Hirdetés
- gerner1
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- sziku69: Szólánc.
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
nagyúr
Ezeket megnézzük, köszönöm.
Hát, ő, nem. Volt a gáyri, belezett kipufogó, amivel 4.5-öt evett és hangos volt, mint az állat, meg nem is ment. Majd öcsém hozott egy többékevésbé szétrohadt kipufogót egy jó eséllyel 125-ös enduróról és 8 varrattal az eredeti kipufogó csonkjára illesztettük. Azóta 80-at eléri (eddig 63 volt a max sík talajon), jóval halkabb és a fogyasztást nem tudom még. Állítgatás nem volt.
-
Bib
őstag
válasz
norbert1998 #70998 üzenetére
Ha megy és megáll, majd vársz akkor 2 dolog lehet. Vagy valami a melegtől megpusztul,majd hűl és újra jó ilyenek a gyújtásalkatrészek: Gyertya, trafó, gyújtótekercs, kondenzátor stb. A másik eset az üzemanyag, elfogy az úszóházból, vagy felszív koszt, ha vársz leülepszik és indul újra. Ha tiszta zöld volt fuvóka, minden, akkor ultrahangos tisztítás kellene a réz alkatrészeknek,vagy enyhe vegyi tisztítás pl. citromsav, ecet, kávéfőző tisztító folyadék stb.. A legegyszerűbb a gyertya, a legolcsóbb az újboli tisztítás, innen lehet feljebb menni. A kipufogóhoz gondolom be lett akkor fuvókázva mikor felkerült...
-
-
vtechun
veterán
válasz
vtechun #70972 üzenetére
Sziasztok!
Megjött ma este 6-kor az alkatrész, ez Kymco Agility 50 4T berúgó szerkezet
Most azon gondolkozom, hogy eredetileg volt-e alátét a racsni alatt, ahol a deknihez ér, mert most biztos nem rémlik, hogy lett volna, de valahogy hiányolom, mert gondolom nem egészséges az, hogy ez a kemény fogaskerék súrlódik az alumíniummal.
Valamint felmerült mint kérdés, hogy a racsnin az a rugó mi célt szolgál? Hogyan funkcionál, mint rugó? Melyik “dimenzióban”?
-
Bib
őstag
válasz
norbert1998 #70995 üzenetére
Ja így már oké. A kuplung ha összezárt, akkor addig zárva marad míg a kapcsolási fordulat megvan tehát tolóüzemben(motorfék) is van. Így a megragadás elmondásod alapján nem áll fent.
-
norbert1998
nagyúr
Úgy értem, hogy olyan, mintha levenném az autónál a gyújtást, miközben épp 50-el gurulok. Motorfékkel megáll szikra(vagy legalábbis robbanás) nélkül. Csak azt nem értem, hogy a kuplung ezt hogyan engedi, mivel csak egyik irányba szorul, ha jól tudom. De nem is fontos ez, viszont ha megszorul a dugó (mert olyasmi, majdnehogynem), akkor miért nem satuzza magát és miért tekeri simán az önindító?
Mit jelent az, hogy befékezve állt meg? Az, amit mondok, hogy kvázi motorfékkel áll meg?
A karbit a hétvégén szetdtük szét, ki fujattuk a fúvókákat, át is láttunk mindegyiken, de nem voltak túl szépek.
-
Bib
őstag
válasz
norbert1998 #70992 üzenetére
Ezt a gyújtáslevétel rántást nem értem, hogyan volt. A zöld szín a karburátorba a normál benzintől sajnos normális egy idő után, főleg réz alkatrészeknél. Hosszabb állás előtt érdemes leüríteni az úszóházat és 100-as benzint tankolni. Melegen ha befékezve állt meg, akkor megragadt a dugó, ha csak simán akkor lehet rossz ill. nem megfelelő hőértékű gyertya, esetleg egyéb gyújtásalkatrész, vagy még továbbá koszos karbi, esetleg kiürülő úszóház.
-
Sziasztok!
Tudna nekem vki segiteni, h honnan tudnek rendelni egy gumi osszekotot ami osszekoti a karbit a szivo csonkkal? Egy epitett mocihoz kellene ahol a szivocsonk kulso atmeroje 33 mm a karbije viszont csak ~23 mm (19es delorto). Most egy olyan osszekotovel hasznalom ami 33 / 33 mm-s, aminek a karbi oldalan "kibeleltem" egy ~3 mm-s gumi csikkal . Ez igy ideig-oraig jo is de kimozogja magat... Szoval a kerdes, h hol / honnan tudnek ilyet rendelni?
Nagyon koszi -
norbert1998
nagyúr
Hali!
A korábban sokat emlegetett Honda Lead AF20-as még mindig megvan, jelenleg az öcsémé. Nagyjából rendbe lett hozva, minden ki lett cserélve, javítva, kivéve a nehezen indulást. Aztán szépen ősszel elraktuk., és bár rövidebb utakra lett használva közben, már jó ideje nem.
Szombaton elővettem, hogy bemegyek vele a városba, mert az autóból épp kipottyant a fagydugó, a víz meg elfolyt útközben...
Nem indult. Amikor indult, akkor is csak nagyon nehezen, az aksit kétszer csutkára lemerítettük, mire meglett mi a gond. Benzinpumpa és karbi pucolva(bár utóbbi most is ronda, zöldes lerakódás a rézen, ami viz bejutására utal), nem ezek voltak a gond. Hanem a benzin, amit októberben beleraktunk, jó eséllyel megadta magát. Még mindig nehezen indul sok állás után, de már azért használható, mert az aksi új és jó.Szóval akkor mit érdemes megnézni a nehezen indulásra? Ugyanúgy, mint régebben, nehezen indul, gyenge, kéken füstöl, majd meglódul. (Mintha visszaengedné az üzemanyagot a tartályba, de vajon mi? Mert a pumpa nagyon szépnek tűnt belülről.)
Ma elindultam vele. 3 km után egyszercsak megállt a motor, mintha elvettem volna a gyújtást. (Lett rá téve egy combosabb kipufogó, azóta elég betegül megy), szóval elég gyorsan mentem, és egy gyújtáselvétel elég nagyot rántott fékerőben. (Ami érdekes, mert azt hittem, a kuplung csak az egyik irányba visz forgatónyomatékot.) 5 perc várakozás után, mintha mi sem történt volna, beindult (de addig hiába próbálkoztam vele). 500 méter és megint megállt. Majd 5 percet vártam és gond nélkül mentem vele 20 kilómétert 50-el. Majd megint megállt. 5 percet vártam és újra gond nélkül jöttem hazafelé 50-el, de a végén már nem akart gyorsulni, ha huztam neki a gázt. Beértem egy erdőbe kb 2 km-re otthonról, vártam, de nem változott semmi. 15-el jöttem haza full gázon (negyed gázon is ugyanennyit ment ekkor már).
Ez vajon mi lehet? A meleg? A gyertya? A benzin? Vagy mi? Kb 1 liter rossz benzin volt a motorban, max 2, és raktam hozzá 5-6 litert pluszba, hogy tele legyen, mégis ilyet csinál.
-
syler123
veterán
-
siti
őstag
válasz
syler123 #70989 üzenetére
kb annyit mehet el egy fúrt henger, mint egy gyári.
Zéger gyűrű került a hengerbe? az esetleg a himba tengelyen van meg a dugattyú csapszegen, de azt odarakják és ott marad, az aki fúrja, nem is fog vele találkozni, csak aki összerakja (persze fúrhatják rossz méretre, de azt meg a szerelő mondja meg, hogy a dugóhoz mi kell, az meg ha annyira kotyog hogy eltöri a zégert, az be se indul). de a zéger egy faék egyszerű alkatrész, nagyot nem lehet vele hibázni.
amúgy jellemzően a lehúzó gyűrűt lehet rosszul berakni, azt youtube nélkül meg nem csinálnám, de ha tényleg zéger törött, akkor azt vagy nagyon feszegették, vagy annyira anyag hibás volt, hogy na.
-
syler123
veterán
válasz
perge666 #70988 üzenetére
Lehetni lehet, van több túlméretes szett hozzá, csak ugye mi van akkor ha megint 1 évig húzza.
Elvileg ha jól meg van csinálva bírna kellene úgy mint a gyári hengernek? Mennyi km-t mehet el egy fúrt henger? Annyira nem is mentem sokat a robesszal. Viszont amíg jó idő van minden nap robesszel járnék munkába, ami nekem 14km oda + 14 vissza. Szeretném ha ezt sokáig bírná.Most elvileg más fúrná fel, ugye nem tudom hogy az előző szerelő kihez küldte, így könnyen lehet hogy ugyanaz fogja fúrni. Lehet persze hogy nem is a fúrással volt a gond, hanem a szerelővel aki összerakta. Az a baj hogy ennyire nem értek hozzá.
-
syler123
veterán
Sziasztok!
Meglett a robogó hibája, sajnos nem a karburátorral van gond, hanem a hengerfejnél eltört a zégergyűrű, végighasította a hengert elég szépen, szóval fúrni kellene. Már egyszer volt fúrva 1 éve, szerintem nem jól rakhatták össze vagy a fene se tudja mi okozta.
Szerintetek megéri fúratni még, lehet tartós, ha normálisabb emberke javítja, vagy inkább vegyek gyári szettet? Ma vagy holnap mondják meg az árát a fúrásnak, dugattyúval stb.
Úgy nézem a gyári henger mindennel együtt, kivéve a hengerfej, annak nincs baja 27eFt. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
lorcsi #70983 üzenetére
En legutobb mikor csinaltam 2 emberes melo volt.
1 ember tartja a robogot, te meg felhatjott allapotban akasztod a rugot.
Skicc:A fekete az egy hosszab vascso, amire rakotozod a drotot(zold) ugy, hogy ne csusszon el, a masik veget pedig a rugohoz.(Ertelem szeruen a sztender mogott legyen a cso
)
Keresel egy olyan helyet (pl garazs kuszob, vagy barmi) ahova a vascso aljat beutod tamasztani, majd siman annyira kitudod fesziteni, hogy fogoval a helyere told kinyujtott allapotban. -
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Laybee #70981 üzenetére
Az olajpumpa bent van a "blokkban", a fotengely/variator mellett a dekli alatt. Szoval ha az eresztene az olajat, akkor ott a dekli meg a blokk kozott csopogne ki(ami szinte lehetettlen, mert eleg jol tomit a dekli).
Amugy Runnereknel inkabb a vizpumpa szokott gond lenni, hogy ereszti a vizet, nem az olajpumpa. De az meg pont az ellentetes oldalon van, jobb oldalt. -
siti
őstag
válasz
BlackPriest #70975 üzenetére
És akkor a sebességek óra-gps szerint:
65-57 (az utazó tempóm)
71-62 nyélgázon, sík terep
82-73 lejtő (ezt még tudom fokozni hátszéllel, meg behúzom a nyakam, de ma szélcsend volt.
A 10-12% eltérést soknak tartom, pláne hogy nagyobb kerék van elöl, az óra pedig kisebbhez van beállítva.
Dimbes dombos terep, azért felfelé húzom neki, pláne ha platós ifa jön mögöttem, lejtőn meg kész rakéta élmény. A fogyasztással nincs semmi bajom, lehetne kevesebb, amikor állítottam a karbit, már lusta voltam vissza rakni a 78-as fúvókát, benne maradt a 80-as, pedig kb ugyan úgy ment. Inkább sebességben reméltem, hogy pontosabb lesz az óra és tényleg viszi a 65-t gond nélkül. -
Laybee
őstag
Sziasztok! Gilera Runner SP. Ha van egy kis olajpára a robogó alatt, a vázon, akkor az olajszivattyú ereszthet?Úgy tudom típushiba.
-
suste
veterán
válasz
BlackPriest #70975 üzenetére
Alig eszik többet a 125-ösöm, az 50-esem meg pont ennyit evett (2T !).
Ha nincs tuning és/vagy gyepálás, akkor ez a normális. -
siti
őstag
válasz
vtechun #70972 üzenetére
nekem kicsit ramatyabb állapotban volt, de sisakkal a fejemen sose hallottam, mennyire nyüszít, miközben rugdosom (meg persze ilyenkor ordítok legbelül, hogy miért nem indult akkuról, meg milyen jó hogy rajta hagytam a berúgót). Aztán egyszer meghallottam én is, miközben meg is szorult az egész.... vettem újat, fújtam rá kevés teflon sprayt, azóta jó. ha lent van a dekli, mindig ápolom egy kicsit. Nem drága tétel, de pénz ez is.
3 év után sikerült felírnom két tankoláskor a km óra állást, nem felejtettem el, nem szakadt km óra spirál, ugyan ott tankoltam, első katt mindkettő, így 2,4l-t eszik a 4t 50 vespa 100km-en, finoman, nem végig nyélgázon (óra szerint 60-65, lejtőn 80 (zárt pályán jövök dolgozni), legközelebb ezt mérem meg gpsel). most átállok vpower100racingre, mert még ég bennem a tb24 közvetítés élménye
-
formengil
tag
Sziasztok!
Van egy Honda Dio ZX-em (AF35). Kb 52 km/h-nál nem gyorsult jobban, de ami jobban zavart hogy 50 környékén elkezdett kattogó hangot adni.
Ránéztem a variátorra, és mivel a görgök is kopottak voltak, meg az öntvény variátordob felülete is bemaródott rendesen (lehet hogy ez okozta a gondot), a felújítás mellett döntöttem.Egüről rendeltem hozzá Dr.Pulley Speeds görgőket, a gyári alapján 8.5g-osakat, új csúszkákat, új variátordobot, és új szíjat.
Ami feltűnt amikor megjöttek a cuccok, hogy az új szíj (Gates G20401) hosszabb mint ami eddig volt rajta, illetve szélesebbnek is tűnik, ez persze lehet a kopástól is.
A régi kerülete lemérve kb 650 mm körüli és így használtan kb 15 mm széles. Az új szíj viszont 669 mm hosszú és 18 mm széles.Beépítettem az új alkatrészeket, és azt tapasztaltam, hogy a végsebesség megnőtt, eléri a 60-at is, viszont a korábbinál lomhábban indul meg a robogó, illetve nagyobb sebességnél minha valamilyen ismétlődő rezonanciát hallanék és éreznék, viszont a korábbi zörgő hang megszűnt.
A deklit levéve és álló helyben felpörgetve a motort, látszik, hogy a szíj beremeg, mintha nem feszülne meg eléggé, lehet hogy ezt hallom menet közben?
A szíj méretre több webshopban is ezt hozza ki, mint amit én is vettem, így lehet hogy eddig volt benne rossz.
Arra gondoltam még, hogy a Dr.Pulley görgők egyik oldala ugye zárt, így még alacsonyabb a súrlódásuk, lehet hogy túl hamar kifutnak, emiatt lomha a motor?
Illetve mivel hamar kifutnak, a kontrasztrugó sem tudja kompenzálni az erejüket, ezért nem feszül eléggé a szíj?
Lehet hogy könnyebb görgők kellenének?Csak elmélkedem, de szerintetek igazam lehet, vagy hülyeség amit írok?
-
Bib
őstag
válasz
BlackPriest #70968 üzenetére
Melegen engedd le, csak meg ne égesd magad.
-
válasz
yoli666 #70967 üzenetére
Most nézem, hogy én meg kormánycsapágycseréről beszéltem neked.... nem tudom, hogy honnan vettem, bocsesz.
Ha nem javítottál még fel telót, akkor szerintem hagyd olyanra aki már csinált ilyet, mert sokszor megszívatja az embert az ilyen felújítás. Már a szétszedés is gond lehet. Ha tehetem akkor én is átadom az egyik cimborámnak az ilyesmit. Bár idén egy runnert nem úsztam meg, volt is cumi rendesen vele. Soha sem volt még szétszedve, az alsó csavarral nagyot szívtam.(#70968) BlackPriest Simán csere azt kész.
-
BlackPriest
őstag
am6-os blokk esetén váltóolaj csere előtt érdemes valami mosó, öblítő adalékot beönteni, vagy elég a sima csere?
-
yoli666
tag
válasz
sityupityu #70958 üzenetére
Köszönöm Mindenkinek aki segített, ma megtaláltam a hibát a nehézkes gyorsulásra és a hidegen nem indul dologra... Már előzőleg is néztem, de nem találtam meg, ma jobban szétszedtem a környéket és a szívócsonkon van egy nagy repedés és lyuk. Remélem nem szólom el, de szerintem a fals levegő volt a ludas...
Hátha másnak is segít, ha ilyen gondja van...Viszont az első teleszkóp felújítást nem fejeztem be ez nem olajos, csak rugó és zsír van benne (meg még ez-az) Valaki Jogon csinált már ilyet?
-
válasz
vtechun #70962 üzenetére
Szia!
Nem semmi, hogy mikori hozzászóláshoz kapcsoltad a mostanit.
Óvatosan és vékonyan minden olyan rész zsírozzál be ami érintkezik egy másik alkatrésszel, fogaskereket mindent. De tényleg csak vékonyan. Meg vegyél kb 2 flakon féktisztítót, mert ennyi tuti, hogy kelleni fog. Nagyon dzsuvás belül minden. -
-
suste
veterán
válasz
sityupityu #70958 üzenetére
De gondolom ha megadja magát a membrán, akkor nem gyógyul meg magátol?
Mert azóta működik. -
vtechun
veterán
válasz
vtechun #1467 üzenetére
Hello!
Még mindig megvan a kis hű társam (Kymco Agility 50 4T) (ez most a sportnak megfelelő?).
Bár a napokban 4 km-t kellett hazáig tolnom. Nem tudtam berúgni. Megakad félúton. Mellékelek képeket majd a fogasívről. 70-es henger van rajta, így az önindító annyira nem adja. Azzal nem indul be. Egy erősebb rúgással simán indult - eddig. Arra gondoltam, hogy veszek egy ilyen szettet. Itt a persely az mihez van? A racsnihoz, vagy a fogasívhez? Nem kell mindkettőhöz? Nem bánnám, ha jól lehetne rúgni, és nem kellene vele szenvedni.
Egyébként a 12 év alatt rendszeresen használtam, egy kipufogó lyukadt ki, meg egyszer valamiért nem indult, akkor váltottam 70-es hengerre. Azóta is teljesen jó, de mondjuk az utóbbi 8-10 évben rúgva volt. Na meg 15540 km-nél tönkre ment a km spirál. Azt azóta se cseréltem...
Képek:
Ha jól sejtem nem kellene ennyire tocsognia az olajban, ugye? Egyébként melyik részét kell majd kenni, amikor beraktam?
-
syler123
veterán
válasz
sityupityu #70958 üzenetére
Remélem gyorsan elvállalja a szerelő, mert én leginkább a robogóval oldottam meg a munkába járást. Most sajna megszívatott
-
válasz
Armahun #70957 üzenetére
Na ez az.
Azzal tisztában voltam én is, hogy az etanollal vagy metilénnel kevert benzin kis százalékban (attól függ, hogy hány százalék alkohol van a benzinben) már keveredik a vízzel. De ugye ez az etanolnak köszönhető, mivel a benzin önmagában egyáltalán nem keverhető a vízzel. Ennek a mai világban semmi értelme nincsen menetdinamika szempontjából, inkább ellenkezőleg. "Kármentésre" szokták használni (mármint az etanolt) ha valami vizes tartályba tették a benzint és, hogy mentsék a menthetőt. Na meg ugye csalásnál. De ehhez ugye mindenképp kell alkohol is.
A videóból tényleg kiderül, hogy régen használták hűtésre a vizet (nem gondoltam volna). Viszont az kiderül belőle, hogy az 50-50 %-os dolognál (MV50) már nem is használtak benzint csak alkoholt, hiszen csak ebben az esetben lehetett ilyen arányban keverni a vizet.
Viszont tényleg nagyon érdekes dolgok ezek, köszi a linkeket. -
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #70958 üzenetére
Köszönöm. Igen. Ahogy megkenem csapágyzsírral azonnal el is hallgat és nincs vele gond egy darabig.
-
válasz
Rivaul #70946 üzenetére
Persze, ha csak az a baja akkor érdemes és lehet is cserélni.
(#70947) yoli666 "kicsit érdekesen gyorsul, mert fél gázig szépen, ha ráhúzom meg fúllad. Ennek mi lehet az oka?"
Ez nem meghajtás probléma hanem valami karburációs gond lesz. Vagy sok benzint kap amikor hirtelen odahúzol neki, vagy pedig keveset. Ezt így innen nem lehet megállapítani csak ha a robogó mellett van az ember.
A kormánycsapágycserét elég hosszadalmas lenne így leírni, hogy lépésről lépesre hogy merre. Ha már szerelgettél akkor nem olyan bonyolult dolog, adja magát. A neten vannak fönn videók.
(#70948) suste A nem ejtőtankos robogókban ugye van vákuumos benzinpumpa is, az egyik az lehetett amit nézegettél. Ebben a membrán adhatja meg magát. Cserélni nem érdemes a membránt benne, ha rossz akkor új pumpa kell. Persze ha egyáltalán ez a baja.
(#70951) lorcsi Ezt csak te tudod megoldani, minden robogónak más felépítésű a sztendere stb, te látod, hogy minek kitámasztva-megfeszítve tudnád beakasztani a rugót.
(#70955) syler123 Ha száraz a gyertya akkor igen, nem kap üzemanyagot. Ha ez van, akkor sorba kell menni a dolgokon, hogy miért van ez.
-
Armahun
addikt
válasz
sityupityu #70954 üzenetére
-
Winchester95
őstag
válasz
yoli666 #70949 üzenetére
Ilyenkor azt szoktam csinálni hogy adott a rendszer átlátszó benzincsővel a vákumcsapból a karbiba+ vákumcső.
Leszedem a vákumcsövet a karbiból, megszívom (nem fújom).
És elkezdi lökni az üzemanyagot a karbiba.
Ezt 100 ból egyszer ha megkellett csinálnom.Nem tudom miért és hogyan de csak így alakult ki a vákum.
Utána minden jó volt. -
syler123
veterán
Ha szikra van, de a gyertyára nem kerül üzemanyag, akkor valószínűleg a karbi tömődött el? Vagy mi a leggyakoribb hibaforrás?
Egy nappal előtte szépen járt a robogó, másnap pedig már nem indul. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Spórolós topik
- Milyen alaplapot vegyek?
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Fotók, videók mobillal
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ukrajnai háború
- Xbox Series X|S
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 9400/ RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- LG 27GP850P-B - 27" NANO IPS - 2560x1440 - 180Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Amazon Echo Studio / Vadonat Új / Számlával / 12 hónap jótállással
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest