Hirdetés

2024. június 13., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#126575) Runner_fxr válasza MPowerPH (#126553) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én nem azt akarom mondani, hogy mindenkinek a 29" jobb, nyilván azért vannak más kerékméretek is, hogy mindenki eldöntse, hogy neki mi passzol a legjobban.
Az én véleményem is változott a témában, mert eleinte voltak gondok a 29" geoval, bár merevben elég hamar jókat csináltak, de fullyban sokáig úgy voltam vele, hogy inkább a 27,5". Viszont ma már közel sem ilyen egyértelmű a helyzet, annyit változtak előnyükre a geometriák.
175 centivel bőven jó amúgy a 29", egy M-es vázzal. Persze ha neked jobban tetszik a kisebb a te stílusodhoz, azzal sincs nyilván semmi probléma.
De mondjuk XC versenyeken már elég régóta 29"-es túlsúly van, az sem lehet véletlen.

Ebike témához, én is tiszteletben tartom a te véleményed, nyilván mindenkinek meg lehet a saját véleménye bármiről, hiszen szólásszabadság van vagy mi. :)
Viszont ettől még ne gondoljuk, hogy tapasztalat nélkül, a saját véleményünk megállja a helyét szakmailag.
Gyakorlatilag az érveid az tükrözik, hogy életedben nem próbáltál ilyen gépet, abszolút nem tudod hova tenni, csak az előítéletek vannak meg. Továbbra is úgy gondolom, hogy valami sértődöttség van a háttérben, mert ok nélkül gyűlöletet nem vált ki az emberből semmi. :)
Egyébként az sem véletlen, hogy általában mindig az XC-sek és az országútisok a legnagyobb "kritikusai" az ebike-nak, holott pont ezen kategóriák azok, ahol annyira nincs létjogosultsága és a felhasználók száma is kevés. Országútival és XC géppel nem olyan nehéz épkézláb távokat, szinteket összehozni, ezért itt nem is annyira van jelentősége egy pedelec rendszernek, kevesen is használnak ilyet, tehát ne a saját felhasználásotokhoz hasonlítsátok. Ezek a rásegítős rendszerek, ha mtb-nál maradunk, akkor a hosszabb rugóutas Trail/Enduro kerékpároknál igazán hasznosak, mert ezek a gépek analóg verzióba is kicsit nagyobb súllyal rendelkeznek, plusz a nagy rugóutak, agresszív lejtőzős geometria, ballonosabb gumik is mind nehezítik a tekerést és azért ezekkel a gépekkel elég vadul szoktak lefelé jönni, ami legalább annyit kivesz az emberből, mintha fölfelé tekernél egy hagyományos hatással, ebből a szempontból meg mindegy, hogy van e rásegítésed van nincs. Érdekes módon ezen kategóriákban kerékpározók között alacsony az eMTB elutasítottságának a száma. 2 fő érvetek van, az egyik az, hogy nincs sportértéke, a másik meg az, hogy túl nehezek. Mindkettő állításra van érdemi válasz, a nincs sportértéke témára a fentebb linkelt teszt videó is választ adott, de úgy látom az valahogy elkerülte a figyelmed, hogy az eMTB-vel sem voltak alacsonyabb pulzus értékek, vagy rosszul láttam? Sok éves tapasztalat alapján is azt tudom mondani, hogy igen is bőven van sportértéke, csak nyilván nem max rásegítéssel kell vele menni mindenhol, meg kell tanulni használni, különben alacsony lesz a hatótáv is. Én egy egész napos elektromos Trail/Enduro kerékpározás után hulla fáradtan érek haza, ugyan úgy kidöglök mint az analóggal, csak gyorsabban mentem és több helyre jutottam el, ez bűn lenne? A másik a nagyobb súlya. Ennek akkor van hátránya ha fel kell emelni a bringát, amúgy menet közben ma már annyira jók, mert tökéletes a súlyelosztás, hogy kb nem is érzed a plusz súlyt. A Shimano pedelec rendszer meg kiváltképp brutálisan jó, mivel szabvány Hollowtech hajtásra épül, ugyan az a q faktor mint az analógon, kikapcsolva nincs belső ellenállás, baromi jó tekerni kikapcsolva is. Ahol kell ott meg intelligensen alkalmazkodik a saját teljesítményedhez. Egy nagy csapat, nálunk sokkal okosabb mérnök ember kitalált egy profi rásegítős rendszert, úgy gondolom, itt azért nem gipsz jakab véleménye lehet az iránymutató, aki szerint ez egy vicc, de még soha nem próbálta, persze lehet én gondolom rosszul és 5db eMTB, sok ezer terep km, és 5 év használat után tévesen ítélem meg a saját tapasztalataim.

A paraszt felhasználók miatti ellenérzésed megértem, de hidd el, hogy ez csak kis százalék, én már elég sok pedelec felhasználót ismerek, főként Enduro montisok, és ők nem ilyenek. Normálisan haladunk az analóg bicósokkal együtt, lefelé meg zúzunk. Ausztriában sem azt láttam, hogy a parasztok lennének többségben. Ha egy fiatal, felelőtlen, vezetni nem tudó taknyos kap egy 500 lóerős bmw-t és balesetet csinál a felelőtlensége miatt, akkor a bmw a sz@r? :) Lehet nem jó a hasonlat, de érted a lényeget gondolom. Az eMTB versenyek szerintem nem rosszak, miért ne versenyezhetnének egymás ellen? Itt is mindig az van, hogy fogalmatok nincs arról, hogy pl egy 500Wh-s akku mit tud, tehát amikor van egy versenykiírás mondjuk 60km és 1500m szintre, az eMTB-vel sem könnyű, mivel okosan kell bánni az akkuval, hogy kibírja a végére. Egyébként az is megfigyelhető, volt jó pár felmérés, hogy aki elektromos bringával újrakezdett vagy elkezdett bringázni, az sokkal gyakrabban ment bringázni mint az analóg társai és sok pozitív egészségügyi hatása lehet a pedelec használatnak is.

A saját gépemnél maradva, egy versenyző véleménye a sima és az elektromos verzióról: [link]

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.