Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#5051) mtade válasza Pardise (#5048) üzenetére


mtade
aktív tag

Én EZT a típust javasolnám, Fordokból specifikus adatokat is kinyerő Forscan programmal is működik. Én ezt használom, sokmindent tudok vele hibakód olvasáson / törlésen kívül is.

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#5052) Pardise válasza mtade (#5051) üzenetére


Pardise
senior tag

Köszönöm srácok a választ! Jó kis cucc, megtetszett, hogy sok mindent kimutat meg lehet sok dologra használni. Lehet a videóban lévő bluedriveot megveszem majd valamikor, az nagyon bejön. Hülye kérdés, tudom, esetleg egy olyan autóban, amiben vissza van állítva a km vagy 100 ezerrel, abban kimutatja a valós km-t vagy a beállított km-t mutatja?

Your car, your life ;)

(#5053) mtade válasza Pardise (#5052) üzenetére


mtade
aktív tag

Km adatot csak azt látom, amit a műszerfalon... :)

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#5054) radi8tor válasza Pardise (#5052) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Km adatot egyáltalán nem mutatja ki. Ez nem erre való. Ezzel diagnosztikai adatokat tudsz kiolvasni, meg a pillanatnyi mért értékeket.

⭐ Stella

(#5055) mtade válasza radi8tor (#5054) üzenetére


mtade
aktív tag

Forscan mutatja... :DDD

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#5056) radi8tor válasza mtade (#5055) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nofene. :) :R
Mondjuk nem nyomkodtam végig iobd2 programot, csak a hibakódot olvastattuk ki vele, aztán töröltük.

⭐ Stella

(#5057) SzlobiG válasza mtade (#5055) üzenetére


SzlobiG
félisten

Mondjuk hiába mutatja ki azt látod amit a műszerfalon, ha tekerték akkor is.

(#5058) mtade válasza SzlobiG (#5057) üzenetére


mtade
aktív tag

... így kezdtem ... :DDD

#5056 Radi8tor

IOBD programot passzolom, nagyon ritkán torque-ot használok, de leginkább Forscan-t.

[ Szerkesztve ]

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#5059) DeFranco válasza mtade (#5058) üzenetére


DeFranco
nagyúr

ez a forscan engem is érdekelne...

(#5060) mtade válasza DeFranco (#5059) üzenetére


mtade
aktív tag

Software / Hardware

Mindent tudsz... :))

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#5061) Real_Necro válasza mtade (#5060) üzenetére


Real_Necro
veterán

Mi a különbség egy ilyen BT kütyü meg egy ilyen vezetékes között? Vagy itt vagy másik fórumon bogarásztam nem régen.

Mindkettő ugyan arra használatos?

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#5062) radi8tor válasza Real_Necro (#5061) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Igen, de a vezetékeshez PC/laptop kell. Szerintem 21. században már nem érdemes vezetékest vennie csak annak, aki nem magáncélra veszi.

⭐ Stella

(#5063) mtade válasza Real_Necro (#5061) üzenetére


mtade
aktív tag

A vezetékes gyorsabb, de noti kell hozzá. Amikor 10+ PID élő adatát monitorozod, már látszik a különbség. Mondjuk ritka, hogy ilyesmire van szükség, alapfeladatokhoz bőven elég a BT.

Szerk.
Madzagost win tabbal és otg kábellel még nem próbáltam, de megér egy misét... :D

[ Szerkesztve ]

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#5064) Mikulásbá válasza mtade (#5063) üzenetére


Mikulásbá
nagyúr

Azt írják az is működik,gyorsabb a BT-s változatnál,de combosabb okosteló kell hozzá-vagy PC.

(#5065) radi8tor válasza Mikulásbá (#5064) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Wifis nem jobb, mint a BT változat? Nem nagyobb az adatátviteli sebessége?

⭐ Stella

(#5066) Mikulásbá válasza radi8tor (#5065) üzenetére


Mikulásbá
nagyúr

De igen,a kábeles verzió annál is gyorsabb.Akinek ez fontos,olyan vegyen.

(#5067) TayRol válasza Real_Necro (#5061) üzenetére


TayRol
veterán

Nekem kábeles van. De vigyázz, sok a kamu hamisítvány.

(#5068) SzlobiG válasza Real_Necro (#5061) üzenetére


SzlobiG
félisten

Kábel + laptoppal lehet a legtöbb mindent megnézni.

(#5069) Real_Necro válasza TayRol (#5067) üzenetére


Real_Necro
veterán

Amit linkeltem szerintem mondeo klubos fórumról van. Vagy idővel beszerzem mindkettőt. :D

Egyébként érdemes időnként pár dolgot meglesni?

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#5070) mtade válasza Real_Necro (#5069) üzenetére


mtade
aktív tag

Én mondi mk3 tdci-nél időnként ránézek a töltőnyomásra meg a porlasztókra... :) A kettőstömegűt meg úgyis lehet hallani... :DDD

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#5071) Real_Necro válasza mtade (#5070) üzenetére


Real_Necro
veterán

Úgy is holnap dől el lesz e most Fordom vagy sem, így nem sietem el a rendelést. :)

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#5072) Land


Land
veterán

Üdv!

Az új és az eggyel régebbi Focus után érdeklődnék. Mennyire megbízhatóak?
Fordos hitellel 4-4.5 millió Ft körül lenne 1.6-os 125 LE-s új Focus Technology felszereltséggel 5 ajtós és szedán verzióban. Továbbá kb annyiért megy az 1.0-ás ugyanúgy 125 lovas kis turbós is.
Illetve 3.5 millió Ft környékén az eggyel azelőttit lehet megkapni Technology felszereltséggel, ugyancsak 125 lovas szívó benzines motorral és kevés km-rel. Mindenképpen az újabbat érdemesebb választani?
Bár láttam 150 lovas 2-3 éves modellt is, az már turbos. Az sem tűnt rossznak.
Ez a fa egyszerű 1.6-os motor elég a kocsiba vagy a kis turbó motor is strapabíró? Menetzaj 130 km/h-nál milyen ezekben a Fordokban? Köszi!

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#5073) DeFranco


DeFranco
nagyúr

van itt valaki mk6-os (2002-től fölfele) fiestával akinek 14-es gyári lemezfelni van az autón? egy ET számra lennék kíváncsi.

(#5074) Pardise válasza Land (#5072) üzenetére


Pardise
senior tag

Szia!

Nekem 1.6-os 125 LE-s új Focus Technology felszereltséggel 5 ajtós ferda hátú van. Fél éve vettem. Imádom, semmi negatív nincs számomra. Megy, mint a folyó, hangtalan, 160-nál is csendes, stabil. 160-nál többel még nem mentem vele. Szerintem nagyon jó autó.

Your car, your life ;)

(#5075) Land válasza Pardise (#5074) üzenetére


Land
veterán

Az igaz, hogy nem árt hozzá parkolókamera hátra a rossz kilátás miatt? Gondolom az nem jár a csomaghoz alapból. Neked mennyibe került ha nem titok?

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#5076) Pardise válasza Land (#5075) üzenetére


Pardise
senior tag

Hátra szerintem jó a kilátás, de egy parkolóradar nagyon sokat segít, nekem van elöl-hátul. A kamerás verzió szerintem nagyon kezdőnek való. 4,3 millió volt, a következő extrákat kértem bele: kétzónás automata klíma, első-hátsó parkolóradar, alufelni, metálfény, ködlámpa.

Your car, your life ;)

(#5077) Land válasza Pardise (#5076) üzenetére


Land
veterán

Hifi jól szól? Érzel bármi negatívat a kocsit illetően? Anyagminőség, kényelem, csomagtartó mérete, klíma stb?
Pl a csomagodnak milyen fényszóró a része? Sötétben és esőben jól látsz vele? Váltója akadós vagy könnyen kapcsolható? Nem hiányzik a 6. fokozat autópályán? Mennyit forog 130-140-nél 5-ben?

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#5078) Pardise válasza Land (#5077) üzenetére


Pardise
senior tag

Elég szépen szól a hifi. Számomra semmi negatív dolog nincs az autóban. Anyagminőség hibátlan. Belül szerintem teljesen rendben van. Összeszerelés tökéletes, nagyon kényelmes autó, ezt mindenki elmondta, akik eddig ültek benne. Csomagtartó számomra hatalmas. Klíma jéghideg, egyszer meg is fáztam tőle. Nagyon jól belehet állítani a megfelelő hőmérsékletet. Nappali menetfény nincs és a fényszórók is csak alapok, de nekem ez a legjobb a kocsiban, amit nagyon szeretek. Alapból is nagyon jó fényt vetnek a lámpák, sötétben pedig ha rányomom a refit az űrbe kivilágít. Sötétben tökéletes. Esőben meg rain-x-et használok, tehát csúszkálnak elfelé szépen az esőcseppek. Váltója hibátlan, jól kapcsol, könnyen lehet váltani, kényelmes a váltó. 6. sebesség nem hiányzik, teljesen jó ez az 5. Autópályán soha nem járok. Fogalmam nincs mennyit forog 130-140-nél, nem figyeltem meg. Kormányzás is szintén nagyon jó. Az utat meg piszkosul jól fekszi a kocsi, a fékek még amik brutál jók. Számomra jó választás volt, nem hiába hónapokig olvastam utána. Persze gondolom vannak/lesznek itt olyanok, akik a negatív dolgokat is elmondják az autóról, számomra nincs még negatív dolog, remélem nem is lesz. Évente 10 ezer km-t járok, általában csak a városban, tehát nem hajtom szét, vigyázok rá, kímélem ahogy tudom, hosszútávra vettem.

[ Szerkesztve ]

Your car, your life ;)

(#5079) SzlobiG válasza Land (#5077) üzenetére


SzlobiG
félisten

Menj el egy tesztvezetésre és próbáld ki ezeket. :)

(#5080) ReSeTer


ReSeTer
senior tag

Helló, mk3 mondeot nézegetek. A kérdésem az lenne, hogy egy mk2 focushoz képest fejletlenebb? A motorok azok 1.8 125hp és 1.6 vct vagy mi lenne. Focus tűnik olcsóbb fenntartásilag, de nem tetszik a formája, miközben a mondeo nagyon jól néz ki. A fogyasztás a másik gond, sok helyen azt írják, hogy 8.5, 80% országúti használat lenne nálam valószínűleg, így lemenne 7-re? Nem vagyok hajtós.

(#5081) DZs válasza ReSeTer (#5080) üzenetére


DZs
senior tag

Mondeónyi tömeg, 125 ló, szerintem nem megy le 7 literre.

(#5082) lama_lamm válasza Land (#5077) üzenetére


lama_lamm
aktív tag

Én is csatlakoznék az előttem szólóhoz. Tényleg nagyon jó kis autó. Ár-érték arányban mindenképp top kategória. Nekem az 1.5-ös Ecoboost van, az elég elég jól mozgatja a kocsit, de öcsém 1l-es turbósa is szépen megy. Pályán 140 körül ha jól emlékszem olyan 2500-3000 között van a fordulat, de jó a szigetelés, úgyhogy nem hallasz sokat belőle. Érezhetően jobban le van zajtalanítva a Faceliftes a régi MK3-hoz képest. Hifi vállalható, ha nem vársz tőle olyan sokat. Basszus nem sok van benne, de egyébként szépen szól.
A tompított fényszóró szerintem nagyon gyenge, legalábbis én nem érzem magam teljesen biztonságban, de már úton van egy Osram Night Breaker.:)
Vezettem öcsémét is elég sokat. Váltó abban is nagyon jó, szépen kapcsolható. Titanium van mindkettőnknek, ezekben nagyon jók az ülések, hosszú távon is kényelmes. Van deréktámasz, még ha manuális is. Nagy sebességnél (130+) az ablaktörlő nem töröl olyan jól, de nem zavaróan.
Csomagtartó jó mindkettőben, a szedán kicsit nehezebben pakolható a kisebb nyílás miatt, de tudni kell lego-zni aztán nem lesz gond. 4 ember csomagja jól elfér, télen is, nyáron is.

A Ford hitellel óvatosan, mert lehet, hogy papíron olcsóbban kapod, de a hitelkamat marha sok, így hosszú távon lehet, hogy többet fizetsz, mintha sima finanszírozást kérnél. (Nekem 2.5% a THM, Ford hitellel valami 9% lett volna)

[ Szerkesztve ]

(#5083) SzlobiG válasza ReSeTer (#5080) üzenetére


SzlobiG
félisten

1.6 nincs mondeoba, 1.8,2.0,2.5,3.0 ha nem tévedek ezek léteznek benzinmotor esetén. 7liter alá nem fog lemenni max talán az 1.8 SCI a 6-os váltó miatt, de még arra se vennék mérget...ha a fogyasztás a fontos, akkor maradj focus vonalon és 1.6 dízel azzal országúton 5 literrel is eljársz, vagy ha van della akkor MK4 mondi dízellel.

(#5084) ReSeTer válasza SzlobiG (#5083) üzenetére


ReSeTer
senior tag

Igen, az 1.6-ot a focushoz írtam.
Ha 7 liter alá nem megy le az nem baj, nekem még a 7.5 is megfelelne, de az már nagyon plafon. És ezt a mondeora értem. Ezt se lehetne hozni?

[ Szerkesztve ]

(#5085) DZs válasza ReSeTer (#5084) üzenetére


DZs
senior tag

Télen biztos nem.

(#5086) kcsa válasza ReSeTer (#5084) üzenetére


kcsa
veterán

Ha fix 90, hosszú táv, semmi állatkodás, röhögve belefér a 6,5-be is (MK3, 1.8, saját tapasztalat). De városias közlekedésnél, főleg télen inkább a 8,5-9,5 a valós fogyasztás (az egy literes különbség simán benne van a forgalom és a gázpedál állásának függvényében)

(#5087) mtade válasza ReSeTer (#5084) üzenetére


mtade
aktív tag

Spiritmonitor.de (itt melóban blokkolják) meg tudod nézni az átlagfogyikat. Mk3 tdci-t én sem hittem el, hogy átlag 7 liter városban, de nekem is ennyi lett... :D

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#5088) Goose-T válasza ReSeTer (#5080) üzenetére


Goose-T
veterán

Fejletlenebb az MK2 Focushoz képest az MK3 Mondeo, cirka 4 évvel régebbi fejlesztés, viszont eggyel magasabb kategóriába van pozicionálva, ami azt hozza magával, hogy az MK3 Mondeoknak is jobb a felszereltsége, mint az MK2 Focusoknak. MK2 Focusból pl. vadászni kell a digitklímásokat, MK3 Mondeonál meg alapfelszereltség. Emellett még sok apróság érezteti veled, hogy nem egy kategória a két autó, pl. a jobban szóló gyári hifik, kényelmesebb ülések, kisebb zaj, jobb menetkomfort, nagyobb teljesítményű klíma, és még lehetne sorolni.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#5089) ReSeTer


ReSeTer
senior tag

Tdci motorok mikortól jók? Mk3 Mondeoba raktak már olyat? Mondjuk 2006-tól?

(#5090) kcsa válasza ReSeTer (#5089) üzenetére


kcsa
veterán

MK3-ból semmilyen dízel nem ajánlott, a 2.2-es egy kicsit strapabíróbb, ha már válogatni kell. És eltelik még pár év és a benzinesek sem lesznek azok (igazából már most is korlátozottan)

[ Szerkesztve ]

(#5091) TayRol válasza mtade (#5087) üzenetére


TayRol
veterán

és melyik városban? gondolom nem Bp...

(#5092) mtade válasza TayRol (#5091) üzenetére


mtade
aktív tag

Székesfehérvár. 5km a táv, gyakorlatilag épp bemelegedne... :D

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#5093) mtade válasza kcsa (#5090) üzenetére


mtade
aktív tag

Mk3ból ilyen alapon a benzines sem ajánlott, azoknak meg 200e km után világméreteket ölt az olajéhsége és bánatukban megeszik az örvénylapátokat, hogy biztos legyen a motorgenerál... :)
Költeni mindegyikre kell, a legfiatalabb mk3as mondeok is 9 évesek idén....

[ Szerkesztve ]

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#5094) kcsa válasza mtade (#5093) üzenetére


kcsa
veterán

Ezért írtam hogy korlátozottan. Csak tessék visszaolvasni. Egyébként szimplán nem igaz, több 400+-at futott benzines van a klubban is, csak azokat korrektül karbantartották. Az egész csak szerencse kérdése. Sajnos. Enyém egy decit sem eszik, 180k.

(#5095) mtade válasza kcsa (#5094) üzenetére


mtade
aktív tag

És elérkeztünk ebben is oda, ahova általában ilyenkor, tdci-ből is van jópár 300e+ km-rel gyári porlasztókkal, lendkerékkel. Sajnos az embereknek meg kell érteni, hogy ezek a verdák már a piacgazdaság égisze alatt készültek és már nem nevezhetőek tartós fogyasztási cikkeknek... :DDD Ez nem mondeo betegség, nem is Ford, egy sz@r már az összes, és a helyzet csak romlik... :(

A "szimplán nem igaz"zal pedig nem értek egyet, nem írtam, hogy az összes, példákat pedig tudok linkelni... ;)

[ Szerkesztve ]

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#5096) kcsa válasza mtade (#5095) üzenetére


kcsa
veterán

Azt nem szabad elfelejteni, hogy csak a problémások jelentkeznek a fórumokban. :) De amennyire tudom, a dízelekből arányaiban több a drága nagyhibás.

(#5097) SzlobiG válasza ReSeTer (#5089) üzenetére


SzlobiG
félisten

Mk4 mondeo óta. MK3 dízelt semmi képp se vegyél a betegágy üzemanyag rendszere miatt.

A benzinessel meg az olaj fogyi a baj szereti csipegetni és a sok balga nem ellenőrzi csak beül és megy vele, amúgy jó motorok Mazdatol van.

[ Szerkesztve ]

(#5098) Goose-T válasza kcsa (#5096) üzenetére


Goose-T
veterán

Nagymértékben árnyalja a képet az a tény, hogy dízeles Mondeoból kb. tízszer annyit adtak el az utóbbi pár évben, mint benzinesből.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#5099) kcsa válasza Goose-T (#5098) üzenetére


kcsa
veterán

Szerintem tényleg láthatatlanok egyes szavaim. Azt írtam hogy "arányaiban". :) De a piac sem hazudik általában, kifejezetten olcsók az MK3-as mondeók.

(#5100) Goose-T válasza kcsa (#5099) üzenetére


Goose-T
veterán

Felfogtam, de nem hiszem el, hogy bárki is meg tudná állapítani a helyes arányokat ekkora különbségek esetén. Precíz statisztikai kimutatások nélkül ez csak üres frázis, egyszerűen túl nagy a különbség az eladásokban és a felhasználás tipikus módjában ahhoz, hogy ki lehessen ezt egyértelműen jelenteni.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.