Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] [patomi:] Alufelni felujítás amatőr módon.
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
lsebestyen
addikt
Néztem én is a gépigényt, minimumnak 1080Ti... Nekem 2060 van az asztaliban, csak elfut már rajta.
Csokicsibesz: az amúgy, de ingyen jöhet.
6030D
Ármester
Én 1130-at használtam párszor (sorral volt csomagban), az se nagy szám. Próbáld ki a PC-X1-et, 20 euro alatt van és 2x annyit bír rideg tartással terepen.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Tin
veterán
Nem akarom, ez egy hosszabb beszélgetés része volt.
fulton
addikt
Akiknek matt karbon fekete vagy sötét szürke és hasonló árnyalatú a bike, mennyire kényes?
Most arra gondolok, ha pl nedves törlőkendővel végig törlöm a port róla.. összekarcolja, meglátszik utána?
Tin
veterán
Az enyém sötétszürke és nem karcolja össze. Igaz fényes és alu.
Ixion77
őstag
A mattnak épp az az egyik előnye, hogy nem látszanak rajta a mikrokarcok. A hátránya, hogy viszont látszik rajta a zsír, és nehezebb takarítani.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem látom a Trek árát, de ha egyformák akkor egy szavazat innen a kockára.
#266890Ringman...1500 km/0,75% már a what a boss
. kategória.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Ringman
nagyúr
köszi, van itthon 2 fajta alis ybn, abból fogom be az egyiket, majd akkor berakok a kosárba egy ilyen láncot is, ha rendelek valahonnan épp valamit.
most adott lenne a lehetőség, hogy hétvégén zsírtalanítok mindent, van itthon Squirt Lube is, de kipróbálhatom az ybn gyári kenését is, max utána állok ennek neki.
Ringman
nagyúr
karoo2-höz új rögzítéstípusok érkeznek: [link]
Ringman
nagyúr
hát nem a wattoktól nyúlt meg, az biztos
majd ha jövőre esetleg megyek outis topiktekerésre, akkor Jester01 kiokosíthat hogy kell ezeket a km-eket összehozni.
(#266911) Fifaisshit válasza lsebestyen (#266893) üzenetére
Fifaisshit
őstag
Én próbáltam pár napja annyira promózták mostanság
Elég realisztikusnak tűnt a zwifthez képest………meg ugye ez az e-sport duma stb……. Engedd el
Gyenge és gagyi , nagyon próbálják hogy legyen a zwift vetélytársa ,de nagyon messze van tőle szó szerint minden téren , sajnos.
mauimagic
aktív tag
Nekem két szabályom van:
1. listaár -30%-nál drágább bringát nem veszek, bukjon rajta az első tulaj, vagy a kereskedő. Kivétel volt ez alól a COVID időszak, ott a használt bringa kokainárba emelkedett, akkor vettem egy újat, mert kb tökmindegy volt.
2. Ha megtetszik egy másik bringa, más rugóút, geo, kisf.szom, akkor venni kell egyet, nincs mese, az 1. szabályt alkalmazva.
Sokat így bukni nem lehet szerintem, de egyébként meg más többet eliszik/dohányzik/kurvázik ugyanannyi idő alatt, mint amit én bukok.
Egyébként meg befektetés. Nem anyagilag, hanem az egészségedbe, az meg minden pénzt megér, azt mondják az okosok
[ Szerkesztve ]
jjeahh
nagyúr
Ma fura tapasztalatom volt a Kend Karma 2 SCT-vel: máskor elöl 1.3 bar-on van a gumi, ez a legalacsonyabb nyomás, amin a Maxxist és a Schwalbe 56-58mm gumijait nem ütöm fel, a Kenda viszont 1.3 bar nyomáson pattogott. Elkezdtem kisérletezni és kiderült, hogy az én súlyommal ennek 1.1 bar a tűréshatára . Fura is volt, hogy amikor felraktam a felnire, levegő nélkül megtartotta a biciklit, b*romira masszív az oldalfala, mintha valami DH gumi lenne. 1.1 bar-on még esélyem sincs felütni és így adja azt a kényelmet, amit 1.3-1.4 bar körül megszoktam.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Tin
veterán
Én is megkaptam levélben, egyből az jutott eszembe, hogy nem akarják bemutatni a Karoo3-at? Mondjuk télen sok értelme nem lenne.
lsebestyen
addikt
Multkor valami belsos alkalmazott irta a karoo forumon, hogy jovore lesz K3
Tin
veterán
Hát igen, a szezon eleje logikusabbnak tűnik. Én meg egy posztot olvastam 1 hete, ahol a support írta az eltört tartóra a kérdezőnek, hogy természetesen cserélik, sőt küldenek új típusút, mert rájöttek a gyengeségére, de az nem kapható kereskedelmi forgalomban. A régi 40 dolláros tartót meg nem lehet már megvásárolni, csak a 65 dolláros újat. De szerencse, hogy nem küldtem vissza a tartót, így most van egy tartalékom
Amúgy a tegnapi 1ó20p alatt 8%-ot merült, a mai 1ó10p alatt meg 10%-ot. Szóval nem teljesen következetes a visszajelzés. Mindenesetre én elégedett vagyok vele.
vans?
őstag
En nem vagyok szaki, de 1:1 ugyanilyen Cube Attention SLX-et hasznalok par honapja mindenre is (munkaba jaras, gyereket viszem utanfutoval bolcsibe, megyek vele az erdobe stb.), szerintem tok jo bringa. De tenyleg nem ertek hozza, mezei hasznalokent szuper.
hábm bábm
fulton
addikt
Volt itt anno egy video a carbon es alu vaz mit bir ki..nem tudna valaki belinkelni? Nem talalom youtun
Nekem valami amd 250 2GB-s dell-s low profil vga, mert csak az fér be a SFF gépbe
Eléggé low így a grafika...
A tiedén el fog futni rendesen..... csak nálam a görgő Faternál van a házban mert otthon nálunk nem fér el...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
Tin
veterán
Szerinted országútinál mi a jelentősége? Magától egyik sem fog tönkremenni, a karbon bringa meg fél-1 kilóval könnyebb. Engem laikusként 2 dolog tart vissza a karbontól, az egyik az, hogy ha rosszul esel, kuka a váz (bár az alu sem köszöni meg), a másik pedig a felár, mivel a súlykülönbségből még sokáig nem éreznék semmit. A karbon villa viszont kellene. Nekem, laikus kezdőnek.
Youtube-on amúgy beírod hogy carbon vs aluminimum frame, és van egy csomó videó.
Tessék, felsz.ptam a hozzászólásod, beálltam céltáblának, hátha indít egy véleménycunamit, és a végén veszel bringát
mauimagic
aktív tag
Tökmindegy, egyik sem jó Neked...
A karbon ugye jó rezgéselnyelő, de eltörik ha ránézel, az alu meg szétráz, de viszonylag bírja...a 6. évig, amikor darabjaira hullik a fáradásos törés miatt.
Titánium látszólag jó lenne, de Vigyázat: nyikorog, mint a szar, legalábbis kb 10 éve mikor ilyen Litespeed, Moots meg Merlin nevű lomokkal foglalkozó bótban voltam, sok volt a panasz...
Úgyhogy marad a vazs, vegyél egy Pegorettit, vagy még jobb, ha az eredetit veszed, amiről a digók koppintottak: Csepel Deepspace.
“6. évig, amikor darabjaira hullik a fáradásos törés miatt.”
Ezt nem tudom, ki találta ki, de mindig megkönnyezem a röhögéstől.
Másik hasonló kedvencem, hogy az izzadtság szétmarja. Ja, meg ha savat nyáladzok, mint egy alien, az is.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Hasaggymeg
Topikgazda
Ja, akkor én így 55 felé tehetem a hatvanas tányért előre.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Ringman
nagyúr
Az acélváz se jó mert az meg hajlamos rozsdásodni.
Més que un club!
varsam
őstag
Szerintem az egész hsz irónia volt...
Ixion77
őstag
Már venném is, ha nem lenne két kiló.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
Ringman
nagyúr
nem is néztem, hogy ez ebike-ra szánt változat.
amúgy van sok más ténylegesen leértékelt alkatrész az oldalon a sale fül alatt.
Csokicsibesz
tag
A geometria fanoknak:
Longer, Lower, Slacker: Have We Reached Peak Geometry?
Lehet mégse lesz 57 fokos fejcsőszög?
Fall-N
veterán
Tartósság szempontjából nagyon jó lenne, működés szempontjából is jó, ezekkel nincs gond.
Ahogy én látom, két dolog az akadály:
A Shimano és a SRAM is másban látja a jövőt, a másik kis cégek a nagyok után mennek (SunRace, microSHIFT).
A Shimano az eBike motor és a LinkGlideban látja a jövőt (értsd sok sok $$$$), sőt ha megnézzük a LinkGlide is az eBike miatti nagyobb lánc igénybevétel miatt jött létre. Most kiterjesztik a sima váltókhoz is (Cues, de volt már elérte LinkGlide Deore és XT is), hogy legyen átjárhatóság. Később (inkább nemsokára) lesz mellé automata váltás a Shimano motor mellett Di2-vel. Persze lesznek hagyományos bicikli alkatrészek is, de sajnos a LinkGlide is inkább eBike miatt jött létre, és nem is a váltási hatékonyság a fő tervezési szempont.
A SRAM a vezeték nélküli váltás (AXS) és az 1x12hajtás mellett teszi le a voksát, illetve az erős versenysport jelenlét mellett. Egyértelmű húzóerő az AXS jelenleg a versenyeken. Itt a Shimano jelenleg labdába sem rúg, legalábbis MTB sportban. Outin még nem jön ki úgy az előnye valószínűleg, bár az országúti sportot nem követem, nem tudom ott mi a jelenlegi népszerű szett. Lehet az Red eTap a menő.
A másik, hogy jóval olcsóbb gyártani mindkét nagy cégnek a láncváltókat, mert erre rendezkedtek be. A helyükben engem sem érdekelne a gearbox. A kínaiaknak meg könnyebb az analóg működésű váltókat másolni, majd fejleszteni. Ők is próbálkoznak az AXS-hez hasonló váltókkal persze pl. L-TWOO.
A másik része, amit írtam, hogy az eBike népszerűsége kompromittálja a gearboxot, mert egyszerűen nem fér el a kettő és nagyon nem lenne előnyös sem. Súly is probléma lenne, a gearbox élettartamát talán nem befolyásolná a motoros rásegítés. Az eBike motorja mellé az elektromos váltás az ésszerű, ezért is fejlődik arrafelé a dolog. Nem is kell feltétlenül vezeték nélkülinek lenni, úgyis kell a motor miatt vezetékelés, így a Di2 is jó mellé, ahogy a Shimano gondolja.
De elég megnézni az autóipart. Ott is a hagyományos váltó (a lá gearbox) ki fog halni az elektromos motor miatt, mert nincs szükség rá, illetve nem éri meg váltót rakni (H. Andrásnak van videója róla). Pont a biciklinél terjedne el?
[ Szerkesztve ]
Tin
veterán
Legalább az egyikre rádumalhattad volna... Lehet, hogy délután elgondolkozott a Canyonon. Én mondjuk igen
fulton
addikt
Csak be akartam linkelni egy ismerősnek
Tin:
Nincs mire várni ez már eldőlt, meg kell venni egyszer élsz hallgass a jó szóra
[ Szerkesztve ]
Tin
veterán
Pedig már reménykedtem. Még azon is elgondolkoztam, hogy megrendeltem, aztán ha nem jön be, eladom neked
Nálam nincs idő nyomás, elvagyok a saját "csepelemmel", sok kell még nekem ahhoz, hogy felnőjek egy országútihoz.
[ Szerkesztve ]
fulton
addikt
Látod vannak itt opciók
Tin
veterán
De ha tényleg csak a pénzről szól, szerintem lassan mindenkinek megér párezer forintot, hogy végre legyen bicód
dom1n0
senior tag
Hat kemeny wattok repkedtek a videoban, nincs mese
Ringman
nagyúr
mert egyszerűen nem fér el a kettő
elfér
Fall-N
veterán
Én sem értem. Határokat kell húzni, mert átmegy ésszerűtlen kategóriába a dolog. Például hobbi szinten felesleges midenből a legjobbat megvenni, hacsak nem milliárdos az ember. Például az XTR nem tud többet az XT-nél, csak könnyebb, de az XX01 AXS, amúgy is jobb stb.
Az ő példájánál maradva elég lenne egy alu váz, analóg 105-ös szett stb. Rögtön nem 2 millió lenne, hanem a fele. Később lehet fejleszteni és a Csepelnél fényévekkel jobban menne már így is. A váz geometriája többet számítana, mert nézni is rossz azon a kis vázon ahogy kuporog.
Fall-N
veterán
Nyilván a saját rendszerükkel egybekötve, de a többi gyártó húzza le a rolót és mindenki Piniont építsen? Szóval a többi motort gyártó céget ezt nem érdekli. Szóval úgy értettem, hogy Bosch, Yamaha, Shimano motor mellé nem fér el.
[ Szerkesztve ]
Ringman
nagyúr
Szóval úgy értettem, hogy Bosch, Yamaha, Shimano motor mellé nem fér el.
ja, oks
Tin
veterán
Délután linkeltem a Canyont, az csak 1600€, 105-ös, hidrós fék, karbon villa, minek több?
(#266944) Hasaggymeg válasza Csokicsibesz (#266931) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
A reach visszafordult a slack csak lassult.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Fall-N
veterán
Én valószínűleg vagy építenék inkább vázra vagy vennék egy olcsóbb, de jó outit. Ez a Canyon is simán lehetne, mert tetszenek a biciklijeik. Több tényleg nem kellene.
[ Szerkesztve ]
Tin
veterán
Szerintem se. Onnan ahonnan ő jön, ez egy nagy előrelépés. És nyugodtan pimpelheti évekig.
Fall-N
veterán
Jobb is hidd el. Nekem ez az építgetés megy egy éve és sosem lesz kész. Mindig van valami amin fejleszteni "kell" közben eladom a leváltandó alkatrészeket. Outik is tetszenek, de el nem kezdek építeni még azt is. Eleve ott minden alkatrész drágább. Gyári bringám meg sosem volt még, mindig úgy lett építve.
Fall-N
veterán
Akkor marad a CroMo, bambusz és a rozsdamentes acél, bár az baromi ritka. Egyébként a titán is el tud fáradni állítólag ahogy az alu.
nemeth989
senior tag
Basszus, mintha én lettem volna, annyi különbséggel, nekem 15év után. Első monti, canyon utána próbáljuk ki az országutat, ne tököljünk, jó áron van Wili karbon, mert alu gagyi (ennek meg szép a színe, asszem 1200euro), majd monti elad, nem mentem vele. Megjelent a wili 10SL, azt a büdös az a forma meg szín kombó, disces, nagyjából megismertem az országúti bringák világát, volt egy jó deal 3400euro volt (még most is ha ránézek, úristen nem hiszem el, hogy az enyém) utána jött a gyerek, karbon bicóval nem szállítjuk, kell treking, jött a Giant. Most meg áhhh ki kell próbálni egy modern mtb, jó deal a bike24-es Cannondale, (jah és nagyon király a festése), ha nem jön be, tuti elmegy minimális bukóval, 800euro volt, egyébként nem nagyon értek a mtb világhoz, de ez valami óriási meglepetés volt, brutálisan jó cucc, mint egy tank. Gáton, erdei ösvényeken mentem, nagyon meglepett.
Én a tipikus impulzus vásárló vagyok, kell az, hogy valami tetszen a bringában, valami különlegesnek kell lennie, hogy amikor ránézek ez igen. Soha nem néztem, geokat, mérettábla ajánlás alapján vettem. Trekkinget kivéve, mindegyikért oda vagyok.
Colnagok, Pinarellok úristen csodák.
Jah igen és megjelent az új Wilier Filante SL
[ Szerkesztve ]
RideMyStyle "LoveMyWilier"