Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
AMD Power
titán
Miért nem által oda neki?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
rob210
Topikgazda
Nem égetem magam, ráadásul a márkatárs elismerés benne volt a bólintásban.
Nekem ennyi elég volt.
Szerinted egy 75 lovas I-es megan mennyire állóképes egy III-as rs-hez képest ami 250ló nem kis nyomaték mellett?
[ Szerkesztve ]
Renault power
AMD Power
titán
Vicceltem te....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Bubee82
őstag
Na, mivel lassan talán véget ér a kálváriám Egérkével, ezért megírom a sztorit dióhéjban
Az autó tehát egy I-es Clio, 1997. évjárat. Jó verda, ha jó De az utóbbi időszakban többet volt szerelőnél, mint nálam. Apám autóját elneveztük mentőautónak (92-es, fehér Clio), mert többet használtam azt, mint az enyémet.
Megvétele után átnézettük szerelővel, aki jó véleménnyel volt róla. Ez részben megalapozott, hiszen valóban jó állapotban van, azonban pár dolog végül kiütközött. Mostanra talán véget ér a rejtett hibákból eredő örömteli idő.
Az első és legbrutálabb hiba az volt h sokáig két hengerrel mentem Ugyanis kettő nem ment és csak komolyabb utánanézést követően (amikor már úgy kellett lendületből felmennem, -2-be egy enyhébb emelkedőn) lett diagnosztizálva (vagyis hengerfej levételt követően), h a tömítés a két belső henger között át van égve, de az egész gyakorlatilag elégett. Tömítés csere, újracsiszolás (?) és miegymás után, végre normálisan megy.
Közben a kerékcsapágy - jobb első vagy mindkettő elöl - erősen csereérett lett, mert már elég szépen kalapál kanyarodásnál. Ez majd most lesz kicserélve.
Ezen kívül 2 hete pénteken jöttem haza (Mosonmagyaróvár-Tata), Tata előtt már éreztem a benzinszagot, de nem foglalkoztam vele különösebben. Beértem Tatára, látom utána az autó villogtat, dudál, hadonásznak a kezek stb. Félreállás. Mondom mi van. Mondja a faszi h komám ömlik a benzin Alánézek, hát folyik rendesen. Húztam a csíkot. Akkor már kezdett haldokolni a kocsi, de begurultam a szerelőhöz. Nos, a probléma forrása az volt, h a benzincső (nyomóág) egyszerűen leugrott. Ez annak köszönhető, h valaki már előzőleg megcseszegette az egész benzin szivattyút és maga a cső úgy lett odatákolva, RAGASZTVA. Eddig bírta. Pár liter kenyót elhagytam az úton ennek köszönhetően. Megúsztam az egész hóbelevanc cseréjét és egy esztergályos segítségével faszán oda lett rögzítve. Amúgy elég nehéz lett volna összehozni és csak az egész szivattyút cseréve lehetett volna megoldani.
Ezen kívül még hátul valami torziós részt kell majd cserélni, mert a jobb hátulja eléggé kopog. Azt hittük, h a lökös nincs jól rögzítve, vagy a lengéscsillapító szar, de végül kiderült a turpisság. Most csak fel lett töltve zsírral oszt kész.
Ennyit a problémákról
Ő az amúgy: [link]
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Hát ez nem jó hír, de azért a szerelőt ne öntsétek aranyba, mert amiket felsoroltál, az mind olyan dolog aminek vannak előjelei kivéve a benzinpumpa.
Renault power
Bubee82
őstag
Azért mentem hozzá, mert fater is hozzá vitte mindig. Ismerik egymást gyerekkoruk óta.
Hozzáteszem, ezért a motorjavításért még fizetnem nem kellett, pedig 3x szóltunk neki h írja össze mi pénz lesz. Tovább nem erőltetem
De megelégedve nem igazán vagyok vele, természetesen.
A kerékcsapággyal valaki máshoz fogom vinni azt hiszem.
lsc
nagyúr
Közben a kerékcsapágy - jobb első vagy mindkettő elöl - erősen csereérett lett, mert már elég szépen kalapál kanyarodásnál.
Gyanús hogy inkább féltengely lesz az.
Az élet kegyetlen .
Bubee82
őstag
Remélem nem Ne ijesztgess
rob210
Topikgazda
Nagyon egyszerűen kideríthető.
Beülsz a kocsiba egy nyílt terepen alászeded a kormányt jobbra egyesben szépen lassan elkezdsz menni, ha hallod a klaty klaty klatyot akkor féltengely.
Ha nem akkor alászeded balra indulsz ha szintén nincs hang, akkor:----
Felemeled a kocsit az egyik oldalt megforgatod üresben a kereket.
Ha surrog, búg akkor csapágy, ha nincs hangja akkor nem csapágy.
Akkor ha csak kanyarban jön elő a hang akkor lehet kopott féktárcsa is vagy üt a tárcsa.
Ezzel ki tudod szűrni a hangot valamelyik teszten fennakad, ha van hangja.
Renault power
Bubee82
őstag
Köszi, megnézem.
Jelenleg kis sebesség esetén nem hallani / érezni ezt a kalapálást, vagy nem tom minek nevezzem. 40-50 környékén már egész szépen hallani. Kanyarodásnál.
rob210
Topikgazda
Menet közben gyorsításkor ráz a kormány?
Mert akkor az belső féltengely csukló, nekem is javíttatni kellett.
Mondjuk nem egy eget verő összeg.
14-e volt.
Renault power
Bubee82
őstag
Rázni a szó szoros értelmében nem ráz, csak most már onnan is érzek / hallok valamit, de az tényleg csak nagyobb sebességnél. Eddig ilyen nem volt. Szóval gyorsan romlik a helyzet annyi biztos.
Most mentem vele: jobbra kanyarodáskor már alacsony sebességen is hallani, balra sokkal enyhébben, de szintén.
Meddig lehet ezzel így menni? Mi történik legrosszabb esetben?
rob210
Topikgazda
Legrosszabb esetben eltörik a féltengely csuklód és újat kell venned.
Még rosszabb esetben 130-as tempónál törik el és szétveri a kocsi elejét.
Nem jó vele szórakozni, de ha finoman gyorsítasz és ésszel mész akkor sokat el lehet vele menni.
Sportos vezetés mellett nem ajánlott a tovább közlekedés.
Renault power
Bubee82
őstag
Ok, kösz.
Nem szoktam ész nélkül menni. De keresek valaki megbízhatót Óváron.
Bontottat alkatrészt érdemes esetleg venni, ha erről van szó?
rob210
Topikgazda
Nem, fel kell újíttatni.
Én itt Pesten a Team Work-nél csináltattam, jobb mint az eredeti.
De az után gyártottnál sokkal jobb.
1 teljes év garanciát vállalnak rá és szépen dolgoznak.
Biztos ott is van valami gépműhely ahol felköszörülik neked.
Renault power
Bubee82
őstag
Úgy tudom van ott valaki, aki a Renault szervizbe dolgozott, de már nem és maszek vállal javítást. Utána kérdezek
rob210
Topikgazda
Én náluk voltam, bár tudom neked ez messze van.
Renault power
kpal
veterán
milyen motor van benne,mekkora ?
[ Szerkesztve ]
nemma
addikt
Gondolom 1.5 dci...
106 lovas 6gang 1.5dci, amiben van 290k km mostmár.
Autós topikba, már kapom is a tipikus olcsójánosoktól, hogy majd akkor számolgassak, ha ezt-azt kell cserélni, stb. ...valószínűleg az ilyenek miatt tart itt ez az ország, ahol. Szánalmasak az ilyen emberek.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
AMD Power
titán
290K!
Gratula... újonnan vetted?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Nem, tavaly 260k km-el.
De jó helyről, jó áron.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
kpal
veterán
Az szép .
g.gergo
senior tag
Szép. Nincs is ezzel baj. Csak tudja az ember, hogy mennyi km. van benne. Nem baj, ha kicsit több, de tudja, hogy ennyi. Úgy áll az ember hozzá.
g.gergo
senior tag
Kollegám kocsija is ilyen. Abban 215e km van. Semmi gondja. Gázolajat rendszeresen 2T olajozza 1:200 aránnyal, és ennyi. Jó oké, volt neki egy EGR szelep csere 150e-nél. De sztem azzal is csak átb@szták, lehet elég lett volna a tisztítás. De ennyi.
[ Szerkesztve ]
tkazmer
addikt
wow, az szép!
ilyenkor mindig ez jut csak eszembe...[link]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
Hát, mondjuk ez már átesett egy kisebb-nagyobb beavatkozáson, 220k km körül, komplett hengerfej felújítás, és porlasztócsúcsok felújítása. Illetve a turbo kezdte el csipegetni az olajat, de csak minimálisan --> olajcserék között meg sem látszik az elveszett mennyiség.
A váltóján beszarok, hogy mennyire egybe van még ennyi km után is, mintha új lenne....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
AMD Power
titán
A Cliomban nekem is a gyári váltó volt még benne. 270e km adtam el és jó volt.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Ebit
addikt
EGR szelep csere 150e-nél
Nem minden esetben megoldás a tisztitás, sajnos többször előfordul, hogy 100.000 km alatt is cserélni kell!
rob210
Topikgazda
Jó kis autó a renó düdü ahogy a fiam mondja
Renault power
g.gergo
senior tag
Ez így igaz, de egy próbát megért volna, azon nem veszít az ember semmit, max. 1 órát az életéből és egy kis hideg zsíroldót és koromeltávolítót. De márkaszervízbe tudjuk nem javítgatnak. Csere és kész.
Na elkészült a mű, és eddig úgy tűnik jó lett
sokkal rugalmasabbnak tűnik a gép, a fogyasztást, meg majd meglátjuk...
most már csak a kormánybőrözést kellene megcsináltatni, ma Fehérváron beszéltem egy emberrel, de sokallom a 12 ezret érte.
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
rob210
Topikgazda
Kormányvédő???
4-5e-ért már nagyon szépek vannak.
Fűzhetők is 10-perc alatt felrakod és jobb mint az eredeti, mert ha elkopik cserélhető.
Nekem is ilyen van, nem akartam kormányt cserélni, vagy javíttatni a borítását.
Renault power
Dobhatnál egy képet róla, mert amiket láttam azok eléggé gagyinak tűntek, mondjuk azok tecsó praktiker vonalon voltak.
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
2-3k körül az Auchanban elég jót lehet venni, szerintem jól is néz ki és bírja is. Én, faterom, meg még 2 haverom is ezt használjuk. --> mod.: most gondolkozok, mind a négyünknek megane-ja van
Holnap, majd lefényképezem, felrakom ide.
Más:
Nem tud valaki valami műszaki leírást, megane 2 kombihoz??? Keresgéltem egész nap, nem találtam semmi használhatót...igazából az 1.5dci futóműve, azon belül is a hátsó érdekelne, hogy pontosan milyen is. (ültetőrugókon gondolkozok 3-3.5cm és nemtudom, milyen is kellene)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
Ne szivass, hogy kombi megant ültetni akarsz?
Egyszer tegyél bele valamit megtudod miért olyan magas.:-D
Egyébként létezik hozzá ültető szett, csak nagyon kemény lesz, mivel rövidebb rugó megy bele keményebbre van edzve, hogy ha netalántán mégis szeretnél rakodni bele, akkor kibírja a futómű.
Ezzel viszont az a baj, hogy elveszti a kényelmét és olyan lesz mint a régi fiat ritmo és társai, hátha ültél olyanba.
Egy előnye van veseköved nem lesz.
Ha meg a mostani keménységű rugót rakod bele rövidebb kivitelben, akkor nem fogsz tudni pakolni bele semmit.
Renault power
rob210
Topikgazda
2X
[ Szerkesztve ]
Renault power
Mondjuk ekkora méretű járműveknél már erősen megkérdőjelezhető a benzimotor jogosultsága, mármint itt Európában. Főleg turbóval, mert nagy tömegnél jobban kell nyomni, turbó meg csipeget. Legalább jó vezetni?
rob210
Topikgazda
Sajnos annyit melózok most a hónap végén, hogy szeptember elejéig nem jutok fotózási lehetőség közelébe, úgy hogy azt fel is tudjam tenni ide.
Ha szeptember elején még aktuális lesz akkor majd lövök képet.
Egyébként a Homasitában nagyon jók vannak.
Varrható verzióból is, 1.000.- nál kezdődnek.
Renault power
Tisztában vagyok vele, hogy milyen lesz azért is akarom megcsinálni.
Nagyon sok hely van egyébként a z első és a hátsó kerekek felett is, ez a 3cm környéke bőven belefér, nem fog a pakolhatóság rovására menni, no meg nem is járok általában fullrapakolva.
Azt is vágom, hogy van hozzá komplett szett (mindenképp venni akarok, nem a mostanit összekókányolni), csak jó lenne tudni, hogy pontosan milyen is az enyém --> amit tudok, hogy 2000-es évjáratú 1.4-es 5 ajtósba, 2 rugó kellett előre, hátul pedig a torziót kellett csavargatni- na ez utóbbit szeretném elkerülni, bár úgy tom, hogy az enyém független, tehát 4 rugó kell bele, csak még nem találtam semmi konkrét leírást erről.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
Itt egyébként találsz jó alternatívát én is itt vettem.
Renault power
köszi!
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
rob210
Topikgazda
igazán nincs mit.
Renault power
t-bali3
senior tag
Sziasztok!
Amikor 2 éve hozzám került egy 1996-os Megane 1.6-os 75 lovas motorral még minden szép volt, 50e garantált kilométerrel, ja és persze automata váltóval...ma ott tartunk, hogy nemsokára begurítom a Dunába
Sorba jönnek a gondok (leszakadt kipufogó, eltörött levegőkeringető lapát, rohadó sárvédő, leszakadó ékszíj (nah az pont lehet, h az én hibám volt), hűtőproblémák, legújabban most lehet, h hengerfejes is...) A vicc az egészben, h kb alig használtam évi 10e km. Hiába az idő keményen dolgozik.
Tudom, h senkit nem érdekel, de azzal, h most meghallgattatok (vagy legalábbis azt hiszem) lehet, hogy megmentettéket a kocsi életét, mert esetleg megtartom még egy darabig (bár amúgy sem venné meg a kutya sem )
Mindezek ennek ellenére ma is vennék Renaultot, mondjuk egy új Clio RS-t
g.gergo
senior tag
Én veled vagyok, tudom milyen az, amikor csőstül jön a baj.
Füge007
senior tag
Szia!
Én maximálisan átérzem! Most épp motorhiba miatt motorcserén vagyok. Kb fél éve áll a dCI Cliom.
Az összes eddigi autómra nem költöttem ennyit mint erre
Füge
g.gergo
senior tag
Mi miatt kényszerülsz motorcserére?
Ebit
addikt
Látni,mérni kellett volna, márkaszerviz is végez EGR tisztitást, de általában házilag megoldható,de utána érdemes újraszabályozni.
t-bali3
A kor sokat számit, lehet, ha többet használnád kevesebb lenne a gondod.
[ Szerkesztve ]