- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
"Erre a legjobb mód szerintem az lenne, ha különböző boltok parkolóiban bérelnének erre területet (Spar, Tesco, Aldi, Lidl)."
Szerencsére ennél sokkal átgondoltabb a gyakorlati megvalósítás. A kijelölt bérbringa állomások tömegközlekedési csomópontok és célállomások (oktatási intézmények, kulturális intézetek, egyéb célból népszerű közösségi helyszínek) közelében szokott lenni. A diszkontok viszont ezzel ellentétben autóval jól megközelíthető helyszíneken vannak, ahol más üzleteken kívül nem igazán van más. És általában elég nyitott területen vannak, ahol sok autóparkoló elfér, így mindenképpen feleslegesen sokat kell gyalogolni. Tehát a legrosszabb lehetőség ilyen helyre tenni a rollerparkolókat, mivel roller nem az a tipikus családi bevásárló eszköz.
Nem kell új ötletet kitalálni, ha gyakorlatban sokkal jobb van nála.
A meglévő elképzelést kell tovább vinni. A városok lassan hozzá fognak igazodni.Ja, és többször szóba kerültek a szabálytalan felhasználók és az ittas vezetés. Egy cikkben olvastam (majd próbálom előkeresni), hogy a bejelentési kötelezettséggel járó rolleres balesetek jelentős részét ittas külföldiek szenvedik el, éjjeli órákban, bérrollerral. Ehhez nem kell autóval összeütközni, nincs dashcam, kevesebb videó készül róla, így kevésbé ivódik be a köztudatba.
-
aelod
veterán
Nagyon egyszerű. Én városon belül mindenre aminek kereke van függetlenül, hogy villany vagy emberi erő hajtja KRESZ vizsgát írnék elő. Botrány, hogy a bringás is úgy közlekedik mintha övé lenne a város. Megyek kocsival és jobb szembe velem az egyirányú út kellős közepén....
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Revolit #16896 üzenetére
Kerékpárnál ugyan nem tilos a szeszesital fogyasztás, de ha a rendőr úgy ítéli meg, hogy emiatt közlekedésre alkalmatlan, akkor szabálysértési eljárást fog kezdeményezni. Ehhez viszont nem kell az, hogy részeg legyél.
Viszont én is azt gondolom, hogy más járművön is szükséges lenne a zéró tolerancia. Mert egyénenként eltérő az, hogy hogyan reagál a szervezet 1 vagy 2 pohár sörre. Mindenkit pedig nem lehet ellenőrizni.
Szerk.:
Attól hogy a roller nincs megnevezve a "szabálykönyvben", még nem jelenti azt, hogy bármit megcsinálhat. Például ha az úton halad valaki és nem adja meg a jobbkezet, akkor úgy fog rámenni a rolleres nyakára az autó, hogy nem követett el hibát. -
Revolit
senior tag
válasz
Peaceliker #16895 üzenetére
Nem ez volt a tobbseg allaspontja, sot, egy valaki irta, hogy gyalogosnak szamit. Tobben irtak, hogy nincs besorolasa a rollernek. Azert, mert Pinter boffent, nem lesz SMKP. Mert nem az a jelenlegi torvenyek/kresz szerint.
Valaki meg azt is irta, hogy Debrecenben elso, masod fok mas iteletet hozott hasonlo szituert, es vegul az itelotabla hozott a ketto kozott valamit.
Amig nincs szabalyozas, ez ugy nez ki lutri, ami nem jo. Az ittasan kozlekedes sem, de a tortenet iroja mondta is, hogy nem reszeg volt, "csak" ivott. Kerekpart miert lehet ittasan vezetni? Mennyivel masabb egy palcika roller, amit csak az a bringas nem hagy le, amelyik nem akarja?
Illetve donstuk mar el, hogy "huzzal a kerekparutra buzi rolleres" idezet egy budapesti autostol, vagy SMKP...
-
ρσгτσ
addikt
válasz
DigitXT #16886 üzenetére
Eleve van szabályozás arra, hogy a különböző típusú bringa utakon, járdákon, illetve az úton mennyi a maximum megengedett sebesség.
Tehát attól hogy nincs szabályozva a roller használat, még nem jelenti azt, hogy ennél többel lehet közlekedni. Ez sokaknak újdonság. Ahogy az is, hogy nem állunk fel ittasan rollerre.
Amúgy pont ezt gondolom én is, hogy bizony kell vezetési gyakorlat. Még ha jogosítvány nincs is, legalább a KRESZ ismerete mellett nem ártana felmérni a roller és a saját tudását, aztán ennek megfelelően használni. Az útviszonyoknak és az időjárásnak megfelelően.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Floyd80 #16889 üzenetére
Igen, csak ez a fajta jövő teremt közlekedési és parkolási káoszt. Illetve csak súlyosabbá teszi, mert eddig sem volt túl jó a helyzet.
Somogyi Béla környéke sem túl jó ebből a szempontból. Szoktam oda járni a Game City Corner -be retro játékokért. Az egyik kedvenc boltom.
aelod:
Zuglói voltam 16 évig.Kicsit távolabbra költöztem a centrumtól, de így is gondban vagyok, ha például 5 után érek haza. Alig van már parkoló. Este meg az is előfordul, hogy már csak 1 kilométerrel odébb tudok megállni.
Én sem hiszem, hogy lesz erre mindenki számára elfogadható megoldás.
Nem csak a szimpla autósok, de az áruszállítás is elég körülményes több kerületben. Hiába van néhány árurakodási hely. Abból sincs elég, nem hogy parkolóból.
-
aelod
veterán
Persze, ez is elég nagy baj. Elmegyek valahová kocsival és fél óra múlva már nem tudok visszaállni a ház elé. Arról nem beszélve, hogy lassan az egész kerület fizetős.
Nem tudom mi a jó megoldás de abban biztos vagyok, hogy ha lesz is az nem mindenkinek lesz jó.
Mázlija volt, hogy nem esett bele a vízbe..
-
Floyd80
addikt
Itt az utcánkban van egy kis "jövő", a felújítás után az autók kárára helyeznek el mobilitási pontokat.
"kerékpárral mindkét irány biztonságosan járható lesz, létesül 3 mikromobilitási pont"
Somogyi Béla utca megújítása – Józsefvárosi Önkormányzat (jozsefvaros.hu)
-
ρσгτσ
addikt
Na de azt te is pontosan látod, hogy Zugló nagy részén is már egymás hegyén hátán állnak az autók. Konkrétan nulla hely van az utakon, és sajnos a járdán sincs sokkal több. Azt meg már látom magam előtt, hogy mennek ki tüntetni, amennyiben a zöldterületből veszel el erre a célra.
Erre szerintem akkor lenne mód, ha Budapest (/kerületek) nagyon alacsony területfoglalási díjon biztosítanának minden bérlős cégnek helyet a kiépítésre. Főleg közös helyet...így nem lenne azzal gond, hogy más cég már nem tud a környéken kiépíteni. Csak akkor megint jön az, hogy mit csinálsz akkor, ha ott nincs hely?
Csak mondjuk 1 kilométerrel távolabb.
Szerk.:
Amúgy szerintem pont az autósok lennének azok, akik bevágnák az első bokor mellé, mert nem tudnak tőle megállni. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #16881 üzenetére
Nem az a baj, ha egy roller képes nagy sebességre, hanem ha valaki
csak a nyélgáz állást ismeri rajta, 50 fölött repeszt a szűk bicikliúton
akkor is, mikor konkrét tábla + felfestés hívja fel a figyelmet, hogy itt
óvatosan, mivel beláthatatlan kanyar következik: fékkészenlét sincs,
maximum elveszi a gázt, levágja a kanyart. Perszehogy jönnek, csak
a tempó miatt elveszíti a kontrollt és zakózik. Instant karma, s óriási
szerencse, hogy nem verte telibe a szembejövőt. Viszont semmit se
tanul belőle, ugyanúgy folytatja az esés után... majdnem elgázol egy
gyalogost a következő (szintén beláthatatlan bár itt nem kitáblázott)
jobbosban... Ebbe az egy perces klipbe ennyi fér... de rossz nézni az
egész útját hazafelé. Kommentek alapján már visszafogta magát.
Annyiban hihető is, hogy ebbe a vezetési stílusba kódolva volt, hogy
nem sokáig tud írni: kórház, vagy hullazsák, vagy börtön lesz a vége. -
aelod
veterán
Erre bizonyosan nem fognak költeni, de ha egy utcarészen van kijelölt parkoló hely az untig elég. Mert a türhő máshol nem tudja lerakni csak ott. Én is jártam így zuglóból mentem át angyalföldre és jelezte az app, hogy keressem meg a legközelebbi parkolót mert itt nem rakhatom le. Zuglóban nem találkoztam még ilyennel úgyhogy leraktam ott és már engedte is lezárni.
-
ρσгτσ
addikt
Az összegyűjtés a jelenleg legjobban működő megoldás.
Ahhoz, hogy továbbra is normálisan használható legyen a bérlős szolgáltatás, csak pesten sok 100 roller parkolót kellene telepíteni. Ez is szerintem max. úgy működne, ha összefognának a ezek a cégek és/vagy beleszállna az állam, mert nem kevés helyet foglalnának. Tehát egy közös dokkoló kellene.
Erre a legjobb mód szerintem az lenne, ha különböző boltok parkolóiban bérelnének erre területet (Spar, Tesco, Aldi, Lidl).
Ez viszont évek alatt lenne meg, plusz a szolgálatás is biztosan jelentősen drágulna...
Meg az sem ártana, ha zárható dokkolók lennének, de ehhez megint rengeteg roller parkoló kellene. Talán akkor kevesebb lenne a rongálás, zebrára vagy elé pakolgatás, Dunába dobolás...stb.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Peaceliker #16881 üzenetére
Sima FW csere sem megy mindenkinek. Meg nem egyszer látom, hogy D régióban ragad nekik a roller. Sajnos annak sem nagyon néznek utána, ha egy moddolt szoftver nem százas, aztán jön a meglepetés, hogy pl. nem marad kikapcsolva.
Azt hiszem itt is írtam múltkor, hogy a belvárosi közlekedésem (BP) során nagyon meglepődtem mennyire figyelnek az autósok is. Azt a pár gyökeret leszámítva, aki parkolónak használja a bringa és a busz sávokat. Margit-szigetre mentem ki aznap.
-
Peaceliker
addikt
Pedig csak 2 profil kell meg egy beállítás, hogyári limitekkel induljon a gép
Egyet értek veled, bár az én nevem kuss, mert még meg sem volt a gép, de már fejben meg volt az akku tuning meg stb és első 10km-em után nekem is ment rá a custom fw...mentségemre, hogy nem vagyok idióta, esküszöm
Amúgy engem meglepett, hogy városban milyen kulturált és figyelmes volt velem mindenki (autós, bicós, gyalogos is, amikor épp nem volt bamba), pedig arra számítottam, hogy az életemért kell majd küzdenem
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Peaceliker #16879 üzenetére
Ez így van.
Már látom magam előtt, ahogy megszaporodik szervizek munkája, mert a júzer nem tudja visszaállítani (pl. ST-Link) a gyári FW -re a gépet. Aminél max. 25 -tel megy a pálcikája.
Sokan még rolleren sem álltak soha, de már úgy keresnek, hogy ki lehessen csapni a pálcikából a korlátozást.
-
Peaceliker
addikt
-
Floyd80
addikt
Ebben csak egy nem igaz: lesz társadalmi vita.
Itt a külföldi turisták a problémák, elmebetegként használja némelyik, körúton full sebességgel csaj egy szál csöcsben száguld ezzel a zöld szarral, vagy a tegnap linkelt videó, illetve a szétdobálás, mondjuk ez mintha kicsit javulna, hogy több embert küldenek ki összegyűjteni.
-
aelod
veterán
Készül a tervezet. link
-
Peaceliker
addikt
válasz
Peaceliker #16865 üzenetére
Na körbe jártam a gépet. Rugóstag felső felfogatási pontját alacsonyabbra tenni pofon egyszerű lenne. De most megneztem a lámpát. Ez gyári állapotban (vízszintes trepni) is marha messzire/magasra világít. Nem is értem...
Szóval hagyom ezt a gyári lámpát sztem. Max kap valami tompítást, hogy a szembe jövőt ne vakítsa. Ha kell, majd kap külső lámpát.Amúgy 1-2 fokos emelkedése van trepninek első telo miatt ... Kivéve ha gyárilag nem vízben állt
-
BaLee
addikt
Egy kis hatótáv & egyéb tapasztalat a ninebot F40E-ről.
Jómagam 106kg-al napi 11km-t teszek meg a melóba (oda 5.5, vissza 5.5). Tegnap 100%-ról indultam, ma mikor megérkeztem a melóhelyre akkor 38%-on volt az akksi és még 10.9km-t mutatott (ami biztos kevesebb lett volna). Szerintem ilyen súllyal a valós hatótáv 25km körül lehet valahol 40km helyett.
Aminek nagyon örülök, hogy rábeszéltetek az F30E helyett a 40-esre, mert így 2 napig tudok oda-vissza menni töltés nélkül. Ráadásul a 300 helyett 350-es motor is visszaköszön dinamikában. Árban 20k volt köztük a különbség azaz 10%, ennyit szerintem megért.
Alacsony töltés mellett tapasztalat, hogy 10% alatt, azaz már pirosban lévő akksival még mindig el tudta a 25km/h-s végsebességet, igaz itt már feleségem tesztelte, de alatta tudta. Érezhetően kevésbé dinamikus ilyenkor a gyorsulása, de annyira nem para.
A zselés kerekekkel is pozitív a tapasztalatom, egész jól kezeli az alacsonyabb (pár centis) padkákat meg a kisebb úthibákat, nem érzem szükségét teleszkópos upgrade-nek egyelőre.
Ami hiányzik nekem az a tempomat, amit az EU miatt kivettek. Városban nem para, de múlt héten kimentem egy közeli faluba az új bicikliúton kb. 6km, na ott már nem tudtam hogyan változtassam a gázkar fogási pozíciót... Illetve a 30-as végsebességet is el tudnám viselni, de egyelőre nem akarok hozzányúlni, meg nem is tudom pontosan hogy kell. Elrontani meg nem akarom.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Peaceliker #16870 üzenetére
Ez azért kicsit kiemeltebb probléma. Bár nem mondom, hogy a drónozással nem kellene foglalkozni.
Szerk.:
Ettől függetlenül én is azt mondom, hogy "hiszem, ha látom". Viszont az tisztán látszik, hogy már nem csak a médiumok foglalkoznak a problémával. -
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #16868 üzenetére
Szerintem jövőre van rá reális esély. Idén biztos nem fog.
Emellett is van pár módosító javaslat. Tehát nem egyedüliként futja a köröket a rollert érintő szabályozás.
Szerk.:
Ettől függetlenül már most kiállhatnának egy csomó helyre (pl. járdák vagy osztott járdák). Mert attól hogy nincs nevesítve a roller, még nem jelenti azt, hogy bármit meg lehet csinálni vele.Ez meg úgy tűnik az FB csoportok olvasgatása után, hogy sok ember számára meglepő.
-
ρσгτσ
addikt
Elektromos roller, segway: már idén megjelenhetnek az új Kresz-módosítások
Bár semmi újdonságot nem tartalmaz a korábbi nyilatkozatokhoz képest. Valószínű van egy-két ismétlés is a tavalyi riporthoz visszanyúlva. Itt sem térnek ki minden fontos részletre.
Ugyanakkor alapjaiban véve én is hasonlóra számítok. Az, hogy ebből mikor lesz bármi is jó kérdés.
Már ugye nyáron is beszéltek arról, hogy komolyabban dolgoznak a módosításon. Amikor a szimulátoros tanításról volt szó a B kategóriás jogosítványnál.
Szerk.:
Rollernél mondjuk a végsebesseg ellenőrzés sokkal egyszerűbb, mint motornál. Utóbbit például speciális "futópadokkal" ellenőrzik (pontosabban a teljesítményt), és most nem olyan régen nem kevesen buktak meg rajta az amúgy segédmotornak hívott rendszám nélküli gépekkel. Ami persze nem volt az. -
ρσгτσ
addikt
válasz
Thunderzolee #16861 üzenetére
Szuper, köszi.
-
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #16864 üzenetére
Azon agyalok, hogy egy plusz élem kéne inkább a szerkezetbe, hogy maga a kerék felfogatás kerüljön lejjebb és akkor olyasmi forma lenne, mint pl a sharkset. Ott okosan olyan forma az egész, hogy nem az eredeti magasságban rögzül a kerék, hanem ott lejjebb jön az anyag.
Bár kivitelezni sokkal egyszerűbb lenne egy olyan toldat, ami a rugóstag felső befogatási pontját tolja el
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #16863 üzenetére
Azért óvatosan/ésszel a mókolással.
Én beraktam anno próbából egy
125 mm-es rugóstagot a gyári 100 mm-es helyett. Hát nem kellett volna:
Utcára ki se vittem, állandóan ki akart lőni a legkisebb fékezésre.
Viszont kellett az emelés, mivel addig belevert a sárhányóba a 80/65-ös
gumi, ami egy picit nagyobb volt, mint a gyári terep gumi (80/60). Végül
a két rugóstag kombinációja oldotta meg a dolgot (mm-ek számítanak).
Ja és nem csak rugó utak, hanem az erőssége is, hatványozottan...A kombó először szar volt, gyenge volt a rugó, max. előfeszítésen is, így
a másik rugót kellett végül belerakni, úgy lett jó. Most előre bekerült egy
olajos villa (nulla állíthatóságú, de legalább van benne csillapítás), ezzel
az eleje magasabb lehet, a hátsó traktus meg ugye átépítés alatt van.
Célszerű lenne úgy kialakítani, hogy egy sima, 125-ös légrugót fogadjon.Szerk: a tengelytáv is meg fog nőni vagy 15 centit, ami a fordulékonyság
ellensége, cserébe az egyenes futás talán még jobb lesz: eddig is jó volt.
(A kormány se szitált 45-nél se: remélem megtartja ezt a jó szokását is.) -
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #16859 üzenetére
De hát van
Mondjuk hosszabb rugóstaggal emelne... Jajj a fene lehet mókolni kell!? -
-
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Thunderzolee #16855 üzenetére
+ DigitXT:
Nekem úgy tűnik, mintha egy Bird roller lenne.Az a baj hogy rengeteg az ilyen hülye...és nem segíti elő azt, hogy egy amúgy remek közlekedési eszköznek jó legyen az általános megítélése. Én nagyon várom már azt, hogy szabályozzák. Plusz legyenek komolyabb ellenőrzések.
-
válasz
Peaceliker #16852 üzenetére
Sztem a "hack" az, h hátra is kell lengéscsillapító.
-
válasz
Floyd80 #16854 üzenetére
Szted van rá esély, h a fidesz 12 éve tartó (gazdasági) ámokfutása után "normalizálódik" a Forint árfolyama az Eurohoz képest?
Pont, h most "normalizálódott". Ennyit ér a "nemzeti aranyforint"...
Mondtam már korábban, h aki eddig nem vett rollert, az már bánhatja. Most nem éri meg, iszonyúan elszálltak az árak. :/
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Floyd80 #16854 üzenetére
Ilyen erős dollár, valamint gyengélkedő és bizonytalan forint mellett nem nagyon.
Ezek mellett a téli időszak még kérdéses, de miután a kereslet meghatározó, így az sem biztos, hogy vásárlói szempontból pozitív változást hoz. Pl. enyhe tél, gyártási kapacitás, komponens ellátás, üzemanyagok ára, fenntartható hatósági ár...stb.
Nehéz lenne előre megmondani, de alapvetően nem a jobbik forgatókönyvre érdemes készülni.
-
+1
Kár, h nem ütötte el őket.
Akkora flash lett volna, ahogy "Horror baleset az Andrássyn" címmel végigment volna a médián, ahogy elüti őket az autós, sőt, végigmegy húsdarálóként mindkettőn.Igazi rotten,com video lett volna.
Mégis, mi a fxszt akart a rolleres csávó?
Hát wazz, többsávos úton ha balra akarok kanyarodni rollerrel, és hátranézek, és jön pár autós, és láthatóan akkora sebességgel, h nem érdemes próbálkozni se az úttest széléről a belső sávba közeledéssel, inkább lemegyek az útról egy kapubeálló előtti járdával egysíkú ponton, minthogy bepofátlankodjak egy autós elé, "hátha beenged", vagy inkább "kutya kötelessége lefékezni és beengedni" címszóval. -
Floyd80
addikt
válasz
Thunderzolee #16848 üzenetére
Ha már árak, lehet számítani valami normalizálódásra vagy ennyi volt? Amiket nézegettem 150 körül nyár elején azok most 200 körül vannak.
-
ρσгτσ
addikt
-
Peaceliker
addikt
válasz
Peaceliker #16851 üzenetére
Arra esetleg van valakinek hack, hogy lámpa ne a levegőbe világítson? Ugye telo elől emelt pár cm-t, míg hátul nem vagy még lejjebb is ült.
Mennyivel nagyobb egy 10 colos kerék átmérő?külső méret a col, igaz, nem úgy mint más járműveknél. Akkor majd 4cm-t emelne a hátulján ha csak hatol 10" lenne?
-
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #16845 üzenetére
Na én még egyszer sem tudtam megindokolni magamnak, hogy legyen ilyen szerszámom
Nekem is heti egyet kell bejárni és rollerrel több idő is, mint metróval, pedig ezzel indokolta magamnak, hogy van... Persze igazából csak mert régóta piszkálja az agyam és haveromtól olcsóba kunyiztam el
Ha már... Én ipari elektronika technikusnak tanultam... De 2 évig csak aluláteresztő szőrű bemeneti ellenállást számoltunk, szóval kb semmit nem értek a szakmáhozÉs most vállalati termékfejlesztési szakértő vagyok
De modellezés - amit a szerelgetés szeretete miatt kezdtem el - sok tapasztalatot adott, főleg hasznos, hogy bl témában is. Ott főleg a Drónoknál néha más sem volt, csak forrasztás, fleshelés... SírásMost ennyi lett a géppel, plug and play, alis telo előre hátra.
Aztán ment ma custom fw... Ott volt para. Volt sötét kijelző, rossz akku szint jelzés, stb stb... De végre megy és állítgatni is lehet.
Akku cellák jönnek 3a külső akkuhoz, meg controller kap kis törődést. Tervben nagyon más nincs is... Egyelőre -
cadgers
aktív tag
Sziasztok! Lenne egy kis problémám!
Nyilván hülyeséget csináltam, a régiókat próbálgattam Ninebot F30E-nél, amikor egyszercsak nem engedett többé régiókódot váltani (jelenleg németen van). Pittyegés van amikor szériaszámot váltanék, de ugyanúgy benne marad a német, egy másik programnál pedig "error changing serial" hiba van.
BLE 3.0.7
DRV 5.8.4
BMS 0.0.0Megúszható valahogy ST-Link nélkül a gyári szériaszám visszaállítása? (Természetesen a gyári szám megvan)
A típusa most F30E helyett F30D
-
-
A pálcikarollerek ezek:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek nagyságrendekkel jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a 350W-os jobban megy, mint a 300W-os.
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Emelkedökön a hátsókerekesnél nem kell "ránehezedni" a kormányra természetellenes szögben állva a rolleren felfelé haladva.
Ha külföldről rendelnél G30-at, az global (USA) verziós, azok alapból 30km/h-val mennek.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges.Rolleres boltokban egyébként komoly szándékú vevőnek odaadnak rollereket, ki lehet öket próbálni.
A sebesség 25km/h max. mindegyik rollernél, az Essential megy csak 20km/h-val.
1 roller: Mi 3, F30, D38
2 roller: Pro 2, vagy inkább F40, G30LE100kilóhoz inkább nagyobb motorút válassz (350W).
A Lime rollerek 350W-ossk (a nagyobbik fajta.)DHGateon 190ezer az F40, esetleg érdemes onnét megvenni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #16842 üzenetére
Pont a roller miatt örültem meg, hogy újra használhatom az állványos fúrómat:
Más kérdés, hogy sokáig tart a projekt, többek között érdeklődés hiányában.
(Nem voltam rákényszerítve*, hogy rollerezzek a sok home office mellett ugye.)Szerk: a hegesztőt is a roller miatt vettem anno: az a hátsó villa be is vált.
Meg ugye a klasszikus első villa nyak törést is elkerülhettem volna én barom...Szerk2: amúgy ha már mindenki írja, én alapvetően mérnök informatikus volnék,
az elektronika inkább csak hobbi, a fémmegmunkálás meg pláne. Viszont poén
volt saját kijelzőprogramot írni, más kérdés, hogy ha bugos, akkor kell még "pár
iteráció", mire valóban használható lesz. (Meg az optocsatoló, hogy ha lefagy a
retekbe az egész, attól ne rontsa el a vezérlést a hall szenzor megfogásával.)
*: viszont amikor kitalálták, hogy heti egy napot kötelező bemenni (értelmetlen),
és az ember azzal szembesül, hogy a motorja műszakija már vagy 2 éve lejárt,
roller darabokban, kocsiba ülve meg 3000 Ft parkolási díj alatt nem ússza meg,
az azért ad némi motivációt... Nem eleget, de valamennyit feltétlenül... -
Azie
őstag
Sziasztok!
Nyaralás közben kipróbáltuk a Lime-ot és vásárláson gondolkodunk. Jövő tavaszra/nyárra, szóval nem sürgős - inkább hogy milyen akciókat figyeljek. (Az egyetlen ellenérv, hogy így még annyit sem mozgunk majd, mint most.)
1. roller: 80kg, napi 2x10km, "normál" budapesti közút (kis utcán), kerékpárút. (max 20kmh)
2. roller: 100kg, napi 2x15km, kerékpárút. (max 20kmh)
Keretnek 200k/db-ra maximalizálnám, de ha olcsóbb, az nem baj. Ha drágáb, akkor lehet még várunk a dologgal.
Nem a megtérülés az elsődleges, mert kihasználva úgysem lesznek, hanem ha kedvünk van használni, akkor ne kínszenvedés legyen elővenni (és tárolni sem).
(amúgy tök jó lenne egy topikösszefoglaló az ajánlott típusokkal - bár gondolom, ahány igény, annyi gyártó/típus stb.)
Ehhez kérnék segítséget, előre is köszi! -
ρσгτσ
addikt
válasz
Peaceliker #16840 üzenetére
Népszerűbb pálcikákhoz lehet kapni már legyártott, megbízható (visszajelzések alapján) kiegészítőket, tuningokat. Ráadásul nem minden esetben mondható az, hogy a ráfordított összegből hasonló minőségű és hatótávú eszközt veszel.
Így ha valakinek nincs igénye a nagyobb teljesítményre, sebességre, akkor szép lassan (nem egyben kifizetve) átalakíthat magának egy jobb rollert komolyabb tudás nélkül is.
Komolyabb dolgokba már én sem nagyon mennék bele. Esetleg gázkar csere, csengő leszedés, esztétikai változtatások (pl. taposó) még belefér.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Somatom #16841 üzenetére
Van nekem is azért pár gép, bár inkább hobbykőműces vagyok itthon
De állványos fúró már nincs, hegesztő is csak régi hetra, ami inkább disznóol gyártásra való
Nem azt mondom, hogy nem nyúlok hozzá, ha nagyon nincs más... De nem lesz olyan szép, mint szeretném és akkor az piszkálja az agyam -
Somatom
veterán
válasz
Peaceliker #16840 üzenetére
Na, én ezzel pont fordítva vagyok. Van flexem és nem félek használni.
De, az ilyen elektronikai izéket nem szeretem. Ez kicsit fura egy autóvillamossági műszerésztől, de ez van. Tudok forrasztani, ha muszáj, de inkább flexelek, heggesztek, csavarozok.
-
Peaceliker
addikt
Akkor csak kedv és idő kérdése igazából, hogy hozzá nyúlj
Engem roller építéstől a mechanika része tart vissza. Ahhoz kéne sok, drága nagy gép... Abba tuti nem rakok pénzt (hely sincs). Az, hogy forrasztok 1-2t, ilyesmi az oké. De ahogy látom igazi faja dolgok akkor jönnének ki, ha én gyártanék le 1-2 alkatrészt. Na de az nem lesz.
Vezérlő táp rész erősítés, mosfet csere, külső akku, ilyenek lesznek, de eleve nem is azért szereztem be egy pálcika rollert, hogy fél év múlva terep gép legyen, ami 80al tud menni -
ρσгτσ
addikt
válasz
Peaceliker #16838 üzenetére
Még az őskorban 601 -es elektronikai műszerészként végeztem, ahol tanultunk mechanikai dolgokat is. Ez nagyjából hobbinak megmaradt, de annak is szántam. Soha nem akartam ebben dolgozni.
Anno építettünk, javítottunk erősítőt, lemezjátszót. A telefonokat (okostelefon) pár éve engedtem hardveresen és szoftveresen is. Még a Motorola 7200 -zal kezdtem a mókolást. Mostanában már inkább csak konzolokat és hozzá kapcsolódó eszközöket javítok szintén hobbi szinten. Főleg magamnak, néha tovább is passzolom. Bár ezekből is inkább a retro áll hozzám közelebb. Javítás, felújítás, egyebek.
Szóval amit lehet megtanultam. Még ha nem is mindent professzionális szinten.
Az tuti, hogy rollert nem építenék magamnak, mert annyi kapacitásom nincs (meg helyem sem). Plusz egyszerűbb is hátradőlve kérni a segítséget. Kb. 25 év alatt már eljutottam oda, hogy nem akarok mindent én megoldani...de azért lehet pár dolgot szívesen orvosolnék.
Csináltam már életem során én is pár hülyeséget, amiért nem hibáztathatok másokat.
De ugye régebben nem is volt ennyi infó mint manapság. Nekünk kellett egy csomó mindenre rájönni.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
DigitXT #16831 üzenetére
Mondjuk ez a gyári gázkarnak csúfolt "izé" G30 -on nem (/sem) egy minőségi darab. Függetlenül attól, hogy kinél szolgált ki már X ezer kilométert.
Számomra olyan konstrukció, mint az általános kontroller analógok. Van akinél gond nélkül használható éveken keresztül, van akinél meg már az elején akadozik, rezeg, ragad.
Egy-két alkalommal már nekem is beragadt. Amit azért nehéz a júzer error -ra fogni. Max. ha valaki véletlenül azzal együtt emeli át a padkán a rollert. Vagy valaki úgy nyomja maxra mint az állat. Ami valóban nem tesz jót.
Lehet csak a rugót kellene cserélni, nem tudom. Sok mindent szedtem már szét az elmúlt 25 évben, de a rollerekhez nem igazán értek. Lassan szerintem itt is ki kell okosítanom magam, ha ez tartós hobbi lesz nálam.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #16828 üzenetére
Ezekből van olyan, amivel lehet használni az érintőképernyőt? Nem kell feltétlenül az ujjak végénél. Az is elég, ha például az egyik bütykömmel tudom nyomkodni.
A tenyérrel ellenkező oldalon.
Bár lehet nézek inkább egy normális telefontartót. Csak néha használnám a GPS miatt.
Mert ebből a Bering -ből vannak szimpatikus kesztyűk.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #16830 üzenetére
Nekem ilyen van pár éve, hibátlan, precíz. Szép-e? Nem feltétlen.
De nekem első a funkció. Amiben köröket ver egy hüvelykujjas rettenetre:
mondanom se kell, hogy vezethetetlen egy erősebb roller rossz gázkarral. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #16827 üzenetére
OMG, ezt az érvet se hallottam még a legergonómikusabb gázkar ellen:
szerencsére a hüvelykujjas gyönyörűszép, nem baj, ha nem adagolható.
(Teszem hozzá, az sem valid ellenérv, hogy mínuszban lefagy a kezed...
Ahogy előttem írták, egy motoros kesztyű csodákra képes. Hja, hogy az
pont nem alkalmas ilyen mütyürök nyomkodására, az megint más.)
-
Revolit
senior tag
válasz
yodamester10 #16773 üzenetére
Tetszetos. Berendeltem egy Blade GT-t, de lehet kicsit tulzasba estem
Leginkabb a 39 kilos sulya, ami azert elbizonytalanitott. Most lehet inkabb ezt az apollot rendelnem -
Somatom
veterán
Többnyire nekem sincs. Eccer mentem cirka 2x10Km -t nyélen. Akkor sem káromkodtam, hogy nincs tempomat, úgyhogy elkönyveltem, hogy nekem nem kell.
A 30Km/h sem hiányzik. A pedelecen az első dolgom volt kiütni a 25 -ös korlátot, mert az a gép kívánja a hasítást. De, ezen a rolleren egyáltalán nem hiányzik. -
PociAti
őstag
válasz
devilzero #16819 üzenetére
Csókoltatom a cikk címadóját:
"Fürge és kitartó rollert tudtok rendelni a Geekbuyingon"
Honnan tudja hogy kitartó???
Még csak nem is tesztelték, hanem az adatlapja alapján összedobott egy írást.
Pár évnyi használat után illene csak ilyen jelzőt aggatni rá.Az a baj ezzel a noname példánnyal, hogy fogalmad sincs 200 vagy 2.000 km után fog kihalni alólad. Ennek fényében mérlegeld a 112 900 Ft-os árat. Nem nagyon fogsz találni olyan szervizet, ahol vállalnák ennek az ismeretlen rollernek a javítását. Hibásan és működő állapotban is csak jelképes áron sikerülne tőle megszabadulni.
-
Peaceliker
addikt
Na, ma megtettem első 10km-em. Jó volt, tetszett.
De a térdem nem díjazta. Comb izomláz, gondolom majd jobb lesz idővel
Templomat lenne m365 pro-ban, de nem hiányzott, hogy ki van kapcsolva (haveromtól jött a gép, ő így használta, nekem melóban nem volt időm átállítani), pedig Andrásin elég sokat mentem nyél gázon. Oda picit néha veszélyesnek tűnt, hogy csak 25-el megy. Mondjuk nem sok hely volt, ahol nem padlón mentem, csak ahol járdán mentem tömegben (pár rész rövid rész volt ilyen, nem akartam tolni).
Amúgy tömör gumis, annyira nem rázott, mint vártam és semennyire nem zörgött. Van sima rollerem, az egy traktor ehhez képest hangban
Első hátsó telo ma jött meg, remélem holnap valami uncsi meeting alatt be is tudom építeni őket
-
devilzero
tag
Sziasztok,
Nem nagyon mélyedtem még bele a rolleres topikba, viszont gondolkoztam egy nagyon alap e-roller vásárlásán (link). Mire kell figyelni egy ilyen "noname" roller vásárlásánál? Esetleg van valami bestbuy ezekből a szerkezetekből?
Köszi,
Csaba -
Peaceliker
addikt
Ilyen magas vagyok és ekkora a lábam, súlyban sajna nálam a számok fordítva vannak
Nekem m365 pro lett, és azt mondom, hogy el tudnék viselni hosszabb de mondjuk inkább szélesebb trepnit. Tudom más gép, de ha ennek le van írva valahova a mérete, akkor hátha jó viszonyításnak -
Hátsó kerekes meghajtás.
Emelkedökön felfelé nem kell a kormányra "nehezedni", már-már természetellenes testtartásban.Nekem a Xiaomi pl gyakran kipörgött induláskor ha padkára mentem fel, vagy vizes úton. A hátsókerekes meghajtással viszont ilyen nincs.
Mondjuk a Xiaomik annyival kisebb, könnyebb rollerek, nem meglepő, ha kipörög a kerék terheletlenül, mivel olyan könnyű a roller súlya.
Lehet a Segwayek annyival nagyobb tömeget képviselnek már eleve a 10"-os kerék miatt, h nem pörög ki a kerék alapból szinte sosem, annyit még nem használtam, h kipróbáljam ezt is rajtuk.Én egyébként pont azért vettem G30-at a G30L helyett, mert nagyobb a trepnije.
Nem tudom már mennyivel, de van egy összehasonlító videó Youtubeon.A visszatöltést azt engedd el, normál használat mellett szinte semmit sem ér, viszont a nem erre felkészített vezérlő elhalálozhat miatta.
A tárcsafék a hátsó keréken viszont egy jó pont az F sorozatnak.
Amikor a G30, G30L megjelent, még nem volt F sorozat, és a korábbi Segway rollerek csak 300W-os motorokkal voltak max szerelve.
Így a G30, G30L volt a "legerősebb".
Ez ma már nem így van, mert az F, és a D szériából is vannak 350W-os motorral szerelt példányok (F40, D38).Nem lepődnék meg, ha a G30L gyártását idővel abbahagynák, mivel akinek kisebb akksis G30 kell, az vehet F40-et, D38-at, majdnem ugyanazt kapja, mint a G30L.
-
gbela
senior tag
Sziasztok. Par napja mar olvasgatom a topicot vasarlasra keszulve. F40, G30 vagy G30L lesz a valasztas. G30L egyelore a befuto, egyetlen nyitva levo kerdes meg, hogy mivel felepitesben is kisebb mint a g30 nem csak akksiban nem e lenne esetleg kenyelmetlen. Akinek van az tud nyilatkozni? Nem vagyok tul nagy, 183cm, 43as lab, 78kg.
Masik, hogy latom itt nepszeru kinabol rebdelni dhgaten keresztul. Gari akkor gyakorlatban nem igazan van, right? Global verzio miatt rendelnek onnan ha onnan lesz, meg persze ar is jobb.
Illetve mi elonye van a g30l-nek az f40hez kepest? Motorilag ugy latom ugyanaz, spec alapjan az f40nek talan nincs visszatolto fekje. Mas igazi elonyt olvasva nem lattam, de ahogy kiveszem a g szeria az f felett van mindenki szerint.
Koszi ha valaki tud valaszolni fentiekre! -
-
PociAti
őstag
-
ati:)
újonc
Sziasztok!
Volna 2 rollerem de az eggyiket elszeretném adni.
Az eggyik egy Xiaomi M365 a másik egy Ninebot Es2.
A ninebotnak kisebb az akkumlátora de ha megtartom akkor tudnák hozzá venni egy külső akkumlátort.
+ összteleszkópAz m365 nek gumi csere kéne meg csukló szerkezet csavar/ sárvédő csavarokat cserélni kellene.
+jobb gyorsulásMelyik rollerel lenne jobb foglalkozni/megtartani?
-
BaLee
addikt
válasz
PociAti #16802 üzenetére
Ránéztem múltkor a Lime áraira és láttam, hogy valami 250Ft a feloldási díj utána percenként 50Ft-ba kerül. Nekem az 2300Ft lenne naponta (2x18 perc).
Autóval ez csak üzemanyag költséget nézve napi 550Ft.
Saját rollerrel meg 6Ft.Oké, hogy amortizáció nélkül, de elég baráti.
-
bkiky01
senior tag
válasz
bajnokpityu #16800 üzenetére
Ez a "széthullós" gép?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Mozgásban a PIONER című orosz MMOFPS
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Posta, csomagküldés
- Autós topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Azonnali fotós kérdések órája
- 3D nyomtatás
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- További aktív témák...
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730p
- Bomba ár! HP ZBook Studio G5 - i9-9980H I 32GB I 1TSSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A52s 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest