- Win 10 LTSC: hülye vagyok?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
boogie84
veterán
válasz Topiccsendőr #19582 üzenetére
Lehiggadtam. Bár hányadékul néz ki. A körömlakk lesz a megoldás azt hiszem.
(#19583) Tüzi: Újrafújni az egészet nem kell...
(#19586) Archer: Jaja, de azért kiba....ott bosszantó h elcsesznek egy hibátlan alkatrészt a gépen. Mit szólna a cég ha véletlen megkarcolnám az udvaron álló valamelyik motort, és mikor a tulaj megy vissza érte akk meg néznének mint a fa...ok.
Más: Jól mértem le a teleszkóp fényes részét (mittomén h melyik része ez) h 43mm az átmérője, és h ezt az adatot kell megadnom akkor amikor szimeringet szeretnék venni?
Ill hol tudom kiolvasni a gyári adatokból h mekkora kell? Le van ez rögzítve vhol?[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #19594 üzenetére
nyomatékmaximumon használni egy blokkot nem szétforgatás, azért nyomatékmax, mert oda van megtervezve a gázcsere, és minden más is. fajlagosan a fogyasztás is ekkor a legjobb. de ezen nem veszünk össze, ha a fülednek fáj ha sokat pörög. nem ettől fogja enni az olajat.
Explosión de dos tiempos
-
Steven
addikt
nyilván a hátsó hát ,nemtom már mik a határok most is két személlyel hiába toltam a kormányt éreztem hogy az eleje csúszik kicsit ... még nincs fent az új gumi... aztán ennyire sikerült... mire megérkeztünk néztem ilyen dbkák estek le az oldaláról... lehet elmelegedett nem vágom nyomást nem is néztem mennyi van...
amúgy meg ki hívás persze értelmes határokon belül nem vagyok egy állat jobban szeretek élni...
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #19585 üzenetére
Burgonyámon sikerült 1000rpm-el vissza venni a fordulatot utazó sebességnél. És nem éreztem, hogy annyira a teljesítmény maximum alatt működött volna. Jelenleg is sikeresen vissza vettem, az Atlantic 500-on Kb 600rpm-et. Annyira rossz hogy 4 liter alatt fogyaszt.Tény hogy lassabban gyorsul, de valami valamiért. Mivel nem városi motorozást akar, így a teljesítmény "Csökkenés" nem hinném hogy eget verő lenne. Ellenben hosszútávú használatkor nem mindegy hogy 7ezret vagy 6 ezret pörög a motor. Nem mondtam neki hogy cseréljen váltót. Csupán annyit hogy hozzá kell nyúlni, ha 125 robogóval szeretne 1-200Km-t folyamatosan gurulni.
Én meg elég nagy butaságnak tartom szét forgatni, mert úgy annyira gyorsul, és jaj de jó. Később meg megy a sírás hogy alig mentem és máris eszi az olajat.
Sztereotípiáról annyi ha vissza olvasol, akkor konkrét szívásomat írtam le. Elég sok olasz robogóssal előfordult az elektronika gyengesége. Nekem azért állt le menet közben, mert a töltés nem volt elég.Nem mondtam hogy hány V-nak kell lenni a töltésnek. Ez is jó pát tényezős kőr. Mivel nem jártas benne, ezért kár lenne részletekig belemennie. Megméri, ha jó akkor jó ha kevés akkor alkut képező tényező.
[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
válasz Steven #19591 üzenetére
Miért kellene eltüntetni? Volt olyan aki méltatta a gumim állapotát a széleken, aztán 2 személlyel körbemotoroztam a Mátrában... Semmit se jelent. Külsőség. És erősen függ az útviszonyoktól is. Nekem sem volt peremig kopva utcán. Az már túl van azon a határon ami vállalható közúton.
Ráadásul én mindig a /60 vágott slicket használtam ott meg még csalókább a dolog.[ Szerkesztve ]
Honor Magic V3 5G 12/512GB <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Steven
addikt
ma voltam Rétságon , megebédeltünk jó volt...brutál jó idő van... motorozáshoz tökéletes... DE ma megint egy szerencsétlen le zúzta magát az m2-n szerintem ki csúszott mert amit a rendőrök rajzoltak csikot az a felező vonalnál kezdődött és a szalag korlátban végződött.... respect a srácnak...
kerekembe meg még mindig van 1 cm eres csík amit nem bírok le koptatni .... lehet jobb is
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
veterán
válasz Archer #19586 üzenetére
volt, hogy egy nap alatt kétszer körbemotoroztam a Balatont
2.5hónap alatt 13ezret raktam a 125ös cbr-embe.
tíznaponta-kéthetente látogatta a szervízt garis olajcsere okán...[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Integra
titán
vajon ez a moto2 kipuff rendszer rendelkezik utcai engedéllyel?
gabi miért nem megy? sérült még mindig?[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
mindjárt kezd a moto2
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
canniball
nagyúr
válasz Archer #19586 üzenetére
No de a CBR125 az ~15 paci fejidommal, szemben pl. az én CG125-ömmel ami 11LE és csupasz (és ha jól láttam a kategória többi résztvevője is 10LE körül tud), ez kb. kiadja a különbséget hogy ne lehessen úgy tekerni vele mint a kis sportgéppel.
Ráadásul a CG-n sajna nincs fordulatszámmérő, így fogalmam sincs mikor vagyok "közel a piroshoz".[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Archer
őstag
válasz boogie84 #19563 üzenetére
Tescoban ~1k-ért lehet venni ilyen ecsetelős javító festék, azzal nagyjából el lehet tüntetni.
125-ös téma: nekem volt a kis CBR, kb. 180 centi vagyok meg 75-77 kiló, 90-es utazót simán vitte, 100-ig el lehetett vele menni, ment volna még tovább is de ott már közel volt a piroshoz. Persze ez sík területen értendő, nagyobb emelkedőket nem nagyon csípte. 100-150 km-t különösebb megerőltetés nélkül el lehetett vele motorozni, fölötte már azért kényelmetlen volt. Nyilván pörgetni kellett de ez van, erre tervezték. 40-50e km-es tulajok is voltak fent a fórumon, a kötelezőkön kívül mást nem kellett rá költeni. Jó, ez már kívül esik a 200k-s összeghatáron csak a téma kedvéért írtam, hogy azért kompromisszumokkal de síkabb vidékeken el lehet 125-tel is motorozgatni. Igaz az valami 120-130 kiló volt mindennel feltöltve, ezek a 25-ös chopperek meg vannak vagy 150.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #19556 üzenetére
bocs, de nekem volt elég sok robogóm, és elég sokat is foglalkoztam a dologgal. még ditechez is volt közöm, tuning szinten is.
a váltóhoz hozzányúlás az alacsony fordulatért egy cvt hajtásnál, egyszerűen butaságnak tűnik. görgők nehezebbre cserélése egy igazi hulladékot csinál a robogóból. pont ott fog csukni a varió, ahol sosincs nyomatékmaximum. akkor simán lehet venni egy gyengébb robogót is. ha végáttételről beszélünk, minek ruházzon be egy új hajtóműre, ha egyáltalán kap kisebbet.egyébként ezeknél a hibajelenségeknék ha lehet beszéljünk konkrét példákról, mitől van ez a sztereotípia. mik szállhatnak el egy adott modellnél. konkrét tapasztalatok kellenének. mert így egy nagy kalap alá véve valami. ez nem elég.
ez olyan, mint a rotaxra rámondani, hogy elég rossz blokk, mert mindig megragad, holott a sok gyök 99 százalékban a karburátort nem tudja beállítani, a kompresszióviszonyt nem számolja ki, aztán csodálkozik hogy ez van.a másik ami megtréfált, az a töltés. ha egy halott akku van bent, ami nyáron melegben egy indításnyi kapacitással rendelkezik, és az ember rámér a manualban megadott fordszámon a töltésre, akkor az akku miatt sosem fog annyit mérni. csak tökéletes állapotú akkunál lehet ilyet mérni, ami ugye elég ritka aztán jön a szívbaj, hogy szar.
Explosión de dos tiempos
-
veterán
-
Topiccsendőr
addikt
válasz boogie84 #19563 üzenetére
ez csak egy felni. nem magnéziumból van, hogy ártson neki ha le van ütve a festék, meg lesz rajta még gumicsere sokszor. ha valami OZ kovácsoltalu lenne kékre eloxálva és y küllős lenne, akkor talán, de nagyon talán én is szívnám a fogam, de használati értékéből semmit nem von le. Nem tudom sikerült e megnyugtatnom
én hagynám a pcsába.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
canniball
nagyúr
válasz thEndeR #19580 üzenetére
Ezért írtam hogy "adott esetben figyelmeztetésnek jó". A másik felét meg arra az esetre értettem amikor a gyalogosnak van elsőbbsége. Mert bőven van ott olyan helyzet amikor csak heccből húzza oda neki...
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
.mf
veterán
válasz thEndeR #19576 üzenetére
Szerintem pedig k...ára nem szórakoztató, amikor a kedves gyalogosok már rég pirosban (nekünk már sárgul vagy zöldül) vagy egy zebra nélküli útszakaszon körülnézés nélkül lelépnek elénk az útra... én már dobtam el motort így, kanyarban kilépett elém. A piroson átmenők teljesen megérdemlik, amit csinál, én néhánynak még egyet le is kevernék.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Steven #19570 üzenetére
Headset és zseb.
Nézni is akarod? Megállsz, előveszed, megnézed, majd mész tovább.
Csak nem menet közben akartad nézni? Na ezt gyorsan felejtsd el. Az utat nézzed. De komolyan, elég balesetveszélyes.---
Gumi-szezon van? Én is a jövő hét elején cserélek, mert a hátsó elkopott, és az első is határán van. Egész jól tartotta magát a BT-003RS, 6k-t mondanak rá, de 10-11k km-t kibírt nálam. Ennyit számít, hogy nem "húzom rá parasztból", meg várostól és lámpáktól lehetőleg távol, így kevesebb a kigyorsítás is.
---
Ha már Mecsek szóba került: júniusban arrafelé leszek egy hetet, milyen útvonalakat tudtok ajánlani?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Steven
addikt
Én is ma vettem meg a gumit m5 interact csak nemtom még kivel fogom fel rakatni hogy ne basszák szét a motoromat és a gumimat
Más:
kéne navi ..teló jó is lenne hozzá csak kéne tartó meg töltés ,hogy lehet ezt igényesen értelmes áron megúszni...
pl givi 934 tartó konzol (csak konzol) 15k nah ez nálam nem értelmes ár... még lehet kérdés nélkül meg is venném ha lenne hozzá usb töltő de 15k csak egy műanyagért az mokás...[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
lujo10
aktív tag
válasz boogie84 #19563 üzenetére
Jól kibabráltak veled, de ha ott nem szúrtad ki, akkor így utólag mindent lefognak tagadni (sunyi kontár bagázs).
(#19568) vendingo: jó ötlet, a párom többek között műkörmös és virtuózként bánik (szerintem) a körömlakkal, lehet még kövecskéket is rakna rá, vagy esetleg valamilyen virágot
[ Szerkesztve ]
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
boogie84
veterán
Szombat délelőtt cseréltettem ki az első gumim, erre ma ezt látom:
Ezzel mit tudok csinálni? Legrosszabb esetben feljelentem őket a fogyvédelemnél.
Nem az első h elb....nak valamit, de egy k.....a gumicserében???[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
zack
nagyúr
válasz yodamastah #19560 üzenetére
X9 180ccm (Amalfi) ? Ilyen van csajomnak és qurva jó kis robogó. 100 utazóba, 2 személyes használatban is tűrhető, és szerintem 250k simán kijön. A mienk 200k + forgalomba helyezés volt. A vége 300k lett, de ennek már 3 éve. Az a lényeg a Piaggio-nál hogy az elektronika rendben legyen, ahogy minden olasznál.
Honor Magic V3 5G 12/512GB <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
yodamastah
őstag
válasz Bogyó bá' #19558 üzenetére
Tavaly nézegettem én is robogókat. Kipróbáltam vagy 8at. Igaz 250est néztem, de még 300k-ért is csak szarok voltak. Nem használhatatlanul szarok, hanem félig lelakottak. Ráadásul a menettulajdonságaokkal egyáltalán voltam megelégedve. Bár ezekkel már legalább utazóban megy a 90km/h. A probléma a gyorsulással (fos), meg a váz futómű fék együttessel volt. Főleg a kis kerekűek voltak idegenek.
A legjobb állapotú egy 250es leonardo volt 350ért. Szinte hibátlan állapot, de annyira nem ment, hogy teljesen kiszerettem a Leo-ból. Összességében azon maradtam hogy vagy veszek egy 400as burgmant egyszer, vagy hagyom ezt a robogózást Azzal legalább fotel kényelemben lehet 2en menni, és jól tele lehet pakolni.
Ja és ha már Malaguti, akkor melóba járós motornak ajánlom a Ciak-ot. Ritka ronda egy motor, de a nagy kerekei miatt egészen motorként viselkedik.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #19556 üzenetére
A Malaguti olasz?! Abban a tévhitben éltem eddig, hogy az valami indiai, stb. járgány, amibe veszik az olasz blokkot! Töltöttem le teljes gépkönyvet az este (vagy 400 oldal), és nézegettem a motor javításának lépéseit. A szelephézag állítást nem biztos, hogy be merném vállalni (bár autón csináltam többször is), a többi szervizmunkát valószínűleg meg tudom csinálni. Alkatrészeket hol lehet ezekhez rendelni? Kalocsán még motorszerelő sincs, nem hogy alkatrészbolt.... A vázszerkezete nagyon tetszik (gépkönyv alapján), hogy komplett térhálós váz, nem csak a szokásos egy darab görbe vascső! Miket nézzek meg vásárláskor, hogy ne essek totálisan pofára? Még egyszer bocs a sok kérdésért, de anyagilag nem engedhetem meg magamnak, hogy nagyon mellé nyúljak, pedig a pénztárcám miatt a kínálat "aljáról" kell válogassak.
Egy 125-ös régi négyütemű utcai motor (Yamaha SR125, Suzuki GN) sem igen képes nagyobb tartós utazósebességre, ugye? Tehát azzal sem járnék jobban hosszú, magányos túrázásokon? Mert ha rábólintotok a nagyrobeszre, akkor az egyéb kategóriában már nem is keresgélek tovább. Kényelemre, praktikumra biztosan jobb a robogó, bár nálam nem ez a fő szempont...
200-250k között másból nemigen van válogatási lehetőségem, az egyetlen olcsó túraendurót az éjjel levették a hirdetésből (CitiFly 125, 220k-ért)[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
veterán
válasz vendingo #19554 üzenetére
Jó lehet, de azt erősen kétlem , hogy te is és gyereked is tudja használni. Mivel a kormányt ki kell cserélni. Akkor viszont te fogsz orra bukni vele
Egy kis romet elemzés -
csongi
veterán
válasz Bogyó bá' #19553 üzenetére
A 80 kijöhet. De javaslom a váltóhoz való hozzá nyúlást. Ha nagyobb sebességet nem is, de kisebb fordulaton üzemelést el lehet érni ami élet tartamot növel. Mivel olasz motor, a töltést ellenőrizd le vásárláskor. Nem erősségük a vezetékelés, ebből adódóan szokott probléma lenni velük. Ha tisztán szeretnéd kezdeni a motorral, egy szerviz is kell neki. Olajok, folyadékok fékbetétek, szűrők variátor görgő, szíj. Amivel nem foglalkoznak a tulajdonosok a szelep hézag állítás. erősen javaslom. Nagyon ritka az robogó amibe valóban annyi kilométer van mint, amit az óra mutat. Kb duplájára kell számolni.
[ Szerkesztve ]
-
-
vendingo
veterán
Már nagyon rég nem láttam Romet Pony-t, ezért nem emléxek a méreteire, csak azt tudom, hogy kicsi.
Szerintetek 5 éves gyerekeknek jó lenne?
Fos kínai gyerekmotort nem vennék, amihez alkatrész sincs illetve ami van az is okádék minőségű.
Normális pit bike-ot meg alapból nem vennék gyerekeknek, arra nem futja.
15-30 ezerért már láttam ilyen Pony-kat.Unokatesóim gyerekei olyan motort szeretnének amin nem nekik kell brümmögni, hanem olyan igazit mint az enyém, ami brümmög magától és fekete.. Ja meg cápás és krokodil mintás sisak is kell hozzá, mert az félelmetes XD
A sisakot megoldom egy kis kreativitással, de a motorral kapcsolatba zsákutcába vagyok.
Jó lenne ha néha én is rápattanhatnék, ezért is gondoltam a Romet-ra.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz KubanitoS #19552 üzenetére
"Csak a Puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot!" Szakáll már van, csak igen rövidke: kukkants az adatlapomon szereplő weblapra...
Ha esetleg mégis robesz lenne, akkor ehhez mit szólnátok? Malaguti Madison 125. Bazi nagy csomagtartó, Yahama - Minarelli blokk, 14LE, szerintem 11 éves kora ellenére nem rossz kinézet. Tesztek szerint 110km/h a végsebessége, csak kijöhet a 80-90 utazó, nem?
Bocs a láma kérdésekért, de még motoros ismerősöm se nagyon van....[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz lujo10 #19547 üzenetére
Ahhoz inni is kéne, azt meg nagyon ritkán soktam, kb. 2 hetente egy sört...
A kis Virago-ból nehezen nézem ki, hogy azok a bazi nagy hűtőbordák 2 db 62,5 cm3-es hengerecskét takarnak... ...bár a gazdáik a Népítélet szerint nagyon szeretik őket!Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
lujo10
aktív tag
-
Type-R
őstag
válasz Bogyó bá' #19539 üzenetére
Én a Mecsekbe lakok, és ma jöttem rá, hogy ez mennyire jó, mivel ma motoroztam először (friss jogsis ). Itt szinte minden hétvégére jut egy új útvonal, és elég sok a nyugis mellékút, ami tele van kanyarokkal, emelkedőkkel, és lejtőkkel. Kezdőknek ideális. Az egyetlen negatív dolog az néhol az út minősége, ami motoron még jobban kijön mint autóval .
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz KubanitoS #19541 üzenetére
[link] ? Csak nekem drága sajnos....
szerk: olyan jó nyugis gépnek tűnik... Másik hasonló kiállású gép, olcsóbban: [link] A koromhoz inkább passzolna, bár sörhasam még nincs...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
KubanitoS
veterán
válasz Bogyó bá' #19539 üzenetére
Szia!
A helyedben kiskerekű robogót én sem választanék, nagy esés lehet a vége. Robogók terén egy Aprilia Scarabeo vagy esetleg Kymco People jó választás lehet a nagyobb kerekek miatt is. Ez utóbbi márka koreai és talán nem túlzás kijelenteni, hogy ajánlható, persze csak ha sikerül kifogni egy normális példányt.
Hétvégi motorozgatásra egy 125 köbcentis motor teljesen jó, azonban én nem hinném, hogy be mernék vállalni nagyobb 80-100 kilométeres utakat is velük. Ahhoz egyszerűen túl gyengék és kis méretük miatt talán kényelmetlenek is nagyobb távokon. Egyszerűen nem erre vannak kitalálva, arról nem is beszélve, hogy ezeket azért eléggé pörgetni kell a folyamatos 80-90-es tempóhoz és egy régi + olcsó motor lehet könnyebben megadná magát az efféle "komolyabb" terhelésektől. Persze ez mind csak elmélet...
A helyedben én még gyűjteném a pénzt, letenném legalább az A2-es jogsit és jövőre vennék egy normális, minimum 250-es motort. Szerintem ez lenne az optimális megoldás.
Ha mindenképpen marad minden a jelenlegi helyzetben, akkor csak robogót vennék, főleg a kényelem miatt, hiszen egy 125-ös váltós motoron kell azért váltogatni elég sűrűn.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
canniball
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #19537 üzenetére
Köszi a tippet, mindenképpen benézek a robogós topicba is (azt sem tudtam, hogy külön van ilyen)!
(Nagyobb jogsiban nem gondolkodom, nekem tényleg csak néha - kikapcsolódásképpen - hosszabb-rövidebb vidéki motorozgatásra kellene a gép. Alföldi kisvárosban lakom, innen úgy 80-100 km a Mecsek, meg ugyanannyi vissza is, csak sajnos végig forgalmas főútvonalon. Persze lehet, hogy később egyszer vérszemet fogok kapni... )Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
válasz Bogyó bá' #19526 üzenetére
Én is YBR125-ön tanultam amivel egyszer volt szerencsém kimenni a városból, most egy CG125 van. Előbbivel ugyan csak annyi tapasztalatom van amennyit ősszel a tanfolyam alatt (B125+pár ráadás óra) tudtam szerezni, utóbbi pedig mire meglett jött a tél így ezt sem sikerült még rendesen kitapasztalni, de az eddigiek alapján a 90-es utazó mindkettővel vágyálomnak tűnik, talán csiga-gyorsulással, nyelezve, fekve... Az olvasottak alapján ehhez min. 250-es gép kéne.
A kérdést amúgy szerintem érdemes lenne feltenni a robogó-kismotor topikban is, ott kb. szín alapján megmondják melyik robi van rendben.
És (a spórolást szem előtt tartva) csatlakoznék azon felvetéshez hogy ha nem is most rögtön de menj el A-ra: ha egy éven belül mész csak különbözetit kell tenni (nincs Kresz csak rutin és pár óra forgalom, kb. 50k-ból megvan) viszont ha később jutnál döntésre akkor az egész tanfolyamot végig kell csinálni (100+k-ért).[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz #25954560 #19512 üzenetére
"...ugyesseg fejlesztese, kontroll. pl egy safety tanfolyam..."
Tervezek elmenni egy vezetéstechnikai tréningre, de majd csak az új géppel. Addig meg próbálom gyakorolgatni az olvasott trükköket, szóval ha tudtok ilyeneket osszátok csak az okosságot!"vagy nezd meg kecsoringen a 125-osok versenyet..."
Ugyan még nem volt hozzá szerencsém, de gondolom ott nem az olyan 10 lovas gépekkel tolják mint ami nekem van."najo, 70 az tenyleg keves"
Azért nem az a vége, lehet még kicsit húzni neki, de azt már nem nevezném gyorsulásnak...https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
csongi
veterán
válasz Bogyó bá' #19527 üzenetére
Az aprillia scarabeocnak nagy kerek van. Viszont a régiek Rotax blokkosak, hát nem igazán hú de jó. A paigio libertik is nagy kerekűek, tulajdon képen ua mint az aprilia. Sajnos normálisabb állapotú és korú 200K környékén szerezhető be. Vannak típus bajai de megoldhatók és normális szerviz és szerethetőek.
a pakolhatóságuk doboz nélkül egyenlő a 0-val. A jobban pakolhatóaknak meg kicsi kerekük. Lehet az enduro kategóriába kellene szét nézni. -
lujo10
aktív tag
válasz vendingo #19530 üzenetére
Azt tudom, az enyém sem
(#19531) tutis: kurvára
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
lujo10
aktív tag
Sziasztok!
Már elég régen voltam és nincs kedvem közel 400 hsz.-t végigböngészni, valaki összefoglalná pár sorban.
KösziEgy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
őstag
válasz #25954560 #19522 üzenetére
Persze segítsünk neki, ezért van a fórum.
A1es papír / Elvileg ha jól olvasom az jelenti a 125cm3 vagy 11kW elhíresültebb nevén a B125... /
Ha már van A1-es papírja akkor nem kell KRESZ-t csinálnia, így spórol egy csomó pénzt.
Az előírt gyakorlati óraszám 11 + újra kell csinálnia a rutint és a forgalmi vizsgát.
Gondolom 2-3 óra rutin pálya és 8-9 forgalmi.
Ahol én abszolváltam a 0-A korlátlan jogsimat, ott az írják 46.500 Forintba fog kerülni ez az egész.Picit félreértelmeztem a kérdést. Azt hittem nagyobb cuccra akar menni. Na mindegy ha egyszer meggondolja magát.
Ha a kitűnő magyar utakra gondol, keressen nagy kerekű robogót. PL: aprillia scarabeonak egész nagy kereke van azzal már csak a tankcsapda méretű kátyúba akad bele. Sajnos ez egy ilyen műfaj a motorosnak 360 fokban figyelnie kell, és még az utat is néznie, mert az élete múlik ezen. Ezzel együtt még mindig felejthetetlen dolog motorozni
[ Szerkesztve ]
“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #19526 üzenetére
Na, megint lassú voltam, közben letelt a szerkesztés: szóval a nagyrobogóktól meg azért félek kissé, hogyha a hazai "kitűnő" utakon egyszer egy pillanatra elbambulva a 12"-os kerékkel bele lépek egy kátyúba mondjuk 80-nal, akkor onnan csak a mentő vagy a hullaszállító visz el, mert még egy tank sincs a lában között, amibe "kapaszkodni" tudnék.... Hokedlival 80-90-nel...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #19525 üzenetére
Köszi a választ! 178 cm és 75 kg vagyok. Sajnos (?) az A1 adott (lesz, ha kézhez kapom a vizsgaigazolást a jövő hét végén, és kiváltom a jogsit), anyagi és egyéb megfontolások miatt nagyobbat nem is igen szeretnék.
Mint írtam, YBR125-ön tanultam (nem egy magas moci), az üléshelyzet szempontjából nekem kényelmesnek tűnt, bár összesen pár órát volt alattam, az is a városban, ugye.
A fő kérdésem inkább az lenne, hogy a 80-90-es utazósebességhez nekem váltós motorra, vagy nagyrobeszre lenne inkább szükségem? Mint írod, a váltós jobb alternatíva lehet. A szűkös pénztárcám miatt a régi GN125-öket, SR125-öket nézegettem leginkább, a Honda CG, vagy az YBR nagyon bejönne, de azok már 300k-tól fölfelé elérhetők, nekem annyim pedig nincsen.
Valahol viszont olvastam, hogy a robogók közül pl. a Majesty125, Aprilia Leonardo125 stb. simán mennek úgy, mint ezek a picike utcai motorok, csak egy fél literrel többet fogyasztanak....
A Suzuki GN-től egy kicsit félek, mert több helyen olvastam, hogy max. 90-95-tel mennek, inkább 70-80 az utazójuk, azzal meg a kinti forgalomban eltaposnak a teherautók. Szóval egyelőre nagy a bizonytalanság bennem.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
veterán
válasz Bogyó bá' #19514 üzenetére
Szia!
Igazából ezzel a 80-90-lesz a probléma . Ahhoz hogy ilyen utazóval tudj motorozni,talán a váltós motor jobb. De azok sem szeretik nagyon.( Lehet egy A2-vel jobban jártál volna.) Jó lenne tudni a súlyod és magasságod. A GN-ek alacsony motorok, én 180 vagyok, de a 250-en nem igazán férek el. Embrió pózban tudok rajta ülni. Ez sajnos szinte az összes régire igaz.1-200Km kirándulásokra elég a 125 ccm, de fogadd el hogy nem egy 90-es utazóra van tervezve. Arra a 250-es ami alkalmasabb. Robogó ügyében, pedig át kell variálni a variátor részt. Görgők...stb. Úgy talán meg lesz a tartós kb 80 as utazó. De ugye ezeknél ez azzal jár hogy alsó tartományban erőtlenebb. -
veterán
ajándék motor
ennyire nincs értéke kint ezeknek?A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
őstag
válasz Steven #19520 üzenetére
Te már most vén ember vagy
/ Én 28 vagyok te idősebb vagy tehát vén Nekem is már csókolom-ot köszönnek a gyereket /.....Igen 24 felett még mindig lehet 0- A király kategóriára menni.
bogyo112
Azon még a bukócsövezés is nagyon jól tud kinézni.[ Szerkesztve ]
“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
Steven
addikt
válasz Bogyó bá' #19518 üzenetére
gs 500 szerintem is ... nem kell nyél gázzal menni vele... vén ember 50 évesen..? remélem 20 év múlva nem fognak vénembernek hívni:
mod:
24 felett elvileg nem lehet egyből a? én már nem vágom az új kategóriákat ...[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
#25954560
törölt tag
válasz Bogyó bá' #19514 üzenetére
tipikusan a gs500-at szoktak sztem ilyenkor javasolni. tanktaskaban v hatadon is vihetsz magaddal egy keves cuccot, esoruha, viz, akarmi befer.
mod: bar a fogyasztasara nem emlexem, lehet h van nala takarekosabb motor. igaz sor2 nem szokott tul nagy zabagep lenni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #19514 üzenetére
Ja bocs, egy kis kiegészítés: kétütemű nem kell.... Az utóbbi hetekben sok tesztet elolvastam a Totalbike-on, de ugye azok mindig vadiúj gépekről szólnak, nem derül ki, hogy milyenek ezek tizenévesen...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Sziasztok!
Teljesen új vagyok ebben a topicban, és motorvásárlási tanácsért jöttem!
32 év balesetmentes autóvezetés után (igen, majdnem 50 vagyok...) rászántam magam, hogy hogy megszerezzem a könnyített A1/B125 jogsit. (30 éve nem ültem 2 kerekű "géperejű járművön", kölyökként egy 50cm3-es Jawa Mustang nevű rettenetet nyúztam vagy 3 évig) A kresz hibapont nélkül 2 hete letudva, szerdán délelőtt (10 óra vezetés után, tehát vettem pótórákat is a kötelező minimumon kívül) csont nélkül meglett elsőre a rutin és a forgalmi vizsga is. Na szóval, valamilyen olcsó, használt mocit szeretnék, nem városi munkába járásra, hanem kizárólag hobbi célból, vidéken, 100-200km-es, egyszemélyes kirándulgatásokra, kikapcsolódásra. Egy Yamaha YBR125-ösön tanultam, az nagyon tetszett, de a jelenlegi lehetőségeimhez mérten túl drágán mérik őket használtan is. Sajnos csak kb. 200-230 ezret tudok rászánni, meg ugye kb. 30 ezer az átírás, és egy 20-30 ezer biztosan kell a "kötelező" szervizelésre is. Igazából még azt sem döntöttem el, hogy miféle járgány lenne az igazi, eddig az öreg Yamaha SR-eket, Suzuki GN-eket (magyarul a postásmotorokat) nézegettem a használtmotoros oldalakon, de lehet hogy jobban járnék egy nagyrobesszel? Az lenne a lényeg, hogy 80-90-es utazóval akár 2-3 órát is gond nélkül el tudjak vele bóklászni egy menetben, lehetőleg csekély fogyasztással, nyugisan. A váltogatást én élvezem, de a robogón meg ugye van némi tárolórekesz ruházatnak, kajának, egyebeknek, utólagos dobozzal nem szívesen rondítanám el a járgányt; meg talán ha elkap egy kisebb eső útközben, akkor nem ázom teljesen tönkre rajta.
Mi a véleményetek, bele merjek ugorni egy tízéves nagyrobeszbe? Vagy jobb lenne nekem a hagyományos "utcai" motor? Eddig ilyesmiket nézegettem: [link] [link] [link] [link] [link] [link]
[link] [link]
Szóval milyen tapasztalatok vannak ezekkel az öregebb, de megfizethető gépekkel? Bírják a gyűrődést? Típushibák, fogyasztás, stb.?
Bármilyen segítséget szívesen vennék, mert nagyon tanácstalan vagyok...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
boogie84
veterán
Smirgli papírral áttörölgettem az új első gumit a holnapi csere előtt. Kérdés: így h kicsit megcsiszoltam a felületét, azt kell mondjam olyan h szinte ragad. Pilot power 2ct. Asszem jó lesz. Ugye?
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
#25954560
törölt tag
válasz canniball #19508 üzenetére
esetleg erdemes kihivasokat keresni a picivel: ugyesseg fejlesztese, kontroll. pl egy safety tanfolyam akarmin is rettenet hasznos. en sok ev ezresezes utan egy tw200-on csinaltam meg es rettenet jol szorakoztam, sokat tanultam.
menj el dontogetni palyara ha tudsz (pl kecsoring), igazi jo jatek es nagyon sokat segit az alapokban. foleg ha hagyod beledumalni a rutinosakat. vagy nezd meg kecsoringen a 125-osok versenyet, ha azt hiszed abban mar nincs perspektiva nem csak a fejleszakito gyorsulas ad elmenyt motorozaskor. najo, 70 az tenyleg keves
egyebkent a legtobb motoros akkor dobja el a vasat, amikor ugy gondolja h 'most mar tudok' ne ess ebbe a hibaba. -
zack
nagyúr
válasz canniball #19508 üzenetére
Ha nem város, akkor oda simán vehetsz 400-500ccm motort. Sajnos városon kívül ez a méret mindenképpen kell az élvezetes motorozáshoz. Ha meg bírod állni, amíg kitapasztalod, hogy mit tud, akkor nem lesz gond.
Nekem GSXR után az volt a legnagyobb gond városon kívül, hogy az előzésekhez jóval több idő kell. Tehát ahova azzal még befértem, ezzel bele se kezdek.Honor Magic V3 5G 12/512GB <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
-Mosquito-
őstag
válasz TommyGun #19495 üzenetére
Elég kevés van amire azt mondanám,hogy ok..
19496 Vendingo.
Pl a 650-es Burgman. Abs,elektromos plexi,tükör,55L csomagtér,elől plusz rakodás,kényelem,markolat,ülésfűtés. Manuális,automata váltás,power gomb.Kb két,három tank után(500-700km) pihenés. Ez a második 650-sem. Imádom,bár lehet eljő/het a váltás..Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
canniball
nagyúr
válasz #25954560 #19506 üzenetére
"hatranya persze h gyorsan kinoheto."
Hát ez az! A kiscsikóval eddig cca. 100km-t (nem írtam el, annyit) volt szerencsém megtenni és már most kevésnek tartom. Nem azért mert 100+kmph-val akarok településeken átdöngetni, de az hogy 70kmph-nál megáll az idő számomra egy kicsit megöli az élményt. Tartok tőle hogy egy 250-essel is hasonlóan járnék, a következő értelmes kategória meg az 500ccm.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
zack
nagyúr
válasz canniball #19505 üzenetére
Azért mert 200Kg+. A súlypont jóval rosszabb mint pl egy 170LE+ GSXR-en, nyújtottabb, nagy rutin kell egy 400-as terelgetéséhez városban az autók között. Persze ez alól kivételt képezhetnek a 400ccm+ sportrobogók.
Jó pár nagymotoron túl vagyok már (FZR 1000, YZF 1000 Thunderace) és ezek után is azt mondom, nem könnyű vezetni városban haladós tempóban. Nagyon érezni kell a méreteit, mivel alacsonyabban ülsz, és kisebb a kerék, ezért a hirtelen korrigálások sem úgy működnek mint egy sportmotornál. Nagyon csalóka ám. Pedig azt gondolná az ember, hogy egy 170LE+ motor után egy 34LE robogó gyerekjáték. Tény hogy a karomat nem tépi le, de méreteinél fogva súlypont megtalálása, és ide-oda helyezése nagy rutint igényel.mod:
Amit &rew is ír, meg kell tanulni a forgalommal együtt siklani. Ez lehet kivülálló számára őrült tempó is, a lényeg, hogy az esetek többségében meg tudj oldani mindent rutinból. Azért egy Maja 400 pillanatok alatt 100km/h van, és 2-3 pislogás, és ott a 160-170...
Tehát a kellő tisztelet a nagyrobiknak is jár, nem játék. A csajom X9-e az más. 180ccm, és tök jó tanulómotor. A vége 120km/h, de amíg ezt eléri, az sok idő. Tehát városban kevésbé koncentrálva is biztonságosabban vezethető egy kezdő számára mint a 400ccm+ nagyrobik.[ Szerkesztve ]
Honor Magic V3 5G 12/512GB <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
#25954560
törölt tag
válasz canniball #19505 üzenetére
ez mar soxor kibeszelt tema.
fejben dol el h egy motoron biztonsagosan es biztonsagban tanulsz-e meg motorozni. ha ugrabugra, izgaga, forrofeju vagy, akkor nagyobb esellyel csinalsz hulyeseget nagyobb vason, tehat pl egy 250 javithat az eselyeiden h (komolyabb) eses nelkul belejossz a motorozasba. vannak, akik 750-es vfr-en kezdtek motorozni es koszonik, nem dobtak el, jol vannak es szeretnek motorozni. es vannak, akik 125-on is sokat hibaznak, megis jobb azon nekik, mert konnyebb, kisebb a vegsebessege, kevesbe ugrik ki alolad ha hulye vagy vagy ha bena.
szemely szerint en is a kisebb motort javaslom, mert szerintem jobban uralhato, tobbmindent lehet rajta megerezni eleinte. hatranya persze h gyorsan kinoheto. -
canniball
nagyúr
"Kezdőmotornak viszont nem ajánlom egyik 400ccm+ motort sem."
Megszólítva érzem magam: miért nem? Ugyan még csak távlati terv, de ha sikerül megejteni a különbözetit én valami 500-600-as paripára gondoltam cserélni a 125-ös kiscsikót.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
zack
nagyúr
válasz vendingo #19501 üzenetére
Más dolog a "ha vennék" és a veszel. GP800 jó, de városban minek? 7L fogyaszt, és még az ára is horror.
Nexus 500 jó, de számomra semmi értelme. menj el vele egy Tesco-s vásárlásra, és pakolj bele.Nekem azért lett Majesty, mert akkora rekesz van az ülés alatt, hogy bevásárlásra is ragyogó, 2db zárt sisak elfér benne, ezen kívül kellően sportos és futurisztikus is. Fogyasztás 4-5L környéke, és lényegében semmi nyűgje nincs, se elektronikusan se motorikusan. Egy igazán jó mindenes. Ha kell kanyarvadász, mert kellően feszes és pontos a futóműve, és ha kell bevásárlásra is bevethető. Egyedüli hibája hogy a 2. személy elég kényelmetlenül ül. Ez annyira nem gond, asszony Piaggio X9-et hajt. És persze aki esik-kel annak se jó mert minden drága hozzá. Én már 16 éve motorozom télen-nyáron, nem vagyok az az "esek-kelek" típus, tehát nekem ideális. Kezdőmotornak viszont nem ajánlom egyik 400ccm+ motort sem. Mondom ezt úgy, hogy 6 évig volt előtte GSXR1000, amibe 45e km-t tettem balesetmentesen.
Honor Magic V3 5G 12/512GB <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Integra
titán
válasz vendingo #19496 üzenetére
szerintem csak annyi, hogy a köztudatban a burgman név a legismeretebb, ha nagy robogóról van szó. ennyi. engem mondjuk soha nem fogsz látni burgmanon
kb olyan ez, mint amikor terepjáró a kategória név, mégis jeep-et mondanak rengetegen mikor csak a kategória nevet mondanák.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
vendingo
veterán
Értem.
Én ha robogót vennék tuti Nexust vagy inkább GP800-at vennék, ezek tetszenek.
Ismerősömnek Nexus 500 van, nagyon szereti, csak a kombifékkel nem tudott megbarátkozni.Tesómnak volt nexus180SP-e, jó kis moci volt, néha hajtottam én is, szerettem.
Sajna a robogó nem az én műfajom.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Nők, nőügyek (18+)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Futás, futópályák
- Home server / házi szerver építése
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Gran Turismo
- Láncfűrész topik
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- E-book olvasók
- További aktív témák...