Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Sorozatok (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:03:45

LOGOUT.hu

Sorozatokkal kapcsolatos gyakori kérdések és alapvető tudnivalók.

Mi az a "SPOILER", miért van szükség a spoiler jelzésre / formázásra (spoiler gombra)?
Spoilernek számít a cselekmény részleteinek vagy egészének a leírása. Különösen fontos a spoiler jelzés, ha valami váratlan, megdöbbentő fordulatot, eseményt stb. írunk/lövünk le (például: XY szereplő meghalt), mert nem szeretnénk elrontani mások szórakozását.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#65992) Bad Pritt válasza Tasunkó (#65988) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Nem működnek se a párbeszédek, se a szereplők, Galadrielnél inkozisztensebben felvázolt főszereplőt rég láttam mozgóképen, a többiek meg csak azért vannak körülötte, hogy vele interakcióba lépjenek. Viccen kívül mondom, olyan a sorozat ezen része, mintha egy videojátékadaptáció lenne: van a játékos karakter (Galadriel), aki körbe-körbe megy a helyszíneken és beszélget minden felkiáltójeles karakterrel, segít döntéseket hozni, továbbgörgetni az emberek mindennapi életét. Az összes fontos, sztorit előremozdító döntés azután történt, hogy Galadriel meggyőzte az adott karaktert, hogy ennek márpedig így kell lennie, gyakorlatilag biodíszletekkel van körülvéve. A gyapjaslábak sztorija még rosszabb, mert hét rész alatt jutott el oda a női Frodó és női Samu, hogy ők akkor nem lesznek sima gyapjaslábak, hanem elmennek kalandozni, miután az idióta női Frodó miatt felgyulladt az egész mobilfalu. Ja meg amúgy remélem mindenki realizálta, hogy a kislány, akit a női Frodó belökött a lezuhanó ágak alá (nézzétek vissza, baromi vicces), az a húga.
Az egyetlen, karakterek szempontjából értékelhető sztoriszál Durin IV és Elrond, náluk legalább működik ez a csipkelődős adok-kapok, jól érzékeltetik, hogy a bonding régre nyúlik vissza, csak most volt egy kisebb gödör a kapcsolatukban. Ami kevésbé működik, az az öreg Durin és a fia közti kapcsolat, mert látszik, hogy fasírtban vannak, de nem látszik, hogy miért, csak a mithril, vagy más gondjuk is van, miért ordibálnak egymással, miért nem akar az öreg Durin tovább ásni? Ja hát nyilván tud a balrogról, csak akkor miért nem mondja?
Az egész sorozatot áthatja az inkoherens írás. Galadriel az egyik rész végén tömeggyilkossággal fenyegeti Adart, a következő elején jámborságra inti Theót. Halbrand kioffolja Galadrielt, hogy nem akar király lenni, a következő jelenetében felkapja a jelvényt és megy a Délvidékre. Női Frodó este elfogadja gyapjasláb sorsát, másnap reggel indulna kalandozni. És ezekkel nem is lenne akkora baj, ha átadnák a nézőknek a belső feszültséget, vívódást, bármit, ami alapján egyszer ezt gondolja a karakter, aztán meg amazt, de nincs semmi, konkrétan egymást követő jelenetekben fordulnak 180 fokot a fontosabb szereplőink.

És akkor abba bele se érdemes menni, hogy mennyire amatőr az egész sorozat, teleportáló szereplőkkel, szarul vágott jelenetekkel, rossz helyre tett extrákkal, akik aztán a felvétel közepén futnak vissza a helyükre, gyenge színészi játékkal, felejthető zenével, felemás effektekkel és hogy ez nem is Gyűrűk Ura sorozat tulajdonképp.
Új-Zéland persze még mindig gyönyörű, sok jelenetet elvisz a hátán, de a következő évadtól már ez se lesz, mert Angliában, stúdióban fognak forgatni...

[ Szerkesztve ]

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Sorozatok (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.