Hirdetés

2020. január 19., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2016-09-10 11:07:49

LOGOUT.hu

Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! :) Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#37001) apple87


apple87
(aktív tag)

Szerintetek melyikkel járnék jobban ?
sony a6000 vs nikon d7100
Természetfotózásra, portré, és makro fotózásra, szeretnék gépet venni.

(#37002) Victoryus94 válasza #40935168 (#36998) üzenetére


Victoryus94
(őstag)

Igazad van.
Ráadásul a milc gyártók gyárthatnák ugyanúgy a kis vázakat is, csak 1-2 ilyen váz kéne.
Sokan meghálálnák. (főleg akiket komolyabban érdekel a fotózás)

(#37003) MrChris válasza #40935168 (#36998) üzenetére


MrChris
(veterán)

Rendesen fogyaszt a milc, de erre van egy áthidaló megoldás, van három pótakksim ;] Dslr-hez is volt pluszba kettő, nehogy már ilyen apróságon csússzon el a fotós túra. Obira mennek a százezrek míg 3-4 kínai pótakksi kevesebbe kerül mint egy eredeti napellenző :D

(#37004) MrChris válasza apple87 (#37001) üzenetére


MrChris
(veterán)

Ezt inkább az objektívek fogják meghatározni. Azokra a feladatokra a pénztárcádhoz képest melyik rendszer mit kínál, mazsolázd össze.

(#37005) ati3x válasza MrChris (#37003) üzenetére


ati3x
(senior tag)

Egyetértek.

Aztàn em5gen1-2 és em1-hez van extramarkolat akksival.

(#37006) dioka7 válasza MrChris (#37003) üzenetére


dioka7
(senior tag)

Az eredeti és a pótakksi közt mennyi különbség van? Mármint expo számban és nyilván kb, gondolom nem számolgatod :DDD Szóval érezhetően gyengébb vagy nagyjából hasonló?

[ Szerkesztve ]

(#37007) jjeahh válasza Victoryus94 (#37002) üzenetére


jjeahh
(nagyúr)

Nekem kis kezem van, így már egy pana g3 vagy sony a7 méretű gépre is jól rá tudok markolni, egy g6 fogása meg már maga a tömör gyönyör, szal kézméret kérdése is. Akinek viszont nagyobb keze van, annak valszeg valóban jól jönne, ha minden gyártó milc kínálatában lenne minimum egy gh4 vagy nx1.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#37008) Lassú Víz válasza dioka7 (#37006) üzenetére


Lassú Víz
(őstag)

Frissen töltve van, hogy az utángyártottal több képet is lehet készíteni mint az eredetivel. Viszont az a tapasztalatom, hogy az önkisülésük jóval gyorsabb.

A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

(#37009) MrChris válasza dioka7 (#37006) üzenetére


MrChris
(veterán)

Patona akksit vettem, állásban gyorsabban merül, használatban érzésre kevesebbet bír. De rengeteg féle van, adott típus után érdemes érdeklődni kinek mi a tapasztalata.

(#37010) rinpocse


rinpocse
(tag)

Olyan fényképezőgépet szeretnék vásárolni, ami videóban hozza a belépőszintű (2016) videokamerák minőségét. Mit javasoltok?

(#37011) Formaster


Formaster
(addikt)

Sziasztok!

Gép vásárlás előtt vagyok, de nem tudom a konkrét irányt. Olyat akarok, amivel hosszú távon elégedett lennék. DSLR-re gondoltam, de ajánlják a MILC gépeket is. Az elsődleges szempont nem a pénz, persze az ár/érték arány fontos. Később kellenek majd félprofi autós fotók is, szóval tényleg egy hosszabb távon kiszolgáló gépet akarok, szép lassan hozzá válogatva az obikat. Fontos, hogy élvezhető minőségű videókat is tudjak készíteni.

Első körben néztem ezt a Nikon D3300-as szettet, de az objektívről nem tudom, hogy mennyire ajánlott.

Gondolkodom még az 5000-es szériában is, vagy esetleg Canon gépekben, de ha valaki lebeszél a DSLR-ről, szívesen meghallgatom. Házban is gondolkodom, hozzá választva kezdésnek egy olyan objektívet, amit több célra tudok használni, mint mondjuk ez a Tamron 18-200mm. Aztán később jöhetnek még az obik.

A másik topikban azt mondták, hogy Nikon 7-es széria felett nézelődjek, illetve a kamerázás miatt inkább Canon 7DMII-ben gondolkodjak, de ez már így elsőre kicsit húzós. Még valamelyik Nikon D7-es széria beleférne egy kezdő univerzális obival, de kezdek kicsit bejojózni a részletektől :(

(#37012) Muerte68 válasza rinpocse (#37010) üzenetére


Muerte68
(addikt)

Panasonic-Sony,de jobb volna pontosabb info :K
Ja és ne kérdezd ugyanazt két topicban a m4/3-fórum nem erről szól-ez a jó hozzá,de kevés az info :F
oly Fuji felejtös videóra :U

[ Szerkesztve ]

Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/

(#37013) pandur99 válasza Formaster (#37011) üzenetére


pandur99
(aktív tag)

Mit jelent a félprofi? Hol publikálod? Mert ha nem plakáton vagy nemzetközi színes magazinban, akkor Sony vagy Panasonic, ha jó videó is kell. Sonyban a 6000-st dicsérik, Panából GX7, 8, 80 vagy GH sorozat, pénztárcától függően. 4/3-ból objektív is van bőven, Sonyból szűkösebb a választék.

Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!

(#37014) Victoryus94 válasza pandur99 (#37013) üzenetére


Victoryus94
(őstag)

+1
Nikont tényleg hagyd a csudába ha videó is kell. Canont sem arra találták ki. A D3300 meg inkább kezdő, mint profi gép.

Sonyból is van 18-200 (vagy hasonló), de ha azt veszed, mindenképp kelleni fog előbb-utóbb egy fényerős obi.

Panához meg használható az Olympus objektív is! Így picit nagyobb a választék. :)

[ Szerkesztve ]

(#37015) Formaster válasza pandur99 (#37013) üzenetére


Formaster
(addikt)

Köszönöm az eligazitást. A délutánt rászántam, hogy kiderítsem milyen vonalon induljak el. Én is a MILC felé kacsintok, úgy gondolom számomra kevesebb kompromisszummal járna, mint egy DSLR, főleg ha videózni is szeretnék.

Szóval innen tovább... Félprofi? Úgy gondoltam, hogy nem filmstúdió minőség, de azért hozzon egy publikálható színvonalat. (képekben is, mind videóban) Persze ez nyilván obi függő is, de a DSLR-ek pl D7xxx szériáig bezárólag sem adnak olyan jó videóképet, mint ezek a MILC gépek, amiket felsoroltál. Ez számomra már egy bátran publikálható minőség.

Nem tudom most merre, viszem tovább a kérdésköröket magamban, illetve itt is. A Sony és a Pana videóanyagait tanulmányoztam eddig a youtube-on (persze nem csak videózásra kell) és eddig mindkettő tetszik.

Sony gép milyen komolyabb kompromisszumokkal jár? Kevesebb ill drágább obik? (gondolom minden más drágább hozzá) Viszont láttam obi átalakítót Sony-hoz, ezek mennyire tákolt megoldások? Nem adja át a jelet stb...

Ha kiegészítőket is akarok, pl állvány, kamera kit, akkor többlet költésegekkel járna a Sony vonal?

[ Szerkesztve ]

(#37016) Victoryus94 válasza Formaster (#37015) üzenetére


Victoryus94
(őstag)

Sony szenzora nagyobb, mint a panasonic -ennek több az előnye, mint a hátránya.
Sonyhoz sokkal jobb képminőségű objektívek érhetők el (véleményem szerint - bár erre max dxomarkt, illetve saját tapasztalat alapján jutottam) -de ezek az objektívek több százezerbe kerülnek.

Panasonichoz 100.000 alatt/körül jóval nagyobb választék van objektív terén.

Következtetés: Gondold át, pontosan mire akarod használni, és milyen körülmények között. Ha találsz Sonyhoz olyan objektívet, akkor nyugodtan válaszd azt. Ha nem, vagy csak jóval drágábban, inkább Panasonic.

Emellett menj el egy üzletbe, és fogd meg őket, próbáld ki. Van rá esély, hogy nem fog bejönni valamelyik (fogásra), vagy épp a menüje tűnik az egyiket full-logikátlannak, míg a másik tetszik.

Átalakító van mind sonyra mind panára (occó m42-től kezdve canonig mindenféle olcsó konverter van) -de ezek nem viszik át a jelet, vagyis:
Canonnál pl. elképzelhető hogy blendét sem tudnál állítani, emellett ugye AF-ről ne is álmodj.
M42-es objektívnél mindent tudsz állítani, de csak manuálisan, az objektíven. (makro, portré képekhez előnyös, esetleg tájképhez nagyon olcsón jó minőségű objektívek).
Emellett léteznek jelátvivős konverterek is. Na ezek drágák. És emellett nem annyira megbízhatóak. Pontatlanabb, lassabb lesz az af, vagy épp nem is működik (bizonyos beállítások mellett).
Sonyhoz lehet venni Sony A bajonettes adaptert, az nem olyan vészes árban (használtan). Így régi minolta obik, és Sony A bajonettes obik is feltehetők rá (jelátvivős).
Igazából ez annak hasznos, aki Sony A-ról tér át E-re, és van 1-2 jó objektívje, amitől nem tud megválni (mert pl Sony e-re nincs is ilyen).

Ui.: Az állvány nem függ attól, melyiket választod.
Kamera kit-en nem tudom mit értesz.
Videózni egyébként manuális obikkal szeretnek, mert az AF néha meg tud hülyülni, főleg gyengébb fényben, MF-fel pedig sokkal szebb élességállításokat lehet csinálni.

[ Szerkesztve ]

(#37017) Loner


Loner
(tag)

Szép estét!

Eladtam jó öreg Sony a 200 gépemet.

Szeretnék venni valami jobbat,természet fotózásra ( vízesés,kisebb állatok) szeretném használni!

Segitségeteket szeretném kérni, hogy milyen gépeket érdemes nézegetnem illetve milyen objektivet!

Keret 90-100ezerft.

Köszönöm! :R

Azért mert nem volt panasz, nem jelenti azt,hogy minden rendben volt az ejtöernyővel!

(#37018) Victoryus94 válasza Loner (#37017) üzenetére


Victoryus94
(őstag)

"Segitségeteket szeretném kérni, hogy milyen gépeket érdemes nézegetnem illetve milyen objektivet"
Honnan tudjuk?
Te használod azt a gépet, te tudod, mi kell neked. :)
Az előzőt mire használtad? És miért cseréled le? Mi hiányzik?

(#37019) Formaster válasza Victoryus94 (#37016) üzenetére


Formaster
(addikt)

Igen, ezt már néztem h a Sony szenzora extra méretű. Kamera kit alatt ezt értettem.

Van valami ami aggaszt a Sony-nál: "A dolog szépséghibája csak annyi, hogy az automata élességállítás finomhangolása a normál E-bajonettes objektívekkel nem működik" Ezt a ph tesztben olvastam róla. Tehát általánosságban a gyári bajonettes obikkal ezen a gépen nem megy az AF :F :Y wtf?!

A Pana tesztvideókban olyan, mintha a mozgó képeknél a folytonosság természetellenes lenne és néha mikro laggok kisértenék. A színek viszont gyönyörűek. Valahogy a Sony felé húz a szívem, volt már Sony gépem és imádtam. Úgy nézem a profik is kezdenek rászokni.

Természetesen bármit is veszek, előtte kipróbálom, átbogarászom személyesen is. Egyenlőre azt kéne kitaláljam, hogy milyen objektíveket akarok és ezek alapján voksolni. A panasonicból mi a vetélytársa az A6000-nek?

[ Szerkesztve ]

(#37020) Victoryus94 válasza Formaster (#37019) üzenetére


Victoryus94
(őstag)

Nem, ez azt jelenti, hogy ha egy sony milc gép belövi automatán az élességet, akkor nem engedi finomhangolni manuálisan.
Ha nem tetszik neked az élesség ott ahol van, akkor újrakeresteted vele, vagy a képernyőn klikkelsz rá oda, ahol szeretnéd hogy éles legyen. Nem pedig finomhangolod az objektíven.

Bár nem tudom hogy ez melyik gyártók melyik gépein van így.
Alapból más a fókusz egy MILC és egy DSLR gépen (kontraszt alapú vs fáziskülönbség alapú)

Szerintem az a vidi nem releváns, nem kell ilyesmitől tartanod. Simán lehet user error is. (pl szar sd kártyát használt a srác), látszik a felvételen is, hogy nem profi. -meg itt az objektív volt a lényeg, sztem (videóban)

[ Szerkesztve ]

(#37021) Formaster válasza Victoryus94 (#37020) üzenetére


Formaster
(addikt)

Megnéztem több panát is, gx 8, gx80 stb és ezt a mikro laggolást mindehol érzem h bántja a szemem mozgó képeknél, persze ezek elsősorban nem kamerák, de a sony képe természetesebbnek hat.

Az obikkal elég tanácstalan vagyok még, hogy mi is kell nekem. Jó lenne elsőre 1 max 2 olyan obi, ami lefedi egy amatőr skáláit, aztán később bővíteni. De tudom h ez kompromisszumokkal jár. A panasonic az AF után enged még finomhangolni is? Kicsit félek h a Sonyhoz minden túl drága lesz, viszont cserébe a váz olcsóbb, mint mondjuk egy DX8. Egyébként ez lenne a riválisa az A6000-nek vagy inkább a 6300-nak?

[ Szerkesztve ]

(#37022) MrChris válasza Formaster (#37019) üzenetére


MrChris
(veterán)

Sonyt kifejtette Victoryus94. Most a "Sonyhoz sokkal jobb képminőségű objektívek érhetők el" nem tudom mi értelme...
Videó élességben nagyon jók a Panák, ez főképp a moiré kimagaslóan jó kezelése miatt van és elég egységesen, minden modellnél. Itt megnézheted különböző gépekkel ezt a részét. Meg a színek is nálam (Pana G6) legalábbis tök rendben vannak, bár mindent utómunkázok, hogy számomra a lehető legtöbb legyen kihozva. Azon a mikro laggon nemtom mit értesz, viszont elég parkinsonos a videós csóka meg gáz az egész a folyamatos rángatással, svenkeléssel, ferdén tartással... Youtubos videó ne legyen mérvadó, mert teljesen félre vezet, pl amiket feltöltök teljesen szétcseszi...
A GX80-ast néztem ki utódnak abban a 4k és egyéb ficsőrök mellett van még szenzor stabi is így minden régi manuál jól stabilizált objektívként működne. A FHD-ra konvertált 4k pedig hab a tortán :D

(#37023) Econ válasza Victoryus94 (#37020) üzenetére


Econ
(őstag)

(#37011) (#37019) euzsolt

Erre a célra megfontolandó a Sony A6000, melynek a sima kitobija ekv. 24 mm-ről indul és motoros, ami jól jön, ha videózol. Ennél is jobb, ár-érték arányban verhetetlen a Sony 18-105mm f4 obi, ezt 150 ezerért megveheted hozzá.

Az autofókusz finomhangolására E-s objektívekkel nincs szükség, mert pontos, hiszen nem tükrös a gép. Ha Sony adapterrel teszel rá A-s obit, akkor szükséged lehet rá (a front/back fókusz probléma kiküszöbölésére), mivel az más elven fókuszál.

Amit MrChris kolléga betett, azt felejtsd el, nézd meg a videókat és dönts ennek alapján.

(#37020) Victoryus94

Ne haragudj Victoryus94, de Neked annyira nincsenek meg a szükséges ismereteid erről (sem), hogy jobb lenne, ha csendben maradnál és nem vezetnéd félre az érdeklődőket. Ezt nem bántó szándékkal mondom...

A Sonyban van az általad említett "Közvetlen kézi fókuszálás" (DMF) néven ismert funkció, melynek a lényege a linken megtalálható.

[ Szerkesztve ]

A legjobb fényképezőgépek 200e alatt (árak, objektívek, főbb jellemzők tényszerűen és részletesen): https://sites.google.com/site/milcrendszer/

(#37024) jjeahh válasza Victoryus94 (#37016) üzenetére


jjeahh
(nagyúr)

Nem mondanám, hogy úgy általában sonyra jobbak az obik, sőt sokat fikázták anno itt a sony obiparkot, de szerintem mindkét rendszer nagyon jó már... tegnap hála konyi79 kollégának lőttem pár képet 10-18-al, 35mm F1.8-al, 50mm F1.8-al, 55-210-el és samy 12-vel, most nézegetem a raw-okat, hát szerintem ott vannak a szeren, nekem semmi gondom nincs velük. Igaz, hogy van amelyik a sarkakban picit ken, az 50-esnél észrevettem némi CA-t is, de összességében szerintem nagyon rendben vannak, csak némelyikük picit túlárazott. Bár őszintén szólva milc-en nekem még sosem volt szerencsém igazán gyenge minőségű natív obikhoz, dslr-re sokkal több van belőlük, ott érdemes alaposan utánnanézni mit veszel...

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#37025) silmatauki válasza Formaster (#37015) üzenetére


silmatauki
(őstag)

"Ha kiegészítőket is akarok, pl állvány, kamera kit, akkor többlet költésegekkel járna a Sony vonal?"

Nem, mert minden kurrens Sony és Pana kamera

- Arca-Swiss nélküli (de gyak. mindhez kapható max. 30 USD-ért Arca-Swiss markolat)
- középen van az állványcsavar, azaz nem kerülsz hátrányba egyikkel sem, amelyen esetleg nem lenne középen (lásd pl. panófotózás rendes panófej nélkül)

(#37026) Formaster válasza Econ (#37023) üzenetére


Formaster
(addikt)

Igen, nézem a videókat, persze mindenki más obit használ hozzá, szóval amit inkább figyelek az a folytonosság és a színvisszaadás. Úgy látom a Pana kicsit élénkebben kezeli a színeket, viszont a mozgó képekkel egyértelműen látok valami mikro laggot.

Panasonic GX8 vs Sony A6000

Pedig a GX8 jóval drágább is, mondjuk természetes fényben úgy látom veri az A6000-t színekben, de laggol kissé. Az obit már néztem hozzá, eléggé ajánlott belépő szinten és így olyan 1000 euró körül megállna a váz + 18-105mm obi, amivel a kezdő igényeimet talán le is fedném, illetve elkezdhetnék tanulni rajta. Most elsőre mindenképp szeretnék kijönni nagyjából ebből a keretből, aztán később jöhetnek az obik, ha már érzem mi is kell pontosan.

Egyenlőre még nem tudom eldönteni, hogy Sony vagy Pana vonal, tény hogy Panához kicsi több az obi, de az sem sokkal. A webshop keresője Panához 71, Sony E-hez 63 obit dob ki. Tény, hogy olcsóbban vannak obik a Panához, de sztem ez nem mérvadó, valószínűleg az olcsóbb el is marad valamiben.

Ezt a két obit például segítene valaki röviden összefoglalni nekem, hogy mik az alapvető különbségek? Azt látom, hogy a Tamron szélesebb fényerővel és fókusszal dolgozik, de a többi részletben elveszek

[ Szerkesztve ]

(#37027) jjeahh válasza Formaster (#37026) üzenetére


jjeahh
(nagyúr)

Mft topikban egyik kolléga is panaszkodott amúgy, hogy az lx100 4k-ban enyhén lagzik, szal lehetséges hogy valós probléma, fogalmam sincs. De azért azt is számold bele, hogy az a6000 egyáltalán nem is tud 4k-t...

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#37028) Formaster válasza jjeahh (#37027) üzenetére


Formaster
(addikt)

Igen, viszont tud 60fps-t. Egyenlőre a 4k még nincs úgy elterjedve, persze lesz neki jövője. Úgy fest a Sony vonal lesz a nyerő, pénzben is. A Sony házat megkapom 500 CHF alatt, míg a GX80 is közel 900 CHF kóstál. A kérdés akkor a továbbiakban az objektívek. Maradhatok ezzel a kérdéssel a topikban, vagy menjek át az azonnali fotós kérdésekbe?

Több variáció lenne, az egyik hogy megveszem mondjuk ezt a Double Zoom Kit-et. De ez nem tudom, hogy jobb lenne-e, mintha mondjuk megvenném a vázat és választanék hozzá egy 18-200-as obit. Viszont ebből is kettőt látok van egy olcsóbb, amit Econ kolléga is említett, illetve látok egy szélesebb blendéset. Ha az előbbit választom akkor 948CHF ért tudom összerakni itt nálunk, viszont kb 100CHF-el drágábban meg tudnám venni a tágabb blendés, ill fókuszos obival kittben. Viszont a részletekben, még mindig elveszek :W

(#37029) Victoryus94 válasza Formaster (#37026) üzenetére


Victoryus94
(őstag)

Mint fentebb már írtam, panához olympus obik is jók, szóval ha árukeresőn keresed, a sima m4/3, és az olympus 4/3 obikat is kipipálhatod. Teljesen kompatibilisek.
+ árukereson Sonyhoz a Sony A és Sony E objektíveket is egy csoportba rakja, amik nem kompatibilisek! (már látom, nem ott nézegeted az obikat)

[ Szerkesztve ]

(#37030) Loner válasza Victoryus94 (#37018) üzenetére


Loner
(tag)

Kettő gépet néztem ki. DSLR : Nikon D 3200 vagy MILC : Samsung NX 300.

Gondolom majd az obi is befolyásolja a képek minöségét.

Természet fotózásra kell majd ( madarak,növények) illetve talán a makróval is szeretnék próbálkozni!

Azért mert nem volt panasz, nem jelenti azt,hogy minden rendben volt az ejtöernyővel!

(#37031) 80hun válasza Loner (#37030) üzenetére


80hun
(addikt)

A samsung halott redszer sajnos, már nem gyártják tovább. Ennek tudatában válaszd :)

[ Szerkesztve ]

(#37032) Tin válasza Formaster (#37028) üzenetére


Tin
(addikt)

ha a sony vonalon maradnál, akkor a6000 csak vázat + 18-105 F4 obit vegyél, és első körön semmi mást. ez pont 1000 euró.

rámehetsz úgy is, hogy veszel egy a6000 kitet alapobival ismerkedni, aztán továbblépsz, de ha videózol, a 18-105-öt neked találták ki, arra tökéletes, fotózni is, és nagyjából lefedi az alap gyutáv igényt.

később jöhetnek a fényerősebb obik (kezdetnek pl. egy 50mm F1.8). ha meg a váz kevés, majd jövőre veszel egy a6300-at, az tud 4K-t is.

[ Szerkesztve ]

(#37033) Victoryus94 válasza Loner (#37030) üzenetére


Victoryus94
(őstag)

Szia, Samsung NX500-am van. nagyon jó gép, az NX300 sem rossz, és jól járnál egy kisebb géppel túrázáshoz.
DE
A Samsung nem jó hosszú távú befektetéshez. Vehetsz hozzá 50-200 -as objektívet használtan 60-70 körül, ezzel már tudod fotózni a madarakat is, de nem az igazi. (nikon/tamron 70-300 jobb választás talán)
Nem fogsz tudni 4-5 év múlva tovább lépni, új modellt venni, új objektívet, stb. mert nem lesz. Használt pacon tudsz majd venni NX500-at vagy épp 50-150 -es prémium objektívet, de akárhogy számolsz, jobban jársz hosszú távon mind a canon/nikon gépekkel, mind a Pana/Oly/Sony vázakkal.

Az objketív valóban befolyásolja a képek minőségét. Samsungból az "III" (pl 18-55 iii) -s objektívek már egész jók, jóval szebb a képük, mint amit az i-es verzióval készült teszteken látsz (tapasztalat, nekem is van 50-200-as obim)

Samsung szerintem csak használtan éri meg. Úgy viszont egész olcsón hozzá lehet jutni.

Amit fontos átgondolnod, hogy szükséged van-e a nagyobb akksira, illetve akarsz-e több kilós felszerelést cipelni. Előbbi esetében DSLR, utóbbi esetében MILC. (mármint ha nem akarsz nagy böszme gépet) :D
Ha utóbbi mellett döntenél, a Panasonic/Olympus + Sony gépeket is lesd meg.

Ui.: Még egy fontos dolog: KERESŐ.
Napfényben nem látszik jól a kijelző, szóval ha szeretnél keresőt, akkor olyan gépet vegyél, amiben van.

[ Szerkesztve ]

(#37034) Loner válasza 80hun (#37031) üzenetére


Loner
(tag)

Azon átszaladtam,hogy "keresö",hiányozna ,tehát a Samsung kilőve.

Halott rendszer meg nem érdekes,kb 1 év és le lenne cserélve.

[ Szerkesztve ]

Azért mert nem volt panasz, nem jelenti azt,hogy minden rendben volt az ejtöernyővel!

(#37035) 80hun válasza Loner (#37034) üzenetére


80hun
(addikt)

Az a baj hogy a keret egy kicsit szűkös.
Lehet maradnék a D3200-nál :)

Milcből én az e-m10 vázat ajánlanám olcsón.

[ Szerkesztve ]

(#37036) jjeahh válasza Formaster (#37028) üzenetére


jjeahh
(nagyúr)

4k jelenleg főleg akkor hasznos ha utómunkázod is a videót, mert ha utólag lekonvertálod fullhd-re, akkor úgy croppolsz ahogy akarsz, felbontás veszteség nélkül tolhatod rá az anyagra a szoftveres stabilizálást, kevesebb lesz a zaj és brutálisan részletes lesz a lekonvertált anyag.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#37037) MrChris


MrChris
(veterán)

Úgy látom itt teljes a kavar a paraméterekben, meg mi mivel működik megfelelően. A m4/3-os obik közvetlen nem kompatibilisek a 4/3-osokkal. Vannak átalakítós MMF1,2,3 adapterek amivel a 4/3-os obik felmennek a m4/3-os vázakra, de az Olympus EM1 kivételével elég felejtősek a használatuk, mert nem kontraszt alapú fókuszálásra tervezték őket, marha lassúak.
Az Olympus és Panasonic m4/3-os obik 100%-ban kompatibilisek egymás vázain. A Tamronnak egyetlen objektívje van m4/3-ra, a 40-50db Oly/Pana obi közül nem biztos hogy a nyerő választás, legalábbis én inkább Oly/Pana közül választanék.
A Pana GX80, GX8, GX7, G7, G6... is mind tud 50/60fps-ot FHD felbontásban. A 4k-sak még erre nem képesek.
Ami még lemaradt, hogy a Panáknak érintős a kijelzője és ezzel zseniálisan lehet videó felvétel alatt (fotónál is) áthelyezni a fókuszpontot. Meg persze a használat is sok esetben könnyebb vele.

(#37038) Formaster válasza Tin (#37032) üzenetére


Formaster
(addikt)

Igazából várom az érveket, ellen érveket. Panasonic vonalon úgy látom nem kapok ilyen áron, ilyen tudású gépet. Igen, jó lenne videózgatni is, meg jó képeket is csinálni. Egyenlőre a 4K-ra nem vagyok rámozdulva, szerintem 2 évig simán ellennék az 1080p-vel.

Most amit nem értek, hogy a váznál még akksit sem látok a géphez, ez létezhet? Illetve kiegészítők terén mivel készüljek, milyen táskát érdemes? Gondolom kéne egy külső töltő + tartalék akksi, ezekből érdemes-e utángyártottat venni, vagy csak gyáriban gondolkodjak. Aztán még ott a memó kártya kérdése, abból mi az a minőség amire érdemes beruházni? Sorry a sok kérdésért, de még nagyon vakon tapogatózok. :R

(#37036) jjeahh: Ahamm :K Értem, még az utómunkákra nem is gondoltam, egyenlőre örülök, ha a gépet kiválasztom. :B

(#37037) MrChris: Nagyon jól látod, egyenlőre annyira elvesztem a részletekben, hogy azt hittem az A6000 is érintős, ezek szerint nem :((( De mi lenne akkor az A6000 vetélytársa Pana téren, ami mondjuk érintős is már. Egy kis extra felár még belefér, mondjuk 20-30%, de a GX80/GX8 kb a duplája, ami nem hiszem, hogy feltétlen megéri nekem, érintő ide-oda.

[ Szerkesztve ]

(#37039) Tin válasza Formaster (#37038) üzenetére


Tin
(addikt)

nem tudsz igazán jól vagy rosszul dönteni egyik vonalon sem. a sony erőssége a verhetetlen autófókusza, és hogy a nagyobb szenzorméret miatt jobban kezeli a sötétben készült felvételeket (kevésbé zajos a kép), hátránya meg pl. az érintőkijelző hiánya, és az, hogy azért elég drágák hozzá az objektívek, cserébe jók. az általam ajánlott 18-105-öt pl. videózásra találták ki, és arra egyszerűen zseniális, főleg ár-érték arányban. és abban sem vagyok biztos, hogy ezzel a kombinációval, esetleg kiegészítve 1-2 fényerős objektívvel, több kellene neked, vagy bárkinek, aki mondjuk nem amatőr videós akar lenni.

a csak vázban biztos, hogy van aksi is, csak nincs benne a 16-50-es objektív. az aksikról nemrég írtak, hogy jók az utángyártottak is olcsón, egy külső töltőt azért idővel érdemes venni hozzá.

az mft rendszert nem ismerem, nem használtam, nem nyilatkoznék róla a youtube felvételek alapján.

rendszert válassz, ne modellt. a rendszerben aztán továbblépkedhetsz objektív bővítéssel, gép cserével.

(#37040) Formaster válasza Tin (#37039) üzenetére


Formaster
(addikt)

Azt esetleg kifejtenéd nekem, hogy 18-105-ös obi miért jobb a videóban, mint a 18-200-as? Szeretném megérteni, hogy melyik paraméter a fontos ezen a téren. Azt látom, hogy előbbi G OSS, utóbbi sima OSS. Illetve mit takar a Sony lencséi között a Full Frame jelzés?

Igen, mindenképp hosszú távra akarok leragadni egy rendszerrel, én is úgy látom, hogy most elsősorban ezt kell eldöntenem. Az egy dolog, ha drágább az obi, viszont ezekkel az ember 10 évekre gondolkodik jó esetben, tehát nem a felár lesz a döntő ez esetben, hanem a jobb minőség. Kérdés, hogy az érintő kijelző hiánya mekkora hátrány, tény hogy egyszerűbb csak odatapizni a fókuszpontra, mintsem gombokkal rákeresni. Kezdek tanácstalan lenni. :(

(#37041) 80hun válasza Formaster (#37040) üzenetére


80hun
(addikt)

A full frame obik az FE jelölésüek. Ezek kifejezetten az A7 sorozathoz vannak de ha akarod rá tudod tenni az aps-c szenzoros vázakra is.

A 18-105/4 G egy kifejezetten videós obi. Manuális zoom helyett powerzoom van benne tehát motoros zoom.
A PZ mindig jobb videóra mert egyenletesen tudsz zoomolni a sima zoom-al ellentétben.
Plusz még zoomoláskor a hossza sem változik ennek az obinak. :)
Fényerőben is jobb mert ez végig produkálja az F4-es fényerőt.

Ez az érintőkijelző kinek hogy jön be én speciál semmi hasznát nem veszem de ez egyénenként változik :)

A panának is vannak PZ obijai.

[ Szerkesztve ]

(#37042) Victoryus94 válasza Formaster (#37040) üzenetére


Victoryus94
(őstag)

Szia. A Full Frame-es szenzor nagyobb, mint az APSC-s. (1.5 -1.6 szorosa)
Általában drágábbak is az ilyen szenzorú gépek (a szenzor a képérzékelő mérete)
A te géped APS-C -s szóval ilyen szempontból csak akkor számít az objektív, ha később feljebb váltanál.

Na most objektív téren is, ha általánosítunk, akkor a Fullframe lencsék jobb minőségűek (de ez APSC-s vázon egyébként nem feltétlen észlelhető, APS-C obik között is van jobb, FF-esből is gyengébb)

Viszont a 18-105-ös fix rekesz értékű!
A másik nem. Ez azt jelenti, hogy ha beállítod az F éréket F4-re, és közben zoomolsz, az egyik objektíved automatikusan szűkíti a rekeszt, és csökkenti a fényerőt. (értsd: 18mm-nél lehet, hogy a rekesz F3.5, de mire kitolod 105mm-re, már a rekeszérték f6.3)
Persze ha van elég fény, állíthatsz fix f6.5-ös rekeszt, és akkor nincs ilyen gond a zoommal, de ilyenkor is lehet előnyösebb a jobb háttérmosás, ahhoz pedig tágabb rekesz kell.
Ez videó közben idegesítő (mármint az, hogy zoomolás közben sötétül a kép)
Ez a 18-105-nél nem jelentkezik, ott megtartja fixen a rekeszt, amire állítottad.

Ezen felül nem tudom, milyen eltérések vannak a két objektív között, nem használtam őket.

Ui.: 80Hun beelőzött. Amit a zoomról ír, az teljesen igaz, és videós szempontból fontos megfontolni. (ha viszont fotózom, engem idegesít a motoros zoom, de ez saját vélemény -lehet, csak én próbáltam rossz lencsével, és a Sony megoldása jobb)

[ Szerkesztve ]

(#37043) Formaster válasza 80hun (#37041) üzenetére


Formaster
(addikt)

Köszi neked is, és mindenkinek! Látom némi előnyét, régen volt egy jó kis kompakt Sony-m, de a manuális, nyomkodós fókusz állítás ott is zavart. Persze ezt is meg lehet szokni és az A6000-nak sok jó tulajdonsága van. Ez a 4K videó viszont lehet, h nem hülyeség, mert x év múlva is élvezhetően vissza tudom nézni az anyagaimat. Tehát kicsit emelni kéne a téten mondjuk A6300-ra és akkor már árban is ott vagyok, kb mint az X8/80 csak még nincs érintő panel. Viszont itt már lehet, h értelmesebb lenne a Pana vonalat kacsintgatni, mert olcsóbbak az obik is :F

Tegyük fel, ha a Pana vonalat választom, ott mi lenne a hasonló szintű obi, mint a Sony-nál a 18-105 f4?

[ Szerkesztve ]

(#37044) Victoryus94 válasza Formaster (#37043) üzenetére


Victoryus94
(őstag)

Én ebben a kategóriában már egyértelműen Sony párti lennék. Ha ennyit kaidsz egy gébre, ne az obin spórolj.
Akkor inkább vegyél olcsóbb vázat, jobb obival, max 1-2 év múlva tovább lépsz.

(#37045) Formaster válasza Victoryus94 (#37044) üzenetére


Formaster
(addikt)

Vajon mennyire szükséges ez az érintős fókusz állítás. Ugye az AF elvégzi a nagyját, beállított képeknél meg van idő a keresőn kijelölni a fókuszpontot. Én is a Sony-ra kacsintgatok, de holnap elmegyek egy áruházba kipróbálni őket. Végül is, ha még egy A7R II-n sincs, akkor lehet, hogy nincs is annyi értelme. Viszont a 4K kezd csábító lenni, csak árban x2.5 a szorzó. Asszony megöl :DDD

szerk: appon keresztül tudom tapizva állítani a fókuszt?

[ Szerkesztve ]

(#37046) 80hun válasza Formaster (#37045) üzenetére


80hun
(addikt)

Én ha videóznék akkor biztos hogy egy külső rögzítőt raknák a gépre , mint pl az atomos termékek.
Családi videózásra meg mindegy melyiket veszed. sztem.
A 4k anyag feldolgozásához meg sztem (csak gondolom) erőmű kell PC-ből és MAC-ből is :)

De ha pana 4k akkor már GH4 :)

(#37047) tvamos válasza Formaster (#37045) üzenetére


tvamos
(veterán)

En sokat hasznalom. Nagyon kenyelmes.

Minden, amit leirtam, csak a szubjektiv velemenyem, a valosaggal valo barmi nemu egyezes csak a veletlen muve!

(#37048) jjeahh válasza Formaster (#37045) üzenetére


jjeahh
(nagyúr)

Én szinte állandóan használom, alap funkció. De meg lehet azért szokni nélküle is, csak lassabban tudod átállítani a fókuszpontot gombokkal.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#37049) Victoryus94 válasza 80hun (#37046) üzenetére


Victoryus94
(őstag)

Nem kell erőmű. A h265-ös 4k-t is megoldom a HD7790-nel, meg az fx6300-zal. Pedig az nem is kezeli natívan.

Ha van egy mai vas... (mondjuk 2015-16-os i5), meg egy AMD 360-as kártya, azzal már simán összevág mindent.
Persze van egy szint, ahol muszáj erősebb kártya, meg kevés a 8gb ram, és túl sok a 20 perces renderelési idő egy 10 perces videóra... -de aki nem vág naponta több órányi profi videót, annak ez elfogadható szerintem.

(#37050) Formaster


Formaster
(addikt)

Nem mai vas, de be tud izzani. Azért egy i7 880, meg egy AMD 4870, 8 giga rammal, ssd-vel csak le tudja kezelni. Töprengek még egy kicsit, hogy mekkora kiadásba verjem magam. Kapok kb 490 frankért egy komoly gépet 1080p-vel, vagy 1189-ért egy 6300-at, ami 4k-t is tud. Viszont akkor, ahogy előttem is mondják, ildomos már egy külső tároló, de 1080p-nél még el tudnék szórakozgatni pár memória kártyával is :F Szerintem kezdésnek okosabb megoldás lenne a 6000-es modell, jól felszerelve kiegészítőkkel, akksi, töltő, táska, mem kártyák, esetleg egy tripod. Obival mindennel kb ott tartanék, mint egy 6300 váz. És ahogy kolléga is mondja, ha annyira rámegyek a videózásra, akkor még mindig lehet váltani. Holnap megnézem milyen a kínálat élőben. :U

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.