Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-01 20:29:55

LOGOUT.hu

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#50601) V/ válasza gyikhuszar (#50600) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha az ügyfélszolgálatukkal beszélsz, nem a Reptéri vámosokkal akkor nem fogsz előre jutni.

(#50602) azbest válasza gyikhuszar (#50600) üzenetére


azbest
félisten

Egyébként a beadott vámolós papírra hogyan nevezted meg a küldemény tartalmát?
Kerékpáralkatrész vagy pedig tételesen felsorolva és külön árral az alkatrészek.

Közben nem kezdtek még el felszámolni tárolási díjat a jó pár napja tartó ügyintézés miatt?

Amúgy a kevesebb, mint 300 darabba a 2 is belefér. És nem nagyon látom, hogy más kerék lenne a motorkerékpáron kívül az opciók közt [link] bár kép alapján az tényleg csak egy fogaskerék, nem a kerék maga.

Külföldi oldalon
8714 9990 11 Complete wheels with or without tubes, tyres and sprockets
ahogy te is írtad.

Esetleg valami bicikliüzlet nem tud segíteni, hogy ők importálnak -e hogyan megy ez? Lehet valami nyakatekert hülyeségen múlik.

[ Szerkesztve ]

(#50603) azbest válasza azbest (#50602) üzenetére


azbest
félisten

Vagy bringás topicban csak akad valaki, aki ismer valakit, aki hallott már róla [link]

Itt szerintem mi is max googlizni tudunk.

[ Szerkesztve ]

(#50604) gyikhuszar válasza V/ (#50601) üzenetére


gyikhuszar
tag

Az #50594 és az #50600 hozzászólásomban leírtakat már a reptéri vámossal beszélgettem le, konkrétan azzal, akinél az ügyem van.
Írásban kértem állásfoglalást, írásos válasz helyett telefonon felhívatta magát velem (gondolom van oka...).
Tehát eddig írásos nyoma csak azoknak van, amiket én küldözgettem leveleket.
A tárolási díj elkerülése érdekében rövidesen át kell terelnem az ügyet teljesen hivatalos útra (mondjuk egy tértivevényes levél, vagy nav-os űrlap keretein belül), viszont ezt még el akarom kerülni, mert ha hivatalossá válik a panasz, azt hivatalosan is kell kezelni. Ott már szűkülnek a lehetőségek mindenkinek.
Ha valami véletlen hiba került a rendszerbe, vagy valamit benéztek, akkor valamivel leplezve, különösebb bürokrácia nélkül el lehet intézni egyszerűen azzal, hogy számomra kedvező (a normális ügymenetben is használandó) vámtarifaszámmal vámolják le a kerekeket.
Aztán lehet, hogy rosszul gondolom, még pár napig vacakolok.

(#50605) gyikhuszar válasza azbest (#50602) üzenetére


gyikhuszar
tag

A beadott vámpapíron is kerékszett szerepel, ahogy a számlán is, illetve a dobozban is az van, és ezt ők is tudják, mert ki lett bontva és megnézték.
Tárolási díj a vámraktárba érkezést követően 21. naptól érvényes, van még kis időm.
Egyértelmű mindenkinek (a NAV Váminformációs Központjában dolgozók szerint is), hogy 8714 9990 11 -re kellene vámolni, kivéve az én reptéri navos vámügyintézőmet.
Csak tudnám, hogy egy darab esetén, magánszemélyként nem esek bele a "Kínából származó, vagy Kínában feladott:
- havi mennyisége kevesebb, mint 300 egység, vagy havonta 300 egységnél kisebb mennyiségben szállítandó harmadik félnek" kategóriába, akkor ide mégis ki való?

(#50606) tonermagus


tonermagus
aktív tag

Sziasztok!

Sajnos beigazolódott a félelemem, a csomagom Vámkezelés alá került a Magyar Posta által. Van jelentősége hogy a NAV vagy a posta vámkezeli?

Mi ilyenkor a teendő? Ha jól látom ki kell tölteni valami papírt. Ott mennyire kell komolyan kitölteni a küldemény adatait?



Pl. nem tudom hol adták fel a csomagot...

Ebben az esetben már biztos fizetni fogok? a rendelt áru értéke ~36e Ft
Kell nekem erről a vásárlásról valami képernyőképet is küldeni?

(#50607) V/ válasza tonermagus (#50606) üzenetére


V/
Topikgazda

Megkaptad tőlük az értesítést?
Az Összefoglalóban van segítség ehhez is. 7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai
Feladási hely Kína vagy Hong Kong, ha van város név az is, ahonnan indult eredetileg a nyomkövetés mutatja
Kell a postai nyomkövetési szám, mert ehhez tudja kötni.
Feladó a webshop megnevezése.
Címzett egyértelműen, a te adataid.
A táblázat is egyértelmű, az egyedi és összérték a szállítási költség nélkül amit ténylegesen kifizettél, a szállítás díja a táblázat alatt írandó.
13329,6 Ft-ig nincs fizetési kötelezettség, attól felfelé 27% áfa és 3500 Ft eljárási költség.
De nem te forintosítasz, ha devizában fizettél akkor azt kell beírni.

(#50608) skyrush7


skyrush7
aktív tag

Sziasztok!
Szeretnék rendelni egy mesh wifi rendszert (spanyol raktárból), viszont nem vagyok benne biztos, hogy képes lenne-e az elvárásokat teljesíteni. Korábban olvastam róla, hogy visszaküldés esetén a Paypal megtéríti a visszaküldésének díját.
Két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban: ha amúgy maga a termék nem hibás, van lehetőségem visszaküldeni és visszatérítést kérni? Valamint ha igen, a postaköltség visszatérítése hogyan zajlik?
Előre is köszönöm!

(#50609) V/ válasza skyrush7 (#50608) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen, lehetséges, ha van visszaküldési lehetőség az eladónál.
Persze a PayPal-al kell fizetned.
A PayPal topik Összefoglaló, 8. PayPal-tól termék visszaküldés esetén a postai költség visszatérítésének módja

(#50610) skyrush7


skyrush7
aktív tag

Köszönöm szépen!

(#50611) t420s


t420s
aktív tag

Üdv!

Ha Aliexpressről rendelek mobilt, mégpedig német raktárból (+10 dodó postadíjért...) akkor miért adnak meg augusztusi shipping time-ot?
Németországból 3 hónapig jön a küldemény?

Shipping: US $10.53 to Hungary via Deutsche Post
Delivered before Aug 03 or full refund

(#50612) V/ válasza t420s (#50611) üzenetére


V/
Topikgazda

Azért adnak meg annyit hogy mindenképp védve legyen a pénzed addig, nem jelenti azt hogy nem kapod meg 7-15 napon belül. De kérdezz rá az eladónál.

(#50613) bl4ze válasza t420s (#50611) üzenetére


bl4ze
veterán

Próbáld meg nem ali-ról EU raktárból, vagy olyan eladótól aki vállal vám-áfa mentes szállítást... (Pld BG stb.)

.:. bl4ze .:.

(#50614) Jester01 válasza t420s (#50611) üzenetére


Jester01
veterán

Vagy azért mert így van ideje kínából feladni. Jó esetben újrafeladják Németországban rossz esetben neked jön és akkor vámoltathatod. Az se garancia semmire ha rákérdezel az eladónál hogy biztos EU raktárból küldi-e, sajnos.

Jester

(#50615) gyikhuszar válasza V/ (#50601) üzenetére


gyikhuszar
tag

A csatolt képben szereplő mind a négy nyilazott rész vonatkozik az esetemre/rám?

(#50616) V/ válasza gyikhuszar (#50615) üzenetére


V/
Topikgazda

Az Áfa csak a 2012-es kezdetű sor, a 27%-os. Fentről csak az első 3 sor.

(#50617) gyikhuszar válasza V/ (#50616) üzenetére


gyikhuszar
tag

"Végfelhasználásra vonatkozó rendelkezések alá eső alszám bejelentése
(2014.08.01 - )" Erre a sorra hivatkozva akar átrakni a 19-es végűbe. Ez jogos? Ide vonatkozik az a bizonyos CD 501-es lábjegyzet meg az ahhoz kapcsolódó jogi szöveg, ami miatt én, mint magánszemély, kiesek ebből a tarifaszámból, legalábbis a vámos ezen az állásponton van.
Vagy megindoklom, hogy miért férek bele a 11-es végűbe, vagy maradok a 19-be, de akkor valamire hivatkozva mentességet kellene kérnem a dömpingvám alól. Vagy ráb*sztam.
Erre valami ötlet? Te igen nagy guru vagy ebben, azt már látom, a te segítségeddel jutottam el most is idáig.

(#50618) pixelking


pixelking
tag

Sziasztok!

Egy UHxxxxxxxBE csomagom május 16 óta a Nemzetközi Posta Kicserélőben áll "A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben" státusszal. Több másik, ezzel egy időben rendelt, ugyan így belga postás csomagomat már átvettem. Esetleg el lehet őket érni valahogy, vagy maradjak még pár napig - hétig türelemmel? :(

(#50619) V/ válasza pixelking (#50618) üzenetére


V/
Topikgazda

Azt tudjuk hogy a tájékoztatásuk szerint 1-5 nap és továbbításra kerülnek a küldemények. Mivel ez nem könyvelt küldemény, ezért nem látsz a Magyar Postánál előzetes bejegyzéseket és mivel nem könyvelt azt sem látod hogy itthon hol tart a kézbesítés.
Nem kapsz róla felvilágosítást és lehet hogy már rég a lakhelyed postáján van, vagy esetleg már volt kézbesítve.
De ha gondolod? Hétfőtől csütörtökig 08:00-16:00 és pénteken 08:00-12:00 között a 06-1-421-7235 telefonszámon.
És nem ők írják be ezt a bejegyzést.

[ Szerkesztve ]

(#50620) Tommy1982


Tommy1982
tag

Sziasztok, hiányosan érkezett egy csomagom, írtam az eladónak Message Center-en, de nem tudok neki képeket küldeni, akármit próbálok, mindig error code 5 van képfeltöltésnél. Mitől lehet ez? :(

(#50621) mexel


mexel
veterán

Gyorsan még reszkíroztam pár apró dolgot aliról kínából, bízva benne hogy még ideér a rettegett korszak előtt. :) ( nagyon sajnálom hogy megszűnik ez a jó világ, egyszerűen jó voltrendelgetni ksi olcsó dolgokat amiket itthon nem kapni, vagy csak 10x annyiért :( )
Erre sajnos a kínaiak sem fognak tudni mit kitalálni, az eu raktárak végesek és egyértelműen drágábbnak kell majd lenniük.

[ Szerkesztve ]

(#50622) NyxNyxNyx


NyxNyxNyx
addikt

Jól benéztem, nem tudtam hogy email-ben jön az értesítő, így nem tűnt fel, hogy megjött a csomag, csak 1 hónappal később. Most mehet a könyörgés, mert a dispute idő is lejárt. Nem értem miért nem lehet egy sms-t is kiküldeni az email mellé. :(

"I've tried the same thing 8 times and I'm all out of ideas..."

(#50623) fairi válasza mexel (#50621) üzenetére


fairi
addikt

Attól függ mivel küldik. ha s0000, akkor 99% megkapod végjáték előtt.
Lp000 típus határeset.
Ha UH..BE, akkor nem, és max reménykedhetünk valami trükköt csinálnak.
LT...NL ott világosan jelzik nem volt vám, és elég hektikus. Nemritkán beragad.

(#50624) oba válasza mexel (#50621) üzenetére


oba
addikt

Nem tudom mennyi összesen a vám+áfa, gondolom 30-35 százalék körül lehet. Szóval egy eddig 1000 Ft-os dolog lesz 1300 Ft? Biztos akadnak olyan termékek amiknél még így is megéri rendelni. De biztosan vissza fog esni a forgalmuk emiatt, szerintem is.

(#50625) mexel válasza oba (#50624) üzenetére


mexel
veterán

Ha csak ennyi lesz akkor nem érdekes annyira, de félek hogy lesz valami plusz bünti is ( kezelési költség vagy egyéb címen ) + ez leglább még pár héttel meg fogja dobni az időt, szerintem nem fogja bírni a rendszer az elején főleg

Fairi: köszi. 4db UH..BE, pár darab S000 ( az micsoda? )van 2 LT NL is. Várok izgatottan :)

[ Szerkesztve ]

(#50626) Inhouse válasza Tommy1982 (#50620) üzenetére


Inhouse
őstag

Mekkorák a képek? Én át szoktam méretezni őket olyan max 2Mpixelre, (1600*1200). JPG-k egyébként?

Üdv Inhouse

(#50627) Tommy1982 válasza Inhouse (#50626) üzenetére


Tommy1982
tag

Átméreteztem 1080p alá jpg-be de akkor sem működik, és az eladó ragaszkodik, hogy oda töltsem fel, a képmegosztós linekeket nem akarja vagy tudja megnézni (imgBB-re raktam fel).

(#50628) V/


V/
Topikgazda

Eddig ez a Magyar Posta megjegyzés elkerülte a figyelmem, vagy nem volt nyilvánosságra hozva, pofátlanság és szerintem nem felel meg a majd érvénybe lépő jogszabálynak, hiszen a kereskedő mindent elintéz a vámosok és a NAV felé, szóval miért kérnek érte pénzt? Már megtörtént a vámolás (áfa beszedés) amikor kifizettük

Egyes külföldi webáruházakban a magyarországi áfát már megrendeléskor kifizetheted, viszont ebben az esetben is - a jogszabályi elvárásoknak megfelelően - vám elé kell állítani az érkezett küldeményed, melyet postai vámkezelési díj fog terhelni.

Ez alábbi viszont volt és megint jogszabály ellenes, ugyanis nem dönthet nélkülem, írják is: eltérő ügyfélrendelkezés híján, nem lehet automatikus, mert rendelkeznem kell hogy akarom-e.

Az automatikus vámkezelés lényege, hogy a Posta a Vámhatóság felé benyújtandó nyomtatványokat a külföldről elektronikusan megkapott adatok birtokában tölti ki, vagyis eltérő ügyfélrendelkezés híján a címzettek közreműködése nélkül lezajlik a magánszemélyeknek szóló küldemények vámkezelése.
Azoknál a küldeményeknél történhet automatikus vámkezelés, amelyeknél valamennyi szükséges adat rendelkezésre áll a vám- árunyilatkozat kitöltéséhez, vámeljárás lebonyolításához, illetve tartalmuk értéke nem haladja meg a 150 eurót, és a küldemény tartalma nem jövedéki termék.
2021 és egy szolgáltató állami hivatalt játszik, mert megteheti, nincs konkurencia.

Néhány kérdést feltettem a Postának és Navnak ezekkel a jogszabálytól eltérő dolgaikkal kapcsolatban, de nem nagyon akarnak válaszolni.

[ Szerkesztve ]

(#50629) mexel válasza V/ (#50628) üzenetére


mexel
veterán

Az a 3500ft lenne? Ha ez minden kis termékre vonatkozik akkor konkrétan megszűnik majd a rendelés :(

[ Szerkesztve ]

(#50630) V/ válasza mexel (#50629) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem, már áprilistól tudott hogy a fix összeg megszűnik, értéktől függő sávozás alapú lesz, aminek az összegei legkésőbb június 15-től nyilvánosak lesz. Ha eddig 13329,6 Ft-tól kérték a 3500 Ft-ot, akkor pár százas összeg várható a 22 €-os határ alatt.

[ Szerkesztve ]

(#50631) gyikhuszar válasza V/ (#50616) üzenetére


gyikhuszar
tag

[#50617] számú hozzászólásomra valami ötleted nincs véletlenül?

(#50632) V/ válasza gyikhuszar (#50631) üzenetére


V/
Topikgazda

Nincs ötletem, szerintem az a megfelelő amit írtam, magánszemély vagy, magánfelhasználásra, a dömping nem vonatkozhat, mert ennek az ipari felhasználókra van kötelezettsége.
Ha az ügyintéző ezt nem látja be akkor már a csak azért is nekem van igazam rosszindulat van a háttérben és azzal nem lehet mit kezdeni.

[ Szerkesztve ]

(#50633) pepimama


pepimama
tag

Tudnátok segíteni?
"Seller shipped your order" ez van legfelül sárgával az Orders-en belül, alatta Shipment cancelled üzenet látható az appban, de nyomonkövetők sem látják (M. Postához biztos nem érkezett).
Még az Ali-s app szerint sem érkezett Magyarországra. Írtam a cégnek, de egyelőre semmi válasz. Meddig várjak a válaszukra, míg Dispute-t indítok, vagy van más 5let?

(#50634) gyikhuszar válasza V/ (#50632) üzenetére


gyikhuszar
tag

Rendben, köszönöm.
Még ma délután fogok vele beszélni, hátha.
Tegyük fel, hogy ki kellene fizetni ezt a brutális terhet, de én nem akarom. Ekkor a nav/posta (elvileg) visszaküldi a csomagot.
Nyilván jó lenne a vételárat visszaszerezni, amit az eladó megtagadhat az apró betűsben leírtakra hivatkozva, miszerint ha a fogadó ország által kirótt terhek (taxes, duty, akármi) miatt akarok elállni a vásárlástól/küldetem vissza az árut.
Hogy lenne érdemesebb: azonnal indítsam a dispute-t (még a határidő lejárta előtt), vagy küldessem vissza, várjam meg, míg lejár a határidő, és csak utána.
A legrosszabb eset: visszaküldik a kerekeket, a pénzt meg nem kapom vissza - se kerék, se pénz.

(#50635) V/ válasza gyikhuszar (#50634) üzenetére


V/
Topikgazda

A pénzt visszakapod és vissza is küldheted, hiszen azért nem akarod a vámot kifizetni mert az jogtalan a te esetedben. A visszaküldés költsége a problémás, mert lehet hogy kérni fognak az eladótól pénzt és nem igazán lesz a kezedben semmi arról hogy a posta tényleg visszaküldte, ha a nyomkövetésbe nem jegyzik be.

(#50636) gyikhuszar válasza V/ (#50635) üzenetére


gyikhuszar
tag

Vajon a kínaival meg lehet értetni, hogy a plusz vám esetemben jogtalan és ezért nem akarok fizetni?
Egyébként lehet rosszmájúság (ezek után mondja bárki, hogy alaptalan), de nekem azért vannak kétségeim afelől, hogy valóban visszaküldik...

(#50637) V/ válasza gyikhuszar (#50636) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem kell magyarázkodnod, de megérti. Ha visszakapja az árut akkor a pénz egyébként sem maradhatna nála, illik visszaadni, bár ez a pénz még az AliExpressnél van és eladóként csak az a dolga hogy rábólintson a refundra.

[ Szerkesztve ]

(#50638) FerNandor


FerNandor
őstag

Sziasztok!
Van egy küldeményem: LT787409413NL
Most nézem pont és az aktuális státusz: a címzett értesítése a vámkezelési folyamat megkezdéséről.

Olvastam most az összefoglaló idevágó részét. Várjak valami értesítésre vagy kezdjem el elküldeni nekik a dolgokat? Amúgy nem kaptam még semmi értesítést (elektronikus formában), nem tudom, hogy hogyan veszik majd fel a kapcsolatot velem.

Egyáltalán ki intézi ezt az eljárást most? A posta?
41,13$ a teljes ár, amit fizettem, szóval elvileg nem kell fizetnem érte semmi pluszt,

[ Szerkesztve ]

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#50639) Flashget


Flashget
félisten

Már csak 3 db csomagom maradt úton Mind3 BE végződésű és szinte egy napon értek a kicserélőbe. 18 nap elteltével megkaptam az egyiket múlthéten. A másodikat kedden. Ugy tűnik a 3. csomagot papirforma alapján jovő héten. :) Egyik miatt sms jött, másikat felhozták "nem fért a ládába" 3. esetében emailt kapok? :)

Realme GT Master Edition

(#50640) Flashget válasza FerNandor (#50638) üzenetére


Flashget
félisten

Simán kapod majd az infót, hogy a vámkezelés ek vége. Kivették a csomagod és skubizzák. Ha mégis küldenék, hogy fizetned kell, de nem érted el az összeget, összefoglalóban ott van mit kell írnod nekik. Posta végzi.

Realme GT Master Edition

(#50641) V/ válasza FerNandor (#50638) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha tied ez a nyomkövetési szám. Mert legalább egy sms megy, mert a telefonszám ismert, esetleg ezeknél az e-mail cím is.
Ha tied lenne akkor megcsinálsz mindent úgy mintha rendesen vámolnák, elkészíted az okmányokat és elküldöd. Az értéke alapján nem lesz fizetnivalód.
Hívd fel a telefonos ügyfélszolgálatot és kérd meg hogy ellenőrizze már le hogy ez neked van-e címezve, mert azt a szöveget látod, de nem kaptál értesítést.

(#50642) Manus4


Manus4
tag

PC-én a Manage Feedback-on kívül látom valahol máshol h mikor zártam le egy rendelést?

(#50643) V/ válasza Manus4 (#50642) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem tudok róla. De minden vásárlás ott van, az is amit rendszer zár le.

[ Szerkesztve ]

(#50644) Manus4 válasza V/ (#50643) üzenetére


Manus4
tag

Igen én se találtam, de itt amiről nem adtam értékelést 30 napon belül, vagy ők se rólam az nincs itt.

Illetve, most látom, hogy vki úgy értékelt, hogy beleírta a teljes nevem, ha én is leértékelem, akkor kikerül ez a termék alá? Nem egy átlag nevem van, úgyhogy nem kellene....

(#50645) llaszlo


llaszlo
veterán

Mi történik, hogyha egy eladó nem adja fel a csomagot a határidő előtt?
Vissza kapom a pénzem az ok
Neki van valami szankció?

(#50646) V/ válasza llaszlo (#50645) üzenetére


V/
Topikgazda

Valami indokot meg kell adnia hogy miért, de nincs szankció. Pl: ami megsérült, megsemmisült vagy kirabolták, ellopták tőle azt nem küldheti el.

(#50647) llaszlo válasza V/ (#50646) üzenetére


llaszlo
veterán

Szomorú.
Van egy termék, amit néztem több eladónál is. Mindegyik már hónapok óta azt csinálja, hogy leadják a rendelést és később még további pénzt követel a szállításra. Ahol én rendeltem ott 50USD-T a másiknál 70et láttam az értékelésnél.
Tudok valamit tenni? Úgy láttam, hogy ez egy általános dolog sajnos. Máshol nem tudom beszerezni vagy csak drágábban.

(#50648) llaszlo válasza V/ (#50646) üzenetére


llaszlo
veterán

A feldolgozási időt, hogyan lehet vissza csökkenteni? Sajnos nagyon kitoltam..Elnéztem.

(#50649) V/ válasza llaszlo (#50647) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem igazán. Tovább kell keresned.
#50648 Nem lehet.

[ Szerkesztve ]

(#50650) llaszlo válasza V/ (#50649) üzenetére


llaszlo
veterán

Nincs sehol máshol aki EUból szállít.
A supporttal sen lehet csökkenteni a feldolgozási időt?
Mondjuk most sehogy sem tudtam elő emberrel chatelni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.