OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Nikon D500 wishlist
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
krx21
nagyúr
Köszönöm a válaszokat.
Igen én is úgy olvastam, hogy 10-ig el lehet menni...
Norbi83
csendes tag
Kezdek megvilágosodni
Az volt az eredeti terv mielőtt meglett az Apple, hogy azt rákötöm hdmi-vel a tv-re plusz lan kábel nas felé, majd egy optikai kábellel vissza az erősítőbe a hangot a tv-ből. Csak úgy tudtam a DD és DTS hangok nem mennek vissza úgy hogy azt az erősítő annak is érzékelje. A filmek nagy részén többnyire is dd vagy dts hang van és én azzal elvagyok.
Viszont ha ez így működik akkor egyáltalán nem ragaszkodom komolyabb hangokhoz mivel az erősítőnek valóban ez a max. Tudja még HD master audiot de az meg ritka mint a fehér holló.
[ Szerkesztve ]
(#16753) dgyuri0123 válasza dgyuri0123 (#16750) üzenetére
dgyuri0123
nagyúr
Hirtelen ezt találtam. Nem pont oled, de a lényeg látható lejjebb görgetve, hogy hogyan működik a dolog.
"csak a zene van"
Bubukain
senior tag
én is pont így használom annyi a difi hogy optikai hanem hdmi-n (arc) keresztül megy vissza a hang a TV-ből az erősítőbe.
dgyuri0123
nagyúr
Vagy így mint nálad... ez is teljesen jó megoldás. Nálam sztereó az erősítő, így az ARC "opciót" mindig kihagyom.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
alaves
addikt
Ezt a képminőséget (1959-ből!) nézzétek meg OLED-en: Salamon és Sába királynője 1080p
...nesze neked 4k HDR 2018...
Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
dgyuri0123
nagyúr
Nincs ebben semmi különös... analóg technika. Sokkal több van benne, mint 1080p, ezt látod magad is.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
#72042496
törölt tag
Elsőnek tényleg azt próbáld, hogy az ATV-vel mindent Dolby Digitalban küldesz ki. Azt a tévé aztán továbbítja az optikai kimeneten.
[ Szerkesztve ]
energomatt
senior tag
A képminőség biztosnak nagyon jó, de nincs benne folyamatos lövöldözés, utcai autós üldözés, lézerkardozás stb. , tehát akkor meg minek?
Norbi83
csendes tag
Most megcsináltam így és működik
Egreat H10 4K HDMI splitter
krx21
nagyúr
Az ISF és a Technicolor-t vizsgálgatva, Te milyen alapvető különbségeket látsz? Írtad, hol ezt, hol azt használod... Nem lenne egyszerűbb sémán belül korrigálni egy filmhez?
[ Szerkesztve ]
Jó nagy nappalid lehet
12 éve vagyok Ph-n! 13 éve szerelek Apple készülékeket...
jugeen
addikt
Nem nyert. De nyálat csorgatni mindenkinek lehet
alaves
addikt
Na, ja... az ilyen minőségú analóg alapanyagba még a 8k encode-nak is beletörne a bicskája
Ja, akkor hangban is azért jobb az analóg, mert még az Atmosnak és a Visionnak sem akkora a bitrátája hogy beleférjen a hang (mondjuk a csatorna az több)
Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
dgyuri0123
nagyúr
Minek erősítőt cserélni, meg mókolni, ha egyszerűbben is meg lehet oldani..
(#16765) alaves: Biztos így van. Az analóg természetesen tömörítetlen, amit ma nem ismernek. Ha eredeti minőségben szeretnék digitalizálni, gondolom több száz GB lenne a végeredmény...de lehet hogy néhány TB ?
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
Dadan01
senior tag
Alapvetően a trumotion beállítás és az oled fény magasabb a technikolor profilban. Gyengébb, jellemzően 720p sorozatokat szoktam isf profillal nézni, rendes 1080p filmeket, sötét vagy nagyon színes filmeket inkább technikolor. A csendesebb, nem akció filmeknek, mint pl a Három óriásplakát c., jobb az isf. Nekem így jött be eddig.
PuMbA
titán
A Dolby TrueHD és a DTSHD hang az veszteségmentes tömörítés, szóval ott megkapod a teljes minőséget. A kép veszteséges tömörítésű, de a 8K már jobb, mint egy bármilyen filmszalag, ami 6K felbontás körül van.
[ Szerkesztve ]
krx21
nagyúr
Én úgy láttam, hogy alapból a Trumotion nincs bekapcsolva ifs és Technicolor esetén sem. Meg amúgy is testre szabható... Az oledfény szintén... Gamma-át milyenre tetted?
Joshi
titán
Kalibrálásnál mindig a 2.2-es gamma a cél.
Strezi
őstag
+1 Optika a tévéből az erősítőbe oszt jónapot! A tv "grátisz" lefordít mindent (Atmos 7.1-ig) az erősítőnek.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
dgyuri0123
nagyúr
"de a 8K már jobb, mint egy bármilyen filmszalag, ami 6K felbontás körül van."
Ezt mégis miből gondolod? Ki mond ilyen badarságot? Ráadásul ott az 50-70mm-es film, ami sokkal több információt hordoz képkockánként. Szóval, lehet akár 40 Mp is az a 6...
Még jó hogy az élőzene nem lehet rosszabb, egy veszteségmentes tömörítésnél sem... mert hogy ezután az fog következni, hogy az analóg forrás eleve rosszabb, mint a digitális.
(#16771) Strezi: Én is így használom. Sztereó külső DAC-om van, ami kizárólag kétcsatornás jelet tud kezelni, de semmi gond, mert az Amlogic boxommal eleve két csatornát küldetek ki, így a tévének nem kell foglalkoznia konvertálással, csak továbbküldi a jelet oszt' annyi.
Nagyon OFF : Viszont olyan hangminőséget kapok két csatornában, amilyet egy bőven millió feletti High End mozivas tudna talán. Ez számomra fontosabb, mint 10 db hangfallal teleszórni a szobát, mégis csak virnyákolás jön ki belőlük...
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
Partizan182
senior tag
Esti módban már sokan 2.4/Bt1886-ra kalibrálnak, nekem is csak a nappali beállítás 2.2-es. Az a baj hogy stúdiója válogatja mire lőnek, de a BT mostanában állítólag jön föl ez az új kvázi sztenderd.
Dadan01
senior tag
Az két profil személyre van szabva, az rtings leírása alapján, kicsit igazítva a saját ízléshez, pl trumotion. Gamma 2.2 szerintem mindkét esetben.
[ Szerkesztve ]
dgyuri0123
nagyúr
Elfelejtettem megjegyezni, hogy egy ideje a boxom optikai kimenetéről küldöm egyből az erősítőbe a hangot és sokkal jobb így. Teszteltem mindkét megoldást, mert a HDMI kimenet amúgy is aktív, csak a dacon kell bemenetet váltanom és máris hallom, amit hallok. Sokkal teresebb és jóval dinamikusabb a hangja így. Visszaváltva a tv optikai kimenetére, bizony visszalépés. Összeesik a tér, elvész a basszus, a dinamika.. Szóval, érdemes lehet kipróbálni annak, akinek nem nagyon alap/közeli rendszere van. Magasban érdekes módon nem hoz semmit (nálam), de minden egyébben igen élvezetes az előrelépés. Bocs, de így teljes a "mese", ha nem hagyom ki ezt a felállást sem.
"csak a zene van"
daneel_hu
addikt
Jó a warm2, de kifogástalan anyag kell hozzá.
Ha gyengébbek a színek, akkor nagyon szar tud lenni...
krx21
nagyúr
Miért nem tökéletes anyagra van jobb alternatíva?
PuMbA
titán
Nincs 40MP, mert azok csak elméleti számítások, ha jobban utána olvasol. Az Interstellar és a Dunkirk kevés CGI-jét 6K-ban csinálták, mert kb. 8K lesz a vég, ami ugye tökéletesen elég lesz még minimum 100 évig. 35mm esetén egy kicsit rosszabb minőségű szalag már csak 2-3K felbontást ad pl, illetve elég megnézni pár 80-as években készült 35mm filmet, amik FullHD-ban is csak sima HD-nak (1280x720) tűnnek.
[ Szerkesztve ]
dgyuri0123
nagyúr
Azért látod rossznak, mert régen és igénytelenül digitalizálták, amikor ráadásul még ratyi volt a technika is. Manapság "ki lehet/ne nyerni" sokkalt többet is az analógból, mint 8 Mp ha hiszed, ha nem. Amúgy rossz oldalakat olvastál, mert manapság már 20-40 Mp-ről beszélnek, bár a mozgóképek még sokára jutnak el oda, hogy ezt bizonyítsák. Idővel lesznek pontosabb számítások erre.. de 2-3 Mp nevetséges...
(#16777) krx21: Úgy 10-12 éve meleg2-t használok és még SD (DVD) esetén sem éreztem, hogy mást kellene beállítanom a kisebb felbontás miatt, tudniillik ami rossz, az meleg1-en is rossz lesz.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
dgyuri0123
nagyúr
Még egy cikk részlet 2007-ből a kedvedért : Egy 20 éves Canon AE-1 fényképezőgép éppen 25 megapixelnek megfelelő felbontással rendelkezik, és ilyen szempontból technikai értelemben jobb, mint bármelyik létező digitális fényképezőgép a világon.
Vagy ugyanebből a cikkből még egy részlet:
Egy biztos, a mai film több mint 100 éves fejlesztés eredménye, a digitális technika pedig még nagyon fiatal, és ebben a pixelek száma másodlagos szerepet játszik. Annál is inkább, mivel például az analóg középformátum szimulálásához 100 megapixelre lenne szükség. valójában ennek jelentősége csak nagyításkor jelentkezik. Az interneten, weboldalakon a pixelek száma például teljesen másodlagos, mert a képernyő felbontásának megfelelően úgyis le van rontva a minőség. Kiállításokon, vagy egyéb helyzetekben viszont szükség lehet komoly nagyításokra, ilyenkor viszont az analóg fotók a legalkalmasabbak. Ilyenkor kiderül, egy 50 éves géppel készült fotót beszkennelve sokkal jobb minőségű nagyítást lehet készíteni mint egy vadonatúj digitális géppel
[link] Olvasgass ha van kedved hozzá...
És ez még mindig találgatás, mert a mai napig egyre nőnek a számok, ahogyan ráébrednek a volt analóg technika képességeire. Tudnék még linkelni, de nem akarom szétbarmolni vele a fórumot.. Bocs mindenkitől..
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
dgyuri0123
nagyúr
Ezt sem hagyhatom ki bocs.... Szóval az ominózus filmet nem hagyományos filmre készítették. Erről is olvashatsz bővebben, ha érdekel egy kicsit komolyabban a téma. Íme itt a lényeg, hogy miért is lehet annyira rohadt jó képe egy 60 éves analóg anyagnak, plusz, nézd meg légy szíves a hangot is, mert nem kevéssé érdekes.. És itt a vége...
"csak a zene van"
PuMbA
titán
A Kodak állítja a saját 35mm-es filmszalagjairól, hogy 6K felbontást tudnak a legjobb esetben Ha már másolják, feldolgozzák akkor lemegy 3K környékére
[ Szerkesztve ]
Ijk
nagyúr
40-50 megapixeles digitális gépek is vannak kisfilmes formátumban jelenleg. Középformátumból meg 100Mp-150Mp.
Más kérdés hogy ekkora felbontást nagyon kevés objektív tud kirajzolni 35mm-en. De azért van ma pár olyan 50, 85mm-es obi aminek a régi megfelelői legfeljebb bottal ütik a nyomukat felbontásban.
Szerintem úgy 15-20 évvel le vagy maradva digitális fényképezőkkel ha ilyeneket írsz.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
dgyuri0123
nagyúr
Neked viszont fogalmad nincs honnan ered a beszélgetés és hogy mi volt az origó? Nem vagyok lemaradva, mert a mai napig aktívan foglalkozom a digitális fényképezéssel és magával a technikával. Nem az a lényeg, hogy ma létezik-e 100Mp- es kamera.. Az az eredeti kérdés, hogy hogyan lehet egy 60 éves analóg filmnek kurva jó a képe... de már nem érdekel a továbbiakban ez a téma. Csak savazzatok nyugodtan, ezt is megszoktam...
(#16782) PuMbA : Dobj egy linket légy szíves, hadd olvassam már el azt az okosságot...
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
Ijk
nagyúr
Nem is érdekelt honnan ered, arra reagáltam amit leírtál.
/人◕ ‿‿ ◕人\
dgyuri0123
nagyúr
Az előzmények nem ismeretében írsz kritikát rólam... ennyi. Még egyszer mondom, fogalmad nincs miről volt szó, de csak hajtogatod az "érveidet"... Nem akarnád inkább a plazma topikban "erősíteni" a csapatot?
Amúgy analóg tükörreflexessel kezdtem úgy 35 évvel ezelőtt, volt is pár belük, azóta volt néhány digitális tükrös gépem is, szóval ne mondd, hogy nem ismerem a technikát. Szerintem sokkal tágabb az ismeretem róluk, mint az ide írogatók 99%-ának... Mostanában szeretnék egy full frame gépet venni... a lányomnak.. Tudod mi az?
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
energomatt
senior tag
Bármilyen nyelvre fordítanák le ezeket a fórumokat, akkor is lehetne sejteni, hogy jó eséllyel magyar.
Joshi
titán
"Nem akarnád inkább a plazma topikban "erősíteni" a csapatot?"
Vagy inkább te?
daneel_hu
addikt
Egy Canon 5ds azt hiszem 50 mpx körül van, csavarhatsz rá pár olyan üveget ami kirajzolja ezt a felbontást csont nélkül. Nagyjából azokat az üvegeket amelyek 2010-2011 után jelentek meg és piros csíkosak.
Ezt a felbontást nem tudod kihozni egy leica kocka méretű analog filmkockából, csak akkor ha középformátumról beszülénk. Szerintem olyan 20-25 mpx körül van a csúcs egy leica kockánál, nincs benne több, és ha azt vesszük, hogy ez bizony még kicsit zajos is...
Persze az analognak is megvan a maga bája, a sajátos képi világa - de amennyiben arra hegyezzük ki a dolgokat, hogy színhelyesség, realitás -, akkor bizony ma már a digi a nyerő.
2007 pedig 11 éve volt, azóta nagyon nagyon sokat fejlődött a digitális technika.
daneel_hu
addikt
Fogalmam sincs mennyi a kihozható maximum egy régi filmből, de biztos ez is változó.
Azt is nézhetjük, hogy egy 60 éves filmnél szét kellett fényelni a jeleneteket a világosítónak, hogy értékelhető legyen a végeredmény.
Ma pedig egészen brutális sötét jeleneteket tudnak símán leforgatni, ezért hatásosabb is adott esetben, realisztikusabb.
Nekem mindkettő tetszik, mert a régi fényelés miatt az egész film álomszerű... de ettől még az van, hogy a digi a jövő.
Ijk
nagyúr
30-40MP a kisfilmes obik felső határa felbontóképességben. Átlag inkább 20-30MP.
Régieknél meg inkább 10-20MP lehetett az átlag, ennyiben ki is fogynak nagyjából a régi kisfilmes felvételek. Magának a filmnek ugyebár nem lehet mérni a felbontását, inkább az objektív a tényező.
Középformátumnál persze nagyobb felület miatt a felbontás is sokszorozódik, és itt most nem a digitális "játék középformátumról" van szó 44x33mm-es érzékelőkkel, hanem mondjuk egy 4x5-ről.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
stellaz
addikt
+1 én is stereo rendszert használok, egyáltalán nem hiányzik a sok csatornás hangzás, viszont jobb hangminőséget kapok egységnyi pénzért.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
daneel_hu
addikt
Volt régebben dobszkennerünk, rengeteg kisfilmkockát szkenneltünk rajta.
Ritka volt amikor 20 mpx csont nélkül lejött róla. Pedig ezeket mind fotósok készítették.
Kérdés, ki mit nevez 20 mpx-es képnek.
daneel_hu
addikt
40 mpx ha éles és minden pixel ki van rajzolva fizikálisan is - tehát nem csak egy szétkent fos, akkor azért az nem kevés.
Nézegettem 1-2 éve az 5ds sample cuccokat, pár fixszel és egy 70-200 f2.8-assal lövöldözték őket.
144 MB a képek mérete kicsomagolva, ilyen méretben, ilyen minőségben régebben csak digitális középformátumban tudtál lövöldözgetni.
Mondjuk egy Mamiya közepes formátumú filmes cucc dobszkenneren is tudott ilyet, de klasszikus leica kockás analog soha. (szerintem)
dgyuri0123
nagyúr
Azért mert lövésed nincs a témához, nem kell beszólogatni. Te is elmehetnél már valamerre.. messze..
(#16789) daneel_hu : Én sem állítottam mást... de 2-3 Mp nevetséges.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
Joshi
titán
"Azért mert lövésed nincs a témához..."
Ez azért túlzás, de nem is ide tartozik ez a téma. Magyarul nagyon OFF.
daneel_hu
addikt
Szerintem nagyjából 18-20 mpx egy leica kocka.
Ennyit tudsz belőle kinyerni ha profi módon lett elkészítve a kép, és a film minősége is kifogástalan.
És ez a 18-20 mpx ez egy "ZAJOS" 18-20 mpx.
Tehát nem olyan jó mint egy fizikálisan 18-20 mpx-es digitálissal lőtt kép.
(mondjuk egy EOS 6d mark I (22 mpx) + piros csíkos üveg- és akkor ez egy 2013-as tekkknika!)
Persze ha az a kérdés, hogy az analog kockából tudsz jobb nagyítás elérni mondjuk poszter méretben vagy egy 22 mpx-es digi képből, akkor ebben az esetben lehet az előbbi lenne a jobb. Mert szebben lehet felhúzni.
Ijk
nagyúr
DXO szerint a 70-200 is "csak" 33MP-t tud kirajzolni. Nyilván itt már irreleváns felbontásokról beszélünk, mert 33MP már 8k-hoz elég lenne. De nem is hiszem hogy 8k anyagot 35mm-en vennének fel, ahhoz már tényleg nagyobb filmméret kell. 4k-t meg jobb objektívek azért hozzák, tehát simán el tudom képzelni hogy FHD-hez képest lesz felbontástöbblete újradigitalizált 35mm-es szalagnak, főleg ha rányomnak egy kis utóélesítést.
De véleményem szerint 4k-hoz is már IMAX filmméret dukál, egész egyszerűen az optika, a fényviszonyok miatt. De ugye itt már nagy nézési szögekről beszélünk, mozi méretek, arányok.
/人◕ ‿‿ ◕人\
dgyuri0123
nagyúr
"Persze ha az a kérdés, hogy az analog kockából tudsz jobb nagyítás elérni mondjuk poszter méretben vagy egy 22 mpx-es digi képből, akkor ebben az esetben lehet az előbbi lenne a jobb. Mert szebben lehet felhúzni."
Vajon miért? Azért lehet szebben felhúzni, mert a felbontása sokkal nagyobb, mint 22 mp és persze sokkal kevesebb a zaja. Lehet ezt magyarázni bármi mással, csak nincs értelme.
"csak a zene van"