Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [patomi:] Alufelni felujítás amatőr módon.
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
zsocy
őstag
Nem akarlak elkeseríteni de ennyiért nem nagyon találsz majd új országútit, főleg nem alsó-közép, max alsó-alsó kategóriában. Nagyon elszálltak az árak (és a forint-euró viszony is), egy teljesen alap alu Canyon vagy Cube 1000 euró, az meg ugye 350-360 ezer körül van.
Ha szerencséd van akkor van méretben valamilyen beragadt készletes bringa még az emelések előttről, azzal lehet még jól járni.
Szerintem érdemes a használtak között nézelődni, ott már a keretedből is bőven találhatsz jó gépet.
szerk, a fent linkelt Decás RC520 is jó lehet ha épp kapható, viszont ez is a kereted felett van picivel.
[ Szerkesztve ]
6030D
Ármester
Ezt itt hagyom, aztán majd mindenki eldönti, hogy vesz-e pár éves hajtogatott új gumit. Én megvenném, ha Conti kellene.
X-King 3000 Ft
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Alg
veterán
Peak Torque mostanában elég jó "mítoszromboló" videókat csinál, érdekes megnézni és nem bedőlni a marketing dumáknak, most így hirtelen az utóbbi 1-2 hétből:
Tárcsafék outin
QR Vs. Átütőtengely
Titánium
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem sokáig tartott.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
dbala
tag
Most értem vele haza. Feleségemnek megy a Schwalbe Rocket Ron helyett, mert szerinte az csúszik.
Hasaggymeg
Topikgazda
Gyors voltál...de Zasszonynak az is csúszni fog.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
dbala
tag
Akkor majd kap egy Maxxis Minion DHR-t
Én most gondolkodom, hogy Contiról visszatérjek a Schwalbéra. Kinek milyen kombó vált be XC-re?
itouchfan
senior tag
Nekem ugyan nagyon sok tapasztalatom nincs (volt eddig Rapid Rob, régi Nobby, újabb Nobby Performance Evo) és most van fent elől-hátul Scwalbe Thunder Burt Addix speed Snakeskin verzió (sajnos nem 2,25, hanem 2,1 méretben), de ezek nagyon jól gurulnak, most egykétszer belevittem sárba is, csúszós havas aszfaltra is, egész jól tapadt, plusz a Nobbykhoz képest fél kilóval könnyebb lett így a bringa. Tavasz végén valszeg előre kell egy kicsit bütykösebb, Racing Ray lesz az a terv, ez az elég jó setupnak ígérkezik (hátra meg marad a 2,1es Thunder Burt). Ha ez a kombó beválik, át is alakítom tubelessre (még egy kis könnyítés).
Ja és defekt szempontból elég jól állok a schwalbekkal, kb 4000 km (abból legalább 2500 monti) alatt ha jól emlékszem kettő defektem volt összesen, max három.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem értek egyet az átütős résszel. ...lovagol a meghúzási erőn, vagyis mennyire téped meg egyiket és másikat (azt bizonygatja, hogy átlagosan meghúzva egy 5mm-es gyorszár kábé 2x annyira szorít mint amennyire általában meghúzol egy átütős tengelyt, meg hogy tulajdonképp nem is az a tengely, vagy a vékony gyorszár ami a terhelést viseli hanem az agy és benne az igazi tengely...ezt mondjuk tudtuk, vagyis nem hiszem volt olyan aki azt hitte az 5mm-es szeg viseli a terhelést, ugyanakkor szerintem a merevségben nem lehet mindegy, hogy egyrészt oldalról egy nyitott papucsban, vagy egy zárt gyűrűben van rögzítve az agy, másrészt, hogy azon a 10+mm vastag csőben, ami tulajdonképp a valódi agyat képezi, egy 5 mm-es lötyögő acél szeg, vagy egy szinte bele passzoló másik cső rögzül. Amit még figyelmen kívül hagy az, hogy úgy a végdugókkal (end caps) szerelt agyaknál mint (az általam behatóan ismert) XT agynál a tengely végén egy kis pöcök az ami felfexik a papucsokban, így a "valódi" mondjuk ~140mm-es tengelyből kábé 2x5mm terhelődik a 2 végén, míg egy un. átütős végig felfexik az agy belsejében. Ez amúgy abból is látszik ha picit meglazítod a gyorsszárat máris elmozdulhat a kerék, míg a másiknál, bár nem próbáltam terhelni, de amíg ne tekerem ki teljesen az átütőt elég stabilnak tűnik. Az átütős megtépését pedig nem is értem, 9-13Nm ír rajta, szerintem nem is kellhet annál több a rögzítéshez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Na én is feltettem a 2.25" Rocket Ron-t hátra, brutál jónak tűnik ez a gumi. Aszfalton jól gurul, ha fékezek betegesen kapaszkodik, szerintem terepen is állat lesz. Ráadásul a súlya is okés, a gyártó szerint 610g, a mérleg szerint 600g .
Kicseréltem a bovdeneket is Jagwire-re, érzésre a váltás simább, de semmi extra. Remélem tartós lesz.
#186207 dbala: elöl Nobby EVO, hátul Rocket Ron EVO, kék csíkos van most, utóbbi még új, most raktam fel, de szerintem kedvenc lesz .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Ezek marha drága gumik, ennyiből majdnem 2 garnitúrát szoktam venni. ...annyira jók?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
Mitas Kratos/Scylla, tavaly elöl/hátul Scylla
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
beci
őstag
Sziasztok.
Cross trekking kerekpart szeretnek venni.
130-190 ezer ft kozott.
Ez jo valasztas lenne,vagy tularazott?
[link]
Esetleg ajanlas az also keret es a felso keretben?
Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
parkr
őstag
a Fizik elvileg egyezik a normál utcai mérettel, bringás cipők közt viszont talán kicsit keskenyebb az átlagnál
jjeahh
nagyúr
Tartósabb az olcsó verzióknál, az oldalfaluk erősített és nem könnyű kivágni, tubeless ready hajtogatósak és könnyebbek is. Ez a RR, amit most vettem 29 eur volt, szerintem nem vészes. Te gondolom belépő alap gumira gondolsz, azok valóban olcsóbbak, de gyengébbek és nehezebbek is... legalábbis Schwalbe fronton a "felszereltséget" meg kell fizetni, de gondolom más márkánál is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
ZolkoW
őstag
nna, az enyém 910 gramm, de nem baj, mert grammja kábé ugyanannyiba került
Előbb néztem meg, 24 órája tartja a nyomást minden lötyi nélkül
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Nutra
tag
FerNandor köszi a nadrág ajánlást.
A szokásosnál is egy mérettel nagyobb kell (184/95-re 3XL-t vettem, pont passzentos, dekában XL-esek szoktak jók lenni ;-)
Ma jött meg, gyors próba alapján és ránézésre igencsak megéri az árát. Úgyis jön a hideg, hamarosan használatban is kiderül.
A sapkát már tegnap megvéleményeztem
FerNandor
őstag
Örülök, ha jó lett. Szerintem nagyon jó nadrágok ezek, aztán majd hosszú távon kiderül, hogy mennyire tartósak, de nekem beváltak drága, márkás nadrágom nem volt még, és nem is lesz, de szerintem egy ilyen itthon 20 ezer körül lenne legalább.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Hasaggymeg
Topikgazda
Látom éppen, van a Race Kingből is 6500 és 25 ezer forintos is, a különbség meg...250gr/gumi.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Alg
veterán
A lényeg annyi benne szerintem, hogy tök mindegy mi fut az agy belsejében QR vagy átütő, ha rendesen összerakod az nem visel terhet ezért nem fogja a "merevséget" (de fura szó) befolyásolni.
A lényeg az hogy rendesen meg legyen bikázva, és hogy az érintkező felületek megfelelőek legyenek (vagy egy folytatás videó, ahol elmagyarázza miért jobb az alu dropout mint a karbon)
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
(#186221) parandroid válasza Hasaggymeg (#186219) üzenetére
Az olcsóbbat kell venni, nyilván. Az mindig jobb. Lehetőleg aliról.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
ivana
Ármester
Mondjuk nekem van sima drótos raceking, meg X-King nem igazán lehet rá panasz.
jjeahh
nagyúr
Ha nem vagy grammb*zi, lehet Contiból nem éri meg, fogalmam sincs, mert egyelőre nincs Continentallal tapasztalatom (ami késik nem múlik ). Schwalbénál szerintem megéri, az elején kezdtem a drótossal, aztán a tubeless miatt váltottam a legolcsóbb hajtogatósokra, aztán kipróbáltam a csúcs EVO-t is és egyértelműen többet ad majdnem minden szempontból. Az a 250g, ha érdekel a grammozás, hát... szerintem sok. Nekem a hátsó gumim 840g volt és most lecseréltem 600g-osra, nagyon érzem a különbséget. Mondjuk főleg akkor tűnik fel az ilyesmi, ha könnyűről váltasz vissza kőnehézre, elég sz*r érzés .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
...és nincs igaza...legalábbis szerintem. Erre gyakorlati példa is van, egyből kettő is. Az én hátsó kerekem is nyekergett, egy idő után még akkor is ha agyonbikáztam. Nehéz volt beazonosítani a zaj forrását, alig lehetett reprodukálni leszállva, csakis extrém terhelésnél (pl. helyből indulás felfele) csinálta és valahányszor állítottam a gyorszár feszességén változott a hang. Ha lazítottam kisebb terhelésnél is előjött, ha meg istenesen megtéptem egy ideig hallgatott. Elől/hátul a kicsikre téve tudtam igazán megrecsegtetni, amikor nagy erővel meg lehetett húzni a sor papucsközeli végét. Mavic átütős kerekek, saját gyorszárral, end caps féle átalakítókkal, és amilyen állatian azt a gyorszárat meg kellett húzni ahhoz, hogy elhallgasson, már nem igazán éreztem normálisnak. Másik a minap itt járt kolléga, aki arra panaszkodott fékezésnél folyton elmászik kereke, amit egy a valós tengelyben áthaladó szinte azonos méretű átütő tengellyel, menettel rögzülve a szemközti papucsba, nehéz elképzelni megtörténjen. Vélemény hangzott el.
#186222ivana...nekem sem. Bár az aliról még nem vettem gumit (meg amúgy semmit) nekem valamiért a gumik a "fogyó" anyaghoz tartoznak, nehezen adok ki sok pénzt rájuk. 🤔 Ha jól számoltam 1,5 év alatt 1 szett gumit cserélek úgy, hogy az első megy hátra és mindig előre megy az új...mondjuk főleg hátul szinte simára szoktam koptatni...de csak szinte.
jjeahh...egyszer összeszorítom a fogam és veszek egyet a legdrágább Race Kingből hátra (szerintem ott, a meghajtott kereken van igazán értelme a súlynak) aztán beszámolok róla. Persze nagyon össze kell szorítsam a fogam ahhoz, hogy szinte 5 (!) gumi árát adjam egyért. [link] vs. [link] 😬
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
No ezért nem kell itthonról rendelni, németbű 12.500ft a Racesport, de szerintem olcsóbban is ki lehet fogni. 24k-t én sem adnék egy gumiért, amit most vettem, átszámolva 10k volt . Nekem ennyit már az a plusz megér, hogy nem vágja ki a sziklás terep az oldalfalát és tl ready, de ezen felül könnyebb is, Schwalbe fronton tartósabb is az EVO. Mivel sokat járok sziklás-köves terepen, sajnos már két olcsó gyenge oldalfalú gumit sikerült kivágni .
Ha már gramm, a bringám szerintem megáll 12.4 kilónál, ennél többet nem fogok könnyíteni rajta, majd a következő bringán, erre sajnálok már nagyobb összegeket költeni (Reba, karbon alkatrészek stb). Ha belegondolok, hogy nehéz Recon von rajta és 3x9 hajtás, amiből az első váltó szirsz*r Alivio, a hajtókar még szirsz*rabb integrált Acera, szerintem nem rossz súly ez, egy hasonló felszereltségű 2x-3x hajtásos Cube, vagy bármilyen hasonló bringa gyárilag 13.5-13.7kg. Kíváncsi lennék a 7005-ös alu vázam pucéran mennyit nyom, de szerintem sosem fogom annyira szétszedni, hogy le tudjam mérni .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem éri meg. ...hacsak nem versenyzel csakis a méregetés/mutogatás, meg a motiváció/placebo ami hajthat hisz minden kiló súlyos százezrekbe kerülhet. Ha cseréled az alkatrészeket kissé talán odafigyelhetsz a súlyra is, de akkor is tiszta agyrém mennyibe kerül pár gramm mínuszban. Néztem pl. a Deore sor vs. XT ahol 130 grammért fizetned kellene +45 eurót...amúgy ez nagyjából így is néz ki, vagyis durván 100+ forintot kell fizess minden grammért, így én is pl. ~200e forintból tudnék 10kg köré menni. Persze ott a kici kínai shortcut is, ahol némileg kockáztatva azért vásárolhatsz olcsóbban nyeregszárat, nyerget, kormányt stb. ami karbon...és 2 esélyes.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
RexpecT
addikt
Tegnap megvolt az új rockriderek bemutatója, akit érdekel itt a link hozzá, elvileg jön majd az angol feliratos változat is.
XC100 kapott új festést és Shimano Deore-ra cserélték a Sram NX-et, többi nagyjából ugyanaz 899 euró.
Lett egy XC120-as modell, ez maradt Sram NX, de valamilyen rockshox telót kapott a Manitou helyett, elvileg L-es méretben 11,5kg lesz 1100 euróért.
XC500-ból jött egy össztelós, illetve az XC900-ból is.
[ Szerkesztve ]
(#186228) sebgutkopf válasza Hasaggymeg (#186209) üzenetére
sebgutkopf
őstag
Valószínűleg a merevségben nem ott van a szűk keresztmetszet, amit a srác számol. Abban akár még igaz is lehet, de az a paraméter pont nem valós korlát.
Közben meg feltételezem, hogy a rockshox se hobbiból találta ki elől a torque cap-et, amivel még merevebb a kerék - villa kapcsolat, tehát ez se a tengely erősségéről szól, hanem az érintkezési felület növeléséről és annak erősségének növeléséről.
vannak olyanok, ahol olcsóbban is vehetsz 1g-ot, pl Tubolito belső 85g ami nagyjából 100g-al kevesebb, mint egy Schwalbe belső és kb 7-8 ezer forintba kerül - a Schwalbe meg 2500-ba, szóval mondjuk 5 ezerért veszel 100 grammot, 10-ért 200-at a két kerékbe, azaz nagyjából 50 forint egy gramm
amin még lehet húzni akár 100g-ot, az a nyereg, és az sem egy ökör ára
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Hasaggymeg
Topikgazda
Szémirizsíd rulez! ...az a fehér elég jól néz ki...távolról, mert közelről csúnya az a fura láncvilla is meg a hegesztések sem tűnnek valami szépnek. ...de rászereltek egy durván negatív középhosszú stucnit és így dögös lett. 11,5 kg/1100 euró jó arány, mint a Decanál mindig.
#186229f4lcon...van ahol igen, máshol meg, pl. kerékszettnél, akár 200 is lehet egy gramm. Az a Tubolito állítólag nem valami jó, vagy igen? A nyergem ilyen, ebben a szélességben/párnázottságban nem nagyon tudnék sokkal könnyebbet vásárolni, ott meg hamar a kényelem kárára mehet a grammbuzulás. Versenyen, vagy KOM-okat hajszolva majdnem mindegy min nyomod le azt a 2-3 adrenalin átitatott órát, amikor ráadásul már nem is vagy sokat a nyeregben, de egy egésznapos, városnézéssel, fürdéssel megspékelt tekerésnél, ahol közben esetleg még áztattad is a seggeden a bőrt valamelyik tóban, folyóban fürödve, már nem mind1 mire ülsz vissza az végül összesen 5-6 órára a nyeregben.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Majd az új bringán Reba lesz és 1x12, azt nem lesz nehéz 10 kilóra (alá?) levinni.
Más: kell a kenés
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Az attól függ, a Deore elég nehéz, a könnyebbek meg drágák, a kerékszettről nem is beszélve. Ugyanakkor a kis váz ami neked kell helyzeti előnyt jelenthet...meg aztán visszajöhet a 26" amivel végleg megoldódna a súlyprobléma. A Dr. Bike szerelője panaszkododtt az új villák angyonkönnyítése miatt, szerinte azok azért nem tartósak, hamar megkotyogósodnak. Valami nagyon rövid bennük, de nem emléxem mire mondta.
Mutass egyet 2000 euró alatt melyet 10 alá tudnál vinni...nem lesz könnyű találni!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Az áremelkedések előtt 1600-ért is tudtam volna mutatni, karbon vázast. A szokásos Radon-t is könnyen le lehetne vinni:
- nehéz alap gumik helyett idővel jobb gumik, minusz 2-300g = 10.7kg
- tubeless, ha a belsők egyenként 200-250g-osak, akkor kb. 400g mínuszt jelent = 10.3kg
- könnyebb nyereg, szilikon markolat, karbon nyeregcső, karbon kormány, könnyebb stucni és 10 alatt van, pedig ez aluminium bringa. Valszeg egy Chisellel vagy karbonnal még könnyebb lenne a dolgom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
ZolkoW
őstag
bazz.. egyszer balcsi mellett ismerősnél voltunk, és valami szutyok biciklipumpát sikerült találni (azt már nem tudom, nekem miért nem volt, lehet, hogy én nem is bicóval voltam), aminek ki volt száradva a bőr tömítése, hát étolajjal kentük meg, mert semmi más nem volt. Annak nem volt ideje megavasodni, de az a szag még úgy is....
Ja: 1x11 az 1x12 helyett, és máris mínusz fél kiló
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Runner_fxr
Ármester
(#186236) IMIIKE1998 válasza Runner_fxr (#186235) üzenetére
IMIIKE1998
őstag
Jó neked, én másfél hónapja nem kapok hidrós fékcsövet.
Amúgy ez a fóliázás jó dolog, az olcsóbb bringákra én átlátszó, öntapadósat használok, amit festékboltokban lehet kapni. Nem értem, hogy sok embert hogy nem zavar az, hogy a kábelek fényesre csiszolják a vázat. Én azzal szoktam kezdeni, hogy lefóliázom a váz azon részeit, ahol érintkezik a vezetákekkel(főleg ezeknél a régebbi, külső kábelvezetéses daraboknál.)
[ Szerkesztve ]
Hasaggymeg
Topikgazda
A kormány 260 gr melyen még 100-at sem tudsz nyerni, markolatok 110gr azon nyersz ötvenet, a nyereg mondjuk tényleg nehéz amin lehet akár 150-et is nyerni, kormány szárat nem tudom, de így is éppen 10 alá kerülsz...csak hát pedál nélkül ugye tekerni nem nagyon lehet és egy kulacstartó minimum illik, így ha az üres kulacsot sem számolom akkor is már +3-400 gramm van újra ledolgozni való amit a nyeregcsővel és a stucnival már sehogy sem tudsz lefaragni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Hasaggymeg
Topikgazda
Étolaj vagy semmi = 100x inkább a semmi! Annak csak a neve olyan "olajosan" megtévesztő, az nem ken semmit, sőt ha azzal valamit mozgó, forgó részt egyszer megkentél és az beleszáradt annak sz@rral meszeltek amíg ki nem mosod teljesen belőle.
#186235Runner_fxr...kemény lesz, engem a látványától is kiver a víz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
ZolkoW
őstag
Ja, de a kiszáradt bőr tömítés semennyire nem működött nélküle. Igaz, hogy így utólag még talán a vízbe áztatás is jobb ötlet lett volna.
Egy Procraft (legolcsóbbtalán a nevesebbek közül) karbon XC kormány 120g
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
6030D
Ármester
És már fel is találtuk a súly nélküli tubeless csomagot( 2 szelep, 2x70-100 ml lötty, esetleg plusz szalag). ~200 gr
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Hasaggymeg
Topikgazda
Denekinemelégagresszívahéthúszkeahéthatvan!
6030D...ilyen ez a pop szakma. Mint a küzdősportokban, mérlegelés kedvéért leszaunázzuk a kerékpárt 10 alá, de mikor már menni is kell vele akkor felrakunk rá egy pumpát (enyém 130gr, nejemé ez a játékpumpa 70 ), egy belsőt (még a Tubolito is 45gr), egy kulacs vizet (ha púposteve vagy akkor is 550gr), egy multiszerszámot (a könnyebbek is 150 grammosok), egy brájtont (A Rider 15 már 52(!) gr ) , és lámpát nem, mert reggel megyünk, hisz sötétben lámpákkal már túl nehezek lennénk.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
Alapból tényleg érdemes a lecsupaszított bringát nézni, mert a katalógusadatokkal úgy tudod összehasonlítani (menetkészen, de pedálok és kulacstartó+sallangok nélkül). Illetve ez ugye az ember szívének is kell, valaki telefont vesz 300e+ Ft-ért, valaki legót, valaki meg szépítgeti/könnyítgeti a bringát.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
ZolkoW
őstag
megveszi a héthatvanast, mer' agresszív, és levágja 700-ra, mert az könnyebb . Ha szerencséje van, a közepére van írva a méret
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
(#186244) sebgutkopf válasza Runner_fxr (#186235) üzenetére
sebgutkopf
őstag
Hű ezeket a bonyolult formákat feltenni bubi nélkül, meg el ne rontsd (tartalék szettet nem adtak gondolom), kell hozzá némi rutin. Hajrá, remélem szépen sikerül!
Hasaggymeg
Topikgazda
Leveszem a 2 grillsütőt és kenterben verem az összes muglit. ...és igen, a szubjektív elégedettségérzet az ami a leginkább kárpótól a sok feleslegesen drága könnyítésért...ez is része ennek a szenvedélynek.
ZolkoW...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Jóvanna .
Hasaggymeg: szerintem bringát pedál, nyeregtáska, kosár, csomagtartó, zsák krumpli, rekesz sör és egyéb ráaggatott bizbasz nélkül érdemes mérni, mert úgy tudod összehasonlítani a súlyadatokat más bringák gyárilag megadott súlyával . Persze minimum a pedál és egy kulacs felkerül még rá, ezért ha valaki kíváncsi, úgy is meg lehet mérni, de én pedál és kacatok nélküli szűz bringa súlyára gondoltam, szal ha úgy lemegy 10kg alá majd a jövendőbeli bringám, elégedett leszek és szerintem egyáltalán nem lehetetlen dolog. Na de majd egyszer be is bizonyítom .
Más: ma mentem egy kört a Rocket Ron-al, ez egy álom gumi, nagyon jó, érzésre jobban gördül mint a Maxxis Rekon, de fényévekkel jobban is tapad nála, szerintem a Forekaster-t is messze veri. Tuti jó lenne első guminak is, kár, hogy hátra ha még gyorsabbat akarok nála, Schwalbe fronton nem találnék már semmit ami tetszik is. A Racing Ray/Ralph mintázata nem szimpatikus, a Thunder Burt-é meg már túl apró. Egy ilyen Continental szettre nagyon kíváncsi lennék, milyen, de túl drága mulatság kísérletezni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
INTELligent
senior tag
Ebben szerintem nagy igazság van . Úgy kb mindenben, amit írtál. De abban Hasaggymeg-nek is igaza van, hogy bizonyos tényezők tekintetében már valószínűleg csak pszichológiailag van hatása a könnyítésnek, mert máshol úgyis elveszted (vagy ha nem is, akkor marginális a nyereség).
Amúgy van tippem, de mondjátok már meg, hogy szerintetek miért vannak egyesek ennyire rákattanva a súlyra (ezt nem polgárpukkasztásnak szánom, a mondatom második feleéből remélhetőleg kiderül, hogy miért nem), amikor ez egy tényező, a komponenseknek van emellett számos más fizikai tulajdonsága is, ami esetleg már jobban alá tudja támasztani (racionálisan is) a döntést? Pl. ha a drágább és könnyebb fogaskoszorú miatt megbízhatóbb lesz a váltás, vagy nő az élettartam, akkor - én legalábbis - tuti nem a grammokat emelném ki... Tudom, hogy az ilyen egyszerű narratívákat sokkal könnyebben beveszik az emberek - meg könnyebb is kommunikálni (látszólag) meggyőzően -, mert ha mindent is belevesz az ember, akkor kiderül, hogy nem fekete-fehér a sztori (meglepetés... ). Szóval talán érdemes ezeket megfontolni, és ezek fényében dönteni. Persze nekem nincs bajom azzal sem, aki továbbra is a súlyt helyezi fókuszba, akármi legyen is a motivációja. Csak lehet, hogy más meg egyet hátralépve újra tudja definiálni az elvárásait, vagy legalább tudatos lesz az elvárásaival szemben.
Én szerény tapasztalatommal valami olyat látok arany középútnak (főleg hobbi felhasználásra, a versenyszituációkhoz nem értek), hogy "a súly fontos, de nem kizárólagos".
Vélemény/saját meglátás hangzott el.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
INTELligent
senior tag
Szuper, alig várom, hogy nekem is felmenjen a Rocket Ron előre. Amúgy szerintem (eddig csak ránézésre) nem olyan vészes a Racing Ralph, de a teszt nyárig várat magára. Majd szívesen beszámolok róla .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
(#186249) parandroid válasza INTELligent (#186247) üzenetére
A súlyról annyit, hogy amíg rajtam van 4-5 kg plusz, addig kicsit álságos a bringán próbálni megfogni párszáz grammot. Aztán lehet, hogy itt rajtam kívül mindenki le van szálkásítva, és tényleg ezek az utolsó pár grammok számítanak a komoknál...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Hasaggymeg
Topikgazda
Végül is le lehet vonni a pedálok súlyát ha tudod.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg