Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] [Mr. Y:] Motoros sztorik #05
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Ringman
nagyúr
akkor a gyári schalbe gumikat ~1,8-2,0 baron használtam
egyébként nem tudom hogy rakták fel a drótperemes gumit a gyárban, de konkrétan le kell szaggatni a felniről. viszont az oldalfalának vsz. semmi védelme nincs, papírvékony.
q765
tag
Köszönöm Nektek!
Alszok rá egyet, és átgondolom mit írjak a hirdetésbe.
Vicces, hogy mindíg moderálnak, és kitörlik a hozzászólásaim.
(#189303) maximilian4 válasza Runner_fxr (#189299) üzenetére
maximilian4
addikt
Ilyen csepelt sem láttam még. Nehéz bekategorizálni. Az a hajtás-váltást elfogadnám. Karbon force hajtókar pont jól jönne.
Maxi
Hasaggymeg
Topikgazda
Hirdetésnek minősül.
#189303maximilian4....az az első tányér olyan mint egy házgyári hegesztett valami.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Hasaggymeg
Topikgazda
Aláírásod beigazolódni látszik...az edzés immár nem is csak szimpla hátbatámadás, de még káros is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
xy.zsolt
őstag
A cikk szerint a mértéktelen mozgásra törekvés éppen hogy káros. Én anno napi 1óra mozgásnál húztam meg a határt. Ennek megfelelően tavaly 359órát tekertem + a bemelegítés és levezetés. Idén is ez a cél.....úgy, hogy elkezdtem januártól futni is a bringázás mellett. Tehát csökkenni fog a tekert km a lefutott km arányában. Az arány pedig: 1futott km = 4 tekert km.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
ZolkoW
őstag
öhmm... én nagyon vigyázok!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Ringman
nagyúr
vagy úgy kell tekerni, hogy ne edzés legyen belőle, hanem utazás
ZolkoW
őstag
ez olyan, mint mikor én elmegyek versenyre, de valójában túrázom?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Hasaggymeg
Topikgazda
...Ringman...a tipikus Zasszonyos tekeréseim...és kissé futásaim is, bár azok nélküle sem sokkal gyorsabbak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
gabro0
őstag
Hű, ez szép lett Valami hasonlót tervezgetek én is városba, csak attól tartok sok időbe telne mire összevadásznék minden alkatrészt és emiatt lehet új lesz.
Runner_fxr
Ármester
Létező jelenség a sportfüggőség. Nekem is van olyan ismerősöm, több is. Ha a családjából bárki azt mondja, hogy most nem tud menni bringázni, nem tudja értelmezni a kérést. Olyan nincs, hogy ő nem megy bringázni/edzeni bármi miatt is. Van egy másik hasonló gondolkodású ismerős, ott pl a baba nem jön össze, pedig mindketten egészségesek a párjával, csak éppen sz@rrá edzik magukat. Jó dolog a sport, de biztosan van egy határ ahol már sok.
xy.zsolt
őstag
Egyetértek.....tudni kell egészséges határt szabni. Nálam ezt az határozza meg, hogy mi az a teljesítmény amit még évekig gond nélkül erőnlétben tartani tudok....extrém időjárást kivéve kenyéren és vízen. Pl idén már egyáltalán nem cél, hogy gyorsuljak, de eddig az volt. Érzésre elértem azt a szintet ami egy hobbybringástól még elvárható....innentől már szerintem egészségtelen, felesleges és drága lenne a fejlődés (ha egyáltalán menne így 50 felett ) Futásban is belőttem a távot és tempót amit szerintem majd tartani tudok a 10km-es távon....pont tegnap értem el
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
6030D
Ármester
Úgy kell edzeni, hogy 120-as pulzuson menjen a 30-as átlag.
Nem a sporttal töltött idő a lényeg, hanem a terhelés, amit a szív, az idegrendszer és az izomzat kap, majd az ezt követő pihenés és ennek aránya.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
atiska007
senior tag
Hali!
Rendeltem 3 db [ilyen fali tartót]
Az a probléma, hogy kettőnél a keréktartó vas visszacsapódik, nincs semmi tartása, így ha a brigát akasztanám rá, akkor kézzel kellene tartani, míg be nem akasztom a kereket.
Szerintetek küldjem vissza, vagy próbáljam valahogy befeszíteni?
Van valakinek ilyen? Érdemes ezzel sz@rakodni itthon?
[ Szerkesztve ]
Mittudomain!
Tyson5
tag
Sziasztok!
Van egy trekking kerékpárom, amin elől-hátul V-fékek vannak. Amikor a biciklit vásároltam meglehetősen jól fogott a fék, azóta viszont eltelt 4 év, sok-sok fékpofát elkoptattam és a fékhatás is jelentősen csökkent.
Ha elkezdem húzni a fékkart, az első harmadban elkezd fogni a fék, de egészen tövig be tudom húzni a kart és még akkor is tudnám tovább húzni, ha lenne hely a markolattól Meg lehet vele állni biztonságosan, de már nem az igazi... Mi lehet a baj? Kerék jól fut. A bowdent és a házat kellene cserélni néhány évente?
Illetve van egy hidraulikus tárcsafékes kerékpárom is, ahol az első fék halkan ciripel. Próbáltam többször állítani a fék elhelyezkedését, de a hiba továbbra is fennáll.
jjeahh
nagyúr
Ja, én úgy tapasztaltam, hogy aerob zónában vagy alatta szezonban kb. a világból is kitekerek, de ha magas pulzuson ha megyek 30km-t, utánna hosszú kényszerpihi .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
6030D
Ármester
Még annyi, hogy ha jól értem, akkor a túlzott terhelésen van a hangsúly, tehát pont, amit sok ember csinál: elmegy futni, bringázni, 0,5-1 órára, nyélen, mert annyit bír, de ki akar fáradni, hogy érezze, megvolt az edzés. Itt is leírják, hogy az alacsony és a közepes terhelés is jó/fontos/fontosabb? Na mindegy, kicsit érdekes a cikk vége is a vércukorszint ingadozásról, akinek folyamatosan regenerál a szervezete, annak persze, hogy ugrál, ezt kell kiküszöbölni a folyamatos kontrollált pótlással.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
IMIIKE1998
őstag
Most, hogy a Kona Scrap-pel tekerek, egyre biztosabb vagyok abban, hogy ha valamikor bringát cserélek majd, nem valószínű, hogy XC stílusú bringa lesz. Alapvetően nekem hosszúak, az 50-60 mm körüli stucni szélesebb kormánnyal nekem jobban tetszik. Alföldre el is menne, de ha néha elmegyek kirándulni Tokaj és környékre, ott már idegesnek tűnik nekem. Szvsz az ilyen 120 mm-es villával szerelt trail hardtail lenne a legideálisabb, 66-68 fokos fejcsőszöggel. Dropper nélkül meg szinte biztos, hogy nem vennék már semmilyen montit.
[ Szerkesztve ]
ZolkoW
őstag
nekem volt hasonló, de a forgáspont kicsit máshogy nézett ki. Az enyémnél oldalirányban megtolva volt egy profilos rész, ami beakadt, és akkor viszonylag fixen úgymaradt a kampó, nálad nincs ilyen? Bár most, hogy mondom, rémlik, hogy behegesztettem őket fixre, ennek is lehetett valami oka
#189316Tyson5 : 1-2 évente ajánlatos cserélni a házat-bowdent is, legalábbis ha használod, ha nem rozsdamentes a drót, akkor talán sűrűbben is. Itt a bowdenház minősége elég sokat számít, habár az a 4 év alatt nem hiszem, hogy csökkent Beállítás is javíthat kicsit, de úgy hangzik nekem, mint mikor gyenge minőségű a ház, és összenyomódik + minden nyúlik kicsit, aztán a vége az, hogy nincs fékerő.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
IMIIKE1998
őstag
Én ezért sem futok már annyira. Anno heti 4-5-ször jártam, de az a baj, hogy a kocogás nekem unalmas, ha meg rendesen futok, akkor 30-40 perc alatt kifáradok, de menni meg mennék még, onnantól meg jön a túledzés. Kerékpárral az ember jobban meg tudja választani az intenzitást és akár túratempónál is élvezhető mozgásforma. Ha akarom, 30-40 perc alatt kifáradok(kiállva tekerés, minimális pihenőkkel a nyeregben) vagy ha úgy érzem 2-3 órát is eltekergetek, akár megállókkal.
#189318 6030D: Amúgy még mindig "jobb" függőség a sport, mint az alkohol vagy a dohányzás. Sok újságíró amúgy keveri a fogalmakat is, az "overreaching"-et összekeverik az "overtraining"-gel. Az utóbbiig eljutni igen nehéz és annak idővel a vérképen is árulkodó jelei vannak/lesznek. Ellenben az "overreaching" gyakorlatilag minden sportolóval megtörténik, egyszerűen "a megszokottnál megterhelőbb, keményebb edzést csinálsz, főként a teljseítmény fokozása érdekében", itt inkább arra érdemes szerintem figyelni, hogy ezt heti 1 alkalomnál többször ne csináld és egy ilyen után érdemes pihenőnapot is tartani.
[ Szerkesztve ]
balintbaba
tag
Közben megérkezett Kínából a Vision Metron 5D utánzat kormányom.
420mm széles, a "kormányszár" 100mm hosszú, súlynak 397 grammot mértem. A kidolgozás alapvetően szerintem nem rossz. Azért a problémásabb részeknél, ahogy a képeken is látszik megszenvedtek kínai testvéreink. Nem most van először dolgom kínai cuccokkal, egy toseek kormányt fog váltani, amivel nem volt semmi problémám, csak kicsit zavart, hogy elég hosszú a kormány reach-e, eléggé a 90-es éveket idézi. Na meg ezekkel a hozzáadott hézagolókkal remélem a kerékpár összképe is javulni fog.
Abba most nem mennék bele, hogy mennyire etikus ilyen hamisítványokat venni. Ennél sokkal fontosabb kérdés lehet a pilóta biztonsága. Majd az idő eldönti, hogy bírja-e a terhelést, habár szerintem még mindig biztonságosabb bármilyen alu/acél cockpitet venni, mint pl. ebből az 500 eurós eredetit.
RexpecT
addikt
Sebesség tényleg jobban változtatható egy biciklin, a többi csak edzés kérdése. Azért a gyors futás és a lassú kocogás között elég sok lehetőség van.
jjeahh
nagyúr
Kérdés kinek mi számít rendes futásnak, mert a legtöbb ismerősöm képtelen 7:00 /km tempónál lassabban futni, inkább 5-6:00 /km-t szeretik és ilyen tempóval kezdőként egyszerűen nem lehet alacsony pulzuson szaladni. Számomra a 7:00 /km már rendes futás és egy kis edzettséggel azt lehet aerob pulzuson, alacsony intenzitással is nyomni. Nekem inkább az a bajom a futással, hogy a térdem nem bírja és persze ha mellette van mtb, akkor mindíg a bringát fogom választani, mert sokkal szórakoztatóbb (számomra).
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Alg
veterán
Hoppá, SPD pedálos Garmin powermeter
Van ára, 1100 dollár a 2 oldalas Ennyiért a 4iiii/Stages ad egy dura ace hajtást is a 2 oldalas powermeter mellé és olyan pedált teszel rá amit szeretnél.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Jó lenne ez csak az ára... az fájni fog...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
zsocy
őstag
Majd tegyél fel képet ha a bringán van a cucc, formára biztos nagyon dögös lesz.
Amúgy te nem félsz kormányból kínai hamisítványt használni? Ha ez törik, főleg tempónál, garantált a baleseti sebészet. Értem én hogy az eredetit is itt gyártják, még az is lehet hogy ugyanebben a gyárban, de ez még ránézésre is nyers, kimunkálaltlan azokon a közeli fotókon, nekem nem túl bizalomgerjesztő.
Viszont azt is jó tudni hogy van ilyenből hamis, szóval aki kormányt vesz használtan, oda kell figyeljen erre is. Én pl. most tettem le arról hogy valaha ilyen Vision kormányt tegyek a bringára, az új boltit nem tudom/akarom kifizetni, a haszált meg innentől lutri
6030D
Ármester
Én a gyári sárga bandázst rajtahagytam volna.
zsocy: Ricsit se vegyél, azzal is tele a piac. Nekem ami a montin van, az bringával jött, valaki szerint kínai, én nem tudom. Mindenesetre eddig nincs vele bajom, pedig kapott már az élettől. Illetve akitől vettem, ő elvileg tud venni kedvezményesen eredeti Ritchey-t, meg pénze is van, szóval nem hiszem, hogy kamu.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Hasaggymeg
Topikgazda
Nemtom, nem olvastam...legalábbis figyelmesen nem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
Csak bedobtad, hogy pörögjön végre a fórumod...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
jjeahh
nagyúr
Stucnit, pedált, kormányt, hajtókart, vázat, kereket, láncot, sisakot én biztos nem mernék kínából venni, ezeken az életem is múlhat, de nyeregcsövet, nyerget, garmin konzolt, lámpát, ruházatot, középcsapágyat és egyéb apróságokat simán.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
kicsit vastag rajta a gitt.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
IMIIKE1998
őstag
Én ezért szeretem a "kőnehéz" Zoom meg Bike+ kormányokat, stucnikat, mert azok a belépő kategóriához képest egész masszívak. Itt a súlyon én max. akkor spórolnék, ha lenne pénzem a minőségi darabokra, mert a belépő szinten a súlycsökkentés a strapabíróság kárára megy.
[ Szerkesztve ]
parkr
őstag
SPD-SL is van az hiánypótló.
Dura-ace hajtókarossal csak annyi a probléma hogy nagyon nem jól mér a jobbos részük.
Alg
veterán
nagyon nem jól mér a jobbos részük
Erről tudnál bővebbet? Azt tudom hogy a Shimano-féle az nem a legjobb, de a 4iiii/Stages-ről nem hallottam rosszakat.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
balintbaba
tag
Alapvetően nem félek a kínai cuccoktól. Az első pár száz km-et óvatosan teszem meg velük, vagy inkább görgőn, utána is figyelmesen tekerek, magyar utakon a lejtőkön annyira nem is engedem neki.
Szerintem a kerékpáripar egyik átverése (a sok közül), hogy azt próbálja előadni főleg a felső kategoriás cuccoknál, hogy itt valami rakétatudományról van szó. Sok mintás kutatás kéne, ahhoz, hogy kiderüljön, hogy a kínai cuccok jobban törnek, mint az eredetiek. Külföldi fórumozzászólásokból ez nem egyértelmű. Van aki minden karbon cuccot, eredetit is bevizsgálna, mielőtt ráülne. [link] Persze egy nagy márka felelősséget vállal azzal, hogy ráírja a nevét a cuccaira, egy Alis eladót ez nagyon nem érinti, ezért rosszabb minőségű terméket is kiadhat a kezei közül, ettől függetlenül az eredeti is bármikor megrogyhat alattad.
Amúgy meg országúton jobban félek attól, hogy valaki más hibájából bajom lesz, minthogy a bicikli okozza a bukást.
Amúgy a groupsetten és a kerekeken kivül minden kínai, ami a biciklin van. Lehet majd írok az egész bicikliről egy beszámolót, de még bele akarok tenni pár ezer kilómétert, ami annyira most nem halad a Covidos rehabom miatt.
Ringman
nagyúr
sikerült elnyalnom a menetet az átütőtengelyben
cube nuroad 2021-es első villájához pontosan milyen menetemelkedésű (pitch) és hosszúságú kell (ok, hogy 12x100, de az az átfogás hossza, nem a tényleges hossz)? most a helyén van, nem akarom bolygatni.
newmen márkájú egyébként
(#189338) Napfénysüti válasza balintbaba (#189336) üzenetére
Egy képet én is meglesnék a kész gépről.
Egyszer összefutottam egy fake F10 Dogma tulajjal és ő például panaszkodott a "gyári" kínai kormányra.
Més que un club!
Alg
veterán
Közben megtaláltam a GPLama cikket...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
parkr
őstag
Friczy
senior tag
Sok minden lehet. Pl. a fékkar anyaga. Olcsóbb bringákon képesek műanyag fékkart feltenni, ami egy idő után esetleg elfárad és hajlik. Műanyag fékpillangót is láttam már. Szóval ez az első lehetséges hibaforrás. Említetted a bowdent, ami szintén lehet, de ott szerintem más a jelenség, ezzel együtt egy bowdencsere általában nem fájdalmas dolog, érdemes lehet.
A harmadik pedig a fékpofa. Ha a fékpofa nem párhuzamos a felnivel, akkor lehet, hogy az eleje vagy a vége hozzáér elég hamar a felnihez, de persze csak súrlódik, nem fog. Ez egyszerűen beállítás kérdése. Ahogy az is, ha a fékpofa esetleg nem a felni azon részének magasségéban van, ami sík, hanem ott, ahol már elkezd hajlani.
Hasaggymeg
Topikgazda
Pörög az amúgy is, a kovid nekem dolgozik. ... ugyanakkor minél jobban pörög annál többet marhaságot kell elolvasni... ööö... ingyé. 😒
jjeahh.. nyeregcső jöhet?! Gyanús vagy nékem földi! Amúgy meg nem tudom mennyivel jobb ha a nyeregcső törik egy ráterhelésnél.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Jester01
veterán
Inkább láncot vennék mint nyeregcsövet ... nekem mondjuk az eredeti alu cannondale szétrepedt helyette most kínai karbon (vagy üvegszál ugye) van.
Jester
Sleek
senior tag
(#189345) maximilian4 válasza Hasaggymeg (#189304) üzenetére
maximilian4
addikt
Nekem jó lesz tányér nélkül is, amúgy is kicsi. Vagány egyébként az a mad max stilo.
Maxi
ivana
Ármester
Évente azért nem kell bowdent, meg házat cserélni, de néha azért nem árt. Plusz valami értelmes fékpofa pl. koolstop.
(#189341) Friczy Van jó műanyag fékkar is, csak ritka. Pl. régi shimano vagy egy csomó campa fékváltó. Télen pozitívum, mert nem fagy szét a kezed rajta.
[ Szerkesztve ]
(#189347) Hasaggymeg válasza balintbaba (#189322) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Súlya hogy viszonyul egy hasonló aluhoz?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Nyeregből kiállva ha elszakad a lánc, abból perec lesz, ezért nem mernék kínait. No meg sz*r érzés ha darál a lánc és viszonylag sok apró mozgó összetevőből áll, ha bárhol sorja vagy hiba van, már nem működik megfelelően. A kínaiak meg minőségellenőrzésen (is) spórolnak.
Hasaggymeg: könnyű vagyok, ezért a nyeregcső alattam nem igazán kap nagy terhelést és mtb-n amúgy is rázós lejtőn kapnak az alkatrészek a legtöbbet, amikor ugy-e kiállva gurulsz, szal a nyeregcső tehermentesítve van. Ilyenkor egy kormány, stucni, kerék, váz, pedáltengely gondolom nagyobb eséllyel törhet. A nyergem amúgy jelenleg is nagyon vékony, ujjal megnyomkodva hajlik .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
xy.zsolt
őstag
januárban az első és második 5k-val méretes csonthártyagyulladást szenvedtem. Aztán 2-3hét múlva elkezdtem 1.7km-el 6.00 tempóban....tegnap meglett 28 futással később a 10k 4.50es tempó. Szóval a lépcsőzetes emelés távon és tempón van a hangsúly....akár belesétálva a kezdésnél.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.