Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- A fénynél gyorsabban
- Építkezünk 6. rész (2024)
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Rivaul #70100 üzenetére
Így van. Megfelelő alkatrészekből és szakszerűen összerakva a gyárinál még tartósabb vasat is össze lehet rakni. Persze ez pénzbe kerül. A 70 köbcentivel sincs semmi baj, egész egyszerűen hogy ha a hosszútáv a cél, akkor nem alu hanem vashengerben kell gondolkodni. Persze abban is valami jó fajtában.
szerk: De mondjuk ezt alapból így kell csinálni minden helyzetben, az soha nem helyes ha egy 70-es vashengert csak úgy önmagában felrakunk. Már egy jobbfajta 70-es vashenger is hamar tönkre tud vágni egy gyári cuccot, és akkor hol vagyunk még az aluhengerektől. Persze ez felhasználásfüggő is, hogy meddig megy el valami.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz Rivaul #70100 üzenetére
A mozgási energia négyzetes én emelkedik, azaz az a kb 30%-kal nagyobb sebességg kétszer akkora erővel csap a fának. A váz, a futómű lehet, hogy bírná, de a súlypontja, egyensúly, kerékméret és az út minősége marad. Engem 70 feletti utazósebesség egy robogónál nem motiválja, de gyorsulás és emelkedőn való haladás igen.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Laybee
őstag
Sziasztok! Napi 15 km-es távra, munkába járásra szeretnék egy robogót. Sokat olvastam az ajánlott Aprilia SR és Aeroxokról. Amiről még nem olvastam az a Yamaha Gear, japán postásrobogó, 4 ütemmel és injektorral. Érdemes lenne ebben is gondolkodni? Köszönöm!
-
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Erdeklodnek, hogy gyari lampa kis "tuningolasara" van-e valami alternativa hogy jobban vilagitson? Gyarilag 12v 15w-os izzo megy bele, de eleg halovany :/ -
jilian
addikt
Hello
Van egy Lazer Fiber Pro Blaster sisakom.
A lányom leejtette és a plexi pöckei letörtek.
Tudnátok linket adni honnét rendeljek?
Annak örülnék ha sötétített lenne eleve. -
Topikgazda
Azért nem egészen. Mármint abban igazad van, hogy ne tegyen bele kétszer akkorát mint ami belevaló, de minimális eltérés azért lehet lefele és felfele is. Ezért van a fesszabályzó. Kocsiba is pl ha gyárilag 40ah-as akku van, akkor nyugodtan belerakhatsz egy 55 körülit, semmi gond nem lesz vele, fogja tölteni rendesen.
Mondjuk az ő esetében abba a motorba nagyobb tényleg felesleges.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Bib
őstag
válasz sityupityu #70109 üzenetére
Baja nem lesz az igaz,de ami nem belevaló az teljesen felesleges.Felszereltségtől függően van méretezve az autóba a nem bele való nem jó. Ha sok fogyasztót használsz fűtés,világítás főleg télen stb.Egy 90A-es generátorból szinte semmi nem jut az akksiba. Ma már van flottacsomag akku AGM meg EFB ami emelt kapacitású, de ehhez a mai autókban motorfék üzemben akár 15v felett is tölt rövid ideig.Ez most igazán a szakmámba vágó téma Régi 1 es rendőr octaviák helyszinelés közben alapjáraton merültek ,ha ment a villogó meg minden.Erre is csak a megoldás nagyobb akku és generátor volt megoldás, sokat méregettem őket.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Dtomka #70105 üzenetére
Köszönöm. Azóta már kapott 1-2 optikai tuningot is.
Az aksiból tényleg felesleges nagyobb, és az is lehet, hogy méretre nem is férne el (magasabb vagy szélesebb). Egyébként éppenséggel lehet is gond a nagyobb kapacitásból. Napi használatnál talán nem, de egy hosszabb állás után, ha jobban lemerül az akku, akkor az egyszerű (áramkorlát nélküli) fesszabályzót túlterhelheti a megnövekedett áramfelvétel, amit a nagyobb akku igényelne. Persze 1-2 Ah nem gond, de mondjuk egy 15-ös már sok lehet. A másik, hogy ilyenkor sokkal lassabban is éri el a megfelelő feszültség szintet, tehát nem elég pár kört menni, hogy kicsit feltöltsön, mindenképpen akkutöltővel kellene ilyenkor helyretenni.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
Topikgazda
Én autóban szinte mindig nagyobbat használok mint ami gyárilag belevaló, de ebből nekem még nem volt gondom. Volt nem egy akkum, ami 6-7 évet is elment. Igaz, én nem is alapjáratom használtam a legtöbb autómat az idő nagy részében az említett rendőrségi oktáviákkal szemben.
(#70112) mekkGyver "Az aksiból tényleg felesleges nagyobb, és az is lehet, hogy méretre nem is férne el (magasabb vagy szélesebb)."
Ez a két dolog pont nincs szoros összefüggésben egymással. Van repertoár bőven a különböző méretek között, hogy lehessen variálni. Persze jóval nagyobb kapacitású akkut tényleg felesleges és nem is jó használni.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Dtomka
veterán
válasz mekkGyver #70112 üzenetére
Dobj fel képeket, sztem a topicgazda nem fog emiatt problémázni.
Holnap veszek új aksit, 9AH-sat, maradok amit előrínak és amit tanácsolnak.Megtaláltam a dobozát\számlát de csak fél év gari van rá
Ami szerintem eléggé gáz... majd fél évig nem is használjuk a robogót\motort, sokan.
Min 1 év gari kellene rá szerintem. -
mekkGyver
aktív tag
válasz sityupityu #70113 üzenetére
Pedig éppen hogy szoros összefüggésben van. Az anyagsűrűség adott, a technológia szinte azonos, így nagyobb kapacitás csak nagyobb darab ólommal oldható meg. Persze a szabványok miatt van, hogy nincs méretbeli különbség a közeli értékeknél, de a dupla kapacitás szinte biztos, hogy dupla méret. Lehet ugyanolyan x-y méret, akkor a z nagyobb, vagy fordítva. Igaz, én szünetmentes aksiknál vagyok inkább képben, de gondolom ugyanez van a motoraksiknál is. Egyébként ez igaz a LiIon cellákra is.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Dtomka #70114 üzenetére
OK, csinálok majd egy frisset.
Sajnos a 10e Ft értékhatár alatt van az aksi ára, ezért nem vonatkozik rá a kötelező 1 év jótállás. A gyártó azért ad meg fél évet, mert a törvény szerint, ugyan "jótállási" igényünk nem lehet, de a "kellékszavatosság" vonatkozik rá (ami egyébként drágább termékekre is 1 év után). Ez azt jelenti, hogy ha bizonyíthatóan gyártási hibából ered a meghibásodás, akkor kérhetünk cserét, árleszállítást, pénzvisszafizetést (terméktől függően). A lényeg, hogy 10e alatt fél évig az eladónak kell bevizsgáltatni a terméket, utána viszont a vevőnek kell bizonyítani, hogy valóban gyártási hiba miatt ment tönkre a termék. És ez az, ami miatt nem éri meg az egész, mert a szakértői díj valószínűleg több, mint amennyit az aksi ér...
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
Bib
őstag
válasz sityupityu #70113 üzenetére
A méret pedig nem függ össze a tartósággal, inkább a márka és minőség
-
Topikgazda
válasz mekkGyver #70115 üzenetére
Nem úgy értettem, hanem hogy kb ugyanazon az akku nagyságon belül sok variációs lehetőség van a magasság szélesség stb terén. A keskeny magas akkuk pl általában a hagyományos ólomsavas akkuk szoktak lenni. Vannak típusok amikbe az ember csak ezeket tudja venni, ha akarna sem tudna valami "zselés", gondozásmentes stb akkut venni, mert azok egyszerűen nem férnek be az alakjuk miatt.
"Persze a szabványok miatt van, hogy nincs méretbeli különbség a közeli értékeknél, de a dupla kapacitás szinte biztos, hogy dupla méret."
Ez egyértelmű, én nem is beszéltem dupla kapacitásról. Arról beszélek, hogy ha nem elég mondjuk egy 9ah akku, akkor annak a helyére szinte biztos, hogy be fog menni egy 11-12ah-s.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Ez is igaz. A kint álló autó téli indítózásnál látom inkább a hasznát a nagyobbnak. Azt, hogy meddig ment el csak azért jegyeztem meg, hogy semmiféle probléma nem volt a valamivel nagyobb akku használatával illetve töltésével.
A márka és a minőség dolog viszont már sokszor ment a kukába nálam. Mindegyikből kifoghatsz jót és selejtet is, legalább is nekem ez a tapasztalatom.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
adam_454
tag
válasz mekkGyver #70115 üzenetére
Ha valamiben tévednék, nyugodtan javítsatok ki, de nekem ez a tapasztalatom és ez rémlik fizika óráról is
A kapacitás és a fizikai méret valóban szoros összefüggésben van, de pl. egy gyárilag 7Ah akksival rendelkező motor töltési rendszerének nem lesz baja attól, hogy egy méretben beférő, de 9Ah akksi kerül bele. A fesszabályzó a normál esetben a generátor/dinamó kimeneti feszültségét szabályozza, ha a generátor rendes üzemelés közben X amperrel képes tölteni az akksit, akkor a nagyobb akksit is csak annyival fogja tudni vagyis nem kerül nagyobb terhelés a fesszabályzóra. Maximum annyit kellene észrevenni, hogy lassabban tölti fel, ha már le van merülve, ugyanakkor az akksi valószínűleg kisebb feszültségen is képes leadni azt az energiát ami ahhoz a teljesítményhez kell, hogy beinduljon a motor.
A nagyobb probléma amire senki sem szokott gondolni az az esetleges eltérés az indítóáramban, vagyis, hogy az akksi névlegesen mekkora áramerősséget tud leadni szabványosan. Ha a motor akksija eredetileg képes volt leadni - hasraütésszerűen - 100 ampert, és önindítózáskor a kábeleken is ennyi áram folyt át, de az új akksi képes mondjuk 120 ampert leadni mert mondjuk olyan új fejlesztésű, amit indítóáramra optimalizáltak, akkor az a kábelnek nem fog jót tenni, mert hirtelen 20%-al több delej megy át rajta, bizony az meg is olvaszthatja, főleg ha sokat kell tekerni, vagy tönkreteheti az önindító reléjét. Az önindító köre általában nincsen biztosítékkal védve. Csak az a kör ami az indítógombhoz viszi a kicsi áramot. Viszont ehhez az is kell, hogy az önindítónak már valami baja legyen ami miatt elkezd több áramot felvenni, pl. meg vannak kopva/égve benne a szénkefék.
Attól, hogy egy nagyobb kapacitású akkura van rákötve ugyanaz az izzó még nem fog nagyobb áramerősség átmenni rajta. Az akkuk áramleadása szerencsére önszabályzóak a terhelés függvényében, nem úgy mint a generátor vagy dinamó, ami a rajta végzett munka (és a fizikai kialakítás, mint tekercsmenetek száma, tekercsek átmérője, kábelek átmérője, valamint generátor esetében a gerjesztés) függvényében adja le az áramot, vagyis ha úgy megtekered, hogy lead 100W teljesítményt, akkor az izzón az a 100W át fog menni, akkor is ha amúgy az az izzó névlegesen csak 55W-os. Nyilván ezért vannak a mindenféle szabályzórendszerek a generátorok és dinamókhoz. Egyébként ezeknek a rákfenéje, főleg a dinamókhoz tartozóknak, ha nincs rajtuk terhelés, és a megtermelt áramot nekik kell elfűteni.
Ugyanez igaz egyébként az autókra is, én is amikor akksit kell venni, akkor az akkutálcára beférő lehető legnagyobb kapacitású (és indítóáramú) akksit veszem. Volt már 75Ah-ás akksi helyett 90Ah-ás, kettes Golfban úgy, hogy még az akksitálcáról is lelógott pár centint (Abban szó szerint egy műanyag lap ami mint egy sín bele kell csúsztatni, és leszorítani, illetve a motor felé meg volt vagy 10 centi hely szabadon), és kutya baja nem volt a generátornak sosem, de még egy izzót sem vert ki az elektromos rendszere sosem. Viszont tény, hogy az önindító jó volt, a motor rögtön indult, nem kellett még 2 másodpercet sem tekerni. De egy félnapos állóhelyzeti zenehallgatás sem merítette le úgy az akkut, hogy ne indult volna be a kocsi.
-
Topikgazda
válasz adam_454 #70121 üzenetére
Köszönjük a részletes leírást, szerintem ebbe benne van minden.
Még egy szösszenet, aztán én már nem is foglalkozom evvel a témával: Jó hogy megemlítetted a kocsiban az akkutálcát, mert azt én el is felejtettem. Való igaz, sok autóban olyan tálca van gyárilag aminek szemmel láthatólag olyan szándékosan a kialakítása, hogy nagyobb akkut is bele lehessen rakni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
Most volt időm tesztelgetni kicsit az Aeroxot. Szépen gyorsul, tartja is magát, szóval minden jó. Viszont mindig van egy DE. Szóval, 70 a vége amit huzamosan tart is egyenesbe. Ez már gps adat. Óra szerint 90 ami elég kemény csalás Ez is egész jó de még egy picit ki lehet valahogy csikarni? A 80-ra mennék rá. Ami adott az a LeoVince Sito, teljes szett Polini Hi Speed, minden más gyári. A karbi egy 12-es gurtner. Ha cserélném egy 17-re azzal esetleg meg lehetne célozni ezt a tempót?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz Rivaul #70123 üzenetére
Polini High Speed multivariod van? Azzal elméletileg igen, ki lehetne csikarni megfelelő beállításokkal. De ehhez egy "társ alkatrész", egy rezonátor is kéne hozzá. Az hozna ki még 2-3 rejtett lóerőt.
Maga a karburátor nem azért kéne nagyobb, hogy jobban menjen, hanem hogy az esetlegesen megnövekedett teljesítményt ki tudja szolgálni. Önmagában a nagyobb karburátortól nem fog jobban menni ha maga a motor illetve annak maximális teljesítménye nem igényli, márpedig a tied biztosan nem. Amíg nincs rezonátor a motoron addig elég a 12-es karbi is egy 50-es vashengerhez függetlenül attól a dologtól, hogy vannak 50-es robogók amiket gyárilag 17,5-es karbival szerelnek. De ez más történet.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #70124 üzenetére
Igen, ilyen teljes szett.Tehát akkor még a kipuffhoz is hozzá kéne nyúlni a karbi mellé? Hmm. Rendben, azt hiszem meg van a nyári tervem Köszönöm
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz Rivaul #70125 üzenetére
Igen, ez a variátor az. Bár én ezekért a komplett szettekért nem vagyok oda, mert szinte biztos, hogy úgysem lesz közte pl az a görgőméret amivel ténylegesen jó lesz a motorod. Persze akinek nincs vagy csak kevés cucca van a hangoláshoz annak ez is több mint a semmi, de akinek van motyója otthon azok inkább csak a lényeget, magát a variátort veszik meg.
Igen, rezonátor mindenképp kell a dologhoz, valójában ez az egész dolognak a legfontosabb része. Azzal fogod magát a motort felhúzni, és azzal együtt fogsz nagyobb teljesítményt kicsikarni belőle.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Dtomka #70114 üzenetére
Felni csík, tankpad, itt-ott egy kis karbonminta, kawasaki ninja tükrök (a gyári katasztrófa) és tanksapka, led index. Egyelőre ennyi. Még azt kell kitalálnom, hogy melegen miért csak tolásra indul, és akkor egyelőre elégedett leszek vele.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
Dtomka
veterán
válasz mekkGyver #70127 üzenetére
Köszönöm Nagyon szép!
Ez is "csak" 50-es?Jah, most nézem a képen is rajta van
Mennyibe került és mennyit költöttél rá?Aksi jó lett, pöcre indult De sztem nekem 1 fesz. szabályzót kell vennem. Mert nem igazán tölt, menet közben 50-70km nél 13,1-13,3 ra ment csak fel.
Nem szeretnéd, h benne legyen a fórumban? Ha igen kérd meg a topic gazdát (sztem nagyon normális! Bár itt szerintem mindenki! )
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Srácok!
Elég szépen beléptünk a szezonba, így egyre többen állnak (állunk) neki bütykölni a gépezeteket. Mivel itt a fórumon gyakori téma, és én is elég sok privátot kapok a variováltóval kapcsolatban, ezért az összefoglaló Tuning részét kiegészítettem egy linkel, ami segít megérteni egy kicsit az alapokat ami a fokozatmentes automata váltót illeti. Persze gondolom sokan olvasták már itt is a link alatt szeplő írást, de azért biztos vannak olyanok is itt akik nem, így azoknak szerintem jól jön. Ez az iromány mint írtam eléggé csak az alapokat tartalmazza, és sokszor le vannak sarkítva a dolgok benne, ezért tervezem valamikor, hogy kiegészítem ezt a részt a saját tapasztalataimból is merítve egy kis plusszal. Persze ha majd lesz időm rá.
Akinek egyébként van bármiféle észrevétele az összefoglalóval kapcsolatban, ötlete amivel még ki lehetne egészíteni vagy jobbá tenni azt, az (mint korábban is már írtam) nyugodtan jelezze. Itt nem csupán hasznos linkekre gondolok, hanem akár saját szerkesztett írásra is ha netán valaki késztetést érez ilyesmire. Ha úgy van akkor átnézzük együtt közösen, és ha tényleg hasznos akkor megy be az összefoglalóba.
Üdv!
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz sityupityu #70130 üzenetére
Én ezt mindenképpen betenném az összefoglalóba
Gyors diagnosztikához jó lehet, bár sokmindennel ki lehetne még egészíteni.... -
mekkGyver
aktív tag
válasz sityupityu #70130 üzenetére
Szerintem is jó ötlet az összefoglalóban egy kicsit részletesebben foglalkozni a bütyköléssel, már csak azért is, mert sajnos egyre kevesebb a jó szakember, akihez el lehet vinni a motorokat, viszont kis kézügyességgel sok mindent meg lehet házilag csinálni egy robogón, ha van leírás hozzá. Én szívesen látnék egy karburátor beállítással foglalkozó linket is, esetleg 1-2 szóban megemlíteni a váltós motorokat is.
Még annyi megjegyzésem lenne, hogy én - színtévesztőként - nagyon nehezen találtam meg a szövegben az "itt" szót, amire kattintani kell, ezért szerencsésebbnek tartanám az "alábbi linken: http://..." megoldást.
És köszönöm az eddigi önzetlen segítséget, ez a fórum nekem is sokat segített, hogy a motorom olyan állapotba kerüljön, amilyenben most van.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Dtomka #70129 üzenetére
Én köszönöm. Igen, ez 50-es, de ugyanilyen a 125-ös is.
Nehéz volt leplezni a lelkesedésemet, de végül sikerült 210-re lealkudnom kereskedőnél, az egyébként is jutányos 250-es árat, ami már akkor több, mint gyanús volt. Sok hibát már akkor felfedeztem, de annál több csak később derült ki. A tipikus "tegnap még működött", "szerintem ez gyári festés", meg "ugye milyen szép" mondatok már elmennek a fülem mögött, így objektíven tudtam nézni a gépet, és mivel az alapok jónak tűntek, nem zavart, hogy láthatóan borult már mindkét oldalra, és hogy semmilyen visszajelző nem működött rendesen. Elektronikai műszerészként több olyan dolgot (km. jeladó, benzinszint érzékelő reed relay, gyújtáskapcsoló, indító motor, lámpák, indexek...) megcsináltam 0 forintból, amivel így utólag számolva legalább 60e forintot spóroltam meg. Ennek ellenére, olajok, láncszett, csapágyak, matricák... azért kellettek, így eddig 250-ben van, de az állapota alapján 350-et is el mernék most kérni érte, hiszen gyakorlatilag az egészet átnéztem, rendbe raktam, így az idomokat és a blokkot leszámítva, szinte minden gyári állapotúnak mondható.
Évekig robogóval jártam, és örültem, hogy szuperül megy, olcsón járok vele dolgozni, meg elfutkosok vele a városban. Mindig vonzottak a gyorsasági motorok - ahogy szerintem szinte mindenkit - de soha eszembe nem jutott volna, (főleg háromgyerekes apaként) hogy az életemet kockáztassam egy száguldó koporsón, amíg a gyereknek el nem kezdtem motort keresni, és meg nem láttam ezt a kereskedésben. Rájöttem, hogy ez egy jó alternatíva arra, hogy az ember mégis kicsit átérezze a gyorsasági motorozás érzését, de mégsem jelent sokkal nagyobb kockázatot, mint egy robogó a maga 50 köbcentijével. Ráadásul az is jó érzés, amikor látom, hogy mindenhol utána fordulnak, leparkolva megnézik és a szembe jövő "nagy motorosok" is intenek.
Egyébként a Derbiről először azt gondoltam, hogy valami kínai Aprilia klón, de kicsit utánaolvasva kiderült, hogy a Piaggio csoport gyártja ezt is, sokak szerint minőségibb is, mint az Aprilia.Ez a KTM nekem is bejön, meg eleve ez a manapság divatos (naked) forma, mint pl. a Honda CB1000R. Egyébként az új derbi is nagyon szép Ha nyerek a lottón, lehet, hogy veszek is egy ilyet... csak sajnos nem lottózom...
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
Topikgazda
Rendben, benn van. Bár a felületesen átolvasva a 7-es pontnál már találtam egy hiányosságot ami pedig igen fontos dolog. Mégpedig arról van szó, hogy amikor nem gyorsul végig megfelelően és egyenletesen (úgynevezett lukak vannak a kigyorsítás közben, akár több is) az az ideálistól gyengébb kontrasztrugótól is lehet. Ilyenkor csinálhatsz bármit. Hiába teszel be (az optimálisabbtól) könnyebb görgőket, azzal csak azt éred el, hogy max eltűnnek a kigyorsítás során érzéklehető lukak, de maga a teljes kigyorsítás viszont rosszabb lesz, mivel lejjebb mentél az ideális súlytól ezáltal a hasznos tartomány fölött pörög a motor.
Apró dolog, de ezt is odaírhatták volna. De természetesen ez nem akadálya annak, hogy bekerüljön. Egyébként meg köszönöm.(#70132) mekkGyver Annyit tettem, hogy hosszabb szóban helyeztem el a linket. Teljesen nem írhatom ki, van egy-két szabály aminek az összefoglalónak meg kell felelnie.
A karburátor beállításról van egy nagyon jó linkem csak meg kell keresni, a holnapi nap folyamán majd megpróbálok sort keríteni rá.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
syler123
veterán
Sziasztok!
Van egy Motowell Magnet Rs, aminél leállítás után folyik az üzemanyag. Elvittem szerelőhöz ami annyit csinált, hogy már nem folyik a hajtóműre, kivezette egy csövön és ott folyik, sokkal előrébb vagyok...
Vákumos benzincső. Ma pl teletankoltam a robogót és tócsák állnak a földön, nagyon gazdaságos lesz így az üzemeltetése...Mit lehetne ezzel kezdeni?
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz syler123 #70135 üzenetére
Ami kimaradt, amióta szerelőnél járt, valami úszón is állított végsebességnél dadog a motor, szóval tiszta haszon volt elvinni. Szóval azért kérdezek rá itt, hogy meg tudjan mondani neki mit nézzen meg / cseréljen ki. Gondolom ezt a vákumos benzincsapot kell cserélni, amit nem tett meg.
-
mumtaz
senior tag
Üdv.
Megint elkoptattam egy hengerszettet, pontosabban dugógyűrűket. Már-már fura.
Ez a fasza kínai hengerszettek egyike, de nem veszek másikat. Egyfelöl a hely, ahol eddig is vettem, nagyon link. Csináltak már mindent, amitől frászt lehet kapni, mint webshoptól. Például volt, hogy direkt megadtam, hogy ha az adott héten jönne a futárral, akkor a munkahelyemre vigyék a cuccot, ha a következő héten, akkor hozzám, mert szabin leszek. Naná, hogy a melóhelyemtől hívott a futár. Ugyanakkor volt, hogy rendelés után nem kaptam e-mailt se, meg mást sem, hogy fogadták a rendelést. Sőt, ők egyéb esetekben sem nagyon értesítenek, hogy mondjuk átadták a futárnak, vagy konkrétan kb. mikorra lesz meg a cucc, vagy hasonló. Így aztán volt, hogy már másnap hívott a futár és volt, hogy csak két hét múlva. Egyszer fel is hívtam telefonon, hogy mondjon már valamit, hogy mégis mikorra lesz meg. Erre jött a válasz: "Ha meg lesz, küldjük". Én mondtam Neki, hogy azért jól lenne a rendelésem épp aktuális állapotáról egy e-mail, vagy valami, hogy mondjuk "árura vár", vagy "futárnak átadva", szóval ahogyan az más normális helyeken lenni szokott. Válasz: "Mi csak akkor értesítünk, ha az adott terméket nem tudjuk beszerezni. Ha Budapesti raktáron van, akkor 2-3 nap, ha a Magyarországi raktáron van, akkor 7-10 nap a kiszállítás. Külön nem értesítünk". Ja és szerintük ezt minden webshop így csinálja.
Legújabb húzásuk, hogy több, mint két hete rendeltem tartalékba egy hengerszettet. Persze semmi visszajelzés és a csomag sem jött meg. Tegnap gondoltam, hogy csak felhívom már Őket. Erre a telefonba csak annyit mondtak: "A terméket nem tudjuk beszerezni". Jahh, ok. "És akkor miért nem értesítettek"? "Oh, hát mi biztosan küldtük e-mailt, vagy sms-t" Én meg mondtam, hogy egyiket se.Na mindegy, ez csak egy kis kitérő volt. Most azon agyalok, hogy inkább elviszem az egyik kopott hengeremet gépműhelybe. Viszont ezeket a kínai szetteket használom egy ideje és mindig az volt a furcsa bennük, hogy a gyűrűk kopnak el nagyon rövid idő alatt. Eddig a rekord, amit egy szettel elmentem az 1600Km volt. Gyűrűt külön nem tudtam szerezni, ezért rendeltem mindig hengerszettet. De van már 5 darab kopott hengerem. Közelemben csak a Tábori van, akiről tudom, hogy egyébként jól dolgozik, csak egyszer megingott a bizalmam, amikor a gyári aluhengerem honolása után A1-es dugattyút rakott bele, tehát az alapméretet, ami azért elég fura.
Esetleg van más ismert gépműhely itt Budapesten, akik megbízhatóak? Táborival az is baj, hogy baromi drágán dolgozik (Ezért is az a beceneve a régi baráti köreimben vagy 30 éve, hogy "Zsidó").Esetleg valami tipp?
Jahh, az már csak technikai kérdés, hogy ezek a hengerszettek mindig 2 garnitúra gyűrűvel jöttek. Ennek tudom az okát, mert az egyik mindig picit vastagabb volt. Furcsább az anyaga, mert egy garnitúrában a két gyűrű anyaga nem egyforma. Az egyik korom fekete és túlhajlítva törik, a másik kopófelülete szürke és ez a gyűrű nem törik, csak hajlik.
-
Dtomka
veterán
válasz mekkGyver #70133 üzenetére
Használd sokáig egészséggel!
Azt hittem többe került, mert képek alapján nagyon rendben van. Mikori gyártmány?
Korábban sok videót néztem 50cm3 váltos motorokról.Ezt a videót megnézve ismét kezdek rákattani..
Derbi Gpr 50A GPR ek között a Nude = naked-dal?
-
suste
veterán
válasz sityupityu #70134 üzenetére
szinte mindegyikhez lehetne még írni
a legjobb egy saját szerkeszthető lista lenne valahol, de a témaösszefoglaló sem lehet kilóméter hosszú
(nemtom hogy egy pastebin vagy hasonló oldal meddig tárolja a cuccot )
ha összeáll a kép az emberben, akkor sok kis apró dolog van, amivel lehet javítani a variátor működésén.... -
macilaci78
nagyúr
válasz syler123 #70136 üzenetére
Ha vállalkozáshoz vitted, lehet, hasznos lenne megemlíteni, hova és milyen gépet.
Nálam is elfolyt negyed tank benzin szervizelés után, be sem indult. Visszatoltam, másnapra megcsinálták. Azóta a deklire megint folyik, de tócsa nincs a gép alatt.
Nekem azzal magyarázták, hogy teletankoltam, a felmelegedő benzin meg tágult, a vákuumpumpa engedett, az úszó meg felakadt. Azért nem tűnik ez nekem hitelesnek, mert a tanksapkámon van szellőzőlyuk, ami mindkét irányba enged.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Én úgy oldanám meg, hogy logout írások akár a topikgazda saját neve alatt, természetesen forrásmegjelöléssel. És ezeket linkelném az összefoglalóba.
Egyrészt házon belül lenne, másrészt a külső források hiányosságai, tévedései is ki lennének igazítva.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz syler123 #70136 üzenetére
Igen, jól gondolod, jó eséllyel a benzincsappal van a gond. Lehetne még az is, hogy pl a tűszelep nem zár rendesen, bár ehhez elméletileg szintén a benzincsap hibája is kellene.
Az úszón csodálkozom hogy állított, én úgy tudtam, hogy ennél a típusnál fix úszószint van ezért nem lehet. De lehet, hogy tévedek. Vagy lehet, hogy sufnituningolt egy kicsit, és a nem állítható úszón ő még is állított. Megmelegítette.
Vidd vissza és nézesd át vele a komplett üzemanyag ellátó rendszert: komplett karbipucolás, csövek ellenőrzése, és legfőképp a benzincsapé. Ha ezeken tüzetesen átmegy, akkor biztos, hogy meglesz a hiba oka.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Cimboramnak van egy Peugeot Geo Sv50es mocija. Szepen jart, ketyegett a moci, de a nagyszerviz akkor is kell. Ki lett pucolva a karbi, kapott komplett felujito keszletet, fuvokak mindem ugyanaz mint a gyari. Uj hengertalp es hengerfejtomites, uj legszuro. Nos osszerakas utan a moci meg se nyikkan, se rugasra se oninditora. Gyertyat kiszedtuk, benzines volt. Lepucolva az is, majd nagy nehezen par masodpercre beroffent, de ismet leallt. Utana ismet nem indult. Gyertyara raneztunk es ismet benzines volt. A hengert ismet leszedtuk, a forgattyushazat amennyire lehetett kipucoltuk, majd osszeraktuk. Igy elindult a robogo es 3/4 oran at ketyegett megallas nelkul,cimbora haza is ment vele. Bar eleg erotlen volt es 30nal jobban nem ment. Majd ma reggel ismet nem indult, rugas utan a gyertya tiszta benzin. Mi lett elrontva?
-
syler123
veterán
válasz macilaci78 #70140 üzenetére
Holnap visszaviszem, biztos megmagyarázzák, mert tegnap teletankoltam, azt nem tudom meddig kellene tankolnom azt az 5 literes tankot, félig? Mindenesetre rakatok be másik benzincsapot. Meg a másik oldalra csőbe köthető benzincsapot, elzárom és jónapot, indítás előtt meg nyitom, meg kell szokni.
Remélem a dadogást is meg tudja oldani, mert a kókányolás előtt jó volt. Vállalkozás volt, de nem írom le melyik, hátha a végén jó lesz.
sityupityu: Köszi, az lesz, átnézetem, csak bosszantó na, fizettem 10eFt-ot, amit nem sajnálnék, de rosszabb lett mint volt...
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
Öcsém robogóján szorul az első fék. Yamaha BWS, tárcsafék.
A fékkar vége kb 2 centit mozdul, akadálytalanul, csak a tövénél lévő gumiharang tolja ki.A moci sokat állt, ezt követően tavaly kb 150 km-t ment, idén már így lett elővéve.
Az enyém a sok állás alatt úgy megszorult, hogy fékcsövet kellett cserélni. Lehet, itt is ebbe az irányba kell menni?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
-
BlackPriest
őstag
válasz sityupityu #70147 üzenetére
ezekről én is tudnék mesélni. az első karbi tök más, mint amit rendeltem, amit kértem, nem elérhető. a szívócső, amit rendeltem másik helyen, tök más, ha akarom, visszaveszik, de másik nincs. lassan lesz egy komplett tuning szettem, bár nem akartam
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #70147 üzenetére
Kretzler Hungária kft (kretzler.hu, vagy motorosoknak.hu
Csak az az egy jó volt bennük, hogy olcsó volt a cucc. Hülye voltam, hogy múltkor nem kettőt rendeltem, amiből az egyik maradt volna gyári, a másikhoz meg vettem volna külön jobb minőségű dugattyút és normálisabb gyűrűket. Mert ezeknek mindig ez volt a baja. A dugó nagy hőtágulása (eddig minden új szett megragadt, vagy közel volt hozzá), és az, hogy a gyűrűk nagyon gyorsan koptak.
Most bevittem a szétcseszett Airsal hengert és az egyik kínait. Hát le is lombozott, hogy az Airsal-ra még nem tudott árat mondani, a kínai fúrása + a dugót előre 25000-re prognosztizálta. Há' mondom " ne tréfáljon már. 14000-ért új hengerszettet veszek."
Mondtam én, hogy baromi drága, de hova vihetném még?[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #70146 üzenetére
Én így elsőre vagy munkahenger problémára, vagy pedig a féknyeregben dugattyú szorulásra gondolnék. Persze bármi lehet.
(#70148) BlackPriest Igen, emlékszem is rá amikor említetted.
(#70144) blizzrd Bárhol csúszhatott be hiba az összeszerelés közben, elégé összetett beavatkozás történt, bárhol lehet baj. Nehéz így megmondani. Persze jó eséllyel valami karburációs probléma van. Meg hát vannak még más dolgok is ott, pl a hengertalptömítés: ugye ennek a vastagságával befolyásolod, hogy mekkora lesz a préssáv. Ilyesmit néztetek amikor összeraktátok?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Vezetékes FEJhallgatók
- Windows 11
- Milyen egeret válasszak?
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Anime filmek és sorozatok
- DIGI kábel TV
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest