Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Star Citizen

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-07-21 15:06:57

LOGOUT.hu

Az OFF-topic használata kötelező! F.A.Q. új játékosoknak!

A játékot az a Chris Roberts készíti, akinek a Wing Commandereket, Privateereket, Freespacet, és Freelancert köszönhetjük. Gondolom ezek után senkit nem ér meglepetésként, hogy egy űrszimulátorról van szó (természetesen a szimulátor szót tessék fenntartásokkal kezelni).

Jelen állás szerint az eddigi legnagyobb crowdfunding project, pillanatnyilag a számláló 585,368,291 dolláron áll amit a rajongók adtak össze, és pár napont/hetente/havonta gyarapodik egy-egy millióval!! Mivel a fejlesztés nagy kiadó nélkül folyik, nincs ami megkösse az alkotókat.

A Star Citizen talapvetően két nagy részből fog állni, egy Wing Commander stílusú single player részből, amely önálló játékként jelenik meg “Squadron 42” név alatt, saját történetszállal, ahol gyakorlatilag katonai szolgálatunkat töltjük le, hogy megkapjuk a a “Csillagpolgárságot” és teljes jogú tagjai lehessünk a Star Citizen univerzum emberi birodalmának mely az UEE (United Earth Empire) névre hallgat (az UEE történetébe most nem mennék bele, csak röviden, nagyjából a hanyatló Római Birodalomhoz hasonlítják a készítők, egy hatalmas, de lassan széthulló birodalom adja a játék történetének alapját).
A Squadron 42 így amolyan tutorial lesz a multiplayer/mmo részhez, amely egy online állandó univerzum lesz. A kettő szervesen kapcsolódik, mert a Squadron 42-ben kreált karaktereinket vihetjük át a Star Citizen univerzumába, az ott elért eredményeink befolyásolják a Star Citizenben a reputációnkat.
Maga a Star Citizen univerzum egy belsőnézetes (FPS) sandbox stílusú űrszimulátor lesz, ahol lehetünk kalózok, kereskedők, fejvadászok, zsoldosok. Mivel a játék alapvetően szimulátor (de az arcade vonulatot erősíti), így természetes hogy a hajókon van a legnagyobb hangsúly. Repülhetünk egy és többszemélyes hajókat, melyek közül az utóbbiakra segítségül hívhatjuk barátainkat pl. a lövegek kezeléséhez, vagy felvehetünk NPC-ket, sőt akár játékosokat is. Ez utóbbihoz egy ingame contract rendszer áll majd rendelkezésünkre, mely biztosítja, hogy az alkalmazott se maradjon fizetés nélkül, és amelyen belül a szerződés lejártakor a két fél értékelheti egymást, s később a kapott feedback alapján már könyebb megkülönböztetni a megbízható segítőt illetve munkaadót a megbízhatatlantól.
A játékban megszerezhető legnagyobb hajókat igazán csak a guildek (corporationok) engedhetik meg maguknak, a hatalmas fenntartási költségek, és a 10-20 akár 50 fős legénység miatt.
A hajókon való szabad mozgástól el is jutottunk oda, hogy amikor nem hajónkat vezetjük, akkor FPS nézetben mozoghatunk a világban, de ennek legizgalmasabb kihasználása például egy nagyobb hajó elfoglalásakor lesz, melyet FPS nézetben kell társainkkal végrehajtanunk, ha magát a hajót sikerült megbénítanunk, és dokkolnunk rá. Mindehez különböző páncélok (könnyűtől a tankszerűig), és sok kézifegyver lesz segítségünkre.
A készítőknek ezt a módot nem lesz nehéz beépíteni a játékba, hisz az a Cryengine motorját használja, amely alapvetően FPS játékmódra termett.
A játék során később, akár saját gyárakat is szerezhetünk, melyek menedzselése is érdekes feladatnak ígérkezik, mivel a játék dinamikus gazdasággal rendelkezik, melyben az alapanyagok árát azok mennyisége is befolyásolja. Ha gyárunk hiányt szenved valamiben, magunk is kiírhatunk küldetést az alapanyagok beszerzésére. Más gyárak, vagy az alapanyagokat szállító hajók elpusztításával pedig magunk is befolyásolhatjuk a gazdaság alakulását.

Grafikus Engine

A grafikai megjelenítésért az Amazon Lumberyard motorja felel (Cryengine 3 motor durván módosított változata, így a szépségre nem hiszem hogy panaszunk lehetne). Támogatni fogja az AMD Mantle, és az Nvidia Physx extra szolgáltatásait is.
A fejlesztők elmondása szerint, mivel az űrben nem kell lengedező fákat, vizet, köveket megjeleníteni, a sokmillió polygont mind felhasználják a modellek minél élethűbb megjelenítésére. Egy-egy hajó átlagosan 3-400.000 poligonból áll majd.

A hivatalos oldalon lehet pledge-et venni, amivel támogatjuk a játékot, cserébe Alpha és Beta hozzáférés, a kész játék, és különböző hajók, és kiegészítők járnak. Természetesen semit nem kell valós pénzért megvenni a játékhoz, ez nem egy mikrotranzakciósan működő projekt lesz, minden megszerezhető lesz a játékban. Ha már működési forma, a játék pay-to-play lesz, vagyis csak meg kell venni, és kész, nem lesz havidíj.
A pledge-ek gyakorlatilag csak kedvezmények a támogatásért cserébe.

Az eddig megjelent kipróbálható modulok
-persistent universe. Maga a játék, ahol bolygóról bolygóra lehet menni küldetéseket végrehajtani, vagy bányászgatni szállítgatni, más törvénytelen játékosok fejére kitűzött fejpénzt begyújteni.
- hangár modul: Itt még csak a hangárban nézegethettük hajóinkat kívül belül.
- Arena Commander: Ez a modul a hajók, és fegyverek tesztelésére, balanszírozására szolgál, itt már lehet egymás illetve gépi ellenfelek ellen harcolni, valamint kiprobálni a Murray Cup versenyt.
-star marine FPS szimulátor.

A játékok megjelenésére nincs időpont.

Hasznos videók:
Star Citizen Pitch
Star Citizen Announcement video - 58 perc
Citizen Con 2013 - Első évfordulós összefoglaló
Planetside review

Hajó bemutatók:
300 Series Commercial
Aurora Commercial
Anvil Aerospace Hornet Commercial
Avenger and PBR
Vanduul Scythe PBR
MISC Freelancer Commercial
Constellation Commercial
Origin M50 Galactic Gear Review

Érdekes fan videók:
Star Citizen - A promise
15 Reasons you'll love Star Citizen

Hasznos linkek:
Hivatalos honlap
Star Citizen Útikalauz Stopposoknak - magyar oldal, ahol közzétesszük az új híreket, tudnivalókat
Star Citizen Timeline
Star Citizen Economy
Star Citizen Ships
Star Citizen PH lista
Mi is az a Star Citizen?
Star Citizen összefoglaló
SC tools(angol wiki) - magyar fordítása (scwiki.hu)

Orgok és közösségek:
Liberum Arbitrium - magyar PH guild
Star Citizen Útikalauz Stopposoknak Facebook oldal és Discord - magyar oldal, ahol magyarul új híreket tudnivalókat olvashatsz
Hungarian Space Corporation - Közösségi portál, illetve az scwiki.hu fejlesztője - Discord - Facebbok

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Star Citizen
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.