetésemre hívtak, hogy az autón cserélték a főtengely szíjtárcsát és az ékszíjat, és el tudják vinni az állapotfelmérésre. Úgyhogy holnap újra nekifutok. Azt külön fogom kérni, hogy nézzék meg, valóban cserélték-e és nem csak csavarozták a tárcsát.
Holnap talán okosabb leszek az állapotfelmérés után.
-
harry
veterán
válasz
CactuS #68435 üzenetére
Ja oks nem tudtam. Csak úgy adta volna magát a dolog (meg láttam van ilyen kategória), de akkor ez nem ilyen egyszerű, rendben.
A magasfényű izzókkal azért majd lehet futok egy kört. Csak ezzel az a problémám, hogy ugye nappali menetfény nincs, így napközben is menne, ahol így feleslegesen fogyna az élettartam... -
Azon túl, hogy a törvény tiltja, hogy ledet használj, a legtöbb foglalatban teljesen sz*r lesz a vetítési képe (főleg a H4esekben, azt hiszem a projectoros megoldásoknál egy fokkal jobb). Lámpamosó talán még a ledeshez is kell - ebben nem vagyok biztos -, így elég könnyű kiszúrni a dolgot. Az olcsóbb LEDesek, főleg a kínai legalja szeret túlmelegedni, ami azért tud elég nagy problémákat okozni.
-
harry
veterán
Félig-meddig elméleti kérdés: ha a magas teljesítményű izzók párja 6-8k körül alakul, s mondjuk fél évet bírnak, nem jobb vétel lehet kiadni 25-30k -t egy LED-es párra? 4* ár, így ha két évig bírják akkor tartamban ugyanott vagy, de nem kell szerelgetni. Vagy ezek nem olyan erősek / mégsem bírják addig / más gond van velük / nem lehet csak úgy LED-re cserélni...?
Most jobban megnéztem s amik itt vannak, azok OffRoad-ok s nem is lehet közúton használni : \ 'Normál' használatra nem lehet LED-re cserélni tehát egy izzót?
Illetve ha már itt tartok: mi alapján érdemes 'erősebb' izzót választani? Keressek rá H7 bulb test -re aztán próbáljak abból következtetést levonni? Jó lenne az élettartamról is némi tapasztalat, illetve ez a színhőmérséklet kérdés úgy láttam eddig elég szubjektív (ki-mennyire látja 'fehérebbnek' vagy 'kékebbnek' a fényt, ha egyáltalán).
-
Morales72
csendes tag
válasz
Morales72 #68349 üzenetére
A Megane nem jutott el a szervizbe állapotfelmérésre.
Volt időpont, mindenkivel egyeztettem stb. Ma reggel hív a kereskedő, hogy vitték volna az autót az állapotfelmérésre, de nem tudták, mert igazam lett (Fehér Farkasnak lett igaza), a féltengely szíjtárcsa megadta magát. Az autót megmutatta szerelőnek, aki azt mondta neki, hogy az autó marad. Majd hívnak, ha megjavították.
Ennyit mondott, aztán mindenki azt gondol, amit akar. Ha akarom, elhiszem, ha nem akarom, nem hiszem el. Amúgy nehezen tudom elhinni. Nagyon nehezen. Olyan nehezen, hogy nem hiszem el. Korábban ezeket a dolgokat elhittem volna, de ma már nem.
Nézelődök tovább
Nem tud valaki egy jó eladó Megane I ph2 1.6 16V-t? Működő klímával. Ami nem visít.
-
murlock
csendes tag
Sziasztok!
Sajnos problémám lenne Renault Megane 2 1.6 16V-s autómmal (kombi, 2007-es).
Napi szinten 100km-t ingázok vele, eddig egy szelepfedél tömítés cserén kívül minden rendben volt vele. (1 hete volt, akkor tisztították a motorteret is a kifolyó olaj miatt, valamint megejtettem egyúttal a szűrők és olaj +váltóolaj cseréjét.)
Leállítottam az autót hazaérkezéskor, minden rendben volt, majd 2 óra múlva mentem volna a dolgomra erre:
- Nekiállt rángatni az autó alapjáraton
- Felvillant a check engine lámpa, és villogott végig kb 1500-as fordulat alatt.
- Mintha 3 hengerezett volna egy keveset. (nehezebben és rángatva gyorsult az elején)
- Egyszer kivillant a service jel is, ami azóta nem jött fel. (STOP vagy más hibajelzés nem jött mellé)Mikor az autó fordulata feljebb ment 1500 - 2000-nél a check engine lámpa és a rángatás teljesen megszűnt.
Mielőtt megköveznétek 3km-t mentem így az autóval, 2x villant csak ki, amíg meg kellett állnom forgalmi okokból.A fogyasztásom nem nőtt az utóbbi időben. Városon kívül, nem autópályán 6,3-al eljárkálok.
Első körben gyertya és gyújtótrafó problémára gondolok. Bejelentkeztem szerelőhöz, de sajnos csak egy hét múlva tud vállalni. (kiegészítő infó, hogy a motor szemmel láthatóan remeg alapjáraton.)
Ma reggel ránéztem, és hidegen is ugyanezeket a tüneteket produkálja, így jelenleg párom autójával járok.
Ha megoldódik a gond akkor is elvinném max egy átnézésre, de azért jó lenne ha tudnám használni..Tudnátok tippeket adni, hogy mit érdemes megnéznem? (hibakód kiolvasóm jelenleg még nincs.
)
-
Bass
addikt
Sziasztok nem tudja véletlen valaki hogy a fékszervó vákum csövének mi a cikkszáma? Megane 2 1.6 16v
-
#89309696
törölt tag
Robibá, vannak olyan jellegű ismereteid, hogy a Megane kombinak más az áttételezése? Vagy miért van az, hogy videókon az egyik kettesben majdnem száznál tilt, míg van amelyik 80-nál? Vagy a JB1 és JB3 között van ez a különbség? Nekem JB3 van.
-
#89309696
törölt tag
Lötyögést meg lehet szüntetni nem teljesen, de sportos nem lesz.
Előre kicserélni nem sok mindent lehet, ilyen jellegű hibái nem nagyon vannak. Fojtószelep és alapjárati motor pucolás adja magát, ha elkezd beesni melegen az alapjárat vagy hidegen fennakadni vagy pici gázra ha hajszálnyit fullad és csak utána pörög fel. FHP is nehézkes indulással és dadogással jelzi, ha nem jó, trafók szintén. Ezek mind előjelzős hibák, nem egyik napról a másikra állnak meg így van idő megcsinálni is.
Vezérlés cseréjekor a szimeringek, a főtengely szíjtárcsa, a vezérműtengelyek tárcsái ha ponthegesztettek, ezeket szokás előre kicserélni, ha látni rajtuk régiek már.
Váltószétszedéskor a tömítéseket benne érdemes kicserélni. Bölcsőt ha le kell szedni akkor a rezonátorcsövet érdemes lehet kicserélni, de mivel neked rozsdás az egész kipuff nem érdemes arra újat hegesztetni. Olyan dolog amit otthon kicserélhetsz megelőzés céljából nem nagyon van. -
MaXX81
tag
válasz
MC Pite #68406 üzenetére
Akkor majd elviszem máshoz mert én nem bohóckodok azzal a szerelővel aki beállította mert mikor visszamentem hogy hát igaz nincs hangja a szelepnek viszont fos lett az alapjárat, határozottan kijelentette hogy a szelepállításhoz annak semmi köze, tisztítsam ki a fojtószelepet vagy cseréljem ki az alapj.motort (ez mind megtörtént semmi változás) és vagy diaggal töröltessem az értékeket...
-
harry
veterán
válasz
#89309696 #68393 üzenetére
Köszi a részletes elemzést!
Okay, hát akkor a féltengely. De összességében azt hiszem így is pozitív, elvégre egy 16 éves autó
Jövő pénteken tudom megnézetni jobban, kíváncsi leszek.
A bakokat sajnálom kicsit, a Focusban nagyon szépen jár a váltó, rövidebb úton, feszesen (nem úgy általában, hanem a miénkben - többit nem ismerem), ez annak a teljes ellentéteDe meg lehet szokni persze. No vagy ezt vegyük ketté: az egész szerkezet mozgása egy dolog, de gondolom a pontosságon sem igazán lehet változtatni...? Tehát pl. rövidebb legyen az útja, 'bekattanjon' a helyére, valamilyen tömítést, műanyag perselyt cserélni...?
Illetve ha nincs problémám, mennyire érdemes csinálni magamnak?
Gondolok itt arra, hogy nem tudok semmit a trafóról, felső holtponti jeladóról, fojtószelepről. De 'érzésre' nincs is semmi gond... Érdemes lehet valamit preventív jelleggel cserélni, vagy lehet, hogy ezzel csak magammal szúrok ki?
-
Benir8
senior tag
válasz
rob210 #68405 üzenetére
Pont nézegettem több autós oldalon féltengelyt, és mindenhol csak ABS-hez valók vannak.
Bele mehet nem ABS kocsiba is? Vagy akkor hosszabb lesz tőle a féltengely?
Az egy másik, hogy külső kerékoldali fogból több fajta van.(#68408) Fehér Farkas
Igen, tiszta edényben engedtem le. -
OTA72
újonc
válasz
rob210 #68417 üzenetére
Köszönöm a választ!
Szomorú vagyok, reméltem, hogy csak valami kontakthiba vagy érzékelő hiba. Nincs kedvem egy komplett óracsoport cseréhez. Majd ha egyszer eladom, magyarázhatnám a km óra állása miért annyi, amennyi. Csalni meg nem akarok.
Úgy látom együtt kell élnem majd ezzel a jelenséggel.
Köszönöm még egyszer a választ!
-
OTA72
újonc
Sziasztok!
Az alábbi probléma megoldásában kérem a segítségeteket. Laguna II 1.8, 2004. decemberi kiadású kombim van (F4PC7 motorkóddal), melynél az alábbi dolgot tapasztalom időnként: alacsony sebességről gyorsításnál (<40 km/h) vagy ha elindulok, kigyullad az összes lámpa a műszerfalon kb. 1 mp-re és leesik az összes mutató alapállásba. A lámpák aztán kialszanak, a mutatók a benzinszint-jelző kivételével visszaállnak a műkődésüknek megfelelő állásba (vízhő, fordulatszám, sebesség). A motor nem áll le, nem rángat, semmi egyéb hibajelenség nincs. Van, amikor naponta többször is jelentkezik a hiba, van, amikor két hétig semmi. Mindegy a napszak, az évszak, teljesen rendszertelen a jelenség. Nem tudom szándékosan előidézni, próbáltam már sokszor, sokféle képpen, nem megy. Hibakód nincs, a szerelőm ült mellettem az autóban, hajtottuk az autót, de nem jelentkezett épp akkor a hiba, ezért ő sem tudott mit kezdeni a dologgal. Úgy tűnik, mintha csak gyújtáson lenne az autó, de megy a motor. Az autót naponta használom, városban kb. 50-60 kilométert megyek vele. Mivel sokat indulok vagy gyorsítok, marha idegesítő a jelenség. Még annyi, hogy szintén időnként és rendszertelenül felgyullad a légzsák hiba a műszerfalon és a szervíz felirat, viszont pár perc múlva kialszanak és ennyi. Hibakód ilyenkor sincs, ezt meg tudtuk nézni, amikor égtek a lámpák. Nem tudom, összefügg-e a két jelenség, de azért leírtam ezt is. Beszéltem több szerelővel és "szerelővel" is, mindenki csak értetlenül nézett, ilyenről még csak nem is hallottak.
Köszönöm, ha valaki tud erről valamit!
Remélem semmi érdemlegest nem hagytam ki...
Üdv!
-
vmk
tag
Sziasztok!
Megane 1 Ph2 1.4 16v K4J750
Véleményeteket szeretnék kérni a felhasználandó alkatrészek márkáival kapcsolatban.
Kb. közép kategóriát igyekszem keresni mindenből.
Esetleg ha írtok alternatívát, azt megköszönöm.Üzemanyagszűrő - Purflux
Pollenszűrő - WIX
Olajszűrő - Purflux
Olaj - ELF Evolution 900 SXR 5W-30
Vezérlés - HEPU vízpumpával
Gyújtótrafó - BERU
Gyertya - DensoEzek így rendben vannak?
-
Üléshuzatra adnék egy tippet, amit a Prius csoportban kaptam, ott úgy jár szájról szájra, hogy Piroska néni üléshuzata. XIII. ker. Csuka utca 4., 06 1 329 6910.
Ez pl: 31.000 Ft volt a tulajnak:
Anyagot, színt te választhatsz, lehet akár műbőr, talán bőr is, nyilván az drágább. Csináltak ilyet is:
Nem egy gyári bőr szett minőségben, de ár/értékben szvsz baromi jó. Én gondolkozom, hogy a twingora csináltatok velük egy szettet.
-
emre
veterán
válasz
diablo1984 #68407 üzenetére
Okés, köszi!
Pedig bíztam benne, hogy a vásárokban kaphatóknál egy fokkal magasabb minőséget képvisel. Mondjuk a méretpontos meg olyan árban van hogy abból veszek egy kpl. bontott üléssort.
Más:
Meglep, de nincs kedvem ekecselni a levegő gégecsövet, eddig mindig úgy alakult hogy szarból kellett várat építenem, és mostanra meguntam. Szóval valószínűleg meglepem magam egy ilyennel.
Ahogy néztem, hazai beszerzésből kb. kétszer ennyiből jönne ki. ( termék link )(#68409) Fehér Farkas
Azok azért erősen egy kaptafára készült ülések voltak, meg légzsák se, volt.
Tegnap átnéztem az árakat, és ha ragaszkodunk az első ülés háttámla zsebéhez, a tálca kialakításhoz és az 5 db fejtámlához a Scenicbe 40k körül lenne alsó hangon a méretpontos garnitúra. -
#89309696
törölt tag
válasz
diablo1984 #68407 üzenetére
Régen a Ladákra, Wartburgokra lehetett kapni olyan vastag pamut huzatot ami kibírt 20 évet is, az volt használható, a többi hulladék. 20 ezertől már talán kapni olyat ami nem szarabb, mint maga az ülés, de még nem jó.
-
diablo1984
veterán
Ezek a lidl-ös huzatok borzaszó anyagból kèszülnek, már az èrintèsètől kiráz a hideg, annyira műanyag. Nyáron beleizzadsz, ès kiszálláskor ívet húzol tőle. Felejtős minden tekintetben, ah meg hogy univerzális, abban merül ki, hogy semmire sem passzol. Ha ülèshuzat, akkor csakis mèretpontos, vagy trikó, szerintem.
-
MC Pite
veterán
válasz
MaXX81 #68361 üzenetére
Így jártam nejem C3asával. El lett k.rva a szelephézag állítás akkor. Ingadozott az alapjárat, böfögött a kipufogóba. Néztem mindent, nem találtam semmit, visszavittem. Azt mondták ráhagyással állítottak a vélhető himbakopás (115k
) miatt.
Újraállították, mostmár nagyjából jó.Szerk: Az offos TU3-nál is vajon ez (himbacsere) lenne a megoldás? 2 ismerős hasonló motorjánál szintén elállítódik, és a miénken is kicsit már elállítódott... A fenébe.
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
Benir8 #68400 üzenetére
Ha megane I ről van szó, akkor rossz hírem van, teljes féltengely csere és váltóolaj csere, ha a bal oldali.
Ha a jobb oldali akkor csak a stiftet kell kivenni és onnantól cserélhető.
Sajnos van olyan amelyik nem szétszedhető és van olyan amelyik igen.
Nekem pl. a bal szétszedhető a jobb nem, mert ilyen is van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Csere-Beszámítás! Lenovo Ideapad 3! R3 7320U / 16GB DDR5 / 512GB SSD
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- LG 65G4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- Csere-Beszámítás! Playstation 4 Gold Edition! Olvass!
- LG 55CS6 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest