Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#34501) beleszólok válasza LonGleY (#34498) üzenetére


beleszólok
senior tag

Ez a buszsofőr felelősségének tekintetében irreleváns.
De ez ügyben még mindig szeretném ismerni a vizsgálat eredményét!

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34502) Napfénysüti válasza beleszólok (#34499) üzenetére

Én se szeretem mikor centikre mennek tőlem. Nem valami jó érzés.
A bringás baleset helyszínét nem ismerem, nem vagyok pesti de ebben az esetben nem lett volna célszerűbb a busznak lassítva beállni a bringás mögé amíg rendesen ki nem tudja kerülni?

Més que un club!

(#34503) borix válasza LonGleY (#34494) üzenetére


borix
őstag

Szerintem lassan lépjünk túl a témán hagy írogasson amit akar szinte már egy tucat fórumozó hozzászólt az esethez és nem adott neki igazat de ő még mindig csak hajtja a magáét.

beleszólok
Nagyon remélem,hogy nem vagy vagy sosem voltál főnök egy munkahelyeden sem.Rémálom lenne az amit az emberekkel művelnél.

[ Szerkesztve ]

(#34504) beleszólok válasza LonGleY (#34500) üzenetére


beleszólok
senior tag

Szelektíven olvasol: amíg van köztetek egy sárga csík, addig nem gond a szűk hely, ha nincs csík, akkor már zavar?

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34505) beleszólok válasza borix (#34503) üzenetére


beleszólok
senior tag

:U

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34506) LonGleY válasza beleszólok (#34504) üzenetére


LonGleY
veterán

Ha szűk a hely, csík ide vagy oda, direkt nem szoríthatod le a másikat... Mégis milyen hozzáállás ez? Szívből remélem, nem is lesz jogsid soha - a többi ember épségére való tekintettel.

[ Szerkesztve ]

(#34507) fjudors válasza beleszólok (#34497) üzenetére


fjudors
aktív tag

mert közlekedett, és oda akart érni ahova
és mert az adott pillanatban / körülmények között szabályosan tette.

hogy megérte-e, az kérdéses.de elsőbbsége volt.és nem életszerű úgy közlekedni, hogy tizméterenként emondasz a jogaidról, cask azért, mert 100-ból 1 gyilkosjelölt.mert minden nap arra jársz, nincs gondod, mivel kulturáltan közlekedik a többség..de egyszer jön valaki.

saját magadnak mondasz ellent.és a tényeken nem tudsz változtatni, se meggyőzni racionális felnőtt embereket.

baleset kedvezőtlen események térbeli és időbeli találkozása
sok a ha.meg a miért. de megtörtént.
és ennek az okojója az, aki akkor nem tartotta be az előírásokat.

kiványcsi vagyok, mi lenne a véleményed, ha kiderülne pl, hogy a sofőrre több utaspanasz és koccanásos panasz van?
akkor már szándékosságnak neveznéd? nem számít sem az előélet, sem a hold állása. mindenki hibázik forgalomban, cask nem mindegy, mi a következménye a hibának, és hogyan reagálja le.itt mindkettő kedvezőtlenül alakult, ezért let ekkora visszhangja, és a media miatt vannak, akik meg akarják magyarázni a tutit.

ott volt a bmw-s..és? az se vette észre, mi ? divat let a felelőség alóli kibújás, és nem csak a közlekedésben.ráadásul, nem vagyunk hajlandóak elismerni ha hibázunk, az meg, hogy elnézést kérjünk érte, már mindennek a teteje.

(#34508) nrk


nrk
tag

Sziasztok.

Gondoltam írok pár sort. Indítottunk egy weboldalt (még tartalmilag készülőben van, de elindítottuk) ahol bringás dolgainkat osztogatjuk, legfőképpen túráinkon készített képeket és videókat. Jövő évtől a túráink részletes útvonalait is fel szeretnénk tenni, gps-el végig rögzítve és az erre a célra készített hamarosan elkészülő telefonos applikációnkat is. Esetleg akinek van ilyen útvonal és szívesen megosztaná azokat szívesen fogadjuk és ha nincs ellenére felkerül az oldalra is. :)

Gondoltam érdekelhet valakit és hátha szerzünk új túrázni szerető bringásokat, helyileg szabolcsban vagyunk, nyíregyházán és körülötte lévő településeken szétszórva, szóval akit érdekel várjuk szívesen. :)

[ Szerkesztve ]

i7-6700K - 32GB DDR4 - MSI GTX1080G - 1,75TB SSD

(#34509) beleszólok válasza LonGleY (#34506) üzenetére


beleszólok
senior tag

Nézd már meg azt a nyomorult videót! Nem szorította le. A biciklis húzódott egyre közelebb a buszhoz, míg beleakadt az oldalába.
Okkal húzott befelé, mert előtte kiszélesedett a járda, emiatt elfogyott az úttest. (Ma már hiába megy oda bárki, mert kb egy-két héttel később elkezdték átépíteni a kereszteződést)

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34510) LonGleY válasza beleszólok (#34509) üzenetére


LonGleY
veterán

Egyre közelebb, mert úgy vezette az út....
Vagy rá kellett volna hajtania szép egyenesen a padkára?
Szerintem azt sem tudod már, hogy már mivel példálozz.

[ Szerkesztve ]

(#34511) beleszólok válasza fjudors (#34507) üzenetére


beleszólok
senior tag

De, életszerű, ha élni akarsz, ezt már sokszor mondtam.
Miután a biciklis előtt összeszűkült az út, még abban sem vagyok biztos, hogy a busznak nem volt elsőbbsége, de ez kb az a kategória,mielőttnt hogy mikor alkalmatlan az úttest kerékpározásra.(mielőtt kikerülsz valamit, nem árt ellenőrizni, hogy nem kezdett-e valaki előzni)

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34512) beleszólok válasza LonGleY (#34510) üzenetére


beleszólok
senior tag

Kerékagyon sokan még azt sem ismerték el, hogy távolodni kezdett a padkától.

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34513) LonGleY válasza beleszólok (#34512) üzenetére


LonGleY
veterán

...... te direkt nyomod a full kretént? Merül fel a kérdés.

I'm out.

[ Szerkesztve ]

(#34514) beleszólok válasza LonGleY (#34513) üzenetére


beleszólok
senior tag

Elfogytak az érvek. Biciklis szemellenző fennmaradt. Hát ezen nem tudok segíteni.
(de továbbra is szégyellnem kell ismerősök előtt, hogy a bringa a hobbim... miattatok többek közt)

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34515) DigitXT válasza LonGleY (#34498) üzenetére


DigitXT
félisten

csak sérülésmentesen nem kapott volna ekkora publicitást
Az a baj, hogy ez felveti a kérdést, hogy nem pont a "majd én megmutatom!"
hozzáállás miatt ment bele ebbe a necces helyzetbe? Tudta, hogy necc, DE
nem akarta elkerülni, mert rajta van a kamera (elöl és hátul is: valamit tudott)
majd lesz belőle egy jó kis YT videó gondolta. És lett is, csak ő is megsérült.

Ennek ellenére hibásnak érzem a buszsofőrt...:( Mert ő is tudhatta, hogy ha
ott a bringás fafej, akkor összemennek. Szerintem arra számított, hogy majd
elfér, mert a bringás, látván, hogy elfogyott a hely, fékez és besorol rendesen.

(#34516) jackbacsi87 válasza borix (#34503) üzenetére


jackbacsi87
senior tag

vaaaggy :DD :DD :DD

[ Szerkesztve ]

(#34517) borix


borix
őstag

táblánál kapja el és tovább sodorta

milyen sok helye maradt a kerékpárosnak

A biciklis húzódott egyre közelebb a buszhoz mi?

Tanulság nem szabad lehúzódozni egyenesen haladva sávot kell foglalni.

[ Szerkesztve ]

(#34518) fjudors válasza beleszólok (#34511) üzenetére


fjudors
aktív tag

sávon belül..nem számít
amiről te beszélsz, az útszűkület, vagy gyorsítósáv, ahol elfogy a jobb oldali sáv.ilyenkor a belős sávnak van elsőbbsége

de itt nincs útburkolati jel. mivel a kerékpáros volt előrébb, így nem volt elsőbbsége. mivel a szabálytalan előzést nem sikerült befejezni az "útszükület" előtt, így szabálytalannak minősül.ha előzés közben frontálisan ütközöl, te lesze a hibás, nem az, aki szembe jot. te nem tartottad be a szabályokat, noha a szembejövő lemehetett volna az árokba...

[ Szerkesztve ]

(#34519) fjudors válasza beleszólok (#34514) üzenetére


fjudors
aktív tag

na igen.
eljutottunk ide.
várható volt.

a végén, ismeretek hiányában mindig ez marad.
továbbra sem érted: az, hogy túlélésileg és jogilag mi a mérvadó, két külön dolog.

nem tudom, mennyit közlekedsz városban kerékpárral, de a városi közlekedésben ha minden kockázatosnak tűnő helyzetre bátortalanul reagálsz, akkor nem jutsz sehova

tipikus példa: nagy sebességgel jön keresztbe a kocsi, előtted tíz méterrl.elsőbbségadás tablája van.meg fog állni, lassít, vagy elédvág?
ha te lassítasz, biztos ami biztos, akkor úgy értelmezheti, el akarod engedni és elédvághat
ha nem lassítasz? megáll, vagy kivág? beljebb húzóddsz, a mögötted jövő számít rá?

végeredmény normal esetben? utolsó pillanatban kiderül, megáll, az orra majdnem előtted, te meg vacogsz a kormányt markolva, a jobb szélen haladva, hogy megadta...de ez addig nem derül ki, amgí egyenes haladva el nem mész előtte a job szélen...

ha berántod balra, elkaszálhatnak hátulról
ha lassítasz, kijöhet eléd
meg is állhatsz, el is engedheted, akkor biztos nem less bajod..csak sehova nem érsz oda

javaslom, menj át dél-budára, a villamospálya építés környékére, gyakorolj a forgalomba egy fél napot..
na ott megérted majd..az útszükületek, szembesávba terelve...

a közlekedésben határozottnak, kiszámíthatónak, egyértelműnek kell lenni, minden járművel.aki határozatlan, nem tartja be a szabályokat, bizonytalan, az hamar balesetet okoz / balesebe kerül

egy kereszteződésben nem percek alatt döntöd el, ki megy át elsőnek..nem gondolhatta volna, meg azt hitte..ez nem így müködik.
szabály szerint közlekedünk (igyekszünk) , számíthatóan mozogva
ha 20-al döcögök, akkor a kereszteződés előtt 10 méterrel nem gyorsítok 50-re
ahogy nem belátható kereszteződésbe sem megyek be padlógázzal, mert ha én nem látok, engem se látnak, és ahhoz hogy észrevegyenek elém kell állniuk...

és ha a biciklis elesik, és átmegy rajta a busz mert eléesik? akkor ki a hibás?

[ Szerkesztve ]

(#34520) beleszólok válasza fjudors (#34518) üzenetére


beleszólok
senior tag

Útszűkület, kikerülni való roller, bicikli, aknafedél, bármi... jelen esetben egy az utat alaposan leszűkítő járda.
(ezeket, ha ésszel megyek - előfordult már, hogy nem :( - mindig figyelembe veszem és nem várom el, hogy a mögöttem jövő megvárja, míg túljutok rajtuk)
Miután a képeknek annyira nem hittem, kimentem megnézni és tényleg elég alaposan beszűkül miatta a Thököly, gyakorlatilag a korábbi kerékpársáv teljes szélességét elvették az Erzsébet királyné útja sarkán.
Sajnos akkor már fel volt túrva az út, nem lehetett látni, hogy a terelő-/záróvonal pontosan merre is volt eredetileg :(

[ Szerkesztve ]

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34521) beleszólok válasza fjudors (#34519) üzenetére


beleszólok
senior tag

Te viszont azt nem érted, hogy amíg te vagy a puhatestű, addig vigyáznod kell magadra, akár tetszik, akár nem. Ennyi. Ha nem vigyázol, utólag már hiába reklamálsz, hogy elsőbbséged volt, ha kivasalt egy kamion.

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34522) fjudors válasza beleszólok (#34521) üzenetére


fjudors
aktív tag

igen.
de elsőbbségem volt
tehát elismered, hogy elsőbbsége volt, csak le kellett volna mondania róla?
egyetértünk. de nem mondott le róla, és balesett let belőle. amiről nem ő tehet, amiért nem mondott le az elsőbbségéről, hanem a sofőr, aki nem adta meg neki.

(#34523) fjudors válasza beleszólok (#34520) üzenetére


fjudors
aktív tag

tudod mi a különbség a kikerülés és az előzés között?

illetve melyikre milyen szabályok vonatkoznak?

tudod, ez olyan, mint a ráfutásos baleset...minden esetben a hátsó a hibás..magyarázhatod ahogy akarod, miért az elöl lévő a hibás, te nem tartottad be a követési távolságot.ha müszaki hiba, akkor is.

(#34524) beleszólok válasza fjudors (#34522) üzenetére


beleszólok
senior tag

Jelen helyzetben nem vagyok róla száz százalékig meggyőződve arról, hogy a biciklisnek valóban elsőbbsége volt. Maradjunk ennyiben.

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34525) beleszólok válasza fjudors (#34523) üzenetére


beleszólok
senior tag

Halványan sejtem, de ebből már voltak vitáim, miután én gyerekkoromban tanultam a KRESZ-t, azóta csak felületesen figyelem a változásait.
(lásd: iskolás gyerekeket szállító buszt tilos kikerülni/előzni - nem tudom, melyik a kettőből -, ez számomra az újdonság erejével hatott minap)

[ Szerkesztve ]

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34526) #48525824 válasza beleszólok (#34521) üzenetére


#48525824
törölt tag

Felhajtok a járdára, átmegyek rajtad... Te bajod, te vagy a puhatestű, miért nem vigyáztál magadra jobban. Amúgy ez a puhatestűzés akkora kretén dolog, hogy sikítok tőle. Én legalább nem egy fémkoporsóban ülök.

(#34527) beleszólok válasza #48525824 (#34526) üzenetére


beleszólok
senior tag

:U
(ha kerékpárúton szédelegsz gyalogosan és neked megy egy biciklis, akkor gondolkodj el a példádon!)

[ Szerkesztve ]

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34528) LonGleY válasza beleszólok (#34527) üzenetére


LonGleY
veterán

Csakhogy itt neked kéne végre gondolkodnod, hiszen a bringás teljesen jogosan közlekedett az úton, ellentétben a gyalogos vs bringaút példáddal.

Ha nem vagy 100%-ig meggyőződve, akkor nem kéne ekkora mellénnyel a bringást hülyézni. Mellesleg ki lett fejtve, hogy miért volt neki elsőbbsége: ő haladt elöl. Ez ilyen rohadt egyszerű.

Személy szerint ilyenkor hátranézek, intek egyet, hogy bizony, be fogok jönni eléd, busz, és meg is teszem. Csak hogy véletlenül se akarjon elslisszanni mellettem a kérdéses ponton.

[ Szerkesztve ]

(#34529) beleszólok válasza LonGleY (#34528) üzenetére


beleszólok
senior tag

Éppen erről van szó, hogy a busz is teljesen legálisan közlekedett az úton.
És mivel ők vannak többségben, előfordulhat, hogy neked kell magadra vigyáznod.
Mint mondtam: miután kilapított a kamion, az urnácskádból már hiába óbégatsz, hogy neked volt elsőbbséged.
Ezt hívják defenzív közlekedésnek.
Zebrára sem lépek le olyan autó elé, amiről látom, hogy nem tud vagy nem akar megállni.

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34530) LonGleY válasza beleszólok (#34529) üzenetére


LonGleY
veterán

Te tényleg kikapcsoltad a logikád.....

A bringásnak volt elsőbbsége! Ezt te hányféleképp tudod még értelmezni? Hiába próbálod torzítani, a tényt nem tudod.

Nem számít, hogy a busz a nagyobb, nem számít, hogy többen vannak. Attól nem kap előjogokat...

[ Szerkesztve ]

(#34531) fjudors válasza beleszólok (#34524) üzenetére


fjudors
aktív tag

mégis, egy forgalmi sávon belül az előrébb haladó járműn kívül kinek lehet még elsőbbsége?

az nem játszik, hogy a baleset elkerülése érdekében kikényszeríteni az elsőbbségről való lemondást, mert az már más kategória...

nem számít, hány meter széles az úttest. aki elöl van, annak van elsőbbsége, egészen addig, amíg szabályosan meg nem előzik.
most a sávon belüli előzést ne kezdjük el boncolgatni, mert nem fogo érteni miért nincs ilyen
az előzés befejeződéséig az elöl lévő járműnek van elsőbbsége
vagy szerinted ha én előlek téged, és melléd érve jobbra akarok kanyarodni, akkor neked meg kell állnod, hogy le tudjak fordulni jobbra?

cask kérdezem, van jogsid, vagy KRESSZ vizsgád?
ha nincs, értem, ha van...nos, akkor mindent értek.

(#34532) beleszólok válasza fjudors (#34531) üzenetére


beleszólok
senior tag

Mint mondtam, én még úgy emlékszem, hogy akár előzés, akár kikerülés, meg kell győződni róla, hogy nem kezdett-e valaki az előzésembe. Pont. Ha ez változott az elmúlt harminc évben, akkor így jártam, feleslegesen mondok le az elsőbbségemről ilyen esetekben.

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34533) LonGleY válasza beleszólok (#34532) üzenetére


LonGleY
veterán

Mi az, hogy meg kell győződni róla? Miért kéne? Haladsz előre szépen az úton, akkor minek kéne erről meggyőződni? Te minden fél mp-ben hátranézel, hogy mi újság, hátha épp eltoszni készül valaki egy leszorítással? És akkor te vagy a hibás, ha nem tudod, hogy leszorítani készülnek éppen?

[ Szerkesztve ]

(#34534) beleszólok válasza LonGleY (#34530) üzenetére


beleszólok
senior tag

Még mindig ott tartok, hogy
a) nem vagyok biztos benne, hogy valóban elsőbbsége volt
b) ettől függetlenül, ha elsőbbségem van, ha nincs, amennyiben vészhelyzetbe kerülök, igyekszem valahogy sérülésmentesen kikeveredni belőle, amit a biciklis a felvételen nem tett meg. (hogy az idióta példáitokkal éljek: ha azt látod, hogy valaki előtted áthajt egy gyalogoson, aki szabálytalanul ment át az úttesten, te is áthajtasz rajta, mert szabálytalan volt?)

[ Szerkesztve ]

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34535) beleszólok válasza LonGleY (#34533) üzenetére


beleszólok
senior tag

Haladsz szépen az úton és hirtelen az útból eltűnik kb. egy méter szélességű csík, mert kiszélesedik a járda...
Ez mikor jut el a tudatodig?

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34536) LonGleY válasza beleszólok (#34535) üzenetére


LonGleY
veterán

Ennek a buszsofőr tudatáig kellett volna eljutni, nem az elöl haladónak. Pont ez a vita lényege, csak nem fogod fel a hülye fejeddel.

Teljesen más kérdés, hogy egyébként pont az ilyen barmok miatt érdemes vigyázni ezekre a dolgokra. Ez viszont akkor sem menti fel a hátul haladót a felelősség alól. Összemixelsz két olyan dolgot, amit nem kéne (fokozott elővigyázatosság esetleges hiánya + konkrét szabály).

[ Szerkesztve ]

(#34537) beleszólok válasza LonGleY (#34536) üzenetére


beleszólok
senior tag

Már megint a személyeskedés, nulla gondolkodással. Amikor a busz a bringás mellé ért, még bőven feltételezhette (többek közt erre mondtam a kamera torzító hatását, amiből nem látszanak a valós távolságok), hogy el tud menni a biciklis mellett gond nélkül. Tudod: záróvonal mentén haladt, tehát egyenesen, nem kerülgetett. Az ütközés pillanatában azért látszik úgy, mintha ráhúzná a kormányt, mert a járda szegély ferde, egyre szűkül az út, ráadásul kis mértékben kanyarodik is.

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34538) #48525824 válasza beleszólok (#34535) üzenetére


#48525824
törölt tag

mész autóval, szűkül a sávod, de mész tovább a sávodban, persze picit beljebb a szűkület miatt, erre bal oldalról leszorít egy zil és felken a járdára... ugyanaz az eset, tökmindegy autóval vagy bringával vagy.

(#34539) beleszólok válasza #48525824 (#34538) üzenetére


beleszólok
senior tag

Szűkül a sáv, akkor befelé kell húzódni, olyankor meg én még úgy tanultam, hogy illik meggyőződni róla, nem kezdtek-e az előzésembe.

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34540) LonGleY válasza beleszólok (#34537) üzenetére


LonGleY
veterán

Nem gondolni kell, hanem ésszerűen mérlegelni. Egy szűk útszakaszon, főleg úgy, hogy közel sincs meg a másfél méter oldaltávolság, NEM előzünk bringást. A busz mégis megtette. A bringás hova az anyámba húzódjon még beljebb, mikor ott a patka?

Attól, mert a sárga vonal elvileg elválaszt a másiktól, nem ütheted el a rajta haladót. Itt mégis megtörtént... Széles járművel hatványozottan figyelembe kell venni, hogy nem csak a te sávod számít, bizony belelóghatsz egy másikba is, de minimum veszélyeztetheted az ott haladót. Nem tolhatod le a másikat arra hivatkozva, hogy bezzeg én a sávomban haladtam. Ezt még egy 5 éves is felfogja. Láthatóan nem vagy a helyzet magaslatán, mikor mások gondolkozásáról alkotsz véleményt, így inkább ezt ne tedd!

[ Szerkesztve ]

(#34541) razzorr


razzorr
őstag

A buszsofőr örüljön,ha csak a munkáját veszíti el. Mert ha rajtam múlna, már büntető eljárásban magyarázkodhatna. És gyorsított eljárásban úgy elkaszálnám,hogy a felfüggesztett idejében még a sarki lottózóba se merne elmenni.
Ez nem szeretet intézmény, hanem veszélyes üzem,ahol neki foglalkozásából kifolyólag kutya kötelessége másokra 100%-ban vigyáznia.

(#34542) DigitXT válasza beleszólok (#34529) üzenetére


DigitXT
félisten

Ma reggel (gyalogbékaként) két terepjáró nem engedett át (meg sem lepődtem!), mondjuk a második vicces volt, mert lett volna ideje fékezni, DE inkább nem, sőt még intett is a kormányon tartott kezével, hogy köszi! Mármint, hogy NEM lépek elé, tehát kvázi elengedem őt: ha lett volna fejkamerám, ezen a felvételen semmi látványos nem lett volna. Ellenben ha lelépek, elb*sznak: kapott volna publicitást...

Eleve felveti a kérdés, hogy a bringás mi célból kamerázott (2 kamerával is).:R Mondom: a "ki, ha én nem" hozzáállás vezet legtöbbször balesetekhez... A kijön eléd valaki a macisajt ellenére mind bringánál, mind motorosoknál gyakori. Mivel ilyenkor legkevésbé az autós sérül ellenben a kétkerekűt hajtó simán meghalhat, szerintem ésszerű defenzív vezetést feltételezve minimum fékkészenlétben lenni, vagy ha nagyon úgy néz ki, akkor már előre fékezi. Igen akár kiengedni a barmot, ezzel lemondani az elsőbbségedről, DE megtartva az életed.:K Ha ez a példában hivatkozott autós ugyanúgy leszarja a macisajtot mint a legtöbb bringás (tisztelet a kivételnek) a piros lámpát, akkor a 2 "ki, ha én nem ember" találkozni (és fájni) fog.

Már elég rég csináltam a B jogsimat, de még emlékszem a KRESZ könyvből egy motoros (igen, szemét motoros: én is az vagyok LOL) példára, valahogy így szólt: "Észleli, hogy a főúton haladva kereszteződéshez közeledve a mellékútról érkező motorkerékpáros nem mérsékli nagy sebességét. Köteles-e lassítani?" (A válasz, igen, mert a balesetet el kell kerülni, akár az elsőbbségről való lemondás árán is...)

Az más kérdés, hogy a KRESZ alapelve, a bizalmi elv mennyire életbiztosítás!:B Ti. fel kell tételezni, hogy mások betartják a KRESZ szabályait.:K Tehát pl. eleve nem érkezhetne az alárendelt(!) útról a kereszteződéshez megtévesztően(!) nagy sebességgel, még ha amúgy egyáltalán nem volt szándékában úgy körültekintés nélkül kirongyolni, csak éppen "rövid féktávot vett", mert hülye. Tehát megszegi a
KRESZ szabályait. Viszont aki látványosan megszegi a KRESZ szabályait, azzal szemben a bizalmi elv nem alkalmazható: sajnos sok bringás esetén ez áll fenn... De mondhatnám a robogósokat/motorosokat is... az itt is linkelt mai balesetnél pl. egy nagyrobogós (rendszámköteles gépjármű!) látható, amin nincs rendszám...:O Eleve szabálytalan. Valaki hibázott: talán pont ő. Lehet, hogy valaki ezért meghal. Lehet, hogy jogosítványa sem volt arra a bálnára, csak ráült B jogsival. Szar ügy...

Szerk: a buszsofőrt viszont hirtelen haragomban én is lecsukattam volna anno. Az mondjuk megint más, hogy az ítéleteket nem hirtelen haragból, hanem mindent mérlegelve kell meghozni.:R Sajnos, a legkönnyebb elfogultságból, más szempontokat lesöpörve, rögtönítélőbíróságot játszani. Más kérdés, hogy ha az ember egyszer a másik oldalra kerül, szeretné-e, hogy vele is így járjanak el.:F

[ Szerkesztve ]

(#34543) #48525824 válasza beleszólok (#34539) üzenetére


#48525824
törölt tag

Kereszteződés előtt nem kezdhetsz előzésbe.

DigitXT: nekem is volt fejkamerám és nem azért, mert direkt kerestem a necces szitukat. Aki napi szinten 30-50 kilométert teker Budapesten a forgalomban, azaz az úttesten, az tudja, hogy napi 2-3 gyilkolászós balfasz akarja minimum megölni és ezek a nagy súlyu esetek, a többit már fel sem hozom.

Tegnap igaz autóval voltunk, kanyarodtunk le balra, de előtte a zebránál megálltunk, mert átengedtük a gyalogost, a mögöttünk jövő autós sérelmezte, hogy mi megállunk a zebránál, ezért rohadt nagy tempóval behajtott mellénk, majd satufék, elkezd magyarázni, erre úgy belecsattantak hátulról, hogy a mögötte jövő autós került mellénk... csak tapsolni tudtam a fószernek. És nagyon sok ilyen balfasz, agresszív autós van és pont ezért kell a kamera, mert teljesen egyértelmű lesz balesetnél a szituáció és nem kell attól tartani, hogy mit kamukázik a sok barom.

[ Szerkesztve ]

(#34544) DigitXT válasza #48525824 (#34543) üzenetére


DigitXT
félisten

Ebben egészen biztos vagy? Hint: védett útvonalon lehet előzni... 34. § (8) e) Szerk: mi több, az egy nyomon haladó járművet tetszőleges kereszteződésben meg lehet előzni gépjárművel, lásd 9. pont. Tudom, hogy ez agyrém, mert életveszélyes, stb.:K Csak hát ez van a KRESZ-ben. És ha valaki ennek az ellenkezőjét állítja, annak valószínűleg nincsenek (megfelelő) KRESZ ismeretei. Márpedig, ha ilyen emberek kezdenek el "emberkedni", és "KRESZ-t oktatni" az úton fejkamerával, abból lehet balhé.:( Nincs is rosszabb annál, amikor az ember a saját szabálytalanságát hozza fel bizonyítéknak.:D

Lehet, hogy feketeseggű leszek (hiszen a linkelt véleményemben is leírtam, hogy a forgalomban résztvevő bringásokat általában - statisztikai alapon - nem szeretem), de meg kell, hogy mondjam, azon a véleményen vagyok, hogy kelljen jogsi (min. KRESZ vizsga) a forgalomban való bringázáshoz is. Ahogy a kisrobogókra is kéne rendszám szerintem, mert az is agyrém, amit rendszám nélkül előadnak a pizzafutárok (megintcsak tisztelet a kivételnek).:R

Természetesen nem vitatom, hogy rengeteg agresszív barom van az autósok közt is. Ennek egyszerű magyarázata: nem autós, bringás, motoros, gyalogos valaki. Hanem ember, aki éppen valamilyen járműben ül, vagy nem ül. A barom, az bármin barom. Gyalogosból is hány idióta van, aki átrohangál a 6 sávos úton, nem?:)

[ Szerkesztve ]

(#34545) LonGleY válasza DigitXT (#34544) üzenetére


LonGleY
veterán

Na ja, csak itt egyértelműen veszélyezteted a másikat az amúgy tényleg idióta, régről bent ragadt kresz szabály mentén. Nálunk is az elméleti oktató kiemelte, hogy ugyan benne van a könyvben, de senkinek, soha nem ajánlja - pont a veszélyessége miatt. És ez akkor is az előző felelőssége marad.

[ Szerkesztve ]

(#34546) #48525824 válasza DigitXT (#34544) üzenetére


#48525824
törölt tag

A kerékpárosok jóval nagyobb részének van kresz vizsgája, mint akinek nincs, valós felmérés... Akkor miért is mondják, hogy a kerékpárosok nem ismerik a kreszt? Ezek szerint, akkor az autóvezetők jórésze sem (ami tökre igaz)...

Az előzésben igazad van, kicsit túltoltam. A lényege az lett volna, hogy azon a szakaszon hiába szűkül az út, attól még a kerékpárost is úgy kell kezelned, mintha autós lenne, hiába a jobb szélre lehúzódva közlekedi, hogy segítse a forgalmat a haladásban...

(#34547) beleszólok válasza #48525824 (#34546) üzenetére


beleszólok
senior tag

Annál szomorúbb, hogy tapasztalataim szerint a 90%-uk a legalapvetőbb szabályokat sem tartja be.

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34548) beleszólok válasza LonGleY (#34545) üzenetére


beleszólok
senior tag

Ez a baj, hogy te, a biciklis szemellenződdel látod egyértelműnek.
Ülj fel egyszer egy busz sofőrülésébe és nézd meg onnan is, hogy egy ilyen út hogy néz ki, mit látsz pl. egy melletted tekerő biciklisből!

Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso

(#34549) #48525824 válasza beleszólok (#34548) üzenetére


#48525824
törölt tag

Az nem mentség arra, hogy elüss bárkit is, ha nem érzed magad alkalmasnak egy akkor jármű vezetésére, akkor nem muszáj... A bicajos meg a busz előtt volt, tehát tudnia kellett, hogy nem párolog csak úgy el.

(#34550) Pttypang


Pttypang
veterán

Ehhez a tortenethez annyit bekerdeznek, hogy a jelenlegi tudasom szerint elozni teljes savvaltassal kell, nem?

Everybody lies.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.