Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- gerner1
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
macilaci78 #69199 üzenetére
Alapbol a teletankolasnak nincs koze az uszo fennakadashoz.
Ha csak nincs eldugulva a szuszogod ... marpedig a tanksapkan az a kis lyuk a szuszogo (nem sima lyuk, hanem egy kis gumis "szelep" szeruseg).
Ha megno a nyomas a tankban (ugye benzingoz, homerseklet emelkedes, stbstb) akkor mivel a szuszogon nem tudja kitolni a felesleges nyomast, igy a vakuumos benzincsapon keresztul siman keresztul nyomja a benyat, utana pedig a tuszelepet/uszot is kiakaszthatja.Erdemes kipucolni azt a kis lyukat, megnezni rendesen szellozik-e a tank.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
macilaci78 #69175 üzenetére
Na, most megyek érte. Azt mondta telefonban, hogy felakadt az úszó, mert tele tankoltam. Minek van a tanksapkán egy gombostűnyi lyuk?
-
blizzrd
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy problema aminek a megoldasara nem jovok ra. Lett szij cserelve a robogoban (Sym Jet), es azota a kovetkezot produkalja: karbi be lett love hogx alapjaraton szepen ketyegjen viszont gazadas utan nem all vissza alapjaratra a moci, hanem porgeti tovabb a kereket, egesz addig amig fekkel meg nincs fekezve. Mi lehet szerintetek a gondja? -
suste
veterán
Na mégegy kis adalék a variátor sztorihoz.
Gondoltam meglesem, hogy egyáltalán van-e esély arra, hogy a szíj kifusson rendesen a gyári rendszeren. Hát nincs
De vajon miért butitják le szándékosan??? A 125cm3 miatt?Új szíj, új tárcsa, teljesen összezárt állapot, a szíjat a (majdnem a ) legkülső pozícióba húztam:
Új szíj, új tárcsa, teljesen összezárt állapot, a szíjat addig toltam be, amíg nem éri el a tárcsát:
Új szíj, gyári használt tárcsa megesztergálva, hogy a hullámvasút megszünjön, és kicsit lecsípve a tárcsa belső feléből, hogy közelebb tudjanak kerülni egymáshoz, teljesen összezárt állapot, a szíjat addig toltam be, amíg nem éri el a tárcsát:
Ezt a módosított tárcsát csak szükségből csináltattam, hogy tudjam óvatosan használni, amíg megjön az új.
Akkor ki sem próbáltam hogy meddig pörög, csak óvatosba (max60) közlekedtem.
De most már ez lesz a következő teszt
Ha jól láttam a nyomokat és jól méregettem, akkor majdnem 4cm-es átmérőig nincsen nyom a tárcsán, így eddig le lehetne szedni (és persze a variátordob is ugyan ilyen). Ami azt jelnti, hogy simán lehet nyerni 1-1mm -t (de lehet hogy többet is).sityupityu?
-
suste
veterán
Na, volt egy kis szabadidőm, és már régen láttam a variátort
Ennyire kifut a kuplungnál a szíj alaphelyzetben. Így ezzel talán nincsen gond.
Gyári variátor esetén is csak ennyire megy rá az anya:
Azért szedtem szét, hogy betegyek mégegy ilyen hézagoló gyűrűt, hátha nem fog melegen alapjáraton rángatozni, mintha indulni akarna. (Kis járatás után amikor visszaáll a szivató, akkor alapjáraton nem forgatja a kereket.)
A gyári variátoron is látszik, hogy sosem ment ki teljesen a szíj, de az új fix tárcsán mégrosszabb a helyzet.
Szerintem ez nem elfogadható, és legalább 15-20Km/h van benne még, amivel pont meg is elégednék:Szóval szerintem a variátorral kéne valamit csinálni, csak azt nem tudom, hogy mit
-
Yosolo28
csendes újonc
válasz
sityupityu #69192 üzenetére
Értem és köszönöm a válaszokat. Akkor nem hajszolom annyira az Aeroxot, igaz nem is lett volna egyszerű találni olyat, ami nincs taknyosra rúgva vagy ész nélkül tuningolva.
-
válasz
Yosolo28 #69191 üzenetére
Persze, nem is arra ajánlottam egyiket sem. Kényelmi szempontból véleményem szerint így van a sorrend, pláne ha egy nagyobb emberről van szó: Runner, SR, Aerox...
De azt mondom, hogy ha az ember nem magasabb mint 1,80 és plusz pár centi és mellette normál testalkatú, akkor szerintem simán jó az Aerox is. Viszont ez egyéni ízlés kérdése is lehet, az az igazi ha elmegy az ember és ráül. -
Yosolo28
csendes újonc
válasz
sityupityu #69190 üzenetére
Nem túrázni venném, leginkább napi melóba járáshoz kéne Pest külső részén 6-6km + néha beugrani a belvárosba, vagy át Budára, de mégis azért ne legyen már a nyakamba a lábam + a térdemet se verje a menetszél ha nem muszály.
-
válasz
Yosolo28 #69188 üzenetére
Igen, az SR egyértelműen kényelmesebb valamivel (mármint egy nagyobb embernek). Nekem van két ismerősöm is, akik 1,90 környékén és jóval a mázsa felett vannak, és mégis jól elvannak az SR-en.
A múltkor beszéltünk itt a legajánlottabb robogó típusokról. Na már most ha a kényelmet vesszük alapul, akkor viszont az én véleményem szerint a runner veri az SR-t is. Számomra ez a legkényelmesebb 50-es robogó. Nem véletlen, hogy a nagyobb motorral rendelkező runnereknek (125 2-4T, 180 2-4T, 200 4T) is ugyanez a vázuk.szerk: Jó, azért a nagyobbaknál van némi eltérés (villa, teló...), de maga a kaszni/felépítmény ugyanaz.
-
Yosolo28
csendes újonc
Sziasztok! Érdekelne a véleményetek!
Yamaha aerox és aprilia sr50 között örlődök!
Yamaha jobban tetszik, de nem tudom a 186cm-emmel érdemes-e foglalkoznom vele? Tudom, menjek el próbáljam ki, de sem az eladó, sem az én időmet nem pazarolnám, ha felejtős!
Köszi! -
albinolynx
senior tag
Keihin cvk 20 4t karburátorról készült a kép. A pirossal jelzett vonallal szemléltettem, hogy nagyjából mekkora a fúvóka, vagy mi hossza. Azt szeretném kérdezni, hogy a naranccsal jelölt felének furatosnak, vagy zártnak kell lennie?
Fúvóka tisztító pálcikák nem tolhatók végig, a vége felé "ütköznek". Köszönöm! -
Így van ahogy mondod.
A membrános 4T karbiknál általában (90%) a legalsó állás szokott lenni a gyári érték, de persze megpróbálhatod. De ez csak finomhangolásra jó. Azt marha sok üzemanyagtöbbletet ami a kormosodást is előidézi a gyertyán nem az okozza nálad, hogy a legalsó ricniben van. -
datya
csendes tag
válasz
sityupityu #69182 üzenetére
értem! annyit kérdeznék még,hogy majdnem a legalsó állásba van a zéger gyűrű úgy maradhat? gondolom ha feljebb rakom akkor kevesebb üzemanyag/levegő keveréket enged a hengerbe?
-
-
datya
csendes tag
értem, de leszedtem a karbi tetején a membrán fedélt és ott is van egy tű a membránban kis zéger gyűrű szerű van rajta amit 5 féle helyre lehet rakni akkor nem az a tű?
-
Dtomka
veterán
Ahogy ígértem készítettem pár képet:
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]Megtudtam a görgök állapota még jó, súlyuk 8 gramm. A szíj is még bír pár km-et.
A kuplunkpofákat megsmirgliztem és megtakarítottam amennyire lehetőségem volt. A karom, nyakam leégett
-
datya
csendes tag
üdv! 4T kínai robogó karburátoron hol találom a súbertűt?
-
mumtaz
senior tag
válasz
macilaci78 #69174 üzenetére
Amelyiken nem látaszik, azon is van gyárilag, csak legfeljebb a benzincsap tankba nyúló részén. Bár ezek a szűrők évek után átszakadnak, vagy az ősztől tavaszik a tankban maradt, "megromlott" benzin szétmarja. Egyszerűen szétporlad. Ezért is szokás utólag a benzincsap és a karbi közé betenni még egyet.
Nekem injektoros Jetforce van. Van három tankom: egy a jelenlegi és egy a félig szétbontott régi motoromon, valamint egy bontott. A gyári szűrő mindhárom tankban szétporladt. Emiatt van utólag egy gyárilag Ditech-re való szűrő beiktatva a tank és az ac pumpa közé. Karbisnál is kell a szűrő, mert ki tudja nyírni, vagy ki tudja támasztani a tűszelepet.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #69171 üzenetére
Most beszéltem a szervizzel, azt mondták, jó eséllyel felakadt az úszó. Vegyem ki a gyertyát indítózzak párszor hosszan, hogy kitisztuljon, majd gyertya vissza és rúgással próbáljam indítani. Majd vigyem vissza.
A karburátorhoz nem nyúltak, tavaly lett kipucolva 500-rel ezelőtt. Azt nem tudom, hogy ha tavaly jó volt, az állás után jó volt, szervizben nem nyúltak hozzá, akkor hogy lett rossz 10 km-rel a szerviz után? -
mumtaz
senior tag
Érdekes, amit írsz. Ez így a plusz szűrővel már tényleg X-akta.
Viszont a csőkötések nem zavarhatják meg. Mármint nem így. Sokkal inkább fordulna elő ilyen esetben, hogy egyáltalán nem kap benzint és azért nem indul, mint hogy akkor is kapjon, amikor áll.
Esetleg még azt tudnám elképzelni a vákuumos benzincsapban szakad át valami és esetleg magán a vákuumcsövön folyik át benzin. Ha meg a vákuumcső a karbira csatlakozik és nem a szívócsonka, akkor esetleg tényleg lehet tócsa a moci alatt, meg a forgattyúsházban. -
suste
veterán
válasz
sityupityu #69171 üzenetére
nemtom mennyire idevág, de pl amikor én beraktam egy + benzinszűrőt az állandó dugulás miatt, akkor volt ilyesmi
megállás után kis idővel kifolyt a benzin, kb a túlfolyó környékénél volt nyom, és persze nem is indult el, csak agyon sok rugdosásra
elsőre nem gondoltam a + szűrőre, de aztán gyanús lett, hogy azután jött ez a hiba
kivettük a + szűrőt, és láss csodát, megszünt a hiba
szerencsére a rendszer kupucolódott, és nem lett dugulás utána, így nem nyomoztam, hogy miért okozhatott ilyet egy + szűrő
talán valahol lelevegősödött az új kötéseknél és ez megzavarta a vákuumrendszert, és ráengedte a benzint? -
válasz
macilaci78 #69170 üzenetére
Persze, tudom, hogy milyen motorod van.
Csak fura a dolog, mert több hibának is jelen kell lennie, hogy egy ilyen folyás keletkezzen. Elméletileg. -
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #69169 üzenetére
Yamaha BWS SPY, 50 ccm 2T
A szerviz előtt is koszos volt a dekni, de se folyás, se benzinszag nem volt.
-
válasz
macilaci78 #69164 üzenetére
Az van amit mumtaz is ír, ehhez valóban két dolognak is kell a hibája. Nem tudom, hogy mit mondjak, érdekes.
-
mumtaz
senior tag
válasz
macilaci78 #69164 üzenetére
Ha folt van alatta és ugye karbis, akkor lehet, hogy felakadt a karbiban a tűszelep és túlfolyt a karbi, ezért nem indult. Bár az ilyen hibához két dolog hibája szükséges: az egyik, hogy szar legyen a vákuumos benzincsap és akkor is átengedi a benyát, ha nem jár a motor. A másik pedig a karbiban a tűszelep ereszt át, vagy az úszó ragadt le.
-
perge666
veterán
válasz
macilaci78 #69164 üzenetére
Jaaajjj ezzel jól megjártad.
Mindenképpen tudasd a fejleményeket. -
Kobun1980
aktív tag
válasz
sityupityu #69157 üzenetére
Ezer hála!!!!
De tényleg.Igazság szerint nekem is az a 3 tűnt képek alapján a legmegbízhatóbbnak, csak ebből 2 messzebb van, és nem tudom mennyire komplikált a szállítás.
A többit igazság szerint azért próbáltamlinkelni, hogy hátha lenne alternatíva.
A győri Aerox kereskedos. Az nem rizikosabb, mint egy magánszemély? Vagy ez már lehet sztereotípia reszemrol... -
macilaci78
nagyúr
Na, megvolt a szakszerviz, kedden zárásra vittem, csütörtök délután mentem érte.
A feladat: gyári fojtások kivétele, szíj, görgő és más kopó alkatrészek, folyadékok cseréje, szűrő tisztítás, fékek ellenőrzése.Azt mondták, a 20 éves gyári hajtás tökéletes, reszketve indul, a kuplungot kipucolták, szűrőt kimosták, hajtásmű olajat kicserélték, az 500 km-rel ezelőtt tavaly beletett gyertya és a fékek jók. A kipufogóban nem volt fojtás.
Csütörtök este teletankoltam a szokott MOL95-tel, hazahoztam, kb 2 km. Kicsit alacsonyabb az alapjárat ahhoz képest, amivel leadtam, de álltában lassan forog a kerék. 55 km/h-ig tudtam kigyorsítani abban a forgalomban, de eddig korábban is gyorsult.
Ma reggel pöccre indult, hidegen magas alapjárat, rendesen pörgött a hátsó kerék, de fél percen belül lecsillapodott magától. Munkahelyen a mélygarázs egyik zárt tárolójába letettem, egy órával később lementem valamiért és istentelen benzinszagot éreztem, körbenéztem a motort, de semmit nem láttam. Vállat vontam, mentem vissza az irodába.
Na de este 7-kor... Jó tenyérnyi fekete folt a motor alatt, széles csurgásnyom a deknin... A motor nem indul se rúgva, se indítózva, az indító persze teker rendesen.Na, mi lehet a gond és mit eszközöljek ki a szakszerviznél? Kezdve azzal, hogy 2,5 km-t tolva menjen el a motor, vagy verjem az asztalt díjmentes szállításért?
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #69160 üzenetére
"Legalább is az én véleményem szerint. Egy komplett rendszer ára több mint amennyibe a robogó kerül. Mert sajnos ritkán jön rá az ember egyből, hogy mi adta be a kulcsot"
Thumb Up pajti.
-
Dtomka
veterán
válasz
macilaci78 #69159 üzenetére
& (#69160) sityupityu
Igen igazatok vanÉn az ára miatt vettem meg, amit jelenleg használok. Volt pár baja, de törődöm vele és most meg vagyok vele elégedve. A szomszéd lány 1x kérdezte mikor látta, h takarítom. A csajoddal is ennyit törődsz? Mondom nem, többet
Amúgy ha lenne lehetőségem az alábbira csinálnám meg. A festésre gondolok elsősorban:
-
mokamiki1
csendes tag
Sziasztok!
A robogó szerelési könyv, phil mather megvan esetleg valakin?!
Sehol sem találtam.Köszönöm!
-
válasz
Dtomka #69158 üzenetére
Sohasem szabad kinézet alapján motort venni.
Az egyik a "no comment kategória", a másik meg befecskendezős amit a 2T-nél kerülni kell mint a tüzet. Legalább is az én véleményem szerint. Egy komplett rendszer ára több mint amennyibe a robogó kerül. Mert sajnos ritkán jön rá az ember egyből, hogy mi adta be a kulcsot -
válasz
Kobun1980 #69135 üzenetére
Na, átnéztem neked.
Először is mivel nem értesz hozzá, ezért neked olyan robogót kell nézned ami minél közelebb áll egy gyárihoz, ezeknél a legkevesebb a kockázat. Lehet jó tuningot is venni, azokat is össze lehet rakni profi szinten, de azt csak annak érdemes megkockáztatni aki vágja is a témát, de még így is benne van a kockázat a vételben, mert ki tudja, hogy ki és hogyan rakta össze, mennyi a valós km benne stb.
Nem, nincsen gyárilag 70-es hengerrel szerelt robogó, ezek mind tuningolt gépek amikről mint feljebb írtam, lehetnek akár jók is meg rosszak is. A lényeg, hogy nem neked való. Ha akarsz később tuningolni, akkor majd megteszed a gyári sajátoddal. a másik, hogy csak karbis robogókat nézzél, 2Tnél kerüld a befecskendezőt.Az egyik amire azt mondom, hogy ajánlott. Az ára viszont magas, ha oda jutsz akkor alkudj belőle.
Szintén befecskendezős, felejtős.
Bár nem gyári (polírozott dekli stb), viszont elég igényesen néz ki, érdemes megnézni.
Szintén nem teljesen gyári, de egyben van az egész, érdemes megnézni.
Látatlanba így többet nem lehet segíteni.
-
macilaci78
nagyúr
Úgy érti, hogy a km-óra nem a valós sebességet mutatja, esetleg még a számláló sem.
Az enyém mondjuk meglepően pontos: 1-2 km/h különbséggel mutatja azt, amit a GPS, hosszú egyenesben, egyenletes sebességgel. Ugyanilyen körülmények közt a Suzuki Ignis 8-12% közötti eltéréssel, de nagyobb értéket mutat a GPS-hez képest.A 10-12"-os kerekek nagyon kicsik, a tengelytáv is rövidke egy rendes motorhoz képest, a kis tömegű jármű miatt a súlypont is magasan van. Nem a legstabilabb járgányok, no. Ha az mutató 50-et mutat, mikor épp csak átlépted a valós 40-et, lehet, már kellő mennyiségű adrenalint termel a megfelelő szerved és nem húzod neki jobban...
-
dtsdexter
csendes tag
igen valószínű, hogy az óra csoport nem változott mint általában, még néha az idomok is stimmelnek, valószínű ezért a 160-s be vésés. Utobbi nem 100% de Pl a régi SR-k nél fix ("93-"94-"96-"99-"02) Mindegyiknél csalt az óra felfelé. Pl az én 94-s SR-em Soroksári úton gondoltam 110 kph előzgetek (egy honda Type) éppen hogy csak mentem mellette a kocsiban csak 68 kph volt a műszerén. Szóval érted neked hiába mutat 110-t azt közben csak 70-l mész. Méretet passz fejből nem tudom, az egyik 13" sport a másik 17" virsli.
A fogyasztást meg szintén passzolom, a "94 SR 2T 70ccm 10L körül eszik egyszer kíváncsiságból lemértem csak meló és haza. 2x 7,7 KM azt egyszer csak kifogyott 74km-nél tankoltam 6,2L.
A másikról fogalmam sincsen. Menni ment amennyire nekem kellet ha felvillant a lámpa, vagy olyan helyen voltam akkor tankoltam, de nem hiszem hogy az is megállt volna 6L alatt. -
suste
veterán
válasz
dtsdexter #69150 üzenetére
Nekem is 160-as az óra, de gondolom a 250-esekbe is ezt rakják.
Az óra csalást hogy érted? Nekem is kiskerekű, de akkor még kevesebb lenne 60-nál is.
Én 185/95 vagyok, de a Samba-n is ennyi voltam.
Fogyasztásod?
Nekem nagyon változó, mert néha viszem a gyereket is (3-4l) -
Ahogy előttem is írták én sem tartom jó ötletnek egy új karburátor megvételét. Felesleges pénzkidobás lenne, legalább is így elsőre. El kell vinni egy szerelőhöz, hogy nézzen rá, hogy mi a helyzet. Én szinte biztos vagyok benne a gyertyakép alapján, hogy valami nagytudású beletett egy baromi nagy fúvókát amiről azt gondolta, hogy majd jobban fog menni a motor.
Sztenderd beállításnak szokták venni ezt a 1,5-2 fordulat értéket kopra betekert állapottól kifele. De ez csak egy általános érték, közel sem biztos, hogy ez lesz a megfelelő. Viszont egy ilyen értékre belőtt levegőcsavarnál biztos, hogy befog indulni a motor és menni is fog, még ha esetleg nem is ez az optimális beállítás.
A subertűn lévő kis ricniken azt tudod állítani, hogy egy adott gázállásnál mennyi üzemanyag haladjon át a főfúvókán és ezáltal milyen keverék képződik.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ, BONTATLAN Bespoke AI Jet Ultra álló porszívó 400 W - GYÁRTÓI garanciával
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Mobil klíma Tarrington House eladó!
- Tchibo Esperto Caffe szemes kv föző hibátlan működéssel
- Babzsák fotel (Dr. Relax - Gamer, sötét zöld, keveset használt, hibátlan)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- HP szerverek áron alul
- AKCIÓ! 1350W Thermaltake Toughpower GF3 Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
- Xiaomi Redmi 10 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Így lesz a Logitech MX Keys magyar billentyűzetes
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest