Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-18 13:56:47

LOGOUT.hu

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#64951) tobias88888 válasza V/ (#64944) üzenetére


tobias88888
őstag

Nem. Viszont az a text field is bugos, mert az összeget se lehetett változtatni. Annyira bugos az egész oldal, hogy az arab kinézeten már meg se lepődtem. Infót megosztani jöttem csak, nem segítséget várok :D

(#64952) DrDobos válasza cof (#64947) üzenetére


DrDobos
őstag

Nekem Selection Standard EO-val jön most, ezek szerint már hozhatja ezt 'bármi'.

Samsung Galaxy A55 5G

(#64953) V/ válasza tobias88888 (#64951) üzenetére


V/
Topikgazda

Pont az lényeg hogy az összeg ez esetben nem változhat, ott annyinak kell megjelenni amennyit ténylegesen fizettél érte. A fizetési részletezésnél nincs coins vagy olyan kupon ami nem jár vissza?
Köszi hogy erre a tapasztalat megosztásra gondoltál, de valami csak nem jó.
Nekem egyáltalán nem hibás az oldaluk.

(#64954) V/ válasza DrDobos (#64952) üzenetére


V/
Topikgazda

Néha, de tényleg ritkán mióta ez a mód megjelent, jött holland és belga azonosítóval, de ez mondjuk 25-ből 1 volt és az is 16 napon belül megjött Hollandián keresztül

(#64955) Pityu99 válasza cof (#64947) üzenetére


Pityu99
tag

Az a baj, hogy még csak el sem tudtam kerülni. Egyszerűen nem volt más lehetőség megadva, csak ez. [link]

Meglátjuk mit fut, majd beszámolok róla.

[ Szerkesztve ]

(#64956) RudiLicenc


RudiLicenc
aktív tag

Sziasztok,

Autós fejegységet rendelnék kb. 50-80 ezer Ft értékben (a pontos típus még kérdőjeles). A szállítási módban viszont nem tudok dönteni.

A szállítási idő nem gond, ezzel egyébként sem szokott gondom lenni, sok minden megjön 2-3 hét alatt. Viszont az érték miatt attól félek, hogy lenyúlják a csomagot. Pár ezer forintos rendelésem már belföldön veszett el (50-ből 1x fordult elő), de sajnos buktam a pénzem, az AliExpress szerint csak át kellene vennem a postán, de természetesen ott nincs sehol.
A legolcsóbb szállítási mód az AliExpress Standard Shipping, mely 2.900 Ft-ot kóstál. Utána 13.000 Ft a Cainiao Heavy Parcel Line. Utána pedig 23.000 Ft a UPS Express Saver.

Érdemes bevállalni az olcsó Standard Shippinget? Vagy eszembe se jusson?

(Próbáltam keresni de nem igazán sikerült, összefoglalót is elolvastam, előre is elnézést ha gyakori kérdést hozok fel…)

Üdv!

(#64957) V/ válasza RudiLicenc (#64956) üzenetére


V/
Topikgazda

Az AliExpress Standard lenne a megfelelő szállítási mód, de ha 150 € (64000 Ft) érték fölé megy az ára amit megvennél akkor az csak normál vámolással fog megjönni ha EU-n kívüli a beszerzés, itthon kell a szállítónak fizetned az áfát és a vámeljárási díjat.

[ Szerkesztve ]

(#64958) RudiLicenc válasza V/ (#64957) üzenetére


RudiLicenc
aktív tag

Nem hinném, hogy fölé mennék, ha a Standardra megyek.

Olvastam a chargebackről is, így már annyira nem tartok így a lopástól, meg úgy semmitől sem. :)

Üdv!

(#64959) V/ válasza V/ (#64957) üzenetére


V/
Topikgazda

A 80 az a 64 felett van :K
Az általam említett érték 150 € (64K forint) a vámmentességi határ és a termék nettó ára, amikor még az AliExpress szedi be az áfát.
Áfát viszont a termék ár és a szállítási költség összege után állapítják meg.
Az AliExpress aztán miért lopná el a pénzed? Biztosítanak vásárlói védelmet. A pénzt alapból ők kezelik, nem megy azonnal az eladókhoz.

[ Szerkesztve ]

(#64960) RudiLicenc válasza V/ (#64959) üzenetére


RudiLicenc
aktív tag

Igen, tudom, nem biztos hogy 80 eurót költök a sztorira.
Az is megvan, hogy a szállítási díj is belemegy az áfába.

Igen, csak ahogy korábban is írtam, volt, hogy belföldön lopták el a csomagot. Az AliExpress automatikusan azt válaszolta a panaszra, hogy vegyem át a postán. Elmentem a postára, ott nem volt. Megírtam nekik. Erre megírták hogy márpedig ott van, és elvesztettem a disputeot. :D

Üdv!

(#64961) Gézengúz válasza RudiLicenc (#64956) üzenetére


Gézengúz
addikt

Lassan 3 éve androidos fejegységet vettem, direkt Lengyelországból EU-n belülről. Minden rendben volt a szállítással és azóta is jól működik.

(#64962) pibácsi


pibácsi
senior tag

Sajnos sikerűlt egy árút kétszer megrendelni, amiből az egyiket azonnal töröltem, viszont ennek az árát azonnal levonták a kártyámról. A másikat hagytam megrendelve. A törlést elfogadta, vissza is igazolta (Your order 816216837756.... is closed ), de a pénzt még nem adta vissza. Mennyi az az idő, amíg visszautalja? Nem kell valahol még kérni a visszautalást? Így ez az árú most a duplájába kerűlt, sajna elbénáztam.
Mit kell tennem?
Üdv. Pibácsi.

(#64963) cof válasza pibácsi (#64962) üzenetére


cof
veterán

1-5 munkanap és jóváírja a bankod. Nincs további teendő.

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#64964) pibácsi válasza cof (#64963) üzenetére


pibácsi
senior tag

Köszi a választ, remélem, így lesz.
Pibácsi

(#64965) V/ válasza pibácsi (#64962) üzenetére


V/
Topikgazda

Ahogy CoF írta, pár napig a bankod csak zárolja a pénzt és majd a kereskedő bankja a sikeres vásárlás után leemelteti. Ha sikertelen lenne mert mondjuk törlöd akkor majd a bankod felszabadítja pénzt.

[ Szerkesztve ]

(#64966) RudiLicenc válasza Gézengúz (#64961) üzenetére


RudiLicenc
aktív tag

Kisebb keresgéléssel találtam EU-n belüli eladót, úgyhogy én is így teszek, köszi. :)

Üdv!

(#64967) apszi


apszi
őstag

Sziasztok!
Gyors kérdéssel fordulnék hozzátok, tuti ami tuti.
Refundot indítottam, amire reagált az eladó, hogy nem kapok vissza semmit, de én ezt nem szeretném elfogadni. Ott, ha rányomok a "reject all" opcióra (visszautasítva az eladó megoldási javaslatát), tovabbi 2 opciót kapok (számomra picit becsapósan) :) .

1. Yes, I'm sure
2. No, keep my original proposal

Melyiket válasszam, ha továbbra is szeretném a refundot?
Előre is köszönöm! :R

[ Szerkesztve ]

(#64968) SunMount3r


SunMount3r
nagyúr

Hello!

Megkaptam (egy fajta) csomag azonosítót, egy ilyen "UG...YP" típusút, meg nyílván azt is, hogy állítólag feladták a csomagot. De ahogy rákerestem itt Topic-ban ez még nem az "igazi" azonosító, hanem azt majd később kapom meg? Minden esetre a csomagkeresőkben rákeresve, azt írják, hogy nincs ilyen csomag a rendszerben. Szóval akkor ez így szokásos dolog és egyelőre várjak?

[ Szerkesztve ]

(#64969) apszi válasza apszi (#64967) üzenetére


apszi
őstag

Tárgytalan A 2-es számú válasz volt a helyes. :N :R

(#64970) pibácsi válasza V/ (#64965) üzenetére


pibácsi
senior tag

Köszi a választ, megnyugodtam. Várom a visszautalást.
Üdv. Pibácsi

(#64971) pibácsi válasza V/ (#64965) üzenetére


pibácsi
senior tag

Köszi a választ, megnyugodtam, várom az utalást.
Pibácsi

(#64972) V/ válasza SunMount3r (#64968) üzenetére


V/
Topikgazda

A Yanwen keresőjében látod meg legkorábban a tényleges szállítási azonosítót. Ha megkezdik a szállítást.

(#64973) kippedli


kippedli
tag

Milyen szállítással kérjek egy csomagot ,hogy fixen az express one hozza? Postával ezer problémám van mindig, express one rendben ideér. :R

(#64974) V/ válasza kippedli (#64973) üzenetére


V/
Topikgazda

Nincs rá garancia, de AliExpress Standard Shipping. Azért nem garantált mert nem minden termék esetén azzal küldik és az eladó is megváltoztathatja

(#64975) kippedli válasza V/ (#64974) üzenetére


kippedli
tag

Köszi az infót, megírom az eladónak prívátban hátha tudja azzal :R

(#64976) cof válasza kippedli (#64973) üzenetére


cof
veterán

Ahol látsz 15-day delivery opciót az 99%-ban EO lesz mert másképp nem teljesíthető. Most 11.10$ a minimum rendelési összeg ennél. Így szoktam összelegózni kisebb tételeket és egybecsomagolják. Bár Aliexpress Saver Shipping rendeléseket is csomagolnak össze szorgosan. Ahol ilyen 2-3 hónap szállítási időt írnak az kerülendő, mert tuti valami 3. világbeli postán keresztül jön.

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#64977) V/ válasza kippedli (#64975) üzenetére


V/
Topikgazda

Adottak a szállítási opciók általában van csak le kell nyitni a szállítási módokat

(#64978) cof


cof
veterán

Észrevettem ha egy eladótól rendelünk akkor nem számolja fel újra és újra a szállítási díjat. Van ahol csak egyszer és olyan is, hogy egy átlagot számol. Ez üdvözlendő fejlesztés.

szerk.: nem mindegyik eladónál van ilyen még sajnos

[ Szerkesztve ]

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#64979) Ironizer


Ironizer
tag

Elolvastam az összefoglalót, de vmi még mindig nem tiszta számomra:

"Lényeges szempont hogy a Magyar Posta a hozzájuk EU-n kívülről érkező küldemények esetén vámolási tevékenységet végez (adminisztrációs kötelezettsége van) és ezért díjat kér. Itt néha még áfa beszedése is szóba jöhet, bővebben lejjebb a 7. pontban.
Ha a Magyar Posta EU-n belülről kapja meg (EU-s nyomkövetési számmal) akkor persze nincs vámolás téma és díj."

"AliExpress Saver Shipping - Nyomkövetés nem biztosítva, de szokott kapni EU-s postai azonosítót."

Ez azt jelenti, hogy AliExpress Saver Shipping-nél, ha kap EU-s azonosítót, akkor a Magyar Posta nem fog vámolást végezni, tehát el lehet kerülni azt a párszáz ft-os költséget, amit emiatt rádobna?

(#64980) V/ válasza Ironizer (#64979) üzenetére


V/
Topikgazda

Ez Ha a Magyar Posta EU-n belülről kapja meg (EU-s nyomkövetési számmal) akkor persze nincs vámolás téma és díj."

egyenlő ezzel

AliExpress Saver Shipping-nél, ha kap EU-s azonosítót, akkor a Magyar Posta nem fog vámolást végezni, tehát el lehet kerülni azt a párszáz ft-os költséget, amit emiatt rádobna?

(#64981) Ironizer válasza V/ (#64980) üzenetére


Ironizer
tag

Oké, köszi!

(#64982) SunMount3r válasza V/ (#64902) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Hoppá, ezt a hsz.-edet most olvastam el csak igazán jól. Ezek szerint, ha ezt tuti "jól benéztem" és biztosan kell majd ÁFÁ-t fizetnem külön a küldeményre? Azt hittem, hogy az Ali-s Shop-jukból azért lehet drágább minden, mert "Ali-s", tehát, hogy az drágítja meg valamiért (jutalék, vagy a Shop fenntartása, vagy valami ilyesmi). Meg ugye szintén "valamiért" azt hittem, hogy ha saját Shop-jukban rendelve is fizetem az ÁFÁ-t automatikusan, de akkor ez biztosan nem így van?

[ Szerkesztve ]

(#64983) V/ válasza SunMount3r (#64982) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem lesz olyan szöveg és tétel hogy VAT included amikor fizetsz, szerintem.
Csak akkor szed be áfát ha van EU-s IOSS jogosultsága, de miért csináltak volna önálló EU-s adó regisztrációt amikor az AliExpress helyettük biztosítja és az nekik semmi + munkát nem jelent.
De ha már kaptál nyomkövetési azonosítót akkor abból kiderül hogy mire számíts.
Ha az AliExpress-es árnál olcsóbban meg tudod venni ugyanazt és EU-s azonosítóval küldik akkor ez is egy olyan cég amely valami módon elkerüli az áfás vámoltatást.
Azért az közel 30 %-os árkülönbség nem jutalék, lényegesen kevesebb az AliExpress által beszedett pénz az eladótól. Nem megy 10% fölé ha komolyabb forgalma van.

[ Szerkesztve ]

(#64984) SunMount3r válasza V/ (#64983) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Akkor ami ezen a képen látható szöveg, hogy a "4PX registered-el" rendelve előbb az EU-ba küldik és csak onnan tovább, akkor valami Ali-s szállítási módra vonatkozik és biztos nem erre a "valamire", amivel a saját Shop-jukból rendelni lehet? Konkrétan VAT-ra vonatkozó szöveg nem volt/nincs a rendelés leadási oldalukon. (Meg itt ugye ebben szállítási módban, nem tudtam, hogy ezek össze vannak benne keverve és hogy a "Tax-included" itt nem azt jelenti, amire gondolna az ember).

(#64985) LouiS22 válasza SunMount3r (#64984) üzenetére


LouiS22
veterán

A szöveg egyértelműen fogalmaz, bár kimaradt egy 't az angol szövegből (meg nem is helyes nyelvtanilag, de ez most lényegtelen): Aliról rendelésnél ott a buyer protection. Ha meg gyorsan kell, akkor 4PX, eljön EU-ba valahogy, és átadják a helyi postának kézbesítésre. Ez véleményem szerint egyenértékű azzal, hogy postai továbbításra kerülve automatikusan menni fog vámra. Nekem az utolsó ilyen rendelésem kb a váltásnál jöhetett, ott valamelyik balti államban léptették be és MPL hozta házhoz, akkor mondjuk nem kellett fizetnem, de ez egyrészt rég volt, másrészt ne vedd készpénznek.

[ Szerkesztve ]

Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!

(#64986) V/ válasza SunMount3r (#64984) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha nem volt más opció a Select Express-nékl csak a ez a Yanwen Priority akkor a 4PX nem jön szóba, az egy másik logisztikai cég. Így amíg nincs elküldve addig nem igazán lehet kideríteni a nyomkövetési azonosító nélkül hogy akkor lesz-e itthon fizetnivalód.

(#64987) stomi61


stomi61
tag

Sziasztok!
Nagy mágus az egyik eladó.
Négy órával a feladási idő letelte előtt bekért egy EO tacking számot, de azóta sem adta fel a terméket.
Szívem szerint lemondanám a fenébe, de már nem lehet.
Azt hittem, hogy leketyeg az idő, aztán automatice megoldódik.
Természetesen az üzeneteimre nem reagál, csak az automata szabványszöveg ugrik fel.
Pedig már rendeltem tőle és 97% feletti az értékelése.
Vajon innentől meddig húzhatja a feladást?

(#64988) Pityu99 válasza stomi61 (#64987) üzenetére


Pityu99
tag

Bármeddig. Majd 10 nap múlva (asszem ott körül engedi az Ali) indíthatsz dispute-ot és visszakapod a pénzed, ha nem mozdul meg addig. Sajnos én is jártam már így kétszer is. Nem elég, hogy kivárod a feladási időt, de utána még várj tizenX napot, hogy egyáltalán dispute-ot tudj indítani. Csak nem értem a kínait sem, hogy mi a jó ebben nekik, hiszen pénze ettől nem lesz.

[ Szerkesztve ]

(#64989) Hopkins_001 válasza Pityu99 (#64988) üzenetére


Hopkins_001
tag

Hátha addig be tudja szerezni olcsón valahonnan. Sok kínai nem tart a termékekből készleten, ha kap a nagykertől akkor talán mi is.

(#64990) Pityu99 válasza Hopkins_001 (#64989) üzenetére


Pityu99
tag

Ha meg mégsem és kapja az 1 csillagot, akkor meg ő van felháborodva.

(#64991) stomi61 válasza Pityu99 (#64990) üzenetére


stomi61
tag

Már most borítékolom az 1 csillagot. Legalább visszaböföghetett volna, hogy jelenleg nincs neki, de válaszra sem méltat.
Ráadásul egyszerre rendeltem két dolgot, hogy biztos csomagolják össze.
Az ECSCCA már elindult, úgyhogy megint utálni fognak a helyi postán. :DD

[ Szerkesztve ]

(#64992) Dayco


Dayco
tag

Sziasztok. Kisebb értékű elektronikai terméket vásároltam Aliexpressről, amely 15 napon túl de 90 napon belül meghibásodott. Mivel dispute-t már nem tudtam indítani, ezért felvettem a kapcsolatot a kereskedővel üzenetben. A hibát jól láthatóan, egyértelműen levideóztam és ennek alapján kértem az eladót a termék árának visszafizetésére. Az eladó azonban folyamatosan csak 2-3 naponta válaszol, akkor is csak valami totál semmitmondó-semmitérő egymondatos használhatatlan választ ad, mintha csak valami robottal beszélgetnék kb (pl. olvassam el a termék leírását stb.) Én folyamatosan megtartottam az illedelmes kulturált hangvételt. Az eladó nagy forgalmat bonyolító kereskedő, és egyébként a termék leírásában is szerepel hogy 1 év garanciát vállalnak rá.
A kérdésem az lenne, hová fordulhatok következő lépésben a visszatérítés érdekében, mert ilyen érdektelen eladóval még soha nem volt dolgom. Paypalon fizettem, de ezt a lehetőséget hagynám utoljára, ha lenne más is.

(#64993) V/ válasza Dayco (#64992) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha PayPal-al fizetted eredetileg akkor ott dispute indítás, bár hozzáteszem ilyen garanciális dologra nem szokott vonatkozni, ha az eladó válla visszaküldés fogadását XX napig akkor arra igen, de próbálkozhatsz, egyébként meg nem tudsz sehova fordulni.
A garanciás téma csak a vevő és az eladó dolga, az AliExpress ebbe már nem csinál semmit. Náluk a vásárlás lezárásától számolt 15 napig lehet reklamálni.

[ Szerkesztve ]

(#64994) Jar válasza pibácsi (#64962) üzenetére


Jar
tag

Törölt megrendelésemre az Ali 2-20 napos visszautalási határidőt ígért (ha jól emlékszem), a bankomnál 1-2 nap volt a zárolás és tényleges utalás közötti idő. Összegezve kb. 10 napot kellett várnom, de ebben volt némi holdújév ünnep is.

Better today a swimming pool than tomorrow a gallows pole.

(#64995) andris5


andris5
tag

Sziasztok!

Nem kaptam meg egy csomagot és szeretném intézni a visszatérítését. A csomag tartalma 7 db festék volt mely értékének másfélszerese volt az egyenként külön-külön felszámított szállítási díj (egy festék ára kb 611 Ft és a hozzá tartozó szállítás darabonként 1100 Ft).

Sajnos egyesével, termékenként tudom csak nyitni a disputot. Van rá mód hogy az egész csomagra egyszerre nyissam és ne kelljen mindenhol le irkálnom hogy mi tényállás?

Ez a kérdés lenne fontosabb:
A visszatérítést csak a termékre ajánlja fel. Van lehetőség a teljes árat ami a szállítást is tartalmazza visszaigényelnem (Enter an amout: minHUF 4.28 - maxHUF 611.48)?

Ez valami ügyeskedés lenne, szándékos?
Köszönöm szépen a segítséget!
andris5

(#64996) cof válasza andris5 (#64995) üzenetére


cof
veterán

A csomag tartalma 7 db festék volt mely értékének másfélszerese volt az egyenként külön-külön felszámított

Ilyenkor érdemes az eladóval egyeztetni mert hátha tud beállítani egyedi árat. De sokan trükköznek azzal, hogy a termék olcsó és a postaköltség magas. Másoknál meg a termék ára annyi free shipping-el mint a trükközősnél pk-val együtt, viszont így előrébb sorolodik ár szerinti rendezésnél.

Sajnos egyesével, termékenként tudom csak nyitni a disputot. Van rá mód hogy az egész csomagra egyszerre nyissam és ne kelljen mindenhol le irkálnom hogy mi tényállás?

Nincs. CTRL+C + CTRL+V.

A visszatérítést csak a termékre ajánlja fel. Van lehetőség a teljes árat ami a szállítást is tartalmazza visszaigényelnem (Enter an amout: minHUF 4.28 - maxHUF 611.48)?

Letelt már a szállítási idő? Azaz a 90 nap és Finished a státusz? Addig nincs értelme ügyet nyitni mert úgyis azt dobják be, hogy úton van. Ha csak nincs valami megdönthetetlen bizonyíték az ellentétére a nyomkövetésben.

[ Szerkesztve ]

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#64997) andris5 válasza cof (#64996) üzenetére


andris5
tag

Köszönöm a segítséget! De van command c és v, csak hát egyszerűbb lett volna... Azért gondoltam, hogy jobb lenne egyben mert feltöltöttem volna egy képet – azt kizárva hogy egy balkáni ügyeskedi –, más forrásból megvettem hasonló termékeket, ugyanazon színeket.

Letelt már a szállítási idő? Azaz a 90 nap és Finished a státusz? ...

Igen, letelt (Estimated delivery date: Jan 25, 2023). Sőt korábban már akartam jelezni nekik a problémát de akkor ez az üzenet fogadott: Latest tracking available. If you don't receive your order by 2023-02-01 01:58:24, you can apply for a refund (ekkor jan 25 volt).

Annyit vettem észre hogy – nem én – átállították Finished státuszra. Nem kaptam meg a csomagot, én biztos nem vettem át. Rendeléskor csak ilyen típusú szállítás volt: Tracking Unavailable. Nem hiszem hogy tudják merrefelé lehet vagy bárki átvette volna.

THX!

(#64998) cof válasza andris5 (#64997) üzenetére


cof
veterán

Annyit vettem észre hogy – nem én – átállították Finished státuszra.

Ez a normális, Finished státusztól számítva van 15 napod ügyet nyitni de már beugrott, hogy írtál ide múlt héten ezzel kapcsolatban.

Milyen indokot választasz, hogy csak a termék árát akarja visszadni?

Ezt kellene:

[ Szerkesztve ]

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#64999) Dayco válasza V/ (#64993) üzenetére


Dayco
tag

Köszi, visszaküldeni semmiképp nem szeretném, mert hasonló esetben jártam már úgy hogy azt is figyelmen kívül hagyta, csak szenvedhettem a postával is még (+annak a visszatérítésével) - és még a rossz termékem is elveszett. Szetintem itt is hasonló törtenne mivel teljesen passzív az eladó.

Ez azért eléggé rossz, hogy tehet ilyet bármikor az eladó hogy gondol egyet és nem törődik a garanciával, én meg még egy negatív értékelést sem tudok már neki írni, se jelenteni se semmi. :(((

(#65000) Zirowe


Zirowe
nagyúr

Sziasztok, alis rendelés amire áfát fizettetett velem a posta.
Eddig oké, bár ugye alinak megfizetve.

Most jött meg ténylegesen a csomag, rajta hatalmas pecsét, hogy aliexpress vat paid, ioss számmal, így még nem is kaptam csomagot.
Ezt nem kellett volna figyelembe vennie a postának?

Írjak alinak és postának is ahogyan az összefoglalóban szerepel?

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.