Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Star Citizen

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-07-21 15:06:57

LOGOUT.hu

Az OFF-topic használata kötelező! F.A.Q. új játékosoknak!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21451) mrfire


mrfire
őstag

(#21452) kicsicsuvi válasza mrfire (#21451) üzenetére


kicsicsuvi
tag

Nagyon jó, köszi :) Pár hibát azért találtam, írhatom ide, vagy inkább a bejegyzés alá menjen?

(#21453) mrfire válasza kicsicsuvi (#21452) üzenetére


mrfire
őstag

Privátban küldd el itt kérlek. De mindenképp megköszönöm a segítséget.

(#21454) .tnm válasza outsidernpc (#21449) üzenetére


.tnm
addikt

nem is néz ki rosszul, amúgy :)

(#21453) mrfire

jah, sose ide! így is szerintem sokaknak szúrja a szemét az sc hu insider content. (szép magyar mondat)

[ Szerkesztve ]

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#21455) .tnm


.tnm
addikt

sorry a dupláért.

kicsit béna voltam, szóval aki szemfüles, vagy akinek az RSS-e nagyon jól időzít, az már láthatja Drebil második novella pályázatát, de egyébként 22:00-kor hivatalosan is kikerül. A következő egy hét múlva kerül ki leghamarabb, de nekem könnyű dolgom van, mert a kezem alá dolgoznak a srácok és csak publikálnom kell, tehát a következő megjelentetés azon is múlik, hogy sikerül-e előkészíteniük. ha jól sejtem, majd egy jó hosszú mű érkezik.

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#21456) mrfire válasza .tnm (#21455) üzenetére


mrfire
őstag

Érdemes elolvasni. Nekem személy szerint ez a kedvencem a beadott írásai közül. :)

[ Szerkesztve ]

(#21457) outsidernpc válasza .tnm (#21454) üzenetére


outsidernpc
csendes tag

És Chris csinált már hasonlót:

http://freelancer.wikia.com/wiki/Borderworld_Series_Z_Sabre_Very_Heavy_Fighter

:)

Interrupter - Liberum Arbitrium

(#21458) Volfram42


Volfram42
senior tag

Egy rakat effekt kikapcsolása árán (poén, de nekem így is nagyon szép a játék) már sokkal simábban fut. Hozzárakva egy adag gyakorlást, már kezd egyre jobban sikerülni a vanduul swarm.

Viszont valami az eszembe jutott. Ez a fix maximális sebesség maradni fog? Ugye nincs légellenállás ezért annyival lehet sodródni, mint a teljes sebesség. Ráadásul minden irányba, a fúvókák pont annyira képesek, mint a fő hajtómű. Sőt az oldalra és fel-le mozgás még jobban gyorsul, mint az előre hátra. Ez utóbbin gondolom változnak majd.
Na ez a nincs légellenállás, de van maximális sebesség számomra azért fura. gondolom, hogy játékmechanikai oka van a sebesség maximalizálásának. Viszont most az a legjobb taktikám, ha elkezdek távolodni az engem követő vanduultól annyival, hogy alig ér utol. majd decoupled és fordulás. Én továbbra is ugyan annyira távolodok, de most már minden fegyverem vele szemben áll, ráadásul még gimbalos is. Pik-pakk kiszedem.
PVP-n is érdekes lenne, hogy tegyük fel két mustáng küzd. Ugyan olyan két hajó. Az egyik max sebességgel eljátsza ezt a manővert. A másik követi szintén maximális sebességgel, de nem éri utol hiába tolja a gázt. Az aki sodródik mindig ugyan akkora távolságra lesz tőle. Akár még a fő hajtóművet is kikapcsolhatja, hogy csökkentse az IR jelét.
Nekem ez nagyon furcsa. Remélem valamit kitalálnak ez ellen.

Say NO to Vertical Videos: https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA&index=8&list=FLEm9KqcrDBe77hxufpcW_EA

(#21459) Menthirist válasza Volfram42 (#21458) üzenetére


Menthirist
veterán

Valamennyit biztos változni fog (most a pálya mérete az, ami korlátozza ezt az egészet), de nem gondolnám hogy a végtelenségig lehet gyorsulni majd. Majd ha meglesz a dupla pontosság és az ebből fakadó nagyon nagy pályaméret, majd játszadoznak vele, hogy hogy legyen változtatva a dolgokon :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#21460) mrfire válasza Volfram42 (#21458) üzenetére


mrfire
őstag

Ez csak most működik az alfa AI ellen. A PU-ban más lesz a helyzet, és ott már nem lesz értelme ennek a taktikának, csak menekülés közbeni védekezésre, ami teljesen rendben van.

A PU-ban a támadó meg legyen felkészülve rá, hogy ha el akar kapni valakit, akkor erős hajtóműre van szüksége. Ezzel a módszerrel a jelenlegi szabályok szerint is max. patthelyzetet lehet létrehozni, de mire oda jutunk, hogy PU-van, már annyiféle hajtómű lesz a játékban, hogy nem az lesz, hogy minden hajó 200-al megy és pár gyorsabb hajó 220-al, hanem kiszámíthatatlan lesz, hogy ki érhet utol, és ki nem.
A buta fejletlen alfa AI-t el lehet intézni vele most, de ki tudja, hogy reagálnának erre a PU-ban. Ha védenek valamit és te támadsz, aztán eljössz egy ilyennel, lehet felhagynak az üldözéssel, és más módszert kell kitalálnod a kiirtásukra. Ha téged támadnak, oké, hogy meglóghatsz, de ezt hátrafordulás nélkül is elérheted, ha az a cél, hogy elfuss, ez esetben védekezel is, ennyi.

Egy játékos meg szintén beláthatja, hogy nem tud utolérni, ha pont egyforma a sebességetek véletlenül. Ez esetben átkapcsol "warp"-ra és utol is ért, egy ideig megint lőtávba került. Persze attól függ, milyen pontosan lehet haladni ezen a bolygóközi sebességen. Végső soron, a sikeres harc nem ezen fog múlni, ha győzni akar az ember más játékos ellen, rendes dogfightban kell legyőznie.

Más: Kidobtam egy hírt a Mustangokról az sc.hu-ra, feltöltöttem pár tesztrepülésemet is a végére.

(#21461) Volfram42 válasza mrfire (#21460) üzenetére


Volfram42
senior tag

Hát az a baj, hogy PU-ban nem mindenki akar dogfigh-ot. Egy csempész bőven megelégszik a patthelyzettel. Ő oda ér ahova akar az üldöző fejvadász meg vagy feladja vagy mehet egészen addig amíg a csempész olyan területre nem menekül ahol védve van.

Azért utána olvastam az angol fórumon. Idéztek egy CR leírást ahol azt mondja, hogy lehet, hogy a különböző hajóknak más lesz a végsebessége, de az is lehet, hogy minden járműnek ugyan az lesz. Csak a gyorsulás lesz más. Én az utóbbit preferálnám. Számomra nagyon nem jön be, hogy azért sodródik valaki gyorsabban, mert csak. Tényleg legyen egy fix mindenkinek. legfeljebb aurórával legyen félóra elérni. <-- Hasra ütöttem.

CR folytatva a posztot. Hozzáfűzte, hogy a warp vagy mi lesz itt a neve csak akkor fog működni ha bizonyos távolságra sikerül eltávolodni az üldözőtől és elérünk egy kívánt sebességet. Persze ez is változhat, de ez tetszik.

Szóval nekem az ideális az lenne, ha fix végsebesség mindenkinek, de nagoyn más gyorsulás a tolóerő függvényében és eltávolodva, bizonyos megkívánt sebességet elérve lehessen elugrani. Remélem így lesz.
Persze ez most mind csak talán kategória, de remélem nem árt egy kis ilyen se ide. Ha igen akkor szóljatok, hogy ne itt agyaljak. :)

Mindjárt elolvasom a hírt is.

[ Szerkesztve ]

Say NO to Vertical Videos: https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA&index=8&list=FLEm9KqcrDBe77hxufpcW_EA

(#21462) mrfire válasza Volfram42 (#21461) üzenetére


mrfire
őstag

Nekem nem tetszene a fix sebesség, mert nem lehetne meglógni a másik elől, persze amit te mondasz igazságosabb, de nem tudok bízni benne, hogy jelentős gyorsulási különbségeket tesznek majd be :(

Inkább kitalálnék valami hülyeséget, hogy hamar túlmelegednek a hajtóművek, ha folyamatosan nyomatjuk nekik, és ezért nem lehet a végsebesség fölött is tovább gyorsulni, vagy az üzemanyaggal magyarázkodnék, hogy spórolni kell akármi. Az űrben lévő végsebesség legalább ekkora komolytalanság, így nem jöhetnek ki jól belőle, de ha még fix is, azzal elrontják az erős hajtóművek igazi lényegét.

[ Szerkesztve ]

(#21463) TESCO-Zsömle válasza Volfram42 (#21458) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Ez azért van, mert Dogfight-ban kicsit másképp működik a fedélzeti kompjuter. Ott nem a hajtóművek jelentik a szűk keresztmetszetet, hanem a pilóta. Ha belegondolsz, hogy a hajók 200-300m/s-os sebessége gyakorlatilag a hangsebességet se érnék el a légkörben, akkor elégé egyértelmű, hogy a manőverezhetőség érdekében vissza vannak fogva a vasak.

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#21464) Volfram42 válasza mrfire (#21462) üzenetére


Volfram42
senior tag

Szerintem a fix végsebesség és a gyorsulásbeli különbség megállná a helyét. Azért nem mindegy, hogy 20 tonnával mész vagy 5-el.
Igen is legyen nagyon durva különbség a gyorsulásban. Így igazságos és ugyanakkor valamilyen szinten meglenne a mostani különbség is. Hiszen ha egy mustang delta mondjuk elérné 10 sec alatt egy aurora meg 40 másodpercet igényelne erre, akkor az már majdnem olyan, mint most. Csak az aurora ES akár meg is tud lógni, ha elég nagy a kettejük közötti távolság. Most viszont csak hentelés az egész, mert az utóbbi se ellógni se harcolni nem tud rendesen.

Jók lettek a videók. A deltában a kanapé mögött is ki lehet nyitni azt a kis tárolót.
Simán el tudom képzelni, hogy ebben a variánsban kényelmesen vihetünk is magunkkal valakit.
Lehet az Aurora LN-t át is variálom Deltára.

TESCO-Zsömle: Ezt mire érted?

[ Szerkesztve ]

Say NO to Vertical Videos: https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA&index=8&list=FLEm9KqcrDBe77hxufpcW_EA

(#21465) mrfire válasza Volfram42 (#21464) üzenetére


mrfire
őstag

Mármint Bétában.

Ha jól megcsinálják, ahogy mondtad, és tényleg sok-sok időbe is kerülhet elérni a végsebességet, akkor rendben is lehetne.
De amit TESCO-Zsömle mondott is jó magyarázat, hogy a manőverezés miatt fix, de ezt is megkombózhatnák azzal, hogy a jobb manőverező hajtóművek mellett a max sebesség is nőhet még.

[ Szerkesztve ]

(#21466) Volfram42 válasza mrfire (#21465) üzenetére


Volfram42
senior tag

Jogos. Igen. Már az ábécét sem tudom rendesen.:)

Ja már értem. A fúvókákra gondolt. Igen jogos, hogy nem a hajtómű a szűk keresztmetszetet. Viszont ha a fúvóka ugyanannyit bír akkor mindek egy nagy hajtómű a hátuljára? Szerintem ez a része még nagyon át lesz dolgozva.

[ Szerkesztve ]

Say NO to Vertical Videos: https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA&index=8&list=FLEm9KqcrDBe77hxufpcW_EA

(#21467) AeSDé Team


AeSDé Team
őstag

Valaki felvilágosítana hogy mi ez a dupla pontosság? Én eddig csak professzionális VGA tesztekben olvastam ilyet, ahol a számítási teljesítmény ez esetben 40-50% környékére csökkent.
Hogy van ez összefüggésben a gigantikus méretű mapokkal?

[ Szerkesztve ]

(#21468) .tnm válasza AeSDé Team (#21467) üzenetére


.tnm
addikt

ha csak 32bit-en számolhatsz, akkor kisebb a méretskála amin (pontosan) számolni tudsz. azaz a virtuális térben ha valamit centi pontosan kell tudni elhelyezni, akkor max. pár kilométerről tudsz rendelkezni. ha több száz kilométeres map-jeid vannak, akkor meg nem lehet centis pontossággal ábrázolni a teáskannát a hajó konyhájában. ezen segít a duplapontosság, ahol egyszerre lehet mindkettőt (persze ekkor se végtelenségig, cserébe sokkal teljesítményigényesebb a számolás)

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#21469) TESCO-Zsömle válasza Volfram42 (#21464) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Arra, hogy 200m/s-al (720km/h) nemigen fogsz még naprendszeren belül se eljutni sehova. Azt ígérték, hogy a hajók tényleges végsebessége kb a fénysebesség 5-öde, vagyis ~60.000km/s lesz. Az ugye 60.000.000m/s. Na ehhez viszonyítsd a 200m/s-ot...

Mert ahogy nézegettem a hudot, az nem km/s, és nem is lehetne, mert azon a sebességen nem tudnál bevenni egy fordulót. Értek ezalatt, hogy míg a komolyabb vadászgépek simán mennek 2 mach fölött, a SC-ben is látható dogfight-hoz bizony 1 mach alá kell menni, mert 1000mk/h fölött már nem nehéz halálos G-ket magadra húzni.

sz: Persze lehet, hogy csak azért ilyen "lassúak" a gépek, mert különben kiszaladnának a térképről, de én nem hiszem, hogy a jelenleginél nagyobb sebességgel olyan egyszerű lenne aszteroidákat kerülgetni...

[ Szerkesztve ]

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#21470) kicsicsuvi


kicsicsuvi
tag

Többen írtátok, főleg @Tesco-zsömle, hogy az erőhatások miatt nem lehet gyorsabban menni pl. hangsebességnél. De a sebesség nem számít, egyedül a gyorsulás, az pedig teljesen független a sebességtől. Ha 200 m/s-nál gyorsulsz 3 g-vel, az pont ugyanannyi erőhatást jelent, mint ha 2000 m/s-nél tennéd ugyanezt, és ugyanannyi munka is kell hozzá. Fénysebességhez közeledve a tömeg növekszik, így az már más tészta, de ez hatalmas nagyságrendi külünbség még.

Átlag ember kb 4 g-t visel el ájulás nélkül, kb 5 g-nél már spéci ruha nélkül elájul. A vadászgépek spéci g-ruhájában a komoly kiképzésen átesett pilóták elviselnek akár 10 g-t is rövid ideig, az emberi test tizedmásodpercekig kibír 20-30 g-t is hosszútávú következmények nélkül. A játékban, ha "valóságosak" akarnak maradni, ennek szerintem maximum 1,5-szeresét lehet megmagyarázni, fölé biztosan nem mennek. Tehát szerintem egy Arurora vagy könnyű teherszállító üresen 5-6 g-vel tud majd gyorsulni, a nehéz vadászgépek 8-10, a nagyon könnyű vadászgépek és versenygépek 12-15 g-t tudhatnak majd. Ezeknél a pilóta miatt gyorsabbak nem lehetnek, de simán el tudom képzelni, hogy egy nagy teherszállító megpakolva csak pár tized g-t tudhat - üresen talán 1-2, de ez nyilván nagyban függ az üres hajó és a max. megpakolt tömeg hányadosától. Feltételezve, hogy egy Aurora ES üresen tud 5 g-t, sima vízzel telepakolva a rakterét (7,5 t önálló tömeggel, elhanyagolva a tároló edény súlyát, 1 FU = 0,25 m^3, az összsúly pilótát és egyéb járulékos eszközökkel nem számolva 11,5 t): 5*(7,5/11,5)=3,26g. Víznél sűrűbb anyaggal ennél csak lassabb lesz.
A nagyobb hadihajók reálisan talán 2-3 g-t tudhatnak majd, a Constellation nagyságú hajókkal meg 4-5 g-vel számolnék.

1000 m/s elérése a különböző, fentebb leírt adatokkal számolva:
M50, Mustang Omega - 15g: 6,7 sec
Hornet - 10g: 10 sec
Könnyű teherszállító üresen, kisebb multi-crew hajók - 5g: 20 sec
Könnyű teherszállító megpakolva - 3g: 33,3 sec
Nehéz teherszállító üresen - 1,5g: 66,7 sec
nehéz teherszállító megpakolva - 0,5g: 200 sec

Személyes véleményem az, hogy nagyon remélem, hogy nem lesz maximális sebesség, esetleg csak több 10k m/s, de akkor ugyanaz mindennek. Ilyen gyorsulásbeli különbségekkel fölöslegesnek látom a végsebességet, Az X3 játékokkal és az AC-vel is az a nagy bajom, hogy rettenetesen kevés és teljesen irreális ez a 200 m/s körüli sebesség. Az is érdekes kérdés, hogy mihhez képest méred a sebességet. Jobban nem akarok már belemenni, érdekel a téma, de utoljára gimiben tanultam fizikát (bár ott fizika-faktos is voltam :D ), a Newtonit nagyjából értem, de a relativitáselméletben nem vagyok igazán otthon.

Remélem nagy hülyeséget nem írtam, nagyon érdekel, ezekről mi a véleményetek!

[ Szerkesztve ]

(#21471) TESCO-Zsömle válasza kicsicsuvi (#21470) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Nem azt mondtam, hogy nem lehet, hanem azt, hogy a fedélzeti számítógép nem engedi dogfight módban. A hajók végsebessége elvileg a fénysebesség 1/5-e lesz, vagyis kb 60.000km/s.

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#21472) kicsicsuvi válasza TESCO-Zsömle (#21471) üzenetére


kicsicsuvi
tag

Szó szerint ezt írtad:

1000mk/h fölött már nem nehéz halálos G-ket magadra húzni.

Ez egyszerűen nem igaz, ha a hajtómű 10g-t tud, akkor tök mindegy, hogy 2000 m/s-mal vagy 200-zal mész, max gázon mindenképpen 10g lesz a gyorsulás, nem tudsz halálos G-ket magadra húzni. Kivéve persze, ha valaminek nekimész, de az megint más :D

[ Szerkesztve ]

(#21473) Drenadar válasza kicsicsuvi (#21472) üzenetére


Drenadar
Topikgazda

Lehet tök tudatlan vagyok de a gravitációs gyorsuláshoz kell valamiféle gravitációs mező is...... Nem? Nah most akkor wtf?

(#21474) Menthirist válasza AeSDé Team (#21467) üzenetére


Menthirist
veterán

Ahogy .tnm is írja, igazából az objektumok játéktérben lévő pozíciójának leírásához és ezzel való számításhoz van rá szükség. Ahhoz hogy egy 20-30 méteres hajó részeit tudd célozni, kb centis pontosság kell, tehát egy-egy rácspont ekkora, ezekre lehet objekteket elhelyezni. Viszont mivel a játék fizikája realisztikus (hajtóművek adott irányban x newton erőt fejtenek ki y ideig), és sokféle hajóméret lesz, így nem nagyon lehet csalni, ha egy akkora aszteroidát akarsz kitenni, ami mögött egy 500 méteres hajó el tud bújni. Már így is egy-egy aszteroida akkora, amekkora crysis-ban egy komplett pálya. Szóval ahhoz hogy a pálya mérete adott szintre nőhessen, ugyanakkor ne legyenek csalások benne, kell a dupla pontosság hogy nyomon lehessen követni a hatalmas űrben lévő objektek pozícióját.

Ehhez még hozzájön az is, hogy a számhalmaz határán a számítások pontossága is romlik, és mondták hogy ezért van az, hogy a pályák szélein zizeghetnek elemek. Ez azért van, mert amikor kiszámolják hogy a HUD hol van a user előtt, ugyanaz a számítás a 32 bites float határai körül már nem egzaktul adnak vissza mindig konzisztens eredményt. Egyszer egy centivel kisebb vagy nagyobb értékkel térnek vissza, ezért zizeg. De ez igaz bármelyik számítás esetén, amikor a számábrázolás határai körül lévő értékekkel számolsz. Csak 64 bitnél ez nagyon nagy szám.

Amíg át nem térnek, addig nem igazán tudni hogy pontosan milyen hatással is lesz az egész játékra teljesítmény szempontból. Azt tudni kell hogy az újabb nvidia-kban azért ezeket erősen visszavágták már (a 780-asok 1:24-ben számoltak, az AMD-k 1:8-ban, míg a 980-ban 1:32-re csökkent. Ezért van az hogy dupla pontosság esetén egy 980 kb egy 770 és egy sima 780 között van félúton, a 290X-ek pedig tönkre verik benne). Szóval úgy kell megcsinálniuk, hogy nem mindenki mining rig-gel játszik, tehát nem mindenkinek fog 4-5-600 gflops dupla pontosságú számítási kapacitás a rendelkezésére állni.

De persze lehet hogy nem is gpu-n lesz számolva, mert amire szükség van, azt cpu-n is ki tudják számoltatni, vagy elég lesz rá annyi is, ami van. Vagy kitalálnak valami csoda konvertálós megoldást, mint a local physics grid-nél is tették :)

@ Drenadar: na már megint belefutottunk az elméleti fizikába :D Mekkora sebesség mekkora g erő űrben, és persze hogy játékélményileg mit kell vagy nem kell megcsinálni ebből :)

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#21475) kicsicsuvi válasza Drenadar (#21473) üzenetére


kicsicsuvi
tag

Sután jelölöm, 1g = kb 10 m/s^2
[link]

[ Szerkesztve ]

(#21476) GypsFulvus2 válasza Drenadar (#21473) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Ezek nem gravitációs gyorsulások, hanem tehetetlenségi erők. Egyszer már beszéltünk erről, majd megpróbálom megkeresni. Mivel ezek ún. "kényszererők", nem mindegy, hogy 200 m/s-nál, vagy 2000 m/s-nál rántod csukán jobbra a kormányt. Nem mindegy a tömeg sem, amely az irányváltozást elszenvedi ( a tehetetlenségi erők a tömeggel arányosak - ellentétben a gravitációval). Ezért van igaza Zsömlének; a nagyobb sebesség arányosan nagyobb oldalirányú (nem gravitációs) gyorsulást okoz irányváltásoknál, ami egy határ fölött halálos is lehet. Tehát mondjuk 50.000 m/s sebességnél akár 1 fokos irányváltás is okozhat ilyen erős hatást (most nincs kedvem pontosan kiszámolni).
Az egész "szimulátor" jelleg itt bukott el; ha ragaszkodnának a valós fizikához, akkor nem lehetne élvezetes, játszható játékot készíteni. Ha nem lenne szabott végsebesség, csak szabott max. gyorsulás, akkor még egy nagy pályán/naprendszerben is negyed órákkal előre kellene gondolkodnod, hogy megkezd a lassító/kitérő manővert, miután több 10.000 m/s-ra gyorsítottál. Ez csak akkor nem lenne így, ha a mozgatott tárgy tömegét sikerülne nagyon lecsökkenteni - nulla közelébe - ezen a koncepción alapult pl. a Mass Effect világa. A klasszikus vadászgépes harc pedig lehetetlenné válna. Valószínűleg a Star Wars-os, meg Battlestar Galactikás harcok a valóságban nem lennének kivitelezhetők, és pár száz/ezer év múlva ezek ugyanúgy mosolyogtató elképzelésnek számítanak, mint mondjuk ezek a képek.

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#21477) kicsicsuvi válasza GypsFulvus2 (#21476) üzenetére


kicsicsuvi
tag

nem mindegy, hogy 200 m/s-nál, vagy 2000 m/s-nál rántod csukán jobbra a kormányt

Mit jelent az, hogy oldalra rántod a kormányt? Ha csak annyit, hogy elfordul a hajó, de a mozgás iránya nem, az nem okoz semmiféle erőhatást. Ha a mozgás irányát is elfordítod, az nyilván hatalmas erőhatással jár - ha ugyanannyi idő alatt akarod megcsinálni, mint 200 m/s-nál. De mivel ugyanakkora erő áll rendelkezésedre 2000-nél mint 200-nál, a a rád ható erő is ugyanakkora lesz - csak több ideig tart.

[ Szerkesztve ]

(#21478) GypsFulvus2 válasza kicsicsuvi (#21477) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Igen, ez igaz; nem forgásra, hanem irányváltásra gondoltam. Ahogy írod is, több idő kell az irányváltás kivitelezéséhez. Ezért írtam, hogy akár negyedórákkal korábban kell reagálnod. Ha 20.000 m/s-al tépsz egy aszteroida felé, és közvetlenül előtte térsz ki, akkor kampó. Ha észleled a radarodon 10 milla km-ről, és finoman kitérsz, akkor semmi gond. De a nagy sebességű dogfight, régimódi vadászrepülős stílusban éppen ezért kivitelezhetetlen.

Drenadar: Persze, ahogy a Mass Effect-ben is, meg minden valamire való sci-fi -ben, féltudományos, teóriákon, vagy puszta fantázián alapuló magyarázatok mindig adhatók.

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#21479) Drenadar válasza GypsFulvus2 (#21476) üzenetére


Drenadar
Topikgazda

Gondolom ahogy egy star trek világban megoldották valami tech hablattyal úgy itt is meg fogják... Nem?

(#21480) TESCO-Zsömle válasza Drenadar (#21479) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Muszáj lesz nekik, mert 50G-s gyorsulással több, mint 33 óráig tart elérni a 60.000km/s-os sebességet...

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#21481) Diopapa


Diopapa
addikt

Elite-ben sem csinálnak ebből problémát, 1500c-vel simán lehet irányt változtatni. Ha David Brabent nem zavarja, akkor CR-t sem fogja. ;)

[ Szerkesztve ]

Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

(#21482) kicsicsuvi válasza GypsFulvus2 (#21478) üzenetére


kicsicsuvi
tag

Ha 20.000 m/s-al tépsz egy aszteroida felé, és közvetlenül előtte térsz ki, akkor kampó. Ha észleled a radarodon 10 milla km-ről, és finoman kitérsz, akkor semmi gond. De a nagy sebességű dogfight, régimódi vadászrepülős stílusban éppen ezért kivitelezhetetlen.
Tökéletesen írod le. De.

Miért harcolhatunk? Bolygóközi utazásokon kívül előfordulhat az, hogy több 10k m/s-mal haladunk? Szinte minden, amiért érdemes lehet harcolni, helyhez van kötve. Állomások, aszteroidák, roncsok, bolgyók... Ott kell harcolni a közelükben, ha elmész, azzal veszítettél, szóval szerintem simán kialakulhatnak relatív kis sebességű, pár 100 m/s-os, pörgős dogfight-ok végsebesség nélkül is. Ha teherhajót akarsz megtámadni, az ugrópontok vagy állomások közelében teszed azt is, szóval ott sincs idő felgyorsulni. Legalábbis az eddigi űrszimekből nekem ez a tapasztalatom.

[ Szerkesztve ]

(#21483) Volfram42 válasza TESCO-Zsömle (#21469) üzenetére


Volfram42
senior tag

Igen tudom, hogy 0,2 Fénysebesség lesz a maximum, de az 0.2c-ként van jelölve. Azaz cruise speed. Gondlom olyan lesz, mint az Elit-ben a supercruise vagy mi. Plusz lesznek az ugrópontok.
Amiről itt ment a tanácskozás az az a sebesség amikkel harcolsz. Ez ugye a harmadik fajta sebesség már. Nyilván nem lehet annyi, mint napjainkban. Ma már nincsen dogfight. BVRAAM van használva elsősorban. ( Egy AIM 120D leszed 180 kilométerről. )
Ezt a részét a játéknak a második világégés ihlette és már ott is kezdett kikopni a dogfigh-t és inkáb az energiaharcra törekedtek. Így nyilván nincs akkora sebesség, mint napjainkban. Sőt még a második világháborúhoz viszonyítva is igen csak lassúak a gépeink. 200m/s az 55,55 km/h. Nem valami sok.

Itt a lényeg azon volt, hogy ne legyen fix 200 m/s a Hornet Az aurora meg 150 m/s. Mert csak. Legyen 200 mind a kettő csak az aurora érje el mondjuk háromszor annyi idő alatt. Tehát legyen limit, mert az kell. A nélkül élvezhetetlen lenne a legtöbb ember számára. Rengeteg számítást és tervezést igényelne a legkisebb kiruccanás is.
Szó se volt róla, hogy legyen 0,2c a harc közben. Arra írta CR, hogy ha el tudsz távolodni eléggé az üldöződtől akkor tudsz "warpolni" erre a sebességre.

kicsicsuvi: A G megint más téma, de akkora gyorsulás nagyon fölösleges is lenne, hiszen szó sem esett róla, hogy akkora sebességekre akarunk gyorsulni ami kibelezne minket azonnal. Érdekesség, de a rekord 83 G volt 0,04 másodpercig. Persze ez igen csak extrém kísérleti körülmény volt.

Ha akkora sebességek és gyorsulások lennének a játékban, mint amit a realitás elvárna akkor tényleg nem lenne szórakoztató.
Mi most jelenleg ebben a pillanatban 30 km/s-el keringünk a nap körül mindeközben 220 km/s-el kering a naprendszerünk a galaxis tömegközéppontja körül. Mégse kenődünk szét. :) A Proxima Centauri 4,2 fényévre van és a hozzánk viszonyított sebessége - 21, km/h. Szép kis gyorsulás kellene, ha nem akarnánk évezredekig utazni. Persze itt vannak jump pointok, de már a mi rendszerünkben is hatalmas sebességkülönbségek vannak az égitestek között. A Voyager 1 is csak két éve ért ki a csillagközi térbe. A Voyager 2 meg jövőre fog. Pedig 1977 óta távolodnak nem kis sebességgel. Nagyjából 17km/s mindkettőnek a sebessége. Ami hihetetlen tempó még sem ér semmit se ekkora távoknál.

Na mire megírtam jött egy valag hozzászólás. most olvashatok vissza. Már elértem a célomat. Mindenki itt van.:)

[ Szerkesztve ]

Say NO to Vertical Videos: https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA&index=8&list=FLEm9KqcrDBe77hxufpcW_EA

(#21484) kicsicsuvi válasza Volfram42 (#21483) üzenetére


kicsicsuvi
tag

200m/s az 55,55 km/h

1m/s=3,6 km/h, 200m/s=720 km/h (nagyon egyszerű levezetés: 200 m/s-mal 1 km-t 5 s alatt teszel meg, 1 perc 60s, tehát 1 perc alatt 12 km-t teszel meg, ezt szorozd meg még 60-nal)

[ Szerkesztve ]

(#21485) Drenadar válasza kicsicsuvi (#21484) üzenetére


Drenadar
Topikgazda

De itt
eddig km/s ről volt szó végig

(#21486) Volfram42 válasza kicsicsuvi (#21484) üzenetére


Volfram42
senior tag

Na jól van én is jó nagy hülye vagyok. Jól elszámoltam. Mentségemre szóljon az agyamban ennyi volt.:)
Ettől még igaz. Akkoriban ekkora sebességgel már nem tudtak dogfihtolni. Az energiaharcra viszont már elég volt. Aki meg erőltette a fordulóharcot azt bedarálták. Ez is a nagy bajom AC-ben, hogy én nem merek fordulni, mert féltem a szárnyaimat. Rossz szokás.

Viszont most nem tudom, hogy honnan vettem azt az 55,55-öt. :)) Iszok egy kávét.

[ Szerkesztve ]

Say NO to Vertical Videos: https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA&index=8&list=FLEm9KqcrDBe77hxufpcW_EA

(#21487) kicsicsuvi válasza Drenadar (#21485) üzenetére


kicsicsuvi
tag

Volfram42 hsz-ének 3. bekezdés, utolsó előtti mondata :)

(#21488) tkondor válasza kicsicsuvi (#21487) üzenetére


tkondor
tag

upsz...tévedésből tettem válaszra, bocsi kicsicsuvi, nem válaszolni akartam, csak félre kattintottam :D

amúgy akinek Freelancerje van az ACben mivel repkedhet?

beolvasztottam az Avengeremet egy 325A-ra, az orrfegyver itt is nevetséges a maga 50 töltényével, igaz baromira ütnek, de inkább valamilyen repeaterre majd lecserélem, kipróbálás alapon wave 4ig toltam vele csak, de a pajzsot egyszer sem merítették le, még akkor sem amikor egy rakéta eltalált :D szóval nagyon bejön

MÁS:

rendeltem egy kulcstartót meg egy trikót a storeból, van valakinek valami tapasztalata arról, hogy kb. mennyi idő amíg ide érnek?

ja, és magam is dolgozom egy novellán, azonban semmi köze nincsen az SC világához, azzal is lehet majd pályázni? bár fogalmam sincs mikorra lesz az készen :D

[ Szerkesztve ]

Star Citizen nick: Horus

(#21489) GypsFulvus2 válasza kicsicsuvi (#21482) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Nos, ez már átvezet ahhoz a témához, hogy vajon a közeli jövőben, a mainál nagyságrendekkel fejlettebb, de még nem felfoghatatlan (tehát nem "varázslat jellegű") technológiákkal miféle stratégiák és taktikák lesznek használatban az űrbeli harc és hadviselés során? Lesz-e létjogosultsága a jobbára 2. VH idején kialakult hadászatnak? Léteznek-e majd egymásra közelről puffogtató vadászok, hordozók, bombázók? Vagy millió km-es távolságból harcolnak majd energiafegyverekkel és pajzsokkal, kiberhadviseléssel, nanorobotokkal? Esetleg a sötét energiára alapuló, pszichikumot befolyásoló fegyverekkel alakítanak "zombikká" egész űrállomások (már ha lesznek olyanok), vagy bolygók lakosságát akár több fényév távolságból? Vagy belewarpolnak egy támadó flottát a galaxis központi kvazárjába? Lehet, hogy 1000 év múlva nem is űrrepülés lesz, hanem jauntolás ? :)
Mi nem tudunk másból kiindulni, csak a jelenlegi korlátozott ismereteinkből és szintén korlátos fantáziánkból. Ezeket a korlátos ismereteket és elképzeléseket extrapoláljuk az világűr viszonyai közé, ahogyan most ismerjük és elképzeljük azt. Ebből a szempontból mindegy, hogy mennyire lesz valósághű ez a játék, hiszen egy "valósághű űrszimulátor" játszhatatlan és élvezhetetlen lenne. Úgyhogy szerintem mindegy milyen módon érik el, csak az a lényeg, hogy a játék belső szabályrendszere következetes, logikus, és állandó legyen.

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#21490) Volfram42 válasza GypsFulvus2 (#21489) üzenetére


Volfram42
senior tag

Teszteltek fegyvereket az űrben a radar és hőjel ott sem másabb, mint a légkörben.
Volt egy topic ami mára nem annyira aktív. Érdekes elolvasni. Vannak okosságok benne.: [link]

[ Szerkesztve ]

Say NO to Vertical Videos: https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA&index=8&list=FLEm9KqcrDBe77hxufpcW_EA

(#21491) GypsFulvus2 válasza Volfram42 (#21490) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

thx! Nincs új a nap alatt, egész topic erre a témára... :)

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#21492) Zuborka válasza Volfram42 (#21483) üzenetére


Zuborka
csendes tag

Nem kukacoskodás, de ha jól tudom, a AMRAAM D 180 km-es hatótávolsága azért erősen optimális körülmények között, szemberepüléskor valósul meg... Bocs az off-ért :)

[ Szerkesztve ]

(#21493) Volfram42 válasza Zuborka (#21492) üzenetére


Volfram42
senior tag

Csak a D variáns a többinek kisebb a hatótávja, de azok is 100 km fölött vannak és ugye egyszerre több célra is indíthatsz. Direkt a legnagyobbat írtam.
De tegyük fel, hogy 30 km. Itt a játékban még mindig csak néhány kilométerről van szó és egy célra. A 30 is igen csak sok lenne az AC-be. Főleg, hogy jelenleg 8 km az átmérője.

[ Szerkesztve ]

Say NO to Vertical Videos: https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA&index=8&list=FLEm9KqcrDBe77hxufpcW_EA

(#21494) Zuborka válasza Volfram42 (#21493) üzenetére


Zuborka
csendes tag

Ebben viszont tényleg igazad van, valószínűleg ezen a távon bármely BVRAAM megállná a helyet ;)

[ Szerkesztve ]

(#21495) AeSDé Team


AeSDé Team
őstag

Köszönöm hogy leírtátok a dupla pontosság lényegét, így már érthető. Számomra csak az felfoghatatlan, hogy ha dupla pontossággal kell majd számolni egy jelenleginél sokkal nagyobb, szinte felfoghatatlan méretű pálya objaktumait, ráadásul ilyen precíz fizikával, akkor milyen számítógép lesz ami azt kiszámolja? Kliens oldalon még rendben van hogy csak egy apró szeletre van szükség, de a szerverekre milyen teher jut majd? Nagyon szurkolok nekik, kíváncsi vagyok hogyan valósítják meg 2 év múlva.

A G-erőkkel kapcsolatos vitát pedig érdeklődéssel olvastam, nagyon érdekesnek tartom a fizika ezen részét :)

(#21496) Jack@l válasza AeSDé Team (#21495) üzenetére


Jack@l
veterán

Dupla pontosság = 64 bites lebegőpontos(double) számolás. Alap dolog egy mai processzornak. (semmivel nem lesz lassabb a művelet mint két 32 bites egész szám összeadása)
Ez csak a buta videokártya magoknak megterhelőbb opencl meg cuda esetén. (ami nincs az SC-ben, ha jóltom)

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#21497) tkondor


tkondor
tag

nem tudom ez volt e már, de íme 870MB-nyi concept art....

Link

Star Citizen nick: Horus

(#21498) Menthirist válasza Jack@l (#21496) üzenetére


Menthirist
veterán

buta magok helyett én specializált magokat mondtam volna :) De a tény az tény, gpu-k terén erősen specializált magokról van szó, aminél nagyon nem mindegy hogy szimpla vagy dupla pontosságról van szó, de cpu esetén ez nem probléma a sokkal általánosabb felépítés miatt.

nem mindegy, hogy hány szimpla pontosságú elemhez tartozik egy dupla pontosságú, ahogy írtam is, még a haiti-knél a single precision 1/4-ede, nekem is ezért van a 7950-esemnek elvileg 720 gflops körüli dupla pontosságú ereje, több mint egy 290X-nek, amiknél a single 1/8-ada a double

nvidia-nál meg 1/24 és 1/32 van, kivéve a titan-oknál, amik ebben kemények, nincsenek annyira herélve ezen a téren.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#21499) Menthirist


Menthirist
veterán

Érdekesség amúgy, hogy a dupla pontossággal egy pálya akkora lehet mint a naprendszerünk egynegyede (bár nem tudom hogy centi pontossággal-e vagy méteressel)

Játékok terén az ARMA van pl, ami dupla pontosságot használ (a nagy pályaméret miatt szintén)

Illetve a depth buffert már így is növelték 16-ról 32 bitre (hogy a messzebblévő objekteket is megfelelően rajzolhassa ki)

Mindegy, majd még utána olvasgatok, mert amúgy érdekes téma. Mindenesetre mondom, nem tudjuk még mennyi valós szükség lesz gpu dupla pontosságú számolásokra, mert abból azért mostanában csökkenő tendenciában vannak, mármint egyre kevesebbet tudnak, mert ezzel lehet a legegyszerűbben fogyasztást csökkenteni (a játékoknak meg úgyis elsősorban single precision kell). Részben ezért is jó a maxwell fogyasztása, míg a játékteljesítmény nem csökkent.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#21500) mrfire válasza tkondor (#21497) üzenetére


mrfire
őstag

Köszi, jó kis képek. :R

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Star Citizen
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.