Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#25901) SZATA


SZATA
senior tag

Ha reggelente a hidegben sír a kinyomó – vagy legalább is erre tippelek –, azzal mit lehet csinálni a cserén kívül? A hangján kívül más gond nincs a kuplunggal.

(#25902) bucilali válasza rob210 (#25883) üzenetére


bucilali
aktív tag

Köszi, hétvégén megsasolom.

Üdv: bucilali

Ha nem megy, eröltesd!-Ha eltörik, úgyis ki kellett volna cserélni....(Murphy)

(#25903) rob210 válasza giigz (#25889) üzenetére


rob210
Topikgazda

Sok kilóméter nem megy bele, most este megyek dolgozni megnézem neked pontosan, de mire a parkolóból kifordulok az kb 250m- már az első vonáson van és langyosat fúj, most a jó termosztáttal:)
MAjd holnap reggel megírom az eredményt.
:R

Renault power

(#25904) _NCT válasza SZATA (#25901) üzenetére


_NCT
őstag

Azzal sok mindent nem tudsz csinálni. Vagy csere vagy hallgatod. Ha pl 1-2km en keresztül sír akkor nagyon ajánlott cserélni. Viszont ha beinditasnal nyikkan egyet az még kibír 1-2 hónapot.

(#25905) SZATA válasza _NCT (#25904) üzenetére


SZATA
senior tag

Tavaly nyikkan 1-2-t, és ezóta eltelt egy év. 2-3 km-en távolságon sír, de csak induláskor, kuplungoláskor.

(#25906) rob210 válasza SZATA (#25905) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hát az elég csereérettnek kezd kinézni.

Renault power

(#25907) SZATA válasza rob210 (#25906) üzenetére


SZATA
senior tag

Meddig húzzam, húzhatom? Okoz valami nagyobb galibát, ha halogatom, mert most a váltással nincs gondom?! Milyen összeg lehet, érdemes a kuplunggal együtt cserélni?

(#25908) rob210 válasza SZATA (#25907) üzenetére


rob210
Topikgazda

Mivel a váltót levenni iszonyat szop@s, én ajánlom, hogy ha arra adod a fejed, hogy szétszeded, csakis minden egyidejű cseréjével érdemes.
Egy biztos, csak a csapágy cseréjéért nem éri meg leszedni a váltót.

Ha teljesen megadja magát, akkor nem fogsz tudni kiemelni a váltáshoz, ami azt jelenti nem lesz sebességed.
Nagy kárt nem okoz ha csak nem vagy nagyon szerencsétlen, így akár ezt is megvárhatod, bár ott már iszonyat hangja lesz és mondjuk, ha bemarja a nyeles tengelyt az mondjuk ciki.

Renault power

(#25909) SZATA válasza rob210 (#25908) üzenetére


SZATA
senior tag

Köszi a részletes okítást!
Kivárok még egy kicsit. Ez a városi forgalom és a falábam átka. 85-nél nem nagyon szokás nég kuplungot cserélni, ugye?

(#25910) rob210 válasza SZATA (#25909) üzenetére


rob210
Topikgazda

A gyárak szerint az átlagos azaz nem verseny körülmények között használt kuplungnak 100.000km a minimum.

Renault power

(#25911) _NCT válasza SZATA (#25909) üzenetére


_NCT
őstag

Az enyémben 125k km körül kellett cserélni. Ha valós az óraállás ami most benne van...

Én a helyedben cseréltetném. Ha csak a kinyomót kell cseréltetned, az normális szerelőnél sztem megvan alsó kuplungmunkahengerrel együtt 40-ből. Viszont ha a kuplungtárcsáid is kopottak és azokat is cserélni kell, még ugyanennyit rászámolhatsz.

Bár nem tudom neked milyen autód van, nekem az M2 1.6 16V-hez drágaszág volt, igaz én márkaszervízben csináltattam. Persze ha újrakezdeném, nem ott csináltatnám...

(#25912) rob210 válasza _NCT (#25911) üzenetére


rob210
Topikgazda

A tied hidraulikus kuplunggal van megáldva azért is van arany áron.
Az ővébe bagóért van alkatrész.

Renault power

(#25913) Josi válasza _NCT (#25911) üzenetére


Josi
aktív tag

Az enyém 160e-nél köszöni jól van. :D

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#25914) rob210 válasza rob210 (#25912) üzenetére


rob210
Topikgazda

Gyorsan meg is néztem 23.000.- megvan az egész kuplung szett valeoból azaz a gyáriból.
15.000.- körül találhat hozzá szerelőt aki megcsinálja, nem kis munka. (van aki 30.000.-at is elkér érte de ahhoz nem kell menni)

Viszont amit nem tudok, hogy a cliónál is nedves féltengelyek vannak-e, mert ha igen akkor váltóolaj is kell ami újabb 8-9.000.-

Renault power

(#25915) Füge007 válasza rob210 (#25914) üzenetére


Füge007
senior tag

Az én Cliomnál nem volt olajcsere ennél a műveletnél, viszont hidraulikus kuplung van benne! Nem hiszem, hogy abba az autóba kuplungot kellet cserélni 100 ezer alatt, nekem az új motoron új kuplung volt és akkor már mondom cseréljük a csapágyat is, nehogy azért kelljen ripityára szedni hamarosan. Hozzáteszem 235.000 KM volt a kocsiba és a kuplungjának nem volt baja, még akkor sem. Igaz nem sokat megyek városban, ezt hozzá kell tennem.

2004 1.5 dCI 77KW

Füge

(#25916) rob210 válasza Füge007 (#25915) üzenetére


rob210
Topikgazda

Uram a szezont ne keverjük össze a fazonnal.
A dci hidrós, az övé nagyon nagy meglepetés lenne ha az lenne.
Benzines autónál kb. 2.5 nél kezdődik a hidrós kuplung.
Még az 1.8 benyások 90%-a is sima kuplunggal készül.

Renault power

(#25917) Füge007 válasza rob210 (#25916) üzenetére


Füge007
senior tag

Nem tudom milyen kocsija van, azért írtam, hogy az enyémnél mi a helyzet. Mindenesetre elgondolkodtató, hogy effektíve ennyi kilométernél, mint neki van, ilyen gond adódott :F Valami ott nem tiszta, szerintem nem annyi van abban a kocsiban.

Füge

(#25918) rob210 válasza Füge007 (#25917) üzenetére


rob210
Topikgazda

Összefoglaló lenyitása autóink és pabammm:D
:P
Clio II 1.2 16v.

Renault power

(#25919) _NCT


_NCT
őstag

Lehet szadóznom kell majd a váltómat, hidegben ha kinn áll sokáig, váltásoknál érzem hogy úgy kell beletolni sebességekbe a váltót, ha nem nyomnám határozottan, akadna is....

Lehet h valami tré szar viszkozitású olajat öntöttek bele mikor levették a váltót.... Komolyan ebben az országban kár autót venni, mert a márkaszervizben is kóklerek dolgoznak, az ember nem tudja nyugodtan sehová elvinni az autóját anélkül, hogy ne b*sznák át.... Ez úgy elveszi az autózás örömét komolyan....

Vagy marad a B verzió, miszerint az M2 váltója ilyen érzékeny és fosul összetákolt valami..... Utoljára Clio 1-ben ültem aminek hasonlóan sz*r váltója volt :D

Mondjuk mostanában sokat áll az autóm, 2 hetente használom hétvégén, de ez még szerintem nem kéne hogy ezt tegye az autóval...

[ Szerkesztve ]

(#25920) mycso válasza Füge007 (#25915) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Enyém is gyári, bár már nem az igazi.....így 330 után.
Kételkednek is sokan, de akkor is gyári.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#25921) rob210 válasza _NCT (#25919) üzenetére


rob210
Topikgazda

Érdemes egy olajcserén elgondolkodnod, mert nekem is ilyen volt azért cseréltem le.
Most el ne kiabáljam jó.
Totalt tettem bele.

Renault power

(#25922) giigz válasza rob210 (#25921) üzenetére


giigz
veterán

75W-80-at ugye?

Én is cserélek majd tavasszal, erősen ráfér :)

(#25923) rob210 válasza giigz (#25922) üzenetére


rob210
Topikgazda

:C :K

Renault power

(#25924) _NCT válasza rob210 (#25921) üzenetére


_NCT
őstag

Volt olajcsere idén tavasszal, mikor a kinyomót cseréltettem....

(#25925) rob210 válasza _NCT (#25924) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az oké csak mi ment bele?

Renault power

(#25926) Füge007 válasza rob210 (#25918) üzenetére


Füge007
senior tag

Na erről én lemaradtam, jó pár hónapig nem jártam itt :B Pótoltam, megnéztem az összeállítást :C

Füge

(#25927) _NCT válasza rob210 (#25925) üzenetére


_NCT
őstag

Hogy-hogy mi? Váltóolaj :D Elf gyári olaj elvileg... 12ért tették bele.

(#25928) giigz válasza _NCT (#25927) üzenetére


giigz
veterán

Étolaj volt az ;]

(#25929) rob210 válasza _NCT (#25927) üzenetére


rob210
Topikgazda

ÉS láttad amikor kinyitották a flakont és beletették?
Mert akkor oké, különben ne legyél biztos benne hogy az van benne.
:(((

Renault power

(#25930) _NCT válasza rob210 (#25929) üzenetére


_NCT
őstag

Nem láttam, de erről beszélek...... F*szomat hogy nem lehet megbízni 1 szerelőben sem...

(#25931) Mágus2 válasza rob210 (#25921) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Mi ez a total pontosan? A motorolajok terén nálam már bizonyított.

(#25932) giigz válasza Mágus2 (#25931) üzenetére


giigz
veterán

[link]

A motorban nekem is Total van, meg a Ford-ba is mindig Total vagy Mobil olajat rakunk, szerintem az "olcsóbbak" közül ezek a legjobbak :)

(#25933) Füge007


Füge007
senior tag

Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 most ezt kapja a Cliom, eddig jobbára Shell olajakat használtam, azokkal nem volt baj, most kipróbálom ezt.

Füge

(#25934) SZATA


SZATA
senior tag

Nem akarok feltétlenül kuplungot cserélni, de Rob mondta, hogy ha már szét van szedve, akkor érdemes. Nem tudom mennyi van az autóban, de minden papír alapján, ami van az előéletéről, hitelesnek tűnik.
Lehet, hogy a gyári 100.000 kmes intervallum lemegy 90-re, ha főként városban használták. Ez az 1.2 16V motor alul elég nyomatékszegény, ezért induláskor "gyilkolni kell". Lehet, hogy az is betesz neki.

"Bár az aggregát 105 newtonméteres forgatónyomatéka nem kevés ekkora motortól, karakterisztikája azonban nem legsikeresebb. Szokni kell az elindulást, könnyen előfordulhat, hogy lefulladunk az alacsony fordulaton nyomatékszegény motor miatt. Volt, akinek problémát okozott a kiállás egy meredek garázsfeljáróból, mert csak pörgetett motorral, kuplungszag árán jött ki a 16 szelepes Clio."

[ Szerkesztve ]

(#25935) giigz válasza SZATA (#25934) üzenetére


giigz
veterán

Na ezért is jó pl. az 1.4 8V, azzal kb. lehetetlen lefulladni, 1 év alatt egyszer sem fulladtam le vele, kivéve két alkalmat, de akkor is csak bakiból, mert azt hittem, hogy üresben van, és leugrottam a kuplungról :D

(#25936) rob210 válasza Mágus2 (#25931) üzenetére


rob210
Topikgazda

(#25937) SZATA válasza rob210 (#25914) üzenetére


SZATA
senior tag

A 23 ezerben mi van, hozzá jön még pluszban a kinyomó? Az alkatrész portálokon annyi cucc van az én gépemhez kuplung témakörben, mint égen a csillag. A szettben mi van? Tárcsa és szerkezet is? Ilyen vezetőpersely nem kell hozzá?

(#25938) rob210 válasza SZATA (#25937) üzenetére


rob210
Topikgazda

Na akkor mint írtam készlet.
Azaz kuplung tárcsa, kuplung szerkezet, kinyomó csapágy, kicsi zsír és egy központosító.
Nekem legalábbis ez volt a valeo szettemben.
:R

Tehát lendkeréken kívül minden benne van. :D

Renault power

(#25939) Mágus2 válasza rob210 (#25936) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Köszi, a vw váltóba nem mere beletenni, mert kényes mint a sz...csak a vw olajjal működik rendesen, de a feliciában szívesen kipróbálnám.

Még 1x :R

(#25940) SZATA válasza rob210 (#25938) üzenetére


SZATA
senior tag

Akkor remélem az enyémhez is így van. Nem is sok érte, csak ne nekem kellene kifizetni. :D

(#25941) rob210 válasza Mágus2 (#25939) üzenetére


rob210
Topikgazda

A VW váltója fele olyan kényes mint a Renault ezt garantálom.
:R

Renault power

(#25942) DonThomasino


DonThomasino
veterán

Esetleg tudja valaki Franciországból honnan rendelik
a márkakereskedők az eredeti gyári kulcsokat?

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#25943) FRENK1988 válasza DonThomasino (#25942) üzenetére


FRENK1988
veterán

A Renaulttol

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#25944) DonThomasino válasza FRENK1988 (#25943) üzenetére


DonThomasino
veterán

Ja jó, hát ez kár lett volna ha benned marad így reggel.
Engem egy contact érdekelne telefon vagy email ...

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#25945) rob210 válasza giigz (#25935) üzenetére


rob210
Topikgazda

Na kérlek olyan 2.5 kilóméter normál kímélő üzemmódban a bemelegedés.

Renault power

(#25946) giigz válasza rob210 (#25945) üzenetére


giigz
veterán

:R

Holnap megnezem en is, igaz en fel km-en belul mar a fouton vagyok, es olyankor mar csak 1x kell megallni, vagy annyiszor sem, tehat nekem emiatt hosszabb a bemelegedes, mondjuk visszafele mar tobb varos van, megnezem mindket esetet.

(#25947) Mágus2 válasza rob210 (#25941) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem a golf 2 váltóiról van szó, hanem az újabb tdi váltókról. Ebben nekem van tapasztalat, és kényesek. Csak az eredeti vw olajjal hajlandóak rendesen működni. Jellemzően az élettartam töltetes váltók ilyenek.

(#25948) rob210 válasza Mágus2 (#25947) üzenetére


rob210
Topikgazda

Oké nem vitatkozom, de a francia autók egyetlen igazi gyöngéje a váltó tehát ebbe is meg kell válogatni mit önt az ember.

Renault power

(#25949) toldy


toldy
őstag

Sziasztok, a megane II estében hogy tudom megnézni, hogy mi az alvázkód?

Az élet nem habostorta.

(#25950) DonThomasino válasza toldy (#25949) üzenetére


DonThomasino
veterán

Ha alvázkód=alvázszám akkor az a forgalmiban benne van.

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.