Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#84651) Xantomas válasza KubanitoS (#84650) üzenetére


Xantomas
őstag

Letöltöd a toolboxot, kiválasztod az Északkelet-európai régiót, kifizeted a 79 eurót, és letöltöd ;)

[link] itt minden szükséges információt megtalálsz.

Más megoldást pedig itt nem írhatunk le, pláne, ha már a térképszolgáltató is magyar cég ;)

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#84652) Xantomas válasza Tibko8 (#84649) üzenetére


Xantomas
őstag

Nah, a bizti öv csipogás kikapcsolásért egy csúnya rosszpont. Pont, hogy be szoktam kapcsolni. Meguntam, hogy az utasoknak szólni kell, hogy “ŐV!”. Idegesítőbb a csipogás.
Ha tehetném, m2 CC-ben a hátsó ülésekre is bekapcsolnám… Nem ok nélkül jár az utasnak is pénzbeli bünti, ha nincs bekapcsolva. Inkább csipogjon, minthogy egy pl büntetőfékezős barom, vagy egy figyelmetlen hétvégi sofőr miatt repüljön az utas vagy a sofőr egy satufékezéskor.

Start-stop ugyanez. Gréta most nem örül neked :D
Nem ok nélkül van benne… Én a gyártót büntetném, ha a biztonsági és környezetvédelmi funkciókat ki lehet kapcsolni, de vizsgán is azonnali bukás, ha ezek ki vannak kapcsolva.
A start-stop kikapcsolása ugyanakkora nettó paraszt dolog, mint az EGR levakolás, részecskeszűrő kiütés, és részemről ezt a témát le is zártam.

[ Szerkesztve ]

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#84653) dugo_ válasza Xantomas (#84652) üzenetére


dugo_
veterán

A céges VAG-ok télen, nulla fok körül is már 300m után start-stoppolnak. Ez mitől lenne környezetkímélő? Ennyi idő alatt épp eljut mindenhova az olaj és ennyi.

(#84654) t.imi


t.imi
addikt

Sziasztok!

Kicsit hosszú lesz. M3 1.5dci 110
Rob kb 30-40e km-re saccolja a csúcsok végét, szép olajos 3db
Elkezdett emelkedni a fogyasztás, úgy 3-4dl/100km
Eddig hideg, meleg reggeleken hideg motornál következő volt a felállás.
1-ben alapjáraton fogyasztás mérő 0-15 L/100 on ingadozott. 2-3-ban lightos gyorsításnál is beleállt a 15-be.
Utóbbi időben többször előfordult, vagy most vettem észre:
hideg motor, 1 alapjárat, 7L körül áll a fogyasztás.
2-3-ban 8-12 körül, eddig nem látott gyorsításnál sem éri el a 15-öt.
Átalg 5.4-5,5 volt 1000km-en, most lement 5.0-re
Lehet érintkezési hiba, oxidáció valahol, ECU hülyül megfelé?

(#84655) forceberg válasza t.imi (#84654) üzenetére


forceberg
veterán

Milyen üzemanyaggal jársz?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#84656) t.imi válasza forceberg (#84655) üzenetére


t.imi
addikt

Omv / prémium, Auchan / prémium. Shell prémium 1x volt, na az kőkemény xar. Nálam.
Első kettő állandó. Típus függetlenül produkálja. 550ft-ossal is xar néha, máskor sima Auchanossal meg tökéletes.
Ebből gondolom hogy nem az üzemanyag a bibi. Kivéve Shell. Ott volt 3 henger ment, "utógyújtással" állt le, vagy 8-at tekert mire beindult. Előtte, utána nem jelentkezett.
Az indítás 1x pöc roff, máskor meg 3-4x megtekeri, mióta megvan (2019.01 óta) jelen van.

(#84657) polonic


polonic
félisten

Most jutott eszembe, hogy a kormányszervó folyadékot szokás cserélni?

(#84658) 75kokoko75


75kokoko75
tag

Sziasztok!
Scenic 1/2 1,4 16v

Ez a típusú Total olaj jó lehet bele? (5literes 5w40)

[ Szerkesztve ]

Aki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)

(#84659) rob210 válasza Xantomas (#84652) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ebben most nem adok igazat.
Több tanulmány is született már arról, hogy miért károsabb és tényekkel mérésekkel alátámasztva, a start stop, mint ha jár a motor.
Arról nem beszélve, hogy a kocsi élettartama jelentősen csökken.
:R

Renault power

(#84660) rob210 válasza polonic (#84657) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szokás, de neked elektromos a szervód ;)

Renault power

(#84661) rob210 válasza 75kokoko75 (#84658) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én nem erőltetném.

Renault power

(#84662) Josi válasza 75kokoko75 (#84658) üzenetére


Josi
aktív tag

Majdnem ennyiért Elf SXR900 5w-40 olajat is kapsz. (ugy látom felment az Elf ára is :( )

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#84663) forceberg válasza rob210 (#84659) üzenetére


forceberg
veterán

Így igaz!

"Start-stop ugyanez. Gréta most nem örül neked :D
Nem ok nélkül van benne… Én a gyártót büntetném, ha a biztonsági és környezetvédelmi funkciókat ki lehet kapcsolni, de vizsgán is azonnali bukás, ha ezek ki vannak kapcsolva.
A start-stop kikapcsolása ugyanakkora nettó paraszt dolog, mint az EGR levakolás, részecskeszűrő kiütés, és részemről ezt a témát le is zártam.
"

Én is a gyártót büntetném, hogy a valós megoldások helyett ilyen baromságokkal jönnek, mint a start-stop rendszerek. De a legnagyobb hibás: a törvényhozás...

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#84664) Xantomas válasza rob210 (#84659) üzenetére


Xantomas
őstag

Na jó, azért a helyzet sem mindegy, mikor megy a start stop, mikor állítja le a vezérlő a motort.
Tulaj szemszögéből nézve, persze, nem jó, mert hideg indításkor kopik leginkább a motor, nincs olajnyomás, nincs rendes üzemanyagnyomás, nagyobb terhelést kapnak a csapágyak. Rövidül az élettartam, korábban kell olajat cserélni, korábban kell csapágyat cserélni, stb stb stb.
Lehet számolgatni, hogy hosszútávon, minek van kisebb lábnyoma a környezetre, de továbbra is az a helyzet, ha városban, dugóban nem megy a motor, akkor abban a pillanatban nulla a kibocsátás. Nem pici, nem alacsony, nulla.
Az más tészta, ha indítasz, akkor kipöffent egy adag kormot, meg egyéb szemetet, de azt meg fogja fel a katalizátor, és a részecskeszűrő, és amikor úgyis üzemi hőmérsékleten van a kipufogó, égesse el.

Viszont, ha eléri az üzemi hőfokot a motor, a turbó hűtése nem áll le, akkor miért ne álljon le a motor, ha nincs használva?

A start-stop nem csak arról szól, hogy a biológiai lábnyoma csökkenjen az autónak, esélyesen ez nem fog megtörténni, viszont, lokálisan, az adott helyzetben, ahol a leginkább a leginkább egészségkárosító (városban, dugóban, lámpára várva, vasúti átkelőben, stb) ott pillanatnyilag nem is megy, ha nem szükséges. Akár tetszik, akár nem, jelenleg az autós társadalom jó része nem hajlandó átülni városon belül (vagy az aglomerációs területről érkezve) tömegközlekedési eszközre, ami a jelenlegi pandémia, és egészségügyi helyzet miatt… nos, jogos. De ennek ez az ára.
Nem kell messzire menni, nem is itthoni példát kell nézni, elég csak a nagyobb német városok környékét megnézni. Csúcsforgalomban, a városok gyorsforgalmi útjain, még most is ugyanakkora dugó van, mint nálunk a Budapestre bejövőutakon. Pálya üzemmód, bemelegszik minden, majd araszolgatás. Itt, amikor párezer autó araszolgat, akkor igenis dolgozzon a start-stop, hisz a helyzet optimális neki.

Szóval, igen, tanulmány válogatja, hogy káros-e, vagy jó e a start stop, és mindig nézőpont kérdése, olvasói hozzáállás kérdése a dolog. Kellemetlen nyűg, gyorsabban megy tönkre az autó, de legyünk őszinték. Hiába vannak a fantasztikus megbízhatósági mutatók, az 1.000.000 km-es futásteljesítmények, és a 25 éves életkorok, ezek kirívó estek. A legyártott járművek 75%-a bontóban van 10 éves korára, 200e km-es futásteljesítménnyel, mert GTK-ra össze lett törve, vagy egyszerűen el lett bontva, mert alkatrészeire kiárulva többet ért, mint egyben.

A tanulmányok szeretik azt is kihagyni a képletből, hogy a robbanó motoroknak van egy optimális működési tartománya, ahol a legjobb a hatásfoka, és az messze nem alapjárat környékén van, amikor a jármű áll a dugóban.

Szeretik a villanyautóellenesek is ezeket a számokat pöffögtetni, és mindent a saját szájíze szerint alakítani, hogy a villanyos autóknak mekkora a biológiai lábnyoma pl az akkumulátorgyártás miatt, villamos energia előállítása miatt, meg, hogy abba is kell olaj, hűtöközeg, kopik a fék, de valahogy mindig 25 éves futásperiódussal, és fél millió km-es futásteljesítménnyel számolnak, ami átlagban egy autó esetében, mediánban nem igaz.

Egy szó mint száz, amikor bringával bemegyek dolgozni a város másik végébe, nem a dugóban araszoló lámpánál álló autók kipufogóját akarom szagolni. Ha nem mozog, ne menjen a motor feleslegesen, ha fel van erre készítve.

Plusz ez most paraszt lesz, de engem az hol kelljen, hogy érdekeljen, hogy az ökörittafürtösi Kis Miklósnak drágább lesz az autójának a fenntartása, ha nem kapcsolja ki a start stopot a kocsijában, mert ő komfortosan akar a budapesti dugóban állni, mert hát mégis Budapesten talált magának jobban fizető állást? Ugyan ez az aglóba kiköltözött belvárosi apuka/anyuka, de lehet a sort folytatni, bármilyen kiragadott példával. Én meg nem az ő autójuk feleslegesen, kipöfögött, el nem égetett szénhidrogénjeitől akarok megfulladni 40 évesen, és fizetni a saját gyógykezelésemet, mert úgy döntöttem, hogy én sem akarok feleslegesen más egészségét károsítani.
Igenis, fizesse meg a plusz költséget, és gondolja meg kétszer is, hogy biztos jó -e ez neki, és a tárcájának.

forceberg: tetszik vagy sem, lokálisan ez valós megoldás, vagyis a kisebbik rossz megoldás. Globálisan nem, ez igaz, de sajna nem is az autópályán, 100-110 km/h mellett ritmusosan közlekedő járművekkel van a baj, nem a városokat összekötő, jól kialakított tranzit útvonalakon koncentrálódik az egészségre ártalmas beszívható levegő.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#84665) MC Pite válasza gixxergabi (#84360) üzenetére


MC Pite
veterán

MagnettiMarelli GS0913 csomagtérajtó teleszkóp lett a jó a 3 féle méretből a M3 GrandTourhoz.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#84666) rob210 válasza Xantomas (#84664) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hát akkor , ha már így belemerültünk legyen.
Mivel én is annak a híve vagyok, hogy legyen a gyerekeinknek mit enni, inni, belélegezni, magyarán egy oldalon állunk. Feltenném a kérdést. Biztos az autózással van a legnagyobb baj? Értem én, hogy büdös meg beszívod, de akkor mindenki járjon biciklivel? (Szeretek biciklizni, szoktam is) Nem fog!
Valamint ha van alternatívája az autózásnak, magyarán luxusként sorolható fel, akkor rendben. De egy 97ben gyártott ikarusra nem ülök fel, mint környezetkímélő megoldás! Mert az nem az. Ha olyan lenne a tömegközlekedés mint Japánban, Máltán, etc.etc. akkor szó nélkül letenném én is az autót. De tegyünk rendet a fejekben, a környezetvédelemnek is vannak ésszerű határai. Ha nekem 20 perc a munkahelyemre kocsival bemenni, tömegközlekedve meg 1:43perc, akkor rohadjon meg a tömegközlekedés és pont!
Mellesleg, amíg sokemeletes luxushajók okádják a füstöt és pakurát a tengerekbe, levegőbe, addig miről beszélünk? Az pedig csak és kizárólag arról szól, hogy pénzem van sz@rok mindenre. Vagy tévedek?
Abba hogy milyen gyárak, hogyan működnek meg még bele se mentünk. ;)
Mondom a te oldaladon vagyok, de nem az autózást látom a fő problémának a bolygó elpusztításának folyamatában!
Mellesleg a villanyautó is műanyagból van, ami műanyag az pedig nem környezetbarát, akármilyen műanyag is legyen.
No ennyi az észrevételem.

Renault power

(#84667) forceberg válasza Xantomas (#84664) üzenetére


forceberg
veterán

A lokális megoldásoknak van egy hatalmas problematikája: "ha nem tudom, nem fáj!" azaz az átlag pont lexarja a füstöt, ha az a füst máshol keletkezik.
A jelenlegi közlekedésben két zöld út van: a le nem gyártott autó, vagy a meg nem tett kilométer. A többi csak a pénz mellébeszélése...

Robi pár oldalról rávilágított, de az a lista is kb. sajnos a végtelenségig bővíthető.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#84668) Somatom válasza forceberg (#84667) üzenetére


Somatom
veterán

Sztem megtaláltam a megoldást. Vettem egy villanyrollert, ami az autómban lakik. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#84669) Plero válasza Somatom (#84668) üzenetére


Plero
tag

és hogyan töltöd? vagy csak alibinek vetted?? :D

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#84670) forceberg válasza Plero (#84669) üzenetére


forceberg
veterán

A 2.0 dCi elbír egy jó kis combos invertert :D

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#84671) sesomaru1989


sesomaru1989
aktív tag

Sziasztok,

Kicserelem a komplett bal elso biztonsagi övét, tokkal vonóval.
Kell számítsak extra szo....ra?, vagy könnyű cserélni?

Ülést ki kell hozzá venni esetleg?

Köszi előre is.

(#84672) Somatom válasza Plero (#84669) üzenetére


Somatom
veterán

Beállok a garázsba az autóval, a rollert meg bedugom a röfibe. De, van egy inverterem is, úgyhogy az autóban is tudnám tölteni, bár még nem próbáltam. 60Km a roller elméleti hatótávja. Ha a gyakorlatban a felét tudja, az már bőven elég nekem ahhoz, hogy ne kelljen a zűrös helyekre beautóznom a városban.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#84673) MC Pite válasza Somatom (#84668) üzenetére


MC Pite
veterán

Na az a nettó környezetszennyezés... :(
Én egy Courier DT-t használok helyette. Igen, nagyritkán autóval kombinálva is használom, de nem az a jellemző.

Stop/startot én meg speciel szeretem, álló autó mi a p...nak füstöljön? 5 év alatt se biztos hogy kitermeli az akku felárát, de akkor sem füstöl x autó a pirosnál. Kuplungpedál le se ért, máris jár a motor, ez nem tudom kinek nem elég jó. Nekem elég jó.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#84674) pubos


pubos
tag

sziasztok.Ma minden előzmény nélkül bedobott egy ellenőrizé a fékrendszert hibaüzenetet az autó.Fékolaj rendben féklámpa kapcsoló ok.Ma hivtam Kanizsán egy szerelöt akinek elvileg van gyári diagnosztikája de holnap kell felhívnom hogy megmondja mikorra tud adni időpontot. arra hogy rá dugja a gépet. :( De ahogy hallottam két három hétre ad időpontot. Abs nem mükszik se az esp. Kézifék jó azzal nincs semmi baj.Valakinek ötlet hogy mit lehetne addig megnézni vagy valaki esetleg találkozott már hasonló hibával.Minden infó jól jönne köszi. Laguna 3 egyébként.

(#84675) Somatom válasza MC Pite (#84673) üzenetére


Somatom
veterán

Miért lenne nettó körnnyezetszennyezés? Egy Merida Eone Twenty -m van, de ahhoz még a vonatra is külön jegy kell. Kocsival nem tudom vinni magammal melózni Németországba és a kamion fülkéjében sem tudom tárolni. A rollert viszont igen, hogy hétvégén ne kelljen a parkolóban gubbasztanom. Sztem minél kevesebbet megyek autóval, annál környezetkímélőbb vagyok. Ha csak a belvárosban rollerezek, bringázok autózás helyett, az is nettó környezetvédelem.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#84676) t.imi válasza rob210 (#84666) üzenetére


t.imi
addikt

Minő igazság. Ha jól emlékszem 62000 teherhajó járja a világot. 1x beindítják, aztán jár a motor.
Ez utasszállító, nagyjából fejlett. Képzeld el az 1950-ben átadott izéket.
[link]
Üzemanyag szemét, pakura, gázolaj, földgáz, lignit meg ami éppen akad.

Xantomas #84664
Persze, a kis ember hibás mindenért, a nagy szennyezésért, sok szemétért, hogy nincs tél, nyár.
2009 körül újra engedélyeztek a 9 soha sem szabad többé használni kemikáliából hetet. 167(?) ország beleegyezésével.
Kérdezd meg a cső gazdagot, hogy mit engedne a jelenlegi életszínvonalából.....
Majd mi.
Ne a tv-t nézd.

(#84677) rob210 válasza pubos (#84674) üzenetére


rob210
Topikgazda

Kismillió oka lehet.
Elektromos parkolóféknél sajnos nem lehet megmondani látatlanba , hogy mi van vele.
Diag kell :(

Renault power

(#84678) pubos válasza rob210 (#84677) üzenetére


pubos
tag

Rendben.Köszi A parkolófék az pont mükszik csak abs meg esp nem.Nem ismerem a gyári diagot de gondolom az azért tutira kiírja mi a pontos hiba igaz.Nem nagyon szeretném ha fél autot lecserélnék ez miatt. :(

(#84679) rob210 válasza pubos (#84678) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szögre megmondja melyik oldal melyik abs jeladó, vagy hogy konkrétan hol érzékel és mit.
Nekem most utoljára kiírta egy 2 es grand scenicnél, hogy a parkolófék nyomatékszenzort kalibráljam, mert eltérés van a két oldal között.
Diag nélkül cseréltek hátsóféket.
Kitekertem géppel szűzre, behúztam értéket feltanulta öröm boldogság.
2 hétig szenvedtek neki, holott csak szervízmódban kellett volna féket szerelni, hogy tudja az a szerencsétlen elektronika, hogy új értéket kell feltanulni.
7 perc volt az egész.

Renault power

(#84680) pubos válasza rob210 (#84679) üzenetére


pubos
tag

rendben nagyon köszi.

(#84681) Xantomas válasza rob210 (#84666) üzenetére


Xantomas
őstag

Nem, nem mondom, hogy mi mint városlakók vagyunk felelősek a környzetszennyezésért, de mi, mint tudatos városlakók a helyváltoztatásunkkal tudunk a legegyszrűbben tenni azért, ahol élünk.
Persze, ez csak egy aprócska szelete a tortának.

Ott van a lokális klima kialakítása, mint lakóhely, munkahely felfűtése, lehűtése, ruha vásárlási, viselési szokásunk, táplálkozásunk, energiahasználatunk, stb.
Mit eszünk, az honnan származik, mennyi energia szükséges az előállításához, szállításához.

Tömegközlekedés? Régi Ikarusok járnak a városban?

Most kezdjem az alapoktól? Vegyünk egy nagyon egyszerű példát.
Szervezzünk egy házibulit, amit megtartunk egy közös helyen, mindenki a fizetésétől függően bedob a közösbe x öszeget, amit nevezzünk közös pénznek, amiből egy valaki, aki amúgy is szeretné csélni, felvállalja, hogy kivesz szabit elmegy, bevásárol amikor munkaideje lett volna, levonja a saját költségeit, mint üzemanyag, meg ha munkával töltötte volna az időt, annak a bérét, a maradékból pedig megegyeznek, hogy megy a következő bulialapba, amiből a jövőben pl bérelni tudnak egy kulcsos házat, vagy egy jobb hangrendszert egy másik bulihoz.
Csak barátunk úgy dönt, hogy vesz kenyeret, anyi sört, ami elég a társaság felének, a bort, töményet, csipszet hanyagolja, magának bevásárol otthonra felvágottat, telepakolja a hűtőt, mondjuk vesz egy új TV-t is mert miért ne, hazaviszi, letagadja, hogy vett volna bármit, és azt mondja, hogy bocsi a pénz elvesztette közös pénz jellegét. Ezt közben mindenki végignézi, páran hümmögnek, megrántják vállukat, végülis lesz buli, a társaság felének van sör, nincs kaja, és kevesebből is be lehet rúgni, ezért megbeszélik, hogy kihozzák a meglevőből a legjobbat, a buliban mindenki megissza a fél üveg sörét, mindenki kényelmesen becsiccsent, ezért a meglevő készletet rábízzák egy másik tagra.
Mit csinálunk azzal aki lenyúlta a többieket? Minimum hogy elvesszük tőle a TV-t, kipakoljuk a hűtőt, és szétosszuk egymás között, és nem hogy nem engedjük többet a közös közelébe, de még ki is közösítjük, ha mégegyszer megpróbálkozik hasonlóval.
Igenám, csak időközben, akira rá lett bízva a maradék sör, úgy dönt, hogy b*ssza meg mindenki, neki az a sör jár, ő megissza az összeset, az első is lenyúlta a maga részét, nem is verték meg, nincs is következménye, ha a másiknak lehetett, ő is megteszi ugyanazt kicsiben.
Végül a buli elmarad, a többiek meg max visszavihetik az üres üveget a visszaváltóba, bízva bene, hogy abból valamit tudnak kezdeni.
A hasonlatot mindenki eméssze egy kicsit.
Mi mit is csinálunk azzal aki lenyúlta a közöst? Elnézzük neki az egészet, mert stikában adott mindekinek egy tábla csokit, és el van nézve, nincs itt semmi látnivaló.
Akkor most ki a hibás? Aki lop, vagy aki hagyja?
Persze a valóság ennél több változóval rendelkezik, a társaság sokkal nagyobb, a tolvaj időközben meggyőzött többeket a társaságból hogy ad nekik a zsákmányból, ha megvédik, egy másik része a társaságnak, meggyőzésre elhitte, hogy ő igazából semmit nem adott a közösbe, és még el is hiszi, hogy az neki teljesen jogosan jár, hisz ügyes volt, megszerezte magának.

#84667 forceberg
Tudom, tudom, meg legjobb autó a céges autó. Ez klisé.

#84676 t.imi
A fentiek alapján azt mondod, hogy a társaság abszolúte nem hibás azért, hogy elmaradt a buli, és hagyta mindenki, hogy valaki lenyúlja őket?

A csőgazdag nem enged a színvonalából. Miért tenné? Azt szokta meg, azt akarja, és neki az jár. Igen, de a csőgazdag azért csőgazdag, mert valami olyat ad el, drágán, amit megvesznek tőle, vagy a fenti példának valamelyik "nyertese". Zavar ahogy a csőgazdag él? Ne vedd meg a termékét, és győzzd meg a többieket, hogy ők se tegyék. A csőgazdag vagy változtat az életén, vagy nem lesz csőgazdag. Hány cég és ember ment tönkre akár csak az elmúlt években, mert a piac elítélte a viselkedését a tudatosabb piacokon...
És igen, a kisember a hibás mindenért. A kisember tartja el a nagyembert a sok kisember hiteti el a nagyemberrel, hogy ő nagyember és nem csak egy közüllük, hogy nincs joga pálcát törni a feje felett.

Ok tudom, a fenti példa egy ideális világban van, ez meg nem az, és valóságtól baromi messze van, mint ahogy seemilyen utópia nem tud működni az emberi tényező miatt.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#84682) rob210 válasza Xantomas (#84681) üzenetére


rob210
Topikgazda

A gondolkodásodért és elveidért tisztellek.
A naivitásodért hát izé... hagyjuk. Még tapasztalni fogsz... :R

Renault power

(#84683) Xantomas válasza rob210 (#84682) üzenetére


Xantomas
őstag

Nem ringatom magam álomvilágba, tudom, hogy naivitás, de legalábbis, nem ez a megszokott gondolkodás, pláne itthon, és nem most. Egy fecske nem csinál nyarat, de nem is vagyok egyedül, aki hasonlóan gondolkodik, de a többségi társadalom nagy része is inkább csak túlélni akar, de leginkább az első adódó alkalommal más kárára is a saját egyéni jólétét növelni, mert az ösztönöket kikapcsolni nem tudjuk. Nem is szabad, ez a túlélés záloga. De ugyanúgy belénk van kódolva az anyai/szülői gondoskodás, az önfeláldozás.

Nyugi, tapasztalok és folyamatosan, nap mint nap pofán csap az élet. De mi a jobb. Belenyugodni, hogy nem tehetsz semmit, vagy minden nap egy pici energiát fektetni abba, hogy te magad változtass valamit és a környezeteddel is megértesd, hogy ne törődjenek bele abba ami van. A futóhomokból is csak azt lehet kihúzni, aki hagyja, és nem rúgkapál.

Különben is, a történelem során mindig voltak rá példák, hogy kvázi alulról induló kezdeményezésekkel értek el nagy változásokat. Az más kérdés, hogy a végkimenetel pozitív vagy negatív volt, pláne, hogy hosszú távon mit okozott. Elég csak a közelmúlt közelkeleti eseményeit nézni. Nem is lett jó vége, de maradva a topikhoz valamilyen szinten hűnek maradva, a nagy franca forradalom is jakobinus diktatúrával végződött, és egy megalomán császár hatalomkerülésével folytatódott, de végül csak megérkeztünk a jelenbe.

Olyan nem volt, és nem is lesz, ami mindenkinek jó volt, és lesz. De olyan igen, ami a többség számára jobb. Sajnos mindig lesznek is, akik a peremre szorulnak, és nem lehet velük mit tenni, de az mindig is a többség döntése, hogy velük mit kezd

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#84684) t.imi válasza Xantomas (#84681) üzenetére


t.imi
addikt

Társaság fiktív, ország lakossága valós.
Jó a meglátásod, nagyban hasonlóan működik.
Választott vezetők úgy gondolják, ők minden felett állnak, senkinek sem tartoznak elszámolással.
Ezt nagyban elő is segítjük.
Sikerült majd teljesen kiírtani itthon az önérzetet, összetartást az emberekből. Eredményt lásd mindennapokban, bár ez már a hozadéka a 1xx éves elképzelésnek a magyarsággal szemben.
Állam feladata - lenne - a multik féken tartása.
Filmben volt jó monológ. Nincs bal és nincs jobb oldal, csak akik bent vannak, és akik kívül.
Nem offolom szét a topikot, hely is kevés, mikor a mindennél fontosabb rapszodikusan változó fogyasztás problémám élvez prioritást :DDD

(#84685) Somatom válasza t.imi (#84684) üzenetére


Somatom
veterán

Bizony! Régen minden is jobb volt. Emlékszem, az összetartás is sokkal nagyobb volt. Volt annyi géppisztolyos karnagy, akiktől együtt, teli torokból énekeltük, hogy
"A párttal, a néppel egy az utunk."
Nem is értem, hogy ilyen összetartás mellett miért bukott meg az a rendszer. :F ;]

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#84686) pubos válasza rob210 (#84679) üzenetére


pubos
tag

Helló.Na ma sikerült soron kívül Bejutnom a Renault szervizbe egy hibakiolvasásig. Hibakód dtc505049 Ahogy kivettem a srác szavaiból ez abs -nek valami vezérlő elektronikája hibásodhatott meg.De és most figyelj nem biztos de nagy valószínűséggel.Igazából más is lehet a baj de a gép ezt hozta.Kérdem oké és akkor hogyan tovább?Hát nem tudják.Na ekkor el is kezdtem gondolkodni hogy hova is jöttem?Álltunk még kicsit szótlanul majd megszólalt hogy szerinte ez villamossági probléma.Mondom igen és....Hát kéne keresni valami villamosságszerelőt aki ért hozzá.Mondom akkor itt nem is...Hát szerinte keressek villamosság szerelöt.Gondoltam hátha arra céloz hogy maszekba otthon.Kérdem tudsz ajánlani valakit?Hát nem.Na mondom akkor köszi szépen a segítséget.Na és most van az amitől kicsit féltem menjek ide menjek oda ide is fizessek meg oda is az autó meg nem jó.És nem az a bajom hogy fizetni kell érte én kifizetem csak ne ez legyen hogy egyik küld a másikhoz. De gyerekek ha a Renault Szervízbe nem akkor hová??????

(#84687) gabor9991 válasza pubos (#84686) üzenetére


gabor9991
őstag

Ford szerviz ugyanez.5 éves offos autó az alany.
Bejelentkezéskor meg lett adva hogy fagyálló szagát lehet érezni az utastérben ennek kellene utána járni.
Elvitték az autót, egy óra múlva jöttek hogy sajnos minden szerelő az összes tudásával próbálta megtalálni a hiba lehetséges okait de sajnos nem találtak szivárgást de érzik a szagot ők is.
23000forint lesz a vizsgálat.
-És akkor mi a megoldás honnan jöhet a fagyállószag?Lett még intézve hozzájuk a kérdés.
-Talán hengerfej probléma lehet, de meg kellene hozzá bontani a motort hogy erre tudjunk válaszolni-jött a válasz.

Szóval egy márkaszerviz az utastérben jelentkező fagyállószag okán szét akarja szedni a motort :)
De azért hogy semmilyen információt nem tudtak adni azért is 23 ezret elkértek.
Messziről kerülni kell ezeket a helyeket sajnos mindegy milyen márkával foglalkoznak.

(#84688) rob210 válasza pubos (#84686) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha dtc 505049 akkor azt illene tudniuk.
Ez az abs kocka elhalálozása.
Sajnos csere.
Előtte persze a kábelt ellenőrizni kell.
Csatlakozást érdemes széthúzni kontaktspray és párszor összedug.
De tapasztalatom szerint az esetek 92%ban az egység cseréje segít.
A maradék 8 % meg egy biztosíték csere a biztitáblában, ami az ABS fő elektonikájának körén van.
De az szégyen hogy ezt nem tudják.

Renault power

(#84689) pubos válasza gabor9991 (#84687) üzenetére


pubos
tag

Figyi Kanizsán két hely van ahol van renaulthoz gyári diag.Egy a Renault szerviz másikat hagyjuk.Már körbetelefonáltam mindenkit akit lehetett. Mondom ha más nem lesz elviszem ide.Közbe ismerősöm meséli Nehogy oda vidd abs problémával vitte oda.Kiolvasta a kódot és ugyanazt mondta mint nekem a szalonba.El kell vinni villanyoshoz. De ő elviszi.Majd az is megalapította hogy mi a hiba.Mondanom se kell mindenhol elkérték az árát a diagnak.Majd kiszerelték az abs tömböt le az elektronika és a srác kezébe nyomták hogy küldje el pestre ez a hiba kód és ha meglesz visszarakják.Srác elküldte futárral azt mondta 2-3 nap és hozták is vissza megjavítva. Beletették az autoba és nem jó!Mindenki széttárta a kezét.Azt mondták neki irjon oda ahol javították az elektronikát.Az a válasz volt ők megjavították de ha mégse jó küldje vissza és kicserélik az egész panelt +35 E ft

(#84690) pubos válasza rob210 (#84688) üzenetére


pubos
tag

Sajnos ahogy utána olvasgattam én is erre jutottam amit írtál.Ha minden igaz a kockát szét lehet szedni és csak elektronikát javítani vagy cserélni.Egy valakivel akivel beszéltem ő azt mondta inkább javitás mert ha valami szám sorozat nem stimmel akkor nem lesz jó.

(#84691) t.imi válasza Somatom (#84685) üzenetére


t.imi
addikt

Hát, marhára nem erre gondoltam.
De, ha már szóba került, és fiatal voltál akkor, talán nálatok is ment a kaláka. Ez is eltűnt mára. 45 és 89 között még számtalan Lenin mellszobor is :)

Off off.

[ Szerkesztve ]

(#84692) rob210 válasza pubos (#84690) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hát ha a benne lévőt csináltattatod meg akkor biztos jó lesz és azonos marad minden benne.
Ha cseréled akkor a típusszám egyezzen, nem agysebész mutatvány.

Renault power

(#84693) csabi324


csabi324
tag

Sziasztok.
Renault Thalia 2001-es évjárat 1.4 benzin.
Kollégám nem boldogul a távirányítós autókulcsal.
Nem rég vette észre hogy nem működik a távirányító.
Elemet cserélt.
Az újra tanítást leírná nekem valaki?
Köszönöm.

(#84694) johnny576 válasza rob210 (#84074) üzenetére


johnny576
csendes tag

Megnéztem alaposabban a folyadékokat: jobb első: [kép] , jobb hátsó: [kép] , bal hátsó: [kép] (a bal első olyan tiszta, mint a jobb hátsó). Azt tapasztaltam, hogy a jobb első egy kicsit rozsdareszelékes, a bal hátsó nagyon. A képeken a pár hónapja cserélt fékfolyadék látható (!). Közben észrevettem, hogy a bal hátsó kerékcsapágy is súg... "Boldog" vagyok... :(((

Kérdés merre tovább? Nézegettem alkatrészeket. Lehet az lenne a jó megoldás, ha egyben kicserélnék mindent hátul? Mivel nincs a csapágy cseréhez présem, TRW-ből találtam (DB4214MR) olyat amiben bent van a csapágy, rajta az ABS gyűrű is. Mi az ajánlott eljárás? Összelegózni ezeket vagy egyben megvenni a TRW-t? Egyébként mennyire szívás ezt szétszedni/összerakni? Nem rozsdás így kívülről, nem tudom mennyire kellenek hozzá spéci szerszámok szétszedni. (Hondán cseréltem már dobféket, de ott nem a dobban van benne a csapágy.)

Meg ha rendbe teszem a hátulját, kérdés még a jobb eleje miért reszelékes? Nem gyanús esetleg az ABS? Ahhoz magam nem nyúlnék...

Az a gond, hogy ha ezt itt egy random győri szerelővel szeretném megcsináltatni, az közelíti az autó értékét. Ha egyáltalán megcsinálja, nem csak összeb***** és még fizethetek is. Reális pénzt rákölteni az autóra nem fáj, mert legyen rendben, de azt utálom amikor a teli alkatrész árra még ráteszik a 15-20e Ft-os óradíjat, aztán "valahogyan" sikerül "valamilyen" javítás.

Hibajelenséget, folyást nem tapasztalok. Talán néha mintha egy kicsit hullámos lenne a fékhatás. Tényleg minimálisan. (első fék 1 éves, szinte új)

(#84695) rob210 válasza johnny576 (#84694) üzenetére


rob210
Topikgazda

Jobb1 ball 2 / bal1 jobb2.
Ez a párosítás, tehát semmi csoda nincs a koszt a munkahengerből viszi előre .
Nem cserélted a munkahengert párban a jelek szerint.
Illetve a csapágycsere szerszám nélkül szívás ne állj neki.
Viszont ha dobot cserélsz azt csak párban szabad, akkor meg már drágább lesz mint munkadíjjal egy csapágycsere.

Renault power

(#84696) Plero válasza csabi324 (#84693) üzenetére


Plero
tag

infrás vagy rádiós a kulcs?

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#84697) tigerscorpio


tigerscorpio
aktív tag

Sziasztok. Az alany egy 2003as mégane 2 ,. 1.4 benzin . Kacsa seggű.
Külföldre jöttem dolgozni vele. Nem is volt semmi baj. De egyszer elkezdte, hogy első gombnyomásra nem kuplung fék nélkül, és azzal sem. Másodikra elindult. -10 fok körül volt a belső szélvédőre fagyott pára jelen volt. Nem tudom ez számít e a ,,diagnózisban" másodikra elindult. Elsőre olyan volt, hogy egyet kattant a motornal. Mintha nem fordulna az önindító. Vagy valami. Viszont 2. Simán ment para mentesítő olvasztó gomb megnyomva ventilátor süvit. viszont 3lectronic fault hibaüzenet plusz a piros a stop. Voltak utasaim.ezert kipróbáltam szervo van fék van világítás van. Hát elvittem mindenkit. Majd haza mentünk. Ott leállítottam. Aztán nem indult. Megvásárolt Torque alkalmazás 9.9 voltos riasztást küldött. Akksi le. Felvisz. Feltölt. Utána beraktam indult. 1.5eves exide prémium . Nem gondoltam volna rossznak . Viszont elmentem egyvoroba körre . A hátsó ablak és tükör fűtésre dobta a hibát. Nem kapcsoltam be a funkciót. Úgy tűnt minden rendben . Bekapcsoltam újra hiba. Kivettem a biztosítékot 7.5 a fűtését véletlen se kapcsoljam be. De újra előjött a hiba az nélkül is kis idő múlva. gondoltam cellazarlat vagy valami . Beszélgettem meganosokkal , írták simán lehet gond az, hogyha szarakodik az akksi, nem kap elég feszt vagy stabilan . Megvettem az új akksit. Feltöltöttem azért előtte. Beraktam ugyanúgy hiba.
Plusz belül fent a lámpák utastérben nem világítanak. Ez újabb keletű dolog. Viszont lent az ajtóban igen.
Illetve a kuplung fék nyomás nélkül is egyből indul a motor.amineddig nem így volt. Az autó karytas, nem szabad kezes
. Kiszedtem az összes biztis a utastérben. Mértem rajtuk szakadást is nem, csak szemrevetelezes volt. Mind jó. Illetve ha kiveszem a fűtés (ablakok) biztosítékát akkor az természetes, hogy a visszajelző ha megnyomom ugyanúgy világít ?
Kivettem a motortér bizti táblát. Mindent atneztm csatlakozók . Alul alatta a nagy megabiztiket is . Mind jónak bizonyult. Akkumulátor Saru komntaktokat újra meglazitittam. Meghúztam. Semmi változás. Egyszer indul egyszer ,nem .
Kikapcsoltam az automata lámpát is. Néha jelzi néha nem. Egyik nap még a régi akksival úgy várt haza, hogy , csak a hátsó helyzetjelző világított.minden kapcsoló ofrballason volt. Elég sok hó esett. Volt, hogy került az ülés mellé. Beázás nyomait azon kívül nem találtam.
Kis rekeszekben sincs víz. Sem jég.
Előtte héten elkezdte csinálni. Ha megállok nő a vizhofok ha elindulok csökken. Már ki kapcsoltam a szellőzést nehogy út közben kihűljon a motor. Új Delphi hőfok jeladó van bent.mielott kijöttem volt műszakin. Akkor lett csreltetve illetve a termosztát ház is. Mert elméletileg valahol konnyezett.
Az gondolom lehet szelep hiba. Talán. Ha véletlen működik az autó. Amíg nem lesz tavasz. És megyek az otthoni szerelőmhöz. Rakhatok a hűtő rács elé valamit, hogy a menet szél ne hűtés. Vagy azzal nagyobb baj csinálok ?
Most jár a motor. Töltést szoktam nézni 14.3 menet közben a fesz . A hifit már lekötöttem róla. De semmi változás.
Úgy sem . Mellékelek linkben egy videót, ha sikerül, hogy mindenféle pedál nyomás nélkül motor indul.
youtube videó bocs a minőségért a lényeg látszik hallatszik

Köszönöm, ha valaki tud érdemi tanácsot adni, vagy találgatással előrébb vinni. Hátha van amire nem gondoltam.
Gagyi kínai kiolvaso semmit nem talált. A Torque alkalmazás szerint sincs tárolt hiba. Mivel nem olyan környezetben vagyok jelenleg, hogy ,csak úgy akasztok egy embert normális diaggal . Egyelőre ezen az úton szeretnék elindulni, hogy mik a tapasztalatok. Találtam neten videóját képeket. De mindegyikben az akksinal a Saru ahol van. Ott lévő biztiket cserélték. Húztak meg jobban .
Plusz az akksi mögött véletlen gyujtason volt hagyva az autó a motorvezérlő ha az az , a nagy alumínium tömb csatival. A felsőt lehuztam . Úgy felorogott a ventilátor..majdnem elrepült. Ez természetes jelenség lehet ?
:R:R:R
Bocsánat a sok kérdésért, és a regényert. Megpróbáltam jól körülírni

" A Pokol Üres, mert Minden Ördög a Felszinen Van" ****Eladó cuccaim a az adatlapom/honlap link alatt****

(#84698) johnny576 válasza rob210 (#84695) üzenetére


johnny576
csendes tag

Nem, még nem cseréltem. Nincs napi használatban az autó. Sajnos csak garázssori garázs vagy szabad ég alatt tudok szerelni és ezek a télen nem túl optimális helyszínek :D
Nem gondoltam volna, hogy hátulról előreúszik a kosz, de ezért is kérdezek nálam sokkal-sokkal tapasztaltabbaktól :R
Igen, láttam hogy 30-35ezer/oldal a komplett dob (TRW, csapággyal, abs gyűrűvel)...nem olcsó.

Az ár miatt is gondolkozom mi legyen.
1. Kicserélek mindent (komplett dob csapággyal X2, munkahenger X2, fékpofa készlet) minőségi alkatrészekkel -> kb 80ezer körüli költség.
2. Ha egy szerviz teli áras alkatrészekkel kicseréli nekem a munkahengereket (kb 6ezerX2) meg a csapágyakat (kb 14ezer X2) -> 40ezer + munkadíj.

Szóval úgy saccolom a két verzió között nincs nagy különbség árban. Kérek ajánlatot, aztán meglátjuk :)

A dob leszedéséhez kell valami célszerszám vagy le szokott jönni (21 év és 110e km után)? Mozgatva, kocogtatva? Ja és ha jön le a dob, szét fog esni a csapágy? (Csak mert akkor két csapágycsere lesz, a munkahengerek cseréje miatt.)

(#84699) tigerscorpio válasza tigerscorpio (#84697) üzenetére


tigerscorpio
aktív tag

Illetve ha sebességben van, akkor időnként megkér, hogy rakjam üresbe. Amíg nem volt ez a pedál nélkül indulnk. Max egyet csippant ha véletlen kuplung nélkül sebességben indítottam volna.

" A Pokol Üres, mert Minden Ördög a Felszinen Van" ****Eladó cuccaim a az adatlapom/honlap link alatt****

(#84700) Predator2


Predator2
addikt

Helló

Elég meredek kérdésem lesz!

2004-es Clio2-ben (1.5dci 82HP) most tavasszal lesz esedékes a műszaki vizsga.

Mióta megvettem (2016) kemény 7-8000km-t mentem az autóval. Viszont a vezérlés ami benne van 6 éves. Vásárláskor lett cserélve.
Mi a szokás, mi ajánlott ilyen esetben? Érdemes cserélni, vagy ilyen kevés km miatt még várhatok vele? Sajnos a vezérlés csere fekete lő a családban, mindig motor bontás a vége, mert a csere után közbejön valami.

Ha a csere mellett teszitek le a voksotokat, akkor milyen szettet ajánlotok?

Köszönöm a válaszokat előre is.

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.