Azért azt figyelembe kell venni, hogy annak a negyvenezer terméknek a hozzáadott haszna lehetséges, hogy tízezer kereskedő között oszlik szét.
Amikor egy autógyártó óriás eladja az egymilliomodik példányt (kereskedőnek), jelent akkora profitot, hogy nincs a föld hátán semmiféle kereskedő, aki ekkora profit közelébe férkőzhet ennyi idő alatt. Pedig ezerrel pörög a teszkó is. Teljesen általános dolog, hogy egy autógyár futószalagjáról percenként legördül egy új kocsi. Ha "csak" öt százalék a profitja, az is őrült nagy szám ahhoz mérve, hogy egy nap három műszakja summa summárum 1440 perc. Sehol sincs olyan autókupec, aki ennyi pénzt látott már egyben, ami a gyártónak a napi profitja.
(Egyébként jól prosperáló nagyiparosnak mondhatja magát az, akinek sikerül 7% tiszta eredményt tartósan felmutatni. Már az 5% is egy bűvös határ. És a büdös életben nem lesz abból nagyiparos, aki a kereskedő haszonkulcsára sóvárog.)
Régi nagy olajfocista elhíresült mondása ez (Mr 5% volt a ragadványneve):
"Jobb egy nagy tortából egy kis szelet, mint egy kis tortából egy nagy szelet."
Több fa van, mint asztalos!