- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Yézi: 10 év
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- GoodSpeed: Ugrás 32 GB RAM-ról 64 GB RAM-ra: Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000Z30
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Még egyszer megpróbálkoznék, hátha valaki tudja a választ. Szóval A Zafiránál lehet hallani néha (nyitott ajtónál, úgy, hogy a kulcs még nincs bent) valami furcsa, néhány másodpercig tartó zizegést, búgást (mintha valami elektromos motor lenne) a középkonzol felől, majd két kattanást (mintha valami halkabb relé lenne). Utána csönd. Ha ráadom a gyújtást, akkor szintén hallani a jelenséget. Mi lehet a forrása ennek a hangnak?
-
Declare
őstag
válasz
haddent #45048 üzenetére
Hallod persze, de nem sipolo hangot.
Azert irtam, hogy lehuzott ablaknal szepen lehe hallani varosban falak mellett, de ha bent a kocsiba hallod, hogy sipol az nem nyerö
Nem szabad terhelni semmilyen motort sem hidegen. Terheles az alacsony fordulat is, mert nagy nyomatekot ad le (raadasul kettöstömegüvel szerelt autonal az ilyen 1500 es alatta fordulatoknal keletkezö vibracio kinyirja a kettöstömegüt is), magas fordulaton meg minden nagy sebesseggel pörög, gyorsan melegszik ergo nagy hötagulas es nincs normalis kenes sem (hideg az olaj).
Azert irtam, hogy az okosok azt modjak, amig a dizel bemelegszik 2000 körül erdemes tartani, mert ott a nyomatek/fordulatszam/olajnyomas talan a legjobb a motornak. Melegszik is a motor, de nem is tul gyorsan.
Mod: Ez amugy nem kunszt, mert 100 km/h nal 5-be kb 2000 at forog, autpalyan meg 130 nal 6-ban kb. Raadasul amig eler az ember az autopalyaig addig azert szokott lenni par km, ami eleg azert hogy ne legyen hideg a motor.
-
haddent
addikt
válasz
F_Gergely #45053 üzenetére
De akkor ha én nagyon vigyázni szeretnék a tádéra, akkor csak nem nyomom meg még 2000 -ig se hirtelen, meg nem kezdem el a kamionsort előzni, nem?
Úgy mondom akkor, hogy mit "kéne", hogy csináljon valaki (én) olyan a tádéval, aki a szívó benzinnel 20 kilómétert 2000 és 3000 közt megy a pályára felvezető szakaszon, majd a pályán is 3000 -en tartja még pár kilóméteren és utánna kezdi el tolni. Mindezt úgy, hogy nem első indíts aznap és már lefele is ment a Balatonra 5000 -et is pörögve és kb. 8 órát állt, de napon, nem -40 fokos hóbanNa, egy ilyen sofőr nem taposná meg, nem?
-
F_Gergely
őstag
válasz
haddent #45051 üzenetére
Hát hidegen, én 1800-ig szoktam pörgetni, max 2 ezer de az meg ritka max ha egyből pályára megyek fel, ott tud előfordulni, de általában mire kiérek a pályához bemelegszik.
De pl nagy hidegben letilt a turbó, valamennyit lehet hogy szív de sztem ilyenkor egyáltalán nem működik, aztán ha már valamennyire meleg az olaj akkor kezdi használni a kocsi. -
AMD Power
titán
Üdv a klubban!
- olajcsere: Hasznalatol függöen 10-15k km között cserelj olajat es csak jo minösegüt hasznalj
- hidegen nem terheljük a motort hirtelen gyorsitassal/magas fordulattal, de alacsonnyal sem. 2000rpm környeken erdemes tartani a fordulatot, amig nem melegszik be.
-ha van kettöstömegü a kocsidban 1500 rpm alatt nem hasznaljuk a motort, plane nem lepünk oda neki ilyen vagy alacsonyabb fordulatnal
-nyomd ki (be) a kuplungot, amikor leallitod
- ha meg van hajtva/eröltetve (pl autopalya odalepegetös/folyamatos nagy empos haladas), sose allisd le egyböl, vagy gurulj vele rövidebb szakaszokat, hogy hüljön, vagy jarasd egy 5-10 percig. Ez a turbo miatt fontos.
-telen nagy hidegben erdemes 2-3 percet alapjaraton melegiteni. Többet nem kell.Ezt amit Declare kolléga irt vedd Nagyon komolyan! Én annyival kiegészíteném az olajos részt ,hogy városban van főleg használva akkor inkább 10.000km vagy max 1 év a csereperiódus. De km függetlenül évente csere!
-
-
F_Gergely
őstag
válasz
haddent #45048 üzenetére
2000-es fordulatnál simán lehet vele előzni, kilő mint az ágyúgolyó
1700-tól szokott szivni (attól függ ugye milyen a turbó) 2 ezernél már olyat pippant hogy lehet menni.
Én mikor előszőr vezettem turbós dizelt, ugyan úgy előztem mint a benzinessel, hang alapján ugyan úgy váltottam, pörgettem (nem a műszerfalat néztem hanem éppen előzésben voltam és a forgalmat, gyalogosokat figyeltem.). Mikor visszatértem a saját sávomba akkor láttam hogy 110-el megyek
2 ezernél már lehet neki tolni nyugodtan, padlózni nem érdemes és felesleges, hanem szépen egyenletesen kell neki tolni a gázt, nem tol akkora koromfelhőt (vagy egyáltalán nem is füstöl), és ugyan úgy megy. Ha lepadlózza az ember csak annyi történik hogy feleslegesen kap több naftát a gép amivel marhára nem tud semmit kezdeni, kormol de nem fog jobban menni. -
haddent
addikt
válasz
Declare #45047 üzenetére
Nem akarok belepofázni, mert összesen ha van 1000km turbódízeles tapasztalatom, de talán épp emiatt nagyon figyeltem a jelekre, meg mivel én is kezdő vagyok és ő is hátha hasznos amit én írok az is, nem csak a veteránoké: elég jó a hallásom, én mindig hallom a turbót bármilyen autóban amiben eddig ültem vagy vezettem. A különbség annyi, hogy egy szép egészséges szélzörej és erőteljes szívás hang (kb. iszonyat nagy teljesítményű porszívó "vákum hangja" DE a retek sípoló motorhang nélkül!), vagy pedig valóban fütyül, sikít, üvölt. Majd kijavítotok ha hülyeség, mert hogy többféle turbó van, de én ezt a 2 "kategóriát" meg tudtam eddig különböztetni, és látszott is, hogy 5 ezer km -es berlingó az elsőbe tartozik, a 180 ezres szarrátaposott lízinges kis ford meg az utóbbiba stb..
Meg közben nekem is hagy legyen már egy turbós kérdésem: szóval semmilyen autót nem hajtunk szarrá hidegen, ez világos (az meg egyértelmű, hogy alapjáraton nem padlózunk). De ugye egy turbóssal lehet dinamikusan haladni nagyon meghajtás/pörgetés nélkül is, míg a szívóval nem. Tehát pl. anélkül, hogy szét lenne pörgetve, pl ahogy írtad 2000rpm környékén tartva, lehet nagy gyorsításokkal terhelni egyből? Mert így tippre azért az sem egészséges, hiába nem túl magas a fordulat, azért az a terhelés valahol csak jelentkezik, nem?
-
Declare
őstag
Annyit tennek hozza, ahhoz amit F_Gergely irt, hogy:
A turbo alapbol "fütyül", de elvileg azt nem igen hallod. Lehuzott ablaknal kis sebessegnel, szük utcaban gazadasra viszont igen. Ha ennel joval erösebb az sajnos lehet turbo problema is. Mennyi km van az autoban? Sajna, ha nemtörödöm gazdaja volt akar 150-200k km alatt is el lehet intezni a turbot. Ilyenkor turbo felujjitas (100k huf körül) rossz esetben uj turbo (300k huf körül).
Mivel uj a dizeled igy van par praktika ami nekem is uj volt, de fontos dizel autonal:
- olajcsere: Hasznalatol függöen 10-15k km között cserelj olajat es csak jo minösegüt hasznalj
- hidegen nem terheljük a motort hirtelen gyorsitassal/magas fordulattal, de alacsonnyal sem. 2000rpm környeken erdemes tartani a fordulatot, amig nem melegszik be.
-ha van kettöstömegü a kocsidban 1500 rpm alatt nem hasznaljuk a motort, plane nem lepünk oda neki ilyen vagy alacsonyabb fordulatnal
-nyomd ki (be) a kuplungot, amikor leallitod
- ha meg van hajtva/eröltetve (pl autopalya odalepegetös/folyamatos nagy empos haladas), sose allisd le egyböl, vagy gurulj vele rövidebb szakaszokat, hogy hüljön, vagy jarasd egy 5-10 percig. Ez a turbo miatt fontos.
-telen nagy hidegben erdemes 2-3 percet alapjaraton melegiteni. Többet nem kell.Dizeleknel a kipufogo gaz nagyon forro. Nekem telen kb 1 perc alatt ilyen 1m sugaru körben elolvad a kipufogo körül minden
ezert is fontos, hogy nagy minuszokban melegisd alapjaraton egy picit (nagy a hötermelödes, ha elindulsz meg nagyobb es ez nagy teheles a fem alkatreszeknek a motorban)
-
F_Gergely
őstag
Szia, és üdv a csapatban
Hideg indításnál egyenletesen jár az autó? esetleg nem füstöl beindítás után 5-10 percig? Én izzítógyertyára gyanakodnék, de ilyen melegben elvileg nem kell (vagy olyan rövid ideig izzít hogy észre sem veszed) de ő jelzi hogy nem stimmel. Vagy pedig relé, de én gyertyára tippelnék. (dízelnél vásárlás után amúgy is szokták cserélni, kb olyan mint benzinesnél a vezérléscsere) 4 gyertya kb 20 ezer forint. De tudod ellenőrizni otthon is hogy jók e.
Ha fütyül a turbó... Nos ez problémásabb, mert ha előtte nem vezettél ilyet nehéz különbséget tenni. De akkor úgy mondom, hogy ha felhúzott ablaknál mész a kocsival nem igazán hallhatod a turbót. Ha éles sípoló hangot hallasz akkor valószínűleg kifúj. Ezt is tudod ellenőrizni, motorháztető felnyit, megkérsz valakit hogy indítsa be az autót te meg figyelsz. Ha többszöri indításnál sem látsz semmit a motortérben, akkor járassátok meg kb 3-4 ezerig pörgessétek a motort és nézd a motorteret. Ha kifúj látnod kell. Nem kormos a motortér?
Jellemzően egyébként a turbótól menő ág szokott ereszteni ami a kipufogóhoz csatlakozik. Ott van egy tömítés ami szétszokott menni kb ezer forint.
Remélem tudtam segíteni, ha kérdésed van igyekszem válaszolni -
nrgia
őstag
Sziasztok!
Még új vagyok ebben a topicban, mint ahogy új vagyok az opel birtoklásban is. A gond sajnos ebből adódik. Egy 1.3-s opel combo c - ről lenne szó. Eddig egy benzines 1.4-s ford focust használtam tehát a diesel meg a turbó nekem totál újdonság. Nos amikor kihoztam a használt autó kereskedésből semmi gondot nem tapasztaltam. Mára kissé megváltoztak a dolgok. A műszerfalon az izzítást jelző spirál folyamatosan villog plusz kigyulladt a szerviz lámpa is...továbbá nagyon forró a kipufogóból kiáramló gáz és mindezek fejében nem tudom mennyire normális ha gázadáskor "fütyűl" a turbó ? Röviden ennyi lenne a hiba sor ... valaki tudna ezekhez tanácsot vagy valami okosat mondani? Előre is köszi a felhomályosítást és bocs hogy ezzel traktálom a kedves nagyérdeműt. -
F_Gergely
őstag
Este mérgemben rendeltem egy szárítószűrőt, azt mondják (jó ezt olvastam is) hogy kompresszor cserénél ezt is cserélni kell, nálam meg ugye elmaradt. Azt nem tudom hogy ennek a sz@rnak mi köze ahhoz hogy mennyire hűt a klíma....
-
Findzs
addikt
válasz
AMD Power #45022 üzenetére
rég volt mikor f astrám volt de úgy emlékszem nekem elég volt több alkalomra is 4-5
igaz a mennyiségre nem emlékszem nem pont ilyen volt mint ez a turtle hanem valami gagyi(#45030) AMD Power
ezeket az új mazdákat nagyon eltalálták kívül belül és műszakilag is rendben vannak (azt mondják)
úgyhogy ezek közül én is azt választanám -
HoaryFox
őstag
Holnap ha minden igaz, megjön a csomag vezérszíj készlet (vez.műszíj, feszítő, vízpumpa, termosztát + tömítés, ékszíj) és valószínű még aznap elvinném szervizbe.
Igazából az volna a kérdésem, hogy kb. mennyi idővel számoljak munkaórában? Mert azért jó lenne kijönni a pénzből.Előre is thx!
Szerk.: Azt kihagytam, hogy '92 F Astra C14NZ
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gitáros topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Tőzsde és gazdaság
- Készül a Xiaomi Smart Band új generációja
- Bestbuy játékok
- Villanyszerelés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Google Pixel topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 2TB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- AKCIÓ! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1070 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged