Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ldave: New Game Blitz - 2025
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Gurulunk, WAZE?!
- Hadeska22: MSI Creator Z16 - szomorú konklúzió
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
surgery
senior tag
válasz
Reggie0 #14398 üzenetére
Valószínűleg az életedben nem ültél elektromos kerékpáron és amit fent írtál az is beállítható úgy akár egy 1000w os biciklinél hogy max 25 km/h ig segítsen rá ez a helyzet remélem most már érthető. Ergo már megfelel a kitételnek legalábbis az egyiknek na ugye hogy nem annyira egyszerű.
-
surgery
senior tag
válasz
Reggie0 #14398 üzenetére
Te itt bizonygatod hogy ez rendesen szabályozva van egyáltalán nincs hidd el hiába is mondod és ezt az EU ban sem tudták megtenni. Minden féle okoskodás nélkül nem megfelelő a szabályozása ennek a dolognak nem csak nekünk jogászoknak sem. Hidd el vannak olyan elektromos kerékpárok amik mennek így is úgy is. Bármit is állítasz nincs rendes szabályozás és nem is lesz ezzel kapcsolatban és a rendőrség sem tudja hogy ez vagy az mi és nem is ez a dolguk. Nem a szoftver a lényeg és nem is az amit te mondasz hanem az hogy nem lehet szankcionálni semmivel hiszen nem lehet azt mondani egy eszközre hogy ez vagy az ilyen egyszerű ez.Jò szabályozás erre sosem lesz.Nem azt mondtam hogy rajta van a szára vagy nincs olvasd el figyelmesebben. Te jössz itt minden féle szabványokkal és szabályozással amiről mindenki tudja hogy igazából nincs.
-
Reggie0
félisten
válasz
surgery #14396 üzenetére
A szoftverben levo beallitas, miszerint 0-rol elindul-e vagy nem, nem szamit, mert nem valtoztat azon a kitetelen, hogy rasegiteses-e vagy nem, mert a rasegites nem ezt jelenti..
Tehat az egyszeru peldadhoz visszaterve te azon rugozol, hogy rajta van-e a szara a baracknak vagy nem miutan leloptad. Tok mind1, nem ettol lesz kopaszbarack.
-
surgery
senior tag
válasz
Reggie0 #14395 üzenetére
Hogy egy egyszerű példával éljek. Mondjuk egy paragrafus kimondja hogy a kopasz barack lopásának ez és ez a büntetési tétele akkor ha egy normál barackot leszedek a fáról nem büntethetnek meg azért mert kopasz barackot lopott el valaki. Egyszerű példa de ha bizonyos feltételekkel a kopasz barack lehet a sima barack akkor áll a helyzet. Ezért sem lehet ezeket a járműveket kategóriába sorolni illetve lehet de ez nagyon nem egyszerű dolog.
-
surgery
senior tag
válasz
Reggie0 #14395 üzenetére
Az a nagy baj hogy szerintem te érted rosszul ha nem számítani akkor nem is lehetne kategorizálni a dolgokat. Szerintem abszolút számít mert akkor nem lenne gond erre megfelelő jogszabályt hozni. Lehet hogy le lehet írni valamit de attól az jogilag nem lesz rendben és jogilag nagyon nehéz szankcionálni ilyen estetben. Itt egyáltalán nem a szabványok számítanak inkább ennek a jogi háttere. Sajnos az egész család jogász sokat beszéltünk erről már.Ha valamiről nem lehet minden kétséget kijelenteni ezt vagy azt akkor nem nagyon lehet jogi szankciót alkalmazni màrpedig ebben az esetben ez nagyon fennáll.
-
Reggie0
félisten
válasz
phoenix1989 #14392 üzenetére
Ugyanez a helyzet veluk.
Regen(>10 eve) volt kulon kitetel kreszben, hogy a gyerekjatek (roller, gordeszka, gorkorcsolya) nem minosul jarmunek, hanem gyalogoskent kell rajuk tekinteni, de ezt mar nagyon regen kivettek. Azota azokat is az altalanos jarmukategorizalas szerint kell figyelembe venni, de mint a gepi meghajtasu roller a gordeszka is lehet smkp, mivel az lehet 3 vagy 4 kereku is (lasd quad).
-
phoenix1989
őstag
egyébként mi a helyzet az elektromos gördeszkával? vagy a többi elektromos járművel? mert van pár.
-
surgery
senior tag
Attól hogy beteszel egy Suzuki csomagtartóba egy 5000 köbcentis motor még nem lesz versenyautó
Majd a rendőr a roller vagy a bicikli menüjében azt fogja keresni mi ez? Egy sima biciklivel is tudok 50 el menni mégsem SMKP.
-
surgery
senior tag
Az a helyzet ezzel az egész történettel hogy minden elektromos kerékpár és
minden roller most már újabban úgy készül hogy ez is és az is. Ha akarom akkor csak segédlettel indul el és ha akarom akkor csak rásegít a hajtásban. És ha csak úgy használom akkor mitől lenne SMKP?. Szòval ez gyakorlatilag bizonyíthatatlan hogy én hogy használom. Azért mert van rajta olyan funkció hogy önerőből megy és akkor mi van? Egy 3000 watt teljesítményű rollerrel is tudom használni úgy hogy max 25km/H val megy ki bizonyítja hogy nem így van? Egyáltalán nem olyan könnyű ezt szabályozni mint ahogyan gondolják. Motoroknál ez viszonylag egyszerű dolog de ilyen járműveknél egyáltalán nem az! -
Somatom
veterán
válasz
Reggie0 #14386 üzenetére
Lehet, de ehhez jelenleg csak egy Pintér úr által kiadott vélemény áll rendelkezésre, ami sztem nagyon kevés bármilyen pedálos, vagy lábbal lökdösős villanyjármű SMKP -vá minősítéséhez. Egyáltalán kinek kell ezt eldönteni? Tartok tőle, hogy az nagyon kevés, ha a tulaj azt mondja a biztosítónál, hogy márpedig ez egy SMKP.
-
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #14384 üzenetére
Attol meg SMKP-nak minosul, hogy nincsenek rendben a papirja. Forditva ulsz a lovon. Elso lepesben ugy megy, hogy a jarmu tulajdonsagai alapjan el kell donteni, hogy milyen jarmukategoriaba tartozik a jarmu. Majd utana a masodik lepesben a jarmukategoriara vonatkozo jogszabalyoknak kell megfelelni, ami eloirja a jelzest, tipusbizonyitvanyt, biztositast, stb.. Ha ez nem tortenik meg, attol meg ismert a kategoriaja.
-
Somatom
veterán
válasz
Tafaya #14383 üzenetére
Nem!!! Attól, hogy nem kell tekerni, még nem minősül SMKP -nak. Itt a bibi Pintér úr álláspontjában. Ez nem automatikus! Az SMKP -hoz tartozik egy jelzés, típusbizonyítvány, stb. Ennek hiányában nem kötik meg rá az SMKP biztosítást és ezért nem vehet részt a közúti forgalomban. Tehát, jogszabály szerint az ilyen járművel nem szabad a KRESZ hatálya alá tartozó helyen közlekedni.
-
Tafaya
csendes tag
Azt hiszem ez a jelenleg érvényben lévő szabályozás:
[link]
"Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti."
Az olyan elektromos kerékpár, ami tekerés nélkül is megy, az SMKP-nak minősül. Egyelőre az első esetben ha megállít a rendőr, akkor csak tájékoztat, hogy jogosítvány, sisak, stb. kell, a másodiktől büntetnek.
Azt, hogy ezt rollerre hogy lehet most átültetni, szerintem senkinek sincs fogalma. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #14380 üzenetére
Abba a vitába nem mennék bele, hogy ki szerint mi minősül elektromos kerékpárnak, és mi nem.
A Magyar Szabványügyi Testület oldaláról 19.470 Ft fejében angol nyelven le lehet tölteni a dokumentumot. Magyar nyelven nem találtam meg.
MSZ EN 15194:2018 "Kerékpárok. Villamos hajtással támogatott kerékpárok. EPAC-kerékpárok", Meghirdetés dátuma: 2018-04-01. -
PociAti
őstag
válasz
Somatom #14378 üzenetére
Úgy van ahogy mondod, az SMKP is lehet elektromos!
Páran nem értik, miért nem született már meg az új rolleres szabály, csakhogy annak rendbe tétele magával ránthat más szabályokat is, amikhez szintén célszerű lenne hozzányúlni.
De ahogy az SMKP lehet elektromos is, úgy a roller is lehet belső égésű. Egyik sem gyakori jelenség, bár robogók esetén határozott a fellendülés. Viszont még így is jó nagy méretűek.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #14377 üzenetére
De az nem minosul elektromos kerekparnak a mostani szabalyok szerint, hanem SMKP-nak.
A baj az, hogy a koznyelv mast ert elektromos kerekparon, mint a kresz+kohem rendeletek. Egy kerekpar nem attol lesz elektromos kerekpar, hogy ugy nez ki, mint egy kerekpar es villanymotor van benne. Ezzel az erovel hol a hatar az elektromos motor es az elektromos kerekpar kozott? Jobban elore kell dolni rajta, mas szogben all az elso villa, vastagab a vaz?
Az SMKP egy kulon muszaki kategoria most is, lehet akar elektormos, akar belso egesu motorral szerelt. SMKP=kis szutyok motorral szerelt, viszonylag lassu jarmu. Azaz nem tud 50-et menni, 4kW/50ccm alatti motorral rendelkezik.
-
Reggie0
félisten
válasz
kakuk.tamas #14376 üzenetére
Nem. A kerekparnak pedalja van, a rasegites pedig egy folyamatos dolgot jelent, nem azt, hogy egyszer meglokod es onnantol megy magatol.
Azert a szabalyok most is eleg konkretak csak el kene olvasnod.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #14375 üzenetére
#14371-ben Kakuk elég pongyolán fogalmazott, és lehetséges, hogy ő a Tornado-szerű elektromos kerékpárokra gondolt, melyek között van olyan, ami a gázkar meghúzására nulláról elindul.
És vannak a pedelec-ek, az elektromos rásegítéses kerékpárok, amiről te beszéltél."kulonben az is SMKP."
Nem, nem lesz attól SMKP, de jobb híján arra is az SMKP szabályai vonatkoznak (majd) rá.Szóba került, hogy ha már hozzányúlnak a szabályokhoz, akkor már ehhez a részéhez is hozzá lehetne nyúlni.
Eltérő fizikai paraméterekkel rendelkeznek, így jól jönne egy újabb kategória bevezetése. Bár a legtöbb pontban azonos szabályok vonatkoznak majd a nagy teljesítményű elektromos rollerokra és más, elektromos hajtású kerékpárokra, mint a SMKP-ra, de az SMKP-k fizikai jellemzői és károsanyag kibocsátásuk miatt nem mehetnek be olyan helyre, mint ahová a nagy teljesítményű elektromos járművek bemehetnek majd, de ők is csak sebességkorlátozással. -
kakuk.tamas
addikt
válasz
Reggie0 #14375 üzenetére
Akkor sok roller kerékpár… 300W (vagy az alatti motor), max 25km/h sebesség. És ha úgy nézzük, rolleren is rásegítés a motor, mert álló helyzetben nem indul el ha meghúzod, kell hozzá emberi erő is. Nem?
Tudsz rollerral normálisan rollerezni, csak nagyon szar…
És ember legyen talpán, aki erre ki fog találni egy normális szabályt… Nem irigylem akinek ez a dolga…
-
Reggie0
félisten
válasz
kakuk.tamas #14371 üzenetére
Elektromos kerekpar nem gazkaros, hanem rasegiteses es hivatalosan 25km/h-nal el kell vennie a rasegitest es maximum 300W-os motorja lehet, ebben az esetben tovabbra is kerekparnak minosul, kulonben az is SMKP.
-
Somatom
veterán
válasz
kakuk.tamas #14371 üzenetére
Ennek se füle, se farka. Pintér úr válaszát körberöhögik a biztosítók. Viszont SMKP Mabiszos kfb. nélkül nem vehet részt közúti forgalomban.
-
kakuk.tamas
addikt
Engem egyszer se állítottak meg eddig. Pedig egyszer majdnem előttünk nyakaltam el, amikor 'indexeltem' a bal kezemmel (jobbal meg gázt adtam valamiért
)...
De van "kötelezőm", ha balesetezek fizet a biztosító. Egyedül a jogsi hiányzik.Jómúltkor nekem is mondták ezeket amúgy, de mondtam, hogy a Magyar Közlöny a mérvadó, nem pedig akármilyen híroldal...
-
Антей
tag
válasz
kakuk.tamas #14371 üzenetére
Sztm is marhaság, de én csak azt akartam írni, h a 'hírgyártók' milyen gyorsak (2½ év...), v h újra-újra hajhásszák a semmit. Persze az is lehet, h 1 IQ-nukunak minden hír új...
Bocs', de qrvára rühellem, h állandóan ellenőriznem kell a 'híreket', már ami engem érdekel, v érint.
1ébként 2019. novemberében amikor ez napvilágot látott, akkor se szóltak a rendőrök, v büntettek, v cs nekünk szerencsénk volt. -
Антей
tag
válasz
kakuk.tamas #14369 üzenetére
Közben beraktam fentre is
https://www.parlament.hu/irom41/07930/07930-0001.pdf
-
PociAti
őstag
válasz
gyuri6 #14362 üzenetére
A baromságot nem kellene terjeszteni.
Elég csak utána nézni milyen hangzatos cikkeket írt a rollergyűlölő Csontos Róbert:
#1 2020.09.17. Na végre: kitiltotta az I. kerület a bérelhető elektromos rollereket
#2 2021.09.02. Sokkoló tragédia: felrobbanó elektromos roller ölt meg egy kisifút
#3 2021.09.11. Piroson ment át az elektromos roller: telibe kapta az autó – videó
#4 2021.10.20. Halálos baleset Budapesten: turistabusz gázolt halálra egy elektromos rollerest
#5 2022.05.29. Eldőlt: jogosítvány és bukósisak kell az elektromos rollerre#2 New York
#3 Lengyelország
#4 buszsofőr volt a vétkes, áldozat egy helyi ismerettel nem rendelkező távol-keleti férfi.A két magyar vonatkozású cikkből a #1-es címe durva ferdítés, a kerületből a bérrollerek parkolásának szabályain szigorítottak (nem tudom azóta mi a helyzet), nem pedig a közlekedés lett megtiltva.
Az #5-ös pedig úgy ökörség, ahogy van.Ne a facebookról, indirekt.hu-ról, és bulvár lapokból tájékozódjatok, vagy ha így tesztek, akkor azt tartsátok magatokban.
-
Joshi
titán
válasz
kakuk.tamas #14363 üzenetére
Ráadásul a cikk mai, és ezt írja: "Ma reggel tette közzé a Parlament Pintér Sándor válaszát..." Nem hinném, hogy vasárnap ilyenekkel foglalkoznának, főleg hogy holnap és holnapután sokkal fontosabb EU megbeszélések lesznek.
-
kakuk.tamas
addikt
-
gyuri6
csendes tag
Sziasztok!
Ezt olvastam ma:
Eldőlt: jogosítvány és bukósisak kell az elektromos rollerre - Indirekt.hugyuri6
-
z67
őstag
válasz
IntelKiller7 #14359 üzenetére
Igazán nincs mit. Szívtam ezzel én is elsőre
-
PociAti
őstag
válasz
kakuk.tamas #14358 üzenetére
Szerintem nem várható.
Egy brand szempontjából fontos, hogy egyértelműen beazonosítható legyen.
A Xiaomi stílus egyértelműen a jó alapanyagok felhasználásával készített, nagy darabszámú, gondosan tervezett kompakt rollerek.
És a kompaktba már nem nagyon fér bele a 8,5"-nál nagyobb kerék, lengéscsillapító, 120 kg-os terhelhetőség.Egészségesebb az, ha mondjuk valamely leányvállalata megy el a nagyobb szekér irányába. Viszonylag szabad kezet kapnak kísérletezésre, aztán ha kitalálnak valami jó megoldást, és a vásárlói vélemények is visszaigazolják, akkor gyorsan átveszik az újítást.
-
surgery
senior tag
Sziasztok kb 120 kilós embernek milyen roller ajánlott!? Árban max 400 ezer és olyat keresek ami jó hatótávval rendelkezik illetve tudja tartani a 40 km es sebességet ilyen súly mellett. Ajándékba szeretném venni egy családtagnak.
-
z67
őstag
válasz
IntelKiller7 #14349 üzenetére
Ezt írtam még aznap
-
PociAti
őstag
válasz
kakuk.tamas #14350 üzenetére
A NAVEE nem koppintás, legális kapcsolatban áll a Xiaomival!
A https://www.navee.eu/ weboldal címe: XIAOMI NAVEE E-scooter | Xiaomi Ecological Chain Brand - navee.euAz Ecologikal Chain arra vonatkozik, hogy a Xiaomi nem csak termékeket tervez és gyárt, illetve átvesz más fejlesztők által készített termékeket. Vannak amiket saját márkanév alatt, mondjuk Mi jelöléssel, vagy az is lehet, hogy saját név alatt futnak, és csak induláskor nyújtanak nekik komolyabb támogatást, hagyják kibontakozni őket (jó példa erre a Roborock porszívók). A termékeknek meg kell felelni a Xiaomi elvárásainak.
NAVEE S65 azért tartogat érdekességeket.
Pl. a megszokott direct drive helyett úgynevezett geared motort használnak, amivel az 500 W-os motorból elég komoly, 40 Nm nyomatékot tudnak kiszedni. -
Tamás9x
őstag
válasz
kakuk.tamas #14348 üzenetére
M365 talán arra is van, nemrég frissítették, androidon, és normálisan működik a "lock" funkció, de speciel ebbe nem tudom, hogy ugyanúgy 2-3 óráig és felold vagy marad is lezárva.
-
hito
nagyúr
válasz
kakuk.tamas #14350 üzenetére
Xiaomi koppintás? Én még csak hasonló Xiaomit se láttam.
-
butyu
csendes tag
https://www.indiegogo.com/projects/navee-s65-e-scooter-the-futuristic-city-commuter#/
Erről mi a véleményetek? (2 napja még 599$ volt
)
-
Tamás9x
őstag
válasz
kakuk.tamas #14345 üzenetére
Ilyet még nem hallottam hogy szoftverezik a rollert
PC?
Inkább firmware. CFW...
De oké, örülünk mindketten. A gyári mobilos apk-t meg nem nagyon szoktuk használni max aktiválásra, mert buta, hallgatózik, és zaklat frissítésekkel.
Elég ha a telefonom és az órám követ egész nap, nem kell, hogy a rollerem is ezzel keressen pénzt -
-
Tamás9x
őstag
válasz
kakuk.tamas #14342 üzenetére
A speed limitet is így állítjuk át
2019 óta...
-
mrrr74
aktív tag
válasz
DigitXT #14339 üzenetére
Nálam a legnagyobb szívás általában az első út, mert hegyen lakom, ha az utolsó 1-2 egységen van a töltöttség, akkor már csak a közelben jövök-megyek, bár volt már rá példa, hogy az utolsó párszáz méteren toltam.
A G3 esetében - ami 52 V-os rendszer - az látszik, hogy nem is tölti fel 100%-ra a töltő az akkut, megáll 58 V alatt (ez olyan 95%) és 48 V-nál már villog az utolsó jel (ez meg 35% körüli). Úgy tűnik, elég határozottam próbálja védeni a pakkot a BMS, nem vártam meg amíg kikapcsol, 46 V alá nem mentem be, illetve 10 A fölé nem engedtem (25 A a maximum), bár ment volna. Így is óra szerint 45 km, míg a Relive szerint 39-40 km volt a megtett út hossza, 35 km/h-s maximális sebesség beállítása mellett (2. fokozat), ami azért nem rossz a 83 kilóm alatt.
-
asprey
tag
válasz
IntelKiller7 #14333 üzenetére
Serial számba irj át egy karaktert! utána menni fog!
-
phoenix1989
őstag
válasz
DigitXT #14339 üzenetére
Azt észre vettem hogy az időjárás nagyon sokat számít. Reggel mikor hűvösebb van nagyot zuhan a feszültség és az akku szint de ahogy felmelegszik az idő mint ha magától feltöltene. XD sokkal kevésbé ingadozik. Ahogy munkába járók ezt már észre vettem. Hát sok sikert a sok szerelgeteshez. Én nagyon nem akarom piszkálni de idővel lehet egy két újítást meg ejtek. rugózás finomítás ,esetleg fékek minőségibbre cserelese , és talán a terep gumi cseréje városira.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14338 üzenetére
Nem mondasz baromságot, mivel nem lineáris egy li-ion akku kisütései görbéje.
Annyi, hogy inkább az elején szokott gyorsan esni, majd középen lassabban. És
a végén hamar összeomlik a feszültség... továbbá ez erősen függ a mindenkori
terheléstől. Pl. más ha csak lassan gurulsz síkon, és megint más az emelkedőn.
(Továbbá megint más nyáron és télen. A nagy hideget kifejezetten nem szereti.)A legrosszabb, ha már lemerült akkuval kellene felfelé kaptatni az út végén.
Az ugye nagy terhelés + eleve kevés már a fesz, s még be is szakad, rendesen...
Ilyenkor a jobbik eset, ha a vezérlő visszavesz: alig gyorsulással, de felkúszik.
Rosszabb eset, ha próbál erőlködni, nagyot esik a fesz, BMS tilt, roller kikapcsol.Mindkettőben volt részem. Annyi a tanulság, hogy nem kell kicentizni az akkut...
Persze amikor nem tudod, hogy mennyir bír, egyszer muszáj lemeríteni...ez a rolleren van neked? ennyi adat?
Igen. Nem fogom menet közben nézegetni, de majd elmentem egy SD kártyára,
aztán utólag lehet elemezni, hogy hogyan "viselkedett" a vas. Mennyit eszik stb.
(És ha esetleg leég a motor, tudjam mi volt sok...) Nem véletlen nem mentem
vele idén, mert egy csomó ötletem volt, miket lehetne még monitorozni, s mind
neki is estem, hajrá... Aztán jöttek a buktatók: rádiós probléma, BT probléma, ill.
maga a kijelző meghajtása is erőforrásigényes, miközben reagálni kellene ugye
a kerék forgására, de azonnal, hogy legyen pontos sebesség/távolság mérés.
Szóval végül sokba került, csak részben van kész, és sokmindent "elengedtem":
guruljon végre jeligére. Igazából nem is kell kijelző a teszthez, van rá a Dragy.
De nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog viselkedni, milyen lesz a teljesítménye, azt
hogyan fogja bírni a két akku: meg lesz-e 50-60 km hatótávolság kényelmesen?
8000W ide, vagy oda, nem fog annyit leadni folyamatosan: 46Ah meg bírja már. -
phoenix1989
őstag
válasz
DigitXT #14337 üzenetére
köszönöm a segítséget és a türelmet. kicsit meg nyugodtam. a fék köszörülését meg majd még megnézem vagy majd bekopik. lehet hogy valami kösz ment bele vagy beragad. az aksi szintet és hogy menyit tudok vele még menni szerintem inkább az aksiban lévő feszültségből próbálom kikövetkeztetni, szerintem jobban járok. bár gondolom ez sem arányos a megtett meg tehető távval. gondolok itt arra hogy mondjuk 54V ról 52vra való csökkenéssel megtettem 15km de mondjuk 50V ról 48V ra már csak 10 et tudtam menni. de lehet tök baromságot mondok vagy csak szarul fejezem ki magam
ez a rolleren van neked? ennyi adat?
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14336 üzenetére
Nekem a másik BMS 97%-nak írja. Az első akku meg nem méltóztatik
kapcsolódni BT-on a kijelzőhöz, nem tudom a mi baja, biztos megijedt
hogy lassan ki lehetne menni egy teszt körre. Sebességmérő nélkül is.
Lehet, hogy pont az a baj, hogy megfogta a telefont, és nem ereszti.Szerk: és valóban. Várni kellett picit, aztán megvan a jel...
Az
mondjuk az én hülyeségem, hogy anno két számjegyű százalékos
kijelzőt rajzoltam, ezért a 100% nekem itt 99.9% lett (jólvanazúgy).Ha belemegyek a részletes adatokba, természetesen ott a 100%...
Az a mW-os kijelzés viszont szintén egy picit tévedés, de majd ha
frissítem a firmware-t () letakarítom vmi értelmesebb értékre...
-
phoenix1989
őstag
válasz
DigitXT #14335 üzenetére
az általában meg egyezik a kijelzőben lévő számmal. mert az is mutatja a feszkót. a kijelző bekapcsolásakor elmenő az oké értelem szerűen kell áram annak is. közben most megnéztem mert el telt egy kis idő, jelenleg is 53,9 kijelző bekapcsolása nélkül is. szóval azota hogy zöldre váltott a töltő 0,3 amit csökkent. kicsit nekem fura meg kell szokjam hogy ez ilyen. majd még egyszer ránézek, de akkor remélhetőleg minden rendben van.
szerk: számoltam 98,99% az 54,04V
cellánként mennyi lenne a max? 4,2? -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14334 üzenetére
A kijelző bekapcsolása simán leránthat 1-1 tizedet, az így semmi:
ne foglalkozz vele. 54.6 az elméleti max. Ha alá tölt az jó az akku
élettartama szempontjából, és marginális kapacitás csökkenés...
(Maga a gyújtáskapcsolós feszmérő is tévedhet valamennyit...)
Szerk: 54.1 ugye 4.16V celláként, megintcsak nincs jelentősége...
Nagyon messze van attól, hogy csak 80%-ra töltse: jó az 9x%-nak.Szerk: nekem pl. még 100%-nak jelzi most hasonló feszültségen...
Bekapcsolom a kapcsolót, bekapcsolnak a vezérlők, a lámpa, stb.
-
phoenix1989
őstag
Na feltöltött a roller.
Első képen rajt volt a töltőn akkor váltott zöldre a LED.
Itt is töltőn van pár perccel később.
Aztán bekapcsoltam a kijelzőt.
Valóban nincs akkora zuhanás jelenleg de később benyomom megnézem van e változás. Viszont amit írtál hogy 54,6v ig tölt hát ez nagyon nem . Ez lehet esetleg valami szándékos védelem a tultoltes ellen? Mondjuk hogy sose tudd az aksit 100% ra tölteni mert ugye elvileg az nem jó, hosszabb élettartama van így. telefonoknál is azt mondják 80% és 40%. Között érdemes tartani. -
IntelKiller7
veterán
válasz
kakuk.tamas #14332 üzenetére
-
kakuk.tamas
addikt
válasz
IntelKiller7 #14329 üzenetére
Vissza emaghoz. És elfelejteni ezt a retek céget. A héten Te vagy a második, aki ilyennel jön a fórumba.
-
Casseius
tag
válasz
Vodike #14324 üzenetére
Ha különböző webshopookbol apránként berendeled és kivárod összejöhet annyiért amit irtam, persze szállítási kts rámenne, meg szerelési is szoval azért az biztos h sok penzed menne rá h rendbe rakd...
Taposó saját mintával jobb és konnyebb anyagból pár tizezer max, stock az nem tudom mennyi lehet, de azerintem még így is megèrős. Én az ilyen esetekre akarok goprot rakni a bukómra -
z67
őstag
válasz
IntelKiller7 #14329 üzenetére
Kínaira állítsd a régiót, vagy USA-ra.
-
IntelKiller7
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14327 üzenetére
Ha szétcsúszik a balance, akkor lehetnek ilyen tizedes történetek, de azért nem
az a jellemző, hogy egy vadonat új roller az első töltése után már akkuhibás...
Inkább hosszú távon degradálódik az akku, sokezer km-t ki kell(ene) bírnia.Mondom, ha eltörik az akku (S1 típushiba, az M4-nek más az akkuja, bár azt is
szidják, mint a bokrot), akkor ez a feszesés töltés után sokkal nagyobb lenne... -
phoenix1989
őstag
válasz
DigitXT #14326 üzenetére
most feltettem tölteni majd csinálok fotót ha zöld a töltő és mennyi a fesz meg miután kihuztam és várok pár másodpercet.első töltésnél nem láttam ezt a leesést a másodiknál igen. most van a 3. töltése. aztán azért beteszem hogy lássátok. egyébként így néz ki. [link] nem az a sima szürke gumi van a taposón és nem a sima fekete marok a kormányon hanem szürkés.
szerk: amúgy nem szoktam markolni a kormányt a rázós terepen is inkább hagyom mert ha nagyon ellen tartasz csak nagyobb kárt okozol szerintem. szóval nem szokásom. próbálom a gyorsításoknál is inkább a lábra terhelni és ott tartani magam. hisz azért van a taposó.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14325 üzenetére
rendes kapaszkodni kell
Akkor neked valami tuning M4 Pro jutott. Vagy rosszul állsz rajta.
Picit érdemes előre terhelni, ha gyorsulási rekordra hajtasz... Főleg, ha a
roller elöl (is) hajt. Ha csak hátul, akkor mindegy. Csak kormánynak nem
annyira nyerő, ha kapaszkodónak használod. Elvégre az inkább kormány.Óhatatlanul kapaszkodik bele az ember: erősebb vason pláne. De tényleg
nem tudom, hogy mit szedett az a Kugoo, amikor a 2000W-os masina kb.
4 másodperc alatt gyorsult 24-re, azt érezte nagyon soknak az M4-es tag.
A 4000W masina meg értelemszerűen hamarabb, 2.3 s alatt megvolt vele,
pedig ott a hátsó motor viszonylag lassan pörgött rá a témára. Ez ilyen.Sajnos Kugoo M4 Pro nincs a táblában, és lehet, hogy az is csak az első
pár méteren lusta, aztán belehúz, de nem teszteltem hosszú távon...Egyszerűen az nem tetszett, hogy nyélgáz, és semmi reakció...Pár tizednél még nem gyanakodnék nagy akku hibára. Max. vmi balance.
Majd helyreáll: akkor kezdenék aggódni, ha több, mint 1V-ot esik hirtelen.
Az már inkább utal törött akkura (és olyankor a hatótávolság is bezuhan).BMS: battery management system. Az akku része, felügyelője és őre.
Jó esetben nincs dolgod vele: ha bekapcsol rajta a védelem általában oka
van, sokkal ritkább, amikor maga a BMS füstöl el, és onnantól nem véd...
(Az viszont elő szokott fordulni, pl. G-Booster betegség, hogy közepesen
töltött akkunál a 800W motorok akkora áramot rántanak indulásnál, hogy
annyira alacsonyra esik a fesz, hogy a BMS letilt, így a roller kikapcsol...
Tök kellemetlen, mivel amúgy még tudna gurulni jó pár km-t, csak kisebb
gyorsulással: ha az ember készült, lekapcsolhatja az egyik motort előre.)Ui: a töltő nem kapcsol le, az ott fog állni adott feszültségen, aztán ha az
áram már kellően kicsi, akkor zöldre vált és kész. (De a feszt tartja attól.) -
phoenix1989
őstag
-
Vodike
tag
válasz
Casseius #14319 üzenetére
Vezérlő eredeti 25, motor 30, motorcsapágy 12 meg akkor már hátsó fékpofa és szerelési díj. Akkupack meg már degradált ennyi kilóméter után akárhogy is nézzük. Így inkább upgrade g30p-re, a kis pro2-t pedig megveszi donornak.
Én azt sajnálom, hogy a paraszt aki leszorított nem fizeti ki a költségem...de nyilván azt sem tudom ki volt.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14312 üzenetére
Szerintem baromi jól gyorsul.
Ezt azért látod így, mert még nem mentél olyannal, ami tényleg JÓL gyorsul.
De ezen nem veszünk össze... Közlekedésre alkalmas, és ez a "lusta" indulás
hozzáállástól függően nem bug, hanem feature, hiszen biztonságosabb kezelni.
Pont erre hivatkozott az M4 Pro-s kolléga, és valahol igaza is van. (Annyi, hogy
az én vasam túl erős volt neki, bár akkor csak 2000W körüli volt. Ahhoz képest
egy 4000W-os masina már tényleg jól gyorsult. A 8000W kezd sok lenni.)
De nem való mindenkinek olyan erős roller, ami már nem is roller, hanem smkp.
Valóban van biztonsági kockázata, ha elforgatja a kereket és amiatt csúszol el!
Teszem hozzá, hogy első kerék hajtású vasakon ehhez nem kell túl nagy erő...
Elég, ha nincs terhelve az első tengely már pörög is. Füstöl a gumi, nem megy.Ezzel amúgy visszautalnék arra is, hogy probléma-e a kormányon az akku. Az
is, meg nem is: a tapadásban pont segít, és orr nehéz se lesz tőle, hiszen egy
sokkal nehezebb ember áll a kormány mögött a taposón (hátul van a súlypont).Töltőre rátérve. Nem jó, ha előbb az akkura dugod. Hirtelen töltődnek fel benne
a kondenzátorok, emiatt csattan (szikrázik!), ezzel pedig mellesleg kormolja a
csatlakozót, ami hosszú távon rossz kontakthoz vezet. Extrém esetben tölteni
se fog majd (korrodált töltőcsatlakozónál találkoztam ilyen hibajelenséggel).53,7 re esett. Miért?
Ez általában valami akku hibára utal. Ha minden szép, minden jó, és a BMS a
töltést engedi végigmenni 54.6V, 4.2V/cella feszültségig, akkor nem szabadna
onnan esnie. Ha esik, úgy valószínűleg a BMS lekapcsolta a töltést hamarabb:
amit leolvastál, az nem az akku feszültsége volt már, hanem a töltőé magában.
(Ha meg nagyon esik, akkor törött is lehet az akku - de pár tized talán belefér.)Szerk: akku kijelzés azért lehet pontatlan, mert terhelésre beesik a feszültség.
Ha és amennyiben csak ezt nézi a kijelző, akkor mutathat hirtelen nullát is.
A nyugalmi feszültségből lehet következtetni az akku töltöttségére, ha azt JÓL
mutatja (nem minden Kugoo képes erre), akkor becsülhető a hátralévő táv...
De erre úgyis rájössz majd, ahogy többet mész vele, ki fog alakulni "az érzés".Ennél pontosabbat úgy lehetne csinálni, hogy a BMS (pontosan) monitorozza
az akku állapotát, s valahonnan megtudja hozzá a megtett távot, mondjuk úgy,
hogy egyik Hall szenzort rá kell kötni a motorról... Mondanom se kell, hogy ez
általában egy BMS csere, és egy komolyabb átalakítás, motorból lopni a jelet,
szóval nem plug & play, nem szokták meglépni csak hatótávolság kijelzésért...Úgy általában érdemes azt is eldönteni, hogy "csak közlekedni" kell vmi, vagy
mérnökileg érdekel, mert utóbbi esetben lehet racionalitás a különböző "extra"
műszerezettségben, de átlag felhasználóként ez nem érdekes + nem éri meg.
(Egy sima okos BMS 30K körül beszerezhető, s akkor még át is kell építeni.)Ha nem tudod eldönteni, csak locsolod rá a pénzt, s azt akarod, hogy mindent
IS tudjon, pontosan mérjen, kijelezzen (kávét főzzön), akkor úgy jársz, mint én
a nagy vassal, amit már vagy fél éve építgetek, és métert sem mentem vele az
idén, pedig már bőven szezon van. (Cserébe párszázezer ráment a tuningjára.) -
phoenix1989
őstag
válasz
phoenix1989 #14312 üzenetére
Meg annyi hogy eső után mentem vele másnap és a hátsó fék köszörül. Ki fújtam a pofat de amikor fekezek néha hallani valami csetteno hangot kb olyan a hang mint mikor két vezetéket össze érintesz és szikrazik. Ez mitől van? Csak koszos és ki kell jobban tisztítani? A motornal vizzel le lehet mosni?
-
Vodike
tag
válasz
Vodike #14304 üzenetére
Sajna meghalt a vezérlő. Szóval vezérlőcsere, akksi kicsit degradált 4k kilóméter után, motorcsapágy csere és még így sem lesz egyenes az első kerék, kicsit 8-as van benne a kátyu miatt. Úgyhogy úgy néz ki megveszi tőlem a srác donornak, én pedig rendeltem magamnak egy g30p-t, szétkuponozva 203.000 Ft-ért a dhgate-ről, lengyel raktár.
-
Reggie0
félisten
válasz
phoenix1989 #14310 üzenetére
De, S1 plus-bol van 3 darabom.
-
Reggie0
félisten
válasz
phoenix1989 #14310 üzenetére
- Torolheto, akadozik a forum
-
synar
őstag
válasz
phoenix1989 #14310 üzenetére
Nekem is volt egy hónapig M4 pro tavaly ősszel mielőtt eladtam, kérdezz hátha még emlékszem rá.
-
phoenix1989
őstag
válasz
DigitXT #14311 üzenetére
Szerintem baromi jól gyorsul. Nem tudom lehet e különbség mert nekem a 2022 verzió van. A képeken is másképp nézett ki mint amit kaptam. Az aksi kijelzés nem tetszik mármint szerintem baromi pontatlan nehéz megállapítani mennyit tudok még menni vele. 2 es fokozatban 30 32 közt szoktam menni hatótávbak szerintem köze sincs a 55km hét de 40 se biztos. Bár ezt hétvégén letesztelem. Másik a töltés. Ha a rollerhez dugom először a töltőt akkor is világít meg csattan egyet fordítva nem szóval amúgy is úgy töltöm. A feszültség jelző viszont szintén fura volt mert 54,4re töltött ha jól emlékszem és semmit nem csináltam vele 53,7 re esett. Miért? Az után már sose esett le magától ha nem volt használva.esetleg valami pontosabb óra akku kijelzés lehetséges?
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14310 üzenetére
FB-on van ilyen csoport "Kugoo Club Hungary" néven, ott biztos találsz tulajokat.
Itt is feltehetsz persze kérdést, mert ha nem (annyira) típusspecifikus, talán meg
tudja válaszolni, akinek bár nincs konkrétan M4 Pro, de látott már rollert közelről.Ui: én láttam M4 Pro-t közelről.
Mentem vele egy kört, de ennyi. Nincs vele túl
nagy tapasztalatom...Csak azokat tudom visszamondani, amit neten találni róla.
(Nekem mondjuk elsőre nem tetszett... borzalmasan gyengén indult, mint valami
nyugdíjas csiga... eközben a srác, akinek az alkatrészt vittem, majdnem hanyatt
vágta magát az S1 Dualommal, mert fel volt okosítva a vezérlő + volt vagy 2000W
teljesen közvetlen gázkarral. Hja kérem, nem kell lenyelezni, azért analóg kar.)
-
phoenix1989
őstag
Senki másnak nincs kugoo ja?
-
Somatom
veterán
10Km -re elvileg ideális lehet a roller, de nagyon nem mindegy, hogy az a 10Km sík, tükör aszfalton, vagy a Rám szakadékon vezet keresztül. Az üllői út inkább az utóbbihoz közelít. Ettől még nem rosszak a rugózás nélküli rollerek, csak nem oda valók. Ha rugós futóművet pakolsz alá, az is becsapós lehet. Nem érzed annyira az úthibákat, ezért bátrabban mész. Ettől a roller rugózatlan alkatrészei (pl. kerekek, csapágyak, villák) nagyobb igénybevételnek lesznek kitéve, holott nem arra lettek méretezve. Hasznos dolog a rugózás, de nem mindenható. Azokhoz az útviszonyokhoz nagyobb kerekű jármű való.
-
Gigi01
őstag
Vsett 8 mennyivel lehet jobb,a X Pro2-nél?270-et megérhet használtan,de garisan?
Az enyém akkor nem fejleszteném tovább,hanem lecsrélném rá. -
WasabiTrsr
csendes tag
Sziasztok,
A "Veel S8 Ractor" rollerrol/markarol esetleg hallott mar valaki?
Koszi
-
Casseius
tag
válasz
Vodike #14299 üzenetére
Egy vezérlőcsere nem a világvége azért, amiatt felesleges újat venni, ami a csapágyat illeti alaphangon a gép kínai retek csapágyakkal érkezik ami elég záros határidőn belül amúgy is tönkremegy, sokan köztük én is azzal kezdtem h minőségi darabot rakattam a helyére.
/
ZS3NI
A képen láthatod is a sziló nyomokat, ott körbe ki kell szilózni és úgy visszacsavarni az alsó boritó deszkát, hátul a hátsó féklampa kimeneténél illetve a kormányrúdnál ahol bemennek a kábelek ott érdemes. -
saril
senior tag
válasz
Somatom #14300 üzenetére
Ez egy rolleres fórum, nem értem miért kell mindig a kerékpárt behozni
Még a hülye is tudja hogy 26" 27,5" vagy 29" -on jó hogy nem tűnik fel az úthiba annyira biciklin, kérlek fejezd ezt be! ez egy ROLLER-es forum, nem vagyunk kiváncsiak a bringás dolgokra szerintem...
Biztos van bringás forum is, ott vagánykodj a bringáddal, köszi.
Érdekes mód autoval sem tűnik fel nekem az úthiba... mégsem írom le minden 3. kommentemben, mert nem ide való!
Elhisszük hogy sok százezres bicajod van, de a megfelelő helyen kommunikáld!
Új hozzászólás Aktív témák
- Bluetooth hangszórók
- Házimozi belépő szinten
- Escape from Tarkov
- Greenwashing és zöld sivatag miatt támadják az Apple Watch-ot
- Eredeti játékok OFF topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Milyen alaplapot vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ACH6 - 15.6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 5-5600H - 16GB -512GB - RTX 3050 - Win11
- Eladó Apple Macbook Pro 2015 / 12 hó jótállás
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3231
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2927, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest