- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
Topikgazda
válasz
szabonagyur #84898 üzenetére
A sötétkék panorámatetős kombit nézted?
-
rob210
Topikgazda
válasz
szabonagyur #84898 üzenetére
Amelyik 80ezer felett van annál már mindegyiknél orvosolták a hibát.
Addigra ugyanis rendszerint szétesik.
Viszont utána ahogy írja Mycso is nincs vele gond.
Valamint ez nem csak a talismanra igaz -
mycso
Topikgazda
válasz
szabonagyur #84886 üzenetére
Szia, talisman 1.6tce+EDC, kétféle létezik,
1,ami már volt váltó-kuplung hibás
2,ami lesz váltó-kuplung hibásTalán főleg a korai szériára jellemző, hogy a kuplung meghibásodik és ez viszi magával a váltót is. Ez egy pármillás mutatvány...
Ha garanciális, akkor javítják-cserélik, talán valami olyasmi az ok, hogy hibás a gyári alkatrész (kuplung).
Viszont ha már javították, akkor állítólag nem jön elő újra a hiba.
Nagyon szemeztem én is ezzel a kombóval, de e miatt nem merem (illetve egy cserélt váltósat lehet bevállalnék), egyébként nem hallottam más egetverő problémát. -
_Smooth
senior tag
válasz
valaki_xy #84758 üzenetére
Csúcs, köszi az infót. Akkor megpróbálok keríteni egy gyári kihangosítós fejet. (Tükör előtt ott a rács és van piros/zöld gomb is)
FB-on nem vagyok fent (így nem is létezem), de max páromnak megmondom, nézzen be oda is.
#84759mycso
Köszönöm Neked is az infót, ránézek majd ezekre is. Igazából csak a vezető oldali is elég lenne. Amúgy nem vészes összeg - főleg, ha tényleg jó. -
tresh
veterán
válasz
forceberg #84877 üzenetére
Nem biztos hogy, megértettük egymást vagy lehet én fogalmaztam félreérthetően.
Mivel a porlasztóknak gyakran meglehetősen kis tüzelőanyag mennyiségeket kell befecskendezni, így fontos, hogy azok szállítási (befecskendezett tüzelőanyag mennyisége) megegyezzen.
Az porlasztók (injektorok) mennyiségének korrekciójához (IMA) az injektorok gyártása során minden egyes injektorról mérési adatot rögzítenek, amelyeket az injektorra egy adatmátrix formájában írnak fel. Ezeket az információkat a EDC porlasztó párosítása során az EDC-ben tárolják. Majd az EDC ezekkel az értékekkel korrigál minden porlasztóhoz tartozó befecskendezési adatokat.
Azonban ezek az értékek a motor élettartama alatt változnak, minek kiküszöbölésére az EDC a következő korrekciókat használja:
Nullmennyiség-kalibrálás,
Mennyiségi kiegyenlítés szabályzása
Mennyiségi középérték adaptálása.
Tehát mindet korrigálja (lehet túl mezein írtam)Ezért ha valaki nekem azt mondja hogy, egy alapjárati korrekciós értékből 100%-ra megmondja hogy, 4 vagy 5 vagy 6 hengernél melyik porlasztó a rossz akkor az egy félistenMert az EDC(csúnyán ECU)folyamatosan korrigál a megfelelő befecskendezési és minőség véget. Simán lehet hogy valamelyik alapjáraton jó, de terhelésnél már nem tudja azt a mennyiséget/minőséget szállítani, tehát az is rossz.
A régi TDi-knél könnyebb volt ezt akár egy alapjárati korrekciós érték alapján megmondani de CR-ennél már jóval összetettebb. Nekem ezek a tapasztalataim nem egy nem kettő diesel szétborítása és összerakása után. De hülyegépészként szívesen veszek bármi építőjellegű kritikát. Mert tanulni nem szégyen.
-
rob210
Topikgazda
válasz
grizlisandor #84892 üzenetére
Azért az állító motorokat megnézném, illetve egy pollenszűrő és hőcserélő takarítás sokat segíthet a dolgon.
De ha kifejezetten fűt, akkor az lapát hiba ami meg nagyon valószínű, hogy motor hiba. -
rob210
Topikgazda
válasz
nhpeti #84887 üzenetére
Rá van írva hogy TCE, de semmi köze ahhoz a nyúlós biciklilánccal szerelt sz@rtalicskához.
Ennek még szíjas a vezérlése és a jó kis kiforrott 1.2 16 szelepes D4F motorcsaládhoz tartozik. Egy turbó támogatással.
Amire nagyon kell figyelni az az olaj és a szelepek 60ezrenkénti kötelező beállítása.
Igen állítható a szelephézag és igen kötelező az utánállítás! -
rob210
Topikgazda
válasz
grizlisandor #84885 üzenetére
Meleg láb hideg fej, a vezetés alapszabálya
-
nhpeti
tag
Sziasztok!
2007-es clio 1.2 TCE 100 (74kw, 101le, 1149 cm3) motor az a rettegett 1.2 TCE vagy vállalható motor?
-
szabonagyur
félisten
Sziasztok
Talisman '16-ból van itt esetleg? Érdekelne milyen maga az autó, van e ismertebb nyűg? Illetve 1.6 TCE 150 LE-vel, motor milyennek számít?
-
válasz
grizlisandor #84881 üzenetére
A hőfok az normális, 10 fokból 21 fokot csak fűtéssel tud csinálni, nyilván nézi a benti hőfokot is valamilyen módon hozzá.
-
grizlisandor
veterán
Sziasztok!
Cégnél használtam Megana III autót 1.6 benzin, 6 seb váltóval.
A klímával nem voltam kibékülve, kint ~10 fok volt, bentre 21 fok automata üzemmódra állítottam és fűtötte a lábamat. Ez normális?kicsit szélesebb az ülésnek örültem volna, mert a combjaimat nyomta kicsit.
A deréktámasz az borzasztó volt, de az állító kallantyú le volt törve és akárhogy próbálkoztam a törött csonkot nem sikerült elforgatni. Gondolom ez valami alap ülés, magasabb felszereltséghez adtak jobb ülést is nem?Gondolkozom rajta, hogy saját autónak is el tudnám képzelni.
Eleinte örültem, hogy van CVT váltóval szerelt 2.0 literes szívó, de sajnos M4R motorkóddal és nem F4R. Ha maradok az M3nál, akkor rámegyek a F4RT motorosra. -
lsebestyen
addikt
válasz
johnny576 #84878 üzenetére
Én pont kb. egy hónapja szedtem ki az alapjárati motort, nekem is az volt, hogy melegen beragadt 1000rpm-en. Jó koszos volt amúgy. Vettem egy újat, de azzal meg egyből négyezren pörgött a motor. Tekintve, hogy bent álltam az udvarban, és tolatva kellett volna kijöjjek, visszaraktam megtakarítva a régit, azzal most jó.
Robi azt írta nekem, hogy WD40-be áztassam be 30-40 percre, a műanyag tengely felhúzásával. -
johnny576
csendes tag
Úgy tűnik nem becsüli a törődést a kisautó (Megane 1 FL, 1.6 16V)...
Tegnap pár km-es bevásárlókörút után hazaértem, majd kb fél órás parkolás után indultunk hosszabb útra. Indítok, indul rendesen, viszont alapjárat híján rögtön le is áll. Mivel késésben voltunk, nem foglalkoztam vele, mondom az oké hogy nincs alapjárat, de van gázpedál
Egy sarok után már volt valamennyi alapjárat, bár elég alacsony, később már nem volt probléma. Hozzátartozik, hogy időnként télen van amikor szerintem indokolatlanul (full üzemmeleg) motornál 1000-1200 között tartja az alapjáratot, majd megállás után igen komótosan csökkenti.Adjatok kérlek tanácsot, mit kellene cserélni/javítani, mert kezdek belefáradni. Most költöttem rá 300e-t. (hátsó kerékcsapágyak, fék, vezérlés, generátor felújítás, motortartóbak)
-
válasz
gixxergabi #84876 üzenetére
1.0 az alapérték, az attól való eltérést kell nézni. De nekem ez gyanús, hogy nem valós adat, mert mindennél 0 eltérés...
Itt a regenerálást néztem, egy regen befejezése utáni érték van bekarikázva, de látszanak a korrekciók is. Ezen még az látszik, hogy meddig tudott lemenni a korom is. [link]
Ez másfél éves kép, de még most is 3g alá regenerál. + pl. most is már 1000km eltelt a legutolsó regen. óta.(#84874) tresh : ez úgy, ahogy van hülyeség. Mármint az, hogy a jó hengerek értékeit módosítaná. Ugyanis, ha a jó értéket "elkorrigálja", akkor a jó hengerben nem lesz megfelelő az égés. Persze, az lehet, hogy rápróbálgat az ECU, de hosszútávon a jó hengert nem fogja oda nem illő értékekkel járatni.
-
tresh
veterán
válasz
forceberg #84865 üzenetére
A többi henger működését "hozzárontja" a rosszhoz?
Inkább próbálja korrigálni (ezért látod korrekciósértékként a diagon) pl ha az egyik injektor többet vagy keveset szállít (kopott, nem megfelelő a porlasztási képe, becsepeg) . Tehát adott nyomáson nem tudja a kellő üa mennyiséget szállítani akkor az ecu a többi injektoron próbálja ezt pl több üzemanyag befecskendezéssel korrigálni. Így a motor járása stb egyenletes marad és nem cseszi szét pl a kettőstömmegűt stb.. Ezek a korrekciós értékek borzasztóan minimálisak. Így mindig mind a 4 értéket kell nézni és s szerint vizsgálni amelyik injektornál eltér nagyon valószínű az lesz a ludas, de nem zárja ki hogy még egy pl ne lenne határértéken és javítást igénylejen. Jellemzően az a jó ha, a 4 érték közel teljesen azonos. Minél közelebb van a szám a 0-hoz annál jobb
[link] << egy példa mérés,hiba megállapítás
dCi-nél főleg az első geneseknél 1.5 nagyon "hisztisek" a jó üzemanyagra+ a 20-30k km-kénti gázolajszűrőre.
-
Bass
addikt
válasz
rob210 #84870 üzenetére
Köszönöm a tanácsokat. Hát itt is lassan ment fel aztán elkezdett pirosan villogni ahogy a feleségem elmesélte de hazament vele aztán amikor én láttam/próbáltam már produkált érdekes tüneteket,ugye a nyomás,a teli kiegyenlítő pl . Akkor kap új termosztátot és szíjat is,az összes tömítés és szimering is cserélve lesz benne ha már szét van szedve.
-
rob210
Topikgazda
Termosztáttól tud főni a hengerfej.
De akkor azt látod, hogy megy fel a vízhőfok, szépen fokozatosan. Akkor meg csak megállsz, hogy ne főzd meg.Amikor rakod össze akkor a szelepfedelet előtte mosd el alaposan. Az összes járat tiszta és átjárható legyen. (Tömítés ide is új)
A szíjat mindenképpen cseréld le, ha a vízpumpát , feszítőt nem is, a szíjat kötelező.
Vagy fogalmazzunk úgy tilos újra feszíteni a használt szíjat!Ami még fontos, hogy a motorblokk hengerfej csavar furatai tiszták és szárazak legyenek!
Összerakáskor pedig a csavarokat nagyon pici olajjal kend meg. Én azt szoktam, hogy belemártom a menetes részt és egy papírtörlőre rakom 15-20 percre. A lényeg, hogy egy olajfilm legyen a menetes részen. Akkor nem szorul meg és ad téves meghúzási értéket. -
Bass
addikt
válasz
rob210 #84867 üzenetére
Köszönöm a segítséget.
Megrendeltem hozzá minden tömítést(Reinz),vezérmű tengely szimeringet,új csavarokat kipuff,szívósor tömítést is,olajat,fagyállót,szétkapom és elviszem a HF-t szakihoz.Szereztem leírást is (anno az R19-t is az alapján hengerfejeztem)Mióta 10 éve nálunk van csak gyári olajat és fagyállót kapott viszont mivel 2. autó így sokat megy városba sajnos gondolom ezt sem szereti.De ennyi idősen belefér. Van valami amire oda kell figyelni esetleg? Vezérlés 2 éve lett cserélve azt nem cserélem most.Nem okozhatta esetleg az hogy a termosztát esetleg nem nyitott ki? -
rob210
Topikgazda
Sajnos tapasztalat.
A jó hír az, hogy elég a tömítést cserélni, az megy tönkre az esetek 99%ban a rossz fagyálló használat miatt. Persze egy síkolás sose árt, ezeket még nem nagy összeg megmenteni.
Ha repedt a hengerfej az már más kategória, de akkor is érdemes hozzá egy bontottat venni és felsíkoltatni, nyomáspróbázni.
(Persze megvétel előtt) -
tresh
veterán
-
Revesz
aktív tag
Sziasztok!
2010-es Renault megane 1.5 dci(110le)-vel van egy kis problémánk. Menet közben rántott egyet majd elkezdett 3 hengerezni…Azonnal ment is szerelőhöz ahol kiderült, hogy az 1-es henger injektora hibás. Ki lett cserélve egy gyárilag felújítottra ami tökéletesen működik.
Az első hosszabb próbaútján megismétlődött megint a dolog. Hirtelen berángat, 3 henger, Stop kijelzés… Szerlő azonnal fel lett hívva, mondta is, hogy vigyük is azonnal hozzá a kocsit. Az odavezető úton a hibát kisebb kihagyással még produkálta, de már nem 3 hengerezett.
Diagnosztikán kiderült, hogy most a 4-es henger injektora szorul cserére… Szépen ott is maradt nála a kocsi, pár nap mire megjön az alkatrész.
Mennyire jellemző ez, hogy egymás után pusztulnak meg az injektorok?
Mire számíthatunk így? Cseréljük ki mindet és le van tudva egy időre?
Amúgy minden 2. olajcserénél minőségi gázolajszűrő van berakva(azon nem spórolunk)
Nagyon elkeserítő a dolog mert idáig hibátlan volt motorikusan a kocsi.
-
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #84853 üzenetére
Megane 1 ph 2 !
Nem Megane 2 ph 1 ! -
rob210
Topikgazda
válasz
Mezga Aladár #84847 üzenetére
A levélrács alatt a fűtésbox tetején van az előtét ellenállás, na azt cseréld ki.
-
sesomaru1989
aktív tag
válasz
Mezga Aladár #84847 üzenetére
Szia,
Az előtét ellenállás csatlakozojat nézd meg. Rossz helyen van nagyon, de azért elérhető. A gáz pedál melett van egy burkolat amit le tudsz szedni, az mögött lessz. Valószínűleg megvann égve a csatlakozó. Típus hiba sajnos. csatlakozó levágod,ujat vissza forrasztod.
osszedug megy.Ha mazlid van, akkor csak a csatlakozo vampir fogait kell osszébb nyomni és jó lesz.
Ha a csatlakozónal minden oké akkor előtét ellenállás csere.
-
Köszi!
Ahogy nézem a hátsó hangszórót, hát azt egyelőre így hogy működik, elengedem.
Idióták, komolyan mondom a franciák, hogy így megbonyolítanak egy hangszóró cserét is...Mégane Club fórumon a link megvan, de az már nem él, de máshol láttam hogy mintha szét kell szedni az egész ajtót hátul, és igen, tényleg.
-
mycso
Topikgazda
No, meg is van (annó a megane club fórumon millió leírás volt rengeteg dologról: ablakemelők javítása, dupla ködzáró, utólagos tempomat, ülésfűtés, hangszóró csere, lökhárító leszerelés, klíma kondenz elvezetés, line in, díszléc leszedés, park szenzor, drl....stb).
Remélem jól csináltam a linket: [link]
Illetve csere 16cm-es hangszóróra: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Programozás topic
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Gamer PC új 12 hónap jótállás/Áfá-s számlával!
- Honor 9X Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Black & Decker töltőt keresek
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest