- Doky586: Adattár lemez előkészítése távlati Windows telepítéshez
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sellerbuyer: Te tudod, mi mennyit fogyaszt az otthonodban?
- skoda12: Webshopos átverések
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Revolit #16499 üzenetére
Rendesen kevesebbet is ír, amikor lejjebb veszi a végsebességet.
P -nél pedig múltkor ezt írta az egyik figura:
Másik pedig írta, hogy neki E -nél amikor 5 -ből 4 pálcika lesz, akkor villog és 24km/h maximumra áll be. Nekem például ilyen nincs, szintén gen1 motorral. Ami érdekes...
Szerk.:
Szintén friss szoftverrel. Nem teljesen értem, de már nem is igazán akarom megfejteni. -
ρσгτσ
addikt
válasz
DigitXT #16497 üzenetére
Gen1 -nél állítólag az akkumulátor szinttől is függ a végsebesseg. Amit mondjuk nem nagyon értek, mert nálam 30+ százaléknál is 25 a maximum, és nem nagyon vettem észre azt sem, hogy olyankor gyengébb lenne.
Az valószínű (ahogy szintén írták), hogy jobban is gyorsul a gen2, de azzal nekem nincs tapasztalatom.
Szerk.:
Amúgy G30E II, gen1 motor van nálam is.Illetve ha lesz szabályozás, akkor én sanszosnak érzem hogy max. 25km/h -ra fogják korlátozni a járda és bringa út használatot. Ezt majd meglátjuk.
Mondjuk egy lengéscsillapítás nélküli pálcikánál eleve csomó helyen esélytelen a tartós 30km/h (vagy a nagyobb sebesség, ha módosítva van). Legalábbis pesten.
-
DigitXT
félisten
Azt le tudjátok írni, pontosan mi ez a gen1 vs. gen2 para?
Ha tényleg annyi a különbség, hogy utóbbi 3-6 km/h-val nagyobb
végsebességgel bír, akkor miért nem ér lófaszt sem az előbbi?
(Csodák nincsenek, ugyanolyan fizikai kialakítás mellett az, hogy
a végsebesség több, egyben kevesebb nyomatékot jelent, azaz a
gyorsulása, hegymászó képessége rosszabb KELL legyen. Olyan
nincs, hogy mindenben jobb, hacsak nem nagyon* más a motor.)*: mondjuk erősebb mágneseket kapott és/vagy más a vezérlője.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
bajnokpityu #16495 üzenetére
Motorkódból lehet látni, hogy gen1 vagy gen2 van benne. Előbbi 6 -tal, utóbbi 9 -cel kezdődik.
Elméletileg az európai verziók (E és D) gen1 -et kaptak, a P verzió pedig gen2 -t...de ha rosszul tudnám kijavít valaki. Saját FB csoportban kb. mindenki ezt írja, és eddig úgy néz ki tényleg így van.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
bajnokpityu #16493 üzenetére
G30E II, de az nem a motorra vonatkozik. Ezekben általában gen1 motor van itthon. Melyik oldalon írják, hogy gen2 motor?
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Reggie0 #16486 üzenetére
+ Somatom:
Én azzal nem is foglalkoztam. Csak legyintettem rá, hogy ez ilyen.Amúgy is azon gondolkozom, hogy mivel elég masszív cucc és nagyon meg vagyok vele elégedve, lehet rövid időn belül repül rá az első és hátsó lengéscsillapító is. Igazából ezeken kívül más nem hiányzik rá.
Maximum még az, hogy a világosszürke részeket cseréljem. Arra lesz egy fekete markolat, a csengő valószínű repül, illetve jön egy taposó.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Reggie0 #16484 üzenetére
Én amúgy párszor nekicsaptam a sarkam a sárvédőnek. Még az elején, talán 2-3 alkalommal. Nem durván, csak kicsit, de azért leizzadtam...
Bár ez inkább az én bénázásom volt, mert az elmúlt kb. 22 évben a WC -re is autóval jártam, és ez valóban évi több 10 ezer kilométert jelent.
Annak is örültem az elején, hogy jól ki tudtam tartani a rollert sebesség mellett. Illetve a kanyar volt még az elején problémásabb. Viszont kb. 10 perc gyakorlás után már tök jól ment, aztán mielőtt normálisan használni kezdtem még nyomtam vele kb. 8 kilométert.
Persze nekem van mellé 45-46 -os cipőm is. A kezdetben hiányzó kétkerekes "skillemmel" együtt ez nem valami jó párosítás.
Pedig G30 -nál már minden adott, hogy kényelmesen elférjen az ember lába.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Thunderzolee #16482 üzenetére
Mondjuk ha nem húzol meg kilazult csavarokat az is okozhat ilyet. Nálam volt ami gyárilag is laza volt, de én például már ezzel kezdtem.
A féket viszont nem állítottam be, mert az alapban is jól fogott. Néhány szervizes azt ajánlotta, hogy azzal érdemes kezdeni, mert G30 -nál annyira nem ritka. YouTube -on is van erről pár videó. Mármint a megfelelő beállításról.
-
válasz
gergo5991 #16479 üzenetére
Egyetértek.
A túlfújt gumik pl sokat átvisznek az úthibákból.
Az, h zizeg bizonyos fordulatszámon, gyorsításnál pár sec erejéig, engem se tud érdekelni. Egy kocsi is berezonál bizonyos fordulatszámon, nem is kell hozzá túl leharcoltnak lennie.
A hátsó sárvédő sztem is txk stabil, nemigen törik az le, kivéve ha az útpadkán felfekszik miközben az útra toljuk a járdáról. Szinte nekem fáj, ha megesik, olyan hangot ad ki közben szegény ha odaütöm a padkához.Gázkar hiba nálam nem jött elő, csengő is csak macskaköves úton kezd el magától csilingelni.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
gergo5991 #16479 üzenetére
Pontosan ezért írtam, mert jellemzően bagatell dolgok mennek tönkre rajta. Gondoltam ez átmegy, de úgy tűnik nem.
Én például pont nem tolom fullba a gázt olyan helyen, és nálam is előjött. Sőt, nem is nagyon megyek rossz útburkolaton, azért nyomok plusz kilométert, hogy ezeket elkerüljem. Illetve hozzáteszem azt is, hogy én például mindig leszállok, ha szimpla zebrán (tehát nem bringáson) megyek át. Ami szintén hasznos dolog, mert ott nem mindig van szintben a padka. Az meg annyira nem jó a gépnek.
Bár elsősorban nem ezért szoktam leszállni. Hanem azért, mert autósként én sem szeretem a semmiből gyalogos tempónál nagyobb sebességgel elém kerülő öngyilkosjelölteket.
Hátsó keréken a takaró műanyag az nem a sárvédő, bár azt hittem ez így egyértelmű. Hanem ez a műanyag:
Értem én, hogy meg akarod magyarázni a te példád alapján az összes G30 roller tökéletes, de a sorozatgyártás pont nem így működik. Előfordul az, hogy valakinél 1000 km után nincs semmilyen hiba...és az is előfordul, hogy másnál 10 km után előjön valami.
-
Somatom
veterán
válasz
Thunderzolee #16474 üzenetére
Az enyém G30E II, 25 a vége. Mivel a többihez képest nagy a hatótáv, eddig egyszer merítettem 30% alá. 22 -vel ment óra szerint. 50% -nál még biztosan tudja a 25 -öt.
-
gergo5991
őstag
ezek amiket te irtál problémának az KAREN szőrszálhasogatás..tipikus anyámasszonykatonája picsa redditerek sirnak mert valami hangot ad ki..
talán a göröngyös úton nem kéne maxba nyomni a gázt akkor nem fog "hangot" kiadni a csengő.. vagy nem kell 2001 barra fujni a kereket ahol minden rezonancia átmegygázkarral nekem nincs problémám, nem ragad be, nem ad ki hangot..
hátsó kerék takaró - arról annyit hogy nem kell rátaposni és nem fog letörni.. komolyan mondom és még csodálkoznak az emberek
kormány lötyögés?? lassan 1000km van a rollerban még csak a festék se kopott le az összezáró mechanizmusról.. nyilván amit fentebb irtam, nem kéne a kormányba kapaszkodva veretni mint állat meg ugrálgatni.. arra komolyabb gépek vannak.. nyilván olcsójózska megveszi és majd elvárja hogy a skoda olyat tudjon mint egy g merci..
összes videóban csak azt látom a sok hülye úgy megy a rolleren mert az a "menő" meg a "sportos" hogy az első lábra ráteszi a teljes súlyt a hátsón meg tapossa a taposót, roszabb esetben a sárvédőt.. aztán legkisebb fékezésnél zakózik előre..
g30max gen2 van nekem, 32-33 a max, ha 30% körül az akku 28-29 -
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Thunderzolee #16474 üzenetére
Az előbbi az igaz, de nekem a hatótáv csökkenésével nem csökken a végsebesség. Ezt direkt néztem, miután megvizsgáltam már az elején, hogy 6 -tal kezdődik a motor száma.
#16475:
Ezt nem tudom. Lehet ennek szoftveres oka volt az EU verzióknál. Az biztos, hogy én egyből frissítettem és nálam ilyen nincs.Vagy lehet gen1 motorból sem egy fajta van. Tényleg nem tudom.
-
-
válasz
Somatom #16472 üzenetére
Hát lehet Te pont jobban is jártál a gen 1-es motorral, mivel az "nyomatékosabb", igy a nagyobb súlyt jobban viszi, mint a gen 2.
Casseius sztem a végsebességre gondolt, (mármint, h a gen2 36-38km/h,-ig húzható, míg a gen1 csak 32-33-ig), meg arra, h a hatótáv csökkenésével a roller végsebessége is csökken, ez nem mindenkinek jön be.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Casseius #16470 üzenetére
Amiket én olvastam:
- Csengő probléma többször fordult elő. Nem a legszuperebb darab, mert többen is írták azt, hogy rezgés hatására egy idő után elkezd hangot adni. Ezen egyébként az elején segít az, ha a következő kattanásra fordítod. Nálam is előjött már kb. 30-40km után.
Viszont van aki leszerelte.
- Gázkar problémából jellemzően 2 fajtát írtak. Az is sokaknál már az elején kijött.
1. Ha kicsit lenyomod beragad. Ezt általában annyival orvosolni lehet, hogy végigtolod a teljes íven néha, és nem nagyon jön elő. Ez szintén volt nálam is.
Viszont ez használatban közben nem annyira feltűnő, mert általában az ív első negyedében vagy harmadában csinálja.
2. Alkalmanként tizegő hang a gázkar felől. Ami annyira nem zavaró, valamilyen rugós cucc felelős érte.
Ami ritkább:
- Hátsó keréken a takaró műanyagnál egy-egy kis fülecske letörik.
- Kormány csuklónál lötyögés vagy törés. Bár ez már tényleg ritka, és nem drága cserélni. Akkor van gond, ha a kormányrúd törik. Vagyis reped a csavar alatt.
Egyébként a gen1 motoros G30E II -nél 30%+ akkumulátor esetében is tartja a 25 végsebességet, és az erősség sem változik. Bár pont nem ezt írták róla, de 200 km alatt volt lehetőségem párszor tesztelni.
-
válasz
Tomi13 #16465 üzenetére
Hát a pálcikarollerek azok vannak, amiket néztél.
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.G30, vagy G30LE: ezek a legjobbak
F40, esetleg F30: ezekben akkora akksi van, h kb hozzák a ráírt hatótávot, így lehet az F30 is elég lenne.
D38: a D28 biztos, h kevés lenne, de a D38 hozná a 34km-t bőven.
Illetve Pro 2, esetleg a Mi 3 is, bár a végére már lassabban adná.A 10"-os kerekű rollerek nagyságrendekkel jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, semmivel se rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
Emelkedőkön a 350W-os jobban megy, mint a 300W-os.
Ha külföldről rendelnél G30-at, az global (USA) verziós, azok alapból 30km/h-val mennek.A Rollexnél 280-290ezerért vállalnak behozni G30P-t, legalábbis kb egy hónapja még láttam kint a hirdetésüket Facebookon.
Rolleres boltokban egyébként komoly szándékú bevennék odaadnak rollereket, ki lehet öket próbálni, csinálhatsz F30-al, Mi 3-al hatótávtesztet.
-
gergo5991
őstag
válasz
Tomi13 #16468 üzenetére
30-40k val olcsóbb dhgaterol a segway g30 max..
amikor én vettem ott fele annyiba került mint amennyi a boltban, ha gariztatni kell akkor a fele annyi pénzt amit megspóroltam simán ráköltöm (szerencsére még nem kellett), de most, hogy kb 30-40k val olcsóbb csak, itthon megveszed, és használod, ha baj van vissza viszed a boltba. (azt nem tudom milyen magyarországon gariztatni, vagy elküldenek a picsába és lófaszt nem javitanak meg, vagy korrektek nemtom)ilyen "kis" kedvezménnyel lehet én se rendelnék külföldröl, de mint mondtam én kb fél áron vettem a bolti árhoz képest szóval úgy megérte
-
yodamester10
őstag
Akkor egy újabb teszt kör padlógázon ahol a forgalom engedte.Azt kell mondjam padlógázon sok emelkedővel fűszerezve 30km ható távot simán tud és még maradt szufla az aksiban 2 rublika 75kg-al és jó időben,télen úgy is PHEV-el járok
Szóval aki meg elégszik a 8 colos kerékkel annak tuti választás hatótávban de főleg erőben a Hiley x8-as roller.
-
Tomi13
senior tag
Sziasztok!
Munkába járáshoz (XIX-XIII. Kerület, oda-vissza 24km) keresnék elektromos rollert. Van valami javaslatotok? Egyelőre a Xiaomi Pro 2-t illetve Segway Ninebot F40-et néztem, jó lenne 250k körül megállni.
Köszönöm -
-
PociAti
őstag
válasz
bajnokpityu #16461 üzenetére
Magyart és és köszöni jól van, semmi hibája.
-
válasz
bajnokpityu #16461 üzenetére
"Nem romlott el"
Így van. -
bajnokpityu
félisten
válasz
bajnokpityu #16444 üzenetére
Senki? Vagy nem romlott el,vagy mindenki magyart vett?
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #16459 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok... Én azt mondom, ha pár század voltot veszít,
az (nekem) nem fáj, egy mezítlábas akku eleve le sem jelenti, hogy az
egyes cellák hogy állnak, így az átlagos rollerhasználó nem csak nem
tud az egészről semmit, de nem is érdekli... Tölti a gyári töltővel, pont.
Az számít, hogy zöld-e a LED... Végfeszültséget se mér multiméterrel.
Kevesen vagyunk csak ennyire elmerülve a "részletekbe", tiszta sor.
(Az egyik Kugoo S1 kijelzőm +0.5V-ot mért. Össze is sz.rtam magam,
mikor az első reggel 43V körül mutatott... Mondom, elromlott a töltő.)Ui: amikor a cégnél limitált idő van tölteni, pont nem kritikus, hogy ott
keveset balanszol, vagy sokat: eleve jó esetben nem sokat kell. Aztán
otthon rajta lehet hagyni akármilyen lassú töltésen, és balanszolhat...
(Mondjuk egy 36Ah pakkot tényleg vicc kategória 1.8A-rel tölteni...)
Más kérdés, hogy a fene akar két töltőt tartani, ha pl. megváltoznak a
körülmények, és már nem lehet a cégnél tölteni. (Akkor fog jól jönni a
bazinagy kapacitása, hogy simán hazahoz bármikor rátöltés nélkül...) -
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #16458 üzenetére
Ha ugy balanszol, hogy nincs toltoaram, akkor passziv balanszolas eseten toltest veszit, ugyanis csak annyit tud, hogy a legkisebb cella feszultsegere lehuzza az osszes tobbi cellat. Ha mindezt olyan lassan teszi, hogy nem csokken le a toltesi kuszobfeszultsegre a pack feszultsege, amig a tolton tartod, akkor nem tud ratolteni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #16457 üzenetére
De miért kéne akármeddig növelni? A balance-olásnak nem feltétele,
hogy csak a töltés ideje alatt dolgozhat: bármikor tudja csinálni.Meg aztán jól megépített akkuknál (nem állítom, hogy az enyém az!),
ez nem is akkora probléma: én ha ilyen ezredvoltokat látok, örülök.
Szerk: a kép a kisütés teszt közepén készült nagyjából 10 óra után...
(Nyilván ha nagyobb terhelést kap majd jobban kijön, hogy mennyire
is sikerült jól az akku: 10x0.2 mm-es tiszta nikkel szalag, külön öröm
volt azt meghegeszteni, folyton lemerült a ponthegesztő táp akkuja.) -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #16453 üzenetére
Nem tudom mi lehet, mert olyan kevés.
Max. vmi olyan, hogy egy mini
akkuval szerelt rollert ne tölts 5A töltővel, mert még rád gyújtja a garázst...
(Nagyobb akkunál viszont egy átlagos 2A töltő akár 18 órát is szöttyögne.)Mondjuk egy tényleg nagyon pici 5Ah akkunak sem szabadna kigyulladnia
1C töltéstől: azaz 1 órán belül felszaladna 4.2V-ig csak kérdés, hogy utána
meddig tart a CV szakasz, de persze attól ez már gyorstöltés kategóriája...
(Nem véletlen szoktak inkább 0.25C körüli töltőket adni gyárilag. Kibírható,
ha 4-5 óra a teljes töltés, cserébe kevésbé melegszik, biztonságosabb...)
Szerk: én az 54.6V 7A töltőmből rittyentettem egy 63V 6A töltőt, mert még
az volt tervben, hogy 15s10p akku lesz a 150 db 40T cellából. De aztán ezt
újra gondoltam, és 16s9p mellett döntöttem, tekerhettem odébb a töltőt.
Szerencsére ezekben a nagy kínai töltőkben simán átállítható minden is.Ui: azóta is az a bizonyos nóta jár a fejemben...
-
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #16449 üzenetére
Öt amper felett észre sem veszed, és elhagyod a valóságot,
Öt amper felett átértékeled magadban a világot.
Öt amper felett senki nincs veled, közelbe kerül a távol,
Öt amper felett több már nem lehet a kerékbe zárt magányból. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #16449 üzenetére
Kontextus nélkül nehéz kitalálni, mire gondolt a költő...
-
Mi az az "5 Amperes átok"?
A rollerek 5 Amperes átka.. -
-
Imy
veterán
Megjött az F30E-m. Mekkora nyomásra kell felfújni a gumikat? Sehol nem találom hozzá az ajánlást.
-
bajnokpityu
félisten
Hdgaten valaki gariztatott már?
-
Nordik
őstag
válasz
Thunderzolee #16440 üzenetére
Azt nemtudom, hogy megszűnik e. De gondolom ősszel dobnak majd ki új rollereket.
-
BaLee
addikt
válasz
Thunderzolee #16441 üzenetére
Köszönöm, közben én is erre jutottam, hogy F40 legyen a célkeresztben.
Azt olvasta, hogy az F40-ből van global verzió, az F40E gondolom az európai. Lehet egyáltalán valahol global verziót kapni? Elsősorban tempomat miatt lenne érdekes nem a 30km/h miatt.
-
Inkább F40, G30 kellene ekkora súlyhoz (a 350W-os motor miatt), esetleg D38.
Rosszabb utakra érdemesebb lengéscsillapítós rollert venni, bár azok némileg drágábbak. De majd úgyis észreveszed, aztán ha kell, lehet venni a pálcikarollerekhez is lengéscsillapítókat.
A 10"-os kerék mondjuk már alapból sokkal jobb, mint a 8.5"-os kerekű rollerek. -
-
DigitXT
félisten
válasz
yodamester10 #16434 üzenetére
Na, ezért kérdeztem, mert erre rá van írva, hogy 54.6V. Szerintem az az
55.2V vagy mérési hiba, vagy túltölti az akkut, +5% kapacitás miatt, ám
ezzel lecsökkentve az élettartamát. Nem mintha más töltő esetén nem
láttam volna már ilyet (Kugoo S1 is 42.2-re töltött jellemzően). De olyat
is láttam, ahol eleve, specifikáció szerint is alacsonyabb volt a végfesz,
aminek eredménye némi hatótávolság csökkenés, de hosszú távon ezt
több töltési ciklussal hálálja meg az akku: lassabban degradálódik.
(Pl. ez csak 66.4V, azaz 4.15V/cella a vége ami relatíve kímélő töltés...)Én is gondolkodok, hogy érdemes-e picit visszavennem 67.2V-ról, vagy
teljesen tökmindegy, mert amilyen "sokat" én megyek, sose öregszik el.
Eddig egy tesztet nyomtam csak vele. De rollerben még nem járt a dög.
Ezer oka van annak, miért nem, először is, mert nem fért be a vázba.Ui: a legelső rollerem töltője 42.4-ig is elengedte. Nem mértem ki, hogy
valójában mennyi, de egy nap után meg is halt az egész, aztán lett gari.
(Értelemszerűen: visszaosztva a cellák számával az is már átlag 4.24V
ami még határeset... semmi nem garantálja, hogy tökéletes a balance.) -
BaLee
addikt
Sziasztok!
Nincs összefoglaló így előre is elnézést ha triviális dolgot kérdezek.
Gondolkodtunk E roller vásárlásán már utólag bánom, hogy nem vettük meg nyár elején, mert ahogy nézem egy laza 20%-ot drágult azóta.De a lényeg, hogy amire szeretném használni az, hogy néha eljárnék melóba (14km oda- vissza, városon keresztül) vele illetve ha be kell ugrani valamiért a városközpontba akkor ezzel kényelmes és nem kell majd autóval menni az így is drága üzemanyag árak miatt.
Én mondjuk 106 kg körül vagyok szóval a 100-asok kiesnek. Nem tudom amúgy mennyire kényelmesek ezek a rollerek rosszabb utakon?
Mindenesetre én a Segway Ninebot Kickscooter F30E néztem ki, van emellett valami ár/érték arányban jobb típus? 200k körül lenne a max ami rá lenne szánva. -
Imy
veterán
válasz
yodamester10 #16434 üzenetére
Egy súlyt is érdemes lenne mérni. Lehet a nagy üres.
-
Nordik
őstag
válasz
Thunderzolee #16424 üzenetére
F szerianak nem jön esetleg utódja?
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #16425 üzenetére
Két motoros roller általában nem szokott 25 km/h-ban korlátozva lenni.
Nem sok értelme lenne amúgy, azon kívül, hogy jobban gyorsul, meg az
emelkedőn is megy 25-tel, szoftveres korláttal. Azt is figyelembe kell itt
venni, hogy két motor nagyobb áramot tud berántani gyorsításkor, ezért
nem csak a kapacitás lehet probléma, hanem az akku terhelhetősége...Egy 550Wh akku csak pálcikában nagy, de nem akkora durranás: csakis
azért tud a G30 akkora hatótávolságot, mert mind a végsebesség, mind
a gyorsulás eléggé korlátozott. Ha kijönne gyárilag 2 motoros verzióban
"ugyanez" (ahol a plusz motor is lenne extra 2-3 kg ill. 2 vezérlőnek kéne
helyet találni a vázban), hamar elfogyna az akku. A pici akku, nagy áram
kombó az álmoskönyv szerint sem jelent semmi jót. Feszültségesés, és
az ezzel járó problémák pl. idő előtti kikapcsolás, túlmelegedés stb.Ui: építettem én két motoros pálcikát, de aki utánam megpróbálta plusz
akku nélkül, csúnyán megszívta. Nem "csak" a hatótávolság feleződik...
Ha pedig kihasználod, hogy erősebb, gyorsabb, még gyorsabban merül!Ha meg nem használod ki, akkor minek bele két motor: nehezebb a vas.
Szóval az az akku, ami egy motorral kiváló, két motorral jellemzően sz.r.
Ha meg raksz bele kétszer akkora akkut, az még nehezebb, és nagyobb:
mondhatni a roller elveszíti pálcika jellegét. (Nem baj, de más kávéház.) -
ρσгτσ
addikt
válasz
Thunderzolee #16425 üzenetére
Tudom, arra gondoltam én is.
A forintot és a helyi árakat csak azért említettem, mert manapság elég sokat gyengélkedik a pénzünk. Így ha még jobban elszáll, akkor csúnya lesz az új rollerek vége is. Már most sem piskóta.
Én mondjuk azért vettem nagyobb hatótávú rollert, hogy ne kelljen állandóan az akkumulátort nézegetni...és ugye nincs is akkora választék benne. Pl. ott van a Pro2, ami már necces lehet egy 30+ km távnál.
Egyébként még városon belül (BP) is nagyon változó az idő. Mert például a belváros felé több a bringa út, több helyen tudom kihasználni a maximális sebességet. Tehát például 15 kilométert gyorsabban teszek meg, mint külterület felé 10 -et. Egy nagyobb, forgalmasabb úton meg nagyobb sebességű rollerrel sem jobb, mert életveszélyes arra közlekedni.
Én egy komfortosabb, számomra kialakított úton szívesen teszek meg akár 35-40 kilométert is városon belül.
-
balintka
addikt
válasz
yodamester10 #16412 üzenetére
Köszi a választ!
-
mrrr74
aktív tag
válasz
Thunderzolee #16417 üzenetére
Ausztrál oldal, valószínűleg az árak is azok.
-
mrrr74
aktív tag
válasz
userxy #16415 üzenetére
Szia,
Épp most van nálam egy Inmotion S1, első teleszkóp, hátsó dupla rugós tag, elől dobfék, hátul elektronikus fék, elvben nagy hatótáv (gyakorlatban még nem tudom). IP55, 30 km/h végsebesség, 10"-os kerekek, hátsó hajtás, irányjelző, app, 24 kg, 140 kg terhelhetőség, 500 W-os motor, 12,5 Ah-s akku. A jövő héten már pontos adatokat és véleményt tudok mondani róla, de talán megfelelhet.
-
Kigyűjtöttem az akksi méreteket.
Hátha valakinek pont egy ilyen táblázat hiányzott még eddig...........................Wh..............mAh
Essential .........183 ............5100
1S ....................275.............7650
Mi 3 Lite ..........187 ............5200
Mi 3 .................275.............7650
Pro 2 ...............474...........12800F25 ..................275.............7650
F30 ..................367...........10200
F40 ..................367...........10200D18 ..................184.............5100
D28 ..................275.............7650
D38 ..................367...........10200G30 ..................551...........15300
G30LE ..............367...........10200 -
-
Nem arra gondoltam én se, h Forintban mennyi ez, azt elengedtem már, de ez sztem még Dollárban, Euróban is túlárazott.
Inkább egy kétmotoros G30-at adtak volna ki, több értelmét látnám, mint ilyen "fejlesztésekre" elverni a cég erőforrásait.
Kétmotoros pálcikaroller úgysincs, ilyen 550Wh-s akksinál a két motorral is elég sok hatótáv marad. Gondolom amúgy sem azért veszi a G30-at a legtöbb user, mert 65km-es hatótávot keres.
Max futárkodással van annak értelme, mert ingázni sztem ennyit (mármint kb 50km-t) rollerrel nem érdemes bevállalni. Ha 25km-t veszek oda is és vissza is, az már egy óra út oda, egy óra vissza. -
Ugyanakkora akksi van mind a kettőben, úgyhogy a hatótávot fenntartással kezelném inkább. Az F30 az hozza a majdnem 30km-t, itt-is, ott is olvastam már, h nem csak ~24-25km-t tud, hanem 28-at is, normál testsúllyal, S módban max sebességgel, átlagos terepen.
A D38 az viszont valószínűleg a szokásos 2/3-ad hatótávot tudja csak.
Tessék, ezt végignézted már?
https://www.youtube.com/watch/Leet/D38_teszt
Ami a kerekeket illeti, a zselés réteggel ellátott kerekek (F sorozat) jóval drágábbak, mint a külső+belső kombót használó kerekek (D sorozat).
A tárcsafék szintén drágább, mint a dobfék.
Így már érthető az F sorozat felára.
Viszont a D sorozathoz nem valószínű, h egyhamar módosított szoftver lesz.
Én nagyon nem gondolkodnék a helyedben.
Olcsó rollert keresel, akkor vegyél egy D38-at. Legalább a pénzedért a lehető legerősebb motorral kapod, ez felvisz a dombokra is.
25-30km-es hatótáv is hozza kb azt amit eredetileg kerestél. -
ρσгτσ
addikt
válasz
Thunderzolee #16417 üzenetére
Jah az árakkal ne foglalkozzatok. Majd hivatalos helyi kereskedői ár lesz a lényeg. Csak az adatok miatt osztottam meg.
Nekem mondjuk az jutott eszembe, hogy ilyen súlyok mellett csúnya dolog lesz a tuning.
Szerk.:
Azt amúgy hozzáteszem, hogy a megjelenési ár, és a forint gyengélkedése miatt biztos nem olcsó buli. -
wanted5
őstag
válasz
Thunderzolee #16417 üzenetére
De az feltűnt, hogy egy olyan oldal árairól hüledeztek, ahol pl a G30 $1500? Nézzétek meg a többi dolognak az árát is...
Vagyis ezzel az oldallal nem kell foglalkozni, ennyi -
-
Így van, ezért gondoltam, h jó ötlet betenni ide.
Mintha már kérdezték volna, h erről tud-e valaki valamit.
Hát most már el lehet olvasni, és el lehet dönteni, kell-e egy ilyen roller, vagy nem.
Legalább már tudjuk ez a fajta kerékmotor milyen hátránnyal jár (hang) az egyébként csábítóan hangzó 40nm-es nyomatéka ellenére.
Nem biztos, h akarnék egy ilyen "zajos" rollert, nem véletlenül nem járok motorral sem, (persze ez szubjektív). -
Somatom
veterán
válasz
Thunderzolee #16417 üzenetére
Ez az ár sztem is mellbevágó.
-
Kicsit el vannak szállva a managementnél sztem..
1500$, ill. 1800$-ért azért illene már valamit letenni is az asztalra, mert ez így kb az Apple majmolása (túlárazott sznob termék).
A lengéscsillapító vajon mennyire lehet jó?
És a 36V-os rendszer alá érdemes volt betenni egy 450W-os motort?
A másiknál már legalább 48V-ra váltottak az 500W-os motorhoz. -
-
userxy
őstag
Halihó!
400k Ft környékén milyen rollert ajánlanátok ami elöl-hátul lengéscsillapítós és megbizható és jó? -
ρσгτσ
addikt
válasz
yodamester10 #16412 üzenetére
Ez a pálcikák teteje. Mondjuk én sem szívesen cipelnék 24-27 kilót.
Európában szinte! egységesen 25 km/h -ra vannak ezek korlátozva. Németországban 20 km/h.
Nálunk is valószínű(?) 25 km/h -nál lesz a választó, ha lesz majd szabályozás. A W jó kérdés, hogy mit kezdenek vele.
-
DigitXT
félisten
válasz
yodamester10 #16409 üzenetére
Azért egy fotót lőhetnél a töltő címkéjéről, kíváncsi vagyok...
-
balintka
addikt
Sziasztok, Ninebote E45E rollerem van, egyelőre 85%-os max töltéssel használom. Érdemes korlátozni az akksi töltést 85%-ban, vagy mehet nyugodtan 100-ra is?
-
DigitXT
félisten
válasz
yodamester10 #16407 üzenetére
Multiméterrel ellenőrizted, hogy jól mér-e a műszerfal? Csak mert egy 48V-os
akkunak (13 cella sorban) túl sok az 55.2V amit teljes töltésnek mondasz.
54.6V hivatalosan a maximum, azaz 4.2V/cella. (Amit ezen felül töltesz bele,
az lehet, hogy növeli a hatótávolságot, de gyilkolja az akkut rendesen...)
Szerk: amúgy nagyon jó a hatótávolság, sőt, 13 Ah akkuval egészen kiváló...
(Oké írtad, hogy kímélő módban mentél, az átlagsebesség is megmutatja.)
-
yodamester10
őstag
Na pár mondat a mai teszt körről a Hiley x8-al.
Eddig nagyon tuti a roller,igaz még mindig szoknom kell a Mijia 365 után az ilyen lájtos kis városi cirkáló ez meg egy állat
Szóval neki indultam a Kaposvári Deseda megkerülésének,volt ahol az erdőben apró kavicsos volt a bringa út ott nem nyomtam neki de inkább a hatótávra mentem,nehogy tolni kelljen
Teljes feltöltéssel indultam és kettő rublika maradt nagyjából 32-33km megtétele után.A képen látható emelkedőnél félig volt az aksi és 29km/h-val vitt fel a tetejére,szóval elég erős a vas.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Reggie0 #16405 üzenetére
Én azzal, hogy a roller képességeihez mérten választom meg az útvonalam, kb. 30 perc menetidő helyett 40-45 -öt megyek. Ami azért nem kevés.
Ez a része mondjuk engem nem zavar, mert én direkt nagyobb hatótávú, de kisebb teljesítményű eszközt kerestem.
Szerk.:
Pesten azért szerintem meghatározó, hogy ki milyen rollert használ. Végsebességtől függetlenül is. Főleg hogy nem egy olyan út van, ahol főútvonal mentén bringa út és járda sincs.Illetve ha kikerülök egy emelkedőt, az nem minden esetben jelenti azt, hogy el tudok menni mellette. Simán lehet, hogy kerülőutat kell választani.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Reggie0 #16402 üzenetére
Csak mondjuk a teljesítmény függvényében teljesen más lehet az útvonal megválasztása. Én például két emelkedőt kerülök ki azért, mert amúgy gondja lenne vele a rollernek. Amivel kilométert és időt is bukok, bár engem annyira nem zavar.
Mivel rollernél mindig kiemelt mérőszám, hogy milyen emelkedőn tud felmenni.
-
DigitXT
félisten
Azt gondolod, hogy attól, hogy megvetted a(z egyik) legolcsóbb rollert,
és az első úton rájöttél, hogy kevés, már ismered az összes többit is?Nem lehet bagatellizálni a megállási képesség fontosságát... Nagyobb
rollereknél alap, hogy mindkét kerék fékezhető mechanikusan is, és a
hajtott kerék emellé elektromos fékkel is. Visszatöltéssel, vagy nélkül.Ha 20 éve motorozol, tudod, hogy ha nagyon meg kell állni az első fék
hatványozottan fog kelleni. A hátsó kerék csúszik (a súly előre megy).
Ehhez képest itt egy olyan kétkerekűről beszélünk, aminek kizárólag a
hátsó kereke fékezhető, és az se túl jól a leírás szerint... életveszélyes.Ennél már csak az a rosszabb, amin egyáltalán nincs mechanikus fék,
s a motorfék harmatgyenge. (Gondolok itt pl. a Kugoo S1-re, aminek a
hátsó sárvédő taposhatósága az utolsó* szalmaszál... ha hirtelen kell
lassítani, mintha ott se lenne, nélküle meg 20 m a fékút 25 km/h-ról...)*: hosszabb lejtőn, ha azt látod, hogy már nem lassít a motorfék, lehet
szépen taposni, úgy van esély megállni, de ezen kívül másra nem jó.
A motorfék meg hosszú ereszkedésre sem jó, mert nem tölti az akkut:
az elégetett energiát szó szerint elégeti. Felforr a kábel és a vezérlő is.
(Többször halt már meg alattam fékezés közben: annyi, hogy pár száz
forintos tétel volt a javítás, és nem elment a fék, hanem pont hogy egy
durva, darálós hangú, folyamatos fékhatást eredményezett a zárlat.)
Ui: a legjobb tuningom az S1-en az összkerékhajtás volt, mivel duplán
fogott a motorfék is, úgy 10 méteren megállt, ami még mindig sok, de
összehasonlíthatatlanul nagyobb élmény volt, és biztonságosabb is...
(Aztán amikor raktam bele egy dobfékes motort hátra, az levitte talán
5 méterre, onnantól van értelme "száguldani". Mindenki úgy ütögeti ki
a 20-25 km/h limitet a legolcsóbb szarból, mintha muszáj lenne, csak
a fék attól nem lesz jobb... A mozgási energia meg négyzetesen nő...)Természetesen egyik roller se lesz olyan komoly fékekkel felszerelve,
mint a nagyobb motorkerékpárok, de nem is kell: kisebb tömeget kell
lelassítani, sokkal kisebb sebességről, biciklis dinamikáról beszélünk
nagyjából, amihez jó közelítéssel elegendőek a biciklis fékek.
(Viszont szinte minden biciklin fékezhető mindkettő kerék, jó okkal...) -
Reggie0
félisten
Rollernel nem. Ott csak a vegsebesseg es a tomeg hatarozza meg milyen teljesitmenyu fek kell, az utak ugyanazok. Autonal azert mas kicsit a sztori, mert ott a vegsebesseg a teljesitmenytol fugg, rollernel meg inkabb az akkufesz korlatozza be, hogy meddig gyorsul fel, foleg lejto eseten.
Auto eseten a masik szempont, hogy milyen a duty cycle, azaz pl. utcai auto vagy versenyauto, mivel nem mindegy, hogy 10 percenkent egyszer kell satuzni, vagy minden kanyarban. Rollernel azert a full gaz+full fek komboval meg annyira sem szokas menni(max nagyon gyenge rollereknel), mert nem is lesz komfortos, de ezen felul is a roller fekenek hutesi hatasfoka es az auto fekenek hutesi hatasfoka teljesen mas problemakor, mert az elobbinel nincsenek nagy fekteljesitmenyek se. -
ρσгτσ
addikt
válasz
Reggie0 #16400 üzenetére
Akkor máshogy fogalmazok.
Szerintem ha valamit úgy reklámoznak, hogy a teljesítménye miatt "x" % -os emelkedőn is fel tud menni, akkor nem árt, ha minden adott ahhoz, hogy a biztonsági berendezések is jól működjenek lefelé.
Ha veszek egy dinamikusan gyorsuló erős autót és mellé sz@r fékeket használok, akkor szerintem ön- és közveszélyes vagyok.
Tehát én azt gondolom, hogy az adott eszköz teljesítménye és a fékezési hatékonyság összefügg. Abban persze igazad van, hogy tök mindegy 350-500-800W, akkor is jónak kell lennie a féknek.
Szerk.:
Én mondjuk ha komolyabb rollert használnék (amit nem akarok), akkor biztos ahhoz mérten választanám meg az útvonalat is. Ergo nagyobb teljesítmény mellett nem kerülnék ki nagyobb emelkedőt, amihez a jelenlegi roller kevés.
Új hozzászólás Aktív témák
- Doky586: Adattár lemez előkészítése távlati Windows telepítéshez
- Milyen okostelefont vegyek?
- Gaming notebook topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Nem darabolták fel a Google-t, a sztratoszférába repült a részvény
- Linux kezdőknek
- Path of Exile 2
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest