Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] AMD Radeon undervolt/overclock
- [Re:] Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
SpaceJam
aktív tag
Neked a Cube ajánlása alapján a 21-es, azaz az XL méret lenne jó (mondjuk nem sokkal az L fölött vagy), arra is figyelj oda! Ez a linkelt oldalon pl. egyikből sincs..
Ha belefér, én a jobb felszereltségűt venném. Ha aszfalton sokat használnád, akkor kérj majd tanácsot, mert ezekkel a gumikkal azon megszenvednél. Ennél többet így látatlanban nehéz..
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
bardi
aktív tag
Akármilyen zsír helyett olyat néznék, ami tutira vízálló Teflonos, lítiumos zsír elvileg jó.
'92 Honda VFR 750
Kube
senior tag
találtam is bontott ábrát, köszönöm és a tanácsokat is
No emotion, any more than a wave, can long retain its own individual form.
PofaJenö
senior tag
Hasaggymeg:
Köszönöm megnézem
Lumia 820 --> Huawei P9 lite --> Samsung Galaxy S 9 --> Sony Xperia 5II --> Samsung Galaxy S 10e. --> Samsung Galaxy S 22.
fulton
addikt
Milyen szemüveget ajánlanátok kerékpározáshoz, 10k alatt? vagy érdemesebb lenne venni valami munkavédelmist? (viztisztában gondolkodnék leginkább, ami nem torzitja a képet)
[ Szerkesztve ]
jjeahh
nagyúr
Munkavédelmis Bollé (vagy Uvex, de szvsz a Bollé jobb), vagy kínai fotochromatikus, pl. ez. Ha nem zavar, hogy mindíg víztiszta, akkor én a munkavédelmist választanám, a kínaiakkal sincs semmi gond, sőt!, de egy jobb Bollé durva, hogy mit kibír.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
szimpláncsak
tag
11990ft Decathlonos szemüveg. Őszi-téli időszakban szerintem jól jön egy fotokromatikus lencsés, bár talán ennek a lencséje nem víztiszta.
[ Szerkesztve ]
zsocy
őstag
Megpróbálhatod ezt a Decathlonosat is, nem kell rá várni, és fel is veheted a boltban hogy lásd hogy nézel ki benne.
Víztiszta és nagyon olcsó.
A kínaiak is jók, nekem is van, csak azokkal most sok a macera amióta vámolnak.
[ Szerkesztve ]
PofaJenö
senior tag
Hasaggymeg
Topikgazda
Egy szavazat innen a Cubera, még amkor is ha nem ( ) átütős a váz,szinte minden másban jobb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
fulton
addikt
Zsir.Ellátogatok oda. Köszönöm a válaszokat.
fulton
addikt
Jelenleg ilyen befogatással így fest a hátsó kerekem. Mint a képen is látszik egyáltalan nincs teljesen a vájatba tolva, ( gondolom okkal rakta így be a szerelő anno, am lehet ferdén állna ha tejesen rátolja). Most cserélném ki a kereket ám az meg gyorszáras. Használatija szerint ilyen pozicióba nem használható majd a gyorszár. Át tudok én térni sima hagyományos csavar felfogatásra? Deore T610 agyról van szó egyébként.
[ Szerkesztve ]
ZolkoW
őstag
tudtommal igen, a tengelyt kell kicserélned ilyen tömör, anyásra. viszont létezik legalább kettő féle menetemelkedésű, vidd a meglévő gyorszáras tengelyt, hogy a kónuszokat át lehessen rakni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
fulton
addikt
na ,... ezt a gyorszárasat nem tehetem be mégis ebbe a villába? Nem szívesen mászkálnék már vele sehova
ZolkoW
őstag
háát, fene tudja, nem biztos, hogy egészséges. Juteszembe, amikor ilyen vázam volt, az 130as papucstávú volt még.. abba a 135ös gyorszáras monti kerék nem is jó. De ha 135ös a tied, és jó bele, akkor valszeg azért van ennyire kint a tengely bal oldala a papucsból, mert a jobb oldalon a váltótartó fülön felül, tehát az nemnengedi be ennél jobban. ha már külön váltótartó fül van, az szerencsésebb, de akkor nem értem, miért ennyire kint fogatta volna meg a szerelő. A gyz.-s tengely rövidebb is, kb. 5-5 mm-t lóg csak ki kétoldalt, de ha acélváz, akkor vékony papucs, lehet, hogy még túl is lóg, és ha nem olyan kialakítású a gyorszárad, akkor nem szorítja meg. Ha meg tudja szorítani, és minden klappol, akkor a ferde papucs miatt talán nem lesz gond, vízszintes papucsban elmozdulhatna a kerék a tekeréstől is, mert ahhoz a gyz. szorítása nem elég.
ja, arra is van esély, hogy a régi tengelyt átteszed, akár a régi kónuszokkal, ha máshogy nem, de ott szerencse is kell, hogy jól jöjjenek ki a méretek, egészségesebb az agy saját kónuszait használni.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
fulton
addikt
eh.. köszönöm hogy így leírtad. Na megpróbálom befogatni majd a gyors zárral, hátha...
am 135mm a papucs táv, megmértem már. Azért csak nem jön ki menet közben ha jól ráfogatom, nem szívesen okoznék magamnak balesetet. Elvégre a többi villa is ilyen nyaku.,.
[ Szerkesztve ]
fulton
addikt
Because
őstag
Sziasztok!
Kellene nekem széldzseki féleség munkába járásra a bringához, ti mit ajánlanátok 10000Ft környékén? Deca, Hervis bárhonnan
Gabesz_23
tag
vendingo
veterán
MTB ment, SS jött. "Fullos" MTB után elég fura a használata. Első mozzanatom az volt, hogy váltani akartam, utána meg az, hogy megállni. Hidraulikus tárcsa után ez egy foskupac. Fékpofáknak be kell kopni vagy valami? Esetleg vegyek bele minőségibbet? Ha izomból húzom a karokat 4 újjal, csak akkor blokkol a kerék, illetve nagyon gyenge a lassulása is.
A hajtáson alakítani kell majd, mert síkon, lejtőn nagyon kevés, a dombokhoz meg majd combosodni kell. Az átlagsebességem mundjuk már így is jobb, mint ami a rombolóval volt. Eddig tetszik, a fékekeket leszámítva.
Vettem hozzá lezárót, ezt már lemerem zárni az utcán, azaz lehet vele közlekedni is. :)
A nyeregcső katasztrófa, nem lehet rajta a nyereg dőlését állítani. Jól gondolom, hogy acél bringához acél csövet vegyek majd, vagy mehet bele alu is, esetleg carbon?
Frankó haladós gép, ami halk, igénytelen, nincs nagyon mi elromoljon rajta, és nem kell félteni. Minden kritériumomnak megfelel. A váltó nagyon hiányzik, de majd megszokom.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
IzI
senior tag
Megtudja mondani vki,hogy kell ezt pontosan érteni? Google fordítóval nem igazán értem.
Cube karbon kerékpárjaira vonatkozik.
[link]
We offer you and your customer a CCR Service (CUBE Crash Replacement Service) = exchange service for damaged carbon frames and carbon forks. This exchange service is intended to provide an uncomplicated and cost-saving exchange service for your customer following a crash which results in damage to the frame/carbon forks.
xy.zsolt
őstag
kicserélik a balesetben összetört vázat és villát....kb ahogy nekem is cserélte a Focus.....a törött vázat/villát elküldöd a Cube-nak és nyomott áron kapod az újat.(ha még gyártják) Ha garancia idő alatt anyaghiba miatt (!) törik/sérül akkor ingyen cserélik a vázat/villát
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
IzI
senior tag
Köszi,nem hangzik rosszul.
xy.zsolt
őstag
És még annyi, hogy a csere díjtalan szállítással megy.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
bardi
aktív tag
Heh, most kezdtem el átalakítani a régi melóbajárós montim, a papucstávolság 130 mm, a kerék amit vettem bele értelemszerűen 135, azért beleerőszakoltam A régi agyra nincsen fogaskoszorú, vagyis az ebay-es new old stock darabokat 70k-ért nem veszem opciónak. Kíváncsi vagyok mire végzek vele, be lehet e majd állítani.
'92 Honda VFR 750
jjeahh
nagyúr
Kipróbáltam a Muc Off Wet olajat, gondoltam esős időbe jó lesz. Hát nem. 5km után full redvás fekete az egész hajtás, gyűjti a koszt meg a fűszálakat és nem csendesebb. El is felejtettem mennyire sz*r az olajas élet, szedem le a fogaskoszorút, hajtókart, láncot, kisikálok mindent és váltok vissza waxra. Legalább a Muc Off olaj illatosított, bár lövésem sincs ki fogja szagolgatni a láncot .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-=RelakS=-
veterán
Én: minek vigyek magammal szerszámot? Eddig sem kellett.
A hétvégén állítgatott első fék: Let me sing you the song of my people
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
xy.zsolt
őstag
A wet az tényleg messze van a kiváló ceramic dry-tól Esős időre a Holmenkol lube extrem-et ajánlom....kategóriájában nálam eddig a legjobb. De én már nem tekerek esőben...idén nem is áztam el.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
IzI
senior tag
Egyelőre nem érint,csak próbálok mérlegelni,ha karbont vennék,akkor merida,cube vagy giant legyen.Giant és merida élettartam garanciát ad,ami elég sokat számít.Viszont az új 2022-es cube SL ROAD C:62 [link] fitness eléggé bejön,bár nem tudom mennyire jó grx szett ami rajta van.Mint ha azt olvastam volna valahol,hogy a shimano 105 környékén van.
Még azért megvárjuk giant és merida 2022 modelleket,meg a tavaszt.
[ Szerkesztve ]
xy.zsolt
őstag
Ha tudja tényleg a 105 minőségét akkor pénzkidobás a mi szintünkön jobbat venni
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
fulton
addikt
Hát nem tudom, szerintem próbálj meg állítani a féken. Nem hiszem hogy annyira rossz lenne. Nekem a trekingen egyelőre egy sima alu akármi alap van, de két ujjal ha ráfogok állóra fékezi a kerekeket simán..._
A fék sajnos nem túl jó, hidraulikus tárcsa után meg pláne.
Az első keréknél a csapágyra érdemes ránézni, mert szeretik túl szorosra állítani, és igazából csak kivett keréknél derül ki.
Úgy emlékszem, a lánc is túl volt feszítve.
Meg az első 2-3 hétben érdemes ellenőrizni a küllők feszességét.
Egyébként az áráért teljesen jó bicaj
Путин, иди нахуй!
Ringman
nagyúr
az a modell kicsit vegyes, az rx-800-as széria az ultegra szintje, az rx600 az 105-é és a 400 a tiagráé, szóval itt az első+hátsó váltó az ultegra, a hajtókar meg 105.
deny330
aktív tag
Sziasztok!
Hajtókar és középrész kapcsán kérnék segítséget. Adott egy Transition TransAM 2011-es váz, és egy Sram X9-es, 9 sebességes váltó, hozzá 11-36-os sor. 1x9 lenne a cél, viszont hajtókar ügyileg megvagyok lőve. Van egy félig használható Sram GXP középrészem, viszont ahogy néztem, ehhez nem két forint a hajtókar, használt piacon pedig nem is láttam előfordulni mostanában. A kérdésem az lenne, hogy ti mit tudnátok ajánlani hajtókar gyanánt, ami kompatibilis is lenne a setuppal, nem annyira horror, és alkalmas lenne Trail/AM felhasználásra?
Láttam egy eladó Raceface turbine hajtókart PF30-as középrésszel, ez esetleg megfelelő lehetne? Vagy pontosan mi alapján kellene tudnom, hogy mi való a vázamba?
Bocsi a tudatlanságomért, és köszönöm a segítségeket!
vendingo
veterán
Köszi a tanácsot, átnézem majd. Küllőket már a boltban néztem, mert sokan panaszkodtak a feszességre.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
IzI
senior tag
Köszi,akkor nem rossz a felhozatal.
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha elég rugalmas a vázad még a boostost is megpróbál6od betuszkolni. 🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Maximum1
őstag
Azért azt is vedd figyelembe hogy ezen 46/30 a hajtómű, míg az ultegrás verziónak 50/34.
Egyik erdőbe döngölt útra, nevezzük gravelnak, a másik meg inkább aszfaltra van kihegyezve.
Az mondjuk érdekes miért tettek arra is 40mm gumit.
Vagyis nem mindegy hol akarod többet használni.
[ Szerkesztve ]
bardi
aktív tag
Csúszópapucsos, azt picit nehéz lenne
megpróbáltam egy hosszabb csavarral szétfeszíteni, amint kiszedtem, már vissza is ugrott a helyére Láncnak hagyok egy kis tisztulási időt, aztán folytatom.
Rápróbáltam múltkor erre a kerékre a 12-es sort, ha teljesen elkopik, kukázás helyett felrakom erre, a láncok úgyis meglesznek. Akkor majd csak a lánc a vételi ár több, mint fele lesz, a sor meg kétszer annyi
'92 Honda VFR 750
Maximum1
őstag
Ezek ilyenek, hátul tudod cserélni a szabadonfutót 16T-re jobban fog menni, de emelkedőn keményebb lesz.
Kicsit még szokjad csere előtt.
Ringman
nagyúr
átlagembernek a 46/11 is bőven elég szerintem, azzal is ki lehet tekerni ~50 km/h-t 90-es pedálfordulattal.
ha karbon vázat akar, akkor nem sok választása van, mert csak a grx-es az.
Az mondjuk érdekes miért tettek arra is 40mm gumit.
tippre azért, hogy kényelmesebb legyen
---
~600k-ért egy 10 kilós biciklit kapsz alu vázzal és alu nyeregcsővel meg gondolom egy kb 2 kilós kerékszettel, elég vicces.
szerk:
160 ezer forint az ultegra első+hátsó váltó felára a 10 sebességeshez képest, meg spórolsz 40 dekát: [link]
[ Szerkesztve ]
(#201542) -=RelakS=- válasza Hasaggymeg (#201537) üzenetére
-=RelakS=-
veterán
Ne is mondd.
A régi bringára vettem kazettás agyat, hogy ne 3x6-on kínlódjak (a fully 3x9-e miatt mindig fel tudtam váltani max-ra)
Most, hogy be kellett tuszkolni a Tannus Armort a kerékbe, visszarakáskor néztem, hogy a tengely fél centivel szélesebb, mint a váz Sikerült, de nem akarom megint szétszedni
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Maximum1
őstag
Átlag ember nem vesz 700+ ezerért de még csak 500+ ezerért sem bringát.
Bírom ezeket a pedálfordulatos számításokat, én 50es tányéron 90es csapással megyek síkon 32vel 25km-et megállás nélkül 25mm gumival, és megdöglök, gondolom én vagyok a szar nem az elmélet.
Busz mögött haladva kiveri talán az 50et, de kétlem hogy a 46T-ből kilehetne.
Ringman
nagyúr
hát nekem ennek a töredéke sem menne
---
szerintem átlagembernek a 40-42T is elég lenne, mint ami mondjuk a sram apex 1x11-en van. (meg ugyanúgy vsz. az 1x is jó lenne szinte mindenkinek, aki nem érzékeny annyira a pedálfordulatra)
szerk:
átlagember = átlag fizikumú ember, aki nem profi/félprofi szinten van. aki meg az, az nemtom miért fitnesz bringát vesz
[ Szerkesztve ]
Maximum1
őstag
Szerintem az vesz fitnesz bringát aki fél a koskormánytól vagy a dereka nem bírja a pozit.
ivana
Ármester
Szinte mindig átalakítható 130mm-re, le kell vágni a tengelyből, meg a bal oldali hézagolóból. Utána megy odébb húzni 2.5mm-el a felnit.
bardi
aktív tag
Ez olyan átalakítás, amit már nem tudnék megcsinálni, amúgy acél vázról van szó, annyira nem kellett küzdenem, hogy belerakjam a vázba, szerintem nem lesz baja tőle.
'92 Honda VFR 750
Hasaggymeg
Topikgazda
Egy-egy jobb napon itt sokan 30km/h átlagsebességekről regélnek és kevés nekik a 48/11 is, de hát messziről jött ember azt mond amit akar. 🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
IzI
senior tag
40-es gumit biztos cserélném egy 32-re.
Legtöbb amatőr a koskormányt felül fogja,ha jól tudom.Meg nem tervezek indulni versenyeken,így nem látom annyira szükségességét.
(#201550) szimpláncsak válasza Hasaggymeg (#201548) üzenetére
szimpláncsak
tag
Nekem az 50x11 még lefelé is elég (Sajnos) Én általában 50x15/17-en megyek. Azzal tudom tartani síkon a 29-30km/h átlagot a 33-as kerekekkel.
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- IPhone 12 Pro 128GB gyári független gyönyörű állapot új akku!!
- ÁRON ALUL ELADÓ GAMING, STREAMING PC KONFIG! AJÁNDÉKOKKAL!
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD