Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
giigz
veterán
Kegyetlen lesz az a kerregés Én az 1.9 TDI-ből menekültem vissza a saját kis benzines finom járású autómba Persze azzal 5 liter alatt járnék, tehát kárpótolna 1-2 dologgal, sőt többel is, viszont nálam a kényelem mindig nagyon magasan van...
MMA87: A télijeid nem külön felnin vannak?
Szerk: Egyébként nagyon várják már a Vredik a havat, remélem bebizonyítják, miért a legjobbak havon
[ Szerkesztve ]
_NCT
őstag
De azon vannak. Warum?
giigz
veterán
Akkor miért kell gumishoz menned miatta? Otthon nem tudod megcsinálni?
Én sem értek a kocsikhoz, de azért egy garnitúra kerékcserét 10-20 perc alatt meg tudok csinálni, úgy, hogy egyesével emelem kis tekerős szar emelővel...
_NCT
őstag
Centírozást is megcsinálod otthon?
g.gergo
senior tag
Nekem Thaliám van, és nem ott, hanem a csomagtartó nedvesedett, ami sokaknál probléma. Sajnos így nem tudok segíteni.
giigz
veterán
Nem, és nem is kell centíroznom Már nem azért, de arra a 2 hétre nem tudod felrakni a 4 kereket centírozás nélkül és gumisnak pénzadás nélkül tényleg 20 perc alatt?
[ Szerkesztve ]
_NCT
őstag
Jah, aztán ha nincs kicentírozva, még a futóművet is szétkúrja. 1000Ft-ért felrakják meg centíroznak ha kell, annyit megér hogy normális legyen.
giigz
veterán
Olyan állapotban van az a felni, ahogy előző szezonban utoljára az autón volt, és levetted. Ezzel az állapottal nyugodtan járhatsz még 2 hétig, nem fogja a szétkúrni a futóművedet, sőt semmit nem fog szétkúrni, csak ez a művelet megspórol neked 4.000 Ft-ot.
_NCT
őstag
1000 a 4db-ot ezerért rakják fel.
giigz
veterán
Na jó akkor egyértelmű, annyit megér
Dehogy lesz havazas... az idokep csak par napra jelez elore a tobbit atlag alapjan szamolja. Ott is csak egy napra mutatja a havazast, nem hiszem, hogy egy nap alatt pedig 30 centi fog hullni. En iden nem szamitok hora... :S
(#25705) g.gergo: ertem, azert koszi!
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
Itt Debben havaseső lesz, de igazi hó szinte biztosan nem Nedves lesz az út miatta, tehát elkél a téligumi, de a főpróba még nem most lesz...
giigz
veterán
Azt mondjuk nem tudom az időjárás előrejelzők milyen kapcsolatban állnak a gumisokkal, de most már 3. hete lesz az, hogy na jövőhéttől überhaláltuti hogy kelleni fog a téligumi, jönnek a fagyok, havaseső is lehet, beköszönt az igazit tél, stb. Tisztán emlékszem, még amikor a télieket vettem 2 hete, akkor volt úgy, hogy 16-ától max. 5 fok lesz naponta, több esővel, hajnalban fagyokkal, stb. Aztán azóta eltelt még 1 hét, és semmi nem történt, most vagyunk úgy, hogy majd jövőhéten jön az igazi tél, havazás stb. Kíváncsi vagyok mi lesz belőle, de idáig erősen csak rémisztgetés volt, vagy lehet azt hitték az oszták hegyek időjárását kell mondani nekünk is...
Mondjuk én örülnék már végre egy kis lehűlésnek, havazásnak...
[ Szerkesztve ]
-=Tiger=-
tag
Mi a véleményetek a Hankook gumikról? Azon belül is a W442-ről?
Eddig nyáriban a Michelin vált be, télen meg a Pirelli. De jelen pillanatban azoknak kicsit húzósabb az áruk.
_NCT
őstag
Próféta szóljon belőled!!
giigz
veterán
Milyen méret?
-=Tiger=-
tag
195/65 R15
giigz
veterán
A Hankook W442 14,5k, a Vredestein SnowTrac 3 15,5k, a két gumi nem egy kategória, egyértelműen a Vredestein-t venném (és vettem magamnak is), kategóriájában a legjobb, ami még esetleg szóba jöhet neked az a Nokian WR D3 16,3k-ért, de az még eléggé új keverék, nincs róla több éves tapasztalat, míg a Vredestein SnowTrac 3 már 5 éve bizonyít és a legjobbak között van. Ja igen, még ezen az áron van a Bridgestone LM32, az is jó gumi.
Tehát a Hankook-ot én felejteném a helyedben (persze biztos jó gumi, de az adott áron van nála jobb, és akkor miért ne azt?), és inkább a Vredestein (itt a topicban is többünknek ilyen van, nekem idáig eszméletlen meggyőző), Nokian vagy Bridgestone közül választanék a helyedben.
Szerk: Ja igen, ami a legfontosabb, a nagyobb nevű gumik közül már kb. teljesen mindegy, hogy melyiket veszed, túl nagy különbség nincs közöttük, Vredestein, Nokian, Goodyear, Conti, Minchelin, Dunlop, Bridgestone, Pirelli, stb. stb. olyan gumikat gyárt, hogy nem lesz velük probléma, jól fognak tapadni, csak az egyéni ízlés alapján lehet eldönteni, hogy melyik a legszimpatikusabb, az egyik ilyen útfelületen jó, a másik olyan útfelületen, tényleg bármelyiket meg lehet venni a nagyok közül, biztosan jó lesz.
[ Szerkesztve ]
-=Tiger=-
tag
Hát nem tudom... Nokian... ennek még a neve sem bíztató.
Megmondom őszintén kicsit hosszútávra is gondolkozok esetlegesen MII --> MIII ugyan úgy jó legyen a cucc később. Használtat elvből nem veszek, (bár gondolkodtam rajta) de a mostani 4-5mm-es és egy 5-6mm-est eladnak 85%-nak... Hagyjuk már...
Egyik ismerősömnek van Hankook fent és azt mondta h nem rossz, viszont az ADAC táblázatok alapján egyik medium kategória sem győz meg úgy Istenigazából.
giigz
veterán
Ha Nokian nem szimpi, és nem akarsz rá többet kiadni, akkor szerintem a Vredestein SnowTrac 3 a nyerő. Nagyon jó gumi, mindenki meg van elégedve vele (nem csak a magyar fórumokra értem, hanem a német értékelős fórumon is ez kapta a legtöbb és legjobb értékelést), szerintem ha ezt veszed, biztos nem jársz rosszul, és ha a profil megvan, akkor ez a következő 5 évben is gumi marad (megfelelő tárolással tovább is).
Jajj, még egy fontos dolog: Nem ADAC alapján választunk gumit, a realitáshoz annak semmi köze, csak tájékoztató jellegnek jó Felhasználói vélemények alapján érdemesebb
[ Szerkesztve ]
Füge007
senior tag
5-6mm-est eladnak 85%-nak... Hagyjuk már...
Ami ráadásul 7 éves Nyugat Európában hiába jó a gumi, ha 5 éves elmúlt cserélni kell! Mivel bármekkora is a futófelülete elöregedett! Na ezek ömlenek be hozzánk, 80-90% gumiként, közben meg a tapadásuk rosszabb mint egy noname új guminak!
Füge
rob210
Topikgazda
Ha hosszú távra veszed akkor bridgestone vagy michelin ezek nagyon korrektek.
Nekem firestone van semmi bajom velük de én nem rallyzok.
A verdi valóban jó gumit rakott most össze, esetleg még a semperitet tudom javasolni az nekem volt és a cimbi kocsiján is az van, szerintem nagyon kellemes.
Szóval választék van, itt az fog dönteni, hogy mit mennyiért kapsz.
Renault power
-=Tiger=-
tag
Köszönöm Mindenkinek a kimerítő hozzászólását és segítségét.
Megszületett a döntés: Michelin Alpin A4 GRNX. A Thalián a téli Pirelli is már X éve nagyon jól teljesít (mind tapadásban, mind minőségben és úgy egyébként is).
Igaz Michelinből télim még sohasenemvolt, de az is biztos hogy Energy Saver-en kívül mást fel nem tetetnék nyárra. (Max Pirelli vagy Conti)
Úgy gondolom, hogy pár ezres pluszt megér a biztonságos tapadás.
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
Hankook után Michelin
Egyébként az a legjobb és a Conti TS850, én is Michelin Alpin A4-et vettem volna, de az én méretemre az nincs, se a Conti, viszont annyira nem bánom, mert ez a Vredestein is b@szott jó, és "csak" 65k volt a szett
Savanya
addikt
Szia Szomszéd !
Miért nem próbálod meg a Firestone Winrterhawk 2 EVO-t ? Sok tesztben volt javasolt ,sőt 2013-asban a legjobb is . Ráadásul 5eft-tal olcsóbb mint a Michelin .
Mobilszámom: 70-516-8068
giigz
veterán
Firestone Winterhawk 2 EVO a legjobb?
Az ADAC 2012-ben tesztelte, akkor a 10. lett, a Barum és a Sava is sokkal jobb eredményt ért el, pedig azok tényleg nem egy tapadásmesterek. Ami a legnagyobb probléma, hogy havon majdnem a legrosszabb gumi lett. 2011-ben szintén ADAC teszt szerint szintén 10. lett, a Ceat és Falken kivételével vízen a legrosszabb tapadással. Felhasználói vélemények alapján is Sava/Barum/Debica szint.
Nem mondom, hogy rossz gumi, mert biztos nem az, de azért egy Michelin-hez vagy Vredestein-hez ne hasonlítsuk már... A Winterhawk 3 már komolyabbnak tűnik, de ez a 2 EVO elég gyengécske.
[ Szerkesztve ]
Ha mar senki nem tudja, hogy honnan azik megint a kocsi, akkor itt egy masik kerdes:
A jobb oldali hatso ules (a 2/3) tamlaja kozepen nyikorog. Sajnos multkor azon ultem, amikor beszereltem a hangszorokat hatra, lehet, hogy valami megtortem, mert a hattamla kozepe nyikorog meg picit mozog.
Van abba valami fadarab, amit el tudtam torni, vagy valami rugo akadt ki? Milyen felepitessel van ez a Megane II-ben?
giigz
veterán
Add már el és vegyél 3-as BMW-t
rob210
Topikgazda
Azért uram te hamar nagy szakértő lettél
Azért mert te vettél Vred...gumit nem biztos, hogy csak az a jó.
Sokszor van, hogy az olcsóbb kategóriás gumi jobban teljesít a házon belüli (azaz gyártón belüli) nevesebb márkánál.
Csak, hogy lásd mit fikázol le Mivel egy kategóriába tartoznak.
Középkategória:
Aurora
Avon
Barum
BFGoodrich
Cooper
Kléber
Kumho
Falken
Firestone
Fulda
Hankook
Nokian
Semperit
Toyo
Uniroyal
Vredestein
Yokohama
Ezek a márkák kevésbé népszereűek az autógyárak szemében, de pl a Kumho és a Hankook sok koreai és pár európai modellen első szerelés.
Általában a teszteken átlagosan teljesítenek, bár egy-két középkategóriás autógumi is produkál kiváló teszteredményeket pl. A Fulda Ecocontrol, Kumho KU31, Kumho KH17 vagy a Vredestein Sportrac-3. Azoknak a sofőröknek, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, de nem szeretnének prémium árat fizetni, ezért minimális, számukra alig érezhető kompromisszumokat képesek elfogadni.
A vredi pont egy kategória a firestone-al
Nem véletlen van az én kocsimon is az, szart nem rakok fel mögöttem ott a gyerek nem a gumin fogom rizikózni az életét.
Renault power
Mutass mar egy szep allapotu E46 318ci-t itt a kozelben, es megyek. De nem latok...
Mas kasztni nem kell. Mas motor nem kell, csak a 118LE-s valtozat, a 143-as mar nem erdekel, mert kenyes, es sokat fogyaszt.
Amugymeg imadom a kocsit (persze a valto is tok jol ment ma), annyira nem sajnalom, szerelgetem magam, amit tudok rajta. Es szerintem fogok venni Megane III-at is egy-ket ev mulva.
Na az lesz durva, BMW-bol visszaulni Renault-ba
Idén tettem fel harmadjára a téli+acél készletet (otthon, centírozás nélkül) és a futóművem, köszöni jól van.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
csibor
őstag
Pedig általában 4 -ből 2-nél 5-15g elmozdulás a nullától. Szerintem érdemes évente megnézetni.
_NCT
őstag
Felteheted te 6x is, szemmel nem fogod észrevenni azt, amit műszerekkel. Persze mindenkinek saját dolga, de én nem bízom a véletlenekben..... Ott vigyázok az autóra, ahol tudok.
Nem is írtam sehol, hogy szemmel látnék vagy nem látnék valamit.
Amire válaszoltam az a futómű volt, hogy az enyémmel nem történt semmi a centírozás hiánya miatt.
Nincs is baj a vigyázással, de felesleges dolgokat/műveleteket nem csinálok.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Sly189
senior tag
A Nokian, mint márkanév nem szimpi ?
Bakker, Finn gyártmány...fejlesztés... ott azért több hó akad mint nálunk csak tudják mi kell alájuk .)))
Egyébként én is Vredesteint SnowTrac 3 at vettem
rob210
Topikgazda
Na uram ez most pont kapóra jött
Igaz a te csoda gummedlid nincs benne de nézd csak milyen szar a firestone
Renault power
FRENK1988
veterán
Haggyad mar fizettek neki, hogy istenítése
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
Mágus2
Közösségépítő
Bár nekem nem az ideji LM-32 van, de eléggé leszerepelt. Pontosan ebben a méretben használom.
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
Na akkor itt kemény pontosításokra van szükség, vagy te érted félre a dolgot, vagy amit én írok az sosem megy át...
Nem lettem egyébként nagy szakértő, csak felhasználói szemmel szerintem most elég sokat tudok a gumikról, mint vételi alanyról, ugyanis hetek-hónapok óta azt néztem, hogy milyen télit lenne célszerű venni, mert hosszú távon tervezek az autóval, és a lehető legjobbat akartam venni, de még elfogadható áron.
Nem írtam olyat, hogy azért mert Vredestein-t vettem, csak az a jó, pusztán annyit akartam közölni, hogy jelenleg ebben a kategóriában az egyik legjobb, és én biztosan azt venném más helyében is.
Azzal is tisztában vagyok, hogy a középkategóriába tartozik a Vredestein és a Hankook, Firestone, viszont az adott keverékek, amiről szó van, az már nem egy kategória. A SnowTrac 3 a felső-közép, a Winterhawk EVO 2 az alsó/közép-közép kategória, de inkább az alsóba sorolható. Tehát nem összetévesztendő a Winterhawk EVO 3-mal, ami szintén felső-közép kategória, és versenyzik a Vredestein-nel. A Vredestein-nek ebben a kategóriában jelenleg csak egy keveréke van, míg a Firestone-nak kettő, és a Winterhawk EVO 2 gyenge teljesítményt ért el, ezért csináltak Winterhawk EVO 3-at, ami már jobb lett. Ugye a Vredestein ~ 5 éve a SnowTrac 3-mal szerepel a kategóriában. A SnowTrac 3 havon a legjobb (Conti szint), viszont szárazon és esőben a Winterhawk EVO 3 jobb, és nem is vitatom, versenytársak, tehát ST3, EVO3, WRD3, ezek most a felső-közép kategória gumijai. Amit én írtam, az teljesen igaz is, a Winterhawk EVO 2 elmarad ezektől, és gyengébb teljesítményt nyújt, nagyrészt minden felületen, hol kisebb, hol nagyobb hátránnyal. Azzal is tisztában vagyok, hogy a Hankook jó gumikat csinál, és sok gyár használja is alap gumiként a termékeiket, viszont ami a szóban forgó kategóriában szerepel, a W442, az szintén egy EVO 2-höz hasonlítható gyengén teljesítő gumi. A gyenge alatt nem azt értem, hogy rossz a tapadása, és egy átlag felhasználónak nem elégíti ki minden igényét, hanem azt, hogy könnyen és minimális befektetéssel lehet jobbat kapni, és esetleg pont azon a félméteren múlhat valami, és akkor már megérte jobban utánanézni, és rászánni azt a kicsi pluszt.
Tehát a te kocsidon is jó gumi van, mert ha 3-4 évnél nem idősebb, legalább 5 mm profil van, akkor egy Debica/Sava/Barum/W442/EVO 2 is tökéletes gumi, és biztonságosan lehet vele autózni, viszont az kétségtelen, hogy a szóban forgó (EVO 2, W442) gumiknál jobb a Vredestein SnowTrac 3, ezért is vettem azt, mert egyszerűen jobb a tapadása.
(#25736) rob210: Mint írtam fentebb, nem az EVO 3-ról volt szó, hanem az EVO 2-ről, tudok róla én is, hogy az EVO 3 jó lett. Írtam is itt, idézem: (Nem tudom ezt hogyan lehetett félreértelmezni EVO 3-ra, és arra, hogy szerintem a Firestone sz@r, mikor csak 1 keveréküket emeltem ki, és reagáltam egy hozzászólásra, miszerint az EVO 2 2013 legjobb gumija volt, amit én sehol sem találok meg az interneten, inkább csak a hátsó régióban lévő eredményeit látom)
"Firestone Winterhawk 2 EVO a legjobb?
Az ADAC 2012-ben tesztelte, akkor a 10. lett, a Barum és a Sava is sokkal jobb eredményt ért el, pedig azok tényleg nem egy tapadásmesterek. Ami a legnagyobb probléma, hogy havon majdnem a legrosszabb gumi lett. 2011-ben szintén ADAC teszt szerint szintén 10. lett, a Ceat és Falken kivételével vízen a legrosszabb tapadással. Felhasználói vélemények alapján is Sava/Barum/Debica szint.
Nem mondom, hogy rossz gumi, mert biztos nem az, de azért egy Michelin-hez vagy Vredestein-hez ne hasonlítsuk már... A Winterhawk 3 már komolyabbnak tűnik, de ez a 2 EVO elég gyengécske."
[ Szerkesztve ]
Sly189
senior tag
Ezt mindet remélem nem kocsiból vezetés közbe írtad
giigz
veterán
Neeem
Volt ma egy ~ 200 km-es utam, és az az igazság, hogy minél többet megyek a kocsival, annál jobban szeretem
3 hete nem voltam a szerelőnél, minden tökéletes úgy ahogy van
Mágus2
Közösségépítő
0-200-at mikor mérsz? Videóval természetesen. Hogy a dinamika teszt se maradjon el, mehet a 140-200 is.
A vezérlés bírni fogja, ne aggódj.
[ Szerkesztve ]
Füge007
senior tag
Nehogy összevesszetek már azon a nyavalyás téli gumin! Az én csoda gumimat meg nem is tesztelték Ésszel kell télen közlekedni, és ha nincs megfelelő rutin otthon kell ülni, akármilyen gumi is van a kocsidon. Megmondom őszintén, bizonyos helyzetekben, csak a megfelelő sebesség, és kötélidegek segítenek át, ott cseszhetik a teszteredményeket.
Füge
Josi
aktív tag
giigz
veterán
0-200 ezzel az autóval sohasem
Jövőhéten nem lesz olyan az idő elvileg, de utána ha valamikor száraz út lenne, akkor csinálok egy videót, megnézem hogy megy
Füge007
senior tag
Már csak az üt szöget a fejembe, ha van olyan gumi ami nem ajánlott, akkor miért forgalmazzák
Füge
Mágus2
Közösségépítő
Az új gumival mennie kell.
Legyen 80-120, az menni fog?
3. -4. ben
4.-ben
5.-ben -ez érdekel a legjobban.
[ Szerkesztve ]
Josi
aktív tag
Mert olcsó. és van rá igény.
Tudod amig lósz..... van addig veréb is.
Miért lehet sok silány kinai dolgot kapni?
Mert ócsó és keresik az emberek.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
giigz
veterán
Az ment mindig is...
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya