Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#82351) senzaj válasza Declare (#82347) üzenetére


senzaj
senior tag

+1
Eddig (1 év alatt, kopp-kopp) még semmi gondom nem volt a szintezés és fordítás sebességével.
Bár nekem más xenonos autókkal nincs sajnos összehasonlítási alapom, faternak sima halogénes a h astra kombi. Bármikor átülök az övébe, mintha 2 mécses világítana halványan elöl. :DDD

(#82352) Szada85 válasza Petyyyyy (#82341) üzenetére


Szada85
aktív tag

Pedig Isten látja lelkem, tényleg nem volt célom semmi ilyen. :D Nincs is a piacon olyan OPC, amibe beleülnék. :D

(#82353) Petyyyyy válasza Declare (#82345) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Tudom, csak kekeckedek. :D

Szada85 - Eleget túrom az oldalt hogy ezt most elhihessem neked. :D

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#82354) Zolabol


Zolabol
tag

Sziasztok.

Tudom lerágott csont, de olvasok ezt is azt is a témában, és nem vagyok egy autóguru :)

Olajcsere előtt állok, és mivel a szerelő horror árat mondott (25e ft, átlagos alkatrészek mellett), úgy döntöttem magam csinálom meg.

Fő kérdésem, hogy milyen olajat rakjak bele? 5w30, 10w40?
GM olajban gondolkozok. Mennyi megy bele, 4-4,5 liter?
Esetleg más gyártó olaja, ami ebben a kategóriában jobb?

Autó paraméterei:
2005-ös G astra, 1.4 benzin, Z14XEP, 195e km, általában rövid távokat megyek vele (15-30km)

köszi
üdv

(#82355) Romeo619


Romeo619
senior tag

Háááttt nagy a bajom igazából mint kiderült.
Mint írtam korábban alapjáraton elszökik az olajnyomás, és 0.3B. Első körben hengerfejezni szerette volna a szerelő de olyan mélyen megvágta már a fejeket, hogy nem lehet és itt szökik el a nyomás, ezeken a vájatokon.
Ő azt javasolta, hogy lehet jobb ha kicseréljük az egész motort mert ezt az alkatrészt elvétve lehet külön kapni...de még elvileg várunk egy visszaigazolásra.
Nem vagyok egy nagy hozzáértő ezt meg kell vallanom, de nem tudom, hogy melyik az az alkatrész amit ne lehetne külön kapni.
A motor egy Z14XEP. Mennyibe kerül egy ilyen bontott motor?
U.i
ebben biztos írtam marha értetlen dolgokat :C

(#82356) Szada85 válasza Zolabol (#82354) üzenetére


Szada85
aktív tag

Ez sajnos az a téma, amiben sosem lesz konszenzus, mindenki a saját bevált márkáját fogja javasolni, vagy azt, amivel neki tapasztalata van. :)

A 10w40 szerintem nem való ahhoz a motorhoz, ha megnézed a kezelési útmutatót, abban is nagy eséllyel 5w30 lesz, mint a motorhoz való olaj fajta, én maradnék a gyári elöírásnál. :)

A márka pedig, ahogy mondtam, egyéni preferencia lesz.
Én pl. az F Astrámban és a C Vectrámban is Liqui Moly olajat használok, és elégedett vagyok vele, de biztosan más is leírja majd a saját tapasztalatát más márkával.

(#82357) Tikakukac válasza Zolabol (#82354) üzenetére


Tikakukac
titán

Opelforumon van lista az olajokról, 0W vagy 5W legyen és Dexxos2 a fő csapás, márka ízlés szerint. 3,5 liternél többet nem nagyon tudsz beleküldeni.

Romeo619: 150k körül láttam kompletten ilyen mocikat.

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#82358) Szada85 válasza Romeo619 (#82355) üzenetére


Szada85
aktív tag

Én ugyan nem vagyok autószerelö, csak hobbi szinten reszelgetem a vackaimat, de nekem valahogy nem áll össze a helyzet, tényleg elég fura, amit leírsz. ( minden bántás nélkül )

Nem tudom, mióta ismered/jársz ahhoz a szerelöhöz, de elképzelhetö, hogy Öt kellene úgy egészben lecserélni. :)

Az, hogy olajnyomás gondod van, ott szerintem elsö körben az olajpumpát, annak müködését, esetleg olajsár miatti eltömödését nézném/nézetném meg,, nem rögtön lerántani a hengerfejet.

"Első körben hengerfejezni szerette volna a szerelő de olyan mélyen megvágta már a fejeket, hogy nem lehet és itt szökik el a nyomás, ezeken a vájatokon."

Ebböl nekem az jön le, hogy Ö fogta, hozzányúlt ("megvágta olyan mélyen" - bár bevallom, hogy nekem újítottak már fel hengerfejet, és ilyen, hogy "megvágjuk a fejet" említés szinten sem került elö :) ), és most emiatt szerinte gyakorlatilag kuka a HF... itt azért felmerülne az Ö felelössége, elvégre Ö végzett rajta valami müveletet, ami miatt javíthatatlan lett.

Ahogy félpercre meggoogliztam, 150-250 Ezer között dobált ki komplett z14xep motorokat, de kizártnak tartom, hogy egy ilyen gyakori motorhoz ne állna hegyekben az alkatrész, köztük a hengerfej is.

(#82359) Romeo619 válasza Szada85 (#82358) üzenetére


Romeo619
senior tag

Igen közben én is néztem. 150-rt már lehet kapni ezt a típust. de mivel kaptam céges autót ezért akartam megcsináltatni, és nem rákölteni 300t :D :D hiszen maga a kocsi ér vagy 1,1milliót...

Amúgy ha ez a hiba marad, mennyiért lehet eladni? Megvenné ezt így valaki, hogy feltüntetem, hogy ilyen hibája van?

Áhhhhh nem cserélem le őt, soha nem akart behúzni. Az a baj meg sem tudom mutatni mert képeket nem találtam róla, ott meg nem csináltam.
De ma hívni és részletesen rákérdezek mi a baja, addig kis türelmet kérek :)
Októberben egy "hozzáértő" szerelő már cserélte a láncot a pumpát, meg minden ilyen vacakot, de hát nem az votl a baja hanem ez :/

(#82360) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Astra J Sports Tourer-be milyen izzók valók? Illetve T20-ba és tolatóba ki mit használ? Ledesítésen gondolkodom.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#82361) athomi válasza Zolabol (#82354) üzenetére


athomi
veterán

Munkadíjba mindenki más áron dolgozik, elég nagy különbségek is tudnak lenni. Viszont az anyagdíjat ki tudod számolni.

GM motorolaj 5W30 5L ~7000,-Ft
Levegőszűrő (Mann Filter) ~2800,-Ft
Olajszűrő (Mann Filter) ~2300,-Ft
Pollenszűrő aktívszenes HENGST ~5500,-Ft
Össz.: 17.600,-Ft

(#82362) athomi válasza athomi (#82361) üzenetére


athomi
veterán

Mondjuk ha aktívszenes pollenszűrő helyett csak sima pollenszűrővel kalkulálunk az az anyagdíjat mindjárt 3000,-Ft-tal kedvezőbbé teszi, így az anyagdíj csak 14.600,-Ft. Így nézve pedig szerintem drága a munkadíj, ráadásul lehet a kimaradó motorolajat sem kapod meg, vagy lehet eleve hordóból önti, ami még kedvezőtlenebbé teszi a 25.000,-Ft-os árajánlatot.

[ Szerkesztve ]

(#82363) Zolabol válasza athomi (#82362) üzenetére


Zolabol
tag

Köszi mindenkinek a választ :)

Nagyjából ezekkel az árakkal kalkuláltam én is, és kb ezeket is rakja bele, kivéve az aktívszenes pollent, mert az olyan 2-3000ft-os cucc, legalábbis amit a múltkor belerakott annyi volt.
Olaj természetesen hordóból :)

(#82364) athomi válasza Zolabol (#82363) üzenetére


athomi
veterán

Akkor sima pollenszűrőről van szó, nem aktívszenesről. Az megvan max. 3000,-Ft-ból.
Nekem így az ország keleti feléből soknak tűnik a munkadíj. Plusz azzal kapocslatban is vannak fenntartásaim, hogy milyen olajat tesznek a kocsiba, nem egy embertől hallottam már hogy 10W-40-est tettek neki bele, miközben az Opel azt nem is ajánlja.

[ Szerkesztve ]

(#82365) Declare válasza athomi (#82364) üzenetére


Declare
őstag

Mannyi idö amugy egy olajcsere kb? 1 oranal többet nem nagyon kellene ra szamolni nem?

Haveromnak a mazda markaszervizben cserelik az mx5 ben az olajat kompletten 25k hufert :) szoval ilyen GM olajokkal maszek szakszervizben, valoban kisse felturbozott arakkal dolgoznak akkor...ök gyorsabban akarnak zarkozni a nyugathoz :D

En szoktam asszem 10-15k hufot fizetni, de az olajat en viszem.

(#82366) athomi válasza Declare (#82365) üzenetére


athomi
veterán

Szűrőcserékkel együtt is belefér 1 órába, ezért mondtam hogy nekem soknak tűnik a kért összeg egy mezei szerviztől.
Ha van szerszámod a pollenszűrő és levegőszűrő cseréjét magad is elvégezheted könnyedén, akkor csak az olajszűrő és olajcsere marad a szerelőre. Nekem a levegőszűrő csere nem tartott 10 percnél tovább, pedig most csináltam először ezen a kocsin és még ki is törölgettem a burkolatot. Pollenszűrő csere szintén nem több 10-15 percnél. De amúgy az olaj és az olajszűrő cserét se egy nagy tudomány elvégezni. :)

[ Szerkesztve ]

(#82367) Declare válasza athomi (#82366) üzenetére


Declare
őstag

Igy saccoltam en is :)

Igazabol, ha azt nezzük, semmilyen munka nem nagy tudomany, ha megvan a rutinod, meg a tapasztalatod :))

Csak ugye azt szoktak sokan elfelejteni, hogy az autoszerelönek is meg kell elnie valamiböl :) Meg ugye, az sem mind1, hogy elmehetsz horgaszni, ahelyett, hogy az autodat cseszteted :D

(mondjuk a 25k olajcsere, full fapad anyagokkal egy idösebb auton, azert valoban nem egy best deal :) )

(#82368) bozont válasza athomi (#82366) üzenetére


bozont
veterán

Ráadásul youtube-on rengeteg videó van mindenféle autótípushoz. Érdemes rákeresni olajcserére az adott típushoz és akkor már tudod mihez hová kell nyúlni. :K

De ha már olajcsere téma. A fáradt olajat hol lehet leadni? A környékbeli autószerelők nem nagyon díjazzák a témát, még ha fizetnék is valamennyit az átvételért.

(#82369) Declare válasza bozont (#82368) üzenetére


Declare
őstag

benzinkutakon ingyen at kell, hogy vegyek.

(#82370) Sanki


Sanki
addikt

Hétvégén cserélve lett a téli gumi (185/65 r15) nyári gumira (195/65 r15), felni ugyanaz. Az normális érzés, hogy most a nyári gumival mintha jobban rugózna a kocsi és jobban érződik az út hibája?

(#82371) diegho


diegho
nagyúr

Van valakinek tippje, hogy mi a fenétől tol csak meleget az autó? Klímával is csak meleg jön, bármit állítok be, tehát nem a kinti meleget, hanem maximum fűtést! Lebontottuk a belsejét, de látjuk, ahogy állítja a motor a lapátokat, mégis csak szinte forró levegőt tol be. Végignéztük a biztosítékokat is, minden oké ott is. Gyakorlatilag teljesen mindegy mit állítok, csak szinte forró levegő jön.

(#82372) SPF


SPF
senior tag

Elso lengescsillapitok, stabpalcak, toronyszilentek es feltengely csuklo cserere a 21000ft-os munkadij szerintetek milyen ar? G Astra.

(#82373) diegho válasza SPF (#82372) üzenetére


diegho
nagyúr

Számlával jó.

(#82374) molnarpeter válasza Sanki (#82370) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Guminyomás?

(#82375) farkas-j


farkas-j
őstag

Kíváncsiságból kérdezem az alábbiakat. Az új Opel Merivák, Astrák klíma hőmérséklet szabályzása hogyan van megoldva a digit klímáknál? A meleg levegő hozzákeverésével állítják be a megfelelő hőmérsékletet, vagy változtatják a klímakompresszor sűrítési viszonyát? Esetleg a kettő kombinációja?

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#82376) SPF válasza diegho (#82373) üzenetére


SPF
senior tag

Koszi!

(#82377) Sanki válasza molnarpeter (#82374) üzenetére


Sanki
addikt

Elvileg 2,2 bar-ra lett fújva a gumisnál, de nem mértem meg benzinkúton. Érdemes lenne?

(#82378) ArthurShelby válasza farkas-j (#82375) üzenetére


ArthurShelby
addikt

Erre én is kíváncsi vagyok.

Ti milyen hőfokra szoktátok állítani a klímát/fűtést?

A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

(#82379) Sza_Sa válasza farkas-j (#82375) üzenetére


Sza_Sa
senior tag

Gondolom a meleglevegő hozzákeverésével. Az én 1.5 éves off kocsim 2 zónása így csinálja, a feleség h astrája szintén, ez az egyszerűbb megoldás.

"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."

(#82380) farkas-j válasza Sza_Sa (#82379) üzenetére


farkas-j
őstag

Igen, ez a meleg levegős az egyszerűbb megoldás. Csak most a gyártók már annyira nyomják magukról, hogy "zöldek", gondoltam hátha ebben is van valami előrelépés. Ha nem kell olyan intenzitású hideg, a kompresszor sűrítését vissza lehet venni, így a fogyasztás is csökkenthető (lenne).

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#82381) Sza_Sa válasza farkas-j (#82380) üzenetére


Sza_Sa
senior tag

Mágneskuplunggal kapcsolgatja a kompresszort ha nem kell a teljes teljesítmény.

"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."

(#82382) farkas-j válasza Sza_Sa (#82381) üzenetére


farkas-j
őstag

A ki-be kapcsolgatást azt értem, régen is így csinálták, de olvastam a neten, hogy kétezik már változtatható szállítású kompresszor. Ennek előnye a "fokozat mentes" sűrítési viszony változtatás, ami a motorra eső terhelésre is pozitív hatással van. Felmerült benem, hátha ezekben az autókban is ez van már.

[ Szerkesztve ]

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#82383) Sanki válasza Sanki (#82377) üzenetére


Sanki
addikt

Megnéztem a nyomást, elöl 2,2 bar, hátul pedig 2,1 bar.

[ Szerkesztve ]

(#82384) Sza_Sa válasza farkas-j (#82382) üzenetére


Sza_Sa
senior tag

Nem tudom, bár nem vagyok klímás, de még nem találkoztam ilyennel. Ha van lehetőséged, hallgas meg alapjáraton klímázva egy ilyen autót, rögtön kiderül mi van benne.

"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."

(#82385) Szada85 válasza Sanki (#82383) üzenetére


Szada85
aktív tag

Nem XL-es (erösített oldalfalú) valamelyik gumi szetted?
Azok lehetnek picit "merevebbek", ergo kevésbé nyelik el a úthibákat, egyenetlenségeket.

(#82386) farkas-j válasza Sza_Sa (#82381) üzenetére


farkas-j
őstag

Egy kicsit utánaolvastam, nincs itt nagyon ki-be kapcsolgatás a hagyományos rendszernél sem. Van egy un. expanziós szelep aminek segítségével szabályozza a gáz szükséges mennyiségét. Persze mindezt érzékelő(k) segítségével. Azért ennél jobb és összetettebb a változtatható szállítású kompresszoros megoldás. De még mindig nem tudom, hogy az Opel milyet alkalmaz. :F

[ Szerkesztve ]

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#82387) Tikakukac válasza Sanki (#82370) üzenetére


Tikakukac
titán

Rengeteg minden lehet. Egyfelől 1 centivel többed van átmérőben, más keverék, tömege a guminak... ezer dolog miatt lehet.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#82388) mohabá 007 válasza Romeo619 (#82359) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

"..Első körben hengerfejezni szerette volna a szerelő de olyan mélyen megvágta már a fejeket, hogy nem lehet és itt szökik el a nyomás, ezeken a vájatokon…." :Y Ezt nem is értem :F

"...Az a baj meg sem tudom mutatni mert képeket nem találtam róla, ott meg nem csináltam..."

Segítek ;) hengerfej a szelep felől:

hengerfej felülnézetben:

mi a fenét lehet itt mélyen megvágni? :F :W

Kérd meg a szerelőt,mutassa meg, hogy hol van az olajnyomás szabályozó szelep.( ha alapjáraton túl kicsi az olajnyomás, valszeg az olajnyomás szelep nyitott helyzetben beregadt.Elsőre azt illik ellenőrizni, ennek a hengerfejhez semmi köze.Ha azt se tudja hol van, neked megmutatom. :K )

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#82389) Declare válasza Sanki (#82370) üzenetére


Declare
őstag

A jobban rugozik az auto, azt nem ertem mit jelent :F Ha ugy erted, hogy jobban pattog, jobben erzödnek az uthibak, akkor persze, ez teljesen normalis. A nyari gumival kemenyebb lesz az auto. Ez a lenyege :)

A nyari gumi egy kemenyebb keverek, hogy a nagy melegben se "follyon" meg. A teli gumi egy puhabb keverek, raadasul annak a barazdai is melyebbek, igy összessegeben sokkal puhabb.

Ezert baromi nagy hülyeseg nyaron teli gumival jarni, mert egyreszt tönkremegy a gumi anyaga (felkemenyedik a nagy melegben, ahogy surlodik) es igy hiaba lesznek meg a barazdai a nyar vegen is, az anyaga kuka igy a lenyeget veszti el. Raadasul nyaron a kanyarokban es a fektavokon is borzasztoan fog viselkedn az auto egy nyari gumival szerelt valtozathoz kepst.

(#82390) Markizmark


Markizmark
addikt

Láma kérdés.

Opel benzinmotorhoz a GM-LL-A-025 minősítést kell keresni, ugye? Vagy Dexos 2. Asszem az lefedi ezt is.
X14NZ

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#82391) Sanki válasza Szada85 (#82385) üzenetére


Sanki
addikt

Ezt vettem:
HANKOOK K425 KinergyEco 195/65r15 T91 Nyári

(#82392) Markizmark válasza Sanki (#82391) üzenetére


Markizmark
addikt

Ilyenem van 175/65 R14-ben. Tapad elég rendesen. :K

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#82393) Sanki válasza Declare (#82389) üzenetére


Sanki
addikt

"A jobban rugozik az auto, azt nem ertem mit jelent :F Ha ugy erted, hogy jobban pattog, jobben erzödnek az uthibak, akkor persze, ez teljesen normalis. A nyari gumival kemenyebb lesz az auto. Ez a lenyege :)"

Igen, erre gondolok, sokkal jobban pattog és jobban érzem vezetés közben az út hibáit.

(#82394) HoaryFox válasza ArthurShelby (#82378) üzenetére


HoaryFox
Topikgazda

20-22 minden évszakban, csak a kirívó esetekben teszem feljebb/lejjebb.

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#82395) ArthurShelby válasza HoaryFox (#82394) üzenetére


ArthurShelby
addikt

És az annyi is?
Mert pl a totalcar-on is mondták (nem pont így, és nem az opelnél), hogy ha pl otthoni meleget akarsz (22fok), akkor 23-ra kell beálllítani, és ugyanígy a 22fokos hideget akarsz nyáron, akkor az inkább 21 legyen.

Egyébként nálunk hiába 2 zónás a klíma kb semmi értelmét nem látom.

A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

(#82396) amargo válasza ArthurShelby (#82395) üzenetére


amargo
addikt

Annyi értelme van a 2 zónás klímának, ha a vezető vagy utas hidegebbet / melegebbet akar, akkor az ellentétes helyen ülőre nem az fog közvetlenül menni.
Pl.: Az utasom szereti nyáron a jó hideg levegőt és 17fokra rakja, na ha az jönne vezetésközben is rám, akkor megörülnék, ellenben mivel izzadós a tenyerem, kell hogy jöjjön felém is a levegő (ezért nem megoldás, hogy elzárom meg amúgy sincs annak sok értelme), de mondjuk én 21-re rakom.

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#82397) HoaryFox válasza ArthurShelby (#82395) üzenetére


HoaryFox
Topikgazda

Nem tudom, nem mértem, nekem kellemes, nem az érdekel, hogy fokra pontosan azt lője be. Ami szerintem elég valószínűtlen, hiszen az érzékelő ott van a klímapanelen. Tehát +-1-2 °C biztosan van benne.

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#82398) N.Ferry


N.Ferry
senior tag

Sziasztok!

Megkérdezem itt is, hátha... :)
:R

Walking Dead

(#82399) aleister


aleister
veterán

Sziasztok!

Szeretném kivenni a hátsó szélvédőt a Caravan csomagtartó ajtajából. Kell valamire figyelnem az üveg kivételekor, vagy simán végigvágom a gumit sniccerrel, és kész?

Ugyanitt két finom sörért elvihető az ajtókasztni, már ha kell valakinek. Fekete színű, korrodált, de tökéletes ellátja a feladatát.

Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.

(#82400) #81556480


#81556480
törölt tag

Vettem tempomatot mindenestül. x18xe1-be szerintetek mekkora szívás lesz beépíteni? Még nem tudom elo van e készítve .

Ez ugye a bovdenes. Magától a fizikai résztől nem félek, csak hát ugye a kábelezés. Szerintetek ha nincs ott a motornal a csati, akkot teljesen felejtos ?

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.