- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sh4d0w: Árnyékos sarok
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz
rob210 #25998 üzenetére
Jut eszembe az fhp-ról, tavaly ugye azt hittem, hogy azzal nekem is gond lesz, mert volt olyan, hogy hidegben beindítottam, majd pár másodperc múlva leállt, aztán hetekig semmi... Most viszont a hideg óta sem volt egyszer sem, meg előtte sem, mióta a fals levegő meg lett szüntetve
-
rob210
Topikgazda
válasz
papp053 #25997 üzenetére
És azt honnan tudjátok, hogy többet szállít az AC mint kéne?
Meg lett mérve?Felső holtponti jeladó volt már cserélve?
Mert hideg indítási problémánál ez az első amit cserélni kell.
Az esetek 80%-ában megoldja a problémát.
Aztán lehet vízhőmérséklet jeladó, beszívott levegő hőmérséklet jeladó.
Elég sok minden, de a felső holtponti jeladó az elsődleges bűnös. -
papp053
tag
Sziasztok
Nem tudom jó helyen keresem e a választ, de hátha
Van édesapámnak egy 1.2-es 16 szelepes thaliája, és hidegindításkor szaggat, az üzemanyagnyomás duplájára nő, sfarcs levegőt nem szív, a szerelőtől ma reggel hozta el, aki azt mondta nem talált hibát.
Mitől lehet ez? -
_NCT
addikt
-
aticom
csendes tag
Alakulnak a dolgok.
Az itt (#25954) felvetett problémámmal kapcsolatban.
Jelenleg ott tartok,hogy sikerült megmentenem az elektronikát.
Ki iktattam a csatlakozókat és minden vezetéket fixen beforrasztottam az elektronikába és sorkapoccsal kötöttem össze a kocsival.
Így most működik a szabályzás.
A búgás-sípolás még megvan ,de már sokkal halkabb és nem mindig van.
Viszont felmerült egy új kérdés.
A nagy szerelgetésben találtam egy lógó vezetéket ,ami abból a kábel korbácsból jön,ahonnan a ventilátor betápja.
Szürke lapos szivaccsal van burkolva.
Hosszát tekintve kb.a kesztyűtartó tetejének a bal oldaláig ér és a végén egy optikai szenzornak látszó tárgy van.
Így néz ki:
http://prohardver.hu//dl/upc/2013-12/04/30617_ecmfqitz8xnp3rfe_dsc_1658_2.jpg
http://prohardver.hu//dl/upc/2013-12/04/30617_moq1kxih5g7yz3r5_dsc_1657.jpg
Ez mi és hova tartozik? -
giigz
veterán
Elmult 2 honap fogyi atlaga 6,49 liter!
Es ebben van hideg, futes, es hajtottam is szepen manapsag
A motor eszmeletlen finoman jar, foleg a vetelkori allapothoz kepest, nagyon imadom manapsag a kis autot
-
mycso
Topikgazda
válasz
Sly189 #25987 üzenetére
Nem kell oda ablaktörlő, szépen leviszi a menetszél az olvadékot, vagy ha van hozzá kedvem, akkor szilikonos lehúzóval szárazra lehúzom. (illetve van még a klasszik ablak le-felhúz módszer)
Egy biztos, ez kompletten olyan 30mp-es művelet, ez alatt az ablakvakarós kollégák, már az első beleszántásig eljutnak a szélvédő jégrétegén.
Egyébként ez majd főleg -20-ban hálás esetleg ónos esőben, amikor konkrét jégpáncél lesz az autón....milyen jó is azt 20 percig vakargatni a jóidőben. (főleg itt a BC mellett van annyi lecsapott pára, hogy mínuszban szinte minden alkalommal körbe van fagyva a gép) -
rob210
Topikgazda
válasz
Mágus2 #25976 üzenetére
Eddig 3 sanderot vezettem, egyiknek sem volt baja, ebből kettő 1.4 es alap egy pedig az 1.6os volt na az kifejezetten álom kategória nekem.
Ha lenne egy kis pénzem mennék a márkakereskedésbe és azonnal betenném a seggem egy új 1.6os sanderoba.
Mind a 3 100.000km felett volt, céges flotta autó mind a 3- Németország, Csehország oda vissza megvolt már velük párszor.
Eddig a kötelezőn kívül semmi nem volt rajtuk cserélve.
2 év feletti volt mind a 3Azt hiszem pont neked nem kell magyarázni, hogy minden típusból lehet szart kifogni, de a sandero egy igen megbízható kiforrott kocsi már most is benzines téren.
-
Sly189
senior tag
Olyan mindegy, ha jég van az ablakon, akkor már oda van fagyva a gumi az ablakhoz, valahogy megmozdult az odafagyott helyéről nem?
az a gond vele
kivétel ha oda is fújtál jégoldót és vártál pár mpet...
én az ilyen esetek miatt raktam vissza a régebbi ablaktörlőt ami még épp hogy nem töröl csíkosan.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
AMD Power #25974 üzenetére
Tegnap megittam valamit.
Ilyenkor taxival jövök-megyek, és oda is vissza is dacia volt a fuvar. Odafelé vatta új Sandero, visszafelé egy évvel öregebb 60 000 km-t futott páldány. Odafelé meg is győzött, de visszafelé már nem. 1 évesen 60 000km-vel a háta mögött(taxis saját autója volt 1 sofőrrel) alapjárat és 2000 fordulat között durrogott, szaggatott, fölötte ment szépen.
Mondom a tulajnak, ezzel mi történt? Azt mondja nem tudja, 3x volt vele szervizben, még nem jöttek rá a hibára, pedig már a fél autót kicserélték.
-
AMD Power
titán
Autó, ami nem csak az árával olcsó. Górcső alatt az újkori Dacia
Kell-e félni a modern kor Daciáitól?Kicsivel több pénzem lenne lazán vennék ilyet is.
-
Füge007
senior tag
válasz
DonThomasino #25971 üzenetére
Ja ezt nem tudtam, hogy a régiről van szó, a Twingo II.-ben már van. Nekem ezt a párásodás gondot egyből megoldotta egy pollenszűrő csere anno.
-
Füge007
senior tag
válasz
DonThomasino #25961 üzenetére
Pollenszűrőd mikor volt cserélve?
-
válasz
DonThomasino #25961 üzenetére
(#25961) DonThomasino Amikor "nem normalis" modon parasodik a szelvedom, akkor en mindig egy dologra tippelek: beazas. Es sajnos igazam szokott lenni.
Nezd meg, hogy vizes-e a karpitod. Ha Megane II-esed van, akkor pedig nyisd fel mindket oldalt a labterben levo rekeszt, es nezd meg, hogy vizes-e. Ha igen, akkor nagy valoszinuseggel beaztal a szellozo eldugulasa miatt, vagy esetleg a legkondi elvezetotalcaja dugult el. -
rob210
Topikgazda
válasz
Gyurike #25964 üzenetére
A 2003 as sorozatnál a csomagtérzár sajnos típushiba, ez köztudott, csere más nem segít.
(van benne egy műanyag elem ami eltörik és utána nem működik akár mit csinálsz vele.)A visítást meg csak úgy lehetne tudni, hogy mi, ha hallanánk.
Elég sok minden tud visítani.Ha gázadásra nem erősödött a hang, akkor minden esetre kizárnám a generátort, de az hamar kiderül, mert
ha megméred egy voltmérővel és van töltésed akkor nem az volt.
Visítani akkor tud, ha megadja magát a csapágy, de akkor mindig csinálja a hangot, vagy ha elektromosan visít, de az ennyire nem hangos, meg akkor nem ad le töltést.
Ékszíj esetén lehet, hogy a generátor megszorult egy kicsit és elcsúszott rajta a szíj, most meg nem csinálja, de akkor az már hamar meg fogja magát adni. Fogj egy hosszú csavarhúzót tényleg hosszút tedd rá a generátor házára erősen szorítsd oda és a nyelére tedd rá a füled, ha morog akkor csere, ha nincs különösebb zaj odabent akkor megoldva a dolog nem az volt.Én inkább a vízpumpától félnék, az szokott visítani rendszertelenül, ezt is megnézheted a jó kis csavarhúzós projekttel.
Az ékszíjak feszességét is érdemes ilyenkor megnézni, hátha csak nedvességet kapott és azért csúszott meg kell neki egy kis feszítés, mert már nem olyanok mint rég. -
Gyurike
tag
Sziasztok!
A hétvégén sikerült (ismét) a 2003-as Megane II-esemnek beleszólni a gondtalan hétvégébe.
A probléma a csomagtartónál kezdődött, ugyanis azt nem lehet lezárni. Biztos nem a "kampó" állítódott el, hanem a zárral van valami.
Azt sikerült még megfigyelni, ha mondjuk egy csavarhúzóval bekattintom a zárat, akkor azt könnyen vissza is lehet nyitni. Gondolom ez nem normális.
Valamint hazaérkezve valami szörnyű csörgő-visító hang szólalt meg a motortérből. Felnyitottam a motorháztetőt, és úgy tippeltem, hogy mintha a generátor visítana-zörögne. Gázadásra a hang nem erősödött, valamint a motor járásán se érződött semmi változás, vagy rendellenes gázreakció. Néhány perc után a csörgés megszűnt, azóta 1-2 alkalommal beindítottam, de nem jött elő.Ki mit tud szólni a fenti problémákhoz?
Gyurike
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
DonThomasino #25961 üzenetére
Klímás a kocsi?
-
rob210
Topikgazda
válasz
DonThomasino #25961 üzenetére
Én tavaly lefújattam ezzel a nanotechnológiás vízlepergetős izével.
12.000.- volt, de megérte.
Ezeket a bolti olcsó izéket nem próbáltam még. -
DonThomasino
veterán
Volt már erről szó nem emlékszek mi lett a vége.
Szélvédő párásodás.
Nekem most annyira párásodik h nem normális.
Ötletek?
Használt már vki párásodás gátló készítményeket? -
-
Ágica 88
csendes tag
Sziasztok!
Nekem egy Clio-II 1,5 DCI autóm van. A műanyag olaj nívópálcám eltört. Ügyesen megragasztottam. Fixnek tűnt, de amikor bedugtam a helyire eltört a ragasztásnál. Kb. 8-9 cm-es darab maradt bent.
Érdekelne, hogy a letört darab okozhat-e károsodást, vagy elvan az olajteknőben?
Köszönöm a hozzászólásokat! -
aticom
csendes tag
Pont akkor búg,mikor fűtés van.
Az nem számít,hogy a 15 fokos beállításnál ,megy-e a klíma,vagy sem.
Csak az,hogy 15 fokon legyen.
Egyébként ennél a típusnál (scenic II) is gyakori hiba.
Úgy szokott jelentkezni,hogy a csatlakozók és a vezetékek megolvadnak.
Nekem az elektronikán belül van kontakt hiba,de már hiába forrasztottam át újra. -
mycso
Topikgazda
-
aticom
csendes tag
Segítséget és/vagy tanácsot kérnék.
Igen különös jelenséget tapasztalok az autómban (Renault Scenic II 1,5 DCI 2006-os digit klímás).
Pénteken megint megadta magát a hűtő/fűtő ventilátor fordulatszám szabályzója (az ami a digit klímásban az ellenállások helyett van).
Már máskor is volt vele gond,de eddig valahogy sikerült feléleszteni.
Na most már nem.Persze nyílván akkor döglik be,mikor hideg is van ,meg pára.
Egyenlőre nincs csere alkatrészem (esetleg valaki tud ajánlani ?).
Gondoltam,addig is direktbe kötöm a ventilátort,részben,hogy kipróbáljam,részben meg addig is megy (igaz max fokozaton) ,míg nem lesz másik szabályzó elektronika.
A ventilátor tehát működik.
Az érdekesség az,hogy mikor a motor nem megy,csak gyújtás van,akkor semmi különös nincs,csak a levegő befújás hallatszik.
Viszont amint a motor beindul,valami igen magas hangú és hangos búgás,sipolás hallatszik a motor fordulatszámától függetlenül.
Másik érdekesség,hogy ha a beállított hőfokot leveszem 15 fokra,akkor elhallgat.
16 foktól újra szól.
Egyszerűen nem értem mi a fene lehet ez és miért.A hang forrását eddig nem sikerült azonosítanom.
Az autón kívül nem hallatszik,csak bent.
Az biztos,hogy a ventilátor jó és nem az adja ki a hangot és nem is hallatszik mechanikusnak.
De mi a fene köze van a járó motornak és a beállított hőfoknak az egészhez?!
Minden ötletnek,véleménynek örülök és előre is köszönöm! -
toldy
őstag
válasz
DonThomasino #25950 üzenetére
Ohh, valóban egy része, csak elsőre nem tűnt fel, köszönöm.
De ha már itt vagyok, csatlakoztam a klubhoz, igaz már áprilisban.
Megane II Coupe '03 1.5 dci ( 82 )
Kisebb gondok vannak vele, de mind ezek ellenére kimondottan szeretem.
~165e mutat az óra, ezt nem feltétlenül tartom reálisnak mondjuk, de sajnos ilyen az élet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T495 - AMD Ryzen PRO 7 I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Huawei Watch GT2, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest