Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#67036) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Előre is sorry, egy kicsit hosszabb beszámoló a Laguna-ról, hogy mi a helyzet, bár alig van használva 1 éve már "szegényke".

600200 km után...
Bal hátsó rúgó eltört, kb mostanában, mert nem olyan régen lettek felrakva a nyári gumik és akkor még semmi nem volt vele., szintén hátul a két szilent elfáradt és végre volt időm megnézetni, hogy a bal oldali kézifék miért nem fog. A munkahenger bemondta az unalmast (szétesett teljesen). Már minden megvan hozzá rendelve, aztán jött a motorellenőrzés. A faszi elképedve mondta, hogy nem hiszi el amit lát, hogy szinte minden gyári állapotú az értékek, az injektorok is (én nem értek hozzá), valami 0.1-2 bar nyomáson voltak. Remélem nem írok hülyeséget és jól írtam.
Aztán kérdezte, hogy ez melyik típus, mondom a 130 lovas, de csak papíron. Ja, hogy meglett csippelve,...mondom igen.

Aztán elmentünk egy próbakörre, mivel mondtam neki, hogy 110-nél (akkor lehet a legjobban érezni és hallani)van valami rezonancia, ami eddig nem volt, de ahogy elindította, azt mondta, hogy ez mindig jelen van (nagyon picit), csak annál a sebességnél érezni a legjobban. Na mint kiderült, a good year efficient grip gumikat lehet cserélni, mert mind a négy úgy kopik, pedig simán 85%-os állapotban vannak még, hogy ilyen érdes lesz, emiatt ez a rezonancia. Ami érdekes, mert tény és való, hogy kanyarokban kapott a pofájára meg pályán is, de akkor azt vonom le belőle, hogy ezek a gumik a tartós 200 feletti sebességet egyszerűen nem bírják, vagy a laguna alatt nem bírják mittomén szar az egész. Ettől függetlenül tapadásra ez a legjobb, amit használtam és ameddig nem volt/lett ez vele, csendességre is az egyik legjobb. Ez a gumi úgy betapad, mint még semmi, pedig volt jó pár típus a lagesz alatt.

Aztán a próbakörön, nagyon picit odalép, elsőre mond egy gyors -t...elmosolyodtam.
Még egy kicsit odalép neki, pfff ez jobban megy, mint a 150, mit 150 a 180 lovasnál is, aztán még jobban odalépett neki, a laguna belepasszírozott minket az ülésbe, ahogy szokta is, rögtön ugrott a mutató 80-ról 130 körülire 4-ben...
A ty a ú r is t e n ezt már ilyen szaggatva mondja. Mik az értékei most, kérdi? Mondom neki, hogy 223 le, és majdnem 500 nm, amikor megcsinálták, de én nem érzem, hogy ez valamit is gyengült volna az évek alatt. El volt képedve és azt mondta ezt inkább többnek érzi.

Mindegy a lényeg, ahogy meg is ígértem az autómnak, ha 600 ezret átlépi mindent megcsináltatok rajta... és bár ő érez valami nagyon pici izét, amire a kettöstömegűt mondta egyből, de azt mondta, hogy ezzel ez bőven elmegy még több százezret is. Ez annyira jelentéktelen, emiatt nem érzem én sem. Ha sajátja volan, ő biztos nem cserélné ki.
Mindegy, ki kell cserélni, mert ott van régóta megvéve. Amiről lebeszélt, hogy a turbót is cseréljük, mert azt mondta, hogy egyszerűen felesleges és nem hiszi el, hogy ebben az autóban több, mint 600 ezer van.

Szóval. Kettős tömegű és ezzel együtt a váltó is, bár semmi baja annak sem.
vezérműláncot is mondtam neki, ha viszem nézze majd meg, de azt mondta, hogy egyáltalán nem jellemző, hogy ezeknek bajuk lenne és emiatt szétkapni ez a frankó motort.
Futómű, amit írtam. De azzal mindig van valami ezeken az elszabott genyó utakon.
Szíj az összes hülyeségével együtt meg ilyenek.
Ami jobban zavar most, főleg az én vájt füleimet, hogy a Goodyear gumik (szerintem) nem tudják csak teljesen új korukban azokat az adatokat, ami fel van tüntetve.

Nem is tudom, milyen gumikat vegyek rá. :F
A mercin gyárilag michelin-ek vannak és 19 coll ellenére is ég és föld, ahogy kijavítja ezeket a kicseszett utakat.
Talán akkor megpróbálom a mislenyeket, de szerintem a laguna durván kemény futóművének tök mindegy milyen frankó gumi van alatta.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.