Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
m3ss
veterán
válasz jjeahh #16399 üzenetére
sgs az mi?
"gondolom te ezek szerint kölcsönkapott, idegen gépekkel is simán tudnál ugyanolyan jó képeket lődözni, ha hardverileg fejlett..."
kolcsonkapott d90-el nem volt gondom amugy miert lenne? megszokod a dof/rekeszt es ennyi. abban is ugyanugy kell komponalni, histogramm mashol is ugyanilyen. jo esetben a kereso is optikai ha jol fokuszal csak meg kell nyomni az expogombot...
jack white jut errol az eszembe, nem kell ehhez gitar se neki
na nem mintha hozza hasonlitanam magam, de gondolom pl ropicoxer is ugyanolyan jo kepeket lonenek ha hirtelen kicserelnenk egy hasonlo nikonra a cuccukat. bar nem, mert valszeg sokkal jobbathttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
stargazer
senior tag
aztamocskos...! most megint elkapott a hév egy kicsit a samsung nx300 irányában (mivel még mindig nem rendeltem meg a panasonic g6-ot), és dxomark-on eléggé dicsérték a 85mm-es fixét, hát meglestem mennyi egy olyan, elég durva ára van. mondjuk kint 900 dollár itthon meg inkább a 300.000 felé közelít, de azért ez egy kicsit durva.
hát nem tudom, dxomark-on is jobbnak hozzák ki az nx300-at... kicsit még mindig kétségeim vannak...[ Szerkesztve ]
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Byk01
őstag
válasz sir_mook #16387 üzenetére
"D7000-en ilyen fényerővel csak a 35/1.4 tud dolgozni. 230e a Sigma, ami ekkor még nem is létezett. 400e a Nikon... FF Nikonon pedig 100e-ért ott az 50/1.4."
Csak nekem fura, hogy amikor egy millió Ft közeli vázat egy 200 ezressel hasonlítasz össze, hátránynak hozod fel az olcsóbbiknál, hogy drágább rá az üveg?
Ha összeadom a váz és az obi árát, még mindig van fél millió Ft árelőnyöm a kisebbik gép javára.Az egyéb érvekkel nem foglalkozom, annyira nem vagyok mélyen a témában, hogy azokhoz is érdemben tudjak hozzászólni.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
smiti
veterán
Sziasztok!
Ha az abszolút belépőszinten vennék DSLR gépet hogy elkezdjem megtanulni a csínját-bínját, akkor a két gép közül melyiket ajánlanátok inkább?
NIKON D3100 + 18-55 VR KIT vagy a CANON EOS 1100D+18-55 IS II KITAz ár azért nem mérvadó ezek közül, mert láttam már mindkettőt 100k alatt is.
Alkalmasak-e ezek beltéri használatra, családi rendezvényekre kirándulásokra. Vagy ezekre mindenképpen különböző objektívek kellenek?
Tényleg még most kezdek ezzel foglalkozni és most az olvasgatás és a tájékozódásnál tartok. -
jjeahh
nagyúr
canonra van ML, ezért jobb videóban, nikon egy picivel jobb képminőségben...igazából egyik sem acélos semmilyen téren, de első váznak, tanulni megteszi sztem a nikon...az 1100d felépítése, anyagminősége számomra már övön aluli..az 500-550-600-650d-t sem szeretem én kézbevenni, de már elviselhetőbb kategória, ahogy a d3100 is, ha nem zavar a műanyag feeling. A vázak beltéri használatra alkalmasak, de a kitobival már más a helyzet, oda fix fényerős kell, és/vagy vaku.
m3ss : +1, ezeket első váznak már én is bevállaltam volna, a d90-et sőt. De m3ss, te most tényleg 18-105-öt ajánlasz?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
JackFeryll
őstag
Beltérben nagy valószínűséggel vakura is szükséged lesz, mert a 18-55-ös kitobik nem fényerősek.
Sokkal inkább azt kéne eldöntened, hogy esetleg a későbbiekben milyen objektíveket (esetleg vázakat) szeretnél venni, mert most elkötelezed magad valamelyik rendszer mellett.
Beltérre csoportképhez APS-C-re a legolcsóbb fényerős obik : Canon-ra 35mm f2 (a régi), Nikon-ra 35mm 1.8G.Amúgy a Nikon szenzora valamivel jobb, de pl a 3XXX szériába a mai napig nem került bele az AEB (auto exposure bracketig).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz JackFeryll #16410 üzenetére
Jó nagy ház az ahol beltéri csoport fotóhoz elég APS-C-re a 35mm-es objektív. Nekem néha még ekv. 27mm-en is nehéz lefotózni egy társaságot, nem hogy egy fele ekkora látószögű (ekv. 50mm) üveggel.
Szerintem bármilyen kitobjektívvel lefotózható egy családi esemény, csak a vaku nem árt ha nem csak dönthető, de forgatható fejjel is rendelkezik. A mennyezetről derítés a legegyszerűbb trükk amit ilyen szituációban be lehet vetni.
Ettől függetlenül a fényerős fix objektív is ajánlható mindenképpen, de szegény szívrohamot kap ha most megnézi, hogy ez így együtt mennyivel haladná meg az eredeti keretet.
---
Mondjuk ő akar tanulni, akkor itt az első lecke:
Ez egy kicseszett drága hobbi és egy annál is drágább hivatás!
-
titán
válasz JackFeryll #16410 üzenetére
Beltérre az effektív 50/53mm elég szűk.
( #16412 ) Stauffenberg
+1[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
JackFeryll
őstag
válasz Stauffenberg #16412 üzenetére
Hát ez igaz, egy elég nagy nappaliban talán még van rá esély.
Az biztos, hogy a vaku a legolcsóbb megoldás.
Amit viszont talán mondani akartam, hogy az 50mm APS-C-n, beltérben teljesen használhatatlan, így ennél mindenképp nagyobb látószög kell."Mondjuk ő akar tanulni, akkor itt az első lecke:
Ez egy kicseszett drága hobbi és egy annál is drágább hivatás!"
+1000Elég megnézni a 14mm-es fixek árát, ha kényelmesen, fényerős obival akarnánk megoldani a helyzetet úgy, hogy ne vágjuk haza a környezeti fényeket.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Stauffenberg #16412 üzenetére
Ez egy relatíve olcsó hobbi pl motorozáshoz, búvárkodáshoz, hifihez, terepversenyzéshez, zenéléshez, vitorlázáshoz, stb képest.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
JackFeryll
őstag
válasz schawo #16415 üzenetére
Ebbe felesleges belemenni,de jó dolog fantáziálgatni
Igen vannak drágább mókák is, de minden hobbira lehet költeni x összeget meg a tízszeresét is.
Fotózás:
Egy 2-3 misit rá lehet költeni gond nélkül egy teljesen általános szettre is. Ebben pedig semmi más nincs benne csak a váz meg az obik. Fénytechnikáról szó sincs, nemhogy komplett stúdióról.
Ha pedig valami komolyat akarsz fotózni önerőből akkor stúdió, modell, sminkes, fodrász, stylist, asszisztens, manikűrös, ha helyszínre mentek még drágább és máris komoly a költségvetés.
Persze a speciális igények is meg tudják dobni a szett árát. Pl.: fényerős szupertelék, MF digi hátfalak stb...
Fontos a színhelyesség ? Eizo CG monitorok sem olcsók. Egy-egy nagyobb nyomat jó minőségben szintén jó pár tízezer forint.
Elmész egy egy hetes workshopra Kínába több százezer forint.Természetesen abban egyetértek veled, hogy egy belépő váz + fényerős fix-el is lehet profi képeket készíteni, de 120 ezer forintból aligha vesz/tárol/tart karban az ember egy versenyautót/vitorlást stb..
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #16415 üzenetére
És mennyi más hobbihoz képest van horror áron még egy belépő vagy haladó DSLR/MILC szett is. A ping pongozásnál meg a repülőgép makett építésnél nagyságrendileg drágább. Más hobbikkal összehasonlítani felesleges, de ha az átlagos magyar fizetéseket vesszük alapul, meg azt a tény, hogy a magyarok többsége nem tud vagy túl hülye a megtakarításhoz, úgy máris egy igencsak költséges hobbivá lép elő.
Jöhetnék például azzal, hogy én szeretnék belevágni a sportrepülésbe és ahhoz képest aprópénzért lehet finanszírozni egy fotós hobbit, de ez így nem mutat életszerű összehasonlítást, mert Magyarországon csak nagyon keveseknek van módja arra, hogy milliókért képezze magát, majd havi százezres nagyságrendű pénzt borítson abba, hogy a kötelezően előírt repült órái meglegyenek. Többek között nekem sincs rá keretem, de a saját "tíz éves tervem" része, hogy egyszer megengedhessem magamnak ezt... nyilván nem a fotós fizetésemből, az ide édeskevés.
-
titán
válasz Stauffenberg #16417 üzenetére
Fotózás 80ezertől induló hobbi, míg a repülés alsó hangon is 10 milliótól indul (1,5m szakszolg, 8m '60-as évekbeli öreg Cessna).
A pingpong is marha drága, mivel kell hozzá egy komoly ingatlan (30-40m2 csak egyetlen asztalhoz). Ha bérelt pingpongot számolod, akkor azt a bérelt vázhoz hasonlítsd. 2-3ezerért egy egész napra kapsz felszerelést, hol van ehhez a pingpong, ahol 1 óráért fizetsz ennyit.A repülőgép-makettezéshez nem értek
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
jjeahh
nagyúr
válasz schawo #16419 üzenetére
milyen dolgokon tudtok vitatkozni oldalakon át..
pingpong: amikor szlovákiában laktam, a pincében voltak asztalok, a tömbház meg tele kínaival, na ott a 60eurós ütőmöt leszámítva ingyért nyomtuk, akár reggeltől estig, a kis ferdeszeműek 10-től 100 évesig, nemtől függetlenül mind elképesztően jól játszottak...
fotó: ezt is meg lehet oldani olcsón is...ebayes használt cucc, soksok fényerős manuál fix, azt csókolom...én is ezt csinálom, és nem azt mondom, hogy nem veszek majd af fixeket, de jelenleg is jól elvagyok, nem adnám a cuccaim egyik új belépő dslr+kitobiért sem...Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #16419 üzenetére
Azt hiszem túlbonyolítod a pingpongot, mert hobbiról volt szó. Veszel egy néhány tízezer forintos asztalt a garázsba, néhány labdát meg két ütőt és ezzel minden hobbi igényt kielégítesz. A versenyszerű pingpongot akkor már illene a hivatásszerű fotózáshoz hasonlítani nem?
De mondjuk nem tudom miért erről beszélgetünk. Semmi köze egyik hobbinak a másikhoz. Mindegyik eltérő anyagi követelményekkel rendelkezik. A fotózás akkor sem olcsó ha a nála jóval drágábbakkal hasonlítjuk össze.
Akinek egy 150 ezres szett is drága, az amúgy sem a versenymotorozáshoz meg vitorlázáshoz fogja mérni, mert azok közelébe sem fog jutni soha.
-
Freddy76
addikt
válasz Stauffenberg #16396 üzenetére
Nagyon off, meg már a téma is túlment rajta, de annyi félremagyarázást olvasok erről a kérdésről, hogy inkább írok... Nem csak neked szól, de a te hozzászólásodra is válasz.
Völgyi Attila írása részben jó, de kissé félremagyaráz, ami valószínűleg abból adódik, hogy a szerző nem érti a témát (de nyílván nem rossz szándék vezérli, sőt). Kezdve ott, hogy rossz törvényre hivatkozik: az adatvédelmi törvény (1992. évi LXIII. törvény) 2012. január 1. óta nem hatályos, helyette új törvény van, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII törvény. Ennek két lényeges rendelkezése is van:
1. Az egyik, hogy a törvény nem terjed ki a természetes személy saját célját szolgáló adatkezeléseire. Vagyis ha valaki - hobbistaként - magának fotóz, nem kell foglalkoznia az új adatvédelmi törvénnyel.
2. Van a törvénynek egy rendelkezése, amely sokaknak hasznos: ha az érintett hozzájárulásának beszerzése lehetetlen, vagy aránytalan költséggel járna, akkor az érintett hozzájárulása nélkül is kezelhető adat, jogi kötelezettség teljesítése céljából, vagy az adatkezelő, vagy harmadik személy jogos érdekeinek érvényesítése céljából. Egy sajtófotós esetében pl. jogi kötelezettség a közvélemény gyors és pontos tájékoztatása, ezért ha közterületen készít képet, van mire hivatkoznia. De ugyanez igaz lehet egy esküvőfotós, vagy egy művész esetében is, akinek belegyalogolnak a képeibe "civilek".Ami a Ptk.-t illeti: bár a régi Ptk. nem nevesítette kifejezetten a képmás készítéséhez való hozzájárulás szükségességét, ez a törvényből levezethető volt, és ezt a bíróságok alkalmazták is. Azt ugyanakkor a bírói gyakorlat is érzékelte, hogy a gyakorlatban nem tartható a szabályok következetes alkalmazás. 1985-ben (!) született egy döntés, amely szerint: "a képmás nyilvánosságra hozatalának tilalma nem vonatkozik a nyilvános eseményekről, rendezvényekről, táj- és utcarészletekről készült felvételekre, amikor tehát az ábrázolás módja nem egyéni, amikor a felvétel összhatásában örökíti meg a nyilvánosság előtt lezajlott eseményeket. Arra azonban nyilvános eseményről szóló, vagy nyilvános helyen készült tudósítás kapcsán sincs lehetőség, hogy a felvétel - megfelelő hozzájárulás nélkül - a tömegből egy-egy résztvevőt külön is kiemelve (mintegy egyéniesítve) mutasson be."
Tény, hogy nálunk nincs kifejezetten precedensjog, de tény az is, hogy van olyan megkövesedett bírósági gyakorlat, amelyet a bíróságok úgy alkalmaznak, mintha jogszabály lenne. Ez ilyen. Nem hiszem, hogy az új Ptk. hatására ezen a gyakorlaton változtatnának a bíróságok.
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
titán
-
smiti
veterán
Mindenkinek köszönöm a segítséget, kicsit átértékeltem az elképzelésemet.
Ahogy a topikot is visszaolvastam valószínűleg egy NIKON D5100 (3 év) + 18-105 VR lesz, vagy esetleg mit szóltok egy D5100 váz és egy Tamron AF 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di-II Macro párosításhoz.Ezek mellé milyen vakut érdemes választani?
-
JackFeryll
őstag
Az D5100 18-105 VR jó páros.
A Tamront inkább ne. A superzoomok nem jók. (kivétel talán a Bigma, az 50-500 meg a 28-300L) Ebben pedig még stabi sincs.Vakura mennyi pénzt szánsz ?
A drágábbtól az olcsóbb felé : SB910 (120e) -SB700 (80e) -YN 568 (40e) Ezek TTL vakuk.
Ha a manuális is megfelel akkor YN 560 (13e)[ Szerkesztve ]
-
DjKoxi
senior tag
Sziasztok!
Szombaton voltam egy MM üzletben, és megnézegettem a Canon D600-at, meg a Nikon 3200-at. Olvasgattam az összefoglalót a DSLR gépekről, ( nagyon tudatlan vagyok a témában ) és abban volt, hogy az exponálni szánt képet nem mindegyik teszi ki az LCD kijelzőre. Lehet csak én nem találtam meg, de ezeken sem volt kint a kép. Ez lenne az élőképes LCD a tulajdonságok között?
Köszönöm a válaszokat. Nekem ez fontos szempont lenne gépvásárlásnál. -
Abry
tag
válasz DjKoxi #16427 üzenetére
Igen ez az élőkép (liveview), ez csak régebben volt probléma, a mostani gépekben már alap 'feature'. Annyit azért tudni kell, hogy a belépőszintű vázaknál (nikon d3xxx, d5xxx, canon xxxxD, xxxD) lassabb az autofókusz élőképmódban, mint alapból (bár ezen a téren sokat javítottak a canon 650d és 700d-n).
[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz DjKoxi #16427 üzenetére
Miért ilyen fontos az? Mihez használnád?
Mert ha élőképpel akarsz fotózni, ne DSLR-t vegyél. Olyankor szenvednek, mint disznó a jégen. Bukod a fázis alapú kontrasztot, lassabban is működnek, és ezeket a gépeket elég kényelmetlen is úgy használni, hogy eltartod a fejedtől.
Ha ennyire fontos a live view akkor inkább nézz valami tükörnélküli rendszert.Just a simple Lineman...
-
DjKoxi
senior tag
Köszönöm szépen a választ. Akkor 100%, hogy mindkettő tudja ezt a funkciót.
Valószínűleg én nem találtam meg hogyan kell bekapcsolni. Nekem, mint kezdőnek mindkét gép megfelelő lenne, lehetséges, hogy a jobb videofelvételi tulajdonságok miatt a Canon-t fogom választani.Zéé : Mondtam, hogy teljesen kezdő vagyok a témában. Az én szememben a tükrös gép jelenti a gyors exponálási lehetőséget, jó képminőséget, masszív fogást, hosszabb üzemidőt, nagyobb látószöget, cserélhető objektívet.
Ha jól értelmezem akkor egy MILC is ugyanilyen szinten tud képeket és videót készíteni. Mert az érzékelő lapka már kellően nagy méretű abban is?[ Szerkesztve ]
-
DjKoxi
senior tag
válasz Freddy76 #16431 üzenetére
Igen azt is olvastam, de tökéletesen elégedett lennék a 600-as képminőségével is. Fogásra, minőségérzetre jobban tetszik a Nikon.
Egy régi Sony kompakttól ami 2003 körül 70e Ft volt automata módban is mindkét gép nagyságrendekkel jobb képeket tud csinálni, és nem kell majd várni-várni-várni, hogy a következő képet lőhessem.
Anyagilag kisebb megterhelés lesz a DSLR mint anno ez a Sony volt. -
k1csi
senior tag
válasz DjKoxi #16427 üzenetére
A DSLR a hagyományos filmes SLR vonalat viszi tovább ahol a keresőbe kell nézni. Itt gyorsak és nagyon jó követő fókusz van.
Amikor a hátsó LCD-n látod a képet akkor a felcsapott tükör miatt még a leggyorsabb liveview váznál (Canon 70D) is 0.8 másodperc (azaz majdnem egy másodperc) tellik el a között, hogy indítod az expót (fókuszt) és elkészül a kép.Azaz ha neked fontos a "liveview" és kevésbé a követő mód, akkor jobban jársz egy MILC-el (mint pl. Pana/Oly mFT rendszer) és az újabb vázak képminőségben kb. ott vannak mint a Canon (valamivel jobb is különösen a 650D/700D-nél amik valamivel rosszabbak dinamikában mint az előd 550D/600D vázak pont a hibrid AF miatt ami gondolom a + szenzor elektronika miatt gyenge kiolvasási zajban).
Az én szememben a tükrös gép jelenti a gyors exponálási lehetőséget, jó képminőséget, masszív fogást, hosszabb üzemidőt, nagyobb látószöget, cserélhető objektívet.
Kb. ugyanazt tudja pl. a mFT, de más MILC vázak is. A masszív fogásra a DSLR-nél a nagyobb obik miatt lesz szükséged, de ugyanezért masszív táska is kell amiben a több kilót cipeled. DSLR-t akkor érdemes venni, ha nem gond a nem csekély extra súly/méret és pl. kell a nagyon jó követő mód (esetleg a minimális képminőség előny, mert kitobikkal tényleg minimális lesz).
FF esetén (ami nemcsak váz, hanem obik miatt is drágább) jobb háttármosás és jobban tolhatod az ISO-t.A DSLR gépek tényleg jobban bírják akkuval, de pótakkut mindig vihetsz magaddal a MILC cuccokhoz is.
Egyébként Canonból 6D van (ez full frame váz) vagy 600D (ez APS-C), Nikonból meg a FF váz a D600 (APS-C D5100, D7000 stb).
Régi kompaktól meg bármi jobb képet csinál ma már. Pl. fényerős obis kompaktok mint pl. Pana LX7, Oly xz-2 stb.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
DjKoxi
senior tag
Köszönöm szépen a részletes választ
"Amikor a hátsó LCD-n látod a képet akkor a felcsapott tükör miatt még a leggyorsabb liveview váznál (Canon 70D) is 0.8 másodperc (azaz majdnem egy másodperc) telik el a között, hogy indítod az expót (fókuszt) és elkészül a kép."
Bocsánat ha ez már itt off, akkor most én fogalomzavarban vagyok. Tehát a DSLR gépeknél ha a keresőbe kukucskálok más állapotban van a tükör mint amikor viveview módot használok? Ezért hosszabb az expo idő?
Lehet érdemesebb lenne használtan vadásznom Panasonic GH2-re, vagy ahhoz hasonlóakra?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz DjKoxi #16435 üzenetére
A DSLR gépeknél liveview módban felcsapódik a tükör és úgy is marad, így kaphatsz élőképet a LCD-re. A mai DSLR gépeknél sajnos még nem igazán prioritás az, hogy ebben a módban is elég gyorsan működjön, mert ott a kereső. Ha nem liveview módot használsz, akkor a tükör le van eresztve (és az exponálás idejére felcsapódik majd gyorsan vissza), így a keresőben a tükör által adott képet kapod. Ez nem elektronikus, hanem teljesen optikai. Ez már nagyon gyors és pontos AF-et jelent. Nem csoda, hogy a DSLR tulajok elsősorban a keresőbe kukucskálva komponálnak és az LCD inkább csak a videózáshoz van, meg azokhoz a helyzetekhez mikor nem tudsz a keresőbe nézni (pl: fejed fölé tartod a gépet).
-
jjeahh
nagyúr
válasz DjKoxi #16435 üzenetére
nézd meg a pana g3-at is ha elfogadod a "dizájn"-ját, egy jó ár-értékarányú, minidslr formájú, kihajtható, érintőkijelzős gépet kapsz, élőképen is gyors fókusszal, elég jó elektronikus keresővel. Szóval lenne keresőd is, gyors élőképes af-ed is.
Sokat számít, hogy neked fontos-e a kis súly-méret, nálam pl mindig van gép, de ha dslr-em lenne valszeg nem így lenne. Viszont, ha nem vagy streetfotós pl, akkor dslr is jó választás lehet. Mennyire veszed komolyan a videót? bajlódnál magic lantern-el, manuál fókusszal stb, vagy egyszerűen "szép videókat" lőnél néha családról stb? Mert ez utóbbit ma már szinte minden gép tudja...[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
k1csi
senior tag
válasz DjKoxi #16435 üzenetére
Normál esetben a tükör a keresőbe meg a dedikált AF szenzorra juttat fényt.
Amikor liveview van, akkor a tükör felcsapva (azaz a keresőbe nem látsz semmit, ami videónál azért zavaró) és minden fény a képalkotó szenzorra megy.600D-ig bezárólag kontraszt AF van a képalkotó szenzorral. Kiolvassa a szenzort, tovább tekeri a fókuszt és így tovább. Kevés fényben több másodpercig tekerget.
650D/700D esetén már vannak a képalkotó szenzorra integrált fázis AF pontok, de ez még mindig nem az igazi és valamiért egy kicsit rontja is a képminőséget (valaki volt itt a fórumon aki szerint zavaróan).
A 70D jobb lett valamivel, de ugye azt nem tudjuk milyen lett volna a képminőség, ha nem mindent képpont fázis AF pont is egyben. Viszont itt legalább relatíve gyors és kevés fényben sem lassabb az AF.
A Pana G5, GH2 jó lehet (mindig van használt kinálat azaz minimális buktával kipróbálhatod, hogy neked jó-e) bár ma már vannak jobb szenzoros vázak is, jóval drágábban (pl. Pana GX7, Oly EP-5 stb). Viszont vsz. ha jó képeket akarsz akkor inkább az obit nézd meg pl. Pana 20 1.7 (max. 80k használtan), Oly 45 1.8 (max. 70k használtan). Ezek fix obik, azaz lábzoom van és a 20 1.7 fókusza sem túl gyors (viszont beltérben nagyon kevés fénynél is használható képeket kapsz egy parányi obival).
mFT vázak kontraszt AF-el mennek (kiv. a legújabb E-M1, de ha jól értem mFT obikkal az is kontraszt AF), de mégis jóval gyorsabbak.
Oly vázat nem tudok ajánlani mert azokat nem ismerem, de ha lehet vsz. ne vegyél 12MP-est (nem a 12MP miatt, hanem mert egyébként nem túl jó a szenzoruk).
Szintén nem ismerem annyira, hogy ajánlgassam a Sony MILCet (nincs annyi sok jó obi elérhető áron mint mFT-re) ill Samsung (árban nagyon jók). Van akinek a Fuji jön be, személy szerint a GH2 fókusza után nem hiszem, hogy együtt tudnék élni vele.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
DjKoxi
senior tag
válasz Stauffenberg #16436 üzenetére
Köszönöm Neked is!
Tehát azért "kukucskáltok" mert a tükör oda vetíti azt ami bejön az objektíven, egy teljesen optikai rendszeren keresztül, és így nincsenek elektronikai késések, torzítások, manipulálások, stb. Leesett....Nekem akkor tényleg felesleges tükrös gépet vennem.
A MILC-ek is biztosítják a kellően nagy szenzort, a gyors képalkotást, cserélhető objektíveket, vakukat stb.Elnézést kérek mindenkitől a buta kérdéseim és a tudatlanságom miatt.
Kizárólag hobbi célra kell az egész. Család, barátok, iskolai események a gyerekeimről. Természetfotó sem lenne, mert olyan képeket lehet találni mindenről, hogy én álmomban sem tudnék olyat készíteni.
A méret sem számít, mert nem vinném magammal mindenhova. Videózás hasonló célokra kellene mint a fotózás, megnézném milyen fényképezővel videózni, aztán vagy bejön vagy nem. Addigra megadja magát a mini dv kamerám is és akkor már fogom tudni, hogy videokamera, vagy egy másik fényképezőgép a jó optikai rendszer minden előnyével.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz DjKoxi #16439 üzenetére
kereső fajták, előnyök, hátrányok: [link]
he neked egyáltalán semmilyen kereső nem kell, elég az élőkép, akkor érdemes szétnézni az olympus gépei között is, azokban nincs beépített kereső, csak opcionálisan tolható fel rájuk vf-2, vf-3, vagy vf-4, viszont a jpeg motorjuk egyik legjobb, és van minden obival működő vázstabilizátoruk. Mellesleg, ha szépségre is adsz, ezek a cuccok általában gyönyörűek, legalábbis a szokványos kalapácsformához képest legolcsóbban legjobb képminőséget olynál az e-pm2-vel érhetsz el[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
k1csi
senior tag
válasz DjKoxi #16439 üzenetére
Történelmi okokon és a gyorsabb dedikált fázis AF-en felül még egy ok amért keresőbe nézünk, hogy amikor rásüt a nap a hátsó LCD-re nem látszik túl jól ill. az, hogy kitámasztod a fejeddel a gépet extra stabilitást ad.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Lassú Víz
addikt
válasz jjeahh #16440 üzenetére
Az Olympusnak is vannak beépített keresős vázai az OM-D szériában. Azt elismerem, hogy a legtöbb gépet keresőnél eleve kiesnek az árszintjük miatt, de vannak. (Persze nem a kereső az egyetlen ok ami miatt drágábbak.)
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
k1csi
senior tag
válasz JackFeryll #16447 üzenetére
Van más rendszer amin van nem fisheye 14mm ff ekvivalens látószög ?
Pana 7-14? Az a 7mm nagyon FF ekv. 14mm-nek néz ki nekem...
http://www.four-thirds.org/en/microft/lens_chart.html
Gondolom a TS-et napi szinten használod, meg a UW zoomot is.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
JackFeryll
őstag
Képzeld van aki az UW zoomot napi szinten használja és a TS-t is. Tudom, hihetetlen.
Amúgy ne vicceljünk már, hogy egy darab objektívvel válaszolsz ami egy zoom legalja f4-en.
Amúgy nem kell annyira komolyan venni a dolgot, csak jöttem trollkodni a trollnak.[ Szerkesztve ]
-
sir_mook
csendes tag
12 mm fényszegény helyen
Nappal
Igen sötét helyen
És éjjel... ( ISO12800)
A dslr vázak előnye a változtatható látószög mellett a magas ISO tűrés. A súlyból adódó stabilitás. És pl az hogy speciális feladatok ellátására alkalmas... pl MP-E 65 5:1 makro, vagy ahogy írták tilt-shift... 600/4-es telék...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vicces képek
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Diablo IV
- Call of Duty: Black Ops 6
- Mini-ITX
- DIGI kábel TV
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest