Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#67851) Mágus2 válasza polonic (#67850) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Diag kell. Valami gondja van. Ez lehet turbó, vagy a csövezése vagy bármi más.

(#67852) rob210 válasza polonic (#67850) üzenetére


rob210
Topikgazda

Elsőnek a csöveket kéne megnézni van az elejében egy fém rögzítő tüskés ott előszeretettel szeret kifújni.
Ha nem ez a baj akkor diag és turbó ellenőrzés.
:U

Renault power

(#67853) polonic


polonic
félisten

Megnézem akkor rendesen a motorteret.
Meg egy diagot akkor intézni kéne.

De csak júliusban

(#67854) MC Pite


MC Pite
veterán

Pici az esélye, de hátha: valamilyen diag programmal van esély állítani az ablakmosó működésén? Azonnal kezd törölni -még szárazon- ez némileg idegesítő. Vagy ez csak engem zavar? :B

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#67855) polonic válasza MC Pite (#67854) üzenetére


polonic
félisten

Ez engem is zavar.

(#67856) rob210 válasza MC Pite (#67854) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez minden renault ost zavar.

Renault power

(#67857) Daniel991


Daniel991
újonc

Sziasztok!

Van egy 2005/12. havi limousine karosszériájú Megane-om. Azt hiszem Authentique Plus felszereltségű (6 hangszórós ha jól tudom). Elszállt a jobb első ajtóban a hangszóróm, a kérdésem az lenne, hogy milyen paraméterekre kell odafigyelni, ha ki szeretném cserélni (esetleg nem gyárira)?
Előre is köszönöm a választ!
Üdv,
Dani

(#67858) Gabady válasza MC Pite (#67854) üzenetére


Gabady
aktív tag

Nincs, de visszacsapó szeleppel tudsz javítani a helyzeten.
Nekem amióta új szélvédőm van, bent van a csomitartóba egy kanna víz, azt azzal nyakonöntöm indulás előtt..

@Daniel991

Gyárira cseréltesd/cseréld. Semmi sem fog olyan faszán szólni.

[ Szerkesztve ]

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#67859) mdav88 válasza Daniel991 (#67857) üzenetére


mdav88
senior tag

Ámérőre és mélységre biztosan, a fülek általában egyszerűen módosíthatóak :)

Esetleg a [link] hsz-re valaki? :)

(#67860) forceberg válasza rob210 (#67856) üzenetére


forceberg
veterán

At lehet irni, de nagyon hulyek ezek, szetkarcolja az uveget...

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#67861) Bass


Bass
addikt

Sziasztok ma egy hosszabb út közben elkezdett az alapjárat szórakozni,1000-1200 között van de ha bekapcsolom a klímát akkor van h 3000 is és motorféknél a pillanatnyi fogyasztás 3,5 liter a 0 helyett. Előzmény hogy az uj renault gyertyákat kicseréltem densokra és kiszedtem a szolenoidot megnéztem és megtörölgettem,ez hétfőn volt. Mi okozhat ilyet?

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#67862) eTrade válasza Bass (#67861) üzenetére


eTrade
tag

Gyújtáshiba lesz szerintem... vagy rosszak az új gyertyák, vagy a hézag nem megfelelő.
Rakd vissza a gyári gyertyákat és rögtön kiderül.

(#67863) rob210 válasza mdav88 (#67859) üzenetére


rob210
Topikgazda

Már válaszoltam ;)

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#67864) rob210 válasza Bass (#67861) üzenetére


rob210
Topikgazda

Alapjárat egyenletes indításkor? Kb 750?

Renault power

(#67865) mdav88 válasza rob210 (#67863) üzenetére


mdav88
senior tag

Sorry, de nem találom :( :F
-Bocs, tényleg válaszoltál, ezt láttam is, köszi, épp csak egy másik hszt szerettem volna "uppolni"...

Egészen pontosan ezt...

[ Szerkesztve ]

(#67866) Bass válasza rob210 (#67864) üzenetére


Bass
addikt

Szia nem kb akkor már 1000-1100 körül van. Ha megy a klíma akkor pl ha nyomok egy gázfröccsöt vagy kiveszem üresbe tartja 2500-3000 körül és motorféknél 3,5 liter közötti fogyasztást mér nem nullázza ki.

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#67867) Bass válasza eTrade (#67862) üzenetére


Bass
addikt

Marha kényes a kicsike akkor,van egy sor régi bosch gyertyám amivel vettem lehet visszaküldöm azt próbaképp. 0,9 itt is a hézag? Gondolom az h kiszedtem a solenoidot és megtörölgettem nem okozhat ilyen hibát.

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#67868) Cyborg válasza Cyborg (#67672) üzenetére


Cyborg
őstag

Végül kicseréltük a hátsó hidat a kollégákkal, garanciás felújított lett a vége 65.000-ért. Kicsit fent van a feneke a Lagunának most, az öklöm befér a gumi, meg a hátsó ív közé. Gondolom ez most ilyen lesz, ennek nincs "bekopási" ideje, vagy valami :(
Viszont két hátsó lengéscsillapító is lett hozzá, mert a régi szilentje, meg az a vas kis üreges tengely az a hídban maradt(az bele van ütve, és a bontósok se tudták kiszedni, és azt külön nem lehet venni, a lengéscsillapítóhoz adják) Ahol fix árat írnak a cserére, vajon ilyenkor bevállalják a felmerülő plusz költséget, ami csak ott derül ki kiszedés közben? Gondolom nem:)

Más kérdés.

F9q718 laguna 1,9dci 107LE motorhoz milyen vezérlés szett+ vízpumpa javasolt?
Az összefoglalóban nem szerepel se contitech, se ina, de a bárdin csak olyat láttam készletben, előbbi 71, utóbbi 55 ezer.
Külön összevadászva több lehetőség van, de úgy látom az összefoglalóban javasolt gyártókat :(

(#67869) #89309696 válasza Cyborg (#67868) üzenetére


#89309696
törölt tag

Teszel be két zsák kukoricát és nem lesz gond a magas hátuljával. :DDD

(#67870) hz0917


hz0917
tag

Sziasztok!
Megane 2, ma, indítás (pöcre) motor alapjárat rendben. A km óra mellett lévő középső kijelzőn korábban sosem látott karakterek, szótöredékek jelentek meg (PL CLUTCH INSRT CARD vagy PLEA REMOV L/L) Rövid kb 45-50 km-s utam volt, de ezen kívül más problémát nem vettem észre.
Szerintetek mire számíthatok?

(#67871) ThodEE


ThodEE
őstag

Sziasztok !

Gázolaj szűrőt is cseréljem 10-ezernél ?

Köszi előre is a tanácsokat :R

http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink

(#67872) rob210 válasza Cyborg (#67868) üzenetére


rob210
Topikgazda

Annak az a gyári magassága.
A lengéscsillapító alsó szilentjét ki kell melegíteni és annyi.
Dayco vezérlést vegyél vagy egyben vagy vízpumpából hepu/graf.
Nem csak bardi autó létezik.
;)

Renault power

(#67873) #89309696 válasza ThodEE (#67871) üzenetére


#89309696
törölt tag

20-30 ezrenként kell.

(#67874) rob210 válasza hz0917 (#67870) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez két dolog lehet.
Mérj rá az aksira, generátorra, ha az rendben akkor sajnos elért téged is a kártyaolvasó hiba mII típushiba ez is. :(

Renault power

(#67875) rob210 válasza ThodEE (#67871) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha rendes kúton tankolsz elég minden második olajcserénél /már ha az nem 30ezrenként van/.

Renault power

(#67876) ThodEE válasza rob210 (#67875) üzenetére


ThodEE
őstag

(#67873) Fehér Farkas :R

Csak OMV prémiumot, és 10ezrenként olajcsere.

Köszi :R

http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink

(#67877) MC Pite válasza forceberg (#67860) üzenetére


MC Pite
veterán

Vmi támpontot tudsz adni esetleg még?
Egyelőre csak ennyit találtam a témában kreesgélés közben ami akár hasznos lehet pár topiklakónak: link (2 csík helyett szélesen terítő spricni fej), vagy mint a topikban már szerepelt a 289309708R a 289307646R mellett; ill 289307646R... Ha otthon leszek utánalesek ezeknek.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#67878) Cyborg válasza rob210 (#67872) üzenetére


Cyborg
őstag

Hűha, akkor lehet utána kell intézni az autó elejét is, hogy ne legyen ilyen pimpes! :D
...vagy marad a zsák kukorica :))

Köszi a tippeket vezérlésre. Tudom, hogy más cég is van, de ott tudnak "segíteni" az árban pár százalékkal :-)

(#67879) eTrade válasza Bass (#67867) üzenetére


eTrade
tag

Nem hinném hogy a solenoid lenne, szerintem inkább a gyertya, vagy esetleg kipurcant az 1-ik gyújtótrafó. Fals levegő is lehetne de ha az lenne a hiba forrása, akkor azt már eddig is tapasztaltad volna végig. Igen, a hézag 0,9 legyen. :)

[ Szerkesztve ]

(#67880) hz0917 válasza rob210 (#67874) üzenetére


hz0917
tag

Köszi, holnap rámérek az aksira, bár ahogy látom 2012-ben cseréltem akkumulátort, de indítási gondom télen sem volt sosem.

(#67881) Bass válasza eTrade (#67879) üzenetére


Bass
addikt

Szombaton kiszedem megmérem de belerakom azt a bosch-t amivel vettem próbának akkor nem volt baja. Azt néztem h 3db trafó beru a szolenoid melletti meg valami török,gondolom gyári lehet még? Nem is értem miért nem cserélték egyformára az összeset. Trafo hibánál is lehet ilyen tünetem? Nem csak dadog és erőtlen? Mi a hivatalos gyári gyertyája amúgy?

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#67882) Nordik válasza Bass (#67881) üzenetére


Nordik
őstag

Azok a török trafok a gyáriak. Nekem is az van benne de nekem azokból már kettőt csereltek valamikor ugyanolyanra. Állítólag nem rosszak egyebkent, sokat elmennek.

(#67883) rob210 válasza Cyborg (#67878) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ok csak azért írtam mert a bárdiban elszálltak az árakkal és kedvezménnyel is drágább mint némely webshopból ráadásul nem románt kapsz.
Mert bárdiban már jártam úgy, hogy az egyébként ajánlott INA made in romania volt ;)
/mondjuk nem is hoztam el/
:C

Renault power

(#67884) rob210 válasza Bass (#67881) üzenetére


rob210
Topikgazda

Gyertyától ilyet max akkor csinál, ha nem tekerted be a gyertyát rendesen, ha gyertya gond lenne, akkor az vagy durrogásban, vagy erőtlen ledadogó motorral jelentkezne.
Szerintem spontán meghalt valamelyik tömítés és falsot szív, de ne legyen igazam és csak a gyertyával legyen baj. ;)

Renault power

(#67885) rob210 válasza hz0917 (#67880) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az oké, csak egy 7 éves aksi pont ilyen tünetekkel szokkta jelezni, hogy ideje lenne beszámíttatni az új megvétele közben. ;)

Renault power

(#67886) mycso válasza hz0917 (#67870) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

M2, döglött akku, nekem ilyet produkált:

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#67887) MC Pite válasza Nordik (#67882) üzenetére


MC Pite
veterán

Mennyi egyébként a sok meg a kevés? Enyémbe elvileg normálisabb van. Idáig nekem az volt a normális, hogy a trafósor 2-300at elment, utána meg általában eladták és passz hogy még meddig bírta. Rémlik hogy a VAG és renault vonalon alapból rövidebb (volt) az élettartam általában, de a jó mennyit bír, 50-100-200k?

Jut eszembe, M3 első csillapító porvédője az relatív rövid? Nekem annak tűnik, de olyan mintha nem lenne sérült, azaz gyárilagcsak egy részét védené a becsúszónak?
[kép], [kép]

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#67888) hz0917 válasza mycso (#67886) üzenetére


hz0917
tag

Igen, nekem is volt még talán "kínai" betű is. Úgy látom akku csere lesz belőle.

(#67889) Nordik válasza MC Pite (#67887) üzenetére


Nordik
őstag

Hát ez jó kerdes, nekem ami van szervizrol egy papír azon talán olyan 70-80ezer környékén volt cserélve. :)

(#67890) Bass válasza rob210 (#67884) üzenetére


Bass
addikt

Melyik tömítés okozhat ilyet? Miket kéne átnézni ami lehetséges? A klímával mitől lehet összefüggésbe? Érdekes hibák ezek,ilyenekkel még nem találkoztam. Gyorsan,erősen nyomogatva a fékpedált a pirosnál akkor is emelkedett az alapjárat kb 200 fordulattal,gondolom ez sem normális dolog. Jah és 1000-1200-s alapjáratnál érezhetően rezonál a kocsi és fura morgos hangja lett.

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#67891) #89309696 válasza Bass (#67890) üzenetére


#89309696
törölt tag

Szívó oldalon a fojtószelep mögött bármelyik tömítés. A fordulat azért ugrik meg terhelésre (klíma, fékrásegítő, lámpák felkapcsolása), mert terhelést kap a motor amit a vezérlő benzintöbblettel kompenzál ez idáig normális, majd a falslevegő miatt megkapja hozzá valamelyik tömítésnél a többlet levegőt is, többet mint kéne és fel is szalad a fordulat.

(#67892) Bass válasza #89309696 (#67891) üzenetére


Bass
addikt

Pár hete kipucoltam a fojtószelepet ,lehet hogy ott nem jó a tömítés ? 🤔 Nem tudod véletlenül a gyári tömítés cikkszámát?

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#67893) eTrade válasza Bass (#67892) üzenetére


eTrade
tag

Ezt eddig miért nem írtad le? Így simán lehet fals levegő. :-)

Én a régi Mégane 1-es autómmal sokat szívtam és a végén a fojtószelep tömítések cseréje oldotta meg az ingadozó alapjáratot.
Ezek a tömítések sajnos egy idő után megkeményednek és már nem rugalmasak, nem tömítenek rendesen. Ha kivetted/mozgattad, akkor lehet hogy egy ponton nem illeszkedik teljesen és ott szív falsot.

(#67894) polonic


polonic
félisten

Megérkezett az olaj. Alig várom, hogy beletöltsem. :DD :DDD
De még van 2000 km addig.

(#67895) Bass válasza eTrade (#67893) üzenetére


Bass
addikt

Nem volt eszembe mert azt néhány hete csináltam de ma megveszem hozzá mind két tömítést és kicserélem,plusz ellenőrzöm a gyári értékét a gyertyáknak(0,9). Azt meglátjuk.

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#67896) harry


harry
veterán

Voltam ma eredetvizsgán, ahol megállapították, hogy a motorkód nem olvasható :U Szerencsére azt is ráírták, hogy "A jármű nem rendelkezik motorszámmal, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem észlelhető."
"A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok egymástól való eltérését megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be. A jármű egyedi azonosító adataiban külső erő hatására elváltozás állt be, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható."

Remek... El is mentem a közlededési hatósághoz, de ott 11:30 körül azt mondták nemsokára műszakváltás, jöjjek vissza 12:30 körül. Kint állt vagy 20 autó sorban a műszaki állomáshoz, sofőr csak egyik-másikban, a többiek pihentek valamerre, lévén nem halad úgysem. Mivel 14-ig vannak, így ezt elengedtem, nekiesek hétfőn, remélem aznap sikerült elintézni utána az átírást is.

A vizsgálaton azt mondták, hogy egy motorszám megállapítást kell kérnem, valami díja van (3k-t mondott talán), de elvileg nincs ezzel baj. Ez a kép készült amúgy, nem tudom mire vélni, ha kicsit hűlt a motor megnézem magam is. Nem egyértelmű számomra, merre keressem a motor számát? Megane 1, 1.4 benzin 16v. De ha jól rakom össze a dolgot, akkor a nívópálcától jobbra fel kicsit, a cső mögött van a kérdéses rész.
Megnéztem a másik két korábbi átírást is, előző alkalommal ez a sokat mondó kép készült :D kép

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#67897) harry válasza harry (#67896) üzenetére


harry
veterán

Megnéztem, hát valóban nem igazán lehet olvasni, az eredetit ismerve pár karakter kivehető ugyan, de nem is tudom, rozsdás, vagy mi történt ezzel?
A második képen pont kitakarja a cső, nem is értem, ezt hogy gondolták 'bizonyítéknak'...

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#67898) molnarpeter válasza harry (#67896) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Konkrétan örülnék, ha ilyen történne. Onnantól kezdve szabad a motorcsere stb, nem kell semmit papírozni, ez csak előny bármilyen autónál az én olvasatomban :D

(#67899) #89309696 válasza harry (#67896) üzenetére


#89309696
törölt tag

Igen, a nívó mellett van jobbra. Ha nem olvasható a motorszám akkor kap egy egyedit majd elvileg, előtte megnézik, hogy volt-e átszerelés.

Ez egy ezer éves trükk amúgy, így szoktak néhányan totálkáros motort cserélni a kocsijukba papírmunka nélkül. Le van csiszolva a motorszám, megkenegeti savval, meg konkrétan az egész blokkot ott hogy elhanyagolt korróziónak tűnjön. Az sem árt, ha jó koszos a motor. És el is intézik annyival, mint a tied. Ja meg lehetőleg ne frissen szerelve legyen aminek látható nyomai vannak. Aztán így kerül be az 1.4-es helyére az 1.6-os motor is stb., amikről kintről maximum Robi mondja meg, hogy nem gyári.
Természetesen ennél komolyabb csereberékre ez sem alkalmas, mert azért az NKH sem hülye, felismernek egy 2x akkora motort, főleg az ahhoz tartozó komoly átalakításokkal.

[ Szerkesztve ]

(#67900) harry


harry
veterán

Hát nem tudom, gyanús, hogy a második vizsgán (amikor ismerősöm vette) nem látszik semmi a képen, de ott elvileg nem is volt semmi gond. Rákérdezek azért. Mondjuk egy 16 éves kocsinál valóban lehet már rozsdásodás... pár karaktert amúgy ki lehet venni, a D 351-et kb látni az alsó sorban.

molnarpeter: ezzel nyugtatott a átvizsgáló is :D Nekem aztán mindegy, biztos nem fogok ilyesmivel szórakozni. Eladásnál remélem ha nem is előny, de legalább hátrány nem lesz, már annak örülök.

Más: a klíma indításnál kicsit büdös, és hát a teljesítménye is elég harmatos, majd mérek egy hőmérsékletet, de majd elviszem egy tisztítás, átvizsgálás, töltésre. Legalábbis bízom benne, hogy ez dob a dolgon, nem kívánnék a kompresszorral variálni, de erre a nyárra legalább kéne valamit javítani a hatásfokon... Ismerősöm szerviz doksijában látok olyan bejegyzést, hogy 2015 légkondi hiba megvan; 2017 légkondi töltés; 2018 légkondi töltés. Ebből mondjuk fakad egy olyan gyanúm, hogy ha évente tölteni kell rá, ott valami ereszt. Mivel lehet gond? Csak a csövek, esetleg hűtő, vagy kompresszor? Ugyan nem tudom mennyi egy feltöltés, de ha a szezont utána kibírja, akkor talán együtt lehet élni ezzel.

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.