- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Vízügy: árvíz, belvíz, aszály, stb.
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#81556480
törölt tag
válasz
bajaki #34878 üzenetére
Az hogy a gyertyáknál áll az olaj az nem egyedi és nem nagy probléma. Szelepdekli tömítés az egy átlagos hibajelenség ennél. Ez megvolt az enyémnél is. Ha kiveszed a gyertyát befolyik a hengerbe az olaj, nem rétem honnét tudjátok hogy amit a hengerben látsz az nem a gyertyától folyt e be?
(#34879) AMD Power nem hibázott ha nem mért. Te meg tudod mondani mi a határérték egy 250 + ezer km-es kocsinál? mert az enyém tökéletesen szuperál 270 ezerrel. De nem tudom mennyi benne a kompresszió.
Érzésre kellett hogy jónak legyen. Inkább olyat kellett volna vinni aki már vezetett ilyet. Ezt nem csesztetésből mondom de autókeresgetés közben kompressziót méregetni...Én azért felhívnám az előző tulajt. felajánlani neki hogy vagy vegye vissza vagy szálljon be a felújításba. Ugyanis ez bizonyíthatóan az ő eltitkolt hibája. ( szerintem) Én motornál jártam úgy hogy egy hét után kikönyökölt a hajtókar ( KTM LC4 )
Felújítás pedig nem egy nagy vaszizdasz és utána lesz egy nagyon zsír motorod. Sajnos ez benne van a használt dolog vásárlásban. Nem biztos egyáltalán hogy a világ nagy átveréséről van szó! Még ott van az is hogy egy ilyen motor kipróbálható bevizsgálható állapotban 50körül megy. Az sem egy járhatatlan út.. De mondjuk én a felújítást választanám !
-
Markizmark
addikt
válasz
bajaki #34896 üzenetére
Valami nem kerek. Azt írtad amikor megvetted jó volt. A kopott motort nem tudom hogyan lehet eltitkolni, főleg úgy hogy csak most jöttek elő a dolgok.
A leírásod alapján olyan mintha a motor hirtelen kopott volna el. Ilyet az olajba kerülő víz okoz (szarakodó hengerfej) , vagy az eleve elégtelen kenés. Utóbbi esetén ki kellett volna gyulladjon az olajnyomás ikon.Nem tartom valószínűnek hogy az eladó tudta, hogy rossz a motor és valami csoda adalékkal rendbe tette amíg eladja. Persze ez sem kizárt.
-
lsebestyen
addikt
válasz
bajaki #34896 üzenetére
Vígasztaljon az h elég sok ecoteces motort kell generálozni, pont azért amiket írtál. Használtautó vásárlás ennyiből zsákbamacska, mi tavaly vettünk használtan egy octaviat, szerelővel vettük, nem talált semmi hibát, persze azóta ráment 250k mert az egyik henger beszart, meg pl csak a hátsóablak törlőmotor volt 30k...
Csináld meg a generált, több kínja akkor valószínűleg nem lesz. -
bajaki
őstag
Hát igen, most jön majd a mérlegelés és a fejvakarás. De a vége sanszos, hogy a generál lesz. Akkor legalább mehet majd még bele a kilométer remélhetőleg.
Ha ezt most el akarnánk adni akkor azt nem tudom hogy lehetne ésszerűen, rohadt nagy bukó nélkül. Akkor meg már inkább a generálozás. -
gban
veterán
válasz
haddent #34894 üzenetére
Ez így van. És érdemesebb 100-200-zal többet rászánni, de cserébe tudod hogy rendben van, én pl. új gumikkal kaptam.
És az sem utolsó szempont, hogy ennyivel többet rászánva nem esik szét 10 évesen, hanem akár elmegy 20 évet is, meg jóval több km-t, vagyis bőven megtérül, nem beszélve hogy mennyivel kevesebbet kell rákölteni.
Nekünk mindhárom, autó maximálisan jó példa a fentiekre. -
haddent
addikt
Mi eddig mindig ( = 2x ) márkakereskedésből vettünk használtat. Nem nyúltunk mellé. Igazából a recept egyszerű: nem kell csodát várni és nem kell többet akarni, mint ami a piaci árak szerint kijöhet az adott pénzből. Sőt, érdemesebb szerintem "gyengébb" versenyzőt választani, és akkor talán nem vernek át. (Szerintem)
-
gban
veterán
válasz
AMD Power #34890 üzenetére
Na ez pont nem biztos hogy jó példa - keress rájuk, miket művelnek.
Nekem is szimpatikusak voltak, aztán utánaolvastam.
Mi az említett csoporttól "vesszük" az autóinkat - ez a 3., apámnak a 2. nekem meg a mostani tőlük van.
Azért "vesszük", mert azért nem járunk oda hetente, az enyém 12 éve van meg, apám első Opelje talán 94-es volt, és most jár a másodiknál
Pl. ezt is tőlük linkeltem. -
yoleeka
tag
7Sony7-nek igaza van, sokat számít, mert ha sok dolog szar akkor inkább add el, de nem kell mindent egyben megcsináltatni, vannak dolgok amik csúszhatnak. Nyilván gyűrűzés nem! Hála Istennek én szerelési díjat nem fizettem senkinek sem, apám meg én csináltuk, 2 nap alatt megvoltunk az egésszel, de 2-en csináltuk.
-
AMD Power
titán
Én még eddig soha nem vettem kereskedésből autót mondjuk. De persze soha nem lehet tudni. Főleg úgy ,hogy vannak ilyen kereskedések.
Pl:
Az Ön szerelőjének lehetősége lesz az autót részletesen átvizsgálni
A szerelő részére lehetővé teszünk egy próbautat
Szerelője az autót saját diagnosztikai berendezésére csatlakoztathatja
Érdeklődése esetén, az autót, szerelőjével együtt emelőn, fedett csarnokban ellenőrizhetik
Az autó szemléje tetszőleges ideig tarthatPersze ez sem biztosíték semmire sem.
-
7Sony7
addikt
válasz
bajaki #34878 üzenetére
Kérdezd meg a szerelőtől mennyibe kerül egy Teljes motorgenerál + kuplung felújítás, nézesd át a futóművet, fékrendszert, és a végösszeget vedd figyelembe mikor döntesz, ha még így is belefér, akkor állj csak neki szerintem. Nem biztos, hogy kelleni fog, de számolj rá.
yoleka: +1. Én sem adnám el az enyémet. Ha rendben van, jó ki autó ez. -
yoleeka
tag
válasz
bajaki #34878 üzenetére
Nálunk csak a 2-es;4-es hengerben nem volt jó a kompresszió, 1000 km után simán ráöntöttem 0.6-0.8 liter olajat, gyűrűzés, és szelepszár szimering csere mehet, ha belefér, akkor a vezérlés is, nem tudom ez milyen az enyém láncos, és picit zörgött is. Én most estem túl rajta.
Neked kell eldönteni, hogy megpróbálod eladni/megcsinál(tat)ni, de, ha jó lesz, még egyszer annyit simán elmegy. Én már nem adom el az tuti, beleöltem 250k-t. Most lecserélem a kupplungot, meg a kinyomócsapágyat, és ennyi. Enyém 1.2-es C-s Corsa Z12XE kóddal.
-
haddent
addikt
válasz
bajaki #34878 üzenetére
Rossz ezt olvasni. Nyilván empátiából kifolyólag is, de főként mert mi is most vettünk 1 hete. Eddig hibátlanul nagyon pöccre megy minden tényleg (elég kényes és érzékeny vagyok apró dolgokra is, de semmi!). Szombaton fogja először látni szerelő...
Neked meg sok sikert kitartást
-
bajaki
őstag
-
bajaki
őstag
Srácok... valaki lőjön le.
Rohadtul belenyúltunk a szarba. Akik rendszeresen követik a topikot, biztos tudják, hogy miénk a rángatós Astra amit 2 hónapja vettünk.
Az utóbbi 1-2 hétben el is kezdett füstölni az autó. Szépen kezdte feltárni magát, eszi az olajat is. (X16XEL)
Ki akartam cseréni a gyertyákat a héten. A 4. hengernél tiszta olaj volt a gyertya. Olaj van a hengerben is. Már fogtam a fejemet. A kocsi jelenleg a szerelőnél van. Kompressziót mért ma. Az első 3 hengerben 7,5a 4.-ben az olaj miatt kicsit több, de ott is szar. Ebből csak motorgenerálozással fogunk kijönni már most látom. Holnap bontja le a hengerfejet, megnézi. Itt szerintem nem lesz elég a gyűrűzés. A jó büdös francba.
Nagyon elegem van az kocsiból.
Amikor elhoztuk nem füstölt, ment mint az állat. Jó benne van a 250k kilométer, de nem gondoltam volna, hogy ennyire mellényúlunk. Olajcsere volt rendszeresen. Olyan szépen elmesélt mindent róla az eladó, jól bedőltem/tünk neki.
Életem eddig legnagyobb és legdrágább pofonja lesz ez most. Nem tudom mitévő legyek. Adjuk meg neki a motorgenerált és fogjam fel tanulópénznek? Akkor legalább belemehet még ugyanennyi kilométer.
Azt már most látom, hogy jogilag nem fogunk tudni semmit sem tenni az előző tulajjal szemben. Mégis mit tudnánk bizonyítani? Ilyen idős kocsinál meg pláne.Mi a sz@rt csináljak?
-
gban
veterán
válasz
Remekelek28 #34873 üzenetére
Nem lehet hogy simán csak nagyon kevés volt benne a víz?
Az is így jelentkezik - simán rátölthetsz másfél litert is úgy, hogy addigra lesz tele a rendszer.
Nálam is volt olyan, szóltam a srácoknak, kellene fél lityi fagyálló, lent van nagyon a szint.
Aztán még fél lityi, meg még 4 deci.....
Ennyit nyelt be, igaz, közte ment a motor.
Én erre tippelnék ha nem látsz tócsát alul.
Vagyis én addig tölteném míg nyeli - ha nyár lenne, deszt. vízzel.
De így télen is olcsóbb egy próba mint a szerelő.
Mert nem hinném hogy minden előjel nélkül így tönkremegy a motor - amikor leállítottad, gondolom jó volt. -
válasz
Remekelek28 #34873 üzenetére
Az összeset meg kell mozgatni,nyomkodni,amiben hűtővíz megy,a hűtőhöz a vastag cső,a kiegyenlítőhöz a 2 kisebb,stb.
Az olaj a nívónál nem habos?Akkor tuti hengerfejes,nálam így jelentkezett.
-
AMD Power
titán
válasz
Remekelek28 #34868 üzenetére
Az pedig nagyon nem jó! Ahogy fentebb is írták meg kell nézni nyomás alatt. Ha nem szivárog tényleg sehol akkor gázos a buli. Hengerfejes...
-
Remekelek28
őstag
válasz
Markizmark #34872 üzenetére
Köszi mindenkinek!
Az a baj,hogy álló helyzetbe,itthon parkolva tünt el belőle 7 deci viz percek alatt.
Most nem akarok már újabb x mennyiséget beletölteni,mert ha rossz helyre folyik,akkor ne tetézzem a bajt.
Ma szerelő is látta,de igy kivülről szivárgást nem látott. Komolyabban meg nem foglalkozott vele,mert tele van munkával.
Még annyit hallottam,hogy az olajat kell megnézni,hogy milyen szinű,de nem ugrik be,hogy ha tejeskávé,vagy ha fekete kávé szinű,akkor van e a gondÉn megnéztem,elég feketés,de láthatóan nem magas az olajszint.
Hengerfejet kizárnám,mivel mindig le volt cserélve az olaj. gyári szervizbe 10 ezrenként.illetve 15 ezrenként.
Bizom benne,hogy nem a motorhoz megy a viz.
holnap amúgy megy szakihoz,ha elvállalják,de már mindenki a januárt rebesgetiMikulásbá:ezt a gumicsövet hol találom?
-
Markizmark
addikt
válasz
Remekelek28 #34865 üzenetére
Fűtő radiátor? Utastérben nincs furcsa szag? Szőnyeg nem nedves?
Ha nem, és a motortérben sincs szivárgás akkor vagy csak nyomás alatt jelentkezik a folyás, vagy hengerfejes.
Az előbbi könnyen kideríthető. Álló helyzetben járasd a motort, legyen üzem meleg. Ilyenkor nyomás alatt kell lennie a rendszernek, ha jó a kiegyenlítő kupak. Ilyenkor ellenőrizd, hogy folyik, spriccel-e valahol. Lehet, hogy csak egy vékony sugárban hugyozik valahol.
Ha így sem látsz szivárgást akkor egyre valószínűbb a legrosszabb.
Azt pedig úgy ellenőrizd, hogy járó motornál leszeded a kiegyenlítő kupakot (ne legyen forró még a víz, nehogy megégessen) és hallgass bele a tartályba. Ha bugyog, habos akkor gáz van, beledolgozik a motor a víztérbe.
Nálunk is volt már ilyen nem egyszer. Levettük a kupakot és gázadásra kijött vagy 1 liter buborékos víz.
Ilyenkor elég szagos is a víz, régi szaki beleszagol és tudja mi a gond.
Ha nem bugyog a víz, akkor valószínűleg a víz és olajtér között szakadt át a tömítés, vagy a hengerfej a kettő között repedt. Ilyenkor pedig emelkednie kellene az olajszintnek, vagy olajosnak kell lennie a víznek.A legjobb az, ha elviszed szakihoz.
-
haddent
addikt
Opel Astra F classicban mit jelenthet, ha a kormány néha nyiszorog? (Nem nehezebb tekerni mint eddig és más gáz nincs vele. Talán a szervóból fogy az olaj stb..?) Ugyanez az autó, esőzés után, erős mosás után kanyaroknál, satufék ,gyorsítás olyan hang van, mintha valahol lötyögne valami folyadék. Nem tudok rájönni mi és hol.. tippre a tetőcsomagtartó sin alá mehetett be.. hasonló vkinek? tipp?
-
7Sony7
addikt
válasz
Remekelek28 #34868 üzenetére
Én nem használnám, ha nem nagyon muszáj, míg szerelő nem látta. Bár lehet, hogy csak menet közben, nyomás alatt szivárog, ahogy Mikulásbá mondta. Ez lenne a jobbik eset.
-
válasz
Remekelek28 #34868 üzenetére
Nekem egy gumicsövem volt elrepedve.A szerelő megfogta,összenyomta,azonnal látszott a baj.Még annyit megnézhetsz te is.
-
Remekelek28
őstag
válasz
7Sony7 #34867 üzenetére
Nem találok szivárgásnyomot. De hova tud 1 óra alatt eltünni 7 deci viz(fagyálló)..
Pár napja az olajnyomás jelző is felvillant,akkor töltöttem hozzá 2 deci olajat és azóta nem villant fel.
Akkor azt tanácsoljátok,hogy ne üljek abba a kocsiba most? Ja és ne is töltögessek bele feleslegesen vizet? Mert ezzel gondolom csak rontok a helyzeten.
Sajnos már szerelést senki nem vállal. -
7Sony7
addikt
válasz
Remekelek28 #34865 üzenetére
Ha nem találsz szivárgás nyomot, tócsát, akkor minél hamarabb szerelő. Nézd meg az olajszintet is. Legrosszabb esetben még az is lehet, hogy hengerfejes lett, és összefolyik a víz az olajjal. Ilyenkor nincs megfelelő kenés, tönkrevágja az egész motort, ha van turbó, azt is.
Persze nem biztos, hogy ez van, de inkább nézesd meg mihamarabb. -
Remekelek28
őstag
Sziasztok
Egy dizel C-s corsám van.Olyan gondom lenne,hogy a kiegyenlitőtartályból valamiért elfolyik a fagyálló viz. Vasárnap töltöttem bele egy adagot,mert alig volt benne,mára kikürült. Most is töltöttem bele egy fél litert 1 óra múlva már semmi nem volt benne.
Nem hinném,hogy lyukas lenne valami,mert tócsát nem látok
A motor nem tudja felenni? Jelenthet veszélyt a motorra,ha pl az olajtartályba belemegy?
Ezáltal egyébként fűtésem sem volt ma.. -
Tomi0703
addikt
válasz
hermandani #34842 üzenetére
Zirci e-vagy?
-
AMD Power
titán
válasz
hermandani #34861 üzenetére
Nekem is kéne egy új. De ha jól látom bele van törve a régi.
-
hermandani
tag
válasz
Markizmark #34857 üzenetére
Köszi a képeket és a leírást is, már érhetőbb
Viszont ma nézegettem az antennát is hátul.
Egy része ki volt húzva, ki akartam volna teljesen húzni, de a kezembe maradt az egész
Össze is van teljesen rohadva (amit sejtettem is kicsit) de szerintem a nagyobb baj, hogy teljesen kijön a foglalatából.A rádióból jövő kábel, végig az autón, belemegy hátul az antenna végébe?
Mert ha igen, akkor valahogyan össze kell szerkesztenem az antenna véget a rádiókábellel.
Erre tudtok valami megoldást? -
amargo
addikt
válasz
Declare #34859 üzenetére
Igazából ajándékba kaptam egy alapkurzust: [link], már régóta menni akarok és ez a leírás alapján annyira sokat nem várok tőle, mert itt nem nagyon lesz oktatás, de több ismerősömnek 2évente van kötelező tanpálya oktatás, ami már nagy csomag és azok alapján elég hasznosnak ítélik, mert az alattad lévő gépjármű kezelését tanítják meg. A kis csomag meg gondolom a problémákra világít rá, de péntek után kiderül
-
Markizmark
addikt
válasz
hermandani #34856 üzenetére
A négyszögletes fém bizbaszba bele kell szuszakolni a köpenyt, majd a lenyúzott magot (középső szálat a fehér gumiban) bele kell dugni a dugóba végig, hogy a végén lévő kis lyukon kijöjjön, majd vissza lehet hajtani, hogy beleakadjon. De oda is lehet pöttyinteni forrasztóval. És igen, ha ez megvan akkor már lesz adás.
-
hermandani
tag
válasz
Markizmark #34844 üzenetére
Találtam neten autórádió antenna csatlakozó fejet.
Ez pl. jó lenne?: Katt ide
Vagy szabványosak ezek a fejek amik a rádióba mennek?De nem találok olyat, hogy ez a fejet hogyan lehet a levágott szál végére rögzíteni? Vagy hogyan megy ez rá?
Ha rátettem a csatlakozó véget akkor rádióba bedug és (elvileg) már van is rádióadás?
-
7Sony7
addikt
válasz
Markizmark #34852 üzenetére
Így vettem. Kell amúgy, mert csak rövid utakat megy mindennap. Tudtad, hogy beindulás után még 4 percig mennek az izzítógyertyák?
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Újszerű! Russell Hobbs Desire 20366-56 gyümölcscentrifuga - csomag atm-ba küldés az árban!
- Újszerű! Kis kerek asztalka 230V és USB aljzattal, szövetkosárral - csomagküldés az árban!
- Újszerű iGPSport BSC10OS Computer eladó
- Újszerű szék
- MW7168 univerzális akkumulátor töltő / 0.1A - 4A / 1-10 celláig /
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad T540P - i5-4GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" HD I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 8GB COOLER MASTER CMP 510 CM 750W
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 9400/ RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest