Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
mdav88
senior tag
Mivel a kormanyrazasom meg ott van, igazabol nem tudok mar masra gondolni, mint a lengokar szilentjeire. Nem latom egyiket sem szakadtnak, de biztos nem maiak, mert repedezest azert latni rajtuk. Sot, az egyik lengokar meg lehet gyari, mert szegecselve van ra a talpas.
mdav88
senior tag
Igazabol ket dolog van, csak nemigen tudom eldonteni melyikre koltsek, a razas adothat a lengokarokbol, meg a jobb feltengelybol is.
Egy erdekes jelensegem van meg, megpedig ha rapoccintek a fekre, akkor a kormanyon rant egyet balra. Nem durvat, de ha nem fogom ugy a kormanyt lathato. Fektarcsak es betetek ujak, fekezesnel nem huz el.
Szoval tanacsert jottem, mitevo legyek?
Mukucs
senior tag
Tudtok olyan weboldalt, ahol valóban méretpontos üléshuzatot tudok venni a kis II.-es Cliomhoz? EZ pl az volna!? Olyan olcsónak tűnik.
[ Szerkesztve ]
Mukucs
senior tag
Esetleg ez?
Vagy totál rossz helyen nézelődöm?
Gombinyó
őstag
Nekem túl jó tapasztalatom nem volt eddig az itthon "típusra gyártott" huzatokkal. Apósom ~45e körül fizetett egy szettért, de azóta se rakta be, mert nincsenek meg a felfogatási pontok és minőségre se túl jó. Ezeknél többet ér ha pár évente elviszi az ember kozmetikába és az arra való eszközökkel kitisztítják a kárpitot. Szvsz.
Végül én is rendeltem az aliexpressről egyet próbaképp és azóta is használom, mert ez viszont fasza. Ha a kettes Cioban nincs az ülésben légzsák akkor kb bármilyet belerakhatsz.
Mukucs
senior tag
"Sajna" légzsákosak az ülések.. lehet varratok, az biztos passzol rá.. csak útánajárok, mennyibe állna meg.
A kormányodra honnan vetted azt a szép bőr(?)t?
Gombinyó
őstag
Az is alis, de én még 25 dolcsiért vettem.
[link]
villász
csendes tag
Sziasztok
Vajon létezik can bus-can bus adapter a radio kijelzőjéhez?
2008 as scenic 2
Szeretném a gyári updata listes rádiót kicserélni egy szintén gyári fiatalabb rádióra
Az eredeti cik sz :8200562687t /ez van benne /
Amire cserélném annak pedig 281153992 / erre cserélném /
Vajon van rá megoldás a cserére vagy pedig esélytelen
rob210
Topikgazda
A rázás a lengőkarokból nem adódhat, ha a lengőkarok miatt rázna annak már olyan hangja lenne, emi jobban zavarna mint a rázás
Amikor a féket cserélted az agy ellenőrizve lett?
Mert a menesztőtárcsa, ha el van vetemedve az új féket is deformálja igen gyorsan és azonnal elkezd rázni a kocsi.
Nem rég tettem fel a videót pont erről egy trafic esetén.
Érdemes mindent átnézni, mielőtt esetleg feleslegesen cserélgetsz ki alkatrészeket.
Renault power
mdav88
senior tag
Lattam a videot, igen.
Meg az elozo tarcsara mertem ra, es az rendben volt. A csere nem csak emiatt tortent.
Szival akkor marad a feltengely. Kapott ma egy kis xado repair zsirt, ha ez javit rajta, akkor ertelemszeru a hiba forrasa.
rob210
Topikgazda
ok
A zsírral legalább 100pkm meg kell tenni!
Renault power
molnarpeter
nagyúr
Piroska üléshuzat népszerű taxisok körében, pár öltéssel rögzítik is a huzatot, hogy ne lógjon teljesen.
Kormányra valami specifikus bőrt néznék, ilyesmit - hasonlóval nem kopik a küllő sem Ha nincs a kormányodra való ilyenből, akkor elvinném bőröztetni.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Végre észhez tértek.
[link]
Renault power
diablo1984
veterán
Ès kapott egy rèszecskeszűrőt, hállelúja!
#89309696
törölt tag
Mindegyikbe be fog kerülni, elkerülhetetlen. Benzinesbe annyira nem para talán, kevesebbet kormol, gyorsabban melegszik, nagyobb hővel dolgozik. Lehet tartós még ettől a motor és lehet szar is nélküle.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Benzinesnél nem okoz gondot.
Renault power
diablo1984
veterán
Csak a benzines rèszecskèk kisebbek, kemènyebbek, ha az eldugul, akkor cumi. De maja az idő megmondja, hogy így lesz-e!
Na ja, az 1.33-ban is van.
Renaultban utánakérdeztünk, bár kevés a tapasztalat még, de aszondják másabb a működési elve, mint a dízelének, illetve a részecske méret is más. Elvileg ez örök, mint a nyomorúság, még városban is.
Majd meglátjuk, 3-4 év múlva majd visszatérünk rá.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Mukucs
senior tag
A Ti tanácsotokra elf sxr 5w30 motorolajat kapott a kis Clio, picit hangosabbnak hallottam a motort, ezért megkérdeztem a szerelőt, hogy ez miért van. Azt mondta, h szerinte jobb lett volna egyel vastagabb olaj bele, (5w40) lehet ennek köze hozzá? Legközelebb menjen az?
Illetve ma mókoltam picit az autón, lökhárító díszlécén, lényegtelen.. de arra lettem figyelmes, hogy a váltótartó bak előtti részen csupa olaj minden. Mi található ott? Fentről semmilyen olajfolyást nem látok.. felhívnám a szerelőt, de mégiscsak ünnep van.
Ha már ünnep, boldog nyuszit kedves 'Rönós' társaim.
Nordik
őstag
Nekem is jobban szereti az 5W40et. Ugyanez volt a tapasztalatom, halkabb valamivel a vastagabb olajtol.
rob210
Topikgazda
Tegyél bele egy verylub turbot és fülelj
Renault power
Mukucs
senior tag
rob210
Topikgazda
Mire gondolsz a váltó szimering eresztésre?
Renault power
Mukucs
senior tag
Fogalmam sincs... akkor ezekszerint a váltószimmeringnél ereszt? Nem szabadna neki? Most kapott új váltóolajat is, lehet azért néz ki így!?
Vagy ez valami gebasz lesz?
Sajnos nem értek hozzá.
rob210
Topikgazda
A váltónál van két szimeringaz egyik a kuplungnál, a másik a váltórudazatnál.
A váltórudazati mindegyiken ereszt.
Ha a nyelestengelynél lévő ereszt az meg olyan ami náld most van.
Egyébként egyszerűen kideríthető, hogy honnan ereszt.
Féktisztítóval, lemosod a váltó alját, száraz ronggyal áttörlöd, aztán pár nap múlva megnézed, ha nem jelenik meg újra akkor az is lehet, hogy csak régi melléöntés korábbi szivárgás nyoma volt, ez a legoptimistább és szerencsésebb eset. (volt már ilyen)
A másik ha megjelenik akkor szépen megszagolod az olajat, a váltóolajnak ugyanis jellegzetes szúros szaga van, nem lehet összekeverni a motorolajjal.
Ha az ereszt akkor a váltó le kuplungcsere opció hamarosan bejátszik.
Renault power
Mukucs
senior tag
Nagyon kösz a válaszod.
Remélem csak valami melléöntés lehetett, lévén, h most volt cserélve benne az olaj és eddig nem volt ilyen jellegű probléma... amikor kicserélte az olajat, ahhoz szét kellett szednie valamit, és az összerakásnál bénázhatott esetleg?
rob210
Topikgazda
Attól függ milyen cseréről van szó, meg mi történt a kocsival.
Fogalmam sincs mit csinált vele.
Renault power
Mukucs
senior tag
Fékolaj, motorolaj, váltóolaj csere, szíjak.. váltótartó bak, első fékek.. szelepfedéltömítés, termosztátháztömítés. Lehet, h az utóbbinál, mikor levette a termosztátházat, akkor folyt oda? Sajna nincs itthon féktisztító, száraz ronggyal áttörölhetem szimplán?
rob210
Topikgazda
Igen ebben az esetben lehet, hogy csak lefolyt oda valami.
Renault power
femiki
tag
Tisztelt "rob210"! Hozzád intézném a kérdésem, hátha tudnál segiteni. Egy 1,5 dci motor egyre sürübben indul nehezen hidegen is és melegen is, első inditáskor csak kapkodja-kapkodja, de nem indul, a második inditásra kapkodja és elindul. Majd egyenletes alapjárat, aztán pár perc múlva egy másodpercre mintha elvettem volna a gyújtást, majdnem leáll, de aztán visszajön és jár tovább szépen. Ha megyek vele, akkor már nincs ilyen gond. Viszont tegnap inditás után, fogta magát és egyszerűen leállt, még szerencsére itthon az udvarban, de azóta már nem lehet elinditani. Január óta már volt rajta cserélve EGR, nagynyomású szivattyún nyomástartó szelep, vezérmű FHP jeladó, mind a 4 porlasztó, ebbűl 1 teljesen felújitott, a másik 3 bevizsgált. Már nem tudom mi lehet a hibája. Nekem olyan érzésem van, mintha valami elektromos probléma lenne, mert ezek a pillanatnyi járás kihagyások arra utalnának, valami relé vagy érintkezés hiba lenne. Szerinted?
rob210
Topikgazda
Akár az is lehet, de amikor ezeket cseréltétek, mert a felsorolás alapján egy vagyont rálocsoltál, mérés és hibakódok hibás értékek alapján cseréltétek az alkatrészeket, vagy csak ment a találgatás?
Mert kéne látni a hibakódokat a kimaradásokat élőadatban és az alapján elhárítani a hibát.
Renault power
femiki
tag
Részben igen, részben "találgatásra" cseréltük. A porlasztókkal kezdtük, utána jó volt. Az EGR-t irta hibára, és az valóban kuka volt, 1cm koksz volt benne. Utána egy ideig megint jó volt. Aztán megint kezdte a rosszalkodást, akkor cseréltük a nagynyomású szelepet. Utána megint jó volt egy darabig. Aztán itt olvastam nemrég, valakinek ilyen inditási nehézségei voltak, kicserélte a FHP jeladót és megszűnt a hibája, ezért cseréltem én is ki, de ettől nálam nem változott semmi. Ja, nem mondtam, de ü.a. szűrő is lett cserélve. Egyébként élő adatban nem mutat semmi rosszat... Ez az érdekes!
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Az mondjuk helyes, mert azt minden 2.-ik olajcserénél én kötelezőnek tartom az üzemanyag szűrő cserét.
A vezérműtengely jeladó is cserélve lett? Illetve továbbra is az a kérdés, hogy diagnosztikai hibakódod van-e?
Mert csak úgy nem áll le egy diesel autó.
Renault power
Gombinyó
őstag
Dci-nél vagy benzinesnél is?
femiki
tag
Azt irtam, hogy a vezérmű jeladót cseréltem. Vagy az nem ugyan az mint a vezérmű FHP jeladó?
Hibakódnak meg csak az EGR-t irta, amit szintén cseréltünk. Most csak kedden fogom tudni elvinni szerelőhöz, és meglátjuk hogy mit ir hibának. Viszont ha relé, vagy valami vezeték/érintkezés hiba van, azt szerintem nem fogja kijelezni.
Vagy esetleg főtengely jeladó?
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
DCI-nél. A magasnyomású rendszer meg a porlasztók nem szeretik a szennyeződést. 30ezrenként illik kicserélni, ennél 2-3x több értéket szoktak megadni a gyártók amit nem bírnak ki és átengedik a koszt. Benzinesnél lehet később is 50 ezernél, de ha nem drága és nincs eldugott helyen ott is ki lehet ejteni 30 ezer után.
Meg nyilván attól is függ szokott e valaki kannából töltögetni stb.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Diesel.
A benzinesnél úgy 60ezrenként illik.
Renault power
rob210
Topikgazda
Az FHP és a vezérműtengely jeladó nem ugyan az.
Márpedig ezt tudni kéne, hogy melyik lett kicserélve, mert az FHP pontosan ilyen hibákat tud generálni a benzines és diesel renaultoknál egyaránt.
Hibakódot, meg ha nem is ddob, élőadatban látszik, hogy mi nincs meg a motor működéséhez.
Renault power
femiki
tag
Oké, ezt nem tudtam. Tehát ami cserélve lett jeladó, az a nagynyomású fogaskereke alatt van közvetlen.
rob210
Topikgazda
Ez a főtengely ami a váltónál van diesel esetén is.
Ez a vezérmű, amit szerintem ti cseréltetek.
Verziótól függően lehet rossz még ez is:
Illetve ha van akkor az üzemanyag nyomás érzékelő is.
de ez pl. 106 lovasban nincs.
Ezért mondom, hogy ezt a hibát távgyógyítani nem lehet ide műszer diag és ha nincs szerencséd sok sok idő kell.
Renault power
FRENK1988
veterán
Kuplung csere arban mennyibe kerülbe?
Kaptam egy kornyekbeli jo szakitól egy 50ezer munka plusz anyagdijat. Kb 80 lenne a buli ahogy szamolom. Realis? Le kell venni a bölcsőt hozzá?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
rob210
Topikgazda
Az jó ár, ha normálisan megcsinálja fogadd el.
Renault power
femiki
tag
Igen, a 2.-lett cserélve. A 3.-képen az milyen jeladó, ill. hol található? Valamint az üzemanyag nyomás érzékelő hol van? Esetleg arról is egy kép? Az enyém csak 48kw-os. Köszönöm a segitséget, és tanácsot!
Még annyit, hogy a nagynyomású szivattyút hogy lehet kiszűrni hogy jó-e, vagy esetleg az halt meg? Vagy az nem okoz ilyen tüneteket?
[ Szerkesztve ]
FRENK1988
veterán
Okes. Mit erdemes ilyenkor cserelni ha mar lent van a bolcső? Bakok?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
rob210
Topikgazda
Meg kell mérni a szállítóképességét, illetve diaggal is lehet monitorozni, hogy mennyire állandó az üzemanyag nyomás.
Az a 3.ik képen meg a map szenzor.
De én a jelen esetben kicserélném az fhpt és használnám a kocsit ;l
Renault power
rob210
Topikgazda
A kuplungot
Nem értem a kérdést.
Azt kell cserélni ami rossz.
Nincs speckó járulékos cserélnivaló, ha erre gondolsz.
A bölcsőt meg nem kell levenni, elég leengedni.
Ha csak nen akarod teljesen kivenni a váltót.
Jut eszembe alkatrész ügyileg valeo luk kuplungszett, váltóolaj és ha esetleg kivan akkor kihajtás szimeringet csapágyat gumiharangot érdemes cserélni. De ennek a bölcsőhöz nem sok köze van.
Renault power
FRENK1988
veterán
Marmint ugy ertem ha mar elvalt a bölcso a kasztnitol akkor van e olyan alkatresz (pl valtotartobak ha jol gondolim mert libeg a valtokar gaz adas vetelre) mert nem nagyon ismerem az eloeletet a kocsinak
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
rob210
Topikgazda
Na de mi köze a bölcsőnek a billenésgátlóhoz, ezt nem értem továbbra sem.
Renault power
#89309696
törölt tag
Ő arra gondol, hogy van-e olyan alkatrész amit érdemes kicserélni, ha lent van a bölcső. A benzineseknél a rezonátorcső ilyen pl. Dízelnél is van hasonló vagy ott a váltón kívül nincs semminek útban a bölcső?