Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Notepad++
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#81556480
törölt tag
Vettem tempomatot mindenestül. x18xe1-be szerintetek mekkora szívás lesz beépíteni? Még nem tudom elo van e készítve .
Ez ugye a bovdenes. Magától a fizikai résztől nem félek, csak hát ugye a kábelezés. Szerintetek ha nincs ott a motornal a csati, akkot teljesen felejtos ?
-
aleister
veterán
Sziasztok!
Szeretném kivenni a hátsó szélvédőt a Caravan csomagtartó ajtajából. Kell valamire figyelnem az üveg kivételekor, vagy simán végigvágom a gumit sniccerrel, és kész?
Ugyanitt két finom sörért elvihető az ajtókasztni, már ha kell valakinek. Fekete színű, korrodált, de tökéletes ellátja a feladatát.
-
N.Ferry
senior tag
Sziasztok!
Megkérdezem itt is, hátha...
-
HoaryFox
őstag
válasz
ArthurShelby #82395 üzenetére
Nem tudom, nem mértem, nekem kellemes, nem az érdekel, hogy fokra pontosan azt lője be. Ami szerintem elég valószínűtlen, hiszen az érzékelő ott van a klímapanelen. Tehát +-1-2 °C biztosan van benne.
-
amargo
addikt
válasz
ArthurShelby #82395 üzenetére
Annyi értelme van a 2 zónás klímának, ha a vezető vagy utas hidegebbet / melegebbet akar, akkor az ellentétes helyen ülőre nem az fog közvetlenül menni.
Pl.: Az utasom szereti nyáron a jó hideg levegőt és 17fokra rakja, na ha az jönne vezetésközben is rám, akkor megörülnék, ellenben mivel izzadós a tenyerem, kell hogy jöjjön felém is a levegő (ezért nem megoldás, hogy elzárom meg amúgy sincs annak sok értelme), de mondjuk én 21-re rakom. -
ArthurShelby
addikt
válasz
HoaryFox #82394 üzenetére
És az annyi is?
Mert pl a totalcar-on is mondták (nem pont így, és nem az opelnél), hogy ha pl otthoni meleget akarsz (22fok), akkor 23-ra kell beálllítani, és ugyanígy a 22fokos hideget akarsz nyáron, akkor az inkább 21 legyen.Egyébként nálunk hiába 2 zónás a klíma kb semmi értelmét nem látom.
-
HoaryFox
őstag
válasz
ArthurShelby #82378 üzenetére
20-22 minden évszakban, csak a kirívó esetekben teszem feljebb/lejjebb.
-
Sanki
addikt
válasz
Declare #82389 üzenetére
"A jobban rugozik az auto, azt nem ertem mit jelent
Ha ugy erted, hogy jobban pattog, jobben erzödnek az uthibak, akkor persze, ez teljesen normalis. A nyari gumival kemenyebb lesz az auto. Ez a lenyege
"
Igen, erre gondolok, sokkal jobban pattog és jobban érzem vezetés közben az út hibáit.
-
Markizmark
addikt
Láma kérdés.
Opel benzinmotorhoz a GM-LL-A-025 minősítést kell keresni, ugye? Vagy Dexos 2. Asszem az lefedi ezt is.
X14NZ -
Declare
őstag
A jobban rugozik az auto, azt nem ertem mit jelent
Ha ugy erted, hogy jobban pattog, jobben erzödnek az uthibak, akkor persze, ez teljesen normalis. A nyari gumival kemenyebb lesz az auto. Ez a lenyege
A nyari gumi egy kemenyebb keverek, hogy a nagy melegben se "follyon" meg. A teli gumi egy puhabb keverek, raadasul annak a barazdai is melyebbek, igy összessegeben sokkal puhabb.
Ezert baromi nagy hülyeseg nyaron teli gumival jarni, mert egyreszt tönkremegy a gumi anyaga (felkemenyedik a nagy melegben, ahogy surlodik) es igy hiaba lesznek meg a barazdai a nyar vegen is, az anyaga kuka igy a lenyeget veszti el. Raadasul nyaron a kanyarokban es a fektavokon is borzasztoan fog viselkedn az auto egy nyari gumival szerelt valtozathoz kepst.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Romeo619 #82359 üzenetére
"..Első körben hengerfejezni szerette volna a szerelő de olyan mélyen megvágta már a fejeket, hogy nem lehet és itt szökik el a nyomás, ezeken a vájatokon…."
Ezt nem is értem
"...Az a baj meg sem tudom mutatni mert képeket nem találtam róla, ott meg nem csináltam..."
Segítek
hengerfej a szelep felől:
hengerfej felülnézetben:
mi a fenét lehet itt mélyen megvágni?Kérd meg a szerelőt,mutassa meg, hogy hol van az olajnyomás szabályozó szelep.( ha alapjáraton túl kicsi az olajnyomás, valszeg az olajnyomás szelep nyitott helyzetben beregadt.Elsőre azt illik ellenőrizni, ennek a hengerfejhez semmi köze.Ha azt se tudja hol van, neked megmutatom.
)
-
farkas-j
őstag
válasz
Sza_Sa #82381 üzenetére
Egy kicsit utánaolvastam, nincs itt nagyon ki-be kapcsolgatás a hagyományos rendszernél sem. Van egy un. expanziós szelep aminek segítségével szabályozza a gáz szükséges mennyiségét. Persze mindezt érzékelő(k) segítségével. Azért ennél jobb és összetettebb a változtatható szállítású kompresszoros megoldás. De még mindig nem tudom, hogy az Opel milyet alkalmaz.
-
farkas-j
őstag
válasz
Sza_Sa #82381 üzenetére
A ki-be kapcsolgatást azt értem, régen is így csinálták, de olvastam a neten, hogy kétezik már változtatható szállítású kompresszor. Ennek előnye a "fokozat mentes" sűrítési viszony változtatás, ami a motorra eső terhelésre is pozitív hatással van. Felmerült benem, hátha ezekben az autókban is ez van már.
-
farkas-j
őstag
válasz
Sza_Sa #82379 üzenetére
Igen, ez a meleg levegős az egyszerűbb megoldás. Csak most a gyártók már annyira nyomják magukról, hogy "zöldek", gondoltam hátha ebben is van valami előrelépés. Ha nem kell olyan intenzitású hideg, a kompresszor sűrítését vissza lehet venni, így a fogyasztás is csökkenthető (lenne).
-
Sanki
addikt
válasz
molnarpeter #82374 üzenetére
Elvileg 2,2 bar-ra lett fújva a gumisnál, de nem mértem meg benzinkúton. Érdemes lenne?
-
farkas-j
őstag
Kíváncsiságból kérdezem az alábbiakat. Az új Opel Merivák, Astrák klíma hőmérséklet szabályzása hogyan van megoldva a digit klímáknál? A meleg levegő hozzákeverésével állítják be a megfelelő hőmérsékletet, vagy változtatják a klímakompresszor sűrítési viszonyát? Esetleg a kettő kombinációja?
-
SPF
senior tag
Elso lengescsillapitok, stabpalcak, toronyszilentek es feltengely csuklo cserere a 21000ft-os munkadij szerintetek milyen ar? G Astra.
-
diegho
nagyúr
Van valakinek tippje, hogy mi a fenétől tol csak meleget az autó? Klímával is csak meleg jön, bármit állítok be, tehát nem a kinti meleget, hanem maximum fűtést! Lebontottuk a belsejét, de látjuk, ahogy állítja a motor a lapátokat, mégis csak szinte forró levegőt tol be. Végignéztük a biztosítékokat is, minden oké ott is. Gyakorlatilag teljesen mindegy mit állítok, csak szinte forró levegő jön.
-
Sanki
addikt
Hétvégén cserélve lett a téli gumi (185/65 r15) nyári gumira (195/65 r15), felni ugyanaz. Az normális érzés, hogy most a nyári gumival mintha jobban rugózna a kocsi és jobban érződik az út hibája?
-
bozont
veterán
válasz
athomi #82366 üzenetére
Ráadásul youtube-on rengeteg videó van mindenféle autótípushoz. Érdemes rákeresni olajcserére az adott típushoz és akkor már tudod mihez hová kell nyúlni.
De ha már olajcsere téma. A fáradt olajat hol lehet leadni? A környékbeli autószerelők nem nagyon díjazzák a témát, még ha fizetnék is valamennyit az átvételért.
-
Declare
őstag
válasz
athomi #82366 üzenetére
Igy saccoltam en is
Igazabol, ha azt nezzük, semmilyen munka nem nagy tudomany, ha megvan a rutinod, meg a tapasztalatod
Csak ugye azt szoktak sokan elfelejteni, hogy az autoszerelönek is meg kell elnie valamiböl
Meg ugye, az sem mind1, hogy elmehetsz horgaszni, ahelyett, hogy az autodat cseszteted
(mondjuk a 25k olajcsere, full fapad anyagokkal egy idösebb auton, azert valoban nem egy best deal
)
-
athomi
veterán
válasz
Declare #82365 üzenetére
Szűrőcserékkel együtt is belefér 1 órába, ezért mondtam hogy nekem soknak tűnik a kért összeg egy mezei szerviztől.
Ha van szerszámod a pollenszűrő és levegőszűrő cseréjét magad is elvégezheted könnyedén, akkor csak az olajszűrő és olajcsere marad a szerelőre. Nekem a levegőszűrő csere nem tartott 10 percnél tovább, pedig most csináltam először ezen a kocsin és még ki is törölgettem a burkolatot. Pollenszűrő csere szintén nem több 10-15 percnél. De amúgy az olaj és az olajszűrő cserét se egy nagy tudomány elvégezni. -
Declare
őstag
válasz
athomi #82364 üzenetére
Mannyi idö amugy egy olajcsere kb? 1 oranal többet nem nagyon kellene ra szamolni nem?
Haveromnak a mazda markaszervizben cserelik az mx5 ben az olajat kompletten 25k hufert
szoval ilyen GM olajokkal maszek szakszervizben, valoban kisse felturbozott arakkal dolgoznak akkor...ök gyorsabban akarnak zarkozni a nyugathoz
En szoktam asszem 10-15k hufot fizetni, de az olajat en viszem.
-
athomi
veterán
válasz
Zolabol #82363 üzenetére
Akkor sima pollenszűrőről van szó, nem aktívszenesről. Az megvan max. 3000,-Ft-ból.
Nekem így az ország keleti feléből soknak tűnik a munkadíj. Plusz azzal kapocslatban is vannak fenntartásaim, hogy milyen olajat tesznek a kocsiba, nem egy embertől hallottam már hogy 10W-40-est tettek neki bele, miközben az Opel azt nem is ajánlja. -
athomi
veterán
válasz
athomi #82361 üzenetére
Mondjuk ha aktívszenes pollenszűrő helyett csak sima pollenszűrővel kalkulálunk az az anyagdíjat mindjárt 3000,-Ft-tal kedvezőbbé teszi, így az anyagdíj csak 14.600,-Ft. Így nézve pedig szerintem drága a munkadíj, ráadásul lehet a kimaradó motorolajat sem kapod meg, vagy lehet eleve hordóból önti, ami még kedvezőtlenebbé teszi a 25.000,-Ft-os árajánlatot.
-
athomi
veterán
válasz
Zolabol #82354 üzenetére
Munkadíjba mindenki más áron dolgozik, elég nagy különbségek is tudnak lenni. Viszont az anyagdíjat ki tudod számolni.
GM motorolaj 5W30 5L ~7000,-Ft
Levegőszűrő (Mann Filter) ~2800,-Ft
Olajszűrő (Mann Filter) ~2300,-Ft
Pollenszűrő aktívszenes HENGST ~5500,-Ft
Össz.: 17.600,-Ft -
Astra J Sports Tourer-be milyen izzók valók? Illetve T20-ba és tolatóba ki mit használ? Ledesítésen gondolkodom.
-
Romeo619
senior tag
válasz
Szada85 #82358 üzenetére
Igen közben én is néztem. 150-rt már lehet kapni ezt a típust. de mivel kaptam céges autót ezért akartam megcsináltatni, és nem rákölteni 300t
hiszen maga a kocsi ér vagy 1,1milliót...
Amúgy ha ez a hiba marad, mennyiért lehet eladni? Megvenné ezt így valaki, hogy feltüntetem, hogy ilyen hibája van?
Áhhhhh nem cserélem le őt, soha nem akart behúzni. Az a baj meg sem tudom mutatni mert képeket nem találtam róla, ott meg nem csináltam.
De ma hívni és részletesen rákérdezek mi a baja, addig kis türelmet kérek
Októberben egy "hozzáértő" szerelő már cserélte a láncot a pumpát, meg minden ilyen vacakot, de hát nem az votl a baja hanem ez :/ -
Szada85
aktív tag
válasz
Romeo619 #82355 üzenetére
Én ugyan nem vagyok autószerelö, csak hobbi szinten reszelgetem a vackaimat, de nekem valahogy nem áll össze a helyzet, tényleg elég fura, amit leírsz. ( minden bántás nélkül )
Nem tudom, mióta ismered/jársz ahhoz a szerelöhöz, de elképzelhetö, hogy Öt kellene úgy egészben lecserélni.
Az, hogy olajnyomás gondod van, ott szerintem elsö körben az olajpumpát, annak müködését, esetleg olajsár miatti eltömödését nézném/nézetném meg,, nem rögtön lerántani a hengerfejet.
"Első körben hengerfejezni szerette volna a szerelő de olyan mélyen megvágta már a fejeket, hogy nem lehet és itt szökik el a nyomás, ezeken a vájatokon."
Ebböl nekem az jön le, hogy Ö fogta, hozzányúlt ("megvágta olyan mélyen" - bár bevallom, hogy nekem újítottak már fel hengerfejet, és ilyen, hogy "megvágjuk a fejet" említés szinten sem került elö
), és most emiatt szerinte gyakorlatilag kuka a HF... itt azért felmerülne az Ö felelössége, elvégre Ö végzett rajta valami müveletet, ami miatt javíthatatlan lett.
Ahogy félpercre meggoogliztam, 150-250 Ezer között dobált ki komplett z14xep motorokat, de kizártnak tartom, hogy egy ilyen gyakori motorhoz ne állna hegyekben az alkatrész, köztük a hengerfej is.
-
Szada85
aktív tag
válasz
Zolabol #82354 üzenetére
Ez sajnos az a téma, amiben sosem lesz konszenzus, mindenki a saját bevált márkáját fogja javasolni, vagy azt, amivel neki tapasztalata van.
A 10w40 szerintem nem való ahhoz a motorhoz, ha megnézed a kezelési útmutatót, abban is nagy eséllyel 5w30 lesz, mint a motorhoz való olaj fajta, én maradnék a gyári elöírásnál.
A márka pedig, ahogy mondtam, egyéni preferencia lesz.
Én pl. az F Astrámban és a C Vectrámban is Liqui Moly olajat használok, és elégedett vagyok vele, de biztosan más is leírja majd a saját tapasztalatát más márkával. -
Romeo619
senior tag
Háááttt nagy a bajom igazából mint kiderült.
Mint írtam korábban alapjáraton elszökik az olajnyomás, és 0.3B. Első körben hengerfejezni szerette volna a szerelő de olyan mélyen megvágta már a fejeket, hogy nem lehet és itt szökik el a nyomás, ezeken a vájatokon.
Ő azt javasolta, hogy lehet jobb ha kicseréljük az egész motort mert ezt az alkatrészt elvétve lehet külön kapni...de még elvileg várunk egy visszaigazolásra.
Nem vagyok egy nagy hozzáértő ezt meg kell vallanom, de nem tudom, hogy melyik az az alkatrész amit ne lehetne külön kapni.
A motor egy Z14XEP. Mennyibe kerül egy ilyen bontott motor?
U.i
ebben biztos írtam marha értetlen dolgokat -
Zolabol
tag
Sziasztok.
Tudom lerágott csont, de olvasok ezt is azt is a témában, és nem vagyok egy autóguru
Olajcsere előtt állok, és mivel a szerelő horror árat mondott (25e ft, átlagos alkatrészek mellett), úgy döntöttem magam csinálom meg.
Fő kérdésem, hogy milyen olajat rakjak bele? 5w30, 10w40?
GM olajban gondolkozok. Mennyi megy bele, 4-4,5 liter?
Esetleg más gyártó olaja, ami ebben a kategóriában jobb?Autó paraméterei:
2005-ös G astra, 1.4 benzin, Z14XEP, 195e km, általában rövid távokat megyek vele (15-30km)köszi
üdv -
senzaj
senior tag
válasz
Declare #82347 üzenetére
+1
Eddig (1 év alatt, kopp-kopp) még semmi gondom nem volt a szintezés és fordítás sebességével.
Bár nekem más xenonos autókkal nincs sajnos összehasonlítási alapom, faternak sima halogénes a h astra kombi. Bármikor átülök az övébe, mintha 2 mécses világítana halványan elöl.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bluetooth hangszórók
- Fotók, videók mobillal
- Poco X6 Pro - ötös alá
- A Sony technológiáinak krémje lett az Xperia 1 VII
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Milyen autót vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Jó állapotú Kona Shred / Pike 454 dual-air 110mm-140mm / Shimano Deore felszereltség!
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- Abus Viantor sisak
- Eladó elektromosan állítható magasságú gamer asztalok
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! MSI B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB Rampage SHIVA FSP 500W
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest