Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [PSti:] A fizetős víruskeresőknek leáldozott?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Olcsó USB WiFi AC adapter
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/crazy.gif)
DithenS
senior tag
Az teljesen természetes, hogy van egy tervezett életciklusa egy terméknek. Autók esetén ugye 200.000km vagy 5 év. Onnan pedig rendszerint előjönnek buktatók. Pedig a régi toyoták és mercedesek elmentek akár 1 millió km-t is! Persze azóta sok dolog került beléjük, de nyílván a cél az, hogy alkatrészekkel továbbra is nyereséges legyen a cég, illetve egy idő után vegyél egy újat. Klímák esetében karbantartásokkal 10 évre terveznek kb. Japanoknál több, de ott eleve a beszerzési ár is magasabb.
Szóval a tervezett elavulás nem egy mítosz, ma már egyetemen tanítják, csak nyílván nem tervezett elavulás címen, hanem életciklus és hasonló megnevezésekkel.De például az olcsó tintasugaras nyomtatoknál van egy chip ami számolja a nyomtatásokat, és a mikor eléri azt az értéket, nyák hibával kiáll.
Majd megkeresem a cikket. Volt egy orosz srác, aki felülírta a chipet és újra működött a nyomtató. Még le is lehetett tölteni a programot hozzá gépre, amit maga írt. Youtubeon is fent van.
[ Szerkesztve ]