Hirdetés
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
veterán
Kellemes hétvégét az Uraknak
-
rob210
Topikgazda
Amennyiben az időszakos vizsgálatot a lejárta előtti 30 napon belül végezzük el, akkor a forgalmi engedély érvényességét nem a vizsgálat idejétől, hanem az előző vizsga lejáratától hosszabbítjuk meg.
példa: lejárat: 2012-09-10 a 6 éves jármű vizsgára bemutatásának időpontja :2012-08-20. Ha a jármű megfelel a vizsgán akkor az új lejárati idő 2014-09-10 lesz.Giigz:
Most 7.2 lett de nagyon megnyomkorásztam a kocsit mostanában, mert idióták az emberek itt Pesten Karácsony közeledtével.
Sok esetben muszáj voltam, különben összetörnek. -
rob210
Topikgazda
Mérhet mindenki amit akar, engem nem győznek meg arról, hogy a diesel kevesebb szennyező anyagot bocsát ki, mint egy benzines, kisköbcentis.
Ezt Amerikában érdemes mérni ahol egy 1.5 DCI kevesebbet bocsát ki mint egy 4500-12000CCm es pick up szörny, vagy muscle car.
De egy 1.4es benzines kevesebbet szennyez mint egy 1.5 dci.
Erről nem tudtok meggyőzni tehát erről kár is több szót fecsérelni. -
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #26139 üzenetére
Lassan vehetsz diesel autót, mert mindig a káros anyag (mikro részecskék) kibocsátása volt a problémád.
A dízelmotorok általános emissziós javulása miatt a fókusz ma a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokra helyeződik át. Független kutatók szerint ezek a dízeleknél több rákkeltő mikrorészecskét bocsáthatnak ki.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Laraxior #26137 üzenetére
Urak tavalyi szabályozás miszerint nem rövidül a műszaki idő, azaz ha 25.-ig van és te bemész vizsgázni 11.-én akkor jogszabály szerint 25.-ig fogod kapni a vizsgát.
Ebben semmi csoda nincs.A károsanyag kibocsátásod nem túl jó ebben az esetben
Érdemes lett volna egy kis etanolt tankolni, lehet akkor belefértél volna a kékbe.Bár mivel te Pesten nem nagyon jársz vele igazi károd nem származik belőle.
-
Laraxior
titán
Érdekes, mert nekem amúgy 12.27-ig volt idén... tegnap vizsgázott le, ami 12.12... de a műszakim mégis 2015.12.27-ig van, tehát több mint két év
Mondjuk nagyon is rendben van az autó
Sajnos rendesen mérték a károsanyag kibocsátást, ezért piros plecsnit kaptam, mint egy tetves dízel
Mútkó ződ vót még... 4 vs 2 katalizátor -
giigz
veterán
-
tresh
veterán
Egy kis motortér porno
-
lajo
senior tag
Sziasztok!
Read only módban vagyok közben végig, és látom, hogy a fhj probléma heti szinten előkerül, így nekem is eszembe juttatott valamit.
Amikor az autó hozzám került (M2, 1,4) indításkor gáz nélkül lefulladt. Volt egy azt hiszem pillangószelep tisztításon meg számítógép újraprogramozáson, utána elhagyta de néha néha előjött. Mostanában kicsit többször főként hidegen, és a második indítás is van amikor necces.
Ez is lehet, hogy a felső holtponti jeladó hibája?
-
rob210
Topikgazda
-
giigz
veterán
válasz
kisninja #26116 üzenetére
Az akkor erősen túl van árazva...
Conrad-ban a Brüder Mannesmann (a bitkészletem nekem is ilyen márka, szintén jó minőség) 24k-ért van 94 db-os. [link]
Vagy itt a Kraftech 108 db-os készlet 12,5k-ért. [link]
Persze aki most akar venni, annak érdemes lecsapni rá, ilyen áron nagy jó vétel.
Én is megvenném, de úgy tervezem, hogy a kocsihoz nem kell majd nyúlnom most sokáig...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
rob210 #26111 üzenetére
Olyan egyszerűen ki lehet deríteni, hogy csak na. Be kell tolni, ha beugrik, akkor indító motor, bendix, esetleg a kulcskapcsoló.
Ezután kimérném, hogy indítózásnál kap-e áramot a behúzómágnes a kapcsolóból. Ha kap, akkor indítómotor gond, ha nem kap, akkor meg kell keresni miért nem kap.
-
ABE
őstag
válasz
rob210 #26109 üzenetére
Ha elolvasod, hogy mit írtam, akkor láthatod, hogy a tapasztalataimat osztottam meg (Twingo 2001, 1.2 16V).
Nálunk mindenféle előjel (rángatás, nehézkes indítás) nélkül jött elő a hiba, ami az FHP jeladó tisztítása után megszűnt. Az is alátámasztja a jeladó hibát, hogy az egyébként ilyen esetre javasolt autó megmozgatás után mindig beindult. Ezért írtam hibalehetőségként, mert a tapasztalatom alapján nem csak a videón látható módon jelentkezhet a probléma.
A másik hibajelenségünk (amikor még a műszerfali visszajelzők sem működtek, tehát tök sötétség volt) pedig az indításgátlóhoz / indítókulcshoz kapcsolható volt. Az, hogy jelen esetben van-e visszajelzés vagy sem, azt nem tudom.
Ettől függetlenül persze lehet, hogy jelen esetben máshol kell keresni a hiba okát, mint nálunk.
-
rob210
Topikgazda
Ha elolvasod, mit írtam, akkor a leginkább valószínű problémát írtam le, és az önindító kiszűrését.
Azt is írtam, hogy ha ez nem oldja meg megyünk tovább.
De amit ti írtok én olyan FHP halállal még nem találkoztam.
Egyik pillanatról a másikra nem szokott meghalni, ettől még ezt se zártam ki teljesen.
Csak ezen csodálkoznék, mert az első ilyen lenne.
Egy valamit ne felejtsünk el.Az FHP nem az önindító motort szabályozza hanem a befecskendezést.
"Az FHP-jeladó tehát az esetek többségében figyel a főtengely pozícióját és csak akkor engedi útjára az üzemanyag- befecskendezést, ha az a megfelelő helyzetben van az indításhoz. "
-
ABE
őstag
válasz
rob210 #26102 üzenetére
Pedig a Twingón a felső holtponti jeladó jeladó koszolódása miatt nálunk abszolút nyekk volt (se kép, se hang, csak a visszajelző lámpák égtek), szóval akár az is lehet a hiba, ahogy a videó is mutatja.
A másik elképzelhető probléma a leírt hibajelenség (és saját tapasztalat) alapján a kulcs-indításgátló vonalon keresendő, emlékeim szerint második próbálkozásra oldotta meg valahogy a márkaszerviz az anomáliát, hogy random mód nem indult az autó (ez bizonyosan nem az FHP jeladó volt, még a műszerfali lámpák sem működtek).
-
Josi
aktív tag
Álomvilágban élsz.
Most este teszteltem:
Időpont 18.30 hőmérséklet + 2 fok.
Városi forgalom.
1,5 km után lett 40˚ a hűtővizem.
(ennél a hőmérsékletnél kapcsol át benzinről gázra)De az is megoldható amit szeretnél, csak akkor 15 percig állj járó motorral.
Akkor 1 km után már meleg lesz. -
rob210
Topikgazda
válasz
Mágus2 #26104 üzenetére
Igen ezért írtam amit írtam.
Ha a videó szerinti hibajelenség van akkor az nem FHP.
De az is lehet, tehát lehet több dolog szar a kocsiban.
Van olyan, hogy egyszerre szarik be minden, azért is írtam, hogy szépen ezeket tesztelje ki és akkor előrébb vagyunk lehet tovább lépni.
Az is lehet, hogy a relé szar ami az önindítóra kapcsol.
De előbb nézze meg, hogy az önindító él-e. -
rob210
Topikgazda
válasz
Mágus2 #26101 üzenetére
Igen ez is lehet, de ez nem a nem indulásért felel, hanem a fulladásért rángatásért dadogásért.
Ha emiatt nem indul, akkor nem minősítem a tulajt, mert a felső holtponti jeladó, mindig úgy hal meg, hogy előtte rángat dadog hidegen.
Ez renault jelenség, ezért is nem ezzel kezdtem. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Dr. Romano #26094 üzenetére
Ezt cseréld, vagy pucold és jó lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch 2
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpársportok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Tesla topik
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Politika
- Xbox tulajok OFF topicja
- Csak 15 ezret kérnek ezért az autós fejegységért - hát olyan is
- Projektor topic
- További aktív témák...
- LG UltraGear Gaming Monitorok: ÁRZUHANÁS -30%
- HDMI 2.1 8K 60Hz - 10 méter hosszú (ELKELT)
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen, i7-9700 vagy "félkonfig"/ Win11- Számla, garancia
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- AKCIÓ! ASUS ROG Strix G513IE 15 Gamer notebook - R7 4800H 16GB RAM 512GB SSD RTX 3050Ti 4GB WIN
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest